AUTTAKAA LAAKARI EI KUUNTELE KIPUJANI>>>!!!!

87jjjj

Kaikki alkoi kun olin sairaalassa tiputuksessa... toista katta alkoi polttaa.. siten polttelu siirtyi toiseenkin kateen. Oli vaikeaa kantaa tavaroita, ja samaan aikaan myos verenpaine nousi. Siis kadet ovat kosketusarat, ja kuumottavat, minulla on myos itsella kuuma olo koko kehossa. Kipua tuntuu painaessa siina kohtaa missa verikokeita otettu ja mihin on tiputuspiikki tyonnetty.... laakari ei usko etta voisi olla mitaan bakteeria/tulehdussa silla verikokeissa ei ole tulehdusarvot korkealla. Itseani pelottaa tama, ja ajattelen etta verenpaine voisi olla yhteydessa kipuun/poltteluun. Ei kai vain ole jokin hermotulehdus... piikin jaljilta??? Kipu tuntuu kasien sisalla, ja tuntuu kirealta ranteen kohdalta varsinkin jos liikutan. Myos kuuma olo tulee niskaan samalla ja paanahkaan,,, auttakaa hyvat ihmiset. Laakari sanoi etta ei ole ainkaan mitaan vakavaa, mutta jos on joku hermoissa menny pilalle????? Ja antaa tammosia oireita :-o Kuumeinen olo kokoajan mut ei kuumetta!!!!

87

5042

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ,,,,...--

Eräs sukulaiseni sai tiputuksesta verenmyrkytyksen, mutta siihen kyllä liittyi kova kuume. Joku verisuonitulehdus voi kyllä olla kyseessä. Luepa tämä ketju:

http://keskustelu.suomi24.fi/node/421102

• 878hjj

voiko kuuma olo johtua siita???

• 87jjjj

no ei voi!

• 13 666
        87jjjj kirjoitti:

no ei voi!

No vitut sinä siitä tiiät!

• 13 666 kirjoitti:

No vitut sinä siitä tiiät!

Eipä tartte kauaa näitä sivuja kelata,kun joku rääväsuu on jo paikalla.Tää on juntein sivusto ikinä.Tommosta räkytystä harrasta kun penskat!Menee niiiiin asian vierestä..

• ll

No sepsis sinulla ei ainakaan ole jos kerran on otettu tulehdusarvot ym.

Eikä se koko kehon kuumotus ja RR-arvojen nousu selvity veris.tulehduksella.

Mikä sairaus sinulla oli kun kerran olit tiputuksessa?

• 9ikkkk

sappikivet vaan... kuumottaa kokoajan selkaa, niskaa, rintakehaa.. paikat kaikki jumissa myos ja naksuu. Sitten jos ahistun niin korvat ja naamaki menee ihan kuumaksi ja yritan kylmalla vedella saada jonkinnakoista helpotusta tai kylmageelilla, = vahan auttaa.. mutta silti ihoa kuumottaa ja pahenee valilla oisin. Voisko joku hermo olla tosi pahasti jumissa jossain? Samaan aikaan olen kliksautellut omaa selkaa... silloin nousi paineet myos, mutta normalisoituu myos noi paineet.. pahenee jannityksesta. Nytkin korvat ihan kuumat :( huh en jaksa!!!

• Keski-ik.nainen?

Jos olet nainen ja iältäsi 40-55 niin gynekologi voisi ehkä auttaa. Kuulostaa nimittäin ihan vaihdevuosioireilta. Usko pois, kokemusta on, kurjaa kuin mikä. Hormoonihoito auttaa tai sitten ruokavalio ja aika.

Mutta jos olet mies, niin sitten en osaa neuvoa.

• sh.

Kuulostaa ennemminkin psyykepuolen asialta, ahdistukselta, jonkinasteiselta paniikilta...

• nojaaah

en ymmarra tata ihon kuumotusta.. siis naamaki menee ihan kuumaksi vaikka ei mee punaseksi.. ?? Voiko olla ahistuksesta sitten nama? Inhottavaa tammonen polttelu jokapaikassa, ja kadet viela kipeet!

• niin se vaan on

--No kuule kyllä ihmihen tuntee jos ei kaikki oo kunnossa, tai jotain ihmeellisiä tuntemuksia on ei se oo milläänlailla henkimailman kanssa missään tekemisissä, ja nykyään kun menee lääkäriin valittamaan jotain vähän oudompaa juttua niin ei kauvan tartte ihmetellä kun on lähete psykiatrin pakeille, niin minulle kävi kun menin lääkäriin valittamaan että huippaa ja on sellainen olo kuin olisi pienessä siiderissä vaikka en käytä alkon tuotteita ollenkaan, lääkäri sanoi että olen terve, pyysin lähetettä että kuvattaisi niska koska epäilin sitä tai verenkierto häiriöstä johtuvaa huimausta lääkäri sanoi ettei käy, ainoa mitä voi tehdä on psykiatrin vastaanotolle laittaa lähetteen, no paripäivää mietittyäni asiaa soitin lääkärilleni ja pyysin sitä lähetettä se onnistui mutkitta, ja menin psykiatrin vastaanotolle ja juttelin vaivoistani hänelle ja kyseli myös minulta asioita, mutta hyimaus ja huonovointisuus ei ole vielä lähtenyt minusta, ilmeisesti pitää vielä käydä muutama kerta jos se sitten lähtee????

• Potilaasta kiinni
        niin se vaan on kirjoitti:

--No kuule kyllä ihmihen tuntee jos ei kaikki oo kunnossa, tai jotain ihmeellisiä tuntemuksia on ei se oo milläänlailla henkimailman kanssa missään tekemisissä, ja nykyään kun menee lääkäriin valittamaan jotain vähän oudompaa juttua niin ei kauvan tartte ihmetellä kun on lähete psykiatrin pakeille, niin minulle kävi kun menin lääkäriin valittamaan että huippaa ja on sellainen olo kuin olisi pienessä siiderissä vaikka en käytä alkon tuotteita ollenkaan, lääkäri sanoi että olen terve, pyysin lähetettä että kuvattaisi niska koska epäilin sitä tai verenkierto häiriöstä johtuvaa huimausta lääkäri sanoi ettei käy, ainoa mitä voi tehdä on psykiatrin vastaanotolle laittaa lähetteen, no paripäivää mietittyäni asiaa soitin lääkärilleni ja pyysin sitä lähetettä se onnistui mutkitta, ja menin psykiatrin vastaanotolle ja juttelin vaivoistani hänelle ja kyseli myös minulta asioita, mutta hyimaus ja huonovointisuus ei ole vielä lähtenyt minusta, ilmeisesti pitää vielä käydä muutama kerta jos se sitten lähtee????

Taitaa olla potilaasta ja hänen käyttäytymisestään kiinni miten lääkäri suhtautuu. Kun minulla oli huimausta, tehtiin kaikki kokeet joilla etsittiin eri sairauksia jotka voisi aiheuttaa huimausta. Vasta kun mitään diagnoosia ei voitu tehdä, lääkäri totesi että korkea verenpaine aiheutti huimausta. Kun se hoidettiin lääkityksellä normaaliksi, huimauskin katosi.

• ,,,,...--

Tuossa joku jo kyseli, että mikä oli se sairaus johon tiputusta sait, se nimittäin on ihan olennainen tieto. Itse kerroin tuossa aiemmin, että sukulaiseni sai tiputuksesta verenmyrkytyksen. Hänellä on reuma, ja hän oli saamassa siihen biologista lääkettä sairaalassa. En tiedä minkä niminen lääke oli kyseessä, mutta esim. Remicade lääkkeen melko yleisinä haittavaikutuksina mainitaan:

•verenkierto-ongelmat kuten alhainen tai korkea verenpaine, verisolujen vähyys, verisuonien turpoaminen tai kaventuminen, mustelmat, kuumat aallot tai nenäverenvuoto
      •pistokohdan reaktiot kuten kipu, turvotus, punoitus tai kutina
      •bakteeri-infektiot kuten verenmyrkytys, absessi (märkäpesäke) tai infektio ihon alla (selluliitti)
      ...ja paljon muuta

http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=1053&i=SCHERING-PLOUGH_REMICADE

Toivottavasti olet saanut apua vaivaasi.

• dd222

sain morfiinia suoneen kipuun. vaik en ois tarvinnut!!!!. eik kait siita ois jotain tullu.. sain myos jonkinnakoista antibiottia ja aika vahvaa kahdenlaista...

• ,,,,...--
        dd222 kirjoitti:

sain morfiinia suoneen kipuun. vaik en ois tarvinnut!!!!. eik kait siita ois jotain tullu.. sain myos jonkinnakoista antibiottia ja aika vahvaa kahdenlaista...

Voi hyvinkin liittyä tuohon morfiiniin. Menee varmaan ohi ajan myötä, koska kyllähän lääke poistuu elimistöstä. Miten kauan tuosta tiputuksesta jo on?

MORPHIN 2 mg/ml -injektioneste, liuos

Haittavaikutukset

Muut: Kasvojen punoitus (flush), kutina, ihottumat, urtikaria pistoskohdassa, heikotuksen tunne, virtsaamisvaikeudet, virtsaumpi, hypotermia, astmakohtauksen provosoituminen.

http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=174&d=16653&i=LEIRAS FINLAND_MORPHIN_MORPHIN 2 mg/ml -injektioneste, liuos

• .
        dd222 kirjoitti:

Mikä _sairaus_ sinulla oli? Miksi antibiootti?

• K.i.s.s.a.Katolla.
        dd222 kirjoitti:

Minusta tuo vaikuttaa allergiselta reaktiolta. Aivan kun sinulla olisi "Nokkosrokon" oireita ja se voi tulla, vaikka ei olisi näkyvillä niitä nokkospaukamia, mitkä ilmestyvät yleensä allergian vaikeimmassa asteessa ( kuten minulla viime kesänä) Siinä pistelee ja kuumottaa ja polttaa ja iho on kuuma ja punainen. Se voi kestää useita päiviä tai jopa viikkoja ennen kun helpottaa. Kokeile ottaa Heinix tabuja, mitä saa käsikauppatavarana apteekista. Niitä yhä edelleen otan itsekin, se on antihistamiinia, joka auttaa allergisiin reaktioihin. Mitään et menetä, jos kokeilet, ainakin selviää, että onko tuo nokkosrokkoa, mikä on sama asia, kun allerginen reaktio, mikä sitten taas johtuu ties mistä?

• kolotukset ja kivut

Noihin sun kipuihin ja kuumotukseen voisi auttaa hyvinkin hermoratahieronta tai joku muu hermoja rentouttava hoito. Mulla on ollut tuollaisia ja muita vaikka muille jakaa ja on yhäkin. Nyt käyn hermoratahieronnassa ja se kyllä auttaa.

• 34rrrrr

MILLAISTA TUO HERMORATAHIERONTA ON?

• olen kuunnellut useita "arvauskeskuksessa" apua tilanteeseensa hakeneita ja tullut siihen tulokseen - palkkaa lääkäreille - kun asiakas kertoo miten on niin ei se ole niin ja niin lääkäri "torppaa" asiakkaan !
      Oletan ,jotta asiakas sen olonsa tuntee - ,mutta saapiko hoitoa vai vain torjutuksi tulleena jää hoitoa vaille.
      "kärsi kärsi kirkkaamman kruunun saat"

• Harvoin lääkärissä

Vai niin, että silleen.

On se mennyt nykyään kummaksi tuo lääkärissä käynti. Sinnekö siis mennään ja sanotaan, että "mulla on tällanen ja tällanen tauti ja tohtorin pitää antaa tällaista ja tällaista lääkettä"?

Jos lääkäri ei päädy potilaan sanelemaan diagnoosiin, niin silloin lääkäri on potilaan mielestä huono ja ammattitaidoton. Onhan se aivan hirveetä, kun lääkäri kehtaa olla potilaan kanssa erimieltä potilaan sairaudesta. Auta armias sellaista lääkäriä.

Piruako sinne lääkäriin tarttee mennä, jos kerta potilas itse tietää, jotta mikä häntä vaivaa? Senkö vuoksi, kun lääkäriä paremmin tietävien potilaiden pitää saada sellaiset läkkeet, jotta mitkä hän kertoo haluavansa? Menis sitten itse apteekkiin ja hankkis lääkettä. Ei kaikkiin lääkkeisiin tartte aina lääkärin määräystä. Nykyään vaan sairaaksi itsensä tuntevan ihmisen on saatava vahvistusta "luulotaudilleen; - on niin hirveen kipeä" ja hänestä tuntuu hyvältä, kun saa lääkemääräyksen vaivattuaan aivan turhissakin asioissa lääkäriä.

Minä olen aina saanut avun, kun lääkärissä olen hyvin harvakseltaan (neljä kertaa 10 vuodessa) joutunut käymään. Olen silloin jättänyt sairauden arvioinnin lääkärille, enkä ole tuputtanut omaa diagnoosiani. Aina on lääkärin arvio osunut oikeaan.

Varmaankin "arvauskeskusten" jonot puolittuis, jos nää; "kunhan vaan menen ruikuttamaan ja tiedän mikä minulla on ja anna lääkkeet" -potilaat ymmärtäisivät pysyä poissa. Näin he, joilla oikeesti on tarve lääkärissä käyntiin saisivat tarvitsemansa avun mahdollisimman nopeasti.

• ................
        Harvoin lääkärissä kirjoitti:

Vai niin, että silleen.

On se mennyt nykyään kummaksi tuo lääkärissä käynti. Sinnekö siis mennään ja sanotaan, että "mulla on tällanen ja tällanen tauti ja tohtorin pitää antaa tällaista ja tällaista lääkettä"?

Jos lääkäri ei päädy potilaan sanelemaan diagnoosiin, niin silloin lääkäri on potilaan mielestä huono ja ammattitaidoton. Onhan se aivan hirveetä, kun lääkäri kehtaa olla potilaan kanssa erimieltä potilaan sairaudesta. Auta armias sellaista lääkäriä.

Piruako sinne lääkäriin tarttee mennä, jos kerta potilas itse tietää, jotta mikä häntä vaivaa? Senkö vuoksi, kun lääkäriä paremmin tietävien potilaiden pitää saada sellaiset läkkeet, jotta mitkä hän kertoo haluavansa? Menis sitten itse apteekkiin ja hankkis lääkettä. Ei kaikkiin lääkkeisiin tartte aina lääkärin määräystä. Nykyään vaan sairaaksi itsensä tuntevan ihmisen on saatava vahvistusta "luulotaudilleen; - on niin hirveen kipeä" ja hänestä tuntuu hyvältä, kun saa lääkemääräyksen vaivattuaan aivan turhissakin asioissa lääkäriä.

Minä olen aina saanut avun, kun lääkärissä olen hyvin harvakseltaan (neljä kertaa 10 vuodessa) joutunut käymään. Olen silloin jättänyt sairauden arvioinnin lääkärille, enkä ole tuputtanut omaa diagnoosiani. Aina on lääkärin arvio osunut oikeaan.

Varmaankin "arvauskeskusten" jonot puolittuis, jos nää; "kunhan vaan menen ruikuttamaan ja tiedän mikä minulla on ja anna lääkkeet" -potilaat ymmärtäisivät pysyä poissa. Näin he, joilla oikeesti on tarve lääkärissä käyntiin saisivat tarvitsemansa avun mahdollisimman nopeasti.

kuuleppas älypää! kaikki eivät valitettavasti ole yhtä onnekkaita että olis siunaantunut samanlainen terveys ku sulle. on sellaisia ihmisiä, joilla on käynyt geenilotossa vähän huonompi tuuri ja löytyy vaivaa jos toista. se on sitten mukavaa kun luulotautisen leiman saa, kun työhönsä lehmääntyneiden lääkäreiden ei tee mieli kuunnella, vaan määräävät antibioottia toisen jälkeen - myös yksityisella puolella.

onpa jopa omalla kohdalla käynyt niin että lääkäri kysyi heti kättelyssä, minkä taudin luulen omaavani ja mitä kokeita haluan teetettävän. sanoi myös että luultavasti johtuu viiruksesta, mutta "voin toki määrät varmuuden vuoksi antibiootit".. todella ammattimaista toimintaa, kun ei ne antibiootit auta virusperäisiin vaivoihin yhtään mitään. tuollaisella turhalla käytöllä muuttuvat bakteerit pian antibiooteille vastustuskykyisiksi.

tervettä kesän jatkoa vaan kaikille!

• Harvoin lääkärissä
        ................ kirjoitti:

kuuleppas älypää! kaikki eivät valitettavasti ole yhtä onnekkaita että olis siunaantunut samanlainen terveys ku sulle. on sellaisia ihmisiä, joilla on käynyt geenilotossa vähän huonompi tuuri ja löytyy vaivaa jos toista. se on sitten mukavaa kun luulotautisen leiman saa, kun työhönsä lehmääntyneiden lääkäreiden ei tee mieli kuunnella, vaan määräävät antibioottia toisen jälkeen - myös yksityisella puolella.

onpa jopa omalla kohdalla käynyt niin että lääkäri kysyi heti kättelyssä, minkä taudin luulen omaavani ja mitä kokeita haluan teetettävän. sanoi myös että luultavasti johtuu viiruksesta, mutta "voin toki määrät varmuuden vuoksi antibiootit".. todella ammattimaista toimintaa, kun ei ne antibiootit auta virusperäisiin vaivoihin yhtään mitään. tuollaisella turhalla käytöllä muuttuvat bakteerit pian antibiooteille vastustuskykyisiksi.

tervettä kesän jatkoa vaan kaikille!

Onhan noita "lenssuja" ollut, mutta ei niiden potemiseen tarvita lääkärissä käyntiä. Jos työnantaja haluaa todistuksen, niin sairaanhoitaja kirjoittaa parin-kolmen päivän loman.

Perusterveen ihmisen ei tartte mennä heti lääkäriin, jos aivastaa. Ja missään tapauksessa en usko, että lääkäri kirjoittelee antibiootteja ihan tosta vaan. Olen kyllä saanut sellaisen vaikutelman, että nimenomaan se potilas vaatii lääkäriltä reseptin ja määrää, jotta millaista troppia siihen blankettiin kirjoitetaan. Josko sulla on käynyt niin, että lääkäri on lopen kyllästynyt turhaan valittaviin?

Kait se on vähän silleen, että se lääkärikin osaa katsoa potilastiedoista, jotta kuka on ammattivalittaja ja kuka oikeesti on lääkärin avun tarpeessa. Ainakin mun kohdalla tuo osuu oikeaan.

Kun tarvitsin oikeesti lääkärin apua, niin menin perusterveenä ihmisenä päivystysjonon ohi. Ihan ite tilasin ajan. Istuin jonon hännillä ja iloinen puheensorina täytti odotushuoneen. Näin jälkikäteen ihmettelin, jotta miten noin nauravat ja iloiset/ketterät ihmiset voivatkaan olla kuormittamassa päivystystä. Istuin hiljaa, sillä kivut olivat niin pirunmoiset, että pelkkä asennon muuttaminenkin tuntui helvetilliseltä.

Olin odottanut parikymmentä minuuttia, niin hoitaja tuli luokseni ja otti kädestä kiinni. Hän sanoi suunnilleen niin, että "lääkäri ottaa sinut vastaan tässä välissä". Potilasjonossa alkoi kuulua murinaa, että miten toi voi ohittaa heidät jonossa ja on tullutkin vasta vähän aikaa sitten. Hoitaja talutti minut sisään lääkärin luo. Lääkäri sanoi, että hän näki kuntoni, kun kutsui edellisen potilaan sisään ja siksi pyysi hoitajaa hakemaan. Hän sanoi, että sellainen potilas, joka istuu hiljaa on selvästi sairaampi, kuin ne, jotka jaksavat iloita ja valittaa joka toiselle vaivojaan.

Sain hyvän hoidon ja vieläpä hoitaja tuli auttamaan pukeutumisessa ja tilasi minulle kyydin, koska kipupiikkien takia en voinut ajaa. Taksi tuli "arvauskeskuksen pihaan" ja kuljettaja saattoi minut kotiin sisälle asti hoitajan ohjeen mukaan.

• tuntematonpotilas

Onhan noita "lenssuja" ollut, mutta ei niiden potemiseen tarvita lääkärissä käyntiä. Jos työnantaja haluaa todistuksen, niin sairaanhoitaja kirjoittaa parin-kolmen päivän loman.

Perusterveen ihmisen ei tartte mennä heti lääkäriin, jos aivastaa. Ja missään tapauksessa en usko, että lääkäri kirjoittelee antibiootteja ihan tosta vaan. Olen kyllä saanut sellaisen vaikutelman, että nimenomaan se potilas vaatii lääkäriltä reseptin ja määrää, jotta millaista troppia siihen blankettiin kirjoitetaan. Josko sulla on käynyt niin, että lääkäri on lopen kyllästynyt turhaan valittaviin?

Kait se on vähän silleen, että se lääkärikin osaa katsoa potilastiedoista, jotta kuka on ammattivalittaja ja kuka oikeesti on lääkärin avun tarpeessa. Ainakin mun kohdalla tuo osuu oikeaan.

Kun tarvitsin oikeesti lääkärin apua, niin menin perusterveenä ihmisenä päivystysjonon ohi. Ihan ite tilasin ajan. Istuin jonon hännillä ja iloinen puheensorina täytti odotushuoneen. Näin jälkikäteen ihmettelin, jotta miten noin nauravat ja iloiset/ketterät ihmiset voivatkaan olla kuormittamassa päivystystä. Istuin hiljaa, sillä kivut olivat niin pirunmoiset, että pelkkä asennon muuttaminenkin tuntui helvetilliseltä.

Olin odottanut parikymmentä minuuttia, niin hoitaja tuli luokseni ja otti kädestä kiinni. Hän sanoi suunnilleen niin, että "lääkäri ottaa sinut vastaan tässä välissä". Potilasjonossa alkoi kuulua murinaa, että miten toi voi ohittaa heidät jonossa ja on tullutkin vasta vähän aikaa sitten. Hoitaja talutti minut sisään lääkärin luo. Lääkäri sanoi, että hän näki kuntoni, kun kutsui edellisen potilaan sisään ja siksi pyysi hoitajaa hakemaan. Hän sanoi, että sellainen potilas, joka istuu hiljaa on selvästi sairaampi, kuin ne, jotka jaksavat iloita ja valittaa joka toiselle vaivojaan.

Sain hyvän hoidon ja vieläpä hoitaja tuli auttamaan pukeutumisessa ja tilasi minulle kyydin, koska kipupiikkien takia en voinut ajaa. Taksi tuli "arvauskeskuksen pihaan" ja kuljettaja saattoi minut kotiin sisälle asti hoitajan ohjeen mukaan.

Hyvä että lääkärillä oli silmät auki sinun kohdalla ja osasi ottaa sinut vakavasti.
        Valitettavasti näin ei ole läheskään aina.
        Minäkin kävin lääkärillä vain silloin kun oli pakko, eli erittäin harvoin.

Muutama vuosi sitten aloin kärsiä päänsärystä, en aluksi ottanut tätä mitenkään vakavasti ja söin vain särkylääkkeitä, mutta ajan kanssa päänsärky paheni ja menin noin kuukauden kuluttua ensimmäisen kerran lääkäriin. Tässä vaiheessa minulla ei ollut vielä muita oireita kuin jatkuvasti jomottava päänsärky ja lääkärit sanoivat "olet stressaantunut, mene kotiin ja syö buranaa".
        Toinen kuukausi meni ja päänsärky ei helpottanut ja sen lisäksi aloin kärsiä valoherkkyydestä. No niin, tässä vaiheessa luulin itsekin että minulla on migreeni, mutta koska minulla ei koskaan aiemmin ole ollut migreeniä joten en ollut varma asiasta. Menin toisen kerran lääkäriin ja tällä kertaa sain migreenilääkkeitä. Sanoivat saman asian, "olet stressaantunut, mene kotiin". Mitään kokeita ei tehty.
        Lääke ei auttanut.
        Tässä vaiheessa aloin epäillä että nyt ei asiat ole kunnossa ja tämä ei enää johdu "stressistä". Tätä vaivaa ei hoidettaisi särkylääkkeillä.
        Kolmannen kerran (kärsittyäni jatkuvasta päänsäryistä kolme kuukautta) itkin ja pyysin lääkäreitä ottamaan minut tosissaan. Tämä ei johdu stressistä, yritin heitä vakuuttaa. Oireet olivat lisääntyneet, näköni sumeni ja näin epäselvästi, kärsin valoherkkyydestä ja tuntui että pää räjähtää. Lääkäri katseli minua nyrpeästi ja antoi vihdoin lähetteen keskussairaalaan, jossa otettiin ensimmäiset verikokeet ja heti selvisi missä vika. Ennen verikokeita päivystävä lääkäri katseli minua kuitenkin nenänvartta pitkin ja tunnusteli hartoitani ja sanoi että pääsen kyllä kotiin tänään, olen vain stressaantunut. En jaksanut vastata lääkärille mitään.
        Myöhemmin lääkäri tuli luokseni, katsoi minua haudanvakavasti ja sanoi etten voikaan lähteä kotiin tänään. Verikokeet olivat olleet niin poikkeavat että jatkotutkimuksia tarvittiin tehdä. "Vihdoin uskotte minua", ajattelin silloin.
        Selvisi että minulla oli ja on edelleen krooninen leukemia.
        M.m burana on minulle myrkkyä, joten en missään nimessä saa syödä buranaa, mitä ensimmäinen lääkäri oli minulle määrännyt!

Sairaalaosaston lääkärit ihmettelivät kaikki miten kukaan lääkäreistä ei ollut missään vaiheessa ottanut yksinkertaista verikoetta, ongelma olisi huomattu heti. Samaa minäkin ihmettelin.
        Olin tuolloin äsken täyttänyt 21 joten varmasti myös sen takia kukaan ei ottanut minua tosissaan.
        Joten aina ei käy niin hyvin, lääkärit ei ota ihmisiä tosissaan, mutta sen itse tietää jos jokin ei ole kunnossa, ja että kaikkia asioita ei hoideta buranalla!

• Kokenmusta asiasta

Vai niin, että silleen.

"Harvoin lääkärissä" < No sehän on hyvä että joudut käymään harvoin lääkärissä, ja jos sulla vielä on sieltä pelkästään hyviä kokemuksia niin bointsit siitä sulle...kaikilla ei valitettavasti ole niin. Mulla on oma kokemus siitä kun juoksin lääkärissä muista asioista ja sitten samalla pyysin neuvoa oireisiin joita mulla oli perus sairauden lisäksi...sanoin että johtuisikohan liian matalasta verenpaineesta ja että mikähän siihen voisi auttaa. No, muutaman kerran käydessäni tätä kysyin eikä lääkäri ottanut sitä kuuleviin korviin, ei siis noteerannut kysymystäni mitenkään. (tunsin kyllä itseni vähän tyhmäksi siinä kun oli kuin ois seinälle puhunut). No, sitten kun olin jälleen lääkärin pakeilla ja kerroin niistä muista oireista, mutta en enään kysynyt että johtuisiko matalasta verenpaineesta, niin sittten lääkäri sanoi että...mitataan nyt toi verenpaine että jospa vaikka johtuisi siitä. Ja sitten sain siihenkin vastausta kun en sitä diaknoosia itse sanonut.
        Eli...lääkärin ylpeydelle ilmeisesti käy jos potilas itse tietää mahdollisesti mistä oireet johtuu,eikä noteeraa koko asiaa...mutta, kun hän saa keksiä diaknoosin itse, niin sitten löytyy se diaknoosi ja siitä voidaan keskustella.

• SeppoSaarenetu

Jos tuollaista tilannetta ei tarkkaan olisi itse kokenut, niin eipä söhveröisestä kirjoittelustasi mitään tolkkua saisi.
        Kyllä kai tällaiset palstat ovat sitä varten että niille kirjoitetaan selvällä suomen kielellä, eikä millään lantioammuksilla.

• Yualle

Sanoit ainakin olleesi tiputuksessa..., mitä siinä sait?

Oisko mahdollisesti tiputusaineen jotain sivuvaikutuksia nuo, joista lääkäri tietoinen itsekin ja sen vuoksi hyssyttelee... en keksi muutakaan syytä moiseen käytökseen.

• =))

We need Dr. House!

• hengenveli

-Rukoile kuusi päivää ja kuusi yötä.Hmm,ellei tämäkään auta käänny valtuutetun manaajan puoleen.

• Oireellinen

Oireet voisi sopia myös kaularangan välilevyjen pullistumaan. Selviää vain magneettikuvilla.

• arvuuttaja........

tämä on pelkkä arvaus, mutta voisiko olla niin että sitä piikkiä ei ole asetettu kunnolla suoneen. Jos osa siitä tiputusnesteestä onkin päätynyt suonen sijaan lihakseen. Tämä voi kait aiheuttaa ainakin jonkinlaisia paikallisia ongelmia. Tosin riippuu pitkälti siitä mikä aine on kyseessä. Senkin pitäisi mennä jossain vaiheessa itsestään ohi...

• Kari Puos

Nyt olet oikealla palstalla.
      Täältä löytyy apu varmasti, voit jättää muut lääkärit rauhaan.
      Määrään sinulle lepoa ja kalkkitabletteja, jos oireet eivät korjaudu viikossa, niin lisää lepoa ja tuplaa kalkkitabletit.

Etsi apu ammattilaisilta, äläkä täältä!

• Akkamis

No tuota. Morfiini on opiaatti, ja nistit puhuvat "opiaattikirpuista", kun ihoa mokoman jäljiltä melko piankin kutittaa/kirvelee/kuumottaa.

• Pikaista paranemista

Ehdotan, että menisit toisen lääkärin luo. Ehkä lääkäri löytää syyn.

• Hoih hoijaa

Tää on just tätä päivää, ihmiseen ruutataan jos mitäkin myrkkyä, kun näistä myrkyistä sitten tulee sulle haittavaikutuksia on lääkäri pihalla kuin lumiaukko ja ammattitaidottomuuttaan asiakasta aletaan hoitaa mielisairaana. v...u että otta päähän.Mikään ei ole pahempaa kuin ammattitaidoton lääkäri ja näitä täällä riittä totisesti.
      Jos minä en aikanani olisi ottanut asioista ITSE selvää olisin haudassa lääkärin tyhmyyden vuoksi.
      Anna ajan kulua, jos johtuu myrkyistä mitä sinuun pumpanneet aika hoitaa.

• Kikelis kakelis

Tänä päivänä ihmiselle varmin paikka saada myrkytys tai joku pöpö itseensä on sairaala, niin valitettavaa se on.

• mä olen mies

Lääkärit eivät usko potilasta enää missään asiassa,eivät myöskään minun oireideni osalta,uskovat sen minkä itse haluavat uskoa,eli sen mihin heidän oma tieto ja taito riittävät,eivät edes kysy viisammilta alansa asiantuntijoilta,koska eivät myönnä virheitään!!!!

• kolottaa

Lääkäri hoitaa potilaan sairauksia, ei oireita. 99%: lla ihmisistä on oireita, ja sairauksia vain harvalla heistä.

• sairauskeskus?

Ei oireetkaan ihan tyhjästä tule. Sitten kun jotain peruuttamatonta vikaa on ehtinyt kehittynyt, on sairas. Vakavan sairauden kehittymiseen liittyy usein myös ennekko-oireita, joita ei ilmeisesti kuulu hoitaa. Olen pitkään ihmetellyt, miksi puhutaan terveyskeskuksesta ja terveydenhuollosta, jos tarkoituksena on hoitaa pelkästään jo sairaudeksi ehtineitä vaivoja.

• NO VOI ETTÄ!!!

V***n LÄÄKÄRI!!! jos olisin lääkäri ainakin yrittäisin AUTTAA!! mutta nyt on vain surkeita... -,....,- en minäkään kestä TÄTÄ!!!!

• 4+17

Lääkäriä vaihtamalla asiaan tulee uutta näkökulmaa... Tällähän palstoilla auttajia piisaa, jotkut jopa lääkäreitä pätevämpiä omasta mielestään.

• lääkärinplanttu34

Joku ketjussa jo epäilikin, voisiko kyseessä olla "psyykepuolen" häiriö? Jos olisikin, se ei tee oireita vähemmän todellisiksi ja tuskallisiksi: hoito vain on erilaista. Esim. ns. fibromyalgia tulee älliseltöön mieleen

Toki voi olla kyse muustakin

Sinuna pysyisin yhden ja saman lääkärin hoidossa, jos etnykyisesi, jonkun muun. Ei kannata juosta lääkäriltä toiselle metsästämässä oikeaa diagnoosia vaan pyrkiä luomaan yksi hyvä ja luotettava potilas-lääkärisuhde, jossa lääkäri ottaa oireesi vakavasti ja suhtautuu sinuun kunnioittavasti.

Jos nykyisesi (entisesi)ei sitä tee tai tehnyt, läydät kyllä jonkun, joka siihen kysenee

Mutta siis: yksi lääkäri, ei spesialistien keräilyä.

On ainakin minun suositukseni.

• joopa joo
        lääkärinplanttu34 kirjoitti:

Joku ketjussa jo epäilikin, voisiko kyseessä olla "psyykepuolen" häiriö? Jos olisikin, se ei tee oireita vähemmän todellisiksi ja tuskallisiksi: hoito vain on erilaista. Esim. ns. fibromyalgia tulee älliseltöön mieleen

Toki voi olla kyse muustakin

Sinuna pysyisin yhden ja saman lääkärin hoidossa, jos etnykyisesi, jonkun muun. Ei kannata juosta lääkäriltä toiselle metsästämässä oikeaa diagnoosia vaan pyrkiä luomaan yksi hyvä ja luotettava potilas-lääkärisuhde, jossa lääkäri ottaa oireesi vakavasti ja suhtautuu sinuun kunnioittavasti.

Jos nykyisesi (entisesi)ei sitä tee tai tehnyt, läydät kyllä jonkun, joka siihen kysenee

Mutta siis: yksi lääkäri, ei spesialistien keräilyä.

On ainakin minun suositukseni.

Sikäli kuin olen antanut itseni ymmärtää fibromyalgia EI ole "psyykenpuolen häiriö".

• l-planttu34
        joopa joo kirjoitti:

Sikäli kuin olen antanut itseni ymmärtää fibromyalgia EI ole "psyykenpuolen häiriö".

Fibromyalgian katsotaan nykytiedon valossa kuuluvan ns. elimellisoireisiin (somatoformisiin) psykiatrisiin häiriöihin (F45).

• sairastava
        joopa joo kirjoitti:

Fibromyalgia oireilee kuten pehmytkudos-ja nivelsidereuma ikään.

• tyhjästäniuhooja

kannattaako sitä pienistä vaivoista valittaa ollenkaa ja eikös tää kuumotus kuulukki kesää ku on nii lämmin ...

• Kokeile itse

Kaikki alkoi siitä, kun mä lopputilin sain, ja sitten itse asiaan. Oletko nainen, muuten vai lämpöinen henkilö? Liiku enemmän ja juo kahvia lisää, kuten minäkin ja polta röökiä siinä sivussa tai ohessa ja erityisesti harrasta seksiä paljon päivässä, kute minäkin. Yhdessä avittavat huonoon verenkiertoon, ainakin minun jaloissa ja sukupuolielimessäni, ja tuo ei ollut vitsi.

• ÄÄÄÄÄÄÄÄÄä

opettele ensin kirjoittamaan Ä

• öökin puuttui

..joo kuumat olot täälläkin, suihku suomessa on vakio

• suomal. kone mukana

Ulkomaisista koneista puuttuu ääkköset ja öökköset.

• Homeoastronomi

Ilmiselvä soluhukkatauti. Istut 2 h keskikokoisessa muurahaispesässä (alapää paljaana) , Jos ei parane, niin ainakin unohtuu vähäksi aikaa

• mä olen mies

olin onnettomuudessa ja sain aivovamman ja siitä johtuvan jälkitilan sekä kaularangan ahtaumat ym.
      eräät lääkärit ovatkin myöntäneet miten retuperällä minun hoitoni kaiken kaikkiaan on nyt ja silloin onnettomuuden jälkeen,olen ollut nyt rahaton reilut 4 vuotta lääkärien mokailun takia,koska yksi lääkäri ei halunnnut tutkia minua onnettomuuden uhrina vaan pisti papereihini,että minulla on borreoloosi,migreeni,aivoverenkiertohäiriö ja ms-tauti,kyseinen lekuri ei halunnut ottaa minusta edes kaularanka kuvia,mut kun sain lähetteen muualta löytyi sieltäkin nyt viat,jotka voisivat halvaannuttaa minut jopa ja tulevaisuudessa onkin tältä osin mahdollista joutua neurokirurkin pöydälle!
      valitin jokapäiväistä päänsärkyä,jolloin vastaus oli se on lääkepäänsärkyä,lopetin lääkkeet,kuvittelin säryn,mut sit löytyikin niskaviat,joka onkin ehkä sen päänsäryn aiheuttaja,lääkärin valheelliset epäilyt ovat siis olleet syy rahattomuuteeni,joten taistelu jatkuu vielä!!

• mäsäää

Ms-tautia ei noin vain kirjoiteta diagnoosiksi potilaan papereihin, se vaatii tarkat kokeet, mm. selkäydin punktion ja magneettikuvauksen ja vähintään kaksi taudin pahenemisvaihetta. Vasta sitten voi lääkäri sanoa, että ms-tauti on kyseessä ja sitten vasta kela ottaa asian vakavasti.

• Koska asia selvästi vaivaa sinua niin takaisin lääkäriin ja Vaadit hoitoa.

"
      LÄÄKÄRINVALA
      Vakuutan kunniani ja omantuntoni kautta pyrkiväni lääkärintoimessani palvelemaan lähimmäisiäni ihmisyyttä ja elämää kunnioittaen. Päämääränäni on terveyden ylläpitäminen ja edistäminen, sairauksien ehkäiseminen sekä sairaiden parantaminen ja heidän kärsimystensä lievittäminen.

Työssäni noudatan lääkärin etiikkaa ja käytän vain lääketieteellisen tutkimustiedon tai kokemuksen hyödyllisiksi osoittamia menetelmiä. Tutkimuksia ja hoitoja suositellessani otan tasapuolisesti huomioon niistä potilaalle koituvan hyödyn ja mahdolliset haitat.

Pidän jatkuvasti yllä korkeaa ammattitaitoani ja arvioin työni laatua.

Suhtaudun kollegoihini kunnioittavasti ja annan heille apuani, kun he potilaita hoitaessaan sitä pyytävät. Rohkaisen potilaitani kysymään tarvittaessa myös toisen lääkärin mielipidettä.

Kunnioitan potilaani tahtoa. Pidän salassa luottamukselliset tiedot, jotka minulle on potilaita hoitaessani uskottu. Täytän lääkärin velvollisuuteni jokaista kohtaan ketään syrjimättä enkä uhkauksestakaan käytä lääkärintaitoani ammattietiikkani vastaisesti."

http://www.laakariliitto.fi/etiikka/laakarinvala.html

Printtaa tuo ja anna lääkärillesi.

ps. Kaikki pitää näköjään nykyään vaatia ja kovalla äänellä että jotain tehdään.

• toiselle lääkärille

Yksityisellä pääsisi eri lääkärille /lääkäreille. Mutta kertoo rauhassa miksi oli sairaalassa, mitä suoneen laitettiin ja mitä oireita tuli ja mitä on nyt.

"Kipu tuntuu kasien sisalla, ja tuntuu kirealta ranteen kohdalta varsinkin jos liikutan"

"Oli vaikeaa kantaa tavaroita, ja samaan aikaan myos verenpaine nousi"

^ Mikä nyt on tilanne?

"toista katta alkoi polttaa.. siten polttelu siirtyi toiseenkin kateen"

"Myos kuuma olo tulee niskaan samalla ja paanahkaan"

Kannattaa olla selkeä rauhallinen, kirjoittaa vaikka paperille yksi oire kerrallaan. Myös se sappikivi juttu kannattaa kertoa, että mikä niissä oli silloin sairaalassa ollessa. Paniikkia ei ehkä kannata ottaa, jos pahenee joku niin kuitenkin menisi lääkäriin sitten jokatapauksessa.. Oletko allerginen millekään lääkkeelle /ainesosalle?

Voiko oireet liittyä sappikiviin edelleen, vai kolesroliin/verenpaineeseen, verisuonistoon/hermostoon vaiko stressiin kun olit siellä sairaalassa. Vai joku muu? Luulisi että neulat ovat puhtaita, niiden jäljiltä voi olla osalla käsi kipeä. Toki kaikki on mahdollista.. Mutta eikö tulehduksen pitäisi näkyä jossain vaiheessa tuloksissa, jos sitä olisi? Vai näkyykö? Kannattaa olla mahdollisimman rennosti, niin huomaa ettei stressi pahenna (jos se pahentaa tuntemuksia nyt). Joskus jos jollain olisi paniikkihäiriö /muu paniikki niin voisi luulla että on vaikka mikä sairaus ja kuumottaisi, esim. nuorempana varsinkin. Eli paniikkia vähemmälle jos voi, eikä koko ajan mieti asiaa, niin huomaa mikä on oikea oire ja mikä ei. Ikävä tunne varmaan kuitenkin. Kenties syy vielä löytyy ja usein on tosiaan hankalaa kun lääkäritkään eivät aina tiedä vaan saa itse tonkia tietoa.. Zemppiä.

• lisään tähän

Korjaus "kolesroliin/verenpaineeseen" kolestroli oli toinen sana. Lisäksi jos lihakset ovat jumissa tai nestehukkaa kuumalla, niin kannattaa juoda/syödä ja rentouttaa lihaksia hieromalla jos uskaltaa. Käytätkö jotain voiteita iholla, joka voisi kuumottaa tai pesuaine, taikka ruoka-aine. >Kofeiinia (kahvi /tee ym.) kannattaa välttää joskus jos on outoja oireita. Jos olet nuori ihminen, niin oliko kuitenkin sappikiviä? Onko suvussa jokin ongelma kolestrolin kanssa tai verisuonien?

Toisaalta jos ei olekaan kyse mistään sen kummemmasta niin hyvä.

• ..paha sanoa

Mikä lie ollut alkuperäinen syy tiputukseen joutumisessasi?

Morfiinia ei anneta juuri muille kuin syöpäpotilaille ja joissain harvoissa tapauksissa muihin kipuihin.

Jos serppi on normaali en näe mitään syytä miksi Sinulle on silti annettu vahvoja antibiootteja.

Normaali serppi liikkuu kahdenkymmenen vaiheilla. Itselläni oli keuhkokuumeessa jota "itsehoidin" kotona ensin 5 päivää serppi 1800 ja risat. Loppui vastaanottolikan hymistely kun sen näki, tosin ei uskonut ensimmäisen kokeen tulosta ja toisti sen. Sitten jo vietiinkiin ja lujaa. Kuumetta oli reilu 41 jo monetta päivää.

Jos olet saanut esim. morfiinia kipuihisi useammin kerran (mitä en usko) usko en siksi, että se on niin tiukan kontrollin alla, ettei yksikään tippa ja sen määrännyt lääkäri jää huomiotta. Siksi Suomessa on sivistyneen maailman huonoin kivunhoito koska lääkärit eivät uskalla määrätä esim. juuri morfiinia koska siinä on pkv lupa katkolla ja siten ura pilalla.

En tiedä mikä Sinua vaivaa mutta en usko sen johtuvan piikeistä. Tottakai ne ovat jonkinverran arat ja pidemmässä hoidossa joudutaan neulan paikkaa muuttamaan sen mennessä tukkoon, yleensä toiseen käteen.

Tavis suolatippa aiheuttaa kirvelyä jos tippa on liian nopealla.

En voi Sinua auttaa mutta usko pois, kun itselleni sanottiin, että nyt on sitten viimeinen mahdollisuus, vahvin antibiootti maailmassa koska muut eivät tepsineet. Ja tämäkin sellainen jota voidaan antaa vain 3vrk ajan, sen jälkeen se syövyttää suonet puhki. Jos se ei tepsi niin hellurei ja hyvästi. No se tepsi ja palasin kolmen viikon kuluttua takaisin mailmaan.

Lykkyä tykö ja älä kaihda vaihtamasta lääkäriä jos siltä tuntuu. Ihminen se on lääkärikin, joukossa jos mitä tumpeloita mutta paljon helmiä seassa sen olen saanut huomata omilla sairaala/lääkäri käynneiläni.

• YksLääkäri

Menes nyt sinne yksityisen lääkäripuolelle ni saat kunnon diagnoosin ettei tarvi täällä kyselle kaikenmaailman noitatohtoreilta jotka on 13v

• orvokki*

Voihan se olla siitä myrkystä mitä sait suoneesi. Menikö se oikeaan osoitteeseen vain lihakseen? Jonnekin?

Yliherkkyysreaktio? Olen saanut anaflyksian kaksi kertaa ja valtavat hylkimis/yliherkkysoireet annetuista hormoneista. Jälimmäisen oireet on niin moninaiset. Lekurit ei tunnista eikä tunnusta niitä. 3 sydänlekuria sanoi minulle ettei rytmihäiriöni voi johtua pillereistä, mutta ne ja kaikki muut sivuoireet loppuivat kun lopetin pillerit. Kaulan ja pään alueen turvotus ja näkökenttään ilmestyneet harmaat alueet eivät kiinnostaneet yhtäkään lekuria.

Lääke lähtee aikanaan elimistöstäsi, mutta kannattaa tutkituttaa asia. Sanoisin: Yliherkkyys tai hermostosta lähtevä ja säteileva. Mene oikealle lääkärille. Valitettavasti yksityisellä kuuntelevat vähän paremmin.

ps. selästäni meni välilevy maaliskuussa ja sain tk-lääkärin lähettämänä ajan elokuulle ortopedille....TÄMÄ on taso. Yksityisellä pääsin vastaanotolle heti ja kuvaan seuraavana päivänä. Vika ja oikea hoito löytyi kuvauspäivänä.

Laitetaan lisää rahaa Kreikkaan...kaikki meidän verorahat sinne

• .....

Paitsi ettei raha paranna lääkäreiden ammattitaidon tasoa. Eikä hoitamattomuus oikeasti säästä yhtään mitään. Tk:ssa on välittäviä lääkäreitä, mutta tää systeemi on nii hajotettu, ettei lähetteitä saa eikä varsinkaan ajoissa. Tk:ssa on myös paljon erittäin surkeita ja kitkeriä lekureita. Mihin muuhun ammattiin voi mennä noin vain valelääkärin? Aika monessa hommassa osaamattomuus ei vaan käy.

• Toisille lääkäreille

Käypä hakemassa jonkun toisenkin lääkärin arvio tilanteestasi. Lääkärikin on vain ihminen, yhtä erehtyväinen kuin me kaikki muutkin, ei ihmeiden tekijä eikä jumalan sijainen maan päällä, näkijästä ja ennustajasta nyt puhumattakaan.

• JK

VAI IIN

• sdffffdf

Kuulostaa ihan fibromyalgian oireilta. Oireet voivat alkaa vaikkapa kaatumisesta ja sinun tapauksessasi tiputuksesta.

• elamaeteenpain

olen sitakin epaillyt itse. Mita kaikkia oireita siihen oikein kuuluu>

• sairastava
        elamaeteenpain kirjoitti:

olen sitakin epaillyt itse. Mita kaikkia oireita siihen oikein kuuluu>

Laita hakusana Fibromyalgia tai lue lääkäri sivuilta niin saat parhaiten oireista tietoa miten vaivaa.Kaikilla joilla on vaihtelee,ei aina särky samoissa paikoissa yhtenään.
        Ei kannata täältä kysellä kun netti kerran on käytössä.

• Sain avun.

Kävin taanoin lääkärissä ja vaivani valitin. Sain asiallisen kohtelun ja tauti
      on kipualergia.

• Hierontaa...

Kokeile hierojalla käyntiä ensihätään. Mä juoksin puoltoista kuukautta lääkäreillä samantyyppisten oireitten vuoksi, kunnes hierojatuttavani kuuli "sairastelustani" ja ehdotti hierontaa.. Kuinka ollakaan, kaikki oireet hävisivät! Kannattaa kokeilla, ei maksa vaivaa.. Ja jos ei auta, voit ainakin todeta kokeilleesi senkin.. Voimia, tiedän miten turhauttavaa on sairastaa ja apua ei tunnu saavan mistään..

• Taas!!!

Jos sulla on amalgaamit suussa niin on ihan selvä myrkytys! Ota pois ne mutta sellasessa paikassa joka tietää mitä tekee!!!

• 3+17

No ainakin pikkusiskolla "paloi" verisuonet antibiooteista, ne oli niin vahvoja. Kipu oli kuulemma ihan hirveä ja sitä kesti jonkun aikaa. Jospas olet yliherkkä antibiooteille ja se levisi verisuoniin. Liikunta saa sen taas sitten kirvelemään kun veri liikkuu nopeammin, mm. päänahassa? Ja tää nyt oli ihan vaan veikkaus, olen tosiaan puuseppä enkä lääkäri..

• aika parantaa haavat

En ottaisi yhtäkään lääkäriä vakavasti. Onneksi nykyään voi kysyä Googlesta ja valita niistä mieleisen vastauksen.

• Vastuun kanto "

Huom!

Onko asenteemme väärä näemme todellisuuden

Ylpeinä Sokeita omanminän ykkösinä 365 pv Vuodessa Alhaiset ylhäiset

Heikon itsetuntomme Traumaame vuoksi nostammeko Itsemme Itseraiksi

Mailman mestareisi Itsekkyydellä tuhoamme itsemme ja yhteisömme "

Onko lääkkeet ja kemia vallassa "

Mikä on lääkäreiden henkinen ja fyysinen tila :

Sekä terveys "Luottavatko vain lääkkeisiin

Henkinen ja fyysinen "S o k e u t u m i n e n " Asema " Laki-suoja "

Sanonta Suutarin lapsella ei ole kenkiä "

Kuka valvoo Yksityis lääkärisi Terveyden tilan = ?

Missä toimiva valvonta = ?

Halinolliset viralliset valvonta iskut = ?

Suksetkin on jo "Doupattu Ylös ulos ja lenkille " Yli Totuudella "

Suvitsemme ja sallimme Voitelijan . . . D . . ."Doupingit "

Sanalla ja tulkinnoilla ei totuudella = ?

Kuka valvoo juomat ja lääkkeet ja

Tehtävän toimenkuva ja sivilielämä Virikeineen "

Sokea virkanimike "

Avointa keskustelua "

Maan itsemurhatilastot 5 % Kasvussa

Organisattio väkivalta synnyttää avoimen väkivalan

Laitos-yhteiskunnan yksilöllä ei turvaa = ?

Toimivat Kateus ja juorut Iva ja pilkka vieraana = ?

Paljonko säästyisimme jos sosiaalinen mielivalta olisi valvonnasa ja lomalla "

Nimi ja kuva rintaan ja vastuun kanto "

Katse peiliisi Olen arvoikas ihminen

Minusta luodaan Kansani kuva ja esimerkki "

• vainoharhaistutkija

Jos lääkäri ei ota potilastaan vakavasti siihen on seuraavat syyt:

1) Lääkärillä ei ole riittävästi ammattitaitoa.
      2) Väärä kunnianhimo tai vääränlainen ammattiylpeys estää lääkäriä myöntämästä, että ei tiedä, mitä pitäisi / pitää tehdä.
      3) Jos potilas ei osaa kuvata ongelmaansa, lääkärin on osattava rakentaa ongelmankuvaus "arkirutiinista" poikkeavilla menetelmillä.
      4) Potilaalla on mielenterveys tai muu diagnosoitu ongelma, joka vaikuttaa ongelman edustavuuteen ja jonka vaikutus arvioidaan oikein tai väärin.

• ...

Suomessakin voi aina kysyä toiselta alan ammattilaiselta. Varaapa siis aika vaikka yksityislääkärin vastaanotolle. Saat varmastikin ne tutkimukset, joista olet valmis maksamaan.

• elamaeteenpai11

ENSINNAKIN KIITOS KOVASTI KAIKILLE VASTAUKSISTA :) JA ANTEEKSI ETTA KIRJOITUKSISSANI EI OLE PILKKUJA/PISTEISTA SILLA KAYTAN JUURI ULKOMAALAISTA NAPPAIMISTOA :P

Vointini on selvasti parantunut, vaikka poltteluita ja lihaskipuja viela ajoittain esiintyy. Olen huomannut, etta olen ollu selvasti aika stressaantunut, en ole pystynyt nukkumaan hyvin aikaisemmin jne. Olen huomannut etta nukun oisin jotenkin huonossa asennossa, joilloin nivelet/lihakset ovat aamuisin todella kipuista ja jaykat, ja se jatkuu sitten koko paivan. Hieronta auttaa hiukan. Niska on jumissa ja olkapaat, tuntuu etta koko kroppa jotenkin 'kasassa', varsinkin nuo olkapaat... vaikeaa selittaa mutta mutta.. joka paikka jotenkin naksuu! Niska tosi kipea siis. Mulla on aikasemmin otettu niska rongten ja siina nakyi mahollisia lihasspasmeja.. mita tama tarkoittaa? Arvelen etta jokin pahasti jumissa kropassa. Oisin valilla nukun kasien paalla, ja rannetta liikuttaessa kiristaa ja on tosi jaykka, pakottaa sormia ja kolottaa. Rannekin naksuu kun sita liikuttelen. Venyttely auttaa ehka hiukan. Jos istun koneella kauan aikaa niin olen kuin suolattu silakka, eli menen tosi jaykaksi. Huomaan valilla olevan tosi ahdistunut, jolloin kuumotus pahenee. Laakari arveli etta verenpaineen nousu voisi johtua jannityksesta. Verenpaineeni on laskenut 3 kertaa perakkain mitattaessa normaaliksi. Viela joudun tekemaan semmoisen 24h verenpaineen mittauksen, mutta tiedan etta se tulee olemaan melko normaali. Selka tosi jaykka & kipea myos, siis jotenkin tuntuu koko kropassa. Oisin joudun valilla nukkumaan ilman tyynya kun niska tulee kipeemmaksi ja kasi/jalka puutuu herkasti.

Millaista on tuo hermorata hieronta?

Olen yrittanyt kovasti rauhoittaa itseani, mutta valilla en pysty siihen. Karsin siis ahdistuksesta. Laakari sanoi etta voisi menna juttelemaan jonkun spesialistin kanssa siita, ja tehda hengitys/rauhoitusharjoituksia. Harrastan nykyaan myos melkein paivittain liikuntaa, ennen en edes jaksanut kunnolla kavella pitkaa matkaa ja sydan tykytti kokoajan.

Olen myos muuttanut ruokavaliota terveellisemmaksi ja syon paljon enemman kuin ennen. Taidan olla ollut aliravittu, koska valilla jatin aterioita valiin. En sitten tieda miksi, ei rahan puutteesta kyse ole ollut.

Kai se tasta jotenkin parantuu kokonaan ajan kanssa. Nama kivut sun muut. Haluisin menna hierojalle koittamaan jos auttaisi. Tai sitten vaikka kiropraktikolle. Valilla niksauttelen omaa selkaa tuolinkarmiin.. taitaa olla paha tapa koska silloin kivut pahenee/polttelu. Itse aiheuttamaako? Joku hermo jumissa tai jotain... hmm.

Kiitos viela kaikille tosi paljon teksteista :) Hyvaa kesaa kaikille!!! :)

• sappirakoton

Sanoit olleesi tiputuksessa aikaisemmin sappikivien vuoksi ja saaneese morfiinia ja antibiootteja tipan kautta suoneen... Anteeksi nyt vaan mutta sappikivikohtausta hoidettaessa EI käytetä morfiinia vaan Litalgin nimistä kipulääkettä joka kirvelee mukavasti suonissa. Myöskään antibiootteja ei sappikivi-potilaalle anneta sillä kyseessä ei ole sellainen tulehdus johon antibiooteista olisi hyötyä (yleensä kyseessä kun ei ole tulehdus ollenkaan vaan ainoastaan sappitiehyeiden tukkeutumisesta ja sappirakon kramppaamisesta johtuva kipu). Tiedän tämän koska olen itse sen kokenut.

• lara.tomb.raider

Lääkäreitä (kuten myös monen muun ammattikunnan edustajia) on "moneen junaan. Osalla saa asiallista ja hyvää palvelua, osalla aivan järkyttävää.

Lääkärit käännyttivät minua opiskeluaikanani muutaman kerran liki nauraen. Oireeni olivat "väsymys, masennus, yleinen huonokuntoisuus". Minun käskettiin liikkua enemmän, nukkua ja syödä terveellisesti. Aloin jo epäilemään itseäni, koska lääkärit eivät ottaneet oireitani todesta. Mennessäni eräälle lääkärille (yksityinen lääkäriasema, jolta kaupunki ostaa tietyn alueen lääkäripalvelut), lääkäri ihmetteli ja otti minut vakavasti. Syy oli niin yksinkertainen ja helppo diagnoosi kuin "astma". Enpä ole samoista oireista tuon jälkeen käynyt lääkärillä.

Olen saanut monta kertaa myös nopeaa ja hyvää palvelua. Usein "oma veikkaus" on mennyt oikein, tyyliin virtsatietulehduksen ja keuhkokuumeen kaltaisissa tapauksissa. En ole tallonut lääkärin jaloille miettiessäni, mikä voisi tautini olla. Itse tiedän oireeni. Ei lääkäri tunne minun kehoani!

Jos kipu- tai muut oireet eivät helpota, niin kannattaa vaihtaa lääkäriä. Yksityiseltä saa yleensä hyvää palvelua - niin se vaan on.

• nyt olen terve

sairastin 9 v lonkkaani ja kulin lääkärissä ja hierojilla. kortisoni piikkiä lyötiin 2 jolle olin allerkinen söin monenlaisia kipulääkkeitä kolmiolääkkeita
      lääkärissä otettiin lonkka kuva ja sitä katsoivat kirurgit ja mitään ei ole vialla... tilasin sitten yksityiselle kirurgille ajan ja pyysin rönkkenkuvat tk:sta mukaani ja näytin yksityiselle niitä kuvija ja hän sanoi että sinulla on synnynnäinen lonkkavika eikö kukaan ole sitä sulle sanonut ja näistä kuvista näkee sen selvästi... huh huh kun kivi putosi sydänmeltä. onneksi minulla on jokin syy vaivoihin. Kyllä meni hiljaiseksi työpaikkalääkäri kun kerroin.... saikkua saikkua ja lähete ouksiin ja sieltä ortoniin jossa se leikattiin ja nyt on ihan ok.... Mutta tein valituksen potilasvahinkon a ja saimpa hyvät rahat se käsiteltiin vakavana liikennetapaturman nimellä. nyt olen vapaa kipulääkkeistä olen löytänyt hyvän hierojan ja käyn siellä joka toinen kuukausi

• empä usko

Outoa että maksetaan liikennetapaturmana vaikka et ole ollut onnettomuudessakaan.Yleensä ei makseta synnynnäisistä vioista jos ei itse sitten valehtele vakuutusyhtiöön mikä sairauden aiheutti.

• .

Ööh, mikä on rönkkenkuva?

Miten _synnynnäinen_ lonkkavika ja vakava liikenneonnettomuus liittyvät toisiinsa??

• ...

Omituisin toiminta jota lääkärit ovat harrastaneet vuosikausia on potilasasiakirjojen salailu. Monet potilaat eivät vielä tänä päivänäkään tiedä, että heillä on lakiin perustuva oikeus tarkistaa kaikki mitä heistä on tietokantoihin merkitty. Lääkärit uskovat enemmän toisen lääkärin sanelemaan huuhaa- sontaan, kuin itse potilaaseen. On sanottu, että on helpompi särkeä atomin ydin, kuin rikkoa ennakkoluulot. Tämän alleviivaan tässä yhteydessä.
      Monista potilaista on tämän vuoksi muodostunut täysin fiktiivinen kuva potilasasiakirjoihin.

• ...

Kuulin jokin aika sitten mitä entinen työpaikkalekuri oli kirjottanut papereihinsa, minusta noin 15v sitten:

Oletti mulla olevan diabetes ja anoreksia. Todellisuudessa mulla oli valtava toista vuotta kestänyt flunssaputki ja työpaikkalekuri määräs koko ajan uusia antibiootteja. Menin yksityiselle, kun keuhkot alkoivat olla loppu ja nivelissä jälkitauti. Yksityinen teetti allerigiatestit, otti antibiootit pois ja antoi antihistamiinia. Oloni kohentui viikossa.

Asuin home (työsuhde) kämpässä, jossa kasvoi rihmoja seinällä ja duunissa (tuliterä rakennus) tuli sadevedet seinistä ja katosta sisälle. Hissikuilu oli uinut sokerilietteessä ja se märkäni sinne. Olen muutenkin allerginen, mutta home on liikaa.

Vaihdoin asuntoa ja työpaikkaa ja teveyteni palasi pikku hiljaa. Oireet alkoivat uudestaan parissa viikossa , pari vuotta sitten kun muutimme homekämppään. Haistoin homeen jo sinne mennessä, mutta sopimus oli tehty ja luulin ettei elimistöni reagoisi enää niin voimakkaasti. Väärin. Ne hellittivät vasta kuin muutimme terveeseen asuntoon.

Nyt mun sen aikaisissa papereissa on ihan uskomattomia tarinoita. Pidin sitä työpaikkalääkäriä ammattitaidottomana puoskarina jo silloin ja kun kuulin mitä hän on papereihini kirjoittanut, olen varma siitä. Ja tämä puoskari on edelleen lääkärinä. Yritin saada sen aikaisia papereitani pois sieltä, mutta eivät anna.

• Paperit pyytänyt

Poishan papereita ei saa, ne arkistoidaan määräajan. Kopion omista papereistaan saa kun pyytää. Siitä voidaan kieltäytyä, mutta potilaalla on aina lain perusteella saada kopiot papereistaan. Eri asia sitten mitä kaikkea maallikko niistä ymmärtää.

• no daa mun äitin äitin sisko sairastaa syöpää ei kiva:(

• http://keskustelu.su
    • TUNNOTON

VÄLILEVYN PULLISTUMA ?
      Itselläni väitettin olevan vain lihasjännitystä ja ahdistusta, kun kipu oli jo niin voimakasta, että ambulanssilla sairaalaan. Ahdistus vasemmassa kädessä hermokipuna ja sormien toimimattomuutena ?
      Kaksi lääkäriä parin päivän sisällä, kumpikaan ei ottanut tosissaan. Viikko nukkumatta aivan järjettömän kivun takia , toinen käsi tunnoton ja osa sormista toimimattomia.
      Kuudentena päivänä yksityiselle, josta suoraan toiseen sairaalaan, kuvauksiin ja todettiin TOINEN KÄSI PUOLIKSI JO HALVAANTUNUT ja VAKAVA VÄLILEVYN REPEÄMÄ niskassa. Ja suoraan leikkauspöydälle neliraajahalvauksen välttämiseksi.
      KANNATTAISI MENNÄ TOISELLE LÄÄKÄRILLE JA VAATIA MAGNEETTI- / HERMOKUVAUSTA ??

• eläkkeellä hoitotyös

No nyt on maailman kirjat menneet sekaisin jos potilas lääkäriin mennessään on tehnyt jo diagnoosin ja vaatii jotain valmiiksi mietittyä lääkitystä! Aivojen käyttö on sallittua! Miettikäähän vähän omaa asennettanne:sitä metsä vastaamitä sinne huutaa.Terv.kskus lääkärit ovat ihan oikeita lääkäreitä ja asiansa osaavia

• sjrlke

"Terv.kskus lääkärit ovat ihan oikeita lääkäreitä ja asiansa osaavia"

Eräs potilas, jonka diagnoosi oli pitkittynyt oli sanonut lääkärille, että eikö lääkärit googleta.

Ei , ne ei gooleta ja siksi ne ei tiedäkään mitään, niillä on jokut seitkytluvun opiskeluaikaiset tiedot päässään, ja siksi potilaat on paljon valveutuneempia.

Itse olen kärsinyt vaivasta jota ei ole osattu diagnosoida. Jos olisin itse ollut paremmin perillä omasta anatomiastani, niin olisin voinut saada avun aikaisemmin. Lääkärit ei ole tienneet mistä on kyse. Potilaan olisi itse pitänyt tietää.

Olenkin sitä mieltä, että jokaisen potilaan pitää tuntea anatomiaa ja lääketiedettä niin paljon, että osaa tehdä oman diagnoosinsa. Toinen asia on , että mistä löytyy se lääkäri joka pystyy kuuntelemaan mitä potilas kertoo.

Lääkäreiden on syytä katsoa peiliin. Kunnoitus lääkäreitä kohtaan murenee, pikku hiljaa. Mutta kyllä fiksua ja potilasta kuuntelevaa lääkäriä arvostetaan.
        Ylimieliset dinosaurukset on kaikkein pahimpia. Nuorissa lääkäreissä voisi olla jotain toivoa.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      51
      6976
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      688
      3039
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1300
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      98
      1281
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1275
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      61
      1164
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1160
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      237
      1130
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      72
      1022
    10. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      210
      999
    Aihe