Pätevä nainen ei saa miestä?

Pätevä nainen

Onko näin?

Luin juuri artikkelia, miten miestä pitäisi iskeä. Asiat, jotka tulivat esille, olivat sellaisia, että tavallaan pitäisi teeskennellä olevansa tyhmä ja avuton. Mutta mitäs sitten kun totuus paljastuu? Mies lähtee. Itse en osaa teeskennellä enkä lirkuttaa. Pitäisi varmaan opetella :)) Toisaalta pidän miehiä sen verran fiksuina, että osaavat nähdä teeskentelyn läpi. Artikkeli kyllä sekoitti ajatukseni pahemman kerran. (ja ehkä yömyssylläkin on vaikutusta)

Olen lapsesta saakka ollut omatoiminen, halu pärjätä itse on ollut minussa vahva aina. Ehkä sen takia, että se yksin jääminen ei olisi niin kamalaa sitten. Artikkelin luettuani huomasin, että juuri siksi ehkä olen jäänyt yksin. MUTTA vaikka olen kätevä emäntä, en ole mies. Tarvitsen miestä, kumppania.

Toisaalta välillä jotkut asiat on ollut pakko opetella tekemään itse, koska sitä toista ei ole helpottamassa taakkaa. Ei ole lupaa tavallaan olla ns se heikompi sukupuoli. Ja jos totta puhutaan, vahvakin, itsenäinen, pätevä nainenkin tarvitsee tuntemuksen olla nainen. Se vahvuus ja pätevyys ei tarkoita sitä, että miehen tarvitsisi tuntea alemmuutta ym. Viittaan taas tässä lukemaani artikkeliin.

Vahvinkin pylväs tarvitsee tukevan kivijalan, jonka varassa on turvallista nojailla.

En tiedä ymmärtääkö tästä kirjoituksesta kukaan mitään. Kello on paljon ja silmät kierossa mietin syntejä syviä. :)

Mutta se mitä mietin on se, että pitääkö naisen olla jokseenkin hupakko, että saa napattua verkkoonsa jonkun. Entä sen jälkeen? Eikö se ole valhetta, jos ei aidosti ole sellainen? Ketä kiinnostaa enää mikään sen jälkeen, kun kaikki onkin valhetta. :) Ja MITEN tällainen nainen saa jonkun miehen aidosti kiinnostumaan itsestään?

En ole koskaan saanut pidettyä ketään kovin pitkään. Karu totuus. Malja sille!

87

4704

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mikeoulu34

Mikähän ja kenenkähän kirjoittama se sellainen artikkeli on...ihan paskaa.
      Ei ainakaan minuun iske sellainen nainen, joka teeskentelee avutonta.

Olen itse etsinyt juuri sinunkaltaista naista todella huonolla menestyksellä.
      Olen itsekin omatoiminen, aloitin työt 17v ja sen jälkeen oikeastaan kaikki asiat pyrkinyt aina hoitamaan itse kun avunsaanti on niin vaikeaa.

Olen 34v mies, ulkonäkökeskeinen ja myös raha/omaisuuskeskeinen, mutta pyrin pitämään jalat maassa.

• dsfdsaF

Todennäköisesti menee suunilleen niin, että mitä huonompi itsetunto miehellä, niin sitä "avuttomamman" naisen tarvitsee tunteakseen itsensä tärkeäksi.

Sanoisin, että todella monet miehet eivät halua mitään aivotonta pissistä kumppanikseen, vaan naisen, joka on tasavertainen ja itsenäinen kumppani.

Tuolla http://bit.ly/kuuma-suhde on onneksi paljon hyvin koulutettuja pätevän oloisia naisia seuraa hakemassa.

• plaaaaappapa
        dsfdsaF kirjoitti:

Todennäköisesti menee suunilleen niin, että mitä huonompi itsetunto miehellä, niin sitä "avuttomamman" naisen tarvitsee tunteakseen itsensä tärkeäksi.

Sanoisin, että todella monet miehet eivät halua mitään aivotonta pissistä kumppanikseen, vaan naisen, joka on tasavertainen ja itsenäinen kumppani.

Tuolla http://bit.ly/kuuma-suhde on onneksi paljon hyvin koulutettuja pätevän oloisia naisia seuraa hakemassa.

siinä taas joku mainostaja yrittää kerätä rahaa... toi linkki johtaan sivulle missä on be2 banneri

• paritteluohjeet

Ei pidä tehdä yksinkertaisista asioista liian monimutkaisia vaikka se naisen logiikan mukaista onkin. Hyvät elämän ja paritteluohjeet löydät Pyllykirjan vertailevan erotiikan päivystävän dosentin Aina Ilonan palstalta Pyllykirjasta http://www.pyllykirja.fi/2011/

• Japsi kuski

Minä myöskään en ole saanut pidettyä miestä sen ihastumis jakson jälkeen, eli ei kovin pitkään. Joskus melkein nolottaa kun käy esim. auto korjaamolla ilmi kuinka paljon ymmärrän autojenkin päälle kun ilman miestä olen autosta huolehtinut jo kymmenisen vuotta. Tulen perheestä jossa jokainen huolehtii itse itsestään, apua ulkopuolisilta ei oteta. Luulen, kyllä oman yksinolon johtuvan paljolti juuri siitä, että olen niin itsenäinen.

• werdit

Nämä isenäiset omatomiset naiset
        Mihis te sit sitä miestä tarviitte
        Maksamaan kulujanne vai
        kun muuten kaikki tuntuu sujuvan
        onnistuvan?
        Mä miehenä kaipaan täyspäistä
        naista joka ei yritä tehdä minusta
        käkyläistä palvelijaa oikuilleen
        Vaan naista siihen kuluu hellyys
        toisen huomionti seksi

• saija.y
        werdit kirjoitti:

Nämä isenäiset omatomiset naiset
        Mihis te sit sitä miestä tarviitte
        Maksamaan kulujanne vai
        kun muuten kaikki tuntuu sujuvan
        onnistuvan?
        Mä miehenä kaipaan täyspäistä
        naista joka ei yritä tehdä minusta
        käkyläistä palvelijaa oikuilleen
        Vaan naista siihen kuluu hellyys
        toisen huomionti seksi

täällä yx täyspäinen joka ei edes yritä keulii sillä et aina pärjätään! Juu ei! Elämä olis paljon helpompaa ku ois se toinenkin osapuoli tuossa vieres. Eikä yhtään pöllömpi juttu tuo miesten ja naisten työt, jos suhde muuten on ok. Eikö kumpikin voi tehdä sen minkä parhaiten osaa??

• Ex-vaimo_33

Sama homma. Isäni opetti jo nuorena että kaikki perusjutut täytyy osata niin ei tarvitse sitten jäädä avuttomana roikkumaan esimerkiksi huonoon suhteeseen siksi ettei yksin pärjää. No, tässä sitä ollaan, kätevän pätevänä ja yksin. En haluaisi tehdä kaikkia miestenkin töitä, mutta kukas ne sitten tekisi näin sinkkunaisen taloudessa.
        Minulla on lisäksi hyvä koulutus ja työ josta pidän ja jossa olen hyvä, joten tulen myös mukavasti toimeen. Olen eronnut, exälle oli kova paikka kun olin 5 vuotta kotiäitinä lasten kanssa ja työhön palattuani etenin nopeasti hänen "edelleen". Olen ehdottoman uskollinen, ja muutenkin pyrin olemaan luonteeltani "mukava" jne, mutta siltikään en ole ketään saanut pysymään vierelläni. Haluaisin itselleni tasavertaisen kumppanin, jonka kanssa jakaa sitä tavallista arkea. Tuttavien mukaan minusta tulee jollekin vielä unelmavaimo, mutta eipä tunnu olevan kiinnostuneita. No, otetaan sille kulaus kuohuvaa. Minähän tiedän että pärjään yksinkin...

• m__11+18

En ainakaan kelpuuttas tyhmää ja avutonta naista. Ole vaan oma itsesi niin kyllä varmasti löytyy joku, joka kelpuuttaa sinut fiksuna ja omillaan toimeentulevana.

Kuulostaa koko aate joltain kivikauden ajoilta kaivetulta tutkimukselta, jolloin nainen oli nyrkin ja hellan välissä ja mies hoiti perheen toimeentulon.

• Omia polkuja

"Luulen, kyllä oman yksinolon johtuvan paljolti juuri siitä, että olen niin itsenäinen."

Arvelisin tuon itsenäisyyden olevan syy myös minun yksinoloni kohdalla. Enkä minä periaatteessa naista elämääni tarvitsekaan, kysymys on paremminkin tahdosta ja halusta olla toisen kanssa.

Malja pätevälle naiselle! ;)

• Näin se toimii

"Itse en osaa teeskennellä enkä lirkuttaa. Pitäisi varmaan opetella :)) Toisaalta pidän miehiä sen verran fiksuina, että osaavat nähdä teeskentelyn läpi. "

Näin minäkin joskus kuvittelin naisista.

Kunnes tajusin että se teeskentelyn pitää olla vain niin selkäytimestä tulevaa ja kokemuksen sanelemaa heruttelua että saa naisen kiinnostumaan itsestä.

Toisin sanottuna jos mies ei ole pätevä niin miehen tulee esittää pätevää tai ennenkaikkea pätevää naisen iskijää.

Tämä se vasta karu totuus onkin. Ihan sama mitä olet miehenä jos et osaa tehdä sitä alkuvaikutelmaa ulkoisella olemuksella, käytöksellä yms. viettelyllä niin olet kasa paskaa naiselle.

Joskus kuvittelin että naiset osaa kattoa sen "pinnan alle" ja ovat fiksuja eivätkä luota vain heti siihen ensivaikutelmaan.

Olin väärässä.

Sama voi ehkä vaivata sinua. Ei auta sinunkaan kuin opetella olemaan tyhmä ja avuton sekä epäpätevä. Ehkä hieman hajamielinen ja tunteellinen myös.

Kilistetään sille.

• sgfjshfjsh

Mitä muuta olet kuin pätevä?

• vahvaa herkkyyttä?

Itsellä varmaan sama syy tähän "ikuiseen" sinkkuiluun. Tai ei ikuiseen, eronnut kahden lapsen äiti. Mutta siinäpä sitä onkin syytä ja pelotetta miehelle. Nainen, joka pärjää kahden lapsen kanssa ilman miehen apua. Hoituu kodin pikku remontit, isompiin palkkaan apua ulkopuolelta ( en vingu apuja suvun miehiltä tai kavereiden miehiltä), lapset kasvattanut yksin, kaikki asiat mitä normaali perheessä hoidetaan pariskuntana "miesten hommat/naisten hommat". Kaikesta selviän yksin, minä - nainen. Tällä viikollakin autoa huollossa käyttäessäni minua ensin yritettiin kohdella "nainen, joka ei ymmärrä autoista mitään, kusetettavissa" - jokseenkin ikävä yllätys olikin huoltomiehelle kun tietoa tästä naisesta löytyikin eikä kusettamaan pystynytkään.

Mutta silti olen nainen, joka kaipaa miestä kehen tukeutua, miestä jonka läsnäollessa saisin olla joskus "heikko" ja sanoa, etten jaksa hoitaa tätäkin "miesten" juttua yksin. Mutta kun en osaa heittäytyä tyhmäksi ja heikoksi, vaan olen aina asenteella "selviän itse". Ei ole vielä tullut vastaan miestä, joka uskaltaisi katsoa mitä ulkokuoren ja tekevän naisen sisään piiloutuu.

Se aito herkkä nainen, mutta silti niin vahva :)

• itse_nainen

Juuri näin, samat mietteet. Hommat hotuu kun on pakko, mutta haluaisin sen miehen joka olisi, no, mies. Parisuhteen, joka perustuu sille että yhdessä ollaan - ei siksi koska tarvitaan toista johonkin, vaan siksi että halutaan jakaa elämä toisen kanssa. Tosin, hyvin osaan esittää heikkoa ja tyhmää esim. rautakaupassa, varaosaliikkeessä tai rengaskaupassa, mikä tarkoittaa parempaa palvelua (kusettaa ei tosiaan voi). Mutta se että esittäisin parisuhteessa jotain muuta kuin olen, tuntuu lähtökohtaisesti aika typerältä ;)

• Pätemisen tarve vaihtelee ihmisestä toiseen. Tarvetta ei aina välttämättä huomaa, mutta alitajunnassa tarve olla parempi kuin toinen silti jyllää. Kuinka monta kertaa olet esimerkiksi mielessäsi hehkuttanut parempaa kassajonovalintaa kuin minkä samaan aikaan jonoille saapunut tuntematon henkilö teki?

Voi olla kova paikka, jos huomaa uuden seurustelukumppaniehdokkaan olevan parempi niissä jutuissa, joissa on tottunut olemaan parempi kuin muut. Eihän moisen pitäisi olla kova paikka, koska asioita, joissa on ehdokasta parempi, kuitenkin riittää. Vielä parempi olisi, jos ymmärtäisi ettemme tässä maailmassa ole pätemistä varten. Meille miehille kyseisen asian ymmärtäminen vienee aikaa.

Miehen mahdollinen pätemistarve ei ole mikään syy esittää muuta kuin mikä on. Esittämällä ei löytäne henkilöä, joka olisi kiinnostunut todellisesta itsestä. Lähes yhtä pahan vaikutuksen kuin valhe voi saada aikaan myös tiedon kertomattomuudella. Jos toisen mieleensä muodostama kuva on erilainen kuin todellisuus, voi todellisuuden kertominen aiheuttaa välittömän paon. Mitään et ole väärin tehnyt, mutta silti jokin juttu on toiselle niin tärkeä, että kun hänen luomansa kuvitelma ja todellisuus eivät kohtaa homma on siinä.

Ongelmana sopivan verkkokalastuspaikan löytämiselle lienee kalastajien suuri määrä ja tästä johtuva kalojen joskus hyvinkin tiukka vaatimus kalastajan verkon viidennen reiän reunalangan väritykselle. Kun ei tuolla kalastajalla sopivaa verkkoa ole, niin en edes näykkäise, koska kyllä niitä oikeita verkkoja omaavia kalastajia tulee.

On helppoa toivottaa tsemppiä ja sitä, että kyllä se oikea sieltä vastaan tulee. Lenkillä juostessa kohtaushetki on kuitenkin lyhyt, joten ensivaikutelman tekemiseen on vähän aikaa. Ole siis valmiina!

• Japsi kuski jatkaa

Olen ehkä ollut pettymys jollekin miehelle kun sen höpsön, hauskan nuoren naisen kasvojen takaa paljastuukin kovan elämän kasvattama vahva nainen. Sen takia minuun helposti ihastutaan kun katsotaan vaan sitä ulkokuorta; pieni heiveröinen ja sievä nainen. Sisällä niin paljon tulta ja pippuria, että sillä siirtäisi vuoriakin. (positiivisessa mielessä) Eräs automekaanikko juteltuaan kanssani auton huolto tarpeista huikkasi korjaajalle: tehkäähän pojat huolellista työtä tämän auton kanssa, tässä on tarkka tyttö.
        Herkkää vahvuutta hyvin kirjoitti, välillä olen kans väsynyt hoitamaan näitä miesten alaan kuuluvia hommia ja olis ihana lykätä ne joskus miehelle, mutta enpä ole koskaan jääny tien päälle auton kans kun on auto huippukunnossa! Tiedän tarkkaan mitä konepellin alta löytyy, miestenkin olisi
        hyvä kurkistaa sinne konepellin alle tarkemmin kun naiseen tutustuu, että minkälaisella moottorilla tämä nainen hyrrää.

• mk
        Japsi kuski jatkaa kirjoitti:

Olen ehkä ollut pettymys jollekin miehelle kun sen höpsön, hauskan nuoren naisen kasvojen takaa paljastuukin kovan elämän kasvattama vahva nainen. Sen takia minuun helposti ihastutaan kun katsotaan vaan sitä ulkokuorta; pieni heiveröinen ja sievä nainen. Sisällä niin paljon tulta ja pippuria, että sillä siirtäisi vuoriakin. (positiivisessa mielessä) Eräs automekaanikko juteltuaan kanssani auton huolto tarpeista huikkasi korjaajalle: tehkäähän pojat huolellista työtä tämän auton kanssa, tässä on tarkka tyttö.
        Herkkää vahvuutta hyvin kirjoitti, välillä olen kans väsynyt hoitamaan näitä miesten alaan kuuluvia hommia ja olis ihana lykätä ne joskus miehelle, mutta enpä ole koskaan jääny tien päälle auton kans kun on auto huippukunnossa! Tiedän tarkkaan mitä konepellin alta löytyy, miestenkin olisi
        hyvä kurkistaa sinne konepellin alle tarkemmin kun naiseen tutustuu, että minkälaisella moottorilla tämä nainen hyrrää.

Olispa minullakin sallainen nainen joka korjaisi autot ettei ite tartte mutta kyllä minä ne vielä teen mutta tälläviikolla kun vaihdoin öljyt autoon niin sain naiseni puhdistamaan auton ikkunat sisältä ja ulkoa että jää muuta aikaa enemmän. Se olisi kiva kun nainenkin vaihtaisi renkaat tai muuta vastaavaa mutta kyllä niitä itsekkin teen aina mielelläni ja olen hommanut mutterikonee ja kunnon tuntkit ja niin edelleen.

• saija.y

vau mitä pohdintaa ja filosofiaa :) mieletöntä!......

• Gx5

Kuulehan Japsikuski, jos jollekkin on pettymys se, että olet vahva ja itsenäinen nuori nainen, niin ei niitä kavereita kannata jäädä miettimään. Niiltä puutuu itseluottamus!
      Itse etsin kaltaistasi naista, mutta ei teitä ihan joka puun alta löydy ja hyvä niin, sillä osaanpahan arvostaa vielä enemmän kun löydän :)

• uyiuyuyuiyui

Ei kait se "pätevyys" ole mikään miehenkarkoitin, vaan se että nainen toimii kuin rekkamies!
      Naisellisuudesta on kyse, että osaa käyttäytyä naisellisesti. En ymmärrä, miten luonteen lujuus ja naisellisuus olisivat poissuljettuja samassa yksilössä. Sitä paitsi naiset on monasti nokkelampia käytännön asioissa. Tumpeloita löytyy molemmissa sukupuolissa.

• hdfjdjkdj

Tämä kuulostaa oikealta. Asioita voi hoitaa pätevästi naiselliseen tapaan, ja se viehättää varmaan monia miehiä.

• kanssasisar

Tutunoloisen tarinan kirjoitit, luin aivankuin omasta elämästäni. Lyhyesti sanottuna: nainen ei saa olla itsenäinen tarkoittaen sitä, että olisi taloudellisesti riippumaton ja että ei joka mutterin kiristämiseen tarvitse miestä. Kun nainen vielä on fiksu ja sanavalmis, sehän on jo suorastaan uhka sekä kanssasisarille että miehille. Ja kaiken tuon karseudun kohdalla piste i:n päällä on jos nainen on näyttävän näköinen ja kotikin on kunnossa ja viihtyisä.

Tuo kaikki on surullista, mutta totta...joskus tuntuu, että elämä rankaisee vääristä asioista. En halua loukata ketään, mutta toteanpa vain, että äidit ovat kasvattaneet pojistaa hieman lapamatoja itsetunnon kehittämisen ja kehittymisen suhteen. Mies ei kestä vahvaa ja itsenäistä naista.

• Väite siitä, ettei mies kestä vahvaa ja itsenäistä naista tuntuu uskomattomalta. Kokemukseen perustuvaa väitettä en ala yleisellä tasolla kumoamaan, koska todellisuus on usein tarua ihmeellisempää.

Itsenäisen naisen parisuhde ei perustune (?) miehen tarpeeseen, vaan siihen, että nainen haluaa olla miehen kanssa. Kyseinen halu tuntuu miehestä upealta ihan oikeasti. (Siis minä? Tuo ihana nainen siis haluaa olla minun kanssani siksi, että minä olen minä! Sormenpäissä säkenöi, noihin silmiin hukun, minusta tuntuu ihanalta!)

Joistakin miehistä tarpeen puuttuminen voi tuntua pelottavalta. Ilman tarvetta on helppo lähteä lätkimään. Ymmärtääkseni miehen on tarkoitus olla herrasmies läpi elämän eikä vain pari kuukautta naista kohti.

Miksi fiksu ja sanavalmis nainen olisi uhka? Mielestäni kanssakäyminen sujuu helpommin, kun kaikkea ei tarvitse keksiä itse.

Kun naisesta hehkuu itsenäisyys ja vahvuus
        ja hänestä löytyy myös sanavalmius ja fiksuus,
        on tuloksena mieheltä jalat alta vievä ihanuus.

• Se äidin lapamato

Onko koskaan tullut mieleen, että fiksu tarkoittaa näsäviisasta ja sanavalmis vittumaista ämmää. Nainen, joka sanoo itseään näyttäväksi on itseään täynnä, ja sitä pitäisi kehua koko ajan. Viihtyisä koti on yhtä kuin siivousneurootikko. Niin, miksiköhän ne "itsenäiset" naiset jää yksin?

• Kätevänpätevä emäntä
        Kharush kirjoitti:

Väite siitä, ettei mies kestä vahvaa ja itsenäistä naista tuntuu uskomattomalta. Kokemukseen perustuvaa väitettä en ala yleisellä tasolla kumoamaan, koska todellisuus on usein tarua ihmeellisempää.

Itsenäisen naisen parisuhde ei perustune (?) miehen tarpeeseen, vaan siihen, että nainen haluaa olla miehen kanssa. Kyseinen halu tuntuu miehestä upealta ihan oikeasti. (Siis minä? Tuo ihana nainen siis haluaa olla minun kanssani siksi, että minä olen minä! Sormenpäissä säkenöi, noihin silmiin hukun, minusta tuntuu ihanalta!)

Joistakin miehistä tarpeen puuttuminen voi tuntua pelottavalta. Ilman tarvetta on helppo lähteä lätkimään. Ymmärtääkseni miehen on tarkoitus olla herrasmies läpi elämän eikä vain pari kuukautta naista kohti.

Miksi fiksu ja sanavalmis nainen olisi uhka? Mielestäni kanssakäyminen sujuu helpommin, kun kaikkea ei tarvitse keksiä itse.

Kun naisesta hehkuu itsenäisyys ja vahvuus
        ja hänestä löytyy myös sanavalmius ja fiksuus,
        on tuloksena mieheltä jalat alta vievä ihanuus.

Kiitos, laitan tämän jääkaapin oveen ja olen jatkossa rohkeasti oma naisellinen ja pätevä itseni. Ehkäpä vielä kohtaan kaltaisesi miehen, jolle se ei ole ongelma.

• Kätevänpätevä emäntä kirjoitti:

Kiitos, laitan tämän jääkaapin oveen ja olen jatkossa rohkeasti oma naisellinen ja pätevä itseni. Ehkäpä vielä kohtaan kaltaisesi miehen, jolle se ei ole ongelma.

Ole hyvä. Haluaisitko allekirjoituksen?

• Pokasaha

Oma kokemus ja miesten kanssa juttelu asiasta on kyllä osoittanut että miehet haluaa naisen joka on naisellinen... pientä avuttomuutta joissain asioissa, että mies saa neuvoa ja päteä:) Olen toiminut näin joskus ja sen huomaa herkästi ketkä miehet haluavat "avuttoman naisellisen naisen".
      Ei tarvitse olla tyhmä muttei myöskään yliviisastelija kaikissa jutuissa. Pientä pikkurillin ympäripyöritystä vain:)

• Japsi kuski....

Sanonta; jokaiselle on jossain se oikea voisi nykyään olla ennemminkin jokaiselle on joku ainakin vähäksi aikaa. Jotkut miehet ei kestäkään ajatusta, että naisen pitäisi lähteä pariksi kuukaudeksi 500km päähän töihin, niin kävi minulle kerran. Mies ei ymmärtänyt, että minun oli rahallisista syistä ehdottomasti tartuttava tilaisuuteen, tarkoitus oli nähdä kesän aikana kuitenkin. Toisaalta etäisyyden ottaminen paljastaa nopeasti kuinka vahvalla pohjalla tunteet ovat; suurta roihua se vaan vahvistaa, pienen liekin se sammuttaa. Tämä mies juuri halusi vahvan naisen, että jaksaa hänen rinnallaan. hän ei ollut itse tarpeeksi vahva ja lujatahtoinen päästääkseen minua tekemään itselleni tärkeää hommaa. Juttu päättyi kesän aikana hänen puoleltaan. Ihastui minuun sillon kun olin hoitamassa taas miesten alaan liittyviä hommia.

• mercini

Olen aivan samaa mieltä!
        Katsohan alla olevaa kommenttiani! Itse lähdin maailmalle opiskelemaan ja töihin
        18v. ja vaikka se monia kiinnostaa tarinana niin eipä sellaisella itsetunnolla löytyvää miestä löydy joka sen kanssa pystyisi elämään!

Mutta olen kyllä kaikesta huolimatta sitä mieltä että jokaisen tulla olla omanlaisensa,
        ei muuta voi näytellä kuin mitä on. Etäsuhde vaatii sitoutumista ja vahvuutta.

Tsemppiä kaikille meille itsenäisille ja vahvoille naisille - ja miehille!

• mercini kirjoitti:

Olen aivan samaa mieltä!
        Katsohan alla olevaa kommenttiani! Itse lähdin maailmalle opiskelemaan ja töihin
        18v. ja vaikka se monia kiinnostaa tarinana niin eipä sellaisella itsetunnolla löytyvää miestä löydy joka sen kanssa pystyisi elämään!

Mutta olen kyllä kaikesta huolimatta sitä mieltä että jokaisen tulla olla omanlaisensa,
        ei muuta voi näytellä kuin mitä on. Etäsuhde vaatii sitoutumista ja vahvuutta.

Tsemppiä kaikille meille itsenäisille ja vahvoille naisille - ja miehille!

Tässä yksi, joka pystyy elämään. Itse lähdin maailmalle 21v eli hieman myöhemmin kuin sinä. Nyt vuosia ulkomailla on kertynyt 4 ja maita, jossa olen asunut on 5 työkeikka maat 6 = 11.

Mercini, arvostan kokemustasi korkealle!

• mercini

EIvät miehet halua itsenäistä, vahvaa ja itsensä työllään aina elättänyttä naista!
      Olen yksityisyritt'jäperheestä ja se asenne on siirtynyt minuun: auttaa itse itseään,
      ottaa selvää jos ei tiedä ja pärjää aina!
      Lisäksi kun tähän lisää että on työskennellyt 24 eri maassa, on avoin, sosiaalinen
      ja aikaansa seuraava niin saa taatusti olla yksin!
      Olen 50v ja vaikka olinkin nuoruudessani 7 v. naimisissa, on minulla pitkiä
      yksinäisiä jaksoja ilman miessuhdetta, pisimmillään 7v.

Miehet haluavat että nainen on myöntyväinen, avuton, heikko, alistuva - sehän tekee hyvää miehiselle itsetunnolle!
      Oma äitini on 79v. vahva entinen yrittäjänainen ja on elänyt viimeiset 30 yksin.

Itse olen jo tässä elämänvaiheessa tullut siihen lopputulokseen että hyvä näin, ns. etsiminen tai haikailu jonkin parisuhteen perään on päättynyt.

Seurustelu ja parisuhde on hieno asia kun se kohdalle sattuu mutta elämä on monimuotoista eikä sitä ole kaikkien kohdalle tarkoitettu!

• 14+16

"Lisäksi kun tähän lisää että on työskennellyt 24 eri maassa, on avoin, sosiaalinen ja aikaansa seuraava niin saa taatusti olla yksin!"

Suhun on varmaan melko hankala tutustua, kun olet selvästi naimisissa TYÖSI kanssa ja ilmeisesti enemmän työmatkoilla kuin kotimaassasi.

Omillaan toimeen tuleminen on ihan eri asia...

• mercini
        14+16 kirjoitti:

"Lisäksi kun tähän lisää että on työskennellyt 24 eri maassa, on avoin, sosiaalinen ja aikaansa seuraava niin saa taatusti olla yksin!"

Suhun on varmaan melko hankala tutustua, kun olet selvästi naimisissa TYÖSI kanssa ja ilmeisesti enemmän työmatkoilla kuin kotimaassasi.

Omillaan toimeen tuleminen on ihan eri asia...

Aika mielenkiintoinen pointti! Eihän sitä tarvitse töiden kanssa naimisissa olla jos on ASUNUT 24 eri maassa. Ei kaikkien työ ole ma-pe klo 08-16 3 km säteellä
        asuinpaikasta.
        Monet tekevät matkatyötä ja työtä silloin kun muut ovat vapaalla.
        Eli tämä kommentti kyllä vahvistaa omaa näkemystäni siitä että PARISIHTEESEEN
        halutaan nainen perinteisessä ammatissa, tarpeeksi avuton ja miehen apuun tukeutuva.
        Eli tässä tullaan siihen tärkeään pointtiin eli itsensä tuntemiseen ja omaan minäkuvaan.
        Kun elää omaa elämäänsä ja tuntee itsensä voi olla juuri sitä mitä on eikä toinen
        etsi TÄYDENNYSTÄ toisen ihmisen kautta (paitsi ehkä kirjaimellisesti:)))

• 14+16
        mercini kirjoitti:

Aika mielenkiintoinen pointti! Eihän sitä tarvitse töiden kanssa naimisissa olla jos on ASUNUT 24 eri maassa. Ei kaikkien työ ole ma-pe klo 08-16 3 km säteellä
        asuinpaikasta.
        halutaan nainen perinteisessä ammatissa, tarpeeksi avuton ja miehen apuun tukeutuva.
        Eli tässä tullaan siihen tärkeään pointtiin eli itsensä tuntemiseen ja omaan minäkuvaan.
        Kun elää omaa elämäänsä ja tuntee itsensä voi olla juuri sitä mitä on eikä toinen

"Aika mielenkiintoinen pointti! Eihän sitä tarvitse töiden kanssa naimisissa olla jos on ASUNUT 24 eri maassa. Ei kaikkien työ ole ma-pe klo 08-16 3 km säteellä
        asuinpaikasta."

Okei myönnettäköön olet oikeassa tässä.

"Monet tekevät matkatyötä ja työtä silloin kun muut ovat vapaalla."

Mutta toisaalta tämä taas tukee omaa näkemystäni. Tunnen muutaman yrittäjän, jotka tuntuvat olevan töissä silloinkin kun ovat vapaalla. Toki työ ja vapaa-aika on varmasti mahdollista sovittaa yhteen niin ettei muu elämä häiriinny.

"Eli tämä kommentti kyllä vahvistaa omaa näkemystäni siitä että PARISIHTEESEEN halutaan nainen perinteisessä ammatissa, tarpeeksi avuton ja miehen apuun tukeutuva."

Sii mikä ihme tätä nyt tuki? En halua naista, joka on naimisissa töiden kanssa. Kyllä sen emännän kanssa olisi joskus kiva keretä viettää aikaa ilman että bisnespuhelin keskeyttää jokatoinen minuutti. Sen sijaan minulla ei ole mitään sitä vastaan että nainen luo omaa uraa, pystyy maksamaan oman vuokransa, shoppailunsa, autonsa jne. Avuton nainen on minulle ainakin turn-off, mutta johtuu varmaan osittain siitä etten ole mikään "pappa betalar" tyyppi muutenkaan, vaan tullut omillani toimeen jo nuoresta pitäen.

• mercini
        14+16 kirjoitti:

"Aika mielenkiintoinen pointti! Eihän sitä tarvitse töiden kanssa naimisissa olla jos on ASUNUT 24 eri maassa. Ei kaikkien työ ole ma-pe klo 08-16 3 km säteellä
        asuinpaikasta."

Okei myönnettäköön olet oikeassa tässä.

"Monet tekevät matkatyötä ja työtä silloin kun muut ovat vapaalla."

Mutta toisaalta tämä taas tukee omaa näkemystäni. Tunnen muutaman yrittäjän, jotka tuntuvat olevan töissä silloinkin kun ovat vapaalla. Toki työ ja vapaa-aika on varmasti mahdollista sovittaa yhteen niin ettei muu elämä häiriinny.

"Eli tämä kommentti kyllä vahvistaa omaa näkemystäni siitä että PARISIHTEESEEN halutaan nainen perinteisessä ammatissa, tarpeeksi avuton ja miehen apuun tukeutuva."

Sii mikä ihme tätä nyt tuki? En halua naista, joka on naimisissa töiden kanssa. Kyllä sen emännän kanssa olisi joskus kiva keretä viettää aikaa ilman että bisnespuhelin keskeyttää jokatoinen minuutti. Sen sijaan minulla ei ole mitään sitä vastaan että nainen luo omaa uraa, pystyy maksamaan oman vuokransa, shoppailunsa, autonsa jne. Avuton nainen on minulle ainakin turn-off, mutta johtuu varmaan osittain siitä etten ole mikään "pappa betalar" tyyppi muutenkaan, vaan tullut omillani toimeen jo nuoresta pitäen.

Hmm, tarkoitin tuolla #kun muut ovat vapaalla" sitä että työajat voivat olla sellaiset että kun muut viettävät lomaa olet itse töissä.
        Olen aina työssäni nähnyt lomalla olevia ihmisiä, pääosin pariskuntia, matkailualalla kun olen.
        Siinä mielessä olet varmaan oikeassa että sinkku uppoutuu helpommin työhönsä kun ei ole sitä toista tärkeää ihmistä jonka kanssa olisi menoja soviteltavissa.

Täytyy myöntää että vapaa viikonloppu on tosi tylsää...kivempi olisi olla töissä ja
        pitää ne vapaat viikolla!

• Yksin täälläkin
        mercini kirjoitti:

asuinpaikasta.

Aaah kuinka oikeassa oletkaan! Samaa todistaa edellä kirjoitettu kommentti: "Onko koskaan tullut mieleen, että fiksu tarkoittaa näsäviisasta ja sanavalmis vittumaista ämmää."... Olen lukuisat kerrat kuunnellut vierestä kun mies huomauttaa naiselle NÄSÄVIISAANA jostakin typerästä pikkuasiasta (johon ei ole edes yhtä ja ainoaa oikeaa ratkaisua ja vastausta), ja varta vasten vieraan ihmisen läsnäollessa että oikein saa päteä ja tuntea olevansa se parempi ja fiksumpi. Harvoin silti nainen nostaa asiasta metelin vaan alistuu asemaansa ja antaa miehen miehistellä. Miehillä todellakin on heikko itsetunto ja kyllähän se harmittaa, koska haluaisin tasavertaisen kumppanin rinnalleni enkä ketään pelleä.

• 13+18

Minä en toisaalta itse usko enää tähän vaikka aikaisemmin itsekin ajattelin noin - siis että miehet ei kestä itsenäistä naista. Mutta se olikin vain se oma asenteeni "Ei tartte auttaa.." mikä varmaan karkoitti miehet. Vaihdoin itse autoni renkaat, koska en luottanut että mies laittaa pultit tarpeeksi kireälle. Olen tapetoinut, maalannut, ruuvaan valaisimet kattoon ja osaan käyttää porakonetta sekä kirvestä... olen aina tuumannut että osaan itse paremmin.

Olen vasta viiskymppisenä opettelemalla opettanut itselleni että mies saa auttaa takin päälleni, kantaa laukkuni, ottaa jotain kaapin ylähyllyltä, avata säilykepurkin (ilman niitä minun McGyver temppuja) jne. eikä se tee minusta itsestäni yhtään kanamaisempaa. Enää se ei ota luonnolle ;) Mielelläni sanon että - voitko auttaa?

• karu_totuus

No ainakin treffit -osaston puolesta voi sanoa, että pätevä nainen ei saa miestä, koska ei vaivaannu vastaan miehen viesteihin. Ei vaikka olisi miten "ihanteen" mukainen ja jos vastaakin asia loppuu kuvaan tai viimeistään siihen, että ei asukaan samassa kaupungissa, vaan naapurikaupungissa, vaikka miten olisi toiveena esim. keski-Suomi.

• mk

Itseäni miehenä häiritsee oma naiseni kun polkupyörässä on vikaa niin minä sanon että nyt tulet katsomaan miten se korjataan ja että voit sitten seuraavan kerran korjata itse mutta naiseni sanoo että se on miesten homma mutta kun minulla olisi niitä omikin hommia. Sama asia on tyttäreni jolle ostin kevytmoottoripyörän ja pitäisi kytkinvaijeri säätää niin sanoin tytöllni että katsoppa ensi n mihin suuntaa hakuat eri toiminnan ja sitten mietit miten vaijerin säädät eili kiristetäänkö vai löysätään ja se on vaikeaa mutta itse sen teenkin mutta yritän opettaa naselleni ja tyttärelleni että pitä osata näitä miestenkin hommia niin hyvä tulee. Sellainen nainen on paljon kinnostavampi joka osaa tarttua mihin hommaan vaan eikä tekydy tyhmäksi tai osaavaksi.

• Kätevä emäntä

Minä osaisin, kun on ollut pakko opetella niitä "miesten hommia".

• Kätevä emäntä:)

Minä olen 46-vuotias ja muutaman vuotta yksin elellyt, kätevä, nätti ja töissä käyvä yh-äiti. Töitä saan tehdä kovasti toimeentulon eteen...mutta en taida kelvata kenellekään kun olen köyhä ja asun vuokralla. Ei minulla ole rahaa matkustella ja käydä kulttuuririennoissa jatkuvasti, vaikka aikaa joa lkaisi ollakin kun lapset kasvaneet. Luottotiedot kunnossa ja mitään tukia en käytä enkä ole edes anonut.
      Tulen siis omillani toimeen :)

• Mielestäni vahva itsenäinen nainen ei ole luotettava yksiavioiseen suhteeseen.
      Etenkin lasten ollessa jo valmiina tuntisin oloni aika sivunappulaksi hänen elämässään.
      Elämän kohokohdat on hänen kohdallaan jo koettu. Lapsen tekeminen synnytyksen jäkeinen riemu mm. Siihen kun lisätään 5-10v railakasta sinkkuelämää on miehessä oltava kovaa menneisyyttä itselläänkin ettei mustasukkaisuus iske. En haluaisi katsella naiseni dioaja Kuubasta, Italiasta... hänen silmistään loistavan kaihoisat muistot parhaista seksikokemuksistaan.

Heikompi luontoinen nainen tuntuu epäitsekkäämmältä ja voi olla uskollinen kieltäytymällä omista mm seksuaalisista mieliteoistaan vuokseni. Hän ei ole todennäköisesti uskaltanut sekstailla maailmalla kuten vahva nainen.

• itsekin vahva

Nyt oli pakko ottaa kantaa. Olen asiasta aivan eri mieltä eli vahva nainen todellakaan ei sorru miesten lirkutteluihin, mutta se heikompi voi sortua. Vahva nainen on vahva ja tyytyväinen elämäänsä ilman miesten ihailua ja hänelle riittää pelkästään matkan muut antimet; hyvä ruoka, maisemat jne.

• Tässä neuvo.

Olet mies tai nainen,jos sinulla on hyvät vuorovaikutustaidot,silloin onnistuu helposti naisen tai miehen iskeminen ja parisuhde toimii. Toki ulkonäkö eli ensivaikutelma vaikuttaa suhteen syntymiseen yli 90 prosenttia.

• Vastaus otsikossasi

Pätevä nainen ei saa miestä. Ei saakaan, mitäs mies tekee naisella jolla on tarve päteä. Asiat voi hotaa pätemättäkin. Mies, niinkuin itsekin olen, on sen verran yksinkertainen että haluaa naisen jolle hän voi itse jonkin verran päteä tunteakseen olevansa tarvittu ja haluttava. Jos nainen alkaa heti alussa pätemään ja ilmoittelee pärjäävänsä kaikessa ihan itse, niin mies mielessään miettii että mihin se akka mua oikeen tarvii kun kerran voi kaiken hoitaa itse. Taidanpa etsiä sellasen naisen joka tarttis tosiaan miestä rinnalleen. Tälläsiä me miehet ollaan. Sinun pitää olla miestä hieman ovelampi ja pikkasen esittää että tarvitset sitä miestä muuhunkin kun tueksi rinnallesi heikoimpina hetkinä. Pieni näytteleminen ei suhdetta alussa kaada, mutta liika rehellisyys ikävä kyllä voi kaataa. Sellasta se on parisuhteen hakeminen. Kyllä se totuus miehelle ajastaan selviää eikä varmasti tykkää pahaa että olet pätevä vaan varmasti arvostaa sitä piirrettä sinussa, kunhan on ensin sinuun ihastunut. Tuskin itsekään ekoilla treffeillä mieheen ihastut joka sanoo tyydyttävänsä itseään joka päivä, vaikka sen rehellisesti sulle suoraan sanoisikin. Kaikki meistä alussa jonkin verran esittää, harva suoraan sanoo millanen tosiaan on sillä lopputuloksenhan jo tiedätkin ;)

• mk

Se nainen tarttee miestä seksiin ei muuhun ja itsekkin miehenä osaan kaikki kodin hommat ja seksiin sitä naista tarvitaan ja niin edelleen.

• !!!!!!?

Miehet pelkäävät vahvaa naista! Näin se vaan on yksinkertainen totuus. Väittää keski-ikäinen vahva nainen, kokemuksiin perustuen.

• pätevä tai ei

Miehet haluavat KAUNIIN naisen, millään muulla ei ole väliä. Taidat olla yksinkertaisesti vain ruma...

• I really don´t mind!

Kaunis, pätevä, urheilullinen ja humoristinen nainen se vasta hirvitys miehille onkin ;))) ja jos vielä pukeutuu naisellisesti niin voi vehnä!

Mutta onneksi voi etsiä romansseja ulkomailta. Suosittelen Englantia lomailuun kaikille teille itsenäisille ja kauniille _naisille_...

• ????????

Miksi tänne ilmaantuu vanhoja aloituksia. Olen ollut pätevä nainen, mutta nyt iäkäs. Miestä en ole halunnut, vaikka olisin saanut

• satuzsi

On täällä moni lähtenyt "aikaisin" töihin. hah itse marssin miesten töihin jo 13 vuotiaaana repikää siitä. ps: we can do it!! siskot!

• Ihme ja kumma

Monenlaista vastausta on, mutta jotain haluan sanoa itsekin. Eikä tunnu niin hyvältä sanoa, että minusta suomalainen nainen on jollain tavalla naisellisuutensa menettänyt. Pahoilla mielin katselee vastaan käveleviä kireäilmeisiä henkilöitä, huonosti pukeutuneita, usein huonosti käyttäytyviä. Lapsuudessani opetettiin lapsille edes alkeelliset käytöstavat, ja niiden puuttuminen nykyään on surkeaa katseltavaa. Mihin on kadonnut suomalainen fiksusti käyttäytyvä, naisellisesti pukeutuva (ja tämä EI TARKOITA KALLIISTI PUKEUTUMISTA) nainen, jonka tunnistaa naiseksi? Taitavat löytyä viimeiset lajinsa edustajat yli viisikymppisistä naisista.

• 33

Miehistä on vaikea saada selvää. Joka tapauksessa heillä on paljon, siis todella paljon vaatimuksia.

• raiskattu

eli pitäisi päivät pitkät olla miesten silmä ruokana!! ihme ja kumma!!

• eloveenagirl

Olen samassa tilanteessa oleva 38-v. kahden teinin yh-äiti. Sinkkuna nyt 10 v, eikä omaa kultaa rinnalle tunnu vain löytyvän. Olen omillani toimeentuleva perus- duunari, sanavalmis, jopa kaunis nainen. Miehet, joista olen itse kiinnostunut ovat joko varattuja tai eivät halua olla minun kanssa, ehkä jopa tuntuvat pelkäävän minua jostain kumman syystä. Sitä paitsi oma mielipiteeni on, että mitä komeampi tai kiinnostavampi mies on, sitä useammin hänen rinnallaan on aivan tavallinen nainen; mitäänsanomaton, väritön ja hiljainen hiirulainen ja nämä miehet selvästi haluavat päteä naisensa rinnalla. Laajan tuttavapiirin kokemuksella sanoisin, että miehet eivät etsi kaunista naista, ainakaan keski-ikäiset, sellaisen kanssa voidaan kyllä pitää hauskaa. Nuoremmilla voikin olla parempi itsetunto.

• k&k mies

Tai sitten nämä kiinnostavat komeat miehet ovat kyllästyneet niihin kauniisiin naisiin, joilla ei muuta sitten olenkaan kuin kaunis kylmä kuori ja sydän täynnä itseään!

• Tavallinen Tallaaja

Just juu ! et varmaan ketään saakkaan , koska Suomalaisille naisille ei kelpaa kuin hyvätuloinen , rikas , korkeasti koulutettu mies.
      Sillä ei näköjään ole nykyään minkäänlaista merkistystä onko mies luonteeltaan mukava , uskollinen jne. jos olet esim: kuin minä eli pienituloinen , eronnut , velkaa , maksuhäiriöitä jne.
      Ei tälläinen yksinkertaisesti kenellekkään suomalaiselle kelpaa , paitsi jollekkin pullonkerääjä pulimummolle ja sellaiseen en viitsisi kuitenkaan alentua !

• Jommaari

Vinkiksi lue Tony Dunderfeltin (tai joku sinne päin) kirja Parisuhteen kemia.

Ehkä miehen pelko vahvan naisen rinnalla on oma riittätämättömyys? Nainen on arjessa taitava omimaan kaiken vastuun itselleen ja pitämään siitä tiukin hampain kiinni. Parisuhteessa pitäisi kyetä jakamaan sitä vastuuta kumppanin kanssa. Tämän päivän kiltit miehet myötäilevät naisen perässä ja mukana. Koittavat tehdä kotitöitä ja hoitaa lapsia jotta tasa-arvo ajattelu toimisi ja nainen olisi ylpeä mutta eipä vahva nainen siitä tule sen tyytyväisemmäksi sillä kotitöiden jakaminen on jo itsestäänselvyys. Mieheltä vaaditaan jo paljon enemmän. Kotitöitä tekevä ja lapsia hoitava mies on loppujen lopuksi aika epäseksikäs jollei hänestä löydy myös munaa. Mies nimittäin ei itse tunne itseään miehekkäämmäksi kotitöiden parissa ja se vaikuttaa myös siihen mitä nainen hänestä ajattelee. Mies haluaa olla mies! Tehdä miesten töitä ja näyttää naiselle sitä puolta. Pullistella lihaksiaan mieluimmin kuin tiskata.
      Vahva nainen on liian haasteellinen juttu. Liian itseriittoinen.
      Miehen täytyy sinun kanssasi olla verbaalisesti poikkeuksellisen lahjakas ja löytää miehekkyytensä sieltä osa-alueelta. Miehen täytyy itseasiassa tiedostaa jo oma miehekkyytensä niin vahvasti jo valmiiksi ettei hän millään tavoin koe olevansa riippuvainen naisesta. Nämä miehet ovat sitten niitä sydäntensärkiöitä ja oman tiensä kulkijoita.

• Kaverin kanssa ollaan tästä aika paljon puhuttukin :)

Kaveri on sitä mieltä, että hänen naisen tulee olla vähän idiootti, että miesten touhut on miesten touhuja, ja naiset sitten vaan on ääliöitä keskenään. Hänellä on kuitenkin taipumusta ottaa juuri ne kaikista manipuolivimmat naiset, jotka esittää tyhmää, ja sitten keinottelee häntä miten haluaa "verhojen takaa", eikä hän edes oikein tajua sitä. Enkä sitä ihan suoraan halua hänelle välttämättä sanoakaan :D

Itsellä on ääripääkokemuksia.. Ensimmäinen nainen oli kamala päällepäsmäri, jonka jaloista selvisin juuri ja juuri hengissä... Hirveää aikaa, ja olin aika pieni ja tyhmä, ja tämä nainen oli vähän vanhempi.

Seuraava suhde sitten taas oli toisenlainen, jossa nainen oli avuton ja jatkuvasti piti holhota kaikkea mitä se teki. Kaupassakäynnit piti alkaa hoitaa itse, kun kalleimmat jutut sieltä aina tuli mukaan muuten, siivois jäi kokonaan itselle, seksikin oli kokonaan minun heiniäni josta en pidä sitten ollenkaan. Tuntuu kun pakottaisi toista eikä se sitten ole yhtään mukavaa. Siihen se sitten loppui.

Joskus kuitenkin sitä tapaa mukavia naisia, jotka ovat itsejänsä, juurikin tapasin sellaisen koulussa sattumalta. Ei ole muuta kuin mitä on, ja se jos joku on ainakin omasta mielestä ihan täydellisen viehättävää. Ei tarvitse edes olla samanlainen tai samaa mieltä tälläisen ihmisen kanssa, kunhan perus arvomaailma on tasapainossa. Mies on mies ja nainen on nainen, eikä sillä ole sen enempää merkitystä, ei mitään pelejä ja leikkejä, vaan ystävyyttä. Ja tällaisen ihmisen kanssa olisi mahtavaa vaan hengailla ja tehdä kaikkea yhdessä, suunnitela makoj jne. Näiden aikaisempien suhteitteni kanssa en olisi kyllä yhtään mitään matkoja tai tulevaisuuden suunnitelmia alkanut edes miettimään.

Miehiä on monenlaista, mutta silläkin varalla että itseäni kehun, niin fiksut miehet ei kovinkaan kauaa jaksa katsella teeskenteleviä naisia, ellei heillä ole joku rakastajatar jossain :D

• JepJep!

Meitä keskitasoa parempia miehiä on harvassa

• Naistenmies/Herra 35

Naiset huomio !!!!!!!!!!!!!!! Ei se teidän omatoimisuus miehi karkoita.
      Olette sen lisäksi todenäköisesti rumia, huonojasängyssä, laiskoja läskejä ym...
      Lista on pitkä. Monella naisella on vielä huono itsetunto ja typerä vaikea mieli jossa ei ole loogisuutta pisaraakaan.
      Ei kukaan mies sen takia naista jätä tutustumatta että hän on omatoiminen, päin vastoin. Kannattaa etsiä syy muualta! Se on vain sinun tekosyysi kun et uskalla katsoa itseäsi sellaisena kuin olet!

• eloveena68

Aika huono.

• Sedät heiluu

Teeskennellä ei varmaankaan kannata, mutta mutta...

Biologia ei ole kadonnut mihinkään. Omien kokemusteni, siis korostan OMIEN kokemusteni, perusteella suuri osa, ellei jopa suurin osa naisista haluaa miehen, jota voi katsoa ylöspäin. Miehen joka päättää ja jolla on oma tahto. Joka tietää mitä haluaa.... Joka ei aina alistu naisen tahtoon tai ehkä jopa niin, ettei koskaan alistu...

Mustasukkainenkin saa olla... kaikkea ei tarvitse osata, kunhan on ylpeä siitä mitä osaa.... naiset arvostavat itsevarmuutta...

Vaikka nainen saattaa sanoa haluavansa jotain, niin salaa hän toivoo miehen jyräävän ja on lopulta tyytyväinen, kun näin tapahtuu. Tämä on ehkä merkittävin havainto ja selkeä virhe miehiltä antaa naisten päättää....

Vaikuttaa perin macho-löpinältä, mutta nämä ovat omiin kokemuksiini perustuvia havaintoja, enkä väitäkään tuntevani kaikkia naisia.

Ai niin... Olen keski-ikäinen suurikokoinen mies ja turvallisuusalalla... ehkä nämä asiat ovat vaikuttaneet kokemuksiini...

Tämä on ikään kuin kiertoteitse vinkki aloittajalle....

• motskamimmi

Niinpä,
      onkohan meillä vahvoilla naisilla joku helkkarin lamppu ottassa, jossa lukee;
      vastaanotto auki.
      Itse imuroin lähelleni kaikki alkoholistit, mielenterveysongelmaiset ja menneisyyteensä katkeroituneet miehet. Nehän ne vasta näyttelevätkin, pönkittääkseen itsetuntoaan.
      Voi miksi olenkin joka kerta niin sokea.
      Minulla on jo kaksi lasta - en halua enää yhtään hoivattavaa,
      vaan haluan olla itsekin välillä se pikkuinen nöpö.
      Mistä tunnistaa "oikean vahvan miehen", jollaista vierelleni kaipaan?

• Kaikille etsijöille!

Ole se pikkuinen nöpö äläkä esitä vahvaa. Kuka oikeasti täällä vahva on? Se joka uskaltaa olla HEIKKO! Se on totuus. Kakki me ollaan särkyviä. Nöyryyttä kehiin ja vilpittömyyttä ja avoin mieli. Ei saa tyrmätä heti miestä joka vaikuttaa vähemmän puoleensavetävältä ja jossa on virheitä. Niitä on sinussakin. YHdessä voitte olla täydellisiä! Pitää tutustua ja antaa armoa ja nähdä se hyvä. Aluksi moni mokaa ja sitten saa kenkää ja hups voipi olla että se kaveri olisi ollut se vahvin ja ihanin mutta olikin ihminen!

• kaarina56

Varmaan siitä, että sun pitää tehdä sen saamisen eteen duunia? Nuo kuvauksen kaltaisesi, niin valitettavan tutut persoonallisuudet tuntuu tulevan helmoihin sen kummemmin tilausta tekemättä...

• kyllälähteetaas

Kuulosti ihan bullshit artikkelilta, sinkkumiehen saa iskettyä helposti, koska heillä on luonollisesti itselläänkin haku päällä koko ajan, menee vain juttelemaan ja käy suoraan asiaan.

• NÄIN SE MENEE, EI "MIES" VOI OLLA LAPATOSSU NE ON ERIKSEEN.
      PÄTEVÄ NAINEN MIES = UTOPIAA
      PÄTEVÄ NAINEN LAPATOSSU = MAHDOLLISTA.

• Pätevä_on_seksikäs

Itselläni on minua koulutetumpi, minua nuorempi ja työssäään hyvin pärjäävä vaimo. Olemme olleet yhdessä 11 vuotta, josta jo useamman vuoden naimisissa.

Hän on kertonut useita juttuja siitä, kuinka baarissa miehet jäivät kiinnostuneena paikalle kun sanoi olevansa sairanhoitaja tai lentoemäntä. Kun hän sanoi oikean ammattinsa, yleensä on kävi niin että kiinostus lopahti siihen.

Taustalla on kaiketi perinne. Suuri osa miehistä ajattelee edelleenkin että heidän on helpompi kun voivat olla vaimonsa yläpuolella kaikessa. Itse ajattelen niin, että kaikesta huolimatta löytyy paljon asioita joissa olen vaimoani pätevämpi. Vaimoni puolestaan on monissa asioissa niin paljon minua pätevämpi, että hän pystyy helpottamaan sillä minunkin elämääni.

Asia, joka miesten olisi erityisesti hyvä ymmärtää, liittyy itsetuntoon. Pätevät/ koulutetut naiset ovat minusta useammin hyvällä itsetunnolla varustettuja. Voin olla paremmin oma itseni, kun vaimoni itsetunto kasvaa muustakin kuin hänen asemansa jatkuvasta vakuuttelusta.

• Aivan kuin minun kirjoittamani juttu, sama vika. Asun maalla, pari taloa ja meren rannalla tontti. Sekä oma yritys. Miehet kaikkoavat yleensä sen jälkeen, kun tajuavat, että ehkäpä elämänkumppaninani joutuisi puuttumaan joihinkin noihin asioihin. Vaikkakaan en miehestä työvoimaa edes ajatellut, minulla on pätevä kirvesmies töissä aina silloin tällöin.
      Seksiä riittäisi ja yhdessä kulkemista, mutta ei. Ja selväähän on, että vähänkään passiivista, kaljaaa kittaavaa typerysatä en nurkkiini ottaisi kulkemaan.
      Eli lujaluontoinen, kätevä mies kelpaisi, mutta ne tosiaan taitavat hakea avutonta, pikkasen typerää naista.

• Parker-Hale

Tämä on mielenkiintoista, moni nainen haluaa miehen jolla olis aikaa olla yhdessä, monesti tälläisen naisen ei edes tarvitse olla ja esittää hölmöä, vaan hän on sitä ihan luonnostaan. Allekirjoittanut käy normaalissa palkkatyössä, ja on mulla vielä yrityskin joka vie aikaani. Sitä vaan ei kaikki ymmärrä että maailma on melko kallis paikka elää, joten pitää tehdä töitä elääkseen ja maksaakseen lainansa.

En halua naista joka olettaa että hän saa tehdä omalla palkallaan mitä haluaa, kun mun tarvis maksaa asuminen, autot ja vielä lomamatkatkin. Nounounou. Mä en ota ketään elätettävää, enkä myös ala kenenkään elätettäväksi.
        Kodissa on monenlaisia töitä, niin miks niitä jakamaan sukupuolistatuksen perusteella? Kumpikin voi tehdä minkä paremmin osaa, tai vastaavasti ehtii ensin. En juurikaan käytä alkoholia ja liikunta ei koostu sohvan sekä jääkaapin väliä kävellessä, vaan saan aikani kulumaan ilman sitäkin. Koska maaseudulla ja meren läheisyydessä hommat ja tekeminen harvemmin loppuvat.
        Vielä kun löytäisi sen joka ymmärtää että molemmilla on omat menonsa ja harrastuksensa, niin perfect:) Kyl sitä yhteistä aikaakin sit on, ja silloin siittä saa enemmän irtikin!

• yön orja

kyllä naisella järkeä pitää olla, mutta kun ne omat luulot itsestä on monesti niin surkuhupasia että ei tiä itkeä vai nauraako, sillon on paras ottaa jalat alle :D

suotavaa olis että nainen muistuttais naista, ei prinsessaa tai hyvä jätkä tyyppistä hormoonihirviötä.

• kauris-leijona

Parisuhdetta hakiessa haemme aina jotain ihannekuvaa. Lähtökohtana voi olla kiva ulkonäkö, tutunoloinen sosiaalinen olemus tai tuttujen statusmerkitysten haku. Jokin juttu, jonka perusteella määritelemme jonkun kiinnostavaksi. Mitä vähemmän hakijalla on tietoista näkemystä, mitä hakee, sen enemmän historiamme kokemukset ohjaavat valintoja. Valitettavasti haemme vanhempiemme ominaisuuksia, jotta saisimme paikattua lapsuutemme vääryydet, jos emme osaa tietoisesti asettaa todellisten tarpeidemme mukaisia toivomuksia.
      Jos pätevä nainen haluaa sopivan miehen, ammatti-iskijät eivät ehkä ole se paras vaihtoehto. Peruskunnolliset miehet eivät ole yhtään pätevämpiä seuranhakijoita kuin te itsekkään. En minä tunnista kaupan vilinässä pätevää naista, joka voisi olla vapaa. Vaikka yritänkin katsella ihmisiä, hakea enemmän sitä sisäistä vahvuutta, joka kasvoissa pilkahtelee.
      Käytännössä hyvin harvoin juuri samanlaisia asioita arvostavat ihmiset löytävät toisensa. Kysymys on eniten arvovalinnoista. Ja arvot nousevat yleensaä esiin vasta pidemmän ajan kuluttua. Deittipalstoillakaan hyvin harvoin näkee mitään todella arvoihin peilavaa hakua, jos hakee vain pitkä ja tummaa, saa vain pitkää ja tummaa.

• Yhteinen tango

Miehinen ajatusmaailma on sitä mitä on.

Se, että nainen on kainalossa hellästi pideltävä ja välillä pyytää jossain asiassa neuvoa tai apua, tekee hyvää miehen mielessä.

Minulla oli suhde itsenäisen mensalaisen naisen kanssa. Hän on kultainen nainen.

Kuitenkin joskus jutellessamme "teknisiä" asioita, mieleeni hiipi ajatus, että miksi minä näitä asioita selitän, osaathan sinä varmaankin jo nämä jutut. Onhan sinulla pari teknistä tutkintoa ja lisäksi terveydenhoitoalan tutkinto.

Oli aivan äärettömän mukavaa kysyä häneltä aina apua erääseen "tekniseen" ongelmaan. Olin ylpeä siitä, että sain ystävältäni apua kun sitä tarvitsin.

Mieltäni kuitenkin kaiversi välillä se, etten voinut auttaa häntä oikein missään asiassa. Minun "apuni" rajoittui tiskikoneen kantamiseen autosta sisälle, tms. Niin ja tiskikoneenkin hän asensi itse. Eipä minusta olisi siihen kai ollutkaan sitä asentamaan, en tiedä. Ei ainakaan tällä akateemisella tutkinnolla.

Ainut asia, jossa tunsin antavani hänelle jotain, oli kertoa hänelle luonnosta, eläimistä ja kasveista. Niistä sitten kerroinkin. Hän ainakin kuunteli tätä "turhaa tietoa". Muuten tunsin, että olisin oikeastaan hänelle tarpeeton, olihan hän hoitanut taloutensa yksin. Yksinolon ikävä hänellä oli kuitenkin se, johon sain annettua liennytystä. Siitä hän onneksi jaksoi muistuttaa muuten vaikeina aikoina.

Jotenkin se vaan oli peikkona se naisen "yliälykkyys" verrattuna mieheen. Väitän, että joskus naisen kannattaa niellä se todellinen älykkyytensä ja tietämys sekä olla ihailevan tyytyväinen kun mies saa auttaa. Ja olla olla hiljaa siitä, että osaa itse paremmin ja nopeammin. Enkä tosiaan tarkoita tällä mitään räikeää valehtelua osaamattomuudesta tai tietämättömyydestä.

Eikä kannata vedota johonkin kliseeseen jostain selittämättömästä "itsetunnosta".

• soft.values

Ihan kaikkia vastauksia en lukenut, mutta jos pätevä on synonyymi besserwisserille ei sellaista halua edes kaveriksi.

Kotona olen pakannut matkatavarat väärin, maustanut ruoat väärin, nostanut pyykit kuivumaan väärin, imuroinut väärin... Ei siis sitä että iloitaan siitä että yhdessä tekemällä tulee nopeammin valmista, vaan sitä että etsitään virheitä sen sijaan että hyväksytään toinen sellaisena kuin on. Ja kun itse tiedän tekeväni jonkin hyvin niin esimerkkiä ei seurata, eli omaan täydellisyyteen ei ole tarvetta.

Tietenkin pitää keskustella, eli kertoa että kun sen tekee näin niin lopputuloksena on (lisää tähän sana). Ei siis tarvitse tyytyä harmitteluun jos jokin asia menee oikeasti väärin.

Moittiminen ilman kehumista pilaa suhteen. "Teet aina kaiken väärin" vaatii vastapainoksi aika monta "rakastan sinua".

• Analytico

Oikeinpa haastelet!
        Onko kukaan näistä marisijoista itsenäisistä, lue itsekkäistä, lukenut esim kirjaa Rakkauden kieli? Englanniksi Five love language.
        Itse olen ent suhteeni joutunut lopettamaan yhteisymmärryksessä, koska Rakkautemme kielet olivat erilaiset.
        Nykyisellään usein ajatellut, että tässä mennee ihan hyvä mies hukkaan - Käyttämttömänä.
        Samoin, kun en ole kiinnostunut nukkevaimosta, en besserwisseritä, en perjantaina pullettelijoista.. Halua rakentaa Toimiva Suhde - ei vapaat lyylit halua ymmärtää.. Katselen sellaista yhä, jonka kera voisi suunnitella, kuunnellen ja tunnustellen.. Ei siis mitään kotikonetta, vaan ihan Romanttiselta rakkauden pohjalta.
        Olen siis 53 Tavallinen ammatinope.. No ehkä en niiiin 'tavallinen'..

• Almost Perfect

Ei ole näin.

Älykkyys on seksikästä. Sekä naisissa, että miehissä. Toki maailmaan mahtuu monenlaisia ja niin muodoin myös vähemmän lahjakkaita, jotka kokevat ajattelun, kiinnostuksen, itsenäisyyden ja älykkyyden rasittavaksi ja vaikeaksi. Älä tästä masennu.

On kaikkein parasta kun olet oma itsesi ja vaadit samankaltaista ihmistä rinnallesi. Kestävää suhdetta ei sitäpaitsi pysty rakentamaan jos osapuolet ovat kovin epäsuhtaisia.

Älä anna periksi tai tyydy sellaiseen, jonka kanssa et ole tasaveroinen. Se, jos mikä, on ajan haaskausta.

Malja meille kaikille!

• Miehet marsista?

Olen itse 30 -vuotias mies. Minua ei kiinnosta oikeasti kuin älykkäät naiset, jotka jaksavat keskustella kanssani erinäisistä asioista ja omaavat mielipiteitä.

Oikeasti eikö se ole aivan sama kumpi niitä tiskikoneita kantaa tai pölyt pyyhkii? Ainakin itse etsin kumppania, ja haluan olla toki kumppanilleni avuksi. Haluan että kumppanini on minun paras ystäväni, ja minä hänen. Tällöin ei pitäisi olla mitään ongelmia noinkin triviaalejen asioiden kanssa. En ole kuitenkaan naiivi, konflikteja tulee ja paras tapa selvitä niistä on kokemuksesta ottaa nainen syleilyyn ja kuiskata hellästi "ei tässä ole mitään hätää".

En koe itseäni tarpeettomaksi tai miehisyyttäni uhatuksi jos nainen tekee "minun hommiani". Sen verran tunnen arvoni ja itseni. En ole korkeasti koulutettu tai hyvätuloinen, mutta olen ollut sellaisten naisten kanssa jotka ovat, eikä ongelmia tällä saralla ole ollut.

Summa summarum, me etsimme toista ihmistä, emme statuksemme pönkittäjää tai kodin sekatyökonetta. Ihmisen kanssa voimme olla itsekin ihmisiä.

• lollolloo2

Juuri tätä itselleen kliseiden toistelua, jolla halutaan selkään taputtajia, joiden toivotaan sanovat:"Olipa hyvin kirjoitettu!"

Joka kappaleessa on jotain särähtävää, joka saa lukijan epäilemään.

• Miehet Marsista?
        lollolloo2 kirjoitti:

Juuri tätä itselleen kliseiden toistelua, jolla halutaan selkään taputtajia, joiden toivotaan sanovat:"Olipa hyvin kirjoitettu!"

Joka kappaleessa on jotain särähtävää, joka saa lukijan epäilemään.

Meeppä trolli takas sinne mistä tulitkin.

• Santeri777

Avauksen esittänyt esitti hyvän näkemyksen ja avoimen kysymyksen, miksi älykäs ja itsenäinen nainen ei kelpaisi ?

Lyhyt vastaus:
      Älykkäitä ja itsenäisiä miehiä on niin vähän, ihminen etsii kaltaistaan. Pientä huumorin tynkää mukana mutta kyllä tuo ammus tauluun osuu.

Pidempi vastaus:
      Monelle yksilölle älykäs ja itsenäinen ihminen on "liian suuri", saavuttamaton.
      Laumasielu kokee alemmuuden tunnetta vahvan persoonan lähellä, muistuttamassa ns.pienuudesta. Tämä koskee molempia sukupuolia, miehiä hiukan enemmän. Naiset osaavat sosiaaliset taidot paremmin (yleensä) joten he kykenevät myös aikaansa viettämään tuon "ylivertaisen persoonan" parissa tuntematta heti olevansa pieniä ja vaatimattomia rivitallaajia.

Loppupäätelmä:
      Kysyntä ja tarjonta eivät kohtaa, kaltaisia ei yksinkertaisesti ole tarjolla.
      Itseään ei missään nimessä kannata yrittää muuttaa ns.avuttomaksi ja heikoksi, sillä tekniikalla ne vähäisetkin älykkäät ja itsenäiset miehet pysyvät varmasti poissa kuvioista. Sosiaalista pelaamista ja mind game-kikkailua ei myöskään kannata viljellä älykkäiden ja itsenäisten miehien kanssa, ei nimittäin onnistu ... saat ihan itse arvata mistä nämäkin tiedän.

• 3tone

Älykkyys on hyvä asia, mutta kannattaa olla tarkkana ettei se käänny itseään vastaan. Älykkäillä ihmisillä voi olla taipumusta liialliseen analysointiin ja tunne- sekä fyysinen puoli saattaa jäädä liian vähälle huomiolle.

Oletko noissa, jos oikein ymmärsin, nopeasti päättyneissä suhteissasi saanut pidettyä balanssin älyn, fyysisen puolen ja tunteiden kanssa?

• Raparperin alla

Omillaan oleva ja älykäs nainen on kauhistus. On se. En tiedä miksi. Minulla on ikää ja näkemystä - luulen.

Eri perheissä ja sitä myötä eri miehet kotoaan saamansa mallin perusteella arvostavat eri asioita. Yksi arvosti älyäni mutta ei kestänyt sitä, vaihtoi kanaseen jollainen äitinsäkin oli. Toinen arvosti kovaa ruumiillista työntekoa ja minä koulutettuna en raatanut koko ajan otsa hiessä, raadoin puutarhahommia, en tienatakseni.

Ei nainen aina tarvitse raatajaa tai älypelin pelaajaa vierelleen, ihan tavallista kaveria nainen kaipaa, joka ottaa ihmisen ihmisenä eikä väännä joka asiasta kilpailua.

Täydellistä ihmistä ei ole. Kompromisseja on tehtävä. Ja joskus on paras valita sinkkuus, mikä ei tarkoita jäytävää yksinäisyyttä eikä myöskään hulvatonta hurvittelua.

• Jaksoin lukea puoliväliin tätä ketjua, mutta pääpiirtettäin tuli selväksi, mitä tässä haetaan ja siksi keeron omasta puolestani:
      Nainen haluaa, vaikka kuinka taitavasti osaa "miesten" työt, kuitenkin rinnalleen sen miehen joka hoitaisi ne.

Itse olen se "äijä", eli perus suomalainen mies, jonka ei kuvitella osaavan kuin tehdä leipätyönsä ja sen jälkeen makoilla sohvalla. Ja näytän myös siltä, tosin ilman kaljamahaa. Tästä huolimatta hoidan "naisten työt" yksinäni, hankalimmatkin, mitä naiset ei kuvittele miesten osaavan, toisin kun miehet voivat kuvitella että jotkut naiset osaavat "äijien" hommat. Ja jos miehet osaa sellaset, luullaan pian homoksi. Sellanen on kaukana minusta, mutta ei ole ongelma entisöidä huonekalu, kunnostaa puuosat ja muokata niitä, mistä jokainen mies suorituu, mutta ei ole ongelma myöskään verhoilla niitä uusiksi ompelukoneella tms. Maukkaampaa ruokaakin osaan paremmin kun useimpien äiti.

Mutta pointtina tässä alkuperäiseen, että välillä naisia tuntuu hirvittävän kun en oikeasti tarvis naista mihinkään muuhun kuin seksiin, eikä he voi tarjota mitään mitä en itse osaisi.
      Mutta ongelma ei olekkaan se, että ei toista tarvita suorittamaan tiettyjä toimenpiteitä. Mutta kuten aloittaja ilmaisi, niin kyllä se vaan olisi niin pirun mukavaa, kun saisi olla se "äijä" eikä tietäisi silittämisestä tai pyykinpesusta mitään, vaan antaisi toisen hoitaa "sen minkä paremmin taitaa" ja antaa toisen huolehtia "miesten hommista"
      Mutta valitettavasti nykynaiset (ite 27v :) ) ei osaa kumpiakaan puolia ja sitten tunnetaan ittensä riittämättömäksi, kun mies käytännössä pyörittää taloutta raha-asioista huoltoon asti :)

Ehkä tarvis myös ruveta avuttomaksi kaikissa talousasioissa :)

• iltapäivää

päteviä miehiä ja naisia tarjolla :)

http://ilmainen-seuranhakupalvelu.blogspot.com/

• Nainen47..

En ole edes tätä asiaa pohtinyt juuri ollenkaan, koska en ole hetkeen kaivannut suhdetta. Enkä kutsuisi itseäni päteväksi, mutta olen oppinut avioeron myötä hoitamaan monet asiat yksin, en osaa korjata autoa, mutta olen oppinut tuntemaan ja kuuntelemaan autoani niin hyvin, että kuulen jos se on huollon tarpeessa, osaan katsoa jäähdytysnesteet, pissapoikanesteet ym.
      Olen tehnyt lomamatkoja asuntovaunun kanssa, ja sain kyllä melkoisen paljon katseita leirintäalueilla, mutta tämä ei tuntunut karkoittavan miehiä, päinvastoin, iskuyrityksiä tuli liikaakin. Minua näkee sillontällöin liikenteessä peräkärry perässä myös.
      Osaan pitää omakotitaloani kunnossa, en osaa välttämättä itse korjata, mutta tiedän mitä pitäisi tehdä eri tilanteissa, ja hoitaa asiat kuntoon. Lämmitän takassa (en ole kovin hyvä saamaan puut syttymään). Leikkaan nurmikon, hoidan puutarhan, ym. Osaan ommella, mutta sehän nyt yleensä onkin naisten juttuja.
      Tiedän kuitenkin, että minusta saa helposti toisen kuvan, minua luullaan ns. hienohelmaksi, ja osaittain se taitaa pitää paikkaansakin. Pidän kaikesta kauniista, pidän kauniista laadukkaista vaatteista, merkkituotteista. Haluan olla huoliteltu, ihan oman hyvinvoinnin takia. Pidän myös kauniista laadukkaasti sisustetusta kodista, leipomisesta, ruoanlaitosta, hyvästä ruoasta, viineistä, suklaasta, lukemisesta, lenkkeilemistä ja matkustamisesta,
      Olen kiitollinen, etten ole syntynyt peukalo keskellä kämmentä, koska en voisi sanoa, että minua on opetettu tähän, vaan elämä on opettanut ja luultavasti olen aika käytännöllinen.
      Minulle miehet kyllä helposti tarjoavat apua, johtuneeko siitä sitten, että olen pieni ja siro vai mistä?

• Onnellinen mies

Jos on kovin itsenäinen, pitäisi ymmärtää ettei toinen ihminen mahdu sellaiseen ajattelumaailmaan. Yksinolo on sitä paitsi ihanaa :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5690
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      22
      2487
    3. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      271
      1849
    4. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1727
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      94
      1556
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1518
    7. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      38
      1336
    8. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1311
    9. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1291
    10. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      348
      1277
    Aihe