Kalastaminen rannalta Jkl

kalaeino

Moro,

Kertokaahan kaikki hyvät paikat mistä voi rannalta heitellä virvelillä? Etenkin Palokka- ja Alvajärven paikat kiinnostaisi.

Ja sitten toinen juttu. Keljonlahden voimalaitosta vastapäätä Sippulaniemessä, mitä lupia sinne tarvitsee jos heittelee rannalta/kallioilta? Riittääkö Länsi-Suomen Läänilupa vai pitääkö siihen olla erikseen joku Päijännelupa?

Kalastuslupa asiat on niin sekaisin netissä, että joku taho saisi koota semmoisen yhden järkevän nettisivun mistä selkeästi löytyisi tieto.

17

2423

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asedh

Valtion kalastuksenhoitomaksu ja läänikohtainen viehekalastusmaksu riittää Päijänteelle, mikäli heittelet uistinta vain yhdellä vavalla kerrallaan.

• kalliita särkiä

osa Vaajavirrasta on Päijännettä eikä virta-alueella saa noilla luvilla vielä kalastaa, ei edes jokamiehen oikeuksilla onkia mato-ongella eikä pilkkiä talvella sillä aluetta hallinnoi koukku ja paukku ry.

Rajan tarkkaa paikkaa en tiedä ja lisäksi Leppäveden puolelle alue ulottuu myös, eli esim rautatiesillan allakaan et saa ilman lupia mato-ongella istuskella.

• zsfbg

Voi voi, kun se ei ole sen koukkupaukku ry:n vika. Kun se on sillä lailla, että missään päin Suomea ei saa läänikohtaisella luvalla kalastaa lohi- ja siikapitoisten vesistöjen koski- ja virtapaikoissa. Eikä onkia mato-ongella. Semmoset on lait.

• sesama

Joopa, onko sitten myös Leppäveden puolelle ulottuva alue myös virtapaikkaa, aluehan ulottuu pitkälle Leppäveden puolelle.

Kukas sitten keräisi esim vaajavirrassa kalastamisesta rahat jos ei olisi koukun ja paukun hallinnoimaa aluetta, tämä kyseinen yhdistyshän istuttaa alueelle tiettyjä kalalajeja, entäpäs jos virtaan ei istuttaisi kukaan yhtään mitään?

• zdgnbzds

• kalaeino

Aika kallista lystiä kalastaminen täällä Vaajavirtaan 170e / vuosi vieraslupa.

Huonot on mahdollisuudet rannalta heittelyyn täällä. Palokassa Pappilanjoki, mutta en tiedä sitten kuinka matalaa vesi on siellä, ainakin tumman väristä vesi.

Ja kuokkalasta olen löytänyt pari paikkaa mistä pääsee heitteleen, en tiedä vaan riittääkö sinne pelkkä valtion ja läänin lupa.

Keljonlahden voimalaitoksen lähellä on hyvä paikka heitellä, luotan täältä saatuun tietoon ettei sinne tarvi mitää sen kummempaa päijänne lupaa.

Vinkkejä vielä hyvistä paikoista?

• sszer

Jyväsjärven ja Palokkaan riittää yhdellä vieheellä kerrallaan kalastamiseen läänikohtainen. Tuomiojärveen tietääkseni ei riitä, tarvitaan oma lupa, kun tunkevat sinne kirjolohta. Mahdollisesti Palokalla voi kuhan tavoittaa rannalta uimarannan laiturilta heittämällä. Tosin kannattaa mennä vain huonolla kelillä, kun siellä ei ole uimareita.

• Anonyymi

jokohan haukia kohta sulapaikoista irtoais. missä parhaat paikat huhtikuussa?

• Anonyymi

Mitä maksaa keljonlahdelle katiskamerkki.ei saa selvää netistä

• Anonyymi

Virveliä voi heitellä vaikka Seppälän Prisman parkkipaikalla, katsoo vain ettei kenenkään päälle heitä. Parhaiten lentää kun heittää vavan paksuin pää edellä, niin kuin keihästä.

• Anonyymi

taas yksi vailla harrastuksia kommentoimassa

• Anonyymi

On mulla virvelinheittoharrastus.

• Anonyymi

Teemu Torssonen tietää, kysykää häneltä missä saa kaloja kiduttaa ja missä ei.

• Anonyymi

Nykyään riittää valtion kalastuksenhoito maksu virvelille. Kalastuksenhoitomaksu on 2021 45euroa plus toim.kulut 4,5e eli 49,50e. Luvan voi ostaa myös lyhyemmäksi ajaksi esim päiväksi.
      Luvalla saa kalastaa virvelillä koko Suomessa pois lukien ne vesistöt joihin tarvitaan erikseen lisälupa mutta pääsääntöisesti kaikissa järvissä ja lammissa saa virvelöidä.

• Anonyymi

cittarin kalatiski hyvä paikka

• Anonyymi
      UUSI

Pakko sanoo et pappilasillan alla on goated paikka nappasin viime kesänä kymmeniä kaloja yhdellä reissulla

• Anonyymi
      UUSI

Minä oon heitellyt virveliä Motonetin parkkipaikalla, virvelin löytää heiton jälkeen helposti kun asfalttipiha. Aika kauan saa heitellä ennen kuin vapa ja kela surkeassa kunnossa. Nurmikolle heiteltäessä vapa ja kela ei kärsi niin paljoa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3063
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2725
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2335
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2188
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1996
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      57
      1929
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1576
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1537
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1380
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      30
      1351
    Aihe