Terve! Onnistuuko ja miten tiedostopäätteiden poistaminen kerralla kaikista kansion fileistä? Käyttis on Vista 32 bit. PhotoShop ei anna batchilla ajaa/tallentaa ilman tiedostopäätettä.
Tiedostopäätteiden poisto
9
136
Vastaukset
- e
kuulemma, kun kysyin pari vuotta takaperin, sanottiin että
jollain ohjelmalla, mutta se maksa 2-300 e. - Fu9hHA
Linuxissa
rename 's/\.jpg$//' *.jpg
Eikös Windowsissakin ole rename? - 23
Nimeä ne uudelleen, kuuklella rename
Kiitos vain! Kyse on melkein tuhannesta kuvasta, joista tarvitaan jpg:n lisäksi samat kuvat ILMAN tiedostopäätettä. Toki ne voi uudelleen nimetä, mutta kysynkin, että voiko tuon tehdä kerralla jotenkin. Yksittäin on aika nyppiminen.
- 23
ThreeMice kirjoitti:
Kiitos vain! Kyse on melkein tuhannesta kuvasta, joista tarvitaan jpg:n lisäksi samat kuvat ILMAN tiedostopäätettä. Toki ne voi uudelleen nimetä, mutta kysynkin, että voiko tuon tehdä kerralla jotenkin. Yksittäin on aika nyppiminen.
Arvannet varmaan että meitä askarruttaa että miksi?
- 23
ThreeMice kirjoitti:
On olemassa ohjelmia, ilmaisiakin joilla voi nimetä tiedostoja uudelleen massana. En nyt jaksanut tarkistaa, mutta kuvittelisin että, ainakin joillakin ohjelmalla voi nimetä myös ilman tiedostopäätettä, sehän on vain osa nimeä.
Hehh! On olemassa hallintaohjelmia, jotka tarvitsevat tiedostopäätteettömiä kuvia, siksi.
- wintoosa.
Komentokehotteessa haluttuun kansioon ja jos vaikka .jpg pois, niin
rename *.jpg *.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723033
- 552675
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322285- 792168
- 951976
- 351785
- 121566
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171517Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301350Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291329