Moi en käytä suuresti alkoholia käytän viikonloppuna vain yhtenä päivänä en jatka seuraavana päivänä.Mun mies sanoi tässä yksi lauantaina että mulla on alkanu maistumaa tämä viina enemmän kun ennen joka viikon loppuna minä olin ottanut.Aloin miettimään mieheni sanontaa ja olihan se oikeassa mun suhteen.Niin minä päätin olla juhannukseen saakka selvin päin.Nyt oli ensimmäinen viikon loppu selvin päin.Kysyisin että jos otat joka viikon loppuna yhtenä iltana olenko menossa väärään suuntaan?
Alkoholi
11
212
Vastaukset
- yBBy
Tuollainen viikonlopputinaaminen on täysin "normaalia". Kyllä jokainen sitten tajuaa kun juominen on lähtenyt käsistä, tai ainakin pitäisi tajuta.
- fksljl34ht45hlytlh6
Minä en käytä viinaa ollenkaan. Kaljaa kyllä juon.
Joskus tein pontikkaa mutta tuhosin laitteet koska huomasin että aina on kirkasta 58% vieressä kun herää, eikä elämästä tule oikein mitään silloin. Riippuu tietty sen yhden päivän annostelun määrästä, että onko se pullo-pari tai sikspäkki kaljaa vai kolmen vartin leka väkevää vai jotain muuta. Ja millainen känni tulee.
Juomishistoriallakin on merkityksensä: onko sinulla aiemmin ollut ongelmia alkoholin kanssa?
Määräaikaiset raittiudet ovat huono ratkaisu.- yks paavo
Missämielessä "määräaikaiset raittiudet ovat huono ratkaisu" ?
Mielestäni on hyvä, jos ainakin välillä antaa maksalle aikaa ja samalla aivojen kemiat myös puhdistuvat parempaan suuntaan.
Ei määräaikaisen raittiuden tarvitse merkitä kaikille sitä, että sitten juodaan entistä vauhdikkaammin. En puhu itsestäni, vaan yleisesti. Olenko täysin väärässä ?
Ei tuo ap.n kerta viikossa niin pahalta kuulosta. Kyllä ihmisen täytyy relata välillä. Jos puoliso ei juo, niin tokkopa tuota itsekään viittii niin perusteellisesti ryvetellä.
- Mulqvist
Itse juoppouduin jokaviikonloppu-kaavalla.
Siinä kaavassa pitkällä aikavälillä käy se tunnettu ilmiö, eli toleranssi kasvaa ja määrät kasvavat.
Sitten aikanaan tulin tilanteeseen, että pelkät viikonloput eivät juomiseen riittäneetkään.
Siitä se alamäki lähtikin.- Sama tilanne
Miten siinä kävi, pystyitkö vähentään vai oliko lopetettava kokonaan?
Alussa se oli kerta vikossa ja nykyään alkaa olemaan niin että onkin se kerta viikossa selvä päivä.
En tässä vaiheessa uskalla tehdä niin suurta päästöstä että lopettaisi kokonaan mutta pari kuukautta aion olla vesiselvänä. Tekee helvetin tiukkaa tunnustaa että nyt alkaa viinan takia jo tulla pahoja ongelmia. Aina ennen kuvitteli että niitä tulee muille vain. Se juominen ei tunnu enään mukavalta niin kuin silloin kun sitä vielä tapahtui harvakseltaan. Sen kun pystyisi pitämään joka toisessa viikonlopussa niin olisin ikionnellinen. Huomasin että sitä alkaa hakemaan kaikenmaailman syitä juoda jo viikollakin. Ennen merkkasin kalenteriin ne juomapäivät, nyt en ole sellaisestakaan kontrollista enään välittänyt. Viinalakkoa olen ennenkin kokeillut ja pysyy se juomisen määrä jonkin aikaa hanskassa. On se määräaikainenkin lopettaminen parempi kuin ei lopeta ollenkaan. itselläni ei ole kolmeen vuoteen ollut mitään viinalakkoja ja koko aika mennyt siihen kun peittelee alkoholi ongelmaansa. On se vaan kumma kuinka pahaan jamaan sitä voi mennä ennen kuin totuutta haluaa nähdäkkään omasta juomisestaan. Alkaa olla tasapaino- ongelmia, huimaa rappusia noustessa ja mitä kaikkee muutakin.
- dffegf
mitiä luuletta 40 kg kaveri ja joi 8 tölkkiä III olutta ?
- 136 kg
sammui.
- trtuhgf
nojoo, seurasin tapahtuu kerrostalosta ja tämä 40 kg hepppu ei sammunu ihmeellista
- juuh,,,
Itse olen ottannut joitain vuosia joka vkl. ja nykyään yritän joka toinen vkl vaan ottaa. Yleensä otan aivan perseet, joka on ongelma tapa. Jos pari olutta otat kerran viikossa, niin OK. Mutta joka vkl käänit, ei ok...
Äkkiä huomaa että vkl ei voi olla selvinpäin. eli jonkin asteen alkoholi ongelma, ei alkoholisto mutta ongelma silti..
Kerran kuukaudessa riittäisi hyvin dokailuun. Jos ei voi olla yli viikkoa ilman juomista, niin silloin kantsii muuttaa tapojaan.. Itse otan seuraavaksi jussina.. Keittiöpsykologiaa.
Tämä ihan yleisesti kirjoitettuna.
Useinkaan ei huomata että taustalla voi olla pelkästään se, että puoliso haluaa viikonloppuna yhteistä aikaa ja ei se humalaisen kanssa onnistu kovin hyvin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih537115Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7113266Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1341514Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841341- 841325
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2281322Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631207- 891200
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321145- 811104