Heippa,
Huh huh, ootte varmaan aivan täynnä näitä "apuaaa mikä rotu mulle!!" keskusteluja, mutta pakko mun on teitä vähän kiusata ja kysellä siis samaa!
Olen opiskelija, parin kuukauden päästä täysi-ikäinen. En ole hento enkä laisinkaan pieni. En myöskään lihava taikka mitenkään liikuntarajoitteinen. Multa löytynee entuudestaan piakkoin 4v täyttävä sekaroitunen tytsy koira, venäjältä 'pelastettu' kodittomat koirat ry;stä. Tässä on jonkin sortin juoksijaa, paimenta ja ehkä vartioivaa koiraa. Ei siis mitään tietoa mitä, mutta tekee kaikkea tuota. Tyttö on keskikokoinen ja tykkää sekä tarvitsee paljon liikuntaa.. Sitä saadenkin. Myö liikutaan pyörällä, rulliksilla, uiden, lenkkeillen, bussilla ja ihan vaikka potkulaudalla. Käydään paljon kaikkialla, eli ollaan sosiaalisia. Osataan myös tokoilla ja agilityillä. Viehejuoksu on myös tuttua.
Pointti oli siis se että me halutaan näihin harrastuksiin kaveriksi toinen koira. Olen ikäni kasvanut rhodejen keskellä, että isot ja vähän haastavammatkin rodut ovat tervetulleita. Me halutaan että koiralta, tai siis kyseisellä koirarodulla on ulkonäköä, vähän ehkä karskimpaa semmoista, asennetta luonteessa, omistautumista omistajalle eikä tapa toisia koiria luontaisen viettinsä puolesta. Halutaan ei niin fiksu koira, eli pitää tai siis saa olla bimbona palloista,kepeistä ja leluista. Pitää tykkää vedestä ja siis liikkumisesta, mutta myös pitää osaa rauhottua kotona. Tietty koirasta "saa semmoisen kun haluaa" kasvattamalla siitä semmoisen, mutta mää tahdon että koiralla olis luonnostaan nuita piirteitä ittessään.
Hirveen sekava että pitkä viesti, mutta kertokaa jos teille tulee joku rotu mieleen mikä minulle sopisi. Koiran hankinta ei ole aivan nyt oleellista, mutta tahdon rauhassa päästä tutustumaan erirotuihin :)
Koirarodun harkintaa
6
103
Vastaukset
- ghyuuipiop