Istahti
Hän
syliini
kietoi silmänsä
katseitteni lämpöön
kätensä
painoi kehoni uumeniin
Pienen hetken
paljasti maailmaansa
lyhyen
sanaisen arkkunsa
suuteli merkiksi huuliini
- kokonainen
maailma aukeni eteemme -
Hän
ja tuokio
jo edesmenneenä
matkaa jälkeemme
tuulet sanoillaan leikkii
tunteensa kuljettaa mukanaan
lainehtii kyynelarkut vesillään
Hän
maailmaltaan
sulkeutuu
portit takanaan
kiinni yössään narahtaa
hiljaisuus
seuranaan.
Hän
8
85
Vastaukset
- Liona32-
Satuin vilkaisemaan tänne ja yllätyksekseni
näin erikoisesti laaditun runosi
Huippukohta oli mielestäni:
"tuulet sanoillaan leikkii
tunteensa kuljettaa mukanaan
lainehtii kyynelarkut vesillään"
Hienoa luettavaa alkavalle päivälle!Niin minäkin välillä täällä vierailen - lukemassa/kirjoittamassakin - kuin siihen ennen vanhaan,ettei pääse tämäkään puoli unohtumaan.
Tämä runo oli eräällä tavalla laadittu jossa suljettu mutta myös tavallaan yritteliäs suhde etsi omaansa,kuitenkin lopulta päätyi yksinäiseen olemassa oloonsa.
Tätä kirjoittaessani minulla oli todella vahva tunne kurkistaa tuonne elämänaaltojen syvemmälle puolelle ... Ja hienosti huomioit nuo sanaset
runostani - erityisesti Yhden !
Kiitos jälleen Sinulle kun jaksoit kommentoida !
- -hn-
Kommentoin taas, en tällä kertaa vertaa omakohtaiseen kokemukseen. Ilmeisesti runosi koski jotain läheistä, jolla on mielenterveydellisiä ongelmia. Jotenkin ajattelisin, että lapsi voisi olla kyseessä, kun käytät sanoja noin erikoisella tavalla. Runo poikkeaa myönteisellä tavalla sinulle ominaisesta jäykästä tyylistä, etkä toista samoja sanakäänteitä kuin tavallisesti. Todella surullinen, mutta realistinen. Kai kiitos paikallaan, kun irrotti sormien nivelet kirjoittamaan vastausta. Huomautan vielä, ettet loukkaantuisi, minun vain sanailevan, en ole itse kirjoittaja laisinkaan - jos laulusta olisi kyse, voisin sanoa omaavani sävelkorvaa, vaikkei lauluääntä olekaan.
Ilahduin Sinun kommentistasi - Yllätyin Positiivisesti : Kiitos !
Erityisen hyvin pääsit runoni sisälle että niin syvälle löysit tien,joihin minä tällä kirjoituksellani pyrinkin.Ehkä oli kantopinta-alaa kun noinkin pitkälti löysit tekstistäni kerrottavaa.
Tämä voisi olla hyvinkin totta kuin myös kuvitelmaakin - arjen realismia - kun tunne ei tavoita vastinetta yrityksistä huolimatta.
Kuinka paljon nykyään on ongelmia miel.terv.ongelmista kuin monista eri syistä,jotka toisia ajavat jopa epätoivoisiin aatoksiin kun määrätty kestomitta on elämässä ylittänyt tietyn sietokyvyn... silloin ihminen murtuu henkisesti. Niin yleistä jopa mutta tavallaan myös salattua.
Tarkoituksella ja tunteella kirjoitin kun oli sellainen "olotila" että nyt oli tälläisen vuoro tulla ulos tekstien puitteissa että pyrin poikkeavaan tapaani juuri tätä runoa kirjoittamaan ... eräänlaista tunnetilan aistimista itsessään - mitä todella haluaa tuoda ns.julki.
Määrätyt runot vaativat ainakin minulta vahvaa tunnetilaa,jolla voin ilmentää sitä mikä ikäänkuin tahtoo/pyrkii runoiksi,sillä sen kyllä itsessään tunnistaa,milloin jokin " salamana " iskee tajuntaan.
Olet oikeassa eräänlaisesta "tyylilajistani" kun siitä poikkeava runo tulee minulta ja ehkä vahvimpana tunne tuossa oli " että nyt jotain poikkeavaa pitää synnyttämän".
"Vaarana" voi olla että lukija saattaa jopa "samaistua" tai käsittää että nyt kirjoittajalla on vaikea elämäntilanne mm.siitäkin on täällä aikoinaan käyty keskustelua kuten ehkä muillakin palstoilla.
Eikä saisi liiaksi jäädä yhden tyylinsä vangiksi,vaan pitäisi välillä edes irroittautua tavanomaisuudestaan.Sitä minäkin mm.olen kirjoittanut täällä ollessani muiden kanssa,sitä vain jotenkin vain luutuu yhden sapluunan käyttäjäksi mutta itse kirjoittaminen on kuitenkin : Pääasia !
En loukkaannu - päinvastoin - on aivan oikein että aidosti kuin perustellusti lukija kertoo runojen sisällöstä omista lähtökohdistaan - mielipiteellään. Se saattaa parhaimmillaan edesauttaa "tyyliinsä vajonnutta kirjoittajaa". Rohkeasti vain esiin että perustellen,sillä se on OK !
Itse olen oppinut kestämään monienkin kriitikoiden mielipiteet,niin hyvässä kuin "pahassakin",sillä ihan harrasteen pohjalta näitä kirjoitan,vaikka kyselyitä on tullutkin että olenko kirjoittanut jopa mahdollisesti runoteoksia ymv. En ole !
Laulelmiakin olen aikoinani kirjoittanut mutta siitä amm.kriitikot eivät oikein kauan sitten suositelleet,vaikka osasta pitivätkin.
Laulajana - itsekin olen aivan onneton.
Sinulle näin poikkeuksellisesti kirjoitin enemmän kun vaivauduit noinkin pitkälti runoani kommentoimaan.
Hyvää Juhannusviikkoa Toivottaen !
Ihana herkkyys kuvastui tästä runosta, jotain niin sanatonta ja surullista mutta kuitenkin kaunista! Kiitos siitä :)
Kiva Yllätys - ihan muistuu ne edesmenneet ajat mieleeni että olet vielä täällä edes joskus käymässä ... tutut nimet lämmittävät kun heitä täällä tapaa,vaikka sitten harvemmin.
Runoni oli ehkä hiukan poikkeuksellinen mutta niin oli tarkoituskin että taisin jopa hiukka onnistuakin.
Runothan on tavallaan kuin elämänvesiä... aallonharjanteineen kuin syvänteineenkin - tyyni ja välillä myrskyinen - poutaa että sadettakin.
Kiitos Sinulle : Riemukasta Juhannusviikkoa !
- *MURUKULTA*
Hauskaa Juhannusta, dolan :)
~o~•○•~~•○•~ooo~•○•~~•○•~o~
Koskettavia säkeitä on sulkasi raapustanut...
Runostasi ei voi olla pitämättä ja vaikka loppu onkin surusävytteinen,
se antaa oman luonteen runollesi - se kantaa.
Kiitos näin ja mukavaa keskikesän hetkiä toivottelee Murukulta :)
http://1.bp.blogspot.com/_MT72RORozjE/TCSumOz2_ZI/AAAAAAAABKc/jlAjdosJXhc/s1600/nauti.jpg :) Iloista että Kaunista Juhannuspyhää Sinulle - ilahduttava oli viestisi kommentti Seinätaulullasi,minulle kuin osoitettu,tänne vesisiin maisemiin.
Hieman tavallisuudestani poikkeavan runon tänne tein " kun se niin vahvana pyristeli minusta ulos " ,ehkäpä silläkin oli oma tarkoituksensa.
Tämä keskikesän toisten niin innostama Juhla on pikkuhiljaa pakenemassa takaviistoon mutta hetkinen vielä hengitetään Jussin henkosia.
Kiitos Sinulle Hyvä Murukulta että otetaan tanssiaskel lähemmäs syliämme. Kauneutta sydänportillesi kukkameresi laitumille !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496665Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6732876Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831249Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.961238- 841225
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611123- 891120
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2371100- 721002
- 238906