Temppu ja muut olette monesti väläytelleet näitä skeemoja.
Tein nyt sen testin tämän hetkisen tilanteen mukaan. Joo...
Erittäin vahvana
- riittämätön itsekontrolli
- emotionaalinen estyneisyys
- rankaisevuus
- oikeutus
- kaltoinkohtelu
- hylkääminen
- ulkopuolisuus
- vaativuus
Huoh...miltä teillä näyttää tilanne tällä hetkellä ?
http://www.mentores.fi/testi.htm
Skeemat
83
331
Vastaukset
- d.i.c.e
Erittäin vahva:
-Ulkopuolisuus
-Vajavuus (?????????)
-Hylkääminen
-Kaltoin kohtelu
-Tunnevaje
-Oikeutus
-Emotionaalinen estyneisyys
-Pessimismi
-Riittämätön itsekontrolli
Jaa...En tiedä sitten miten rehellisesti vastasin...Yritin parhaani. ;P- d.i.c.e
Hah...Pidän itsestäni kyllä tarpeeksi ilman, että kerron sitä itselleni. ;)
Mulla tulee joka kerta vähän eri tulos...Osassa on pakko heittää jotain summassa, kun en todellakaan tiedä mitä vastata.
- M.B.
Vahvana: Uhrautuvuus
Keskivahvana: Kaltoinkohtelu
Heikkona: Hylkääminen
Miksi mulla on vaan kolme kohtaa ja teillä enemmän??- M.B.
No kun musta tuntuu, että jos vahvana on uhrautuvuus niin se terve itsekkyys, se joka ei pode syyllisyyttä siitä, että ottaa itseään edes joskus ensisijaisesti huomioon, saattaa olla vähän kauempana kuin vaan vastarannalla.
Toisaalta taas juuri tuo antaa tavallaan vastauksen siihen, että miksi niin usein olen saanut kuulla siltä minua narsistisemmalta exältäni niin usein olevani itsekäs :D Niin varma ylös pilkistävä naula, ettei ole voinut raasu olla vasaroimatta sitä meikäläiseen syvemmälle, sielusta läpi asti lähimpään betoniseinään, että varmasti ankkuroituu jotenkin johonkin.. - M.B.
M.B. kirjoitti:
No kun musta tuntuu, että jos vahvana on uhrautuvuus niin se terve itsekkyys, se joka ei pode syyllisyyttä siitä, että ottaa itseään edes joskus ensisijaisesti huomioon, saattaa olla vähän kauempana kuin vaan vastarannalla.
Toisaalta taas juuri tuo antaa tavallaan vastauksen siihen, että miksi niin usein olen saanut kuulla siltä minua narsistisemmalta exältäni niin usein olevani itsekäs :D Niin varma ylös pilkistävä naula, ettei ole voinut raasu olla vasaroimatta sitä meikäläiseen syvemmälle, sielusta läpi asti lähimpään betoniseinään, että varmasti ankkuroituu jotenkin johonkin..Ja jos ottaisin ja muuttaisin takaisin samaan pitäjään kuin mistä muutin pois, eiköhän noita kohtia alkaisi jälleen kasaantua, tuli vaan mieleen.
Alkaisi löytyä jos jonkinnäköistä tunnelukkoa poikineen..
Lynen ja Dicen keskustelut ja kommentoinnit ovat olleet hyvin valaisevia. Ja olen varma, että en olisi niihin niin "lääpälläni" (kommentteihin ja keskusteluihin siis :D) ellen olisi sellaista olemista itsessäni jotenkin vailla, tai sellaista itseeni hakeva/haluava. Jotenkin, jollakin tavalla, niin täydellisen kokonaisvaltaisen täydellistä omana itsenään olemista ja aivan vallatonta olemisensa hyväksymistä, itsensä hyväksymistä ja sen ottamista mitä kokee haluavansa/olevansa vailla ?? Ja asteen verran enemmän kuin paljon toinen "vetenä hanhen selästä" tuosta noin vaan ja toinen "tulta ja tulikiveä hetkessä" itselleen salliva.
Itse panttaan ja säilön ja katson vierestä kun ylitseni kävellään aika pitkään ennen kuin hermostun ja vaikka olisi kuinka oikeutettu räjähdys, en voi olla kieriskelemättä jonkinasteisessa syyllisyydessä pitkäänkin jälkikäteen. Vaikka en sitä kenellekään kerrokaan :) - henna...
M.B. kirjoitti:
Toisaalta taas juuri tuo antaa tavallaan vastauksen siihen, että miksi niin usein olen saanut kuulla siltä minua narsistisemmalta exältäni niin usein olevani itsekäs :D Niin varma ylös pilkistävä naula, ettei ole voinut raasu olla vasaroimatta sitä meikäläiseen syvemmälle, sielusta läpi asti lähimpään betoniseinään, että varmasti ankkuroituu jotenkin johonkin..M.B. :
"No kun musta tuntuu, että jos vahvana on uhrautuvuus niin se terve itsekkyys, se joka ei pode syyllisyyttä siitä, että ottaa itseään edes joskus ensisijaisesti huomioon, saattaa olla vähän kauempana kuin vaan vastarannalla."
Tarkoitatko että jos uhriutuvuus on vahva niin tuntee helpommin itsensä uhriksi. Nimittäin minä käsitin sen juuri noin? Jos uhriutuvuus on heikko niin silloin on aika vahva ihminen, niin sen käsitin. - M.B.
henna... kirjoitti:
M.B. :
"No kun musta tuntuu, että jos vahvana on uhrautuvuus niin se terve itsekkyys, se joka ei pode syyllisyyttä siitä, että ottaa itseään edes joskus ensisijaisesti huomioon, saattaa olla vähän kauempana kuin vaan vastarannalla."
Tarkoitatko että jos uhriutuvuus on vahva niin tuntee helpommin itsensä uhriksi. Nimittäin minä käsitin sen juuri noin? Jos uhriutuvuus on heikko niin silloin on aika vahva ihminen, niin sen käsitin.Tuloksessa oli uhrautuvuus vahva. Elikkäs se vapaaehtoinen toisen huomioonottaminen on mulla aika vahva ihan luontaisesti läheisissä suhteissa eritoten, ja sitä kautta tulee väistämättä pettymyksiä, eritoten jos vastinkappale on luonteeltaan ottava, kiitosta sanomatta :) Ja negatiivisten tunteiden, vihan, julkituominen rakentavasti, kun tarpeeksi monesti on kävelty ylitse on huonoa mulla ihan oikeastikin. Suutun. Mihin ei auta taas yhtään se, että toinen huutaa sitten itsekkääksi. Ja syyllisyys omasta mahdollisesta itsekkyydestä sinetöikin sitten loput. Eli terveesti itsekäs osaa ottaa myös huomioon itsensä, potematta syyllisyyttä omista tarpeistaan ja haluistaan ja osaa tuoda niitä myös esille riittävästi.
Mutta puolustaudun. Uhrautuvuus ei ole ihan sama asia kuin olla uhrina. Olen käsittänyt niin, että se joka puolustaa itseään tarpeeksi, jopa narsismin puolelle menevin menetelmin lopunviimeksi, ei ole ihan sellainen mikä sanasta uhri tulee mieleen... - henna...
henna... kirjoitti:
M.B. :
Tarkoitatko että jos uhriutuvuus on vahva niin tuntee helpommin itsensä uhriksi. Nimittäin minä käsitin sen juuri noin? Jos uhriutuvuus on heikko niin silloin on aika vahva ihminen, niin sen käsitin.Siis oliko tuossa testissä uhriutuvuus ja uhrautuvuus? Vai molemmat? Nyt vasta huomasin että kirjoititte uhrautuvuudesta...
- M.B.
henna... kirjoitti:
Siis oliko tuossa testissä uhriutuvuus ja uhrautuvuus? Vai molemmat? Nyt vasta huomasin että kirjoititte uhrautuvuudesta...
Uhrautuvuus oli ainakin mulla. Eli jätän omat työt tekemättä ja teen toisen työt, jos toinen vaan kehtaa pyytää =D
- M.B.
Se selkokielisyys on vain yleensä siinä vaiheessa niinkin selkeää, että ei ihme jos toisella sitä kuunnellessa nousee ne vahvimmista vahvimmat defenssit päälle.. =D
M.B. kirjoitti:
Ja jos ottaisin ja muuttaisin takaisin samaan pitäjään kuin mistä muutin pois, eiköhän noita kohtia alkaisi jälleen kasaantua, tuli vaan mieleen.
Alkaisi löytyä jos jonkinnäköistä tunnelukkoa poikineen..
Lynen ja Dicen keskustelut ja kommentoinnit ovat olleet hyvin valaisevia. Ja olen varma, että en olisi niihin niin "lääpälläni" (kommentteihin ja keskusteluihin siis :D) ellen olisi sellaista olemista itsessäni jotenkin vailla, tai sellaista itseeni hakeva/haluava. Jotenkin, jollakin tavalla, niin täydellisen kokonaisvaltaisen täydellistä omana itsenään olemista ja aivan vallatonta olemisensa hyväksymistä, itsensä hyväksymistä ja sen ottamista mitä kokee haluavansa/olevansa vailla ?? Ja asteen verran enemmän kuin paljon toinen "vetenä hanhen selästä" tuosta noin vaan ja toinen "tulta ja tulikiveä hetkessä" itselleen salliva.
Itse panttaan ja säilön ja katson vierestä kun ylitseni kävellään aika pitkään ennen kuin hermostun ja vaikka olisi kuinka oikeutettu räjähdys, en voi olla kieriskelemättä jonkinasteisessa syyllisyydessä pitkäänkin jälkikäteen. Vaikka en sitä kenellekään kerrokaan :)Noh noh... mä en vain enää jaksa hävetä inhimillisyyttäni vaikka se nykyään onkin sairaalloistettu.
Sä mitään ylikävelyä kato vaan olet meidän ulkopuolisiksi itsensä tuntevien sisäpiiriläisten puolustusministeri. Piste.M.B. kirjoitti:
Uhrautuvuus oli ainakin mulla. Eli jätän omat työt tekemättä ja teen toisen työt, jos toinen vaan kehtaa pyytää =D
MB... etkä tee. Ainakaan enää.
Mulla on noita kamuja ollut ihan tarpeeksi ja olen niitä käyttänyt surutta.
DONT DO IT.
Se tarmo millä sä täällä hääräät ei voi olla mahdotonta siirtää ulkopuolelle.
GO GO GO! (ja varo ettei susta tule kusipäätä;)- M.B.
lynett kirjoitti:
MB... etkä tee. Ainakaan enää.
Mulla on noita kamuja ollut ihan tarpeeksi ja olen niitä käyttänyt surutta.
DONT DO IT.
Se tarmo millä sä täällä hääräät ei voi olla mahdotonta siirtää ulkopuolelle.
GO GO GO! (ja varo ettei susta tule kusipäätä;)Yritän olla tekemättä =D Olen heikkona nätisti esitettyihin pyyntöihin, käskyt siivuutan, mikäli eivät suoranaisesti tule joltakin, joka on oikeasti pomoni :)
Olen siirtämässä uudelleen siinnyttä tarmoani tässä hiljalleen ulkopuoliseen maailmaan, joten nou hätä, ja toivotaan, etten ihan kusipäiseksi ala.. Vai pitäisiköhän mielummin toivoa, että elämääni kertyy enemmän niitä ihmisiä, joille ei kusipäisesti tarvitse selvittää omia rajoja, vaan jotka ikäänkuin ihan itsekin hoksaavat asioita jo ihan normikeskustelun myötä =)
- henna...
Minäkin tein tuon testin mutta mulle ei tullut ollenkaan mitään mikä olisi ollut erittäin vahvana.
Tälaisen tuloksen sain:
Vaativuus, keskivahva
Suojattomuus, vahva
Ulkopuolisuus, heikko
Kaltoinkohtelu, keskivahva
Tunnevaje, heikko
Pessimismi, heikko
Riittämätän itsekontrolli, heikko
Uhriutuminen, heikko
Hmmmm....minkäslainen ihminen sitten mahdankaan olla. Tekisi mieli kysyä, että vastaako tuo sitä kuvaa mikä kirjoituksistani täällä tulee, jos joku viitsii analysoida :)- M.B.
Onko tuo vaativuus vaativuutta toisia kohtaan vai itseä kohtaan.. ?
- henna...
Tee vaan. En ota sitä vakavasti. Varsinkin jos se on kovin negatiivinen :) Mut jos on postiivinen niin sit otan vakavasti :) Siis jos minulta kysyit tosta analyysista....
- henna...
M.B. kirjoitti:
Onko tuo vaativuus vaativuutta toisia kohtaan vai itseä kohtaan.. ?
Mitenköhän se oli... luultavasti itseä kohtaan....
- henna...
henna... kirjoitti:
Mitenköhän se oli... luultavasti itseä kohtaan....
Sikäli mikäli itseäni tunnen niin olen aika vaativa itseäni kohtaan ja taidan olla kyllä aika vaativa toisiakin kohtaan...toisaalta minussa on sekin puoli että olen laittanut toisen tarpeet omieni edelle, ainakin aikaisemmin, narsistisuhteeni jälkeen olen luultavasti muuttanut itsekkäämmäksi, lieneekö sitten hyvä vai huono ominaisuus, mutta enää en voisi kuvitellakaan elättäväni toista joka käyttäytyy täysin vastuuttomasti ja en usko että enää yrittäisin koko ajan korjata toisen "pahaa oloa" oman hyvinvointini kustannuksella, siis että tekisin koko ajan noin, tietysti joskus voi omat tarpeensa unohtaa ja tärkeällä ihmisellä on paha olo...
- henna...
henna... kirjoitti:
Sikäli mikäli itseäni tunnen niin olen aika vaativa itseäni kohtaan ja taidan olla kyllä aika vaativa toisiakin kohtaan...toisaalta minussa on sekin puoli että olen laittanut toisen tarpeet omieni edelle, ainakin aikaisemmin, narsistisuhteeni jälkeen olen luultavasti muuttanut itsekkäämmäksi, lieneekö sitten hyvä vai huono ominaisuus, mutta enää en voisi kuvitellakaan elättäväni toista joka käyttäytyy täysin vastuuttomasti ja en usko että enää yrittäisin koko ajan korjata toisen "pahaa oloa" oman hyvinvointini kustannuksella, siis että tekisin koko ajan noin, tietysti joskus voi omat tarpeensa unohtaa ja tärkeällä ihmisellä on paha olo...
ei "ja tärkeällä ihmisellä" vaan jos.
- M.B.
henna... kirjoitti:
ei "ja tärkeällä ihmisellä" vaan jos.
:) Niin. Se onkin aina toisesta osapuolesta riippuvaista mikä on suotavaa. Jos olisit ollut toisenlaisessa suhteessa, et ehkä nyt olisi muuttumassa "itsekkäämmäksi", vaan kehitys olisi ehkä ollut toisenlaista, koska toisten tarpeitten edelle laittaminen olisi tuonut sinulle sitä tyydytystä tai kiitosta tai vastavuoroisuutta, mitä vaille jäit narsistin kanssa suhteessa ollessasi?
Ja tällaiset ajatuskuviot ovat aina jotakin, mitä ei jälkikäteen voi enää tietää, että mikä lopputulos olisi ollut. Eli jäljelle jää vain omat lähtökohdat, se mistä lähtee, ja jonkinlainen päämäärä, se mihin pyrkii, ja toivomiselle aina sijansa, että tulevaisuus tuo mukanaan ihmisiä, joiden seurassa ei enää rikkoontuisi samalla tavalla.
Kehitystä aina johonkin suuntaan :) Ja edistys on kehitystä lähtökohdan oletetusta huonommuudesta kohti parempaa lopputulosta... Narsismin valtaamassa suhteessa ihmisen luontaisesti hyvinä pidetyistä ominaisuuksista tulee jotakin, joka parhaimmillaan hioutuu niin, että yksilö on mahdollisista "heikkouksistaan" tietoisempi suhteessa toisiin ihmisiin..
*hups, lähti pohdinnat päälle* - henna...
M.B. kirjoitti:
:) Niin. Se onkin aina toisesta osapuolesta riippuvaista mikä on suotavaa. Jos olisit ollut toisenlaisessa suhteessa, et ehkä nyt olisi muuttumassa "itsekkäämmäksi", vaan kehitys olisi ehkä ollut toisenlaista, koska toisten tarpeitten edelle laittaminen olisi tuonut sinulle sitä tyydytystä tai kiitosta tai vastavuoroisuutta, mitä vaille jäit narsistin kanssa suhteessa ollessasi?
Ja tällaiset ajatuskuviot ovat aina jotakin, mitä ei jälkikäteen voi enää tietää, että mikä lopputulos olisi ollut. Eli jäljelle jää vain omat lähtökohdat, se mistä lähtee, ja jonkinlainen päämäärä, se mihin pyrkii, ja toivomiselle aina sijansa, että tulevaisuus tuo mukanaan ihmisiä, joiden seurassa ei enää rikkoontuisi samalla tavalla.
Kehitystä aina johonkin suuntaan :) Ja edistys on kehitystä lähtökohdan oletetusta huonommuudesta kohti parempaa lopputulosta... Narsismin valtaamassa suhteessa ihmisen luontaisesti hyvinä pidetyistä ominaisuuksista tulee jotakin, joka parhaimmillaan hioutuu niin, että yksilö on mahdollisista "heikkouksistaan" tietoisempi suhteessa toisiin ihmisiin..
*hups, lähti pohdinnat päälle*M.B:, samaa mieltä.
- henna...
No tuoko se sun analyysis sitten oli ;) ?
Perunalaatikkoa, ei mitään gourmetruokaa eikä erikoista mutta ihan passelia arkiruokaa... ;) Turvallista ja arkista eikä mikään pahemmin viallakaan :) ? - M.B.
henna... kirjoitti:
No tuoko se sun analyysis sitten oli ;) ?
Perunalaatikkoa, ei mitään gourmetruokaa eikä erikoista mutta ihan passelia arkiruokaa... ;) Turvallista ja arkista eikä mikään pahemmin viallakaan :) ?Eiköhän tuo nykyhallituksen linjaveto, rikkaat rikkaammiksi ja köyhät vieläkin köyhemmiksi, nosta perunan uuteen nousuun ja juhlaillallisten kurmeeksi, siitä kun saa mitä herkullisempia herkkuja vähällä vaivannäöllä moneen lähtöön :)
Mikäli eivät päädy myymään Venäjälle sitä laatupottua kokonaan niin, että kotimaan kamaralla tallustaville jää vain kinder-yllätysperunat keltaisella oltermannilla höystettynä...
Kansa kapinaan ja barrikadeille perunan puolesta =D - henna...
:D
- d.i.c.e
Kannatan! ;)
- M.B.
Ilkikurimus messiin tottakai :) Jos ei vapaaehtoisesti, kidnapataan se, sidotaan valtion keskusaukiolle puuhun ja lyödään soitin käteen.. Valtiossa pitää olla oma trubadurix, ei se muuten ole valtio..
- M.B.
Lynett on vailla vakivirkaa vielä.. pistäpä sillekin joku hommapuoli :D
- M.B.
No täältähän se lynettkin löytyi, diktatuurin toisena kätenä =D
- d.i.c.e
Siinä tapauksessa muutan naapurivaltioon...Pidä tunkkis. ;P
- M.B.
Kyllä! Kaksin aina kaunihimpi ja kahdella diktaattorilla varusteltu valtio kaunein kaikista :D Tuo dice pitää varmaan vaan kesyttää ensin, meinaa jo karata kun joutuu jakamaan homman.. Otas kiinni lassosta, nopan voi sitoa samaan keskusaukion puuhun rauhoittumaan, valtiollisen trubadurixin säestyksellä..
- d.i.c.e
d.i.c.e kirjoitti:
Siinä tapauksessa muutan naapurivaltioon...Pidä tunkkis. ;P
Tai muutan viereiseen saareen ja perustan yksityiset merirosvot ry:n, ja käyn rosvoamassa Tempun saarivaltion putipuhtaaksi...
Kunnes lopulta mulla on lopulta niin paljon rahaa, että voin perustaa oman dicelandian. :D - M.B.
Ei se mihkään pääse, valtion ainoassa veneessä on reikä pohjassa..
*viheltelee* - M.B.
d.i.c.e kirjoitti:
Tai muutan viereiseen saareen ja perustan yksityiset merirosvot ry:n, ja käyn rosvoamassa Tempun saarivaltion putipuhtaaksi...
Kunnes lopulta mulla on lopulta niin paljon rahaa, että voin perustaa oman dicelandian. :DTuota dicelandiaahan voisi taloudellisesti tukea niin, että se on lähisaarista ainoa uhkapeleihin keskittynyt valtio ja niin, että osa tuotosta rikastuttaa alkupääoman taloudelliseen kasaamiseen roponsa ravistanut valtio...
*ryövätään ne merirosvot* - M.B.
M.B. kirjoitti:
Tuota dicelandiaahan voisi taloudellisesti tukea niin, että se on lähisaarista ainoa uhkapeleihin keskittynyt valtio ja niin, että osa tuotosta rikastuttaa alkupääoman taloudelliseen kasaamiseen roponsa ravistanut valtio...
*ryövätään ne merirosvot*..ravistanutta valtiota.. piti olla sanamuodon tuossa..
- d.i.c.e
Mulla on aina varasuunnitelma...Piilotin kanootin tuonne puskaan. ;)
- maljojen_prinsessa
Kiitos temppu tuosta prinsessan virasta :D
mutta en ole ihan noin helpppo...
Jos tosta saaresta on tulossa narsistivaltio, niin kyllä musta tulee sinne sitten sellainen seireenijumalatar, joka ilmestyy paikalle aina kun sitä huvittaa (asukkailla kun pitää narsistivaltiossa olla joku jota palvoa). Voisin sit leijailla aina paikalle samalla tapaa kuin noidat Hary Potterissa, silleen savuna feidaten, mun savu olis tietenkin valkoinen. Asuisin sit jossain hankalapääsyisessä paikassa, vuoren rinteellä, johon johtais orjantappurarinne. Siellä olis sitten valkoinen lasipalatsi, jonka ikkunoista näkyis merta ja alas laaksoon. Linnassa olis tietysti paljon maljoja...
*innostui* - M.B.
maljojen_prinsessa kirjoitti:
Kiitos temppu tuosta prinsessan virasta :D
mutta en ole ihan noin helpppo...
Jos tosta saaresta on tulossa narsistivaltio, niin kyllä musta tulee sinne sitten sellainen seireenijumalatar, joka ilmestyy paikalle aina kun sitä huvittaa (asukkailla kun pitää narsistivaltiossa olla joku jota palvoa). Voisin sit leijailla aina paikalle samalla tapaa kuin noidat Hary Potterissa, silleen savuna feidaten, mun savu olis tietenkin valkoinen. Asuisin sit jossain hankalapääsyisessä paikassa, vuoren rinteellä, johon johtais orjantappurarinne. Siellä olis sitten valkoinen lasipalatsi, jonka ikkunoista näkyis merta ja alas laaksoon. Linnassa olis tietysti paljon maljoja...
*innostui*En etsinyt tätä, mutta en löytänyt sitäkään mitä etsin, niin tämä kelvatkoon laseista ja vuorista :)
http://www.youtube.com/watch?v=sgRcSZPlsE4&feature=related
Iltasadun aika.. - d.i.c.e
M.B. kirjoitti:
Tuota dicelandiaahan voisi taloudellisesti tukea niin, että se on lähisaarista ainoa uhkapeleihin keskittynyt valtio ja niin, että osa tuotosta rikastuttaa alkupääoman taloudelliseen kasaamiseen roponsa ravistanut valtio...
*ryövätään ne merirosvot*Uhkapelejä...Hmm, ei hassumpi suunnitelma.
Vaakunaksi suunnittelin sellaista merirosvolippua muistuttavaa kuvaa, jossa pääkallon sijaan olisi punainen noppa ja alla kaksi valkoista sääriluuta. ;P - M.B.
d.i.c.e kirjoitti:
Mulla on aina varasuunnitelma...Piilotin kanootin tuonne puskaan. ;)
Niin siis tää OLI kanootti...?? Mietinkin mikä ihme..
*ravistelee jalkaansa, saappaan pohjaan tarttui ihmeraato* - M.B.
d.i.c.e kirjoitti:
Uhkapelejä...Hmm, ei hassumpi suunnitelma.
Vaakunaksi suunnittelin sellaista merirosvolippua muistuttavaa kuvaa, jossa pääkallon sijaan olisi punainen noppa ja alla kaksi valkoista sääriluuta. ;P=DD Kuulostaa hienolta lipulta..!! Kaksi kaluttua sääriluuta ja verenpunainen noppa..
- maljojen_prinsessa
M.B. kirjoitti:
En etsinyt tätä, mutta en löytänyt sitäkään mitä etsin, niin tämä kelvatkoon laseista ja vuorista :)
http://www.youtube.com/watch?v=sgRcSZPlsE4&feature=related
Iltasadun aika..*kuunteli sadun ja nyt senkun hihittelee*
Sadut ovat kyllä sen luokan tavaraa, että niissä olisi analyytikolla puuhaa.
Varsinkin nuo "miten pääsen prinsessan luo jaa saan hänen sydämensä" -sadut: pitää jos jonkinlaista orjantappuraa karsia ja lumikunigattaria surmata.
Mistä tulikin mieleeni, että Lumikuningatar oli lapsuuden lempparisatuni. Isä taisi lukea sen harva se ilta. Jännä juttu tietysti oli se, että se kertoikin äidistäni... - M.B.
*kuunteli sadun ja nyt senkun hihittelee*
Sadut ovat kyllä sen luokan tavaraa, että niissä olisi analyytikolla puuhaa.
Varsinkin nuo "miten pääsen prinsessan luo jaa saan hänen sydämensä" -sadut: pitää jos jonkinlaista orjantappuraa karsia ja lumikunigattaria surmata.
Mistä tulikin mieleeni, että Lumikuningatar oli lapsuuden lempparisatuni. Isä taisi lukea sen harva se ilta. Jännä juttu tietysti oli se, että se kertoikin äidistäni...OO.. siis kertoiko se myöhemmän iän järkitarkastelulla äidistäsi, lapsen mielellä kuunneltuna jo tuolloin äidistäsi, vai lukiko isäsi sadun niin, että ei ollut epäselvää siitä asiasta, että lumikuningatar=äitisi??
Kuului minunkin lapsuuden suosikkeihin.. Muistan ensimmäisen kerran kun näin sen piirrettynä televisiosta. En ole samaan animaatioon sen koommin törmännyt ja välillä muistelen sitä. :) Sekä tietenkin sitä hetkeä kokonaisuudessaan.. - d.i.c.e
M.B. kirjoitti:
Niin siis tää OLI kanootti...?? Mietinkin mikä ihme..
*ravistelee jalkaansa, saappaan pohjaan tarttui ihmeraato**Kurkkii puskan takana.*
( Ei perhana...Ne löysi mun venekätkön...
No onneksi mulla on vielä tämä snorkkeli. )
*plub, plub, plub...*
( Uimalaseillekin olisi nyt kyllä käyttöä...Täällä ei näe mitään... )
*klonks*
Ai s**tana...
Romua joka puolella...
Ihmettelinkin missä se "Temppulandian" kaatopaikka on. Jo selvis. Laittomasti heittävät ongelmajätteet meren pohjaan...Kyllä jos minä olisin hallitsijana niin...
Hmm...Mitenköhän tätä tietoa voisi hyödyntää. >:) - M.B.
Ne verisemmät vai siistitymmät?
Mulla hauskin satuihin liittyvä jutska näin aikuisena on tuohon hard core Anderseniin ja sen satuun Iso Niilo ja Pikku Niilo liittyvä nauruun tikahtuminen kesken lukemisen..
*psykopaattihjuumoria satu täynnä* - d.i.c.e
M.B. kirjoitti:
=DD Kuulostaa hienolta lipulta..!! Kaksi kaluttua sääriluuta ja verenpunainen noppa..
Unohtamatta mustaa taustaa. ;P'
- maljojen_prinsessa
M.B. kirjoitti:
OO.. siis kertoiko se myöhemmän iän järkitarkastelulla äidistäsi, lapsen mielellä kuunneltuna jo tuolloin äidistäsi, vai lukiko isäsi sadun niin, että ei ollut epäselvää siitä asiasta, että lumikuningatar=äitisi??
Kuului minunkin lapsuuden suosikkeihin.. Muistan ensimmäisen kerran kun näin sen piirrettynä televisiosta. En ole samaan animaatioon sen koommin törmännyt ja välillä muistelen sitä. :) Sekä tietenkin sitä hetkeä kokonaisuudessaan..No tuossa jokin aikaa sitten kun naamakirjassa vaihdettiin profiilikuva lapsuuden piirrettyyn hahmoon, niin mulla tuli ekaksi mieleen lumikuningatar. Muistin, että se oli lempparini.
Kunnes jälkeenpäin paljastui, että lumikuningatar olikin jääkylmä hirviö, joka halusi pienen pojan itselleen ja piti tätä lumoissaan... Äiti tuli tietysti mieleeni tuollaisena jääkylmänä ja emotionaalisesti hyväksikäyttävänä naisena......
Mutta tuopa olikin mielenkiintoinen ajatus tuo isän rooli tässä kaikessa. Ehkä minä ensinnäkin käsittelin jo lapsena tuota äiti-tilannetta vaatimalla samaa satua joka ilta. Ja halusinko isänkin ymmärtävän äidin tilanteen? Hmm. Ja millä tavalla isäni luki satua? Oliko siinäkin jonkinlainen tiedostamaton viesti? Nimim. keittiöanalyysi nostattaa kysymyksiä
Todennäköisesti asia oli kuitenkin niinkin yksinkertainen, että valkoisen värin ystävänä pidin valkopukuista kaunista naista esikuvanani. Ja siinähän oli sitten varmaan myös alitajuinen halu pukeutua hääpukuun. Ja oliko siinä vielä sitten salainen toive mennä naimisiin, ja vielä isäni kanssa ja pudottaa kylmä äiti koko kuviosta jne. *hehhehheeeee analysointi on joskus niin huvittavaa* - d.i.c.e
M.B. kirjoitti:
OO.. siis kertoiko se myöhemmän iän järkitarkastelulla äidistäsi, lapsen mielellä kuunneltuna jo tuolloin äidistäsi, vai lukiko isäsi sadun niin, että ei ollut epäselvää siitä asiasta, että lumikuningatar=äitisi??
Kuului minunkin lapsuuden suosikkeihin.. Muistan ensimmäisen kerran kun näin sen piirrettynä televisiosta. En ole samaan animaatioon sen koommin törmännyt ja välillä muistelen sitä. :) Sekä tietenkin sitä hetkeä kokonaisuudessaan..Jonkun lumikuningatar piirretyn muistan...Se oli pelottava, kauheat traumat jäi... ;D
http://www.youtube.com/watch?v=3fpax0iAdt4&feature=related
En muista oliko tämä, vai joku muu versio... - M.B.
Naiseuden mustekala monine lonkeroineen :D
http://www.youtube.com/watch?v=Axsf1aGVY0A
Prinsessa teemaa.. Puhuu vaan aika paljon.. mitä lie lörpöttää.. alun kokous asuineen on hauska, laulu alkaa 4.n minuutin jälkeen.. - d.i.c.e
Hmph...Miten jos jaetaan valtio etelä-ja pohjoispuoliskoon ja molemmille omat hallitsijat...Yhteistyö pelaa ja kaikki voittaa.
Muussa tapauksessa perustan oman valtion tuohon naapuriin ja saatte varautua mahdollisiin sotiin ja ja jatkuvaan kilpailuun...Mikä olisi epäedullista molempien kannalta...
Hyvä diili? ;) - M.B.
d.i.c.e kirjoitti:
Jonkun lumikuningatar piirretyn muistan...Se oli pelottava, kauheat traumat jäi... ;D
http://www.youtube.com/watch?v=3fpax0iAdt4&feature=related
En muista oliko tämä, vai joku muu versio...Saattaa ollakin :) Muistan vain sinisen värin siitä piirretystä itsestään!! Muistin, että lapset istuvat pulkassa niin että sudet juoksevat perässä, mutta aika läheltä liippaa tuo loppukohtaus, jossa ne istuvat osan matkastaan koiravaljakon vetämässä reessä..
Olen mietiskellyt sitäkin, että sotkeeko myöhempien aikojen narnia-elokuva tuota animaatiomuistoa, toisinaan, milloin sitä nyt ihminen muistelee omituisia lapsuudestaan =D - M.B.
M.B. kirjoitti:
Saattaa ollakin :) Muistan vain sinisen värin siitä piirretystä itsestään!! Muistin, että lapset istuvat pulkassa niin että sudet juoksevat perässä, mutta aika läheltä liippaa tuo loppukohtaus, jossa ne istuvat osan matkastaan koiravaljakon vetämässä reessä..
Olen mietiskellyt sitäkin, että sotkeeko myöhempien aikojen narnia-elokuva tuota animaatiomuistoa, toisinaan, milloin sitä nyt ihminen muistelee omituisia lapsuudestaan =D - M.B.
d.i.c.e kirjoitti:
Hmph...Miten jos jaetaan valtio etelä-ja pohjoispuoliskoon ja molemmille omat hallitsijat...Yhteistyö pelaa ja kaikki voittaa.
Muussa tapauksessa perustan oman valtion tuohon naapuriin ja saatte varautua mahdollisiin sotiin ja ja jatkuvaan kilpailuun...Mikä olisi epäedullista molempien kannalta...
Hyvä diili? ;)Olisi ainakin etelävaltion noita ja pohjoisvaltion noita, kummatkin samassa valtiossa tosin... Eli eteläisen valtionpuolen ja pohjoisen valtionpuolen noidat..
http://www.youtube.com/watch?v=-b8j19vyOGk&NR=1 - maljojen_prinsessa
M.B. kirjoitti:
Huh.. oli aika surullinen kohta tuossa, kun Gerda halasi "jäätynyttä" Kayta itkien ja Kay sanoi: Miten lämmintä! Sattuu täältä (ja näytti kädellä sydäntään)...
Sellaista se on: kun äiti on kylmä (lumikuningatar), niin inhimillinen lämpö tuntuu pahalta..
Tässä vielä kuva, jollaisena muistan itse satukirjani kuvituksen (katsokaapa, millainen tilanne Lumikuningattaren ja lapsen välillä on):
http://redutdgal.files.wordpress.com/2008/05/the-snow-queen.jpg - d.i.c.e
M.B. kirjoitti:
;(
Loppu oli aika kummallinen... - M.B.
Huh.. oli aika surullinen kohta tuossa, kun Gerda halasi "jäätynyttä" Kayta itkien ja Kay sanoi: Miten lämmintä! Sattuu täältä (ja näytti kädellä sydäntään)...
Sellaista se on: kun äiti on kylmä (lumikuningatar), niin inhimillinen lämpö tuntuu pahalta..
Tässä vielä kuva, jollaisena muistan itse satukirjani kuvituksen (katsokaapa, millainen tilanne Lumikuningattaren ja lapsen välillä on):
http://redutdgal.files.wordpress.com/2008/05/the-snow-queen.jpgMun ruudulla näyttää kuitenkin aika rakkaudelliselta kuvalta jollakin tavalla.. Lumikuningatar on istahtanut omiin maailmoihinsa ja antaa lumen sataa ympärilleen, jota poika hypistelee hieman arasti ihmetellen.. Ei erotu pojan kasvot. Jollakin lailla haikea kuva.. Poispäin käännetty katse usein kuitenkin kuvastaa häpeää..
- maljojen_prinsessa
M.B. kirjoitti:
Mun ruudulla näyttää kuitenkin aika rakkaudelliselta kuvalta jollakin tavalla.. Lumikuningatar on istahtanut omiin maailmoihinsa ja antaa lumen sataa ympärilleen, jota poika hypistelee hieman arasti ihmetellen.. Ei erotu pojan kasvot. Jollakin lailla haikea kuva.. Poispäin käännetty katse usein kuitenkin kuvastaa häpeää..
Oho, nähtiin tuo kuva ihan eri tavalla: tämä on nyt juuri sitä tulkintaa, johon vaikuttaa mm. omat kokemukset. Minusta näytti siltä, että kuvan nainen (äiti) ei huomioi lasta ollenkaan, vaan on omassa narsistisessa tilassaan, välittää vain itsestään tai on vain itsensä kanssa eikä anna lapselle lämpöä, hänestä huokuu vain kylmää ja jäätä. Lapsi on taas uponnut omaan maailmaansa (masennukseen), kun nainen (äiti) ei huomioi häntä, eikä anna lämpöä ja hellyyttä. Lapsi on surullinen ja pettynyt, häpeissään siitä, ettei nainen (äiti) rakasta.
- maljojen_prinsessa
Oho, nähtiin tuo kuva ihan eri tavalla: tämä on nyt juuri sitä tulkintaa, johon vaikuttaa mm. omat kokemukset. Minusta näytti siltä, että kuvan nainen (äiti) ei huomioi lasta ollenkaan, vaan on omassa narsistisessa tilassaan, välittää vain itsestään tai on vain itsensä kanssa eikä anna lapselle lämpöä, hänestä huokuu vain kylmää ja jäätä. Lapsi on taas uponnut omaan maailmaansa (masennukseen), kun nainen (äiti) ei huomioi häntä, eikä anna lämpöä ja hellyyttä. Lapsi on surullinen ja pettynyt, häpeissään siitä, ettei nainen (äiti) rakasta.
Hei tämähän oli selvästi musteläikkätesti!!! :D
- M.B.
d.i.c.e kirjoitti:
;(
Loppu oli aika kummallinen...Tässä piristystä..
http://www.yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=6&ag=106&t=775&a=124 - maljojen_prinsessa
M.B. kirjoitti:
Tässä piristystä..
http://www.yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=6&ag=106&t=775&a=124*nauraa kippurassa*
Tulipa selkeästi mieleen lapsuudesta tuollaiset aikuiset, jotka "kasvattivat" lapsia juuri tuollaisella holhoavalla ja lapsia aliarvioivalla tavalla *yök*
"No kato kun jos potkii sisällä niin......" *hahhahhahhaaaa* - M.B.
Hei tämähän oli selvästi musteläikkätesti!!! :D
Hauska ja mielenkiintoinen kuvatesti!! :)
Lapsi saattaa kokea häpeää jos hänen lähestymisyritykseensä ei suhtauduta rohkaisevasti ja hyväksyvästi, riippuen tietenkin lapsen herkkyydestä. Eli lapsi ei koe ehkä niinkään häpeää siitä, että häntä ei rakasteta (se tulkinta tulee myöhemmin) vaan häpeää siitä, että hänellä on halu, jota toinen ei rekisteröi ja johon toinen ei reagoi, myöhemmin se että lapsi itse olisi vääränlainen ja vielä siitä myöhemmin se, että lasta ei rakasteta ollenkaan lapsen omana tulkintana, joka saattaa oireilla lapsen masennuksena ja käytöshäiriöinä. - maljojen_prinsessa
Läikän *nauraa partaansa vaikka sellaista ei olekaan*
Tuosta edellisestä kohdasta näet vastaukseni :D - M.B.
*nauraa kippurassa*
Tulipa selkeästi mieleen lapsuudesta tuollaiset aikuiset, jotka "kasvattivat" lapsia juuri tuollaisella holhoavalla ja lapsia aliarvioivalla tavalla *yök*
"No kato kun jos potkii sisällä niin......" *hahhahhahhaaaa*Siis aivan älyttömiä ja nostalgisia ja hulvattomia yhtäaikaa... =D
- d.i.c.e
M.B. kirjoitti:
Tässä piristystä..
http://www.yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=6&ag=106&t=775&a=124Aahahaa! ;'D
Anna mun kaikki kestää... - d.i.c.e
d.i.c.e kirjoitti:
Aahahaa! ;'D
Anna mun kaikki kestää...Juontajasta tuli mieleen "A"...En tiedä miksi... ;D
- M.B.
Mää määrään kaikille pakolliset iltasadut keskusaukiolla!!
http://www.yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=6&ag=71&t=&a=7759 - d.i.c.e
d.i.c.e kirjoitti:
Juontajasta tuli mieleen "A"...En tiedä miksi... ;D
Varmaan johtuu tuosta tyylistä, kun se opastaa noita pikkulapsia... :)
- M.B.
d.i.c.e kirjoitti:
Varmaan johtuu tuosta tyylistä, kun se opastaa noita pikkulapsia... :)
:)
d.i.c.e kirjoitti:
Hyvä diili? ;)Toikin voi olla hyvä vaihtoehto =)
Sen tutkimuksenkin mukaan kaksi "narskua" saa hedelmällistä työtä aikaan. Enempi ja vähempi ei hjyvä.Ei voi muuta sanoa kuin että olipas humoristinen herätys tätä lukemaan tullessani =) Huh huh, hyvin heräs!
Mä voin olla se paikallinen nähtävyys ja hörhö bangopäissään, sellainen elämäntapataiteilija aurinkolasit ja rastafahattu päässään, jolla on outo päivärytmi ja joka järjestää esim konsertteja ja tapahtumia, istuu paljon yksin rantsussa sätkä huulessa kirjoittelemassa sekä harjoittelemassa taiji:ta tai kataa ja vetää porukoille pari kertaa viikossa perusreenejä.
Toisaalta olisin aina halunnut olla poliisi ja jos A sitten hyväksyis mut hommiin...pääsis heiluttelee pamppua ;)
Toisaalta voisin sopia myös sovittelijaksi tai "tuomariksi" koska katson asiat molemmilta kanteilta =)
Mut voin mä rapsuttaakin ...jos sä rapsutat kans =)
Muuten kuulostaa hyvältä.
Ja otetaan pari puskaakin mukaan niin voivat sitten raivota ratissa kun muut ei ****osaa ajaa kunnolla tai kytätä ikkunanraoista mitä se naapuri nyt ***vie tekee. Tulee kotoisampi olo =)En mä nyt tiä kuulostaako tai näyttääkö toi sun (Henna) listas kauhean pahalta ?
Ehkä aiemmin se olisi näyttänyt toisenlaiselta ?
Hyviä puolia nimenomaan tunnevaje, pessimismi, itsekontrolli, uhriutuminen.
Ei paha ?Mut.... mut...jos noin käy niin kuka on paikallinen hörhö, toisinajattelija ja taiteilijasielu ???
Auktoriteetti muille jotta voi tehdä mitä haluaa. My call.
Tein sitten minäkin.
Mulla vahvoina tai keskivahvoina kaikki:
*Ulkopulisuus
*Vajavuus
*hylkääminen
*kaltoin kohtelu
*tunnevaje
*Pessimismi
*riittämätön
*uhrautuminen
Hmm..Jep ja nämä varmaan vaihtelee elämäntilanteen mukaan joten hyvä ois perusasioita vähän tsekata vaikkei nyt mikään lakikirja olekaan.
Hyvältä kuulostaa, olet (MYÖS) ihminen.
Erittäin vahvana:
Vaativuus
Riippuvuus
Vajavuus
Kaltoin kohtelu
Epäonnistuminen
Tunnevaje
Rankaisevuus
Pessimismi
Riittämätön itsekontrolli
Kietoutuneisuus
Uhrautuminen
Vahva:
Suojattomuus
Ulkopuolisuus
Emotionaalinen estyneisyys
Hyväksynnän haku
Keskivahva
Alistuminen
Joopajoo, hyvät on eväät ja sillee.
Ketjusta on poistettu 36 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565680Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o222477Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2691832- 1141727
- 941556
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos261502Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121311Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa381286Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391281Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3471271