Palstan sinkut, luetteko kirjoja?

neiti ruiskukka

Tuleeko teillä vielä luettua kirjoja, kun netistäkin löytyy kaikenlaista luettavaa? Kuinka usein käytte kirjastossa ja mitä yleensä lainaatte sieltä?

Itse käyn aika ahkerasti, varmaan melkein viikoittain, kirjastossa. Syksyn, talven ja kevään aikana tulee lainattua lähinnä koulukirjoja, kun ei niitä jaksa eikä ole mitään järkeäkään itselleen kaikkia ostaa. Nyt kesäaikaan lainaan paljon kaikkea muutakin kun koulukirjat on voinu heittää nurkkaan vähäksi aikaa. Nytkin on kesken yksi hyvä kirja, jonka lukemista ei viitsisi melkeen edes jättää kesken.

21

130

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kirjaskorpioni

Luen todella paljon. En pysty enää oikein nukahtamaankaan, jollen lue sängyssä vähintään puolta tuntia, ja yleensä menee nukahtamislukemiseen pari tuntia, joskus jopa koko yö.

En käy kirjastossa, koska haluan omistaa kirjat, jotka luen. Kouluikäisenä kävin kirjastossa kerran viikossa ja toin kotiin kirjaston salliman määrän kirjoja, olisiko ollut kahdeksan kappaletta kerrallaan. En tiedä, mistä tuo johtuu, mutta noin oli jo kauan sitten opiskeluaikoina tenttikirjojen kanssa, vaikkei varaakaan ollut. Kirjat ostan nykyisin ulkomaisista verkkokaupoista ja kirjakaupoista. Kotona on jo yksi seinällinen kirjoja, lattiasta kattoon. Aina löytyy luettavaa.

• ......

Paljon tulee luettua. Mutta se on kausittaista. Välillä menee parikin kirjaa päivässä mutta sitten voi olla viikkojen taukoja ettei tule muuta kuin jumitettu netissä.

• Älyn haamu

En kauheasti. Yleensä kun jotain luen niin faktaa sitten. Viimeinen fiktiokirja jota aloitin lukemaan oli Kafkan Oikeusjuttu mutta keskenhän se jäi kun oli niin puuduttavaa tekstiä.

• Älyn haamu

Olen lukenut seuraavat kirjat:

Roberto Savianon Gomorra, Ala Bashirin Saddamin uskottu, Adam Toozen Wages of destruction, Ian Kershawn Fateful Choices, John Steinbeckin Vihan hedelmät ensimmäinen osa, Dan Brownin Da Vinci koodi, John Dickien Sisilian mafian historia, George Orwellin 1984.

Voisko joku suositella jotain hyvää Saddamin uskotun tai Gomorran tapaista kirjaa?

Pentuna olin helvetillinen lukutoukka. Luin muun muassa kaikki Viisikko-kirjat ja paljon muuta paskaa :-( Tuollaiset nörttiharrastukset ovatkin varmasti edesauttaneet ATM:istymistäni ja syrjäytymistäni.

• Älyn haamu

Ai niin ja oonhan mä lukenut muutaman Henning Mankellin Wallanderin ja yhden Remeksenkin. Ihan paskoja!

• siinä kolkytv mies

Netti on vaikuttanut siihen etten enää lue (harrastus)aikakauslehtiä juuri lainkaan. Foorumeilta saa samat tiedot ja paljon enemmän. Blogit on täynnä kaikkien aikojen parhaat... - listoja. Ennen niitä luki lehdistä. Nyt netistä.

• Älyn haamu

Minunkin lukemiseni on vähentynyt. Tosin nettiä enemmän se saattaa liittyä yleiseen älylliseen taantumiseeni. Eristäytyneisyys tyhmentää kun ei saa älyllisiä virikkeitä.

Voisko joku nyt suositella jotain hyvää Saddamin uskotun tai Gomorran tapaista kirjaa?

• 20
        Älyn haamu kirjoitti:

Minunkin lukemiseni on vähentynyt. Tosin nettiä enemmän se saattaa liittyä yleiseen älylliseen taantumiseeni. Eristäytyneisyys tyhmentää kun ei saa älyllisiä virikkeitä.

Voisko joku nyt suositella jotain hyvää Saddamin uskotun tai Gomorran tapaista kirjaa?

Tuo on niin totta. Mulla samanlainen tilanne - taantuu ilman älykästä seuraa.

Millaisia kirjoja nuo mainitsemasi on? En osaa vain nimen perusteella suositella :)

mulla on tainnut olla lainassa toi gomorra mut en muista lukeneeni. sillai käy joskus...

• Älyn haamu
        20 kirjoitti:

Tuo on niin totta. Mulla samanlainen tilanne - taantuu ilman älykästä seuraa.

Millaisia kirjoja nuo mainitsemasi on? En osaa vain nimen perusteella suositella :)

mulla on tainnut olla lainassa toi gomorra mut en muista lukeneeni. sillai käy joskus...

Ne on sellasta vähän viihteellisesti kirjoitettua faktaa.

• ..............

• Älyn haamu

• 14
        Älyn haamu kirjoitti:

Rikoksista vai? On kait noista hirmuteoista vaikka mitä kirjoteltu? Äsken luin minäkin yhdestä venäläisestä hullusta josta aikanaan oli paljon lehdissä. Ei tosin ollut hyvä kirja. Tai no, ei hyvä, ei huono.

• Älyn haamu
        Älyn haamu kirjoitti:

Suositelkaa nyt hyviä kirjoja.

• ehkä yhden lukenut..
        Älyn haamu kirjoitti:

Suositelkaa nyt hyviä kirjoja.

finlandiaehdokkaat?

• .................

• Visplilän kauppaaja

Jonkin verran, lähinnä tunnettuja nimiä. Olen alottamut kirjojen lukemisen vasta viime vuoden alussa, ja siihen liittyy pieni Suomi24 historia. Tähän mennessä tullut luettua Dostojevskin, Kafkan, Mannin, Kunderan, Gogolin ja Goethen tuotantoa, ja sitten yksittäisia kirjota Montesquieulta, Laclosilta...

Kirjastossa käyn 1-4 kertaa kuukaudessa. Viimeksi kävin perjantaina hakemassa kesäreissulle lukemista, ja mukaan tarttui kolme Ivan Turgenevin kirjaa. Luen yleensä muualla kuin kotona kuten esimerkiksi työmatkan aikana, kesäloma matkalla, ulkosalla.

• FF

Aina on 1-4 kirjaa "työn alla", faktaa ja fiktiota. En käyt kirjastoa muuhun kuin kurssikirjojen hankkimiseen, muut ostan omaksi. Kotona on /- 25 hyllymetriä kirjoja asunnossa ja puolikymmentä laatikollista varastossa. Ostan 1-4 kirjaa viikossa, tänään viimeksi nappasin mukaani yhden pokkarin. Luen enimmäkseen suomeksi ja englanniksi, satunnaisesti ruotsiksi ja harvakseltaan saksaksi.

• Jaska'

Ennen luin aika paljonkin. Nykyisin tuntuu olevan kaikenlaista aina menossa, ettei jaksa/jouda paneutumaan mihinkään.

• jackaroo

Luin nuorempana paljonkin, mutta jotenkin se "huvilukeminen" jäi yliopiston alkaessa melko vähiin. Nyt kun muutin Helsinkiin eikä ole ollut paljon muutakaan järkevää tekemistä niin olen alkanut taas lukea enemmänkin. Välillä tulee luettua joka viikko yksi kirja, välillä taas menee parikin viikkoa etten lue yhtäkään kirjaa.

• nir-

Luen, ennen paljon, nykyään kohtalaisesti. No, nyt lomalla on mennyt noin kirja päivässä mutta se on poikkeus. Arkena menee noin kirja viikossa. Yleensä lainaan ystäviltä/sukulaisilta enemmän kuin kirjastosta, mutta sielläkin tulee käytyä noin kerran kuussa.

Ihan kaikki menee, mutta faktaa luen vaan kun sitä katson tarvitsevani. Yleensä kaunokirjallisuus suomeksi, dekkarit englanniksi, fantasia kummin vaan. Hyvin harvoin luen muilla kielillä, lähinnä se on sitten tietopuolta. Suosikkikirja voisi olla Bulkakovin Saatana saapuu Moskovaan. Ellei sitten Orwellin 1984. Tai Huxleyn Uljas uusi maailma. Vaikea päättää, loistavia kirjoja on niin paljon...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      673
      4249
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      19
      2135
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      92
      1213
    4. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      70
      1086
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      66
      908
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      113
      842
    7. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      73
      827
    8. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      65
      816
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Kitee
      245
      779
    10. Mies, mikä on kauneinta, mitä kaivattusi

...on sulle sanonut? Kuhan kysyn ♥️
      Ikävä
      37
      763
    Aihe