Maha ei vaan lähde.

mahahemmo

Penkistä nousee lähes satku ja 10-15km lenkin teen kerran tai pari viikossa. Painoa on 77kg, pituutta 185cm ja ikää 18v. Kuitenkin vaikka hatioideni seutu on kovinkin timmi, samoin kuin jalat ja kuntonikin uskoisin olevan melko hyvä, niin vatsani kohdalla on ylimääräistä, joka ei tunnu lähtevän tällä liikunnalla. Mitäs nyt? Onko tämä ihan tavallista, että vatsan seudulta rasvan pois saaminen on hankalaa? Minulla tosin on aina olla vaikka mitä vatsavaivoja, joten onko mahdollista, että mahani on vain turvoksissa?

28

2709

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2+7

Jos syömisesi ovat ihan pielessä (liikaa kaloreita) niin et laihdu vaikka kuinka liikkuisit.

• 98767890

Painoindeksi näyttää minusta ihanteelliselta. Turvotus on uskottava selitys. Rasva kyllä kertyy vatsanseudulle, mutta 18v ja pitkät lenkit, niin en usko että se on ongelma. Ei se rasvanpoltto hankalaa ole, mutta se ei käy hetkessä. Kestävyysurheilu kyllä polttaa rasvat, kuten urheilijoista näkee. Niin muuten, tuli vielä mieleen tuosta hyvästä penkkituloksesta, että penkkipunnertajilla ei ole yleensä bodarin sixbackiä. Punnerrus työntää myös vatsaa ylöspäin tämä turvotuksesi voi olla siitäkin johtuvaa. Kannattaa punnerruksen sijasta treenata vatsalihaksia kokeeksi.

• 12343
        98767890 kirjoitti:

Painoindeksi näyttää minusta ihanteelliselta. Turvotus on uskottava selitys. Rasva kyllä kertyy vatsanseudulle, mutta 18v ja pitkät lenkit, niin en usko että se on ongelma. Ei se rasvanpoltto hankalaa ole, mutta se ei käy hetkessä. Kestävyysurheilu kyllä polttaa rasvat, kuten urheilijoista näkee. Niin muuten, tuli vielä mieleen tuosta hyvästä penkkituloksesta, että penkkipunnertajilla ei ole yleensä bodarin sixbackiä. Punnerrus työntää myös vatsaa ylöspäin tämä turvotuksesi voi olla siitäkin johtuvaa. Kannattaa punnerruksen sijasta treenata vatsalihaksia kokeeksi.

öh.. "Niin muuten, tuli vielä mieleen tuosta hyvästä penkkituloksesta, että penkkipunnertajilla ei ole yleensä bodarin sixbackiä"

Melko järjetön lausuma. Satanen nyt ei oo kovin kumma penkkitulos. Ihan ok tottakai, mutta ei mitenkään ihmeellinen. Loppuosa taas on täysin päättömästi muotoiltu. Miten erottelet penkkipunnertajan podarista? Kyllä ne bodaritkin nostaa sitä penkkiä osana treeniä. Toisekseen mikä on penkkipunnertaja? Oletko nyt aloittajan penkkituloksen ilmoitettua että hän nostaa vain penkkiä, eikä tee muuta. Kyllä siellä salilla yleensä(jos yhtään tajuaa treenin päälle) treenataan koko kroppaa tasapuolisesti.

Punnerrus ei työnnä mitään vatsaa ylöspäin. Penkissä selän kaari on normaalia tekniikkaa, kunhan perse pysyy penkissä kiinni. Mutta ei siinä mitään mahaa työnnetä ylös.

Punnerruksien sijasta ei kannata treenata mitään vatsoja kokeeksi, vaan lisätä ne vatsat ohjelmaan, jos eivät vielä ole. Pelkkien vatsojenkaan treenaus ei kannata, jos et treenaa myös vastakkaisia lihaksia eli alaselkää. Nyrkkisääntönä alaselkää tulisi tehdä 2 x se määrä mitä vatsoja, jotta kehon voimasuhteet säilyvät oikeina.

• -- 33kg

Multa lähti 33kg 9 kuukaudessa. Seon ihan helppoo painon pudotus. Teet vääriin asioita, eikä 185cm ja 77kg ole ede lihava. juottko kaljaa paljon. kalja ainakin turvottaa vatsaa paljon.

• 83m,c9,

Kannattaa kiinnittää huomiota siihen, että tosiaan treenaat vatsalihaksia monipuolisesti ja niin, että vatsa pysyy koko ajan tiukkana (ts. napa kohti selkärankaa) ja kontrolloituna.

• ollenpää

MInä olen muutamaa päivää vaille 50 v. Minullakin oli iso maha 4 vuotta sitten. Sitten aloin juksemaan 10 km/ 6 kertaa viikossa. Muuta se ei tarvi. Syön miten haluán enkä varmasti käy salilla,,Tarpeeksi juoksua niin lähtee....

• elämää se vain on

Totta puhut. Noilla km määrillä lähtee varmasti vatsa,mutta riski on siinä,jos loukkaanut etkä pääse enään juoksemaan joudut kontrolloimaan kovasti syömistäsi säilyttääksesi hoikkuuden.

itselläni kävi juuri niin kun jouduin jalkaleikkaukseen eikä siitä oikein tullut enään 'jalkaa'.

Lisäpainoa tullut n 2 kg vuosi ja leikkauksesta on jo 10 v.

Alkuun stressasi , mutta sitten hyväksyin tilanteen. Nyt painoindeksi 25

• mnbvcdfgh
        elämää se vain on kirjoitti:

Totta puhut. Noilla km määrillä lähtee varmasti vatsa,mutta riski on siinä,jos loukkaanut etkä pääse enään juoksemaan joudut kontrolloimaan kovasti syömistäsi säilyttääksesi hoikkuuden.

itselläni kävi juuri niin kun jouduin jalkaleikkaukseen eikä siitä oikein tullut enään 'jalkaa'.

Lisäpainoa tullut n 2 kg vuosi ja leikkauksesta on jo 10 v.

Alkuun stressasi , mutta sitten hyväksyin tilanteen. Nyt painoindeksi 25

Onhan niitä muitakin lajeja esim. uinti ja soutu. Ei se ole mikään syy painonnousulle nouseehan se niilläkin jotka eivät ole koskaan jousseet.

Kokeileppas persiljaa ja banaaneja ne vie turvotuksen pois.

• Sexipommi

Kyllä sexikin auttaa että maha pienenee miehillä mutta suurenee naisilla.

• Ei enään turvota

Vinkki: jätä kaikki vilja, siis myös kokojyvä pois. Kokeile 2 kk ja huomaat varmasti positiivia muutoksia. Ei se helppoa ole, varsinkaan kun meitä on iät opetettu valheellisesti ruisleivän yms. terveellisyydestä.

Tää ei ole mitään kiihkoilua vaan puhetta paremman elämän puolesta.

Mukavaa kesän jatkoa!

Käy tsekkaamassa www.anttiheikkila.com

• nbvcfghnj

Niin, mutta milläs sitten teet pitkiä lenkkejä ilman hiilareita. Voin kertoa, että yhtälö ei toimi. Dieettien noudattajat eivät yleensä paljon liiku, jolloin on helppo viisastella.

• Vatsalihaksia saa vatkata vaikka tuomionpäivään asti mutta ne läskit ei siitä lihasten ja ihon välistä lähde mihinkään. Aktiivinen puntilla käynti ja laihduttaminen ei toimi muutenkaan kovin hyvin, mutta älä silti lopeta yrittämästä. Kevennä ehkä hitusen salitreenejä hetkeksi, jatka niitä normi lenkkejäs kokeile lisätä toi viikottaiseen ohjelmaas:
      http://musclenet.fi.customer.axxion.fi/hiit.php

Ja lopuksi jos et halua menettää lihaksia niin muista syödä proteiinia niin perkeleellisesti ja osta BCAA:ta jos on ylimääräistä rahaa.

• Niinpä niin.

Rasva kyllä lähtee vyötäröltä,kun vaan treenaa vatsoja riittävän kauan. Itse treenasin kolmessa vuodessa pyykkilautavatsan. Muista vaan syödä monipuolisesti lihaa,kalaa,vihanneksia,juureksia maito ja viljatuotteita. Vilja tuotteista sen verran,että syö tummaaleipää ja jätä pois valkoisista jauhoista ja sokerista tehdyt tuotteet. Pitkäkestoisilla hiilareilla jaksat treenata pidempään.

• Tinttaritöötti

Huh, kuinka laiha olet...

• ei liikaa

Mahtaako se olla edes rasvaa. Ehkä katsot liian kriittisesti pelikuvaa. Naisessa pitäisi olla rasvaakin koska jo hormonitoimintakin vaatii sitä. Siksi liikaa treenanneella ja laihduttaneella jää yleensä kuukautisetkin pois kun kaikki rasvakudos häviää.

• 6r7cf

Penkistä melkein satku? Voi LOL mikä kynis!!! :D
      Itse 17 vee, painoa 72 kiloa ja saan penkistä 125 kiloa. Treeniä vuosi takana.

• Turp0

Sitten kun vielä kerrot yhdenkin hyvän syyn, miksi penkistä pitäisi nousta esimerkiksi edes sata kiloa? Päivittäisen elämän kannalta maksimituloksilla ei ole väliä, mutta väliä on kestävyydellä. Voin hyvin myöntää, että penkistä en saa paljoakaan nostettua, mutta esimerkiksi leukaa saan vedettyä enemmän kuin, mihin osaat laskea. Ja BMI on ~21,5, joten aivan laiha en ole.

• reeniä

Teetkö syviä vatsalihaksia?

Päällimmäisten tekemisellä tehdään sitä 6-pack :ä mut syvien tekeminen pienentää pakkia ja tukee rankaa. Ja säännöllinen vatsan toiminta pienentää turvotusta.

Ja "6r7cf" :lle sanoisin ettei se määrä vaan tekniikka. t. Treeniä 30v takana.

• Puikkonen J

Ala harrastamaan mäkihyppyä. Ne on miltei anorektisen laihoja, siitä voi päätellä, että mäkihyppy laihduttaa. Saa juoda viinaakin että uskaltaa.

• kjhgf

niin tai laskuvarjohyppyä...ja sit vaa laihdutuskapseli kossun kera kurkusta alas niin että kerran tullee kunnon röyhtäsy ja hupsis...maha on poissa!!!

• sama homma

Liikaa rasvasoluja vatsan ympärillä

• kesä_11

Tee vatsalihas liikkeitä, teen itse iltaisin ja toimii. Käyn juoksemassa 3 -4 krt/vkossa n. 30 min muuten ei lähde. Katson mitä syön, jätin sokerin melkein kaikki pois, perunan, riisin ja makaroonin ja tilalle vihanneksia wokki.
      Kokeile, stemppiä.

• jotaintietoa

Mitä merkitystä on penkkipunnerrus tuloksella?? Itse vedän 157 ja so what!! Mitä merkitystä sillä on paljonko penkistä nousee!! Turpaan sitä saa kumminkin jos sattuu tulemaan riitaa jonkun kunnon taistelulajin hallitsijan kanssa!! "toki kokoerollakin on jotain merkitystä mutta potku päähän pudottaa äijän kuin äijän" itse olen 191/98 ja 46 v....siis tarkoitin tällä tosiaankin että mitä väliä sillä penkki tuloksella lopultakin on?? eriasia jos harrastaa kilpailua tai tähtää niihin!!

Jos treenaa väärin vatsalihaksia vatsalihakset päinvastoin kasvavat vain ulospäin ja ympärysmitta voi suurentua!! Se on eriasia jos katsot kehonrakentajia itse kilpailutilanteessa kuin lepotilassa!! Isot lihakset vaativat tilaa ja työntyvät ulospäin!! Onhan kehonrakentajillakin perse luonnottoman iso!! vaikka se lihasta olisikin!! Jos tässä nyt mainitsisi niin uimareilla on sopusuhtasin vartalo tai teline voimistelijoilla"ehkä jalat saisi olla lihaksikkaamat". Kannattaa kysyä joltakin alan ammattilaiselta paras sinulle toimiva!! Kuten sanoin väärällä vatsatreenilla vatsalihaksesi vain kasvavat enemmän eteenpäin ja saa näyttämään pienenkin rasvakerroksen tuntumaan isolta!! vaikkei kyseessä ole kuitenkaan rasvan aiheuttama vatsan ympärys!!

• Turvonnut vatsa

Moi
      Veikkaan, että sulla on vähän samaa vikaa, kuin minullakin. Itsekkin olin 183cm ja 73kg. Maha pömpöllään. Jätin pois vehnäjäuhot ja perunan. Johan tuli litteä vatsa. Jos erehdyn noita syömään, niin saman tien turpoaa vatsa, niin kiun olis syönyt jalkapallon.

• kjhgf

ole iloinen että olet terve ja unohda jonninjoutvat rasvahömpötykset...siinä sulle neuvo!!!

• mk

Teet juokulenkin jälkeen 200 kpl selkä ja vatsalihastreenit 20-30 kpl sarjoissa ja joka toinen päivä niin rupeaa vatsanseutu kiinteytyyn mutta jos olet mies niin olet 10kg alipainoinen ja tuolla pituudella pitäisi painaa 80-90kg ja eikä se pieni rasvakerros siinä vatsan kohdalla mitään haittaa jos muuten on kunnossa.

• Nuori nainen

Ei se rasva lähde rautaa nostamalla. Pitää harrastaa aerobista liikuntaa myös. Tuo yksi lenkki kerran viikossa ei riitä. Sitä paitsi vatsan seudun rasva on tunnetusti kaikkein vaikein saada pois.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      4790
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      20
      2255
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      103
      1424
    4. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1336
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      88
      1332
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      127
      1111
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1055
    8. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      75
      955
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      253
      950
    10. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      71
      942
    Aihe