Jos olette treffeillä niin maksatteko itse omat osanne vai annatteko miehen maksaa??
Itse olen toiminut niin, että ensimmäisillä treffeillä olen kaivanut lompakkoni esiin heti ja maksanut oman osani.
Jos toiset treffit tulevat ja olen erittäin kiinnostunut miehestä ja mies haluaa maksaa niin olen antanut miehen maksaa. Ja ehkä tarjoutunut maksamaan jossain muussa kohdassa jotain.
Miten kannattaisi toimia?
Käyn töissä ja todellakin voisin maksaa oman osani, mutta olen ajatellut asian niin, että jos mies on työssäkäyvä ja haluaa maksaa niin hän saa minusta ehkä myöhemmin hyvän naisen itselleen, jos juttu etenee hyvin.
Annatteko miehen maksaa?
87
2703
Vastaukset
- Untuvapeitoton
Olen aina ainakin tarjoutunut maksamaan oman osani, useimmiten myös maksanut. Semmoisenkin miehen olen tavannut, joka on osallistunut kuluihin ehkä jopa hieman vähemmän kuin minä. Se ei antanut miehestä kovin hyvää kuvaa, mutta asia toki korjaantui ajan kanssa.
En todellakaan odota, että minulle tarjottaisiin jotakin treffeillä tai muutenkaan elämässä. Käyn töissä, ja vaikka en kävisikään, olen silti itse vastuussa omista kuluistani. Edes parisuhteessa en odottaisi, olettaisi tai edes haluaisi toisen osallistuvan minun kustannuksiini, vaan pyrkisin jakamaan menot oikeudenmukaisesti. - deitti-irmeli
Minusta se joka pyytää treffeille maksaa. Puoliksi maksaminen on jotenkin mautonta, jos nyt puhutaan pienistä summista kuten kahvikupposista. Yleensä treffeille pyytäjä on mies, joten mies maksaa. Tietty jos mies olisi työtön, minä maksaisin kun kerran olen töissä.
- avustaja102
Deitti-irmelin mielipide oli jotenkin ristiriitainen. Jos se näin on, niin sehän selittääkin sen miksi naiset eivät kutsu treffeille. Sitäkö se onkin femakkojen tasa-arvotavoite?
Työttömyyteen viitaten kannattaisi vain työttömien mies kutsua naisia treffeille, jos kaikki naiset olisivat noin pöljiä ;-) Että, eiköhän ruveta kaikki vaan työttömiksi jos he kerran saavat 'sääli'-pisteitä enemmän..... - 1 PLUS 1 ??
ON SENTÄÄN JOTAIN ROTIA SUN KOMMENTISSA NAISENA!!NARTUT ODOTTAA RÖYHKEÄSTI ETTÄ MIES MAKSAA AINA,KUTSUIPA KUKA TAHANSA. ON PAREMPI KUN MOLEMMAT MAKSAA OMAT LASKUNSA AINA!!! NAISET ON YLEENSÄ SOSSUN KIEROJA ELÄTTEJÄ...
- gssdsdasdad
1 PLUS 1 ?? kirjoitti:
ON SENTÄÄN JOTAIN ROTIA SUN KOMMENTISSA NAISENA!!NARTUT ODOTTAA RÖYHKEÄSTI ETTÄ MIES MAKSAA AINA,KUTSUIPA KUKA TAHANSA. ON PAREMPI KUN MOLEMMAT MAKSAA OMAT LASKUNSA AINA!!! NAISET ON YLEENSÄ SOSSUN KIEROJA ELÄTTEJÄ...
- treffeillä käynyt
1 PLUS 1 ?? kirjoitti:
En koe itseäni sossun kieroksi elätiksi. Olen koulutukseltani maisteri ja tienaan enemmän kuin moni mies, mutta ekoilla treffeillä on mielestäni kohteliasta miehen maksaa. Jos jatkoa seuraa, olen tottunut maksamaan omat kuluni.
- :))
1 PLUS 1 ?? kirjoitti:
Ai naiset sossun elättejä.. :D
Älä vaan koskaan tee tyttölapsia, tai toivottavasti et ole jo tehnyt ettei sossun elätit lisäänny ainakaan sinun toimesta.
- Nainen 30 vuotta
Myös sitä mieltä että kutsuja maksaa. Jos mies ei erityisesti ilmoita että haluaa tarjota, kaivan lompakkoni esiin ja kysyn voinko maksaa osuuteni. Siinä vaiheessa herrasmies sanoo että "ei ei, minä maksan tämän". Jolloin nainen hymyilee kiittää kauniisti. :) Seuraavilla treffeillä sitten laskun saapuessa sanon "nyt on minun vuoroni" ja maksan. Mua ei haittaa jos seuraavilla treffeillä lasku on isompi tai paikka hienompi, kyse ei siis ole rahasta. Jos jo eka treffeillä huomaan ettei mies kiinnosta yhtään, vaadin yleensä saada maksaa omani. Tällöin kyllä yleensä henki on jo laskun saapuessa kaverillinen eikä flirttaileva, joten tilanne on helppo.
Jos taas selvästi flirttiä on ilmassa, mies on kutsunut ja laskun saapuessa hän vastustelematta antaa minun maksaa omani, treffit jäävät viimeisiksi. Olen vaan tottunut siihen että laskun jakaminen romanttisilla treffeillä on todella noloa ja asenne kertoo miehestä niin paljon etten voi häneen oikein sen jälkeen samalla tavalla katsoa..
Näissä on varmaan lähes yhtä paljon käytäntöjä kuin on treffailijoitakin.- jpxxx
Huorille maksetaan seurasta.
- viisastunut täti
Kerronpa tarinan....
Meninpä tapaamaan erästä miesta Tampereelle.Ajoin n. 80 km häntä tapaamaan.Menimme Stockan kahvioon kahville.Otin tarjottimen ja kahvit, kysyin."otetaanko pullat?" Mies vastasi :"ei ole varaa".
No otin meille pullat ja kahvit ja maksoin.
Eipä mies oiken sytyttänyt, mutta tuo" ei ole varaa"-lausahdus vei viimeisenkin mielenkiinnon.
Jokin aikaa juttelimme ja erosimme.Lähtiessä mies sanoi, että menee kantapaikkaansa kauppahallille kahville.
Eipä siinä mitään, jos ei ole varaa, mutta olisi jättänyt ne kauppahallikahvit väliin ja ollut herrasmies ja tarjonnut kahvit.Ajoin sentään 160 km treffien takia.
Miten hän kuvitteli, että jatko sujuisi, jos ei ole kahviin varaa, ajelisinko kokoajan hänen luokseen,tuskin olisi varaa sitten minunkaan luokse tulla.
Lähetti illalla vielä viestin:"mikä vaikutelmä jäi " Arvatkaa???- viisastunut täti
Vielä näistä Stockan treffeistä.Itse kyllä ehdotin hänelle, että voisin tulla Tampereelle.Herrasmies olisi kyllä sanonut, että hän maksaa kahvit, kun kerran tänne asti ajoit.
Onko herrasmiehet hävinneet?Itsekin olen sitä mieltä, että jatkossa voi maksella sitten suunnilleen fifty/ fifty,mutta tässä tapisiauksessa olisin odottanut hieman muuta.
Jatkoa ei seurannut tästä tapaamisesta. - Fiasko..
Oli sulla huono säkä, tosi huonosti käyttäytyvä mies. Minulle tuli tästä sun tarinasta mieleen itselleni sattunut juttu. Tapasin miehen lavatansseilla,
tansittiin koko illan ja vielä loppuillasta vänän pussailtiin. Miehellä oli oma kaivinkoneyritys, hieno auto ja asuntovaunu perässä, elikkä ei varmaan ollut ihan pa. No, jokatapauksessa tämä mies soitti minulle seuraavana päivänä, satuin olemaan kaupungilla, joten hän sanoi, että minä voin soittaa hänelle, kun minulla on aikaa. Soitin sitten illalla hänelle ja puhuttiin pitkään, yhtäkkiä mies kysyi minulta, että kumpi soitti, kun sanoin että minä, hän tokais, että hyvä, tästä tulee kallis puhelu.
Seuraavan kerran kun mies soitti, en enää vastannut, hänellä meni kyllä täysin mahiksen mun suhteen, soitti jopa vielä seuraavana kesänä kerran, en vastannut silloinkaan. Jos inhoan jotain, niin se on piheys. - viisastunut täti
Fiasko.. kirjoitti:
Oli sulla huono säkä, tosi huonosti käyttäytyvä mies. Minulle tuli tästä sun tarinasta mieleen itselleni sattunut juttu. Tapasin miehen lavatansseilla,
tansittiin koko illan ja vielä loppuillasta vänän pussailtiin. Miehellä oli oma kaivinkoneyritys, hieno auto ja asuntovaunu perässä, elikkä ei varmaan ollut ihan pa. No, jokatapauksessa tämä mies soitti minulle seuraavana päivänä, satuin olemaan kaupungilla, joten hän sanoi, että minä voin soittaa hänelle, kun minulla on aikaa. Soitin sitten illalla hänelle ja puhuttiin pitkään, yhtäkkiä mies kysyi minulta, että kumpi soitti, kun sanoin että minä, hän tokais, että hyvä, tästä tulee kallis puhelu.
Seuraavan kerran kun mies soitti, en enää vastannut, hänellä meni kyllä täysin mahiksen mun suhteen, soitti jopa vielä seuraavana kesänä kerran, en vastannut silloinkaan. Jos inhoan jotain, niin se on piheys.Joo,kyllä meni maku siitä miehestä, niinkuin varmaan sinullakin kaivurimiehestä.
Niinhän se on, jolla on paljon rahaa on yleensä, siis yleensä pihi.Hyvä antaa vähästäänkin, paha ei paljostansakaan, sanoo vanha sananlaskukin.
En tarkoita, että miehen pitäisi olla aina maksamassa, mutta juuri puhumasi piheys ja saituus on se, mitä itsekin inhoan.
Eri juttu on, jos ei todellakaan ole rahaa, mutta nuukuus ja saituus on jotain, mitä en ymmärrä.
Tarkka rahoistaan voi olla, mutta ei nulju. - efwafawesd
Fiasko.. kirjoitti:
Seuraavan kerran kun mies soitti, en enää vastannut, hänellä meni kyllä täysin mahiksen mun suhteen, soitti jopa vielä seuraavana kesänä kerran, en vastannut silloinkaan. Jos inhoan jotain, niin se on piheys.Heh, yleensä minun puhelinkulut on alle kympin kuussa, mutta kun on ollut joskus oikein ihastunut, niin on tipahtanut postiluukusta reippaasti yli satasen laskujakin. :)
- vaatimat rikas
Fiasko.. kirjoitti:
Seuraavan kerran kun mies soitti, en enää vastannut, hänellä meni kyllä täysin mahiksen mun suhteen, soitti jopa vielä seuraavana kesänä kerran, en vastannut silloinkaan. Jos inhoan jotain, niin se on piheys.Olen samoilla linjoilla kanssasi. Eli miehen pitäisi "vähän" osata tuota naisen eskorteerausta. Tuo kertomasi oli selvää suomalaiskansallista junttiutta. Jos yksi kahvikuppi tai pullankäntty on liikaa lompakolle, niin nou tänks. Polttaisin jopa treffivaatteeni jotten saisi juntteustartuntaa.
Itaruus, teko-köyhäily (= ei ole duunia eikä huvittaiskaan mitään tehdä) ja huonot tavat ovat ehdoton turn-off. Ei jatkoon. - laldvfazd
Se on hyvä, että sanoo suoraan miten asiat on eikä näyttele varakasta jos ei ole.
- pJgSpgv
Fiasko.. kirjoitti:
Seuraavan kerran kun mies soitti, en enää vastannut, hänellä meni kyllä täysin mahiksen mun suhteen, soitti jopa vielä seuraavana kesänä kerran, en vastannut silloinkaan. Jos inhoan jotain, niin se on piheys.Fiasko...Ukko heitti vitsin, etkä ymmärtänyt. heh
- sfhsgsh
Ei ne naiset ole koskaan maksaneet vaikka ovat pyytäneet
sfhsgsh kirjoitti:
Itse ainakin olen maksanut aina puolet kaikista kuluista elämäni aikana .Reilua sellainen eikä ole syytä sellaista harrastaa ettei kykene puoliaansa maksamaan .Tarjonnut miehille ruokaakin ja mukavaa nauttia siitä yhdessä . Harrastan vain pieniä arkisia juttuja joihin on varaa .
- se loppui
sfhsgsh kirjoitti:
Seurustelin työttömän miehen kanssa puolisen vuotta. Hyvin mielellään hän maksatti minulla ruuat sekä minun että hänen luonaan. Asui toisessa kaupungissa joten tavattiin viikonloppuisin. Kuitenkin osteli uutta elektroniikkaa yms. Niihin riitti raha. Maksoin jonkin kerran jopa hänen matkansa minun luo.
- --------------------
Minulla (nainen) ei oikeasti ole varaa maksella kalliita kaffeita viinerien kera, mutta tätä ei tunnu miehet ymmärtävän. Se joka pyytää kahville, maksaa. Sen takia en ketään miestä kahville pyydäkään, minulla ei ole varaa. Nolo tilanne on jos mies pyytää kahville ja sitten pitääkin maksaa lasku puoliksi. Olen työtön yh (koitan hakea töitä koko ajan) ja joudun laskemaan joka sentin.
Nyt on hankalaa kun seurustelen hyvin toimeentulevan yksin asuvan miehen kanssa eikä mies näytä huomaavan ettei minulla ole kaikkeen varaa mihin hänellä. En halua toisen maksavan kaikkea, en tosiaankaan, mutta ollaan mielummin menemättä kalliisiin ruokapaikkoihin... hankala juttu sopia. - ~cissi~
Jopa miehille on päivänselvää, että he maksavat, miten tämä voi olla naisille vielä epäselvää? Jos treffikumppani on ruma, mies maksaa jotta pääsee kunniallisesti ja hyvällä omallatunnolla eroon naisesta. Jos haluttava, mies maksaa jotta suhteella olisi jatkoa.
- kesätreffailija
Tässä vinki pulmaanne:
Mies kysyy treffeille ulos, sinä hymyilet ja kysyt flirttailevasti: " Tarjoatko sä kahvit/ruuat?" ja mies tietenkin, jos on herrasmies, vastaa myöntävästi, niin voit vaikka naurahtaa ja kertoa sitten ehkä tulevasi ;))
Tämä on oikeasti aika hyvä, koska näin on heti aluksi selvää, että mies maksaa, nainen tekee heti selväksi, että tykkää herrasmiehistä ja onhan toi sellanen kulunut romanttinen höpsö puolivitsillä heitetty takaisin flirtti jota kuulee kaikissa leffoissa ;) Hyvä seivi siinä mielessä, että aina voi vedota siihen, että se nyt oli vitsi, vaikkei tosissaan ollut.
Itse harrastin sinkkuna tuota, koska olen romantiikko, tykkään flirttailla ja mieheni täytyy olla herrasmies. Tämä toimii. Meinaan, jos miehen kommentti on tohon, et noo, sä voit maksaa oman osuuden tai alkaa ruikuttamaan, että ei ole varaa maksaa molempien, niin en edes vaivautuisi koko treffeille.- jpxxx
Tuolla laillahan ne huorat yleensäkin hinnasta neuvottelevat.
- Treffeillä_-
Miehenä voin kertoa, että aina kun olen ollut treffeillä, maksan tietenkin itse
kaiken, ellei toinen osapuoli välttämättä toisin vaadi (muutamat naiset ovat ehdottomasti halunneet itse maksaa teen/kahvin). Jokaisella tapaamisella, jos nainen on hyvin mielenkiintoinen, tuon hänelle tietysti kukkia. Minulle ei tulisi mieleenikään mennä treffeille naisen kanssa ilman kukkakimppua. En ole vielä tänä päivänä kohdannut yhtäkään naista joka ei pitäisi siitä, että hänelle tuodaan treffeillä kauniita kukkia. Miehen tehtävä on saada nainen tuntemaan itsensä todelliseksi naiseksi, kauniiksi ja halutuksi, jota ilman yksikään mies ei voisi elää. Kuvankaunis nainen taas antaa miehelle mahdollisuuden olla mies.- .................
Minä olen tavannut sellaisen joka suorastaan häkeltyi ja nolostui kukista, joten kannattaa aina käyttää harkintaa. :) Treffeillä kyllä tarjoan ellei nainen itse halua maksaa, mieluummin maksaisin joka kerta kuin alkaisin neuvottelemaan asiasta kassalla.
- heinette
oi, tuo on kyllä ihanaa :) ja tosiaan, moni nainen häkeltyy siitä kun nykyään ei ole tapana oikein, mutta tuskin kukaan suuttuu... jopa se allergikko on varmasti otettu eleestä, vaikkei kukkia voisikaan ottaa vastaan.
Mä itse vein joskus myös kukkia treffeille... oli siis vissiin toiset tai kolmannet. Olen siis nainen ja taisi mies kyllä hetken miettiä asiaa, mutta lopulta vitsailtiin. Seuraavaksi sain minäkin sitten suklaata, että nuorempia miehiä pitää vissiin vähän opettaa vanhoille herrasmiestavoille :) - 3543543534
En koskaan veisi kukkia ensimmäisillä treffeillä... Mutta kolmannella taisin jo viedäkin...
- 13+3
Jos ollaan menossa miehen kutsuta vain kahville, annan miehen tarjota ja kiitän kauniisti. Pari euroa sinne tänne. Voin kyllä maksaakin, eräällä miehellä oli sopivasti lompakko jäänyt kotiin...;) joten maksoin sitten.
Jos mies heti ekoilla treffeillä kutsuu syömään, sanon että kiitos kutsusta, tulen melelläni jos saan maksaa sitten oman osuuteni (kun nämä nyt ovat vasta ekat treffit). Aina on ollut ok.- 9+6
Tää on aika hyvä periaate. Jotkut kahvit, varsinkin ekoilla treffeillä, nyt tarjoan aina ihan luonnostaan, ei se pari euroa nyt oikeasti ole edes mun tuloilla mitään enkä sillä tarjoamisellani velvoita naista mihinkään. Arvostan kuitenkin, jos nainen tarjoutuu maksamaan oman osuutensa.
Jos taas myöhemmilläkin tapaamiskerroilla ja kalliimmissakin paikoissa jatkuu aina vaan se meno, että mies luonnollisesti tarjoaa kaiken, niin kyllä omalta puolelta loppuu kiinnostus aika lyhyeen. Kyllähän se kuitenkin kertoo aika paljon naisesta.
- sssi84
Jostain syystä kaikki (vähät) treffikumppanini ovat ekoilla treffeillä halunneet maksaa kahvini tai hampurilaiseni/ salaattini/ pizzani enkä ole viitsinyt kovasti kinata. Ehkä "perinteisenä naisena" olen kiinnostanut "perinteisiä miehiä" jo lukioiässä. Silloin ei tietenkään käyty kaliissa paikoissa eikä tilattu hintavimpia purilaisiakaan. "Maksoin" kyllä ateriani perinteisillä naisen keinoilla. (Ompelin paidannapin, autoin ranskan läksyissä, leivoin kakun... mitä muuta luulitte!) Yhden kanssa olen päässyt pitemmälle suhteessa. Mies halusi maksaa, kun söimme ulkona. Minä kutsuin sitten miestä kotiini, laitoin ruokaa ja leivoin. Nyt, kun asumme yhdessä, hän haluaa edelleen maksaa ravintolassa ja huoltiksen baarissa. Ehkä tietyn tyyppinen mies tuntee itsensä miehekkääksi maksaessaan ja vastaavasti luuseriksi, jos nainen maksaa. Minä kannatan tasa-arvoa ja kustannukset jaetaan kaikkiaan suunnilleen tasan, mutta kieltämättä se tuntuu hyvältä, kun mies itsestään selvyytenä kaivaa lompakkonsa esiin ja maksaa laskun.
- 13+3
Kyllä miehet lähes poikkeuksetta kohteliaana tarjoutuvatkin maksamaan mutta kyllä yleensä suostuvat siihen että nainen maksaa oman osansa jos vasta ekoilla treffeillä ollaan ja siis mennään syömään, kahvit nyt on asia erikseen.
Ajattele jos mies käy kolmetkin treffit viikossa ja aina tarjoaa naisen ruoat ( viiinipullon) niin ei ihan tasan mene. Lasku voi olla 70-100 euroa hyvinkin. - Ei määrä vaan laatu
13+3 kirjoitti:
Kyllä miehet lähes poikkeuksetta kohteliaana tarjoutuvatkin maksamaan mutta kyllä yleensä suostuvat siihen että nainen maksaa oman osansa jos vasta ekoilla treffeillä ollaan ja siis mennään syömään, kahvit nyt on asia erikseen.
Ajattele jos mies käy kolmetkin treffit viikossa ja aina tarjoaa naisen ruoat ( viiinipullon) niin ei ihan tasan mene. Lasku voi olla 70-100 euroa hyvinkin.No joo, en itse haluaisi treffailla miestä joka vie kolme eri naista viikossa treffeille. Joten mielenkiintoista tämäkin. Joku luuseri selitti yhdessä aikaisemmassa ketjussa kuinka kalliiksi tulisi hänelle maksaa ensitreffeillä muijien kahvit jos joutuu satoja euroja pistään kahveihin. Hahaa, ja sitten ihmetellään kun joutuu kymmenien kanssa käymään ensi treffeillä, eikä kukaan tule toisille..
- näin täällä
Ei määrä vaan laatu kirjoitti:
No joo, en itse haluaisi treffailla miestä joka vie kolme eri naista viikossa treffeille. Joten mielenkiintoista tämäkin. Joku luuseri selitti yhdessä aikaisemmassa ketjussa kuinka kalliiksi tulisi hänelle maksaa ensitreffeillä muijien kahvit jos joutuu satoja euroja pistään kahveihin. Hahaa, ja sitten ihmetellään kun joutuu kymmenien kanssa käymään ensi treffeillä, eikä kukaan tule toisille..
Minä koitan päästä mahdollisimman pian treffeille eli en kovin paljon vielä treffikumppanista tiedä kun ekaa kertaa yhdessä mennään ulos, siitä vasta alkaa tutustuminen. On siis enemmän epätodennäköistä kuin todennäköistä että treffaan häntä toista kertaa. Kun tulen treffeiltä, joista ei seurannut enempää, sovin yleensä saman tien toisen kanssa treffit - ne voi olla vaikka seuraavalle päivälle.
Kerran ajoin suoraan moottoritietä Tampereelta treffeiltä Janakkalaan Linnatuleen toisille treffeille. Menin koska olin sopinut vaikka tämän Tamperelaisen kanssa sen verran kolahti että olimme jo sopineet tapaavamme uudestaan. En voinut niitä Linnatuulen treffejä perua koska tiesin että mies tulee kaukaa ja oli jo varmaan matkalla kun minä olin Tampereella.
Minä en halua notkua treffipalstalla samalla profiililla missään nimessä yli 3 kuukautta, vastauksia tulee paljon kun profiili on uusi ja silloin taotaan kun rauta on kuuma. Ellei tuossa ajassa löydy, totean että näistä ei löydy ja poistan profiilini ja teen ehkä puolen vuoden päästä uuden ja toivon että löytyy uusia hyviä profiileja. - äwwneef
13+3 kirjoitti:
Ajattele jos mies käy kolmetkin treffit viikossa ja aina tarjoaa naisen ruoat ( viiinipullon) niin ei ihan tasan mene. Lasku voi olla 70-100 euroa hyvinkin.Niin ja naiset käy treffeillä joka päivä....monet varmaan ilmaisen ruoan takia, kun laittavat miehet maksamaan ja sitten näillä keskustelupalstoilla vielä kehtaavat haukkua treffi-uhrejaan.
- viimenen kerta
maksoin kaiken oman osuuteni, sillä mies ei ollut kiinnostava, vaikka mies pyysi treffeille ja syömään, minua ei vaan kiinnostanut kun hän kehui minulle koko ajan aiemmin tapaamia naisiaa ja erityisesti ulkomaalaisia...
- öikgjyyd
Hyvä ettei haukkunut niinkuin monet naiset haukkuvat exiään.....se se on tosi ärsyttävää.
- 34543543
Miespuolisena sanoisin että maksaisin naisen jutut vaikka olenkin työtön... En viitsisi parista eurosta nostaa haloota.
- on se niin vaikeaa
vi..tu mää maksan sit...
- ikisinkku35
ei tarvii maksaa ikinä kun en pääse treffeille ikinä enään. joskus muinoin maksoin kun olin treffeillä
- kgyydth
ikisinkku35 kirjoitti:
ei tarvii maksaa ikinä kun en pääse treffeille ikinä enään. joskus muinoin maksoin kun olin treffeillä
Älä maksa....ne vie sun rahat ja sit jättää!
- ewtb56568
No,ekaks mies raottaa lompsaa ja sit myöhemmin nainen raottaa pimpsaa...näin se menee
- Uretaani
Yleensä se joka pyytää treffeille on mies.
Jolloin oletan että hän maksaa laskun valitsemassaan ravintolassa/kahvilassa.
Tietenkin otan mukaani oman lompakon jos mies onkin aivan pa tai unohtanut rahapussinsa ym. ettei nyt aivan käy köpelösti.
mutta kyllä minä naisena suon miehelle sen kunnian että hän voi maksaa laskun eikä niin että tarjoan maksamaan puolet. Jos tarjoudun jotain maksamaan, se on sitten koko lasku.
Jos mies on idiootti on vain oikein maksattaa hänellä lasku
tai jos mies on herrasmies on kohteliasta antaa hänen maksaa.
jos treffien edetessä huomataan että tässä onkin enemmän kaksi kaverusta syömässä niin saattaa riippua tilanteesta tarjoudunko maksamaan puolet. harvoin kyllä.
sitten jos mennään toisille ja kolmansille treffeille niin voin minäkin maksaa ei mulla ole väliä, mutta ensitreffeillä maksaa aina mies.- lahdefaaaaaaaaaaaad
Jos nainen on idiootti saa hän maksaa laskun!
- Tärskyt
Kyllä mies voi maksaa jos nainen vaikuttaa mukavalta ja symppikseltä eikä halua nimenomaan maksattaa miehellä. Jos on tympeä vastaanotto, olen antanut naisen maksaa omansa.
Tasa-arvon aika kun molemmat yleensä käyvät töissä, voisi nuo kustannukset alussa ainakin jakaa, jää sitten miehelle ainakin hyvä mieli tuossa suhteessa.
Ehkä asia ei välttämättä kolkuta naisen omaa tuntoa jos maksattaa, mutta ei se miehen mieltä kohenna.- -kkgjtea
Juu, en minäkään maksa kuin omani jos nainen on itseään täynnä oleva kuspää
- -.-
No tottakai nainen maksaa oman osansa. Jos maksattaa miehellä, niin antaa sellaisen kuvan, että jatkossa kanssa (jos sitä tulee) miehellä maksettavaa riittää, sitä saa maksaa sitten joka paikassa.
- Wrathc
Kyllä on tullut joka kerta maksettua molempien ostokset, paljon sujuvampaa, eikä kyse ole isoista summista. Joskus toisilla treffeillä nainen on vaatinut saada maksaa, mutta silloinkin on itse saanut sen "viimeisen" sanan ja maksanut jotain myöhemmin eteen tullutta maksettavaa.. :)
- Tasa-arvoista.
On ,että molemmat maksaa omat kulunsa treffeillä. Miehenä minulle ei tulisi mieleenikään,että maksaisin treffeillä naiseni laskun,sehän on toisen ala-arvoistamista.
- febgd
Näin on. Tasa-arvoa on vinguttu ja nyt valitetaan täällä sitten, kun yritetään olla tasa-arvoisia.
- tuota tätä ja tota
Mitä tuohon maksupuoleen tulee, jotkut naiset voivat jopa suutahtaa kysymyksestä että maksanko molempien osuudet. Itselläni on ystävä joka ei mistään hinnasta suostu ottamaan vastaan moisia.
Lahjojenkin kanssa on sellainen politiikka että etukäteen sovitaan niin hänkin voi ostaa jotain vastalahjaksi.
Tavallaan ymmärränkin häntä koska onhan se hieman hämmentävää saada lahjoja odottamatta. Sitten jos ei pidäkään lahjan antajasta, se lahja tai tieto että toinen maksoi annoksesi tekee leikistä pois jättäytymisen vaikeammaksi.
En suosittele lahjojen tuomista ensitreffeille missään nimessä kellekään. Säästäkää ne toiselle ja jättäkää silloinkin kukat pois.
Kukat ainakin itselleni symboloivat syvempää kiintymystä, mikä saattaa pelottaa toisen tiehensä.- mä vaan
Olin joskus vuosia sitten ensi treffeillä, joihin tämä mies minut pyysi, halusi mennä Mäkkiin ja suostuin. Mennessämme ko.hampusilaispaikkaan mies jyräsi ovesta sisään kuin mikäkin ja törmäsin kiinnimenevään oveen, ei edes pitänyt ovea raollaan, vaikka tulin ihan perässä. Tiskillä menimme eri kassalle osoittaen, että molemmat maksaa omansa. Olin olettanut, että minulle tarjottaisiin, kun mies oli työssä käyvä, mutta näköjään ei... Tuli sentään samaan pöytään syömään, mutta puhui tosi kovalla äänellä, että koko hampurilaispaikka raikui ja minua hävetti.... Arvata saattaa, että oli viimeiset treffit....
- Jane3
Minusta on mieluisampaa maksaa itse omat menoni, koska olen samanlainen työtätekevä kuin mieskin ja toisekseen minulle tulisi tunne, että olen kiitollisuuden velassa jos mies maksaa tai että hän haalisi valtaa maksamalla.
- P26
Parempi on, että kumpikin maksaa oman osansa. Lisäksi oon itse huomannu, että moni nainen haluaa ehdottomasti maksaa oman osansa. Nää naiset on sanoneet, että sillon ei jää tunnetta että oisi velkaa toiselle jotain. Olen siis 26-vuotias mies.
Toki voi maksaa vuorotellen, eli että mies vaikka sanoo että "tossa on pöytä meille, meetkö vaikka varaamaan sen niin tuon sulle sen kahvin" ja jossain vaiheessa nainen voi hakea miehelle jotain vastaavaa.
En tiiä oisko peräti niin, että vähän vanhemmat naiset usein tykkää jos mies tarjoaa ja nuoremmat haluaa sitte itse maksaa omat menonsa. Vaatii mieheltä kyllä monesti vähän silmää, eli jos nainen itse ottaa tiskillä lompakkonsa käteen niin yleensä hän silloin aikoo maksaa omansa.
Pääsääntönä kuitenkin on, että en tarjoa naiselle muuta kuin seuraani, koska sen takia oletan naisen lähtevän ulos. Yleensä tää on ollut ihan fine.- 3+19
Mistähän syystä tällekin kommentille on annettu miinuksia.
Tosiasia on, että varsin moni nainen treffeillä haluaa maksaa oman osansa. Ainakin näin on ollut omassa tapauksessani. Olen kyllä joidenkin sumpit maksanutkin, mutta moni on vartavasten halunnut maksaa omansa. Tätä olen pitänyt ainoastaan positiivisena puolena näissä naisissa. Merkille taas olen pistänyt sen, että useampia näistä, joille olen tarjonnut, ei ole kiittänyt, mikä mielestäni nyt ainakin silloin kuuluisi hyviin käytöstapoihin.
Itsekin katson tuota onko nainen kaivamassa rahaa ja lompakkoa kahvilan tiskillä jo paljon ennen kassaa. Toki siinäkin vaiheessa voi ehdottaa tarjoamista, mutta ainakin tällaisessa tapauksessa naiselle on varmaankin jo itsestään selvää, että hän maksaa omansa, jolloin asiaa ei välttämättä tarvitse ottaa esille, koska nainen ei mitä ilmeisimmin asiaa odota. Jotkut naiset taas ovat kommentoineet, että ovat itsenäisiä ja haluavat maksaa omat menonsa.
- 31
Artisti maksaa.
Mies joutuu maksamaan loppujen lopuksi, tavalla tai toisella.
- huugoduugo
ensimmäisillä reffeillä mies maksaa,jatkossa voi sitte katsoa tilanteen mukaan
Maksan itse omani ja hän omansa jollei hän välttämättä halua maksaa molempia.
- fdmködsaöM
Etkö voi maksaa molempia?
- öiyfglutdsdfhl
Anskuli89 tarjootko safkat?
- StillSingleMan
Treffit????
Mikä se on? Ai niin joo, nythän mää muistan. Oon määkin ollu yksillä treffeillä, 4 tai 5 vuotta sitten. Kävin reilu 4-kymppisen naisen kanssa kahvilla. Treffit kesti puolisen tuntia. Kumpikin maksoi omat kahvinsa. Jos oikein muistan, niin nainen taisi tapaamista ehdottaa. Sen kummempia intohimoja ei tapaaminen kummassakaan herättänyt, joten se siitä. Toisia treffejä jonkun toisen kanssa odotellessa. Alkaa kohta olla 50 mittarissa. Mielenkiinnolla odotan, kumpi tulee ensin, juhlat vai elämäni toiset treffit.
Sitten itse asiaan. Mies maksaa ensimmäisillä treffeillä, jatkossa jos kustannuksia tulee enemmän, >50€, niin sitten asiasta kannattaa sopia jo ennen kuin saa laskun. - jorolla73
No itse ajoin joskus muinoin kun olin työtön 220 km. Nainen tiesi sen ettei ole varaa ja sanoi että mentäisiinkö syömään hän tarjoaa, Arvatkaa nolottiko.
- hkkjöiyfkdkd
mä olisin pyytänyt kilometrikorvaukset
- xndd
Fiksu likka!
- Coca cola
Kuulkaahan te naiset. Treffithän on oikeastaan tutkimusmatka: onko tuo nainen minulle sopiva. Ei siinä mies mitään elätettävää itselleen etsi vaan naista joka on vastuuntuntoinen ja yhdessäolemiseen kyvykäs.
Jos se suhteen alku on kahvikupista kiinni niin olkoon vaan... Ei sellasella pimulla tee yhtään mitään joka on kahvikuppikriitikko. Siis jos ei hänelle kahvia tarjota niin ollaan sitten niin niin nokka vinossa... Onko tämä sitä kahvikuppineuroosia :)
Kyllä suhteessa saa isomman roolin sitten myöhemmin tehdyt pikku asiat kuin ekatreffikupponen. Sitten kun ollaan jo suhteessa, niin joskus aamukahvi, kukkakimppu, koru, rakkaudentunnustus...niin niillä on jo aivan toinen arvo. Naisen luonne ja persoona tarviaa huomiota.
Vaan niin miehenkin. Tasa-arvo.
Rypeköön kahvikuppikiihkoilijapimu kupposesa kanssa niinkuin hutsittaa. Sen asian suhteen nirso pimu on keskenkasvuinen.
Mikäs muuten on, ettette te naiset useinkaan osoita miehille kohteliaisuuksia esim. sanomalla: tehdäänkö niin, että minä ostan sinulle, osta sinä minulle. Viisas nainen valloittaa miehen. Viisaan ja ajattelevan naisen seurassa viihtyy mies kuin mies. Inhimillinen viisasus on kova panos ihmissuhteissa.
Minä lähden treffille katsomaan onko nainen hyvin pukeutunut, katsooko silmiin, puhuuko kuinka viisaasti, osaako kommunikoida, mikä kiinnostaa, onko yh, käykö töissä, synkaako.....ja lopulta sitä että onko meillä kemiat samoilla linjoilla. Jos ei kemiat kohtaa niin aivan sama juoko ison vai pikkukahvin, kerman kanssa vai ilman...ja on yksi hailee, että miten maksu hoidetaan jos ei kemiat kohtaa. Niin se vaan on.
Jos itselläni on treffit niin pukeudun ehdottomasti siististi. Olen ajoissa treffeillä, sanon kohteliaisuuksia tavatessamme jos aihetta on... Kohtelen naista niin kuin haluaisin kohdella itseäni. Mutta en mielistele.
Yksi iso osa suhteen syntymisessä on se, että onko naisella huumorintajua. Jos ei niin ei kiinnosta pätkääkään. Kyllä olisi happamat päivät edessä sen tosikkonaisen kanssa. Siksi ei kiitos.
Katsokaapa kuinka usein nainen laskee leikkiä itse eikä vain naura/ei naura jutuille. On ihme on kun tapaat leikkiä itsekin laskevan naisen. Kyllä iäkkäämmät naiset joskus on aika vitsikkäitä mutta saa nuoremmista ja keski-ikäisistä ettiä...
No niin....on sitten niin perskatin kriittinen kaveri heittäny gurulauseensa kaikkien ihailtaviksi, paneteltaviksi, ihmeteltäviksi... Onko nämä ajatukseni varteenotettavia ja viisaita on varmaan osin kysymysmerkki. Ois nuo voinu viskellä viisaammallakin tavalla ettei ois niin moni nainen kiehahtanut ja alkanu vihaamaan miehiä entistä enemmän. No tokkopa naiset siihen lankeaa.
Nainen on ihana, naisen silmät, hiukset...huulet, salaperäisyys... hajuvedet, kauneus, persoona.... Eihän naista mikään voita.
Ei muuta kuin onnistuneita treffejä niin naisille kuin miehillekin. On se vaan upeeta kun tapaa elämänsä kumppanin.
Minun ekatreffit oli seurausta pitkäaikaisesta kirjeenvaihdosta. Kun treffasimme olin kuin shokissa: rakkautta ensi silmäyksellä. Ei ollu hitusenkaan väliksi vaikka laitoin lähes viimeiset pennoseni tarjotessani hänelle kahvit. Tajusin, että se oli hyvä sijoitus... Bisnes on bisnestä :)
Tuo nainen tuli vaimoksen, rakasti häntä yli kaiken, olin kuin hulluna häneen.... 20 v. kimpassa ja kun seksi alkoi mättää niin eroonhan se johti.
Valitettava stoori. Ei siinä auttanut enää edes aamukahvin keitto hänelle.
Eli ei kahvikuppi kaikkea anna eikä ota!- ~cissi~
Just joo, kahvikuppitasoa... Kyllä kunnon treffeillä viedään syömään, ja mies maksaa. Nainen voi toki kohteliaisuudesta tarjoutua maksamaan oman osuutensa, mutta tosimies maksaa silti. Siinä on tyyliä.
- ....................
~cissi~ kirjoitti:
Just joo, kahvikuppitasoa... Kyllä kunnon treffeillä viedään syömään, ja mies maksaa. Nainen voi toki kohteliaisuudesta tarjoutua maksamaan oman osuutensa, mutta tosimies maksaa silti. Siinä on tyyliä.
Lähinnä noloa, jos asiasta pitää alkaa väittelemään tarjoilijan odotellessa mitä ihmettä pitäisi tehdä.
- qucibää
.................... kirjoitti:
Lähinnä noloa, jos asiasta pitää alkaa väittelemään tarjoilijan odotellessa mitä ihmettä pitäisi tehdä.
Ei siinä ole mitään noloa. Siinä tilanteessa voit hyvin alkaa tinkiä hintaa alaspäin. Voit myös ehdottaa, että nainen voi voi tiskata ja pestä vessat jotta treffilasku saadaan sillä hoidettua.
- ...............
qucibää kirjoitti:
Ei siinä ole mitään noloa. Siinä tilanteessa voit hyvin alkaa tinkiä hintaa alaspäin. Voit myös ehdottaa, että nainen voi voi tiskata ja pestä vessat jotta treffilasku saadaan sillä hoidettua.
Katos, kun en ole hoksannut. Saattaa vaikka unohtua koko lasku, kun tarjoilija lähtee hälyttämään virkavaltaa, juupas-eipäs väittelyn hieman kiihdyttyä. :)
- oakappppp
Nainen maksaa.
- fylutsdjks
Mä miehenä sanon naiselle, et voin lainata sille muutaman euron niin saa ostaa puuroo. En rupee syöttämään sille mitään sen kalliimpaa ennen, kun ollaan naimisissa. Eli eukolle puuroo ja mulle pippuripihvi jos syömässä ollaan.
Toisaalta ois se tasa-arvon nimissä ihan oikein jos nainen tarjois ja tois kukkia treffeille tullessaan. Ja muutenkin voisi olla kohtelias, avaisi ovet minulle ym.
Paljon on 18 2? Tässä alla kysytään. - oooaq
Naiset älkää suihkiko itseenne niitä kemikaaleja niin paljoa. Jotkut haisee ihan raidille tai jollekkin hyttysmyrkylle. Sitten olen katsellut, että sekainen tukka, jota ei ole pesty pariin päivään on vetäisty äkkiä ponnarille vaikka treffeille tullaan.
- tankoparsa
Kyllä minä olen lähtenyt siitä, että nainen maksaa treffien laskun. Joskus kun nainen on sitä nikotellut olen vain todennut, että sähän tuut saamaan multa kuitenkin elämäs kyydit ja siihen ne nikottelut on jäänyt ja neito kiltisti maksanut laskun, jotta ollaan päästy varsinaiseen asiaan.
- mies - -
No hyviin tapoihin kuuluu ja toki herrasmiehenä,
mies maksaa laskun.- mie-s
Naisen kuuluu aina maksaa koko lasku ja miehen muutkin kulut.
- srgdfgfg
Kaalisoppaa reppuun evääksi ja termospulloon kahvit niin ei tarvitse mennä superkalliisiin ravintoloihin. Tai sitten kannattaa valita treffipaikaksi, joku missä on ilmainen kahvitarjoilu. esim. uuden liikkeen avajaiset. Tai voitte yhdessä kerjätä ohikulkijoilta muutaman euron.
- Tosinainen 32v
Herrasmiesmäisyys sulattaa sydämeni ja piheys on luotaantyöntävää. Kaivan automaattisesti lompakon heti esille kun on maksun aika, ja jos mies ehdottomasti vaatii saada tarjota, kiittelen oikein kauniisti. Jos ei, maksan iloisesti omani. Sen joka on pyytänyt treffeille, tai nähnyt niiden eteen vähemmän vaivaa, on kohteliasta tarjota. Eli jos olen itse pyytänyt ulos, varaudun maksamaan kaiken. Jos taas ajan 150km toiseen kaupunkiin treffeille, miehen on reilua tarjota. Kerran mies tuli kaukaa, ostin meille liput erääseen paikkaan, toimin kuskina ja tarjosin kahvilassa, koska hänkin oli nähnyt vaivaa tavatakseen minut. Treffeillä myös avaan toiselle ovia, tarjoudun ottamaan takin, ohjaan pöytään, olen muutenkin kohtelias ja kunnioittava, lämmin ja kiinnostunut toisen asioista ja elämästä. Teen tämän kaiken, vaikka mies osoittautuisikin törpöksi. En vain näe häntä toista kertaa jos en syty, mutta kerron senkin kauniisti. Tehkää niin kuin haluaisitte itsellenne tehtävän, ja antakaa toisen hoksata itse, kuinka teitä kannattaa kohdella ;)
- qucibää
Kumpikaan ei maksa vaan syötyänne/juotuanne juoksette pois ja mielummin eriteille. Se maksaa joka jää kiinni jos jää.
- Ikuistyötön
Se on 50/50 ellei toinen vaadi/halua tarjota. Entisajan kuvitelmat on mennyttä historiaa, kun kerran tasa-arvosta on kyse niin ihan oikeesti.. come on! Piste.
- -ikisinkku-
Nainen maksaa aina kaiken eli kalleinta vaan kehiin ja ennen treffejä vedetään jo pienet alku paukut, että ei muista millainen boona se taas olikaan. Treffeillä tietty vedetään vielä lisää juomaa ja lopuksi vongataan, että hei heruuks beibi. :D Seuraavana päivänä sama uusiksi.
- ei kiitos
saa mies maksaa, jos on kiinnostava, muuten ei, sillä en halua jäädä velkaa tuntemattomalle, kiinnostavan kans voi alkaakkin tapailu
- qucibää
Tuntemattomallehan just kannattaa jäädä velkaa. Tuskin tulee pyytelee rahoja takaisin jos ei halua sua enää nähdä tai sinä häntä.
- 727747u3u72
Antaa ne aina miehen maksaa.
- Ajatuksia mieheltä
Tasa-arvoisinta ja kohteliainta olisi antaa kutsujan maksaa, jos tarjoutuu maksamaan. Mielestäni huonoin toimintamalli on ilmaista rahalla kiinnostusta, esimerkiksi tilanne jossa kutsuttu hyväksyy sen, että toinen maksaa vain jos on itse kiinnostunut tai kutsuja tarjoutuu maksamaan vain jos kiinnostunut.
Kuinka moni miettii meneekö ovesta sisään, kun saisi sen itsekin auki, jos ensinnä ovesta mennyt jää pitämään sitä auki. Tai sitä meneekö sisään vasta toisella kerralla, ja ekalla haluaa avata oven itse. Joten sillä oletko töissä, ei ole oikein merkitystä kysymykseen. - Deittailijatar
Treffeillä käydessäni on mies aina ehdottanut, että voiko hän tarjota juomista ja/tai syömistä. Minusta jotenkin kuuluu asiaan ja on kaunis kohteliaisuus, jos mies tekee näin :)
Olen monesti itsekkin maksanut molemmat ainakin jos olen pyytänyt treffeille :)
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577260Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7243446Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1601741Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3351723- 841385
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841361- 911260
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631237Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2571228- 811144