Istun tässä nyt "lomalla" mieheni luona, kun hän on töissä. Ei olla puhuttu paljonkaan pariin pv, en vaan pysty sanomaan juuri mitään. Itkettää vaan. Oltiin kumpikin viikonloppuna humalassa ja hän sanoi minulle tosi ilkeästi. Läiskäsin häntä poskelle 3 kertaa ja kun meni kuulemma sitten minun osaltani liian pitkälle, hän löi minua nyrkillä keskelle naamaa, ei onneksi varmaan murtunut ole mikään, mutta niin kipeä ja turvoksissa jo kolmatta päivää että joutuu lääkkeitä syömään. Hän yritti päästä tilanteesta irti mutta pidin kiinni ettei lähtisi, niiin purkautui sitten noin. Mitään ei olisi tapahtunut jos olisin päästänyt irti ja lopettanut, mutta hän aloitti koko jutun. Osaa sanoa humalassa loukkaavia asioita, mutta koen myös että olen osaltani vaikuttanut niihin aiemmin suhteemme aikana.
Itse en kuitenkaan koskaan satuttaisi ketään niin, että voisi käydä fyysistä vahinkoa. Läiskäsyni eivät ole mitään kovin lujia, en voisi kuvitella nyrkillä lyöväni ketään naamaan. Tämä pysäytti minut ja nyt en enää tiedä selvitäänkö me tästä... jäähän tällainen varjostamaan varmasti suhteen tulevaisuutta. Voiko tuosta päästä yli.. ollaan kyllä halattu ja puhuttu jo erosta ja siitä että lähden täältä ja parempi ettei enää nähdä. mutta silti kumpikin rakastaa..
Provosoin, mies löi
77
5599
Vastaukset
- anelin
ja tosiaan, ennen tapahtunutta, ei ole käynyt mitään tuollaista. n.vuosi ollaan seurusteltu. ja edellinen iltakin oli vielä oikein mukava..
- 29 vuotta kokemusta
Saa herjata !!!!
Ketään meistä ei ole luotu humalassa ylipäätään olemaan.
Meidän rikkonaisten ehyttäjä on JEESUS..Tulkaa hänen tykönsä ja kokeilkaa ja jos ei toimi niin antaa asian olla.Kannattaa kokeilla. - Pervot ry
Voi jos on hiljaa, puheenjohtajamme 70 ja gentleman nimimerkkiä käyttävä MIkko Nummi ollut myös puheenjohtajan kanssa seurustellut, ikä eroa 40 vuotta tai 50-Lopettakaa Majakka ry,ajakaa ne pervot pois lasdtertarhan läheltä tälläset , jotka eivät ernää erota rajoja, mikä on hyväksi mikä ei -.
- 15 vuotta
29 vuotta kokemusta kirjoitti:
Saa herjata !!!!
Ketään meistä ei ole luotu humalassa ylipäätään olemaan.
Meidän rikkonaisten ehyttäjä on JEESUS..Tulkaa hänen tykönsä ja kokeilkaa ja jos ei toimi niin antaa asian olla.Kannattaa kokeilla.15 vuoden uskossaolon kokemuksella voin sanoa samaa, turhia riitoja ei tule, me toisaalta olemme jo keski-ikäisiä ja lapsia ei enää kotona. Mieheni tuli uskoon kolme vuotta sitten ja sen jälkeen ei olla pahemmin riidelty, mitä pientä, mutta aina on sovittu ja annettu anteeksi ennen yötä.
Kokeilkaa se kannattaa.
- #
Siis mitä. Sinä provosoit ja mies löi? Minusta tuo vaikuttaa siltä, että sinä löit ensin ja pidit miestä kiinni, ja sitten hän löi TAKAISIN. Kumpikin löi toista, sinä ensin ja useamman kerran, hän kerran ja lujempaa. Tuo on kyllä oma vikasi. Eri asia, miten pääsette yli riidasta, jossa kumpikin käy toiseen käsiksi, mutta turha sinun on yksin miestäsi syyllistää.
- HUH HUH
NO HUH HUH! Kaikkea sitä joutuu jonkun testosteroni pellen suusta kuulemaan, nainen läppäsi ja syystä miehen olisi pitänyt hillitä itsensä eikä lyödä päin näköä sillä minun mielestä NAINEN ON KOSKEMATON kaiken väkivallan suhteenpistefi!
- kuukuukuu
Yhdyn edelliseen.
Ei sillä lyöntityylillä ole mitään väliä, toiseen ei saa käydä käsiksi millään lailla. Teissä on molemmissa ihan yhtä paljon vikaa.
Opetelkaa juomaan vähemmän. Tosi junttia vetää perseet ja tapella. - alkuperäiselle
Mun sympatiat menee kyllä alkuperäiselle kirjottajalle. Olen myös ollut väkivaltaisessa suhteessa. Sekä henkistä että fyysistä väkivaltaa. En osaa sanoa, miksi siinä sitten ajaudutaan siihen tilanteeseen, että nainen (yleensä) provosoi ja mies lyö. Joku fiksu ihminen varmaan osaisi selittää tämmöisen käyttäytymiskaavan, ehkä kun mennään liian pitkälle ei enää "normaali" riitely riitä vaan otetaan järeät aseet käyttöön. Tällä hetkellä seurustelen todella hellän, herkän ja kaikinpuolin naisia kunnioittavan miehen kanssa. Ikinä ei ole tullut mieleenikään lyödä häntä. Eikä provosoida. Tosin en usko, että saisin häntä edes provosoitua. Hän on sanonut, ettei ikinä voisi lyödä naista. Vaikka häntä lyötäisiin ensiksi. Mies on kuitenkin (yleensä) se fyysisesti vahvempi sukupuoli, jonka pitäisi osata hallita voimansa. Miksi hän ei esimerkiksi tasapuolisuuden nimissä läppäissyt sinua kolmea kertaa? Sinä tuskin aiheutit hänelle mustelmia.
Suosittelisin siis miettimään kaksi kertaa suhteen jatkamista tuollaisen miehen kanssa, joka ruhjoo kasvosi. Ei se ole rakkautta. :(- vastinetta tähän
Sori nyt vaan, mutta jos se mies olisi läppäissyt (sen kolme kertaa) eikä mustelmaa olisi jäänyt, niin sä et puolustaisi sitä, vaan hokisit että lyönti on lyönti. Ei se ole pelkkä miehen velvollisuus hallita voimiaan ja itseään, vaikka nainen löisi, loukkaisi ja pitäisi vielä kiinni! Haloo! Tietenkään se lyöminen ei ole oikein, mutta vastuunsa se on naisellakin. Sairas suhde on sairas suhde, mutta kaatamalla vastuun omista teoistaan toisen niskaan, ei voi parantua. Ihan samalla tavalla kun siihen väkivaltaiseen suhteeseen jääminen on myös sen jäävän sairautta.
Ei vastuuta voi sysätä vaan toisen niskaan, maailmassa riittää provosoivia ihmisiä eikä joka kerran vaan voi provosoitua. Maailmassa on epäterveellistä seuraa ja niin kauan kun saa valita, pitää valita, itse.
Siinä olen samaa mieltä, että tuota suhdetta pitäisi miettiä kaksi kertaa, mutta molemmilla olisi siis syytä ehkä miettiä tekojaan, ja miksi tekee niin. "Tuollaisen miehen" niin no, entäs sellaisen naisen? Jos minun mieheni läpsisi minua, ja pitäisi kiinni väkisin eikä päästäisi ilman väkivaltaa pois tilanteesta, niin osaan kyllä kuvitella, että löisin. Toivottavasti en, mutta osaan kuvitella. Ja jättäisin sellaisen miehen. En halua olla ihmisen kanssa, joka edes läpsii ja pitelee väkisin kiinni, vaikkei joka kerran mustelmia tulisikaan. Joten se tuollainen mies on myös tuollainen nainen.
Sairas olisi myös sellainen suhde, missä tasapuolisesti lasketaan läymäytykset ja sitten maksetaan samalla mitalla tasapuolisesti.
Ei ehkä kannata jatkaa ainakaan ilman terapiaa ja todellista tahtoa molemmilta muuttua ja muuttaa asioita, ja yleensä on parempi erota.
Mies ei saa lyödä naista. Muttei nainenkaan miestä. - 27+26
vastinetta tähän kirjoitti:
Sori nyt vaan, mutta jos se mies olisi läppäissyt (sen kolme kertaa) eikä mustelmaa olisi jäänyt, niin sä et puolustaisi sitä, vaan hokisit että lyönti on lyönti. Ei se ole pelkkä miehen velvollisuus hallita voimiaan ja itseään, vaikka nainen löisi, loukkaisi ja pitäisi vielä kiinni! Haloo! Tietenkään se lyöminen ei ole oikein, mutta vastuunsa se on naisellakin. Sairas suhde on sairas suhde, mutta kaatamalla vastuun omista teoistaan toisen niskaan, ei voi parantua. Ihan samalla tavalla kun siihen väkivaltaiseen suhteeseen jääminen on myös sen jäävän sairautta.
Ei vastuuta voi sysätä vaan toisen niskaan, maailmassa riittää provosoivia ihmisiä eikä joka kerran vaan voi provosoitua. Maailmassa on epäterveellistä seuraa ja niin kauan kun saa valita, pitää valita, itse.
Siinä olen samaa mieltä, että tuota suhdetta pitäisi miettiä kaksi kertaa, mutta molemmilla olisi siis syytä ehkä miettiä tekojaan, ja miksi tekee niin. "Tuollaisen miehen" niin no, entäs sellaisen naisen? Jos minun mieheni läpsisi minua, ja pitäisi kiinni väkisin eikä päästäisi ilman väkivaltaa pois tilanteesta, niin osaan kyllä kuvitella, että löisin. Toivottavasti en, mutta osaan kuvitella. Ja jättäisin sellaisen miehen. En halua olla ihmisen kanssa, joka edes läpsii ja pitelee väkisin kiinni, vaikkei joka kerran mustelmia tulisikaan. Joten se tuollainen mies on myös tuollainen nainen.
Sairas olisi myös sellainen suhde, missä tasapuolisesti lasketaan läymäytykset ja sitten maksetaan samalla mitalla tasapuolisesti.
Ei ehkä kannata jatkaa ainakaan ilman terapiaa ja todellista tahtoa molemmilta muuttua ja muuttaa asioita, ja yleensä on parempi erota.
Mies ei saa lyödä naista. Muttei nainenkaan miestä."Ei se ole pelkkä miehen velvollisuus hallita voimiaan ja itseään, vaikka nainen löisi, loukkaisi ja pitäisi vielä kiinni! Haloo!"
Kyllä vahvemmalla on aina velvollisuus hallita voimiaan. Jos lapsi tulee potkimaan sinua jalkaan, mikä on sinänsä ikävää ja sattuu, niin lyötkö sinä sitä täysillä nyrkillä päästäksesi tilanteesta?
Siinä olen samaa mieltä, että alun tilanteessa molemmissa oli vika eikä naisen tekemä läpsiminen ole ollenkaan hyväksyttävää. Mutta miehen liiasta voimankäytöstä on vastuussa vain mies. Jos hän oikeasti halusi vain tilanteesta pois, kyseessä oli melkoinen hätävarjelun liioittelu. Jos hän halusi näyttää kaapin paikan satuttamalla, se on jo pahempi juttu. - nyrkkeilysäkki
27+26 kirjoitti:
"Ei se ole pelkkä miehen velvollisuus hallita voimiaan ja itseään, vaikka nainen löisi, loukkaisi ja pitäisi vielä kiinni! Haloo!"
Kyllä vahvemmalla on aina velvollisuus hallita voimiaan. Jos lapsi tulee potkimaan sinua jalkaan, mikä on sinänsä ikävää ja sattuu, niin lyötkö sinä sitä täysillä nyrkillä päästäksesi tilanteesta?
Siinä olen samaa mieltä, että alun tilanteessa molemmissa oli vika eikä naisen tekemä läpsiminen ole ollenkaan hyväksyttävää. Mutta miehen liiasta voimankäytöstä on vastuussa vain mies. Jos hän oikeasti halusi vain tilanteesta pois, kyseessä oli melkoinen hätävarjelun liioittelu. Jos hän halusi näyttää kaapin paikan satuttamalla, se on jo pahempi juttu.Onko nainen lapsi? Eikö nainen ole kyllin kehittynyt jotta häntä voisi vaatia kontrolloimaan omaa käytöstään? Jos toinen käy päälle, hakkaa ja estää lähtemästä tilanteesta kuten ap teki, kyllä sillä miehelläkin on oikeus puolustaa itseään. Eikä se ilmeisesti jatkanut väkivaltaa vaan kertalyönnillä irti tilanteesta ja lopetti siihen joten siitä pisteet.
Itse olen ollut humalassa väkivaltaisen naisen nyrkkeilysäkkinä ja koska itse olin yleensä selvinpäin selvitin tilanteet tunnin painilla jossa toinen yritti kaikin keinoin saada potkua, lyöntiä tai puraisua läpi. Mieli teki monesti vetää kunnolla takaisin ja oli kertoja jolloin vain vaivoin hammasta purren sain itseni hillittyä. Voin kertoa että kyllä se naamalle läpsäisy sattuu vaikkei silmä mustana olisikaan ja aivan erityisesti se sattuu henkisesti.
AP menee vain itseensä ja häpeää tekojaan, haukku ei oikeuta päällekäymiseen mutta päällekäymisen pitäisi jo oikeuttaa itsensä puolustaminen. Kenelläkään ei pitäisi olla velvollisuutta vain ottaa iskuja vastaan vaikka kuinka "väkivaltaisen sukupuolen" edustaja olisikin.
- Kumpi & kampi, kumpi
- Virhe 1. alkolla läträäminen. - Virhe 2. humalapäissään asioiden selvittely (kun 'juhlitaan', niin arki-, perheasioita ei käsitellä), humallukkeessa pidetään hauskaa. - Virhe 3. luulla 'rakkaudeksi' sitä, mikä ei vuorenvarmasti ole sitä.
Jos et nyt aio, niin seuraavasta kerrasta heti mieäs poliisin papereihin, lääkärin kautta, että vammoista jää mustaa valkoisella.- Tasa-arvoa!
Jaa että mies poliisin papereille eli tuomio....
Omituista tasa-arvo ajattelua! Ennenvanhaan naisilla oli "oikeus" jakaa avokkaita kun mies käyttäytyi moukkamaisesti. Nyt pitäisi osata päättää tasa-arvon nimissä mikäli sellaista halutaan edistää että saako :
a) Molemmat lyödä
b) Kumpikaan ei saa lyödä
Heikomman / vahvemman perusteella oikeutus kyllä johtaisi hankaliin tilanteisiin oikeudenkäynneissä. Olen myös nähnyt miten naisen taltuttamiseen tarvitaan kolme raavasta poliisia. Naisten yleistäminen heikkoina ja hentoina on pelkkää tarkoitushakuista viisastelua.
SItten on se ongelma että kun on menty lyömiseen, on taustalla yleensä vakavia ongelmia. Nämä ongelmathan ei poistu oikeussalissa vaan saattaa entisestään pahentua. Suomessa asia on vielä varmistettu muuttamalla lakia niin että asia siirtyy näissä aina suoraan tutkinnasta syyttäjälle joka vie asiaa eteenpäin eikä siihen enää voi mitenkään puuttua vaikka sovinnollisuutta löytyisi. Tässä on taustalla sukupuolirasistinen, ei tasa-arvoa ajatusta tukeva ajattelumalli joka sitten toteutuu oikeuden päätöksissä.
Itse olen sitä mieltä että pitäisi olla mahdollisuus mennä sovittelijan kautta (useampi käynti) joka päättäisi jatketaanko yksilö / parisuhdeterapialla vai siirretäänkö oikeusistuimelle. Tämä henkilö voisi peruskoulutukseltaan olla esm psykiatri. Ratkaisu olisi ensialkuun veronmaksajille kallimpi mutta pidemmällä juoksulla huomattavasti halvempi, rakentava ja yksilön kannalta oikeudenmukaisempi. - 21
Molemmat terapiaan.
- Varmuuden vakuudeksi
Kai sillä pollarilla on muutakin tekemistä, kuin lähteä yhtä turpiinvetoa tuomiolle viemään. Mutta ilmoitus, mustaa valkoisella pitää jäädä ja olla tulevia tarpeita varten, jos joku kerta käykin niin huonosti, että oikeita tuomioita täytyy ruveta lukemaan.
- Miettikääs ny vähä!
"Hän yritti päästä tilanteesta irti mutta pidin kiinni ettei lähtisi, niiin purkautui sitten noin."
Pidit miehestä kiinni ja läiskit häntä tapaan. Hän yritti irtautua mutta et päästänyt. Tämä on kuulkaa miehen osalta puhdasta hätävarjelua, mihin kenellä tahansa väkivallan uhrilla on oikeus.
Käännetäänpä tilanne toisinpäin: Mies ottaa kiinni naisesta ja alkaa jaella avareita. Nainen ei pääse tilanteesta irti muuta kuin lyömällä takaisin. Selvää hätävarjelua, eikö? - Mietitään mietitään
Niin, voihan se olla niinkin, että tuossa liitossa mieäs on se heiveröisempi ja vähemmän fyysistä voimaa omaava. Henkisiä paukkuja ei olle kummallakaan.
- anelin
kiitos vastauksista. nyt vastaan itsekin. luin kaikki läpi ja miettinyt kaikenlaista. viikko meillä on ollut todella vaikea. hän sanoi että on pelottavaa että ollaan ajauduttu sellaiseen tilanteeseen. olen koittanut miettiä, onko minulla tulevaisuudessa hätää, jos itse pysyn erossa hänestä, jos sattumoisin hän vaikka humalatilassa sanoo taas jotain hyvin loukkaavaa. tälle miehelle ei sovi alkoholi yhtään ja hän tietää sen itsekin. mitään pahaa ei ole aiemmin fyysisesti tehnyt eikä aiemmin muillekaan, sekoilee vaan ihan liikaa kun juo ja sitä ei jaksa kukaan katsoa. selvänä ihan huipputyyppi. olen lähdössä reissuun itse vajaa kuukaudeksi, ehkä siinä ehtii miettimään ja päätin että en aio juoda hänen seurassaan tai nähdä häntä siinä humalatilassa missä on silloin kun juo. saimme hetken hiljaiselon jälkeen juteltua ja sanoin hänelle tämän. jostain syystä meillä herkästi syntyy riitaa kännissä, voin kyllä sanoa että se on aina hän joka aloittaa tai toimii idioottimaisesti. itselläni on ollut humaltuneena aiemmin aina hauskaa, myös suhteissa. mutta tästä ihmisestä välitän niin ettei haluaisi ainakaan katsomatta heittää hukkaan.
- Tekosyitä
Yksinkertaista ja järkevää: jos alkoholi ei sovi ihmiselle, sitä ei sovi käyttää. Jos taas käyttää, vaikka tietää, että kukaan ei kestä humalaista persoonaansa, kertoo se, että halajaa syystä tai toisesta syyntakeettomaan tilaan. Silloin kysymys kuuluu: miksi ?
- hullu matti ja maija
ja ikää oli mitä. vähän voisi kommentoida paremmin kun tietäisi teidän iät.
Jos mies on jo 40-50 v välillä juoksisin sinuna karkuun. jos vasta hikiset 20v on vielä toivoa. kukaan ei muuten ole huipputyyppi jos sekoilee noin. tämä minun mielipide. - anelin
no ei ole huipputyyppi kun juo. tietää sen hyvin itse.. mutta selvinpäin ei mitään suurempia vikoja, tunnetaan jo ennestäänkin ja meidän suhde on hyvin avoin. olen itse 25, mies 29.
- anelin
ei välttämättä sekoile mutta tulee todella herkästi känniin
- anelin
mitä jos tilanne on ollut sellainen ettei mies ole ymmärtänyt minun tunteitani vaikka on itse sanonut rakastavansa ja muutenkin olen ollut välillä vaikea. minun on esimerkiksi ollut vaikea päästä entisestäni täysin yli ja hän on sen huomannut. ja muutenkin suhteemme on vaatinut työtä useiden tekijöiden vuoksi.. ehkä siinä pinna palaa kun juo liikaa, alkaa vittuilemaan, minä suutun taas siitä ja hän ei jaksa ja mottasee.. kun ei tuollainen käytös ole hänelle ominaista. ja hänellä oli myös todella hankala entinen suhde joka vieläkin tuntuu vaikuttavan häneen.. minä en tässä suoranaisesti ketään syytä, vaan olen pohtinut molempien osuutta asiaan..
- vaikeutensa kullakin
No jos nyt ensin sinä opettelisit kunnioittamaan miehesi fyysistä koskemattomuutta. Jotenkin koomista, kun jaksat tuosta mottauksesta puhua mutta omaa läimintääsi ja kiinnipitämistäsi et viitsi ihmeemmin miettiä, vaan kuittaat homman vain sillä, että "suutut". Ja sehän on miehen vika.
Miehesi ei ole sinun jatke vaan sinusta erillinen ihminen. Ei hänellä ole mitään velvollisuutta kaikkia sinun tunteitasi ymmärtää. Ymmärtää sen verran kuin ymmärtää ja sillä sipuli.
Opetelkaa olemaan ihmisiksi, jatkakaa kakaramaista riitelyänne tai erotkaa. Ei se sen kummempaa ole. - läps läps
vaikeutensa kullakin kirjoitti:
No jos nyt ensin sinä opettelisit kunnioittamaan miehesi fyysistä koskemattomuutta. Jotenkin koomista, kun jaksat tuosta mottauksesta puhua mutta omaa läimintääsi ja kiinnipitämistäsi et viitsi ihmeemmin miettiä, vaan kuittaat homman vain sillä, että "suutut". Ja sehän on miehen vika.
Miehesi ei ole sinun jatke vaan sinusta erillinen ihminen. Ei hänellä ole mitään velvollisuutta kaikkia sinun tunteitasi ymmärtää. Ymmärtää sen verran kuin ymmärtää ja sillä sipuli.
Opetelkaa olemaan ihmisiksi, jatkakaa kakaramaista riitelyänne tai erotkaa. Ei se sen kummempaa ole.No kyllä se avokämmennellä läppäisy ja nyrkillä turpaan lyöminen on pikkasen eri asioita, miehellä kun on sitä voimaa ja kokoakin enemmän siinä nyrkissä. Tietenkään aloittaja ei olisi saanut ruveta miestään läpsimään ja ärsyttämään mutta sen sijaan, että mies lyö naisensa kasvot turvoksiin, hän olisi voinut vääntäytyä irti naisen otteesta.
- 5+16
läps läps kirjoitti:
No kyllä se avokämmennellä läppäisy ja nyrkillä turpaan lyöminen on pikkasen eri asioita, miehellä kun on sitä voimaa ja kokoakin enemmän siinä nyrkissä. Tietenkään aloittaja ei olisi saanut ruveta miestään läpsimään ja ärsyttämään mutta sen sijaan, että mies lyö naisensa kasvot turvoksiin, hän olisi voinut vääntäytyä irti naisen otteesta.
No voi hemmetin kukkanen teidän kanasten kanssa. Koittakaa nyt ymmärtää, että ihminen se on se mieskin. Juu, voi se olla fyysisesti vahvempi, mutta ei se sitä tarkoita, etteikö joskus voisi hermo mennä. Jos ollaan tilanteessa, jossa humalassa läpsitään jä roikutaan, niin on se aika naurettavaa olettaa, että toinen voi niin tehdä tunteitensa tähden ja toisen pitäisi olla joku stoalainen patsas joka vain järjellä toimii. Ei mies ole joku patologisen rationaalinen otus, joka analyyttisesti toimii tilanteessa kuin tilanteessa. Kyllä silläkin voi hermo mennä, kun tarpeeksi rassataan...
Opetelkaa kunnioittamaan toisianne. Ei se mies ole mikään lastentarhan opettaja, jonka tulee kaikenlaista sietää. Ei nainen ole mikään uhmaikäinen lapsi, jota vain täytyy jaksaa. Itsehillintä ei ole pahitteeksi, vaikka nainen olisikin.
- mies mies
Olis paljon helpompaa olla nainen. Saisi lyödä ihmisiä/miehiä niin paljon ja lujaa kuin jaksaa, vain siksi koska on nainen. Yks portsari kertoi että naiset ovat kaikista vaikeimpia asiakkaita, jos vaikeasti käyttäytyvää naista ottaa kädestä kiinni ja yrittää taluttaa ulos, ne yleensä potkii korkokengillä sääret rikki ja sylkee naamalle ja huutavat ettet voi koskea minuun koska olen NAINEN. On se niin väärin
- Nais nais
Missä sulle on kerrottu, että nainen saa lyödä. Ettei olisi ihan oma keksintösi.
Huomiointivirhe: "yksi portsari" näkee HUMALAISIA naisia työssään, ja humalainen nainen käytäytyy suunnilleen samalla tavoin kuin humalainen mieäskin, jokainen heistä omille luonteenpiirteillen ja tavoilleen 'uskollisena'. Siis: v-mainen ihminen on humalassa vielä v-maisempi, ylilyönteihin taipuvainen vielä yliampuvampi, örveltäjä täysi porsas, väkivaltainen vielä väkivaltaisempi, jne.
Itse olen iloinen ja nauravainen, nousuhiprakassa vielä iloisempi ja nauravaisempi. Siinä sulle elämän suuria vääryyksiä, joita voi oikoa yksinkertaisesti käsittämällä oikein.- fumos
Aika moni portsari näkee humalais naisia työssään ja mitä itse olen kuullut henkilökohtaisesti ja lukenut eri palstoilta, niin asiakkaista yleensä humalaiset keski-ikäiset naiset tuntuvat olevan kaikkein pahimpia. Sekä suustaan, että jos muuten aloitetaan riehunta. Osittain ajattelen sen johtuvan juuri siitä, että koska nainen on oletettavasti heikompi astia, niin sitä kun toistelee ja kuulee tarpeeksi kauan, niin sitä alkaa kuvittelmaankin että itseä koskevat eri säännöt tuosta johtuen.
Ja kuitenkin naisetkin tulevat eri kokoluokissa. Isoimmat naiset ovat selvästi isompia kuin normaalikokoiset tai hieman pienemmät miehet. Ja myös lyöntivoima skaalautuu sen mukaan. Luonnollisesti 40-kiloinen on heikompi kuin vaikka 80-kiloinen.
Tässäkin keskustelussa on ongelma, että puheen kohteena on yksittäistapaus, mutta osa keskustelijoista soveltaa siihen yleistyksiä.
Mies on kyllä KESKIMÄÄRÄISESTI laskettuna naista isompi ja vahvempi, mutta pitääkö se paikkaansa tämän tapauksen kohdalla? Kukaan sivullisista kommentoijista ei sitä tiedä, mutta voi siitä huolimatta sanoa ettei naisen läpsy ole oikein mitään ja kyllä miehen isompana/vahvempana pitäisi osoittaa suurempaa mielenhillintää.
Eli käytännössä samaa, mitä se ei ehkä niin terävä hätäkeskuspäivystäjä sovelsi kysellessään hätänumeroon soittaneelta mieheltä "saatsä naiselta pataan?"
Mutta kun eihän kukaan teistä tiedä esim. paljonko koko ja massaeroa ko. henkilöillä on. Siltä pohjalta on hyvä lähteä neuvomaan jotakuta. "Kyllä sinun olisi pitänyt selvitä kolarista pienemmillä vammoilla, koska keskimäärin tuon tyyppisestä kolarista ei aiheudu kuin mustelmia."
Ei naisten suorittamia vakavia pahoinpitelyitä erota millään ulospäin miesten tekemistä, ellei vammoja ruveta tarkemmin tutkimaan. Ja jos silloinkin tekijää ei vielä tiedetä, niin määritellään keskiarvot, tyyliin tämän tyyppisen vamman on voinut tuottaa nainen tai pienempi mies. Tai mies ja isokokoinen nainen.
Minä itse olen noin suunnilleen keskipituinen, ehkä hieman sen alle oleva mies, normaalivartaloinen, ja vaikken olekaan erityisen lihaksikas, niin väitän voivani antaa avokämmenellä sellaisen lävärin, ettei se hetkeen unohdu. Saati jos se osuu vielä oikeaan/väärään paikkaan. Ja jos nainen on samaa koko/massaluokkaa, niin vaikea kuvitella että se "läpsy" aivan hirveästi omastani jäisi. Mutta toisaalta sehän on "vain" litsari.
Ja tuo "Missä sulle on kerrottu, että nainen saa lyödä. Ettei olisi ihan oma keksintösi."
- tuota on tälläkin palstalla sivuttu useaan otteeseen ja se on ilmennyt sen naisen teon vähättelynä tai sivuuttamisena, "Mitä nyt vähän läpsi, mutta kyllä MIEHEN olisi kyllä pitänyt osata hilitä itsensä".
Harva tuollaista sanoo suoraan, mutta asenteet puhuvat kyllä puolestaan. Nuorten keskuudessa tehtiin jokin aika sitten kyselytutkimusta aiheesta ja siinä selvisi että esim parisuhteissa on aika normaalia että nainen saattaa suuttuessaan vähän läpsiä tai motata, mutta kun kyseessä ovat vain heikot naiset, niin eivät he itsekään pitäneet sitä vakavana. TVssä nuoria haastateltaessa tytöt kertoivat tuollaisesta nauraen. Että kyllähän sitä poikaystävää tulee välillä vähän "kurmootettua". Silleen leikillään lyötyä ja läpsittyä. Mut eihän se koske, kun mä oon nainen.
Ja miesten kohdalla taas jos moisesta valittaa, niin sitä vähätellään jo senkin takia, että kuinka moni mies kehtaa sanoa että vaikka oma tyttöystävä pahoinpitelee. Nainenhan on pieni ja heikko ja mikäs mies se sellainen on, joka ei pärjää naiselle? Saatsä naiselta pataan... - nainenmuttaeihakkaaja
fumos kirjoitti:
Aika moni portsari näkee humalais naisia työssään ja mitä itse olen kuullut henkilökohtaisesti ja lukenut eri palstoilta, niin asiakkaista yleensä humalaiset keski-ikäiset naiset tuntuvat olevan kaikkein pahimpia. Sekä suustaan, että jos muuten aloitetaan riehunta. Osittain ajattelen sen johtuvan juuri siitä, että koska nainen on oletettavasti heikompi astia, niin sitä kun toistelee ja kuulee tarpeeksi kauan, niin sitä alkaa kuvittelmaankin että itseä koskevat eri säännöt tuosta johtuen.
Ja kuitenkin naisetkin tulevat eri kokoluokissa. Isoimmat naiset ovat selvästi isompia kuin normaalikokoiset tai hieman pienemmät miehet. Ja myös lyöntivoima skaalautuu sen mukaan. Luonnollisesti 40-kiloinen on heikompi kuin vaikka 80-kiloinen.
Tässäkin keskustelussa on ongelma, että puheen kohteena on yksittäistapaus, mutta osa keskustelijoista soveltaa siihen yleistyksiä.
Mies on kyllä KESKIMÄÄRÄISESTI laskettuna naista isompi ja vahvempi, mutta pitääkö se paikkaansa tämän tapauksen kohdalla? Kukaan sivullisista kommentoijista ei sitä tiedä, mutta voi siitä huolimatta sanoa ettei naisen läpsy ole oikein mitään ja kyllä miehen isompana/vahvempana pitäisi osoittaa suurempaa mielenhillintää.
Eli käytännössä samaa, mitä se ei ehkä niin terävä hätäkeskuspäivystäjä sovelsi kysellessään hätänumeroon soittaneelta mieheltä "saatsä naiselta pataan?"
Mutta kun eihän kukaan teistä tiedä esim. paljonko koko ja massaeroa ko. henkilöillä on. Siltä pohjalta on hyvä lähteä neuvomaan jotakuta. "Kyllä sinun olisi pitänyt selvitä kolarista pienemmillä vammoilla, koska keskimäärin tuon tyyppisestä kolarista ei aiheudu kuin mustelmia."
Ei naisten suorittamia vakavia pahoinpitelyitä erota millään ulospäin miesten tekemistä, ellei vammoja ruveta tarkemmin tutkimaan. Ja jos silloinkin tekijää ei vielä tiedetä, niin määritellään keskiarvot, tyyliin tämän tyyppisen vamman on voinut tuottaa nainen tai pienempi mies. Tai mies ja isokokoinen nainen.
Minä itse olen noin suunnilleen keskipituinen, ehkä hieman sen alle oleva mies, normaalivartaloinen, ja vaikken olekaan erityisen lihaksikas, niin väitän voivani antaa avokämmenellä sellaisen lävärin, ettei se hetkeen unohdu. Saati jos se osuu vielä oikeaan/väärään paikkaan. Ja jos nainen on samaa koko/massaluokkaa, niin vaikea kuvitella että se "läpsy" aivan hirveästi omastani jäisi. Mutta toisaalta sehän on "vain" litsari.
Ja tuo "Missä sulle on kerrottu, että nainen saa lyödä. Ettei olisi ihan oma keksintösi."
- tuota on tälläkin palstalla sivuttu useaan otteeseen ja se on ilmennyt sen naisen teon vähättelynä tai sivuuttamisena, "Mitä nyt vähän läpsi, mutta kyllä MIEHEN olisi kyllä pitänyt osata hilitä itsensä".
Harva tuollaista sanoo suoraan, mutta asenteet puhuvat kyllä puolestaan. Nuorten keskuudessa tehtiin jokin aika sitten kyselytutkimusta aiheesta ja siinä selvisi että esim parisuhteissa on aika normaalia että nainen saattaa suuttuessaan vähän läpsiä tai motata, mutta kun kyseessä ovat vain heikot naiset, niin eivät he itsekään pitäneet sitä vakavana. TVssä nuoria haastateltaessa tytöt kertoivat tuollaisesta nauraen. Että kyllähän sitä poikaystävää tulee välillä vähän "kurmootettua". Silleen leikillään lyötyä ja läpsittyä. Mut eihän se koske, kun mä oon nainen.
Ja miesten kohdalla taas jos moisesta valittaa, niin sitä vähätellään jo senkin takia, että kuinka moni mies kehtaa sanoa että vaikka oma tyttöystävä pahoinpitelee. Nainenhan on pieni ja heikko ja mikäs mies se sellainen on, joka ei pärjää naiselle? Saatsä naiselta pataan...joo siis toion ihan totta... ihan sairasta toi vähättely. samalla tavalla se kipeetä ottaa sukupuolesta riippumatta. ps. jos mun jäbä löis mua nyrkillä naamaan, en varmaan olis enää hengissä. onkohan tää oikee tapaus?
- anelin
Luulen, että tästä pääsee säikähdyksellä. Mies kuten minäkin oltiin ihan rikki tapahtuneesta.. nyt siitä on kuukausi. kyllä on pitkään vaikuttanut, eikä varmaan ikinä unohdu. itse en aio enää avokämmenellä läimäyttää vaan jos tulee jotain erimielisyyttä, lähden pois tai puhun tai sitten huudan korkeintaan, jota en sitäkään haluaisi. jos hän loukkaa humalassa minua sanoillaan, puhun vasta seuraavana päivänä. en aio hyväksyä kuitenkaan sitä, enkä myöskään omaa reagointiani tilanteessa. jos niin pinna palaa, niin totta, sitten ei olla yhdessä. Olen ottamassa omaa aikaa tällä hetkellä erossa miehestä ja miettinyt kaikkea tulevaa. Jos hän vain jaksaa yrittää tapahtuneen jälkeen, ja muidenkin riitojen niin yritän itse ihan täysillä.. tulin siihen tulokseen vähän aikaa sitten. eihän tämä helppoa ole, koska kummatkin järkyttyivät niin pitkälle menneestä riitatilanteesta että tahoillamme kumpikin ollaan tunnettu voimakkaasti pahaa oloa. kumpikin osaa provosoida toista, tiedän kuitenkin syyt mikä häntä on ärsyttänyt ja mikä hänessä minua... ei juoda enää yhdessä, tai jos ollaan jossain yhdessä, juon itse tosi vähän.
- keittiössä
Keittiö on naisen paikka
- Voi voi
Ihan perinteinen perheväkivaltakuviohan teillä tossa on meneillään. Mies on humalassa haukkunut ja puhunut rumasti. Ilta päättyy siihen, että saat nyrkistä naamaan. Sitten kun on hetki oltu kaikki kauhean pahoillaan tapahtuneesta, koet itsesi syypääksi ja ajattelit nyt sitten muuttaa pikku hiljaa omaa käyttäytymistäsi (jos se ihana mies vaan huolii sinut lopulta vielä takaisin). 98% todennäköisyydellä henkinen nälviminen jatkuu ja turpaan tulee uudelleen. Vuoden kahden päästä on vielä vaikeempi lähtee tosta kuviosta.
Itse uskon, että ihminen voi muuttua ja perheväkivalta loppua. Kertomastasi kuitenkin välittyy, että näillä eväillä mikään ei muutu. Tsemppiä! - MITTEE VITTUVA NÄÄ
sitten odotit? Senkö, että se paljastaa sulle sitä läiskiessäs naamaan olevansa oikeesti Luciano Pavarotin reinkarnaatio ja vetäsevän sulle pikku serenadit? Täh, heräähän unestas prinsessa. Mitäs tuossa on ihmeteltävää, rajat meni rikki ja nyt ollaan sitten ihmeissään.
Itke itkus ja rakasta sitä ukkoos, kuten sekin sua. Ei kai tasa-arvon aikakaudella oo menty siihen pisteeseen, että ukko on vaan ottavana osapuolena? Ja ihan hyvä se on välillä tuulettaa tunteita muutonkin. Väkivalta, oli henkistä tahi fyysistä, ei edistä parisuhdetta, mutta sen tuo episodi osoittaa, että teidän parisuhteenne ei ainakaan alkosta parane. Pistäkää korkkia kireelle ja nauttikaa toisistanne selvin päin,,,eikä se siinäkään olotilasa ole kiellettyä nyrkkeillä. - ............
Lyönti on aina lyönti, oli se kovaa tai hiljaa. Itse on sitä mieltä, ettei kukaan saisi ketään lyödä, pitää kiinni tai haukkua, kumpikin ihan yhtä syyllisiä. Ei siitä pääse ylitse kuin puhumalla asiat läpi, molemmat on tehneet väärin ja molemmat voisi nyt ajatella sitä toista osapuolta enemmän kuin itseään. Miksei mies saa lyödä jos nainen saa?
- I R
Olen sitä mieltä, että jos nainen lyö tai läpsäisee miestä, niin miehellä on silloin myös oikeus samaan. Osaa ne naisetkin olla väkivaltaisia henkisellä ja fyysisellä tasolla.
- Hah !
Et ole sitten vissiin ikinä kuullut, että heikompaansa ei saa kiusata eikä lyödä. Onko paljon muutakin jäänyt väliin ?
- Lukeeko se jossain
Hah ! kirjoitti:
Et ole sitten vissiin ikinä kuullut, että heikompaansa ei saa kiusata eikä lyödä. Onko paljon muutakin jäänyt väliin ?
että tuo aloittaja olisi heikompi kuin miehensä?
Josko tuo miehensä on hieman rationaalisempi, tinttaa kerralla sen verran että asiat tulee keralla jakoon, eikä niinkuin aloittaja, läpsii hiessä päin. Kuka siihen ei loppua tekisi. - Yöäk !
Lukeeko se jossain kirjoitti:
että tuo aloittaja olisi heikompi kuin miehensä?
Josko tuo miehensä on hieman rationaalisempi, tinttaa kerralla sen verran että asiat tulee keralla jakoon, eikä niinkuin aloittaja, läpsii hiessä päin. Kuka siihen ei loppua tekisi.Yleensä naiset ovat fyysisesti heikompia, silti, vaikka yleistää ei saisikaan. Viisas mies tekee lopun läpsimisestä ihan muilla konsteilla kuin tinttaamalla. Mut ainiiii, eihän sellaisia juurikaan ole olemassa, kun ne on niiin prkl:n mieähiä.
- kännitappeluja...
Lyöminen synnyttää lyömistä. Näinhän se on. Shit happens.
Suosittelen pariterapiaa, jos meinaan aiotte vielä yhdessä jatkaa.
Ja viinan suosittelen poistamaan parisuhteesta. Olette viittä vaille siinä tilanteessa, että jompikumpi saa puukosta. - Järki mukaan
Kertokaapa joku viisaampi sitten että miksi toisiaan rakastavat ihmiset laukoo toislleen mitä sylki suuhun tuo? Taitaa se rakkaus ja toisen kunnioittaminen kadota aika pahasti siinä vaiheessa? Ja kerta mennään vielä lyöntien vaihtoon niin sekö sitä tosi rakkautta ja välittämistä on?
Asioista pitää voida keskustella, homma pitää viheltää poikki ja ottaa molempien tuntema henkilö keskustelun johtajaksi. On parempi jättää asia hautumaan ja kokeilla uudestaan keskustelua.
Toisen provosoiminen on kuin kaataisi bensaa liekkeihin. Monet valitettavasti sanovat ensin ja ajattelevat sanojaan myöhemmin. - ISO KYRPÄ
Kyllä parempia löytyy, siinä vaiheessa kun tulee riitoja on rakkaus jo kadonnut.
Miten sitten lähes kaikki parit riitelevät, koska eivät rakasta enää toisiaan..ovat vain tuttuja.
Näin se on. Ihminen kuoli ennen 30 vuotiaana ja siihen mennessä ei ehtinyt kyllästyä vielä kaikkeen paskanjauhamiseen mitä elämä yleensä on. - Ei humalaista miestä
Olen sen huomannut että, edelliset suhteet pitää käsitellä ennen kuin aloittaa uutta suhdetta.
Jos minua lyötäisiin niin se olisi kerrasta poikki.
Asiat selvittää selvin päin. Miehesi pitäisi ottaa kohtuudella sitä alkohoolia Ja ei käyttäytyä kuin kakarat. Humalainenhan on kuin lapsi.
Ehkä suhteella ei ole tulevaisuutta, jos kumpikin pyörii vielä menneisyydessä. Itselläni kävi ihan samoin. Tuskin tämä kaverini minusta oikeesti edes välitti. Kun tuntui että toisten mielipiteet olivat tärkeimmät. Ja kun piti puolustaa valehtelijoita. Ollaan erottu vuosia sitten ja nyt tullaan juttuun. Menneisyys kalvaa mielessä. Etenkin ne pahat asiat. Mutta pitäisi keskittyä siihen mitä tällä hetkellä on ja koittaa tehdä kaikkensa tämän uuden kanssa.
Alkohooli kuului edelliseen suhteeseen, mies joi. Nyt en kestä katsoa yhtään jos kaverini joisi. Olen sanonut että sitä en tule koskaan enään näkemään että minun pitää katsoa vierestä kun mies on humalassa. Se on minulle kuin punainen vaate. Olenhan *Härkä* horoskoopissa ;) En tiedä vaikka se ois poikki heti jos hän joisi.
Juttele miehesi kanssa. Sano hänelle että jos hän vähentäisi juomista.
Onko hänellä tarkoitus juoda humaltumis tarkoitukseen.
Itse jos otan siiderin tai pari, otan sen että haluan nauttia tai hemmotella itseäni, tai sauna juomaksi. Mutta en koskaan silloin kun kaverini on paikalla. Hän kuulema ottaisi humaltumis tarkoitukseen ja reilusti. Hän tietää kantani asiaan. Jos ei osaa ottaa kohtuudella niin mun puolesta se silloin saa jäädä ottamatta. En jaksa vahtia aikuista miestä että kaatuuko hän vai ei. Jääkö hän ulos talvella hankeen vai pääseekö sisälle? Kaatuuko hän ja lyökö hän päänsä.
Ennnen aina oli ovella vastassa kun mies tuli humalassa kotiin, tuntui että hänellä ei silloin ollut jalkoja ollenkaan. Nukuin eri huoneessa ja kerran päätin olla sänkyssä ja enkä mennyt vastaan, kerran hän taisi kaatua lattialle. Mutta sen jälkeen huomasi että en olekaan enään vastassa, Pysyi itse pystyssä ja meni suoraan sänkyynsä. Oli se yhtä helvettiä suorastaan. Onneksi se kaikki on nyt ohi.
Joten ei humalaa mun pari suhteeseen. - nainen22v_
Olisi mukavaa tietää että mitä hän sinulle sanoi, niin voisi paremmin punnita reagtiosi. 3 kertaa poskelle läimäyttäminen ei ole kuitenkaan hyväksyttävää, missään tilanteessa. Jos hän sanoi sinulle todella törkeästi, sinun olisi pitänyt sanoa että tästä jutellaan selvinpäin ja sanoa että suhteella ei ole tulevaisuutta jos noin törkeästi aletaan puhumaan. Ja olisit lähtenyt yöksi muualle.
Nyrkillä lyöminenkin on väärin - mutta jos joku pitelee kiinni käsistä ja läimäyttelee kasvoihin (kuvittele itsesi vastaavassa tilanteessa) se voi olla kuin "refleksi".
Itse löin isääni joskus hänen pitäessä minusta kiinni ja ahdistaessa nurkkaan ja läimäytellessä kasvoihini. Vasta myöhemmin tajusin mitä tein, olin niin peloissani siitä läimäyttelystä, huutamisesta ja käsistä puristamisesta. Eli miehelläsi se saattoi olla säikähtänyt puolustus että pääsisi pois.
Oli miten oli - hän on sanonut rumasti (kenties niin rumasti ettet voi unohtaa?)
sinä löit 3 kertaa ja hän löi kerran. Tuollaisen jälkeen suhde ei enää voi olla hyvällä pohjalla ja jatkua.
Kumpikin teistä lyö vielä. Itse olen väkivaltaisen vanhemman käytöstä katsonut. Tottakai tiedostaa että teot on väärin ja pyytää anteeksi, mutta ei se lopeta lyömistä. - --
Onneksi olkoon, lisää viinaa vaan kun näköjään teille molemmille sopii noin hyvin...IDIOOTIT.
- Suosittelen.
Lämpimästi teille molemmille ammattiauttajan apua. Teillä kummallakin on häikkää päässä,koska käyttaydytte väkivaltaisesti. Löit ensin puolisoasi,joka sitten löi sinua takaisin,tällainen käyttäytyminen ei todellakaan kuulu tervepäisten aikuisten ihmisten käytökseen. Huom.Alkoholi ei ole syy väkivaltaiseen käyttäytymiseen,syyt väkivaltaiseen käytökseen löytyvät aina ihmisen päästä.
- Skillnaden
Omaa vikaasi tyttökulta. Jos olisit vain lähtenyt pois tilanteesta, etkä olisi ärsyttänyt ärsytettyä niin elämä voisi jokseenkin hymyillä teille molemmille tällä hetkellä.
Kyllä maailman lempein koirakin puree, jos sitä tarpeeksi ahdistetaan ja vielä päälle ärsytetään. Kun naamasi paranee, niin läpsäise kokeeksi itseäsi poskelle, niin tiedät kuinka ärsyttävältä se tuntuu. Jos alat läpsimään miestä naamalle tämän ollessa äärimmäisen ärsyyntyneessä tilassa, niin samankaltaisista seurauksista pääset vastaisuudessakin nauttimaan.
Miehesi tuskin on mikään luonnevikainen naisen hakkaaja ja alistaja. Hänellä on tulleet vain rajat asiassa vastaan ja ärsytyskynnys ylittynyt triplasti sinun toimestasi. - anelin
Häikkää varmasti oli ainakin siinä tilanteessa.. ja häikkää on ollut aiemmin. En ehkä ollut täysin päässyt aiemmin yli entisestäni ja mieheni tämän on ymmärtänyt.. se on rassannut häntä paljonkin. Meidän suhde on niin avoin että puhumme ihan kaikesta, hän puhuu minulle kaikesta ja minä hänelle. Ollaan jo vuoden aikana todella tiiviissä henkisessä suhteessa. Kummallakin on kuitenkin menneisyytensä, hänellä entinen suhde jossa naisella oli mentaalisia ongelmia, minulla vain pitkä suhde takana, ei koskaan mitään fyysistä väkivaltaa eikä myöskään henkistä kummankaan puolelta. En ole koskaan ollut väkivaltainen enkä jostain syystä pitänyt läpsimistä niin pahana, kuin vasta nyt, ymmärrän ettei niin saa missään tilanteessa tehdä. Miehellä ei myöskään ole minkäänlaista väkivaltaista taustaa ,ikinä ei ole naista lyönyt vaikka myös oli pitkässä suhteessa, missä oli vielä paljon ongelmia.
Me olemme sopineet ettemme "ryyppää" yhdessä. Mies on täysin kyllästynyt siihen kun hänen kaveripiiri on sellainen joka juo kunnolla kun ulos mennään... ja kaveripiiri muodostuu koulukavereista suurin osa. Hän on itse sanonut ettei juo enää kanssani ja puhui jo kokonaan lopettamisesta. Kyse ei ole pelkästään meidän tilanteesta vaan hän ei jaksa sitä enää muutenkaan. Koskaan hän ei ole ollut väkivaltainen kavereitamme kohtaan, joita yhteisiä on paljon. Ja hän on sisarukseni kaveri pitkältä ajalta.
Kai meillä nyt mahdollisuus on yrittää vielä, kun kuitenkin välimme eivät ole millään ihan hataralla pohjalla että haluaisi tuosta noin vaan luovuttaa. Itse en aio juomista lopettaa, minulla on aina ollut kivaa kännissä.. nauran aina ja kaverit pitää hyvänä seurana. En ole yhtään väkivaltainen persoona..ainakaan ollut. en halua edes kärpästä liiskata ikkunaan.. eikä hänkään.. niin hyvin outoa mistä tuo tapahtuma kumpusi, ja miksi käyn kiinni kun joku vittuilee. ei minulle kyllä ole kukaan vittuillut ennen kännissä..ehkä se.. sellainen kyllä olen että minulle ei kukaan vittuile... mutta harvemmin tällaista tapahtuukaan kun en mielestäni juuri anna aihetta.. paitsi ehkä nyt. - jeezahhh
Mutta miksi tilanne eskaloitui tuollaiseksi? Yleensä taustalla on aika isoja ongelmia, jotka pitäisi yrittää ratkaista, joko eroamalla tai keskustelemalla ja sopimalla säännöistä. Saattaa olla että väkivallalla on purettu turhaumia siitä että parisuhde ei vain toimi tai on sovittamattomia mielipide-eroja siitä mitä parisuhteessa oleva voi tehdä?
- anelin
meillä meni pari kuukautta vähän heikosti. molemmilla stressiä, työnhakua, opiskeluun liittyvää painetta, olosuhteisiin liittyvää, ja mikä myös ongelma, exäni, joka on edelleen kaverini on ollut kuvioissa ihan "kaverimielessä". hän ei ollut puhunut siitä ennen tuota tapahtumaa että vituttaa se. hänen mielestään meillä ei sujunut vähään aikaan kovinkaan hyvin, ei ollut tyytyväinen tilanteeseemme... ehkä minun on ollut vaikea lähtä uuteen vakavaan suhteeseen, ja hänen myös aiemman hyvin ongelmallisen suhteen jälkeen. hän haluaisi olla tosissaan, haluaisi naisen jonka kanssa jo olla täysin vakavissaan ja että asiat sujuisi. kun ne eivät sujuneet niin, tilanne vissiin kärjistyi kännissä. olin itse myös tosi humalassa, koskaan en ole niin sekaisin. ollaan kuitenkin kumpikin ainakin jollain elämän osa-alueilla ihan fiksuja niin osataan keskustella asioista..ja niistä säännöistä. hän ei voi sietää että nainen läiskii.. hänen mielestään se on jo todella väärin.. ja nyt myös minun. enkä varmaan siinä kännitilassa tajunnut että hänen vittuilunsa johtui jostain patoutumista..
- anelin
ja mies sanoi että olisi voinut ottaa vaikka käsistäni kiinni ja siirtää sivuun... mutta teki harkitsemattoman liikkeen.. kun oli niin vittuuntunut..joka tietenkin väärin..
- OWQJQ
Tunnen erään pariskunnan n. 25-30 vuotiaita molemmat. Mies on jtn 120 kg painava, luulisin, ja 190 cm pitkä eli aika kookas mies. Nainen taasen jtn 160 cm pitkä ja painaa n. 60 kg. Aikamoinen kokoero kuitenkin.
Nainen juodessaan tai muuten vain suuttuessaan on aivan holtiton, kynsii, lyö, potkii, heittelee lautasilla ja muulla tavaroilla, ihan hulluna raivoaa siis ja yleensä ilman oikeaa syytä. Tällä naisella ei ole mitään kontrollia itseensä eikä jälkeenpäin usein muistakkaan kaikkea tekemäänsä.
Mies ei ole ikinä naista lyönyt, lähtishän sillä tajukin jo. Mutta nainen oli väittänyt miehensä pahoinpidelleen häntä rajusti sillä naisella oli mustelmia runsaasti käsissä. MIes oli naisen raivostuessa ottanut ranteista kiinni niin lujasti ettei päässyt irti eikä muutenkaan lyömään ja kynsimään enempää.
Tämä nainen siis aloittaa riidan, yrittää provosoida miestä tappelemaan kanssaan, mies ei ala tappelemaan sillä siinä ei järkeä. Nianen suuttuu lisää kun mies sanoo jtn että jutellaan huomenna, en ala nytten riitelemään. Nainen alkaa hakkaamaan, raapimaan, potkimaan, aivan hulluna. Mies puolustautuu ottamalla naista ranteista tai/ja jaloista kiinni ettei aihuta enempää vahinkoa. Naiseen jää mustelmia koska ei rauhoitu vaan riehuu hulluna vaikka kuinka kauan.
Seuraavana aamuna nainen tekee jos jonkin sorttista rikosilmoituksta, lähestymiskieltoa, eroanomusta ja selittelee tutuille kuinka se taas alkoi väkivaltaseksi ihan yhtäkkiä ja näyttää mustelmiaan, laittaa facebookkiin kuvia yms.
Olisiko tässä tapauksessa miehen pitänyt vain kestää kun on puolet isompi naista?
MIes ei saa puolustautua siksi että on isompi? Nainen saa tehdä mitä tahansa koska on nainen ja pienempikokoinen?
(Eivät onneksi enää riitele noin ja muutenki on perhe-elämä paljon parempi nykyään kun rouva käy juttelemassa ammatti-auttajalle)- jfweof
Mun mielestä APllä ei sinänsä ole mitään aihetta valittaa vaikka mies löikin. Sillä se että nainen lyö kolme kertaa ensin ja mies sen jälkeen kerran, on aivan sama asia. Vaikka naisella ei voimaa olekaan niin paljoa välttämättä kuin miehellä.
Molemmat tekivät väärin.
Se on selvä, mutta koska molemmat löivät niin turha syytellä toista, ainakaan jos itse vielä löi ekaksi. Aphan tuossa jossain sanoi että olisihan se mies voinut ottaa käsistä kiinni ja siirtää hänet pois. Mutta niinhan ap:nkaan ei olisi tarvinnut alkaa lyömään tai räyhäämään vaikka mies tyhmiä puhelikin. Olisi voinut olla reagoimatta miehen sanomisiin ja ottanut asian puheeksi seuraavana päivänä. - körmiskääpä
Tuossa tilanteessa olis hyvä jos vaikka kännykameralla tms. sais videota siitä toisen käytöksestä jos toisaan tilanne on ettei tekijä itse seuraavana päivänä muista tai "muista" mitään. Etenkin jos moista käy useammin, niin tietää varautua etukäteen.
- Peloponnesos22
Tässä isäksi tulleena tiedän, että jopa vauvalla on voimaa tehdä haavoja tai mustelmia satakiloiselle miehelle ihan vain vahingossa.
Siksi en ymmärrä, miksi aina otetaan fyysinen vahvuuserokortti esiin, kun puhutaan parisuhdeväkivallasta. Etenkin, kun se mies yleensä ei saa sitä fyysistä vahvuuttaan edes naisen väkivaltaa vastaan käyttää. Muuten poliisi vie. - Hah !
Peloponnesos22 kirjoitti:
Tässä isäksi tulleena tiedän, että jopa vauvalla on voimaa tehdä haavoja tai mustelmia satakiloiselle miehelle ihan vain vahingossa.
Siksi en ymmärrä, miksi aina otetaan fyysinen vahvuuserokortti esiin, kun puhutaan parisuhdeväkivallasta. Etenkin, kun se mies yleensä ei saa sitä fyysistä vahvuuttaan edes naisen väkivaltaa vastaan käyttää. Muuten poliisi vie.Kerropa ihmeessä miten tämä onnistuu? Mun vauvat ei tehneet pienemmille vanhemmille, eivät vahingossa eivätkä tahallaan. Taidat olla aika heikko ja heiveröinen "satakiloinen", siis henkisesti tjs.
- anelin
Voi olla tai luulenkin että mieheni pelkää minua jotenkin, ja kokee läiskimisen pelottavana asiana. Itse en koe kuitenkaan että minua millään lailla tarvitsee pelätä... hän kuvittelee liikoja tuosta.. on todella herkkä ihminen..
ja hän on ollut minulle vain vihainen asioista...ja turhautunut.. joka johtanut vittuiluun...
hän ei voi sietää myöskään sitä jos häntä estellään millään tavoin silloin kun haluaa poistua mistä tahansa tilanteesta, tai tarrataan kiinni.. - mieäsmieäs
Onko sana mieäs jotain murretta?Näillä palstoilla pyörii joku,joka käyttää aina sanaa mieäs kun puhuu miehestä.
- naisnaisnais
Jooo, se olen mie, se on miun omaa murretta, ihan isse keksitty tässä 'matkan varrella'. Sanalla on myös 'juuret', mutta antaa nyt olla, heh-heh-heee ...
- Voi.
Hyvät hyssykät! Jos känniin juominen on iloinen asia ja etsitään tekosyitä väkivaltaisille teoille,silloin ollaan hakoteillä ja pahasti. Kyllä silloin kannattaa hakeutua lähimpään terveyskeskukseen ja tilata aika terapiaan. Väkivaltaisella ihmisellä ei ole avaimia ja taitoja kertoa tunteistaan tai ratkaista ongelmatilanteita keskustelemalla,jolloin tilanne ratkaistaan väkivaltaisesti,kuten aloittaja ja hänen "rakkaansa". Kyllä normaalilla ihmisellä tässä vaiheessa alkaisi jo hälytyskellot soimaan päässä ja hän hakeutuisi ammattiauttajan puheille.
- Mies toimi oikein
millä oikeudella sinä saisit läimiä miestäsi ja sen pitäisi vaan ottaa kaikki vastaan ! Jos olisin itse ollut miehesi tilalla, olisin varmasti antanut sulle sellasen iskun että tukka heilahtaisi ja taju lähtisi. Jos lähtee toista lyömään on myös oltava valmis ottamaan niitä iskuja myös vastaan. Itse en parisuhteessa väkivaltaa suosi, mutta olen myös tehnyt sen selväksi että jos minuun kosketaan niin takasin tulee ja tuplasti kovempaa. Ei ole tarvinnut koskaan lyödä koska hoidamme ongelmat keskustelemalla. Lapsellista tollanen valittaminen että mies löi kun itse sitä oikein kerjäsit. Kasva aikuiseksi niin ei tuu nenä kipeeksi.
- ei väkivaltaa
Siis äijä vetäsi sua nyrkillä suoraan naamaan. Hullu jätkä!
- huoh..
Ai "ei ole tarvinnut lyödä"
Mutta voisit silti lyödä. Lyöminen ei ole oikein, vaikka sinua lyötäisiinkiin. Sen sijaan voit ottaa lyöjän kiinni ja soittaa poliisit paikalle. Olet vissiin mies ja naisesi on varmasti sinua pienikokoisempi. Helposti sellaisen saa laitettua nippuun ilman että täytyy osoittaa miehisyyttään vetämällä "tuplasti takaisin". Hyi hitto. Lapsellista jos mikä on se, että "kun sinä lyöt niin vedän tuplana takaisin". Aikuinen hoitaisi asiat niin, että tilannetta ei koskaan edes tule.
Jos 50-kiloinen nainen vetää litsarin satakiloiselle miehelle, niin tuplasti takaisin lyöminen voisi viedä hengen. Ymmärrätkö edes sitä vai oletko niin täydellinen parisuhteen osapuoli -uhossasi ajattelukyvytön?
En ymmärrä lyömistä missään muodossa, en litsareina enkä nyrkiniskuina.
- Provo-Horo
Sä oot vielä kaks velkaa miehelles.
Meillä mies voi olla humalassa äärettömän pirullinen. Asiat jotka sanoo ja tapa jolla ne sanoo on iskuja suoraan vyön alle, siis täysin ala-arvoisia. Joskus olen läpsinyt häntä sellaisessa tilanteessa.Tulee tunne että en kykene taistelemaan sellaista ilkeilyä vastaan mitenkään. Tuntuu epätoivoiselta, siis lyön.
- huoh..
Ai että sinä provosoit ja mies löi? Kyllä tuo kuulosti siltä, että sinä löit ja mies löi takaisin. Eri asia olisi ollut jos olisit haukkunut ja hän olisi lyönyt. Ikinä, ikinä lyöminen ei ole sallittua. Ei edes litsarimuodossa. Tosin hän ei olisi lyönyt takaisin, jos olisi ollut kunnon mies. Mutta sinä löit myös. Se ei tee hänen tekoaan lievemmäksi, mutta ei myöskään paranna sinua.
Neuvoni on: erotkaa. Lopeta viinan juominen. Ethän halua olla mikään Matti Nykäsen Mervi. Vähän provosoidaan ja sitten vähän tehdään rikosilmoitusta mikä vedetään sitten pois kun tajutaan että oma vikahan se vähän oli.. - 13+17
Väkivallaton mies on epänormaali luonnonoikku, joka on haitaksi ihmislajin kehitykselle. Näin se menee luonnonjärjestyksen mukaan. Ja sitä normaaliuttahan me haetaan vähän asiassa kuin asiassa, vai?
- anelin
Kiitos kaikille.. on ollut tukea tästä. Monia on mielipiteitä. Lopputulos on kuitenkin se, etten litsareita anna, vaikka mikä olisi. Ja pystyn siihen kyllä, kun tajusin ettei se ole sallittua. Kerran tuo tapahtui, kumpikin tosiaan teki väärin, ihan yhtä lailla typerää käytöstä. Toivon ettei enää käy, ainakaan minun osaltani ei varmasti. Olisin varmaan ihan järjettömän rakastunut ilman tuota episodia.. nyt en todellakaan halua erota, mutta pikkuhiljaa mennään ja korjataan asioita, jos yli päästään ollenkaan.. tunteeni voimistuvat koko ajan tapahtuneesta huolimatta ja ymmärsin myös sen, mitä oikeasti haluan ja tunnen. aiemmin en tiennyt... mutta jos toistuisi, eroaisin 100% varmana. Vaikka rakastaisi, olen sen verta vahva mielestäni että voin hyvin lähteä. mitä en tietenkään toivo.
nyt poistun täältä ja palaan lomalta mieheni luo ja katsotaan miten homma etenee.. ja miltä tuntuu..- anelin
ja tarkoitan toistumisella sitä jos minunkaan puolelta toistuu... niin lähden, ja varmasti hänkin.. kummin päin tahansa..
- Muppetti--
Olette molemmat väkivaltaisia ainakin humalassa. Läiskäisy naamaan on väkivaltaa elikkä siis toisen tontille menemistä väkipakolla satuttamistarkoituksessa tai ainakin henkisen satuttamisen tarkoituksessa.
Tulos: Viina ei sovi teille. Mutta viina taitaa sittenkin olla tärkeämpää kuin se, ettei väkivaltaa esiintyisi elämässänne. - 6+10
>> Hän yritti päästä tilanteesta irti mutta pidin kiinni ettei lähtisi, niiin purkautui sitten noin.
Ottamatta sen enempää kantaa noihin lyömisiin, niin tuota mä en tajua. Olen ollut kerran sellaisessa suhteessa jossa 'tartti' riidellä tiuhaan, ja olisin itse mielummin poistunut jossain vaiheessa paikalta mutta niin ei saanut tehdä. Se sitten johti milloin mihinkin (ei meillä kyllä nyrkillä muksittu) mikä olisi jäänyt tekemättä jos olisi ollut hyväksyttyä häipyä johonkin rauhoittumaan.
Ja kuten tiedetään, noissa tiuhaan riitelevissä suhteissa ne riidatkin on useimmiten sellaisia ettei ne asiat taistelemalla kuntoon tule - paitsi ehkä hetkeksi kunnes samoista asioista taas ruvetaan jauhamaan 2 päivän päästä - joten mikään 'ei näitä asioita saada ikinä korjattua ku sä aina vaan häivyt' -lätinä on aivan turhaa höpinää.
Tuon suhteen jälkeen ei ole onneksi tarvinnut vääntää juurikaan turhuuksista. - Skanner1
Sitä saa mitä tilaa. Pidä pääsi kiinni äläkä valita.
- älä käy käsiksi
No ei varmaan kannattanut käydä itse käsiksi ensin häneen. Kyllä siinä hermot voi mieheltä mennä jos toinen käy naamaan kiinni.
- rjryrylo
No joo... ei pitäs sanoa mitään mitä myöhemmin katuu, edes humala ei ole selitys.
Et sinä muuten ap. provosoinut, vaan miehesi provosoi sinua paska puheillaan, ja sinä kävit fyysisesti päälle!!! Sait vähän niinkun ansiosi mukaan, vaikkakaan nyt ei olis sua tarvinnut ihan NYRKILLÄ lyödä, kevyemmät litsarit olis ollu lähempänä sitä mitä olisit ansainnut.
Itse olen sitä mieltä että oli se sitten nainen tai mies, niin fyysisesti ei kiinni käydä, ja se joka ensin kiinni käy on tilanteessa se suurempi syyllinen, jollonka on ihan turha itkeä jos nokkaan tulee.
Olen itse nainen, ihan tälleen sivuhuomautuksena.
Ja jos tosta pääsette yli ja jatkatte suhdetta, niin lopettakaa se alkon käyttö, tai ainakin niin että että juopottele yhdessä. Olette nykyiseen tilanteeseen molemmat syyllisiä, en suosittele katsomaan mitä toinen teki, vaan katsokaa molemmat peiliin, ja miettikää omaa osuuttanne, oma henkilökohtainen häpeä opettaa paljon enemmän kun toisesta syyllisen etsimistä. - therapist2
Kumpikaan ei saa lyödä.
Parisuhde/terapiaan mars mars. - Melkein oikein
Joskus ajattelen, että tyhmät naiset, jotka läiskivät miehiä poskille, ovat ansainneet nyrkiniskun takaisinpäin. Mikään muu ei mene heille perille siinä, että heillä ei ole oikeutta itsellään lyödäm ei edes läiskiä ketään, ei edes itseään vahvempaa miestä. Että tuleehan tyhmän naisen opiktuksi, missä kulkee raja, miten hän itse saa muita ihmisiä, miehiä tai naisia, kohdella.
- Viina on
Viisasten juoma.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih517016Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7033123Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831310Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.981291- 841285
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631187- 891180
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2361136Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2181120- 761046