Pitäähän se päästä baariin kittaamaan kaljaa ja jättää lapset kotiin ilman valvontaa puhumattakaan muista vaikeuksista.
Kivaa kapakkaailtaa teille äät ja iit, tosin lastenne ilta ei saata olla kovin kiva.
Juoppoäiskät/iskät
13
199
Vastaukset
He vammauttavat henkisesti lapsensa juomisellaan.
Monet alkoholistien lapset aikuistuessaan eivät psyykkisesti pääse lapsuudessa kokemansa turvattomuuden ja ahdistuksen yli, ja heistäkin tulee alkoholisteja.- 12+10
Se on niin "upeaa" kun:::
Älä tee niinkuin minä teen vaan tee ninnkun minä sanon. 12+10 kirjoitti:
Se on niin "upeaa" kun:::
Älä tee niinkuin minä teen vaan tee ninnkun minä sanon.Minulla häiritsee nuo plussat, en ole tottunut niihin.
12 10 olen minä kun en jaksanut kirjautua.
:D
- xenax---------------
Totuus on se että valitettavasti lapsia syntyy alkoholisteillekin ja alkoholistiksi voi tulla lasten saamisen jälkeen.
Vanhempien tuomitseminen ei auta lapsia. Ne vanhemmat ovat kuitenkin ainoat ja yleensä rakkaat lapsille.
Hyvin monilla alkoholisteilla on lapsia. Eikö sinulla ole?
Silloin kun ryyppäsit, ajattelitko muita ihmisiä, oliko vaimoa tai tyttöystävää. Et ajatellut. Niin se alkoholismi vaan menee että siinä oma napa on tärkein.
Pääasia on että lapsilla olisi edes joku turvallinen aikuinen, tai tarvittaessa jopa huostaanotto on paikallaan.
Mutta saatko tyydytystä itsellesi tuosta moralisoinnista? Muistaakseni et ole ollut raitis vielä kovinkaan kauan ja takuulla olet aiheuttanut muille haittaa juomisellasi. Mistä olet nämä ylituomarin oikeudet yhtäkkiä saanut?
Taitaa olla viinantuska päällä kun tuolle linjalle lähdet.
Jos oikasti haluat puhua lasten asemasta alkoholistiperheissä, tuo kirjoittamasi aloitus on suoraan sanoen perseestä.
Olen aina lasten puolella ja kannatan heidän hyvinvointinsa parantamista, keinot ovat vaan aivan toiset.
Ja sekään ei pidä paikkaansa että alkoholistin lapsista tulee automaattisesti alkoholisteja, eihän raittiiden vanhempien lasten pitäisi sitten myöskään saada aikaiseksi lasta josta tulee holisti.
Monien vanhemmat ovat täysin raittiita mutta lapsi silti täysi alkkis,mistä moinen.
Ex-tissuttaja2 taitaa nyt mennä sellaisille alueille joista hänellä ei ole hajuakaan. Yritä nyt vaan pitää huolta siitä että oma raittiutesi kestää, äläkä tule tänne mollaamaan ihmisiä asioista mitä et tajua.Totuus on se että jos jättää lapset yksin kotiin ja painuu baariiin niin SE ON PERKELEEN VÄÄRIN!
'Kuulinko vastalauseen?'
Minulla ei ole lapsia (tietääkseni) ja hyvä niin.
"Silloin kun ryyppäsit, ajattelitko muita ihmisiä, oliko vaimoa tai tyttöystävää. Et ajatellut. Niin se alkoholismi vaan menee että siinä oma napa on tärkein."
Omituista on se että silloin ajattelin läheisiäni enemmän kuin nyt.
Olen ottanut itselleni oikeuden parantua ja sitä ei estä kukaan.
Aloittamassani viestissä oli myös pieni pointti joka jäi sinulta huomaamatta.- isukkiholisti
Joo, alkoholistien Aikuiset Lapset on usein hyvin neuroottisia vaikka eivät olisi itse alkoholisteja
- Xenax---------------
ex-tissuttaja2 kirjoitti:
Totuus on se että jos jättää lapset yksin kotiin ja painuu baariiin niin SE ON PERKELEEN VÄÄRIN!
'Kuulinko vastalauseen?'
"Silloin kun ryyppäsit, ajattelitko muita ihmisiä, oliko vaimoa tai tyttöystävää. Et ajatellut. Niin se alkoholismi vaan menee että siinä oma napa on tärkein."
Aloittamassani viestissä oli myös pieni pointti joka jäi sinulta huomaamatta.Tottakai se on väärin hyvä ihminen. Kaikkihan tuon tajuaa.
Pointti on vaan siinä että SINUN tuomarointisi tuolla tavalla ei auta niitä lapsia, eikä aikuisia yhtään.
Kasva mieleltäsi ihminen. - utelias-aatu
ex-tissuttaja2 kirjoitti:
Totuus on se että jos jättää lapset yksin kotiin ja painuu baariiin niin SE ON PERKELEEN VÄÄRIN!
'Kuulinko vastalauseen?'
Aloittamassani viestissä oli myös pieni pointti joka jäi sinulta huomaamatta.Kysymys ex-tissuttajalle:
oletko sinä sama henkilö kuin entinen ex-tissuttelija?
Tälle palstalle pesiytyy aina silloin tällöin raitistuneita henkilöitä, joista sitten kehkeytyy maailmanparantajia, moralisteja ja besserwissereitä. Olen huomannut, että heistä ei oikein pidetä ja näin ollen häipyvät palstalta sitten jonkun ajan kuluttua. Xenax--------------- kirjoitti:
Tottakai se on väärin hyvä ihminen. Kaikkihan tuon tajuaa.
Pointti on vaan siinä että SINUN tuomarointisi tuolla tavalla ei auta niitä lapsia, eikä aikuisia yhtään.
Kasva mieleltäsi ihminen.Lähipiirissäni sattui ikävä tapaus joka liittyy aloittamaani aiheeseen.
Siitä ei sen enempää.
Uskomatonta että väänsit tuon aiheen minuun mutta olen jo tottunut noihin. Satun muuten kirjoittamaan täällä anonyymistikin.
Laitoin tarkoituksella rajun aloituksen mutta tein sen virheen että aloitin nimimerkilläni.
Lapsia syntyy alkoholisteillekin ja nykyään ovat jo reilusti alle parikymppisiä ja alkon lisäksi vetävät myös kamaa. Näihin tilanteisiin on kuitenkin alettu puuttua kuten hoitoonohjauksena "pakolla" mutta parantamisen varaa on. Eräs psykologi sanoi mielenkiintoisesti että varsinkin nuoret yrittävät päästä kuiville laittautumalla paksuksi. Voin ymmärtää tuon kieron alkoholistinarkin ajattelutavan "nyt on pakko päästä kuiville kun lapsi tulossa" mutta ei se menekään niin.
Eiköhän suurin osa ole kuitenkin vahinkoraskauksia.
Minulla on aina ollut ylituomarin oikeudet ja... ai niin, mitäs helvettiä sinä teet minun maapallolla? :D (se oli siis vitsi)
Minulla on mielipiteen ja sananvapaus joten se riittää jos se sattuu jotain vituttamaan niin so what?
Joskus porukkaa voi herätellä kunnon potkulla perseelle.
Olen päihde-elämäni aikana nähnyt tosi rumaa "perhe-elämää" kuten eräskin nainen joutui kutsumaan meidät, "jengin" paikalle kun ukko hakkasi lasta ja häntä. Päätettiin vähän SYYllistää/moralisoida ukkoa ja kolmannella kerralla viesti meni perille. Hemmetti mehän oltiin tehokkaampia kuin poliisi ja sossutantat. :)
Yritäppä xenax ymmärtää että minä tulen aivan eri maailmasta ja myönnän että voin olla vähän sekaisin vaikka päihteet olenkin lopettanut mutta jatketaan harjoituksia.
Vai että olen mennyt sellaisille alueille joista en tiedä? Minä olen NÄHNYT niitä alueita jotenka mistä luulet jyrkät mielipiteeni tulevan.
Onneksi valvonta on nykyään lisääntynyt kuten esim. päiväkodeissakin tarkkaillaan jos lapsella on usein mustelmia. Lapset tietysti törmäilee joka päivä johonkin joten vääriä hälytyksiäkin tapahtuu. Jos aiheesta syytetään niin se lapsi lähtee sieltä helvetin nopeasti.
Poliisit taas saavat joka päivä useita kotihälytyksiä ja vähintään muutaman hälytyksen jälkeen voi odotella sosiaalitanttoja vierailulle.
"Mutta saatko tyydytystä itsellesi tuosta moralisoinnista?"
Tässä lapsiasiassa, kyllä saan.utelias-aatu kirjoitti:
Kysymys ex-tissuttajalle:
Tälle palstalle pesiytyy aina silloin tällöin raitistuneita henkilöitä, joista sitten kehkeytyy maailmanparantajia, moralisteja ja besserwissereitä. Olen huomannut, että heistä ei oikein pidetä ja näin ollen häipyvät palstalta sitten jonkun ajan kuluttua.Olen ollut ttissuttaja, ex-tissuttaja ja nyt ex-tissuttaja2
En kyllä ole maailmanparantaja tai besseri mutta tietyssä asioissa moralisti.- thjjj
utelias-aatu kirjoitti:
Kysymys ex-tissuttajalle:
Tälle palstalle pesiytyy aina silloin tällöin raitistuneita henkilöitä, joista sitten kehkeytyy maailmanparantajia, moralisteja ja besserwissereitä. Olen huomannut, että heistä ei oikein pidetä ja näin ollen häipyvät palstalta sitten jonkun ajan kuluttua.Olenkin aina ihmetellyt sitä kuinka äkkiä nämä raitistuneet ovat ensimmäisenä tuomitsemassa alkoholin käyttäjiä. No ihmismuisti on lyhyt.
- äitee:)
minun mieheni on alkkis, lapsellani on kyllä minut Äiti) mutta riittääköhän loppupeleissä, ja juu, Juoppo todellakin ajattelee vaan itseään, tälläkin hetkellä mieheni istuu jossain ryyppyluolassa!! näin maanantain kunniaksi
- Vittuuntunut.
No minun eukkoni on alkkis. Joka arki-ilta ja välillä vissiin päivälläkin on pakko vetää se viinileka ja muutama bisse naamariin. Viikonloppuna tietysti tuplaten. Ja auta armias kun ottaa asian puheeksi niin silloin aletaan samantien puhumaan avioerosta ja minun vaikeasta luonteestani. Puhumattakaan että on hallitsematon uhkapeluri. Velkaa on tehnyt jo kymmeniätuhansia euroja ja nyt on ollut jo vuosia ulosotto miehen vakiasiakas. Pisti minutkin aikoinaan kuseen kun jätti hänelle tilittämäni vuokrarahat ja lastenhoitomaksut hoitamatta ja pelasi ne. Sillon en vielä tiennyt asioista. Ja auta armias kun uskallan näihin asioihin viitatakaan niin johan tulee taas avioeroa ja selostusta siitä kuinka minulla on "käsittelemättömiä" asioita luonteessani. Toivottavasti hän ei joudu käsittelemään raha-asioita työssään koska siinä piilee liian iso riskitekijä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih516926Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6803008Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831290Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.981281- 841265
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611164- 891150
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2371130- 721022
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.203955