Niin päätin. Oon lähössä viikolla 26 ja käyn viikolla 25 ostamassa sen kortin (ei kai oo liian myöhänen aika ostaa sitä korttia sillon?) kun saan vasta sillon tarpeeksi rahaa. Voitteko kertoo mulle vinkkejä sinne? Mulla ei oo todellakaan iso matkabudjetti, ruokaan on 150e, ja jos sattuu jotain ongelmia tai pitää matkustaa bussilla, siihen 75e ja sitten jää 100e vielä käyttörahaa. Haluun sinne reissaa pian joka tapauksessa, vaikka budjetti on noinki pieni. Voitteko antaa jotain vinkkejä tai kenties vastaa näihin kysymyksiin jos tiiätte?
Onko missään mitään ulkomaiden junien aikataulukirjaa myytävänä tai bussiliikenteen yms?
Mistä saa hankittua ulkomailla taksin?
Mistä ostetaan ulkomailla paikkalippu?
Jos oon vaikka junassa ja alan juttelee vastapäiselle henkilölle, mikä vois olla sen reaktio?
Miten löydän perille hostelliin jos sellasen varaan?
Ei kai mul muuta. :D Kertokaa ihmees kokemuksii jos on, oon lukenu jo monelta nettisivulta paljon. =) Kiitti sit jo vastauksista.
Oon lähdössä reilaamaan
5
168
Vastaukset
- 22
Lue tätä viestiketjua, saat hyviä vinkkejä esim majoitukseen.
- cacacac
Hei, noin pienellä budjetilla ei voi ostella paikkalippuja eikä ajaa taxilla. Interrailaajia huijataan esim. meillä maksoi maltaita Madridista taksi toiselta keskusta juna-asemalta toiselle, vaan koska ei kysytty hintaa etukäteen.
Jutella voi oikein hyvin vierustoverille, eikä tarvi pelätä reaktioita. Yleensä vastaanotto on hyvä.Tapaa kivoja ihmisiä, kun uskaltautuu keskusteluihin.
Hostelliin löydät joka kaupungista parhaiten, kun menet ensin turisti-infoon ja kysyt ko. kaupungin karttaa ja hostellien sijaintia. Ne kyl neuvoo sulle myös bussit/metrot/ratikat perille. Missä meinaat yöpyä, ellet hostelleissa, älä lähde reissuun, ellei yöpymiseen ole varaa. Se on todella kurjaa reissaamista notkua juna-asemilla yöitä, siellä on kaikkia pervoja pyytelemässä mukaansa.
Kannattaa muistaa, ettei missään muualla olla niin rehellisiä, kun Suomessa, älä siis luota kaikkiin tyyppeihin, varsinkaan juna-asemilla. - yeeebbuu
Okei, kiitos. =) Mut jos kysyn ne hinnat etukäteen, ni en usko et siit vois koituu paljon ongelmaa? Tai jos ostan junalipun jo asemalta ni eihän ne voi sit velottaa korkeintaan kun lisämaksun joskus? (katoin netistä et ne lisämaksut on senteistä kymmeneen euroon korkeintaan, riippuen maasta). Ja aattelin nukkuu jossain rannalla yms, tiiän et se voi olla vaarallista :D Ja jos tulee huonoi kokemuksii siitä, niin nukun seuraavat kerrat hostelleissa. Mut eihän oo sit liian myöhästä ostaa täl viikol sitä interrail korttii ku meen ens viikol? Ja ainiin, aattelin alottaa silleen että meen lentokoneel Amsterdamiin, pääseekö sillä interrail kortilla sit ilmaseks jonnekkin naapurimaahan siitä? Kauheesti kysymyksii mut haluun olla mahollisimman varma kaikesta :D Kiiitoos
- cocococ
Interrail-kortilla voi matkustaa ilman lisämaksujakin, katot vaan sen kyseisen junan tiedot ja varmistat asemalta lisämaksut. Aina löytyy hitaampia ja lisämaksuttomia junia. Ne nopeet junat on niitä lisämaksullisia.
Voit ostaa lipun tällä viikolla, mutta tarvit ostaessasi passin tai henkilökortin mukaasi.
Lento Amsterdamiin hyvä juttu, sit Interrail Globl Pass käy siittä eteenpäin reissatessa. Tuutko myös lentäen takaisin. Jos tulet lentäen, ole ko. lentokaupungissa sitten ajoissa, että pääset tsekkaamaan lentosi ajoissa.
- yeppppe
Joo, kiiitos =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/2131762Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1411465- 781348
- 541193
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla81102- 741085
- 1091019
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva55980Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53880- 82850