Blogeja otetaan arvioitaviksi!

TätiHöppänä

Voitasko yhteisvoimin alkaa arvioida ja kommentoida myös blogeja? Sitä ei varmaan oikein taida kukaan tehdä - ei ainakaan ole osunut minun tielleni.

Mistä saataisiin niitä blogeja, jotka haluavat tulla kritisoiduksi? Blogilistaltako? Bloggareiden itse ilmoittamia?

Koko kesä on aikaa puuhastella tätäkin...

12

195

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Väinämö Vaahtera

Minun blogini ainakin on aivan vapaasti käytettävissä, tässähän on hyvä tilaisuus minullekin nähdä, mitä ihmiset ajattelevat siitä. Linkki tuolla alempana, otsikolla "Väinämö Vaahteran työpäiväkirja - nyt BLOGINA".

• Murant

Satujose piti tasokasta blogia, mutta se meni salasanan taakse.

• TätiHöppänä

Kävin juuri siellä Väinämö Vaahteran blogissa ja sieltä tämä idea syntyikin.

Oli todella upea kuva ja kiva tyyli blogissa, siis todella tyylikäs ulkoasu, mutta tekstiä on vielä sen verran vähän, että on vaikea sanoa millaiseksi blogi tulee muodostumaan tulevaisuudessa. Ulkoasu ja kuvat ovat yksi juttu ja tekstin sisältö sitten toinen. Kun blogista on kyse niin kait tekstin täytyisi olla se osa, joka kantaa eteenpäin päivästä päivään.

Kenet on ajateltu blogin kohderyhmäksi? Ainakaan minä en nyt niihin tuntenut lukeutuvani. Seuraan tässä tulevana aikana minkälaista tekstiä blogiisi tulee.

• Väinämö Vaahtera

Kysymykseen blogini kohderyhmästä olen todennut vastaukseksi, että se on tarkoitettu kenelle tahansa ketä vain sattuu kiinnostamaan - sama juttu kuin muidenkin kirjoitusteni saralla, siis mm. romaanini ja suunnittelemani mahdollisesti tulevan tuotantoni saralla.

• Yber
    • Minun runoblogiini saa käydä tutustumassa, kaikenlainen kritiikki otetaan kiitollisena vastaan. www.kiltinkapina.fi

• S.Saari

http://sakarisaari.blogspot.com/ siinä meikäläisen blogi. En oikein tiiä miten sitä lähden rakentamaan. Varmaan aika fiilis pohjalta et sinne saattaa tulla ihan mitä vaan.

• Aborttibloggari

Niitäkin blogeja, jotka löytyvät osoitteella abortti.blogspot.com saa arvioida ja kritisoida mielin määrin ihan joka taholta.

Mitä muuten ajattelette sellaisesta asiasta, että aletaan toisen kirjoitusten perusteella tekemään kirjoittajista kaikenlaisia diagnooseja? Tämä on ihan uusi ilmiö. Olen palstaillut osoitteessa vauva.fi, aihe vapaa, jonne voi kirjoittaa anonyymisti ja rekisteröitymättä. Siellä on joskus ollut ihmeellisiä palstailijoita, jotka heittelevät ihan ufoja kommentteja kenen tahansa palstalaisen juttuihin, tyyliin onko pillerit jääneet ottamatta jne. Siis mitä mieltä olette tällaisesta ilmiöstä? Ne huutelut ovat usein sellaisia, että ne kertovat enemmän kommentin kirjoittajasta kuin tekstistä, johon kommentti on heitetty. Mutta itsessään tosi tylsä ja kurja ilmiö.

Ja mitä väliä, vaikka vähän pöpi ja pimahtanut jonkun tekstin kirjoittanut olisikin, jos teksti on hyvä! Sekavat kirjoitukset ovat juttu erikseen. Joko ne ovat sekavia siksi, että kirjoittajalla eivät ajatukset ole järjestyksessä tai sitten hän ei todellakaan osaa vielä kirjoittaa, mutta ei ehkä ymmärrä tätä. Ja sekin pitää muistaa, että kun kirjoittelee tekstejä ja niin haluaa niin voi itse valita kuinka totuudenmukaisia tekstit ovat. Ne voivat olla tosijuttu, osittain satua tai kokonaan satua. Ihan on vapaa valinta eikä ole mitään velvollisuutta kertoa lukijoille onko totta vai tarua. Eikä kirjoittajaa voi todellakaan syyttää mistään saati ruveta järjestämään jotain vaikka pakkohoitopaikkaa suljetulle mielisairaalaosastolle jonkun tekstin vuoksi!

• Aborttibloggari

Osaisko joku auttaa miten saisi tosta abortti.blogspot.com-istä visuaalisesti paremman? Vai onko se tehty sellaiselle blogger-pohjalle, että sitä ei voi mitenkään muuttaa? Vähän yritin muuttaa sitä, mutta en osannut ja tuntui siltä, että sitä ei minkään muun malliseksi mitenkään edes saa.

Apuja? Kommentteja? Tietokoneasioissa olen täysi pöhkö, että tiedoksi vaan.

• pikkubloggari

http://hideandseekwiththeangels.blogspot.com/

Tässä oma blogini jota olen kirjoitellut jo muutaman vuoden. Kirjoitan milloin lyhyttä proosaa, milloin runoja ja milloin tajunnanvirranomaisia tekstejä. Jos minulta kysytään niin vanhemmat (blogista aikaisemmin löytyvät tekstit) ovat parempia kuin uudempi materiaali. Tekstit ovat tosin melko henkilökohtaisia, mutta pyrin herättämään lukijassa tunteita. Olisi mukava kuulla mitä mieltä ihmiset ovat teksteistäni yleisellä tasolla. Ovatko ne sellaista perus pöytälaatikkokirjallisuutta vaiki jotain muuta?

• gfghf

Hei pikkubloggari, vilkaisin nopeasti tekstejäsi ja mielestäni ne ovat tosi kauniita. Tuollaiselle on tilausta ja aktiivisesti lukeva kohderyhmänsä, joten kannustaisin jatkamaan tosissaan. Kuvailet kauniisti ja aidosti asioita. Eniten tykkäsin niistä uusista teksteistä, joissa lauserakenteet ovat mahdollisimman kursailemattomia, ehkä lähimpänä sitä millaisena puhe ja ajatukset oikeastikin pulppuavat sisälläsi. Kokeile ihmeessä kirjoittaa pitempääkin proosaa, olisit siinä varmasti hyvä!

• hempeää...

Todella kaunista ja koskettavaa, ns. "omalla äänellä" kirjoitettua. Ota hiukan etäisyyttä kokeeksi, niin voit saada lisää syvyyttä. Kirjoittaminen tuntuu olevan sinulle luontainen lahja. Jatka ihmeessä, kirjoita tosiaan vaikka novellikokoelma tai romaani. Älä tee niin kuin minä tein: lakkasin kirjoittamasta parikymppisenä. Nyt yritän uudestaan melkein viisikymppisenä. Silloin sanat soljuivat luontevasti, nyt tapailen niitä. Anna sinä sinun sanojen virrata katkeamatta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7300
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      738
      3551
    3. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      356
      1887
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      164
      1805
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      85
      1435
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1391
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1290
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1247
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      262
      1241
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1154
    Aihe