Suomen köyhät ovat

nääntynyt nälkään

erittäin koulutettuja, kun ajattelee että insinööritkin ovat leipäjonossa, kun on työtön tai palkka ei riitä.

Jos insinööri syö hienää tai kaurapuuroa pivittäin, niin voi sanoa, ettei palkkataso ole kovin kummonen heilläkään.
Mitä sitten kun on kouluttamaton työtön? Peruspäiväraha ei riitä edes vuokraan, niin tästä voimme päätellä, että KUN OLET SUOMALAINEN, ET PÄJRÄÄ, OLIT SITTEN KOULUTETTU TAI KOULUTTAMATON.

Hallitsu on tehnyt suomalaisten elämän todella kurjaksi. Suomen valtaa pakolaiset, jotka eivät ole leipäjonossa, koska saavat niin hyvän sosiaaliturvan.

Suomi on niin vieraanvarainen, että tänne kannattaa tulla kauempaakin!

11

146

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin siuinä ky

Mitäs olette niin tyhmiä että äänestätte demareita... sen siitä saa kun päästää demari-ämmät vallankahvaan

• 8+9

kommarin persu kokkarii oon ain äänestän

• loikkaisin persuihin

Minä en ole äänestänyt koskaan, siksi en tunne syyllisyttä suomen perseelleen menneestä politiikastakaan.

MUTTA nyt alan äänestämään PERUSSUOMALAISIA! Heillä on samat ajatukset kuin mullakin.

• Köyhyyskorvienväliss

70 % äänesti Persuja protestiksi. Itse olen antanut aina protestiäänen, mutta se ei nytkään mennyt Persuille.

Persujen ajatukset ovat mitä ovat, mutta niillä on ihan sama tarkoitus kuin kaikkien muidenkin ajatuksilla ja luuloilla: päästä vallan ja rahan kahvaan kiinni ja korostaa omaa erinomaisuuttaan.

Jos kansalla, sen toimeentulolla ja asioilla olisi oikeasti jotakin väliä, niin tämän maan asioita hoidettaisiin vain asioina parhaan taidon, tahdon, järjen ja asiantuntijuuden mukaan. Eikä politikoinnilla ole mitään tekemistä em. asioiden kanssa.

Politiikot veisaavat omia ideologiavirsiään alusta loppuun ja lopusta alkuun vaikka unissaan, ja silloin käsitys elämästä, maailmasta ja sen asioista on ahdas, kapea ja yksipuolinen. Miten sellaiset voivat oikeasti tietää ja päättää mistään mitään.

• 11+19

Äänestin persua protestina.
        Persuedustajien ajatusmaailma kirjosta löytää jokainen
        äänestäjä yhteläisyyksiä omiin ajatuksiin.
        Persuedustajien aatesuuntaukset selviävät heille sitten
        puolueen neuvonpidoissa.

• Varovaisena

Mietityttää, miten jonossa suhtauduttaisiin värilliseen köyhään.
      Olisiko tervetullut mukaan?

• leipäjonottaja

Kyllä täällä Hesassa taitaa leipäjonossa olevista puolet olla mamuja. Ovat monet vain valkoihoisia - siis venäläisiä ja virolaisia - joten eivät erotu kantaväestöstä. Somaleita tai romaneita en ole kyllä nähnyt juurikaan niissä jonoissa. Muita Afrikasta tulleita kylläkin jonkin verran.

• 8+5

Somali tarttee valkostaleipää, vai pullaako se melkein on.
      Niin valkosta leipää ainakaan täälläpäin ei oikeen tahdo olla.

• Tuilla elännyt...

""Peruspäiväraha ei riitä edes vuokraan""" joo ei riitä eikä edes pidä. Yhteiskunnan varoin maksetaan myös köyhän asuminen ja peruspäiväraha menee ruokaan tai miten kukin niin sitten kaljaan...

• Näinhän se on, että tietyille aloille on koulutettu liikaa väkeä. Kun ei töitä kaikille riitä, niin pakostakin joku joutuu leipäjonoon, koska ei insinöörit siivoojien töitä mene tekemään. Nykyään yhä enemmän tarvitaan ei-niin vaativien alojen osaajia, esimerkiksi siivous- ja myyntihommia on tarjolla jatkuvasti. Tietyiltä aloilta täytyy ehdottomasti vähentää koulutuspaikkoja.

• Suomalainennnnnnnnnn

OSaako kukaan sanoa minne maahan kannattaisi lähteä,kun haluan yhtä hyvät oltavat kun suomeen tulevilla mamuilla on?

EHDOT:

en laita rättiä päähän
      elän kuten huvittaa
      saan tulkit ja suomenkieliset palvelut
      en sopeudu kulttuuriin vaan harjoitan suomalaista menoa harva se päivä
      vaadin vielä maan omia kansalaisia elämään minun ehtojeni mukaan

Minne siis varaan lentoliput?Jos joku tietäis kun tuntuu olevan niin kiven alla nämä avosyliset valtiot.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5690
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      22
      2487
    3. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      271
      1849
    4. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1727
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      94
      1556
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1518
    7. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      38
      1336
    8. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1311
    9. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1291
    10. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      348
      1277
    Aihe