Seitsemän kuukautta juomatta. Olen kohta 59 vuotias mies ja jäin työttömäksi kaksi vuotta sitten. Juomiseni oli työelämässä ollessani jo vuosia jatkunut sellaisena, että otin yleensä keskiviikkoisin ja lauantaisin. Kerralla meni n. kossupullollinen. Krapula-aamuja ei ollut. Koskaan en halunnut ottaa kahtena päivänä peräkkäin. Kun jäin työttömäksi, alussa samanlainen juominen jatkui. Vaimoni on useinkin uhkaillut ottavansa eron, jos alkoholinkäyttöni ei muutu kohtuulliseksi. Viime kesän jälkeen rupesin tiedostamaan, että voin ottaa useammin,kun ei tarvinnut aamulla mennä töihin, en kuitenkaan perättäisinä päivinä. Mopo alkoi kuitenkin karata useammin käsistä, ja en aina seuraavana päivänä muistanut, mitä olin sauhunnut ja puhunut. Aamuisin oli aina tosi nolo olo. Vaimollani on sellainen perhetausta, että hänen molemmat vanhempansa olivat alkoholisteja. Hän käyttää alkoholia kohtuullisesti, kerran viikossa 1-2 olutta. Alussa hän ei ymmärtänyt tätä minun korkki kiinni ratkaisua. Hän oli sitä mieltä, että emme voi käydä missään, kun minä en ota.. Olemme kuitenkin käyneet ravintoloissa, eikä minua haittaa, jos juon mehua jäillä, sehän näyttääkin ihan siideriltä:) Vaimoni on sitä mieltä, että voisin joskus ottaa ravintolassa pari kaljaa, kun kuitenkin voin ottaa kohtuullisesti, jos haluan? En kuitenkaan tunne olevani vielä tässä tilanteessa, koska en ole vielä tiedostanut miksi käytin alkoholia. Vaimo suostui ehdotukseeni, että en ottaisi vielä tänä kesänä. Antakaa minulle neuvoja, minkälaisesta rautalangasta vaimolleni pitäisi asia vääntää, ettei itselleni tulisi morkkista siitä, etten enää käytä alkoholia.
Stoori
12
203
Vastaukset
- kesä ja juhannus
Eikös aikuinen mies saa itse päättää juomisestaan. Suomessa kyllä katsotaan joskus pitkään, jos ei juo niin kuin muut.
Hyvää Juhannusta sulle ja vaimollesi - --------
Kovin erilaisia tarinoita, ja murheita.
Alkoholistivanhemmat omannut vaimo, joka patistaa miestään ottamaan...
Olet ilmeisesti tavallinen on/off-tapaus:
"..otin yleensä keskiviikkoisin ja lauantaisin. Kerralla meni n. kossupullollinen."
Kun taas vaimosi suosii toista linjaa:
"Hän käyttää alkoholia kohtuullisesti, kerran viikossa 1-2 olutta."
Ja sehän on on/off-miehelle vain itsensä kiusaamista ja härnäämistä.
Ydinkysymys lienee siinä, pystytkö todella kohtuukäyttöön?
Tuputtava vaimosi ei taida tiedostaa sitä, että leikkii kohdallasi tulella.
Ei kenenkään tarvitse juoda ympäristön odotusten mukaisesti.Joskus puoltoista vuotta sitten, yritin laittaa korkin kiinni, ja se johti silloinkin siihen, että olin ilonpilaaja. Alussa otin sitten baarissa vain pari kaljaa, puolen vuoden sisällä alkoholinkäyttöni taas "normalisoitui". Nyt en haluaisi lähteä tälle linjalle, ennenkuin minulle selviää miksi join. Tällä korkki kiinni ratkaisulla haluan rakentaa elämääni eteenpäin. Mitä on odotettavissa kymmenen vuoden päästä, jos jatkaisin samaan malliin, kuin ennenkin?
- ===
istuvakarhu kirjoitti:
Joskus puoltoista vuotta sitten, yritin laittaa korkin kiinni, ja se johti silloinkin siihen, että olin ilonpilaaja. Alussa otin sitten baarissa vain pari kaljaa, puolen vuoden sisällä alkoholinkäyttöni taas "normalisoitui". Nyt en haluaisi lähteä tälle linjalle, ennenkuin minulle selviää miksi join. Tällä korkki kiinni ratkaisulla haluan rakentaa elämääni eteenpäin. Mitä on odotettavissa kymmenen vuoden päästä, jos jatkaisin samaan malliin, kuin ennenkin?
Rakenna elämääsi eteenpäin oman tahtosi mukaan ja tarvittaessa korkki kiinni.
Onhan se vaan perk... kumma, jos vaimon komentamana pitää alkaa juoppoutumaan, mikä kymmenen vuotta ryyppäämällä entiseen malliin onnistuu. === kirjoitti:
Rakenna elämääsi eteenpäin oman tahtosi mukaan ja tarvittaessa korkki kiinni.
Onhan se vaan perk... kumma, jos vaimon komentamana pitää alkaa juoppoutumaan, mikä kymmenen vuotta ryyppäämällä entiseen malliin onnistuu.Kyllähän tässä yritetään yhdessä kohti tulevaisuutta. En tiedä sitten provosoinko vaimoa? Olen harrastanut liikuntaa ja saanut tänä aikana 8 kiloa painosta pois.
- ErikoistaOn
"Vaimoni on useinkin uhkaillut ottavansa eron, jos alkoholinkäyttöni ei muutu kohtuulliseksi".
"Alussa hän ei ymmärtänyt tätä minun korkki kiinni ratkaisua".
Onko noissa kahdessa lauseessa pieni ristiriita? Tiedän, että kohtuullinen käyttö ja "korkki kiinni"-ratkaisu ei ole sama asia mutta mutta...sun vaimos siis haluaa, että et juo paljoa mutta et saa sitä kokonaan lopettakkaan? Vähän erikoinen tilanne.Tätä asiaa kun tarkemmin pohdiskelen, olen aika itsekäs. Enhän ole nyt tällähetkellä enää se muutaman oluen ottanut seurallinen ja tulevaisuutta suunnitteleva aviomies. Täytyy ottaa itseään niskasta kiinni ja huomioida vaimoa enemmän. Elämme suurten muutosten aikoja:)
- kannaajja
Tosi fuck-up tilanne.
Vedä kossupullo ja kato mitä tapahtuu? Varsin originelli tapaus tuo Stoorisi. Selailkaa vaikka yhdessä tätä palstaa. Tai lukekaa Raimo O. Kojon elämäkerta hänen kirjastaan "Eroon viinasta".
- Lissu vaan
Hei!
Onnittelut, olet ollut jo 10 kk juomatta! Olethan ollut? Vaimosi käytös on todella outoa. Pidä puolesi, älä kuuntele vaimoa tässä asiassa. Hänen kuuluisi olla ikionnellinen, kun olet pystynyt tähän.
Terv. Lissu. - Sinde vm-82
Rakenna elämäsi niin joku käy tuhoamassa sen
Raivaten sinut pois tieltään- zdsfgxfhgm,
Nyt äijä sanot lumpullesi suorat sanat.
Juot ensin kymmenen vuorokautta. Tämän jälkeen kysyt muijaltasi oliko sopiva satsi. Jos vinkuu jotain, eli osoittaa mieltään ihan kumpaan suuntaan tahansa, liialliseen tai liian vähäiseen juomiseen, niin tempaiset uudet 10 vuorokautta. Nyt sillä erotuksella, että pyörit suurimman osan ajasta alasti ja koukit muijaasi haaruksista aina ohimennessäsi, pyydät pillua vartin välein, jos alkaa tulla vastaanhangoittelua, ilmoitat että onkos pillua heattava muualta.
Pidät taas parin päivän tauon ja jatkat taas putkea, nyt alat tuoda naispuolisia uusia ystäviä taloon, voit myös harrastaa seksiä heidän kanssaan, kunhan et tee sitä aviovuoteessa. Kuukauden kuluttua voit kysyä naiseltasi vieläkö hän haluaa sinun juovan vai saisitko jo lopettaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih537115Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7113266Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1341514Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841341- 841325
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2281322Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631207- 891200
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321145- 811104