Kirjoitin tämän viestin helatorstaina 2.6.2011.
Helatorstaita vietetään sen muistoksi, että Jeesus palasi maanpäällisen missionsa jälkeen takaisin kotiinsa taivaaseen Isänsä luo. Lääkäri Luukas raportoi kirjassaan Apostolien teot, että kun Jeesus oli noussut taivaaseen, kaksi valkopukuista miestä (ilmeisesti enkeleitä) sanoi opetuslapsille, että Jeesus on tuleva kerran samalla tavalla takaisin.
Siitä lähtien on Jeesuksen paluuta odotettu kaikkien sukupolvien aikana. Jeesus ei ole kuitenkaan tullut takaisin - vielä. Vain Isä tietää tarkalleen, milloin on hänen Poikansa maan päälle paluun aika.
Mutta Raamattu ei voi raueta tyhjään. Pilkkaajista huolimatta Jeesus tulee jonain päivänä takaisin maan päälle, tällä kertaa kuninkaana, jolla on mukanaan juuri naimansa morsian.
Uskon Raamatun opettavan niin, että ennen Jeesuksen paluuta maailmassa tapahtuu suuri uskosta (oikeasta) luopuminen ja siirtyminen noudattamaan riivaajien oppeja. Eli lopunaikanakin kyllä uskotaan - mutta vääriin ja vaarallisiin harhaoppeihin. Sellaisia jumalalliselta näyttäviä, mutta vääriä opetuksia on esim. teosofian ja New Agen piirissä.
Uskon Raamatun opettavan myös niin, että ennen Jeesuksen paluuta Jumala sallii omista syistään, jotka vain hän tietää täysin, pahuudelle sen viimeisen loistokkaan valta-ajan, joka tulee kestämään 3½ vuotta. Tuona aikana maailmaan ilmestyy Luciferin inkarnaatio, Peto eli Antikristus, joka toimii maailmassa sen suuren Lohikäärmeen eli Saatanan voimalla. Koska Perkele on hyvin taitava ihmisten pettäjä, niin nytkin Sielunvihollinen onnistuu petkuttamaan suurimman osan ihmiskuntaa kannattamaan uutta maailmanjohtajaa, joka lupaa ummet ja lammet maailman ihmisten elämänolojen parantamiseksi, eli rauhaa maailmaan, veljeyttä kansojen kesken, leipää nälkäisille ja uskonnollisten kiistojen loppumista, kun kaikkien pitää kannattaa yhtä maailmanuskontoa, jonka tärkein opinkappale on sen tunnustaminen, että uusi maailmanjohtaja on itse asiassa takaisin tullut Kristus, se Messias, jota kaikki eri uskonnot ovat odottaneet. Sen takia tätä "Kristusta" pitää kumartaen palvoa.
Kun luopumus on tapahtunut ja kun valemessiaan aika on päättymässä, silloin Kristukseen uskovat temmataan ylös taivaaseen ennen Jumalan vihan maljojen vuodattamista maan päälle. Kun sitten Antikristuksen aika loppuu lopullisesti, niin silloin Jeesus tulee julkisesti takaisin maan päälle enkeleiden ja aiemmin ylöstemmattujen uskovien kanssa. Niin uskovat ovat mukana, kun Kuninkaiden Kuningas voittaa petkuttajan ja Kristuksena esiintyneen valekristuksen Harmageddonin taistelussa.
Uskovat ovat siis mukana Antikristuksen ajassa suurimman osan aikaa, mutta vähää ennen loppua uskovat temmataan pois maailmasta. Sitten taivaassa on Raamatun mukaan häät (Lue Ilmestyskirjan luku 19), kun Jeesus menee naimisiin morsiamen kanssa, joka morsiusjoukko koostuu kaikkien aikojen uskovista.
Häitten jälkeen ja kun Pedon aika on päättynyt, Jumalan Poika, Juudan leijona, palaa vastavihityn morsiamensa kanssa voittajana maan päälle ja perustaa vihdoinkin sen Jumalan valtakunnan, jota on odotettu jo tuhansien vuosien ajan.
Jouko Piho
Helatorstain infopaukku: Jeesus menee naimisiin!
0
90
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 923392
- 623097
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342604- 802393
- 802343
- 962076
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j402046Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan211679- 121676
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil391614