Apua! Isä aikoo viedä lapsen maasta!

äit1

Tyttärelläni on ollut valvotut tapaamiset isänsä kanssa nyt 3 vuoden ajan. Isä on aina sanonut vievänsä tyttäremme äitinsä ja siskonsa kasvatettavaksi kotimaahansa, siksi käräjäoikeus ja hovi ovat määränneet tapaamiset valvotuiksi.
Nyt kuitenkin hovin antama aika on kulunut ja isä on tajunnut olla ihmisiksi sen tunnin aina viikossa (yhteensä 11 tapaamista toteutui hovin päätöksen jälkeen) ja niinpä ei nyt nähdä estettä etteikö isä voisi saada tyttöä luokseen joka toinen viikonloppu.

Isällä on myös alkoholi ja huume ongelma ja hänet on tuomittu useammasta pahoinpitelystä. Hänen elämänsä on erittäin epävakaata ja vaarallista. Isä on ollut työttömänä suomessa olonsa ajan ja odottaa vain saavansa tyttären käsiinsä. Ensi kuussa on tulossa taas oikeudenkäynti jossa minulle voidaan langettaa uhkasakkoja jos en tytärtä hänelle anna.

Tytärtä ei vielä kuulla koska hän on vasta 5-vuotias mutta sanoi että näkisi isää mieluiten niin kuin ennenkin tai sitten ei ollenkaan.

Onko kellään kokemusta vastaavasta? Mitä voin tehdä etten menetä tytärtäni?
onko isän ja lapsen suhde pakko säilyttää hinnalla millä hyvänsä?

80

1849

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nooooooh

Kiellä passin hankinta ja ilmoita rajaviranomaisille kaappausuhasta!

• sellasta se on

Kylläpä olet miehen hommannu....

• onkoookoo

Eikö kaapaus-uhan alla saa yksinhuoltajuutta?

• viisi kertaa äiti

Ei ennen näyttöä.

• kaapparikallet

minä ehkä tuossa tilanteessa ostaisin nauhurin ja tallentaisin tuon häikäilemättömän isän kertomuksia mm. maasta viennin.
      sitten nauhoite kehiin oikeudessa perusteluna sille ettet ole uskaltanut lasta päästää valvomatta tapaamiselle.
      lisäksi tuon miehen hakemukseen pitää antaa vastine, lausuma, omasta kannastasi jossa pitää osata perustella että hän on uhkannut niin ja niin. sitä parempi sinulle ja lapselle, mitä enemmän todisteita lausumaasi myötäämään eli nauhuri kehiin. niitä saa pieniä taskukokoisia ja ovat helppoja käyttää.
      hyvä juristi olisi ehkä hyvä ottaa asiaasi hoitamaan, jotta osaa vetää oikeista naruista.

• gyhgyhygh

nykyään myös kännyköissä on nauhureita, jotka voi ihan puhelun aikana pistää päälle.

• amatöörimakko

mun muistaakseni tuollainen salaa nauhoitettu äänitodiste ei ole rikosoikeudellisesti pätevä koska ennen nauhoitusta tätä kyseistä henkilöä on voitu johdatella puhumaan asiasta jne. en siis asiasta satavarma ole mutta näin muistelen

• ett sillee

olen kuullut, että nauhuri ei ole todistuskelpoinen aineisto (=laillinen), mikäli salaa nauhoitettu. Ei päde oikeudessa.

• N900 kännyyn
        gyhgyhygh kirjoitti:

nykyään myös kännyköissä on nauhureita, jotka voi ihan puhelun aikana pistää päälle.

saa ohjelman joka nauhottaa kaikki puhelut automaattisesti ja sen voi laittaa nauhottamaan muistikorttiin josta se on helppo kopioida levylle. Ohjelma on ilmainen Nokia on lopettanut N900 valmistuksen mutta se taitaa sopia muihinkin maemo puhelimiin, en tiedä onko semmoisia muilla. http://maemo.org/downloads/search/application.html?org_openpsa_products_search[1][property]=title&org_openpsa_products_search[1][constraint]=LIKE&org_openpsa_products_search[1][value]=recaller&org_openpsa_products_search[2][property]=os&org_openpsa_products_search[2][constraint]=LIKE&org_openpsa_products_search[2][value]=Maemo5&fetch=Search

• Se ohjelma
        N900 kännyyn kirjoitti:

saa ohjelman joka nauhottaa kaikki puhelut automaattisesti ja sen voi laittaa nauhottamaan muistikorttiin josta se on helppo kopioida levylle. Ohjelma on ilmainen Nokia on lopettanut N900 valmistuksen mutta se taitaa sopia muihinkin maemo puhelimiin, en tiedä onko semmoisia muilla. http://maemo.org/downloads/search/application.html?org_openpsa_products_search[1][property]=title&org_openpsa_products_search[1][constraint]=LIKE&org_openpsa_products_search[1][value]=recaller&org_openpsa_products_search[2][property]=os&org_openpsa_products_search[2][constraint]=LIKE&org_openpsa_products_search[2][value]=Maemo5&fetch=Search

nauhottaa myös juttelut vaikka virastossa tai muualla.

• äit1

Meillä ei ole minkäänlaista kontaktia isän kanssa ollut kolmeen vuoteen. Ainoastaan tavattu oikeudessa ja ja sosiaalityöntekijöiden luona niin että on ollut turvamies paikalla. Joten en voisi nauhoittaa isän puheita. Minulla on lapsen passi mutta kun isän kotimaasta voi ihan ostaakin passin kun on niin korruptoitunut maa. Eli tarvii vain kuvan lapsesta.. Ja luonnollisestihan minulla ei ole naisena mitään sanomista asiaan muutenkan, vaikka ihan poliisilta passia hakisi kotimaassaan.

kansalaisuutta isän ei kuulemma tarvinnut edes tyttärellemme hakea koska se tulee automaattisesti isän mukaan.

Minulla on ollut hyvä avustaja kaikki 3 vuotta mutta nyt hän sanoi ettei meillä ole mitään uusia todisteita isää vastaan, joten hän ei ole tulossa oikeuteen vaan menen sinne yksin. Yritän vedota tuomariin äitinä joka pelkää lapsensa hyvinvoinnin puolesta. se on viimeinen mitä voin kuulemma enää tehdä :(
      Ja pahimmassa tapauksessa jos en anna lasta isälle, oikeus voi seuraavassa käsittelyssä määrätä lapsen isälle ja tapaamiset minulle... jos vaikka niin onnistuisi paremmin!! Eli aika patti tilanne.

Vielä kurjemmaksi tilanteen tekee se ettei isä kunnioita minua lainkaan vaan odottaa vain hetkeä päästäkseen kostamaan kasvojensa menetystä. Hän on normaalisti tottunut kontroloimaan kaikkea ja nyt ei edes yrittänyt järjestää tapaamisia vaan marssi suoraan lakimiehen puheille ja ilmoitti että äiti ei anna lasta hänelle.

Viimeisessä tapaamisessamme lastenvalvojan luona( jonka järjestin siitä syystä etten tiennyt miten voisin isän kanssa "sopia" tulevaisuudessa mahdollisista valvomattomista tapaamisista) isä ilmoitti ettei jousta piiruakaan tappamisten toteuttamisissa, kun ehdotettiin esim. valvottuja vaihtoja.

Hän ilmoitti myös että minä olen velkaa hänen vanhemmilleen anteeksipyynnön, koska eivät ole nähneet lasta kolmeen vuoteen. Koska hänen vanhempansa ovat jo huonossa kunnossa ja köyhiä he eivät ole tulossa suomeen katsomaan lasta, vaan kyllä tulkitsen niin että aikomus viedä lapsi pois maasta on edelleen voimassa.

Maasta viennin syyt ovat erittäin syvällä kulttuuri kasvatuksessa, Täällä suomessa kun tytöt seurustelevat jo teini-iässä ja muutenkin käytös on niin kovin paheksuttavaa. Toinen syy miksi isä on sanonut vievänsälapsen maasta on se ettei toinen mies voi kasvattaa toisen miehen lapsia, se on suuri häpeä. Ex-mieheni veli on hyvä esimerkki kun meni naimisiin naisen kanssa jolla oli jo lapsi. Tuo lapsi annettiin pois perheestä, ettei olisi häpeäksi miehelle.. Ja myös hänen siskonsa tyttö joka asuu euroopassa ja elää niin kuin eurooppalaiset ja pukeutuu minihameeseen niin on Exän mielestä "huora" eikä halua tyttärelleen samaa kohtaloa...
      Niin miten kukaan voi väittää että maastaviennin uhkaa ei ole!!???

• Jeesusmitämeininkiä

Sen siitä saa kun ottaa muslimimiehen. Eikö isäs varottanu aikoinaan, vai etkö vain kuunnellut.Tälläsiä tyhmiä kanoja on tää maa täynnä. Ihme jos monet hakee vaimoja thaimaasta.

• muhammedfromkenia

Sun oma syy ku jalkas levität tai levitit noille muhamedeille
        tyhmästä päästä kärsii koko kroppa. olisit tyytynyt suomipoikaan

• shittiä saa ku haluu

No miltä nyt tuntuu???? Eikö ollutkin hienoa kun sinä laardiperseinen mustiin "hoikentaviin" kledjuihin pukeutuva lössykkä sait kulkea sen "ihkun mehmetti-adoniksen" seurassa kadulla ja sinä kuvittelit että joku olisi ollut sinulle kateellinen siitä mehmetistä joka vei sinua 110 - NOLLA!!!! ;)
      No, saihan se mehmu avullas suomen kansalaisuuden kun reppana oli tullut pakoon kotimaassaan käytävää "sotaa"! (siis yksin ja vanhukset&naiset&lapset jäivät sinne sodan jalkoihin kun tämä "urhea adonis" tuli hakemaan turvaa.... ....itselleen!!!!)
      Nyt sinä helvetin ruikku ruikutat täällä itse itsellesi aiheuttamaas kohtaloa ja syytät tottakai kaikkia muita kuin itseäsi!!!!!!
      Olisiko sittenkin kannattanut yrittää saada kunnon suomalainen mies ennemminkuin haalauduit säälittävyyttäsi jonkun elintasomamun helpoksi kusetettavaksi!? (sinulle nauroivat säälinaurua kaikki jotka näkivät sinun kulkevan sen elintasopakolaismamun talutusnuorassa kadulla kuin orja vaikka luulit että he hymyilivät sinun onnellesi!!!!!!)

• suomalainen nainen

Kunnon suomalainen mies? Missä niitä on? Kuka haluaisi sellaista haukkujaa kuin sinä..mitä kielenkäyttöä ja asiattomuutta.

Ei sinullakaan hyvin mene..

• äit1

Noh, enpä mä oikeastaan odottanutkaan tän laadukkaampaa kommenttia kun lukaisin muutaman aikaisemman keskustelun tältä palstalta. Taidanpa jatkaa ihan älyllisten ihmisten kesken näitä aikuisten juttuja... Mutta kaikkea hyvää sulle sun surkeaan palstaelämään.
        Toivottavasti sullakin on vielä joskus ihmis arvoinen elämä! Mulla kuitenkin kaikesta huolimatta on.

• ()()()()()()()
        äit1 kirjoitti:

Noh, enpä mä oikeastaan odottanutkaan tän laadukkaampaa kommenttia kun lukaisin muutaman aikaisemman keskustelun tältä palstalta. Taidanpa jatkaa ihan älyllisten ihmisten kesken näitä aikuisten juttuja... Mutta kaikkea hyvää sulle sun surkeaan palstaelämään.
        Toivottavasti sullakin on vielä joskus ihmis arvoinen elämä! Mulla kuitenkin kaikesta huolimatta on.

Kieltämättä tämä keskustelu on ala-arvoinen jo jopa tänne foorumille. Toivottavasti saat asiat kuntoon. Mitään pahempaa ei varmasti voi tapahtua kuin se, että oma lapsi on viety jonnekin eikä yhtään tiedä, missä hän on ja mitä hänelle kuuluu.

• äit1 kirjoitti:

Minäkin otan tähän asiaan kantaa sen verran, että eikö aloittaja aloittaessaan seurustelun tuon ulkomaalaismiehen kanssa ollut saanut tietoa mediasta miten saattaa käydä, elikä että isä- kuten myös ulkomaalaistaustaiset naisetkin saattavat kaapata lapsen kotimaahansa? Kyllä tällainen on varsin yleistä ja pitäisi ottaa huomioon jo seurusteluvaiheessa. Muutoinkin tahtovat nämä tapaamisasiat olla riitaisia alkuperäisväestönkin kesken eikä tällöin juurikaan oteta huomioon todellista lapsen etua. Jos olet ottanut tietoisen riskin hankkimalla lapsen ulkomaalaisen kanssa, niin mitä tahansa saattaa tapahtua. Tosiasia kuitenkin on että lapsella on oikeus isäänsäkin. Eikö järkevin ratkaisu olisi että menisit lapsen isän kanssa jälleen yhteen, pyytäisit nöyrästi anteeksi lapsen isältä ja muuttaisitte koko perhe isän kotimaahan..:-)

• haluu negroa

Erittäin hyvä kommentti,tässä kerrotaan se totuus,kyllä sitten ollaan valittamassa,kun mokkamunan kanssa ei sujukaan..

• 18.v poika
        MagnusVonLagerbom kirjoitti:

Minäkin otan tähän asiaan kantaa sen verran, että eikö aloittaja aloittaessaan seurustelun tuon ulkomaalaismiehen kanssa ollut saanut tietoa mediasta miten saattaa käydä, elikä että isä- kuten myös ulkomaalaistaustaiset naisetkin saattavat kaapata lapsen kotimaahansa? Kyllä tällainen on varsin yleistä ja pitäisi ottaa huomioon jo seurusteluvaiheessa. Muutoinkin tahtovat nämä tapaamisasiat olla riitaisia alkuperäisväestönkin kesken eikä tällöin juurikaan oteta huomioon todellista lapsen etua. Jos olet ottanut tietoisen riskin hankkimalla lapsen ulkomaalaisen kanssa, niin mitä tahansa saattaa tapahtua. Tosiasia kuitenkin on että lapsella on oikeus isäänsäkin. Eikö järkevin ratkaisu olisi että menisit lapsen isän kanssa jälleen yhteen, pyytäisit nöyrästi anteeksi lapsen isältä ja muuttaisitte koko perhe isän kotimaahan..:-)

Olen toki samaa mieltä, että lapsen etu on tärkein, mutta silti...Miksi äidin täytyisi muuttaa pois kotimaastaan, ex-miehensä ja tämän suvun orjaksi? Sillä totuushan on se, että mikä tämän kyseisen miehen kotimaa onkaan, niin siellä naisen asema on hyvin alhainen (perustelen tätä ap:n aikaisemmalla kommentilla.) Muutenkin, jos he palaavat yhteen, en usko että mies enää välittää naisesta vaan pettää kerta toisensa perään, eihän hän nyt tietenkään voi olla kostamatta tätä "häpeää", joka hänelle on aiheutettu.

Tosiasia on myös se, että kantaväestönkin välisissä huoltajuuskiistoissa reilusti yli 4/5 menee naisten hyväksi. Voi olla että yli 90%:kin, en ole varma (vaikka mitään erityistä syytä naisen paremmuudesta ei olisikaan.) Tässä tapauksessa kuitenkin näkisin, että lapsen etu ehdottomasti on jäädä Suomeen. Minä ainakin todellakin ihmettelisin, jos oikeus tuomitsisi lapsen isälleen siitä huolimatta, että hänellä on alkoholi- ja huumeongelmia.

Aloittajalle jaksamista, kyllä se siitä! Vetoat tuomariin ja kerrot aidosti olevasi huolissasi lapsen tulevaisuudesta. Kerrot myös isän päihdeongelmista. Suomalaiseen kulttuuriin tottunut lapsi voi syrjäytyä ulkomailla helpommin kuin Suomessa, sillä onhan hän jo viisi (joissakin maissa koulu on jo aloitettu viisi vuotiaana), eli sopeutuminen voi olla hankalaa. En nyt mitään maailmaa mullistavia neuvoja osaa antaa, mutta toivon, että lapsi jää Suomeen ja että voitat jutun! Kaikkea hyvää sinulle.

~18.v poika

• Niin totta.

• ertyert
        suomalainen nainen kirjoitti:

Kunnon suomalainen mies? Missä niitä on? Kuka haluaisi sellaista haukkujaa kuin sinä..mitä kielenkäyttöä ja asiattomuutta.

Ei sinullakaan hyvin mene..

Ei Suomessa ole kunnollisia miehiä. Tämäkin tarina muistuttaa suomineitoja siitä, että parhaat miehet tulee muslimimaista.

• Asiaaasiaa

Asiaa 1. Tässä tulikin kaikki tyhjentävästi. Tän topikin on pakko olla provo, tai sitten tää maa on enemmän vituillaan mitä luulin.

• hyyytymä

"Olisiko sittenkin kannattanut yrittää saada kunnon suomalainen mies",kuten esimerkiksi sinäkö ruikkukunkku?? Ruikkuilusi tunnistettu

• shittiä saa ku haluu

Älähdithän sinä...... ;)

• %%%%%3%%%%%%

Suomi on niin kamalan rasistinen maa, että tekisit kyllä lapsillesi palveluksen, jos et laittaisi vastaan - Oli isän kotimaa mikä tahansa.

• .............

Joo, lapsellehan on aina parempi elää jossain huntu päässä miesten vallan alaisuudessa täysin kouluttamattomana ja jatkuvasti pahoinpideltynä ja raiskattuna kaksitoistavuotiaana lapsimorsiamena viisikymppisen äijän kuudentenatoista vaimona. Tämä Suomi on niin rasistinen maa, että kyllä täällä kokee paljon pahempaa. Eikä yhtään auta, että täällä on edes se yksi ihminen, äiti, joka välittää.

• "rasisti"

Kyllä kuule noi muslimi maat on vaan paljon rasistisempia kuin Suomi! Jo pelkästään naista kohtaan ollaan rasisteja, sit on nää vääräuskoset pakanat joita vastaan pahimmassa tapauksessa isketään pommein ja terroristijoukoin. mites sit homot? luuletko et ne suvaitaan muslimien keskuudessa jotenki paremmin ku täällä meidän Suomessa? ja listaahan vois jatkaa, mut nuin niinku suurin piirtein..

• göugbööviu
        "rasisti" kirjoitti:

Kyllä kuule noi muslimi maat on vaan paljon rasistisempia kuin Suomi! Jo pelkästään naista kohtaan ollaan rasisteja, sit on nää vääräuskoset pakanat joita vastaan pahimmassa tapauksessa isketään pommein ja terroristijoukoin. mites sit homot? luuletko et ne suvaitaan muslimien keskuudessa jotenki paremmin ku täällä meidän Suomessa? ja listaahan vois jatkaa, mut nuin niinku suurin piirtein..

Ei ole rasistisempia kuin Suomi. Kuulisitpa mitä puhut.
        Ei ole "parempaa" tai "huonompaa" kulttuuria, on vain erilaisia.
        Poliitikoilta on saatu vaikka minkälaista ääntenkalastelua lähiaikoina, mutta mielestäni Katainen kommentoi tätä aika hyvin.

• oioiooioiioå娨å
        "rasisti" kirjoitti:

:)

• meirami ja vauva

Hei ketjun aloittaja, äit1, mitä sulle kuuluu?
      Olisi kiva jos kertoisit, minulla on tulevaisuudessa samankaltainen tilanne,
      valvotut tapaamiset määrätty sinne saakka kun lapsi on 3-vuotias, ja nyt jo pelottaa että mitä sitten , kaappausuhkailua on myös meidän tilanteessa ja miehen kotimaahan vienti, muslimikasvatukseen.
      Olisi todella hyvä jos voisit vielä kirjoittaa, kiitos.

• Sinulle neuvoksi.. Hanki uusi muslimimies ja tee muutamia lapsia hänen kanssaan,heh..

• karvakäsi

voi vee teitä naisia!!! Mikä niissä karvakäsissä niin kiinnostaa??? sit ruikutatte tääl et ne vie teidän lapset omaan maahan

• heinäkuun lapsi

Huhuu ? olisi kiva kuulla vastaavanlaisia tapauksia,
      onko kokemusta valvotuista tapaamisista jne....

• Tiedoksi.
    • heinäkuun lapsi

toi oli hyvä sivu, kiitos, paljon asiaa .....

• nr1976

Minun lapsillani on kaksois kansalaisuus lapsteni isä on afrikassa ent.mieheni meni suurlähetystön hakemaan lapsillemme passia mikä oli yhteinen päätös kansalaisuuksista silloin ainakin sen maan suurlähettiläs minua haastatteli ja kuulisteli kunnolla olenko varma ei ole painostettu yms..kansalaisuuteen liittyen...ota selvää lapsesi isän maan suurlähetystöstä onko hänen mahdolista saada passi lapselle jos lapsi ei ole sen maan kansalainen suomesta ei ainakaan saa jos olen myösn poliisille ilmoittanut uhkasta ja ilmoita myös lapsesi isän suurlähetystöön.

• nr1976

Siis ilmoita myös poliisille uhkasta ja lapsesi isän suurlähetystöön

• heinäkuun lapsi

mun tapauksessa ei auta, ja mieheni (ex) on sellaisesta maasta että ei Suomessa ole suurlähetystöä ollenkaan........en siis tiedä mihin ilmoittaisin....
      pahin pelko on että viedään toisen samannäköisen lapsen passilla...

• Kinkkinen tilanne

Jos teillä on yhteishuoltajuus, niin lapsi ei saa passia ainakaan suomessa ilman sinun suostumustasi. Rajalla ollaan niin tarkkana, että exäsi ei ihan pikkukummassa vie lasta paljon pohjois- eurooppaa kauemmas. Vaikka sillä ois ulkomailta hommattu passi, niin tarkkaan se tutkitaan ennen kuin suomesta pois pääsee. ELI, SINULTA pitää olla suostumus siihen, että isä saa viedä lapsen maasta. Parempi, että annat isän olla lapsen kanssa. Muuten suomen mahtava lakisysteemi näyttää kääntyvän sinua itseäsi vastaan. En usko, että sekään passiasia ja mitä muita dokumentteja siihen maahan pitää olla, hoituu yhden viikonlopun aikana kun virastot on kiinni.

• mieti sitä!!!!!!!!!

mikä on YHTEISHUOLTAJUUDEN merkitys? Jos lähi hakee lapselle passia niin se myönnetään vaikka etähuoltaja sen kieltäisikin mutta miksi etä ei saa lapselle passia kun lähi sitä vastustaa? olisiko kyse siitä että lähi on nainen ja etä mies????????????????????????

• NuorempiEiVanhempi
        mieti sitä!!!!!!!!! kirjoitti:

mikä on YHTEISHUOLTAJUUDEN merkitys? Jos lähi hakee lapselle passia niin se myönnetään vaikka etähuoltaja sen kieltäisikin mutta miksi etä ei saa lapselle passia kun lähi sitä vastustaa? olisiko kyse siitä että lähi on nainen ja etä mies????????????????????????

Alaikäisen passiin tarvitaan aina molempien huoltajien suostumus eikä tähän vaikuta se kuka on lähi- ja kuka etävänhempi. Molempien suostumus tarvitaan myös vaikka vanhemmat olisivat naimisissa. Jos molemmat huoltajat eivät ole paikalla passia anottaessa, tarvitaan erikseen täytetty lomake suostumuksesta.

• samassa veneessä oll

nostan tätä josko aloittaja huomaisi ja kertoisi lisää, kiinnostaa....

• Matti2354

Tämä kuuluu monikulttuurisuuteen. Ulkomailta ja vieraasta kultturista tullut voi tietenkin sukunsakin toiveesta haluta viedä lapsensa kotimaahansa. Nuo alkoholi- ja huumeongelmat leimataan nyt helposti Norjan tragedian jälkeen vihapuheeksi maahanmuuttajaa kohtaan eli olehan varovainen.

• tonttutoiveikas

Pitäisi miettiä ennenkuin tekee lapsia....joka vuosi vain lisääntyy tälläiset asiat, että ulkomaalaisen kanssa solmittu suhde ei näytä onnistuvan ja lapsi joutuu todelliseen uhkaan.

Eipäs ole suomi-poikiinkaan uskomista. Mitä enemmän rahaa ja valtaa, sitä enemmän matkoja ja naisia ja pettämistä.

• Valkoinen suomi

Lässynlässyn mamupatja, sitä saa mitä tilaa. Lähetä se mamuhoro sinne unelmiensa muslimimaahan ja äpärä kanssa.

• *hymy*

Huh..kaikenlaisia on kommentteja.
      Älä niistä masennu....jätä omaan arvoonsa. Pikkusieluisia riittää.
      Tosiasia on se että elämä on tässä ja nyt. Jossittelu ja taakse katsominen ei auta. Eteenpäin positiivisella asenteella. Olen kokenut samaa ja elän vieläkin hieman peloissani mutta en anna sen vaikuttaa joka päiväiseen onnelliseen elämääni lapseni kanssa. Toivottavasti asiasi ovat järjestyneet parhainpäin.
      Vielä on kesää jäljellä:-)

• isät kunniaan

vitun hyvin vieritit syyt isän niskoille, miks hankit itse tollasen luuseriäijän!!!! kato peiliin pyrkyri!!

• Matti2354

Kaukaisilla isän sukulaisilla ja läheisillä on kova kaipaus lasta kohtaan. Meidän tulee samaistua myös heihin ja ottaa heidänkin tunteet huomioon. Isä ei ole ehkä saanut riittävästi kotouttamistukea Suomessa ja olisi tärkeää ohjata hänet ja äiti yhdessä oppimaan toinen toisistaan. Tässä tapauksessa erityisesti äiti ei ehkä ole ymmärtänyt täysin monikultturisuutta, aina ei voi vain poimia vain rusinoita pullasta.

• b.vzhoaö

Olisi tärkeää, että olisi tukea ja ymmärrystä myös ulkopuolelta.
        Kun ollaan liikkeellä liian myöhään, siitä ei ehkä ole enää apua asiaan.

• ytd6745637

Kivoja nämä keksityt aloitukset......

• ss67

joo lisää peppua rätti päille,ihan oikeen suomen vosulle.

• täs on sulle neuvo

Suomen pa..ska laki on sellanen että et voi tehdä mitää jos miehes vie lapset pois. Saat tapella vuosia eri viranomaisetn kanssa ja ne pallottelee sua ihan miten huvittaa. Sinuna minä ampuisin miehesi ja kärsisin muutaman vuoden tuomion ja sen jälkeen saat lapset ittellesi kokonaan. Pääsisit näin helpommalla koska viranomaiset pitää sua nyt jo rikollisena joka haluaa pitää lapset pois huonolta isältä. Säästyisit myös vuosien paqllottelulta jota viranomaiset harjoittaa sinun kustannuksella.

• ssuomisss

Niin ja ME maksetaan tuo kaikki!

• Meirami ja 2 vauvaa

Meirami ja vauva, mitä pahaa on muslimikasvatuksessa? Se on ihanaa monikulttuurisuutta! Tarja Halonen ja Eva Biaudet heristäisivät sinulle sormea ja katsoisivat vihaisesti, jos heille tuollaista kertoisit.

• Presidentin vaalit

Nämä kaksi henkilöä viis veisaa ahdingossa olevien asioista,kun oma napa ei ole enää näytillä,kommentteja ei tule,eikä myötätuntoa..

• nainen ja lapsia

muuta itse maasta. siinä se loppuu. pakene. se on vanha ohje. muuten jos ei ole uusia todisteita, tapaamiset tulee normaaleiksi. ihan turha kuvitella, että oikeudessa vetoat vaan tuomariin äitinä. Ne tekee päätökset just sen perusteella mitä voi todistaa.

• m

Suomalainen mies on paras.

• 4+8

Aloittajan mies on jo kaikesta päätellen Suomen kansalainen eli suomalainen. Kun täällä on tarpeeksi kauan ja täyttää ehdot saa kansalaisuuden.

• Antaa oppia

Suomalaiset naiset HALUAVAT monikulttuuria joten anna lapsille mahdollisuus oppia uusia asioita.Tasapuolisesti molempia kulttuureita.

• Ja suomalainen

veronmaksaja saa nuokin ihanat ihmiset kustantaa, pitää siis sisällään
      tämän "äidin" lapsineen.

• ritva111

Mistäköhän sun ex-mies on lähtöisin?
      Oliko pakko hankkia lapsi huume ongelmaisen kanssa olipa se ulkomaalainen tai suomalainen mies???
      Hei suomalaiset, saa käyttää maalaisjärkeä!!!
      Surettaa vaan lapsen puolesta (ja äidinkin).

• kyllä naurattaa taas

sitä saa mitä tilaa :)

• J.O.R

rahalla saa sen mitä haluaa...

• kyllänäinon

ei oo kyllä pakko isän ja tyttären välejä säilyttää, jos huoltajana koet että isän tapaamisista on lapsellesi haittaa.

• ikisuomalainen

Näitä tarinoita ei kerta kaikkiaan jaksa edes lukea, niitä on jo miljoona ja aina vaan pahenee. Muuta ei voi kun sanoa "olisit ajatellut ensin ennen kun sekaannut....."

• nyt täysi-ikäiset

Minulla kaksi lasta egyptiläisen miehen kanssa. Mies ei koskaan ottanut käytännössä vastuuta lapsistaan. se olikin todellinen eron syy. kokeilimme yhteishuoltajuutta mutta hän unohti kaikki tapaamisensa. Ei pystynyt suunnittelemaan elämäänsä minkään kalenterin kanssa. Sain sitten yksinhuoltajuuden helposti. Suostuin myös hänen ehtoonsa että hänellä on lupaviedä lapst kotimaahansa jos lapset eivät vastusta. Yksinhuoltajuuden varjolla säilytin passeja itselläni kunnes lapset olivat yli 12 vuotiaita. Silloin uskoin että heitä ei väkisin enää kaapattaisi, sellaisen elämän kyllä nostaisivat!

Lapset lähtivät mielellään, en puhu muutenkaan pahaa isän sukulaisita. Tavallaan vierailu onnistui. Sukua tuli nähtyä, mutta osasivat jo itse vetää johtopäätöksiä.

Tulivat kotiin ihan ajallaan, eivät tähän mennessä ole kiinnostuneetuudesta vierailusta. Ovat täysi-ikäisiä.

Huom: minusta isän sukulaiset ovat ihan kunnon ihmisiä. En usko että heistä monikaan olisi halunnut lapsia äidiltään viedä. Muutenkaan en halua puhua pahasti isän kotimaasta tai isästä (vaikkaonkin vastuuton looseri) koska lapset kyllä näkevät asiat ihan itse. Se vaan sekoittaa heidänpäänsä jos isää ei jollakin tavalla pidetä äidinkin toimesta arvossa.

• Kerroit vaan, että isä on ulkomaalainen. Mistä päin? Ja oletko ajattelemattomuuttasi hankkinut lapselle passin vai onko lapsi isänsä passissa. Sillonhan se on helppo viedä maasta pois. Nämä 2 asiaa ovat erittäin tärkeitä siinä vaiheessa jos on yhtään pelkoa siitä, että isä veisi lapsen pois kotimaasta. Ja onko lapsi suomen kansalainen? Oletko avioitunut miehesi kanssa myös hänen maansa lakien mukaan? Mutta onhan niitä kiertoteitä ilman passiakin, mutta paljon vaikeampaa. Luulisi noilla oikeuden päätöksillä olevan merkitystä, että lasta ei anneta tavata isään ilman virkavallan läsnäoloa. Voimia.

• ählysähly

Kyllä tämä monikulttuurisuus on ihanan. " Uutta suoleen kun vanha kuolee"

• on se niin väärin

Ihan vaan yleisesti: Jos äiti vie lapsen isältään "turvaan" niin hän pelastaa lapsen ja jos isä vie lapsen niin se on kaappaus. Miehen ja naisen tasa-arvoisuus ei toteudu Suomessa miltään osin suhteessa lapseen ainakaan avioero tilanteessa. En tietenkään hyväksy lapsen kaappausta kummaltakaan osapuolelta mutta meidän miesten pitäisi alkaa puolustamaan omia oikeuksiamme suhteessa lapsiin ja lasten oikeuksiin pitää molemmat vanhemmat erotlanteessa. Tästä aiheesa voisi kirjoittaa vaikka kirjan ja on varmasti kirjoittettukin, mutta tämä saa riittää. Pitäkää miehet puolenne avioerotilanteessa ja antakaa lapselle oikeus olla myös teidän kanssanne. Maailma muuttuu muttei yhdessä yössä. Minun vaimoni oli työnarkomaani ja ei koskaan kotona. Itse työn puolesta paljon kotona ja silti oikeus totesi että naisen luona parempi. nyt viikonloppuisä. Hoidin, tein ruuat
      , siivosin ja olin ihan oikeasti hyvä isä.

• herra3496

Fiksi: "Sulla taitaa olla asenneongelma ulkomaalaisia kohtaan". Asenneongelmat taitavat olla monissa ulkomaisten ja erityisesti islamilaisten kanssa avioituvissa suomalaisissa naisissa. Jos mina avioituisin ulkomailla naisen kanssa niin olisi itsestään selvää, että lapsella on passi, että hän voi matkustaa Suomeen mm. vanhempiani tapaamaan.

Fiksihän tuossa kauhistelee, ettei lapsella vaan ole passia. Tälläinen ajattelu on oikeaa rasismia ja asenneongelmaa ulkomaalaista kohtaan. valitettavasti.

• titi5

Äit1 olisko sulla antaa sähköposti osoitetta, mulla nimittäin aikalailla
      sama tilanne ja ois kiva jutella asiasta kun en muita tiedä joille käynyt näin =)

• jf,jgdfc,jgtdfcm,d

"kun en muita tiedä joille käynyt näin" HOHHOOHHOOO......
        Kuule kuinkahan moni laises laaaardiperse onkaan antanut jonkun mehemetin panna itteään jotta seKIN luuseri (laises siis) pääsee suomen kansalaiseksi ja elelemään muiden tienaamilla rahoilla????????????!!!!!!!!!!
        Luulitteko te helvetin RUMAT suomilumput että kun se karvakäsi oli niiiiiiii'iiinnnn ns. "rakastunut" sinuun ellotukseen että se olisi OIKEAA rakkautta?????????????? (no kun joku vitun karvakäsi antaa tulla "rakkaus -arsenaalin" tollaselle plösölle yöööökkk -suomilumpulle niin tottakai tuo suomilumppu olettaa itsestään että: "nyt kaikki kadehtii minua"
        Todellisuudessa kaikki nauraa tuolle suomilumpulle joka on helpommin vietävissä kuin vajukki ala-aste ikäinen mielenterveyspotilas!!!!!!
        Karvakädet ja muut lakupetterit kusettaa 110 - NOLLA etenkin surkimusplösölumppuja jotka ei kelpaa edes jalasjärven maalaispellelle sen massikan vänkäpenkille........... YÖÖÖÖÖÖÖKKKK..... Suomalainen läskiplösö yhäri on aivan saatanan RUMA ja YÖKÖTTÄVÄ ilmestys ja toivottavasti tollaset kielletään lailla!!!!!!!!!!!!!!!

• titi5
        jf,jgdfc,jgtdfcm,d kirjoitti:

Kuule kuinkahan moni laises laaaardiperse onkaan antanut jonkun mehemetin panna itteään jotta seKIN luuseri (laises siis) pääsee suomen kansalaiseksi ja elelemään muiden tienaamilla rahoilla????????????!!!!!!!!!!
        Luulitteko te helvetin RUMAT suomilumput että kun se karvakäsi oli niiiiiiii'iiinnnn ns. "rakastunut" sinuun ellotukseen että se olisi OIKEAA rakkautta?????????????? (no kun joku vitun karvakäsi antaa tulla "rakkaus -arsenaalin" tollaselle plösölle yöööökkk -suomilumpulle niin tottakai tuo suomilumppu olettaa itsestään että: "nyt kaikki kadehtii minua"
        Todellisuudessa kaikki nauraa tuolle suomilumpulle joka on helpommin vietävissä kuin vajukki ala-aste ikäinen mielenterveyspotilas!!!!!!
        Karvakädet ja muut lakupetterit kusettaa 110 - NOLLA etenkin surkimusplösölumppuja jotka ei kelpaa edes jalasjärven maalaispellelle sen massikan vänkäpenkille........... YÖÖÖÖÖÖÖKKKK..... Suomalainen läskiplösö yhäri on aivan saatanan RUMA ja YÖKÖTTÄVÄ ilmestys ja toivottavasti tollaset kielletään lailla!!!!!!!!!!!!!!!

No jopa olet kovaa tekstiä suoltanu ja varmaan ihan helvetin fiksu ja hyvännäköinen muutenkin, onneksi ei tarvi nähdä millanen tyyppi olet luonnossa...

• ,jgcgl84jgdd
        jf,jgdfc,jgtdfcm,d kirjoitti:

voihelvetti mitä kansanrunoutta, YÖÖÖÖÖÖÖKKKK.....

• jklöpoi

Aloittajan viestiin vastaukseni tulee ehkä hiukan myöhässä, mutta kiinnitin huomiota isän alkoholi- ja huumeongelmaan.

Ota yhteyttä sosiaalitoimistoon ja ilmoita asiasta heille, ethän voi antaa lapsiasi ihmiselle, joka ei kykene heistä huolehtimaan. Kerro myös vakivaltaisuudesta.

Onko ex-miehesi ollut huumeiden takia poliisin kanssa tekemisissä?

Minkälainen oleskelulupa miehellä on Suomeen? Ilmoita myös ulkomaalaisvirastoon, että vastustat pysyvän oleskeluluvan myöntämistä. (Tuomiot pahoinpitelyistä saattavat jo viivästyttää tätä)

Oletko käynyt miehen kotimaassa, tunnetko sikäläistä lainsäädäntöä?
      Oletko puheväleissä kyseiseen äitiin ja siskoon? Mitä mieltä he ovat asiasta?

• Hengessä mukana.

Voi hyvää päivää sentään, muualla maailmassa ei naisilla saa olla minkäänlaisia mielipiteitä vielä tänäkään päivänä. Jos mennään esim. islam-maihin! Aloittajalle, olisin yhtä paniikissa! Olen lähes sataprosenttisen varma tämän maan lainsäädännön puutteista, että lapsi todella kaapataan ulkomaille ja seltä löytäminen moneen vuoteen on yhtä tyhjän kanssa.

Muistatko kirjan ja elokuvan "lastani ette saa"? Onko sinulla hyvää lakimiestä? Tilanne on huolestuttava!

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7250
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      724
      3418
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      158
      1719
    4. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      318
      1682
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1375
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1361
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1260
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1227
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      249
      1217
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1144
    Aihe