vaan ihminen on huono asenteinen, lannustuja, heikko, voitettu ja tahdoton joka ei halua muuttua. Mitä tekemistä on tietyllä aineella ihmiseen, ei se ole sairautta jos on riippuvuutta. Kaikkiahan luokiteltaisiiin silloin sairaudeksi.. Kuten nikotiini, kofeiini, heroiini riippuvuus. Alkoholi on riippuvuus, eikä sairaus. Ei alkoholismiin synnytä.. Sairaus voi iskeä myöhemminkin, mutta ei alkoholismi sairaus ole, se on heikkous, ja tyhmyys..
Kyllä! Ihminen voi olla juomatta, jos vaan on halua tarpeeksi muuttua. Heikkous on haluttomuutta muuttua mm. Turha aina vedota sairauksiin, koska sairaus on esim syöpä jota on mahdoton kontrolloida.
Maailma on mennyt rumaan suuntaa, jossa tietyllä tavalla ihmisistä tehdään liian myöntäväisiä ja ymmärtäväisiä, vaikka jeesustelu ja lepsuilu ajaa ihmiskunnan rappiolle. Heikkoudet, asennottomuus, tyhmyys, helppous, haluttomuus, aikaansaamattomuus ovat heikkouksia joita voi parantaa, ja elämän rakennetta muuttaa..
Ja paskat se sairaus ole. Näin moni sanoo!
A:Ei ole sairaus
14
175
Vastaukset
- ihan miten vaan
Rairaus tai ei kovassa itsesäälissä yrität itsellesi rakentaa uskoa, että voit itse tahdonvoimalla lopettaa.
No onnea yritykseen.
Valitettavasti se ei onnistu ennenkuin luovutat ja toteat, että viina vie sinua kuin litran mittaa ja vasta sitten pääset tuosta paskasta eroon.
Mikä siinä muuttuu tai ylipäätään vaikuttaa mihinkään onko alkoholismi sairaus vai ei? Ainiin jos se on sairaus niin sitä ei voi hallita eli pitää lopettaa kokonaan juominen. Mutta koska se on vain luoteen heikkoutta niin voi vielä vähän ottaa kun on hetken aikaa kärvistellyt kuivahumalassa. - mangojääätee
Täysin samaa mieltä. Oikeata sairausta ei voi parantaa pelkästää tahdonvoimalla. Säälittävää nämä jotka väittävät alkoholismia sairaudeksi. Saavat vaan lisää syitä juoda kun vaan väittävät että "en minä voi sille mitään, olen sairas".
- sellaista se on kun
Mangojäte ei ilmeisesti ymmärtänyt pätkääkää yllä olevaa kirjoitusta.
Mutta KOSKA alkoholismi on sairaus niin se on hoidettavissa ja näin ollen alkoholistilla on kerrankin mahdollisuus saada raittius.
Jos se olisi tahdonvoimasta kiinni niin täällä ei olisi ensimmäistäkään alkoholistia se on senverran vittumainen olotila ettei kukaan halua olla alkoholisti.
Alkoholisti ei saa hyvää oloa alkoholista koko nousuhumala olotila puuttuu.
Alkoholistina eläminen on lähinnä selviytymistä jos kuvittelet jotain muuta niin et tiedä mitä alkoholismi on
Erinomainen avaus! Kertoisitko omat kokemuksesi siitä miten olet tahdonvoimallasi hallinnut elämääsi. Jotta me huonoasenteiset, lannustujat, heikot, voitetut ja tahdottomat muutoshaluttomat saisimme edes uljaan esimerkin.
- Utelias Untamo
Tiettävästi Tenströmkin on raittius miehiä. Kerroppa rehellisesti, raitistuitko omalla tahdonvoimalla, vai pitikö ottaa mielikuvitus käyttöön ja pyytää apua korkeammalta voimalta?
- Utelias Untamo
Korjaan: Tentström-PAV-OPT,... no, huh huh! :D
Utelias Untamo kirjoitti:
Korjaan: Tentström-PAV-OPT,... no, huh huh! :D
Tentström vain näin meidän kesken.
Raitistumiseni on vähän mutkikas tapahtuma. Halusin monta kertaa lopettaa juomisen ja tein tiukkoja päätöksiä joiden pituus vaihteli muutamasta tunnista lähes vuoteen. Kuten huomaat, kamppailuni viinan kanssa kesti vuosia.
Viimeksi otin huikkaa heinäkuussa 1998. Sitten sain jostakin tajuntani ulkopuolelta allekirjoittamattoman viestin, että minun ei tarvitse juoda enää. Juomisen tarve ja paine olivat poistuneet, kertaakaan ei ole tarvinnut kärvistellä hampaat irvessä näiden kohta 13 vuoden aikana.- Plapio
Alkoholismi on synnynnäinen ja parantumaton sairaus.
Siihen auttaa usko korkeimpaan voimaan, jumalaan. Sekä käynti kerholla, koko loppuikänsä, päivä kerrallaan.
Mikä parasta, kerholta onkin sitten erikiva lähteä kokouksen jälkeen virkistävälle ohrapirtelölle, esson paariin, samanhenkisessä kerholais-seurassa!
http://www.youtube.com/watch?v=RdEZLfueE5k
- juoppoevp
Ei se sairaus olekkaan sillä tavalla niinkuin sairaus yleensä ymmärretään.
Alkoholismi on mielensairaus.
Alkoholismiin liittyy aina muitakin mielenkieroutumia kuin vain pelkkä juominen. ap.
Sanot että alkoholi on riippuvuus eikä sairaus mutta sitten käännät sen heikkoudeksi ja tyhmyydeksi?
Valitettavasti asia ei ole noin mustavalkoinen/jokotai tsydeemi vaan monen tekijän kimppu kuten nyt alkoholismin taustalla voi olla monta syytä kuten masennus ym. mielenterveydenhäiriöt tai pelkästään elämisen vaikeus ja kaikkia syitä ei edes tiedetä.
Taviksena sanon että on pelottavan helppoa piiloutua kemikaalien taakse ja ne todelliset ongelmat jää selvittämättä ja vielä pelottavampaa on kun ne todelliset ongelmat unohtaa ja ykköseksi tulee päihdeongelmat. Yritä siinä sitten löytää oikeaa reittiä kun ajatusmaailma kääntyy siihen että vain alko ym. helpottaa ja saa edes vähäksi aikaa sen "helpottavan" ja "iloisen" vaihteen päälle.
Yksinkertaista, raakaa ja pelottavaa elämää vaikka pystyisikin hoitamaan kaikki arjen askareet duunin ja muut mutta kun valomerkki tulee niin sinä maksat kaiken takaisin korkojen kanssa.
Yllättävää kuinka kauan tuota kulissia pystyy pitämään pystyssä. time is a killer.
Ja vitu,t jatka enää tästä aiheesta liian vaikeaa.
Tentström-PAV-OPT ja juoppoevp puhui ihan asiaa minä vain hourailen täällä aamuväsyneenä kun oli levoton yö.
Omasta mielestäni olen kuitenkin kääntynyt oikeaan suuntaan vaikka välillä kaipaakin opastusta.- kädet ylös lenkille
Onko alkoholismi heikkoutta ja tyhmyyttä?
Tahdonvoimilla raitistuminen ei useinkaan onnistu alkoholistille, vaikka oli maailmanmestari tai olympiavoittaja. Kilpaurheilija pääsee tahdonvoimallaan huipulle, mutta alkoholisti voi voittaa alkoholiongelmansa luovuttamalla, antautumalla vahvempansa edessä. - Jarruta ajoissa
"Kilpaurheilija pääsee tahdonvoimallaan huipulle, mutta alkoholisti voi voittaa alkoholiongelmansa luovuttamalla."
Ei kaikki urheilijat pääse tahdonvoimallakaan huipulle. Suurin osa on ikuisia häviäjiä, mutta ovat silti tyytyväisiä osaansa. Toista äärilaitaa edustaa ne jotka turvautuvat vippaskonsteihin saavuttaakseen menestystä, mainetta ja mammonaa.
Alkoholiongelmasta/alkoholismista pääsee eroon vain tahdonvoimalla, ei vippaskonsteilla. - tenttupetteri
Minusta kysymys on omasta tahdosta ja valinnasta.
Itsellä takana vuosikausia juomista ja lopettamisyrityksiä. A-klinikat ynnä AA:tkin käyty, mutta sieltä ei minulle apua tullut.
Sitten lopetin ihan omalla päätöksellä kun alkoholi ei antanut elämääni mitään sellaisia fiiliksiä, joita en saanut myös selvin päin. Päin vastoin.
Alkoholismin sanominen sairaudeksi antaa juopolle vain luvan ja tekosyyn juoda ja sitä kautta selityksen läheisille: "Juon, koska olen sairas".
Oman kokemuksen kautta uskon, että moni muukin pystyisi ottamaan itseään niskasta kiinni ja lopettamaan juomisen, mikäli oikeasti sitä haluaa.- tehdään jotain
Koska olen sairas, hakeudun hoitoon. Näinkin voi ajatella ja sitten toimia
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496665Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6732876Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831249Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.961238- 841225
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611123- 891120
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2371100- 721002
- 238906