Hyväksyykö Jumala synnin?

vähäsuola

Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen. Hyväksi hän loi ihmisen ja antoi ihmisen elää vapaasti Eedenin puutarhassa. Herra sanoi: 'Vain siitä puusta joka antaa tiedon hyvästä ja pahasta, älä syö, sillä sinä päivänä, jona siitä syöt, olet kuoleman oma.' (1. Moos. 2:17)

Ihminen söi puusta, josta Herra oli häntä kieltänyt syömästä ja näin teki syntiä Herraa vastaan. Ja Jumala antoi varoituksen käydä toteen: 'Maaksi tulet jälleen sillä siitä sinut on otettu.' (1. Moos. 3:19)

Miten kävi Muinaisten kaupunkien, Sodoman ja Gomorran? Niissä kaupungeissa vallitsi irstaus, ja siveettömyys. Kukaan ei ollut kuuliainen Jumalalle. Ainoastaan Abrahamin veljenpojan Lootin Herra pelasti Sodomasta. Voitte lukea raamatusta 1. Moos. 19:1-30.

Minä tuomitsen teistä itse kunkin sen mukaan, mitä hän on tehnyt. Näin sanoo Herra Jumala. "Kääntykää, luopukaa synneistänne, ettei syyllisyys olisi uhkana yllänne! (Hes. 18:30)

Jumala kutsuu jokaisen ihmisen parannukseen. Hän lähetti Johanneksen, ennen Jeesusta, kutsumaan ihmisiä parannukseen jotta ihmiset voisivat ottaa vastaan Jeesuksen.
'Kuulkaa! Ennen kuin tulee Herran päivä, suuri ja pelottava, minä lähetän teille profeetta Elian. Hän kääntää isien sydämet lasten puoleen ja lasten sydämet isien puoleen. Silloin en tuomitse maata perikatoon kun tulen.' (Malakian kirja 3:23-24)

Ei Jeesuskaan tullut lakia muuttamaan, vaan toteuttamaan. Totisesti sanoo Jeesus: Tie Jumalan Valtakuntaa on vaikea kulkuinen, vain harvat löytää perille. Jos joku lähtee sille tielle, ja katsoo taakseen, ei hän ole kelvollinen Valtakuntaan. Mutta jos joku päättää lähteä sille tielle, Minä itse olen hänen tukenaan, jos hän kaatuu minä nostan hänet jalkeille, jos hän kääntyy, mutta myöhemmin palaa takaisin, Minä annan anteeksi. Jos joku tulee luokseni, mutta sitten luopuu Minusta (kokonaan), Minä sanon: Hänen olisi parempi ettei olisi syntynytkään.

Minä olin, ja tulen aina olemaan, Minä en jätä ketään, joka tulee minun luokseni. Se joka tulee minun luokseni, Minä vien Hänet perille.

Herra Jeesus tulee pian takaisin. Katukaa syntejänne, jotta saisitte ne anteeksi. Katukaa Jeesuksen Kristuksen nimessä. Jos olet lukenut tämän todistuksen, etkä ota vastaan sitä, niin et myöskään voi tuona suurena Herran päivänä osoittaa sormella kohti Jumalaasi ja sanoa etteikö Hän olisi varoittanut.

Jumalaton eläköön yhä jumalattomasti, saastainen rypeköön saastassaan, vanhurskas harjoittakoon vanhurskautta ja pyhä edetköön pyhyyden tiellä. "Minä tulen pian ja tuon jokaiselle palkan, maksan kullekkin hänen tekojensa mukaan.

34

136

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ristiiriitaa

"Minä tulen pian ja tuon jokaiselle palkan, maksan kullekkin hänen tekojensa mukaan. "

Useissa kohdissa Raamatussa viitataan tuohon ylläolevaan ajatukseen "maksan kullekin hänen tekojensa mukaan".

Miksi sitten aina opetetaan, että Jeesuksen omat pelastuvat ja muut joutuvat helvettiin. Raamattu kuitenkin puhuu paljon enemmän tästä "tekojen mukaisesta palkasta". Ilmeisesti on olemassa kaikenlaisille teoille omanlaisensa hyvitys ja omanlaisensa rangaistus, koska teotkin ovat niin erilaisia.

Ristiriita on siis olemassa tässäkin kohtaa????

• snowcake

Uskon Jeesuksen vertauksen vuohista ja lampaista tarkoittavan kahdenlaisia uskovia.
        Myös vertaus perheenisännästä joka maksoi kaikille denarin, vaikka he olivat tehneet eri pituisen työpäivän.
        Joka ei tahdo tehdä Jumalan tahtoa, ja senkin vähän hammasta purren.
        Ihminen kuormittaa itseään synnillä.
        Aina ei voi välttyä tekemästä syntiä, onnellinen se, jolla on vapaus valita.
        Synti on enemmänkin asenne, kuin teko. Ihminen voi olla vaikka kuinka kunnollinen, silti hän on Jumalan edessä syntinen.
        "Ystävä - en minä tee sinulle vääryyttä, etkö sopinut minun kanssani denarista?
        Enkö saa tehdä omallani, mitä tahdon?" Pahat ihmiset eivät siis vielä taivaassakaan antaisi kaikkien pelastua.

Jos uskis on varas, hän ei usko Raamattuun.
        Katkeruuden eri muodot ovat äärettömän kiinnostavia, joku voi ajatella, kun Jumala ei millään auta, otan oikeuden omiin käsiin.
        Jos teemme oikein saamme ajan mittaan niittää, kun emme väsy.

• HanneleL

Ennen Jeesusta, Aadamin ja Eevankin jälkeen oli ihmisiä, jotka ottivat kutsun vastaan, kun Jumala heitä kutsui. Voisi varmaan puhua ihmisistä, jotka sydämessään halusivat elää paremmin, rehellisemmin, vaikka olivat virheitäkin tehneet ( esim. Mooses ).
      Jumala kuitenkin katsoi esim. Aabrahamin vanhurskaaksi, oikeamieliseksi, Jumalan mielenmukaiseksi, koska hän uskoi ja luotti Jumalaan.

Jumala on oikeudenmukainen Jumala arvostelee, tuomitsee oikein, ei kuten ihmiset. Vain Jumala näkee meidän jokaisen räpiköinnin, hyvät yritykset, epäonnistumiset, onnistumiset pienissä ja isoissa asioissa.

Koska Jumala haluaa auttaa ja pelastaa ihmisiä enemmän, hän lähetti poikansa Jeesuksen kärsimään koko maailman synnistä johtuvan tuomion. Jeesus tuli tänne vapaaehtoisesti. Itse asiassa ei tainnut olla muuta mahdollisuutta. Jesuksen työ kuitasi Aadamin ja Eevan lankemisesta johtuvan kuoleman ja enemmänkin.

Jeesuksen kärsimystä ei haluta tuoda paljon julki tätä nykyä, mutta juuri
      tuo viattoman uhri, kärsimys, kuolema, ylösnouseminen, on meidän elinehtomme tätä nykyä.

Yksinkertainen, karu tosiasia, Ilman uskontojen, ihmisten rituaaleja, mystiikkaa.

Kun Jeesukselta alkaa pyytää apua, oma elämä, ajattelutapa alkaa muuttua
      pikkihiljaa. Alamme tehdä enemmän hyviä tekoja.
      Mutta että usko Jeesukseen riittää kuoleman hetkellä, jos esimerkiksi päättää
      vasta silloin ottaa Jeesuksen Vapahtajana vastaan.
      Jeesuksen nimellä ja verellä on suuri voima.

Joudumme jokainen tuomittavaksi, mutta ne jotka ovat kuolleet uskossa Jeesukseen, heillä on Jeesus suojana ja vanhurskautena. Ja se riittää.
      Tässä näkyy Jumalan rakkaus ihmisiä kohtaan. Hän haluaa, että ihmiset elävät.

Minä olen tehnyt paljon syntiä, yritän elää paremmin, mutta minulla on
      vain yksi mahdollisuus pelastua iankaikkiseen elämään ja se on Jeesus.
      Olen tämän elämän elänyt pitkälti väärin, mutta Jeesuksen avulla uskallan toivoa parempaa.

• OttoPetteri

>>...Jumalaton eläköön yhä jumalattomasti, saastainen rypeköön saastassaan,...

• Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan, ei ole ketään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa; kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään. (Room 3:10-12)

Olemme siis vääriä emmekä vanhurskaita, pahaa tehneitä emmekä hyvää tehneitä, ja kaukana Jumalasta emmekä suinkaan pyhiä eli Jumalalle erotettuja. Mutta Jumala vanhurskauttaa jumalattoman. Ja sen tähden me voimme välttää toisen kuoleman, voimme pelastua hirvittävältä tuomiolta ikuiseen kauhistukseen, voimme päästä takaisin Jumalan yhteyteen.
        Sillä Kristus kuoli syntiemme tähden, Vanhurskas vääräin puolesta, johtaakseen meidät Jumalan tykö. (1 Piet 3:18)

On yksi Vanhurskas, joka kuoli meidän kaikkien vääräin puolesta.
        Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa. (Room 3:23-24)

Vanhurskaita eli oikeamielisiä ovat siis ne, jotka ottavat Jumalan lahjavanhurskauden vastaan. Vääriä ne, jotka sen hylkäävät. Pelastuminen Jumalan valtakuntaan edellyttää tästä väärämielisyydestä luopumista eli kääntymistä Jumalan puoleen. Silloin vapaudumme tuosta väärästä, ja Kristuksen vanhurskaus luetaan hyväksemme.

Ihan oma lukunsa on sitten palkanmaksu. Sillä kun meistä edellä kuvatulla tavalla on tullut Kristuksen omia, mikään kadotustuomio ei meitä kohtaa. Mutta Kristuksen palkintotuomioistuimen eteen me joudumme/pääsemme.

• OttoPetteri
        kalamos kirjoitti:

Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan, ei ole ketään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa; kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään. (Room 3:10-12)

Olemme siis vääriä emmekä vanhurskaita, pahaa tehneitä emmekä hyvää tehneitä, ja kaukana Jumalasta emmekä suinkaan pyhiä eli Jumalalle erotettuja. Mutta Jumala vanhurskauttaa jumalattoman. Ja sen tähden me voimme välttää toisen kuoleman, voimme pelastua hirvittävältä tuomiolta ikuiseen kauhistukseen, voimme päästä takaisin Jumalan yhteyteen.
        Sillä Kristus kuoli syntiemme tähden, Vanhurskas vääräin puolesta, johtaakseen meidät Jumalan tykö. (1 Piet 3:18)

On yksi Vanhurskas, joka kuoli meidän kaikkien vääräin puolesta.
        Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa. (Room 3:23-24)

Vanhurskaita eli oikeamielisiä ovat siis ne, jotka ottavat Jumalan lahjavanhurskauden vastaan. Vääriä ne, jotka sen hylkäävät. Pelastuminen Jumalan valtakuntaan edellyttää tästä väärämielisyydestä luopumista eli kääntymistä Jumalan puoleen. Silloin vapaudumme tuosta väärästä, ja Kristuksen vanhurskaus luetaan hyväksemme.

Ihan oma lukunsa on sitten palkanmaksu. Sillä kun meistä edellä kuvatulla tavalla on tullut Kristuksen omia, mikään kadotustuomio ei meitä kohtaa. Mutta Kristuksen palkintotuomioistuimen eteen me joudumme/pääsemme.

Mitähän tuokin litania ihan oikeasti tarkoittaa? Vanhurskautta ja lahjavahurskautta ja vanhusrkauden lahjaa ja... Samaa höpötystä jatkuvasti.
        Eikö yksikään uskoonpöllähtänyt itse ajattele vai eikö omia ajatuksia saa olla, kun aina saa samaa lainahöpötystä asiaan kuin asiaan?

• OttoPetteri kirjoitti:

Mitähän tuokin litania ihan oikeasti tarkoittaa? Vanhurskautta ja lahjavahurskautta ja vanhusrkauden lahjaa ja... Samaa höpötystä jatkuvasti.
        Eikö yksikään uskoonpöllähtänyt itse ajattele vai eikö omia ajatuksia saa olla, kun aina saa samaa lainahöpötystä asiaan kuin asiaan?

Sinä kysyit, kumpi on parempi taivaaseen, lapsenraiskaaja vai sinä.

Yritin vastata Raamatun pohjalta, jota todella aina lainaan, että kumpikaan teistä ei ole kelvollinen taivaaseen ilman, että otatte vastaan Pelastuksen Jeesuksessa Kristuksessa. Jeesus pyytää, että annatte sovittaa itsenne Jumalan kanssa. Jos näin teette, te kumpikin olette kelvollisia taivaaseen yksin Jeesuksen Kristuksen ansion perusteella.

• syntitappaa

älkää eksykö, Jeesus tuli ottamaan pois synnin ja joka seuraa häntä on naulinnut lihansa himoineen. Meidän tulee kieltää itsemme ja seurata häntä, mutta joka tekee syntiä on perkeleestä.

• hengellinen

Synti ei tapa, mutta se aiheuttaa tekijälleen sellaisia kärsimyksiä, että tämä haluaa luopua synnin tekemisestä viimeistään silloin kun malja on täysi.

• Room 7:11

Synti ... petti minut ja tappoi

• hengellinen

Ihminen elää omalla vastuullaan. Jumala loi materian, mutta henkeä Jumala ei luonut, koska henki on sama kuin Jumala joka on aina ollut. Kukaan ei luo itseään. Materia on hengestä muotoutunut Jumalan ohjauksessa. Evoluutio on tuo ohjaus.

• HanneleL

Profeetat varoittivat Israelin pappeja ja paimenia sekä kansaa.
      Joku profeetoista, en muista kuka, itki sitä, että kansa hukkuu tietämätömyden vuoksi.
      Ja niin taitaa käydä meille kuin Israelille tänäkin päivänä, ellemme ala tehdä parannusta, etsiä tietoa, kysyä apua Jumalalta.

Raamatun kieli ja asiat tuntuvat alkuun todella vaikeilta.

Mitä miksi jokin asia on syntiä. Miksi esimerkiksi jokin luonnollinen asia kuten seksi voi olla syntiä.
      Kunnes asiat alkavat loksahtaa, että joo, minun pitää elää itseäni ja muita kunnioittaen. En saa tehdä ihan mitä mieli milloinkin haluaa, vaan minun pitää alkaa vartijoida omia tekemisiäni, etten loukkaa ja satuta ketään. En esimerkiksi saa tehdä aviorikosta, koska teollani aiheutan surua monelle.

Mitä oikein on vanhurskaus, hurskaus, oikeamielisyys. Ihan käsittämättömiä sanoja. Kyseessä kuitenkin on selkokielellä se, että ihminen elää rehellisesti ja kunnioittaa Jumalaa ja lähimmäistään.Taistelee oikeudenmukaisuuden puolesta. Auttaa köyhiä, leskiä, orpoja, sairaita. Noudattaa siis rakkauden lakia. Rakkaus ei aiheuta kenellekän pahaa.

Meille saatetaan näyttää Raamattu jotenkin mystisenä asiana, salakielenä,
      jota ymmärtävät vain harvat.
      Mutta se, kun sitä alkaa lukea, alkaa selittää itse itseään. Vaatii tietty useampaa lukukertaa, avointa ja nöyrääkin mieltä.

Minä olen epäluuloinen, enkä siis opetuksia syö pureskelematta.
      Iloitsen tilanteista, jolloin huomaan, etä joku muu oli huomannut saman asian kuin minä. Tai kun ylipäätään tajuan, mitä joku palljon lukenut viisas, sanoo.

• Jer 23

1. "Voi paimenia, jotka hukuttavat ja hajottavat minun laitumeni lampaat, sanoo Herra.
        2. Sentähden näin sanoo Herra, Israelin Jumala, paimenista, jotka kaitsevat minun kansaani: Te olette hajottaneet minun lampaani ja karkoittaneet ne pois ettekä ole pitäneet niistä huolta. Katso, minä pidän huolen teidän pahain tekojenne rankaisemisesta, sanoo Herra.
        3. Ja minä kokoan lampaitteni tähteet kaikista maista, joihin olen ne karkoittanut, ja tuon ne takaisin laitumelleen, ja ne ovat hedelmälliset ja lisääntyvät.
        4. Ja minä herätän heille paimenia, ja ne kaitsevat heitä; eivät he enää pelkää eivätkä säiky, eikä heistä yhtäkään puutu, sanoo Herra.
        5. Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä herätän Daavidille vanhurskaan vesan; hän on hallitseva kuninkaana ja menestyvä, ja hän on tekevä oikeuden ja vanhurskauden maassa.
        6. Hänen päivinänsä pelastetaan Juuda ja Israel asuu turvassa. Ja tämä on hänen nimensä, jolla häntä kutsutaan: 'Herra on meidän vanhurskautemme.'
        7. Sentähden, katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin ei enää sanota: 'Niin totta kuin Herra elää, joka johdatti israelilaiset Egyptin maasta',
        8. vaan: 'Niin totta kuin Herra elää, joka johdatti ja toi Israelin heimon jälkeläiset pohjoisesta maasta ja kaikista muista maista, joihin minä olin heidät karkoittanut.' Ja niin he saavat asua omassa maassansa."
        .

• Vähä suola
      Ei hyväksy syntiä koska jumala on pyhyys,sen sijaan ihminen joka tunnustta syntinsä jeesukselle silloin pääsee jumalan yhteyteen jeesuksen välityksellä ei suoraan.

• idiootit.....

Typerä kysymys, tietenkin hyväksyy! Jos Jumala nyt on kaikkivoipa, kyllähän hän nyt menisi ja estäisi kaiken uskovaisten pahana pitämän. Mutta silti meillä on sisällissotia ja ehkäisyä, voivoi. Taitaa näyttää siltä ettei koko hyypiötä ole edes olemassa. Tai ehkä hän lähti kaljalle ja palaa muutaman tuhannen vuoden kuluttua....

• Tosiasia!

Jos Jumala on kaikkivoipa, hän ymmärtää ihmisten inhimilliset ominaisuudet.

Jos Jumala on kaikkivoipa, hän tiesi kaiken ennalta. SYNTIINLANKEEMUSKAAN ei siis tullut yllätyksenä. Jos tämä koko maanpäällinen touhu on vain Jumalan ja Paholaisen shakkia ihmisillä, mitä se kertoo Jumalasta?

Kristinuskon oppirakennelmissa on melkoisia ongelmia.

• "Mutu":lle jotakin

> Jos tämä koko maanpäällinen touhu on vain Jumalan ja Paholaisen shakkia ihmisillä, mitä se kertoo Jumalasta?

Sen, että Jumala antaa ihmiselle mahdollisuuden ja vapauden rakastaa ja palvella Herraansa ja Jumalaansa tuon Pahan yrittäessä sitä estää omillaan.

Valitkaa siis oikein ketä tahdotta palvella ja totella joko kuuliaisuudeksi Jumalalle ja Jeesukselle ja elämälle tai Pahalle kuolemaksi. Etsikää Jumalan valtakuntaa ja vanhurskautaan, jos rakastatte sielujanne.

• Tosiasiat

Kaikkivoipana Jumalan pitäisi periaatteessa jo etukäteen tietää, mitä kukin valitsee. Eikö niin?

Jos kaiken tämän tarkoitus todella on vain seuloa ne oikeat uskovat muiden joukosta, meno on melko villiä. Jos Jumala on kaikkivoipa ja yliluonnollinen kaikin puolin, ihminen ei häntä ymmärrä. Ihminen vain KEKSII kaikenlaista.

• Ei ihmisen tarvitse

keksiä mitään Raamatun ulkopuolelta, sillä siksi antoi pyhät kirjoitukset.

Tietysti Isä tietää kaiken, tulevatkin sillä on ajan ulkopuolella. Poika on ajassa sidottuna kaikkeen luomakuntaan sillä on kauttaan voimassa, sillä on Jumalan elävän Sana eli elävän veden Lähde ja valtaistuimestaan tuo virta lähtee.

Tietysti ihmisen kannattaa rakastaa itseään ja lähimmäistään ja Herraa Jeesusta ja ristiään, sillä sen kautta on toivomme ja syntiemme anteeksiantamus.

Kenenkään ei kannata suhtautua Jumalan evankeliumiin välinpitämättömästi tai hyljätä sitä, sillä on ainoa toivomme. Tietenkään ei Jumala ketään pakota tahtonsa tuntemiseen ja tekemiseen eli vanhurskauteensa ja pyhitykseensä.

Herra on hyvä ja tarjoaa lunastusta pahasta, amen. Hallelujah!

• Tosiasiat!

Vaikka oletkin trolli, asetan sinulle kysymyksen.
      Onko koko tämän maanpäällisen menon tarkoitus vain löytää todelliset Taivaaseen pääsevät uskovat? Kaikkihan sinne eivät pääse??

Lyhyt vastaus, kiitos.

• En ole trolli vaan

Jeesuksen opetuslapsi. En edes tiedä, mitä trolli tarkoittaa.

Jokaisen ihmisen elämän tarkoitus perimmiltään on löytää Isä Jumalan lupauksen lapseus Herran Jeesuksen kautta ja uskossa ja toivossa ja rakkaudessa vaeltaa elävässä vedessä ja Pyhässä Hengessä, amen.

Raamattu on Isän Jumalan antamien kirjoista muodostettu kirjakokoelma. Tietysti on hyvä ymmärtää taustoja. Ilmestyskirjan sanoma on suoraan Isän antaman Jeesuksen ja enkelin kautta Johannekselle, joka tallensi alkutekstin kreikaksi ja voimme sen lukea ja kääntää suomeksi.

Vastakysymykset:

Mikä omassa elämässäsi on sinulle epäselvää Isän Jumalan ja Pojan Jeesuksen ja Pyhän Hengen ja Raamatun ilmoituksen ja valtakuntansa ja vanhurskautensa suhteen?

Mistä sinua kiikastaa näissä asioissa?

• Tosiasiat!
        En ole trolli vaan kirjoitti:

Jeesuksen opetuslapsi. En edes tiedä, mitä trolli tarkoittaa.

Jokaisen ihmisen elämän tarkoitus perimmiltään on löytää Isä Jumalan lupauksen lapseus Herran Jeesuksen kautta ja uskossa ja toivossa ja rakkaudessa vaeltaa elävässä vedessä ja Pyhässä Hengessä, amen.

Raamattu on Isän Jumalan antamien kirjoista muodostettu kirjakokoelma. Tietysti on hyvä ymmärtää taustoja. Ilmestyskirjan sanoma on suoraan Isän antaman Jeesuksen ja enkelin kautta Johannekselle, joka tallensi alkutekstin kreikaksi ja voimme sen lukea ja kääntää suomeksi.

Vastakysymykset:

Mikä omassa elämässäsi on sinulle epäselvää Isän Jumalan ja Pojan Jeesuksen ja Pyhän Hengen ja Raamatun ilmoituksen ja valtakuntansa ja vanhurskautensa suhteen?

Mistä sinua kiikastaa näissä asioissa?

Minun elämässäni on kaikki ok. Aikaa on liikaa ja siksi joudan täälläkin uskovaisten kanssa väittelemään.

Ääriuskovaisten näkemykset ovat omituisia ja huonosti perusteltuja, kuten on nähty. Siksi osoitan logiikkavirheet.

• Luulet vain noin
        Tosiasiat! kirjoitti:

Minun elämässäni on kaikki ok. Aikaa on liikaa ja siksi joudan täälläkin uskovaisten kanssa väittelemään.

Ääriuskovaisten näkemykset ovat omituisia ja huonosti perusteltuja, kuten on nähty. Siksi osoitan logiikkavirheet.

tasan niin pitkään kunnes tulet herätykseen tai sitten menet Jumalan eteen tuomiolle. Toki saat elää luulossasi, mutta tosiasiassa sinun kannattaa etsiä Jumalan valtakuntaa ja vanhurskauttaan, sillä vain siten voit saada totuudellisen elämän lupauksen lapseudessa ja päästä osalliseksi Jumalan armoliitosta Herrassa Jeesuksessa ja Hengessään.

Mistä tämän tiedän? Tietysti omasta elämästäni, sillä olenhan minäkin ollut samanlaisessa tilanteessa kuin sinäkin ennen heräämistäni hengellisesti eloon.

Ole kiitollinen että sinulla on aikaa myös parannuksen tekoon, jos toimit viisaasti, sillä Herran pelko on viisauden alku ihan konkreettisesti eikä vain sanontana. Toki itsekin ymmärrän erittäin vajavaisesti Jumalaa, mutta omistan uskoa ja toivoa ja rakkautta sillä olen saanut vastaanottaa armoaan anoen ja kiittäen ja tahdon myös päästä Uuteen Jerusalemiin Herran Jeesuksen opetuslapsena kuten on kirjoitettu voittajista.

Tietenkään emme osaa perustella ulkopuolisille asioita, jotka ovat itselemme koettua ja lisäksi Raamatun ilmoitus on kaiken perusta Pyhän Hengen opettamana. Tätäkään ei uudestisyntymätön voi ymmärtää ja perustaa omaansa enemmän kuin Herran antamiin sekä kirjoituksissa ja myös hengellisesti ja jälkimmäistä ei voi ymmärtää ellei sitä itse saa maistaa elävänä vetenä ja Herran Hengen opetuksena ja hyvänä elävänä sanana Jeesuksen antamana taivaalliselta valtaistuimeltaan.

Tietenkään et voi osoittaa yhtään logiikkavirhettä, sillä koko elämäsi ilman Jeesusta Jumalan ainosyntyisenä Poikana on virheellisessä pimeydessä totuudellisen valkeuden sijaan, ja on tosiasia!!!

Sitä en tiedä, miksi olen sinua oppinut tuntemaan? Vertauskuvalliseksi todennäköisesti. Voin olla varma vain siitä, että tietysti Isä Jumala tahtoo sinun pelastuksen tielle tulevan uskon ja rakkauden kautta Jeesukseen, amen.

• Tosiasiat!
        Luulet vain noin kirjoitti:

tasan niin pitkään kunnes tulet herätykseen tai sitten menet Jumalan eteen tuomiolle. Toki saat elää luulossasi, mutta tosiasiassa sinun kannattaa etsiä Jumalan valtakuntaa ja vanhurskauttaan, sillä vain siten voit saada totuudellisen elämän lupauksen lapseudessa ja päästä osalliseksi Jumalan armoliitosta Herrassa Jeesuksessa ja Hengessään.

Mistä tämän tiedän? Tietysti omasta elämästäni, sillä olenhan minäkin ollut samanlaisessa tilanteessa kuin sinäkin ennen heräämistäni hengellisesti eloon.

Ole kiitollinen että sinulla on aikaa myös parannuksen tekoon, jos toimit viisaasti, sillä Herran pelko on viisauden alku ihan konkreettisesti eikä vain sanontana. Toki itsekin ymmärrän erittäin vajavaisesti Jumalaa, mutta omistan uskoa ja toivoa ja rakkautta sillä olen saanut vastaanottaa armoaan anoen ja kiittäen ja tahdon myös päästä Uuteen Jerusalemiin Herran Jeesuksen opetuslapsena kuten on kirjoitettu voittajista.

Tietenkään emme osaa perustella ulkopuolisille asioita, jotka ovat itselemme koettua ja lisäksi Raamatun ilmoitus on kaiken perusta Pyhän Hengen opettamana. Tätäkään ei uudestisyntymätön voi ymmärtää ja perustaa omaansa enemmän kuin Herran antamiin sekä kirjoituksissa ja myös hengellisesti ja jälkimmäistä ei voi ymmärtää ellei sitä itse saa maistaa elävänä vetenä ja Herran Hengen opetuksena ja hyvänä elävänä sanana Jeesuksen antamana taivaalliselta valtaistuimeltaan.

Tietenkään et voi osoittaa yhtään logiikkavirhettä, sillä koko elämäsi ilman Jeesusta Jumalan ainosyntyisenä Poikana on virheellisessä pimeydessä totuudellisen valkeuden sijaan, ja on tosiasia!!!

Sitä en tiedä, miksi olen sinua oppinut tuntemaan? Vertauskuvalliseksi todennäköisesti. Voin olla varma vain siitä, että tietysti Isä Jumala tahtoo sinun pelastuksen tielle tulevan uskon ja rakkauden kautta Jeesukseen, amen.

Logiikkavirhe. Yksinkertaistetaan keskustelua. Esitän väitteen ja sinä kerrot, missä kohti siinä on logiikkavirhe.

Minä väitän, että sinunkin näkemyksesi ovat vain subjektiivisia tulkintoja Raamatusta. Mikään ei todista, että ne olisivat luotettavampia kuin muiden.

Missä kohtaa lauseitani on logiikkavirhe?

• Pääsitkin itse
        Tosiasiat! kirjoitti:

Logiikkavirhe. Yksinkertaistetaan keskustelua. Esitän väitteen ja sinä kerrot, missä kohti siinä on logiikkavirhe.

Minä väitän, että sinunkin näkemyksesi ovat vain subjektiivisia tulkintoja Raamatusta. Mikään ei todista, että ne olisivat luotettavampia kuin muiden.

valitsemaan lauseesi, no katsotaan logiikkavirheesi:

> Minä väitän, että sinunkin näkemyksesi ovat vain subjektiivisia tulkintoja Raamatusta. Mikään ei todista, että ne olisivat luotettavampia kuin muiden.

Ensiksi väitöksesi ei ole looginen vaan perustuu olettamukseen, niinkuin väitteet yleensä. Vain Isän Jumalan Herran Jeesuksen kautta esittämät ovat totuutta ja logiikkaa eli Jumalan elävää Sanaa. Vain Pyhässä Hengessä esitetyt ovat loogisia. Tietysti voi ihmisenkin esittämä olla samansuuntainen kuin looginen, mutta perustuu subjetiiviseen ilman Pojan Hengen vaikutusta. Kun et ole Jeesuksessa et voi olla Logoksessa etkä sanan perimmäisessä merkityksessä looginen, vaikka arvioisi olisikin oikean suuntainen.

Tietysti olet oikeassa, että minun näkemykseni ovat subjetiivisia tulkintoja Raamatusta, uskon myös että näin on kaikkien ihmisten osalta. Itseasiassa Raamattu on pyhien kirjojen kokoelma eikä voi ihminen siihen suhtautua kuin subjetiivisesti.

Tilanne on tietysti erilainen Raamastusta saatavana suhteena taivaalliseen Isään ja Herraan Jeesukseen ja Pyhään Henkeen, sillä silloin meillä voi olla objektiivinen suhde Herraan ja Jumalaan tietysti sen armon ja totuuden mukaan mitä olemme saaneet vastaanottaa armoliitossa.

Toivottavasti ymmärrät eron Raamatun ja Jumalan välillä.

Itseasiassa me kaikki ihmiset elämme Jumalassa, mutta uudestisyntyessämme elävästä vedestä ja Pyhästä Hengestä synnymme lupauksen lapsiksi ja Jeesuksen opetuslapsiksi. Uudestisyntymässä myös käsityksemme muuttuu subjektiivisen näkemyksen lisäksi objetiiviseksi sen mukaan kuin Herran Henki on sitä meille suonut Pyhässä Hengessä. Jumala käyttää suhteessamme itseensä nimenomaan Raamatun pyhiä kirjoituksia ja Pyhän Hengen siunausta opetuksena ja voimana.

Todistustusasia olisi Jumalan tehtävä tutkimalla sydämemme ja antaen lausuntonsa, sillä ihmisen omat todistukset muutoin kuin hedelmän tutkimisen kautta ovat enemmän tai vähemmän (epä)luotettavia. Tietysti hedelmistä eli ajatuksista ja sanoista ja teoista voidaan päätellä ihmisen suhde Jumalaan ja samoin onko ihminen hyvä vai huono sen tuottaman hedelmän mukaan, niinkuin on kirjoitettu. Kuitenkin tulee ymmärtää että erilaisia aikakausia ja lankeemisia ja nousemisia on mahdollista tehdä. Esimerkkinä voisi pitää vaikka Daavidia, sillä elämäänsä mahtui Jumalan profeettana monenlaista. Samoin voisimme omaamme myös arvioida, mutta ihminen näkee ulkoisen ja Jumala sisäisen kuten myös Daavidin valinnassa Herra ilmoitti Samuelille.

Tulkintojen luotettavuudessa Raamatun suhteen on kirjoituksien oma todistus tärkein, mutta sitäkin tärkeämpi on Herran Hengen todistus, sillä varsinkaan profetioita ei voida ymmärtää muutoin kuin Herran Hengen opettamana, niinkuin on kirjoitettu.

Subjektiivisuudesta keskustellessa sinun kannattaa vaihtaa tuo "Tosiasiat!" "MustaTuntuu!" nimimerkiksi, sillä jos et usko totuutta Jeesuksesta ja tule Herran opetamana ja totuuttamana elämän merkityksen tosiasian tuntemiseen, niin voiko tuolla nimimerkillä olla mitään totuudellista ja objektiivista pohjaa ja perustaa varsinkaan uskontojen keskustelupalstalla? Mielestäni on harhaanjohtava ja perustelun todennäköisesti ymmärrät.

• Yksinkertaistaen
        Tosiasiat! kirjoitti:

ihmisen suhde Raamattuun voi olla vain subjektiivinen, koska Raamattu on esine.

Ihmisen suhde Jumalaan voi olla subjektiivisen lisäksi objektivinen sen mukaan minkä ihminen on saanut Jumalan Pyhän Hengen antamana suhteena Raamastusta ja henkilökohtaisesta muusta.

Vain Jumala voi antaa luoetettavia todistuksia ihmisten tulkinnoista Jumalan tahdon mukaan tai sen vastaisesti. Tietysti meillä voi ihmisenä olla käsityksiä erilaisista tulkinnoista ja Jumalan Hengen armoittamana saamme vastaanottaa armoaan ja totuuttaan vanhurskautumisen ja pyhityksen mukaan.

• Tosiasiat!
        Yksinkertaistaen kirjoitti:

ihmisen suhde Raamattuun voi olla vain subjektiivinen, koska Raamattu on esine.

Ihmisen suhde Jumalaan voi olla subjektiivisen lisäksi objektivinen sen mukaan minkä ihminen on saanut Jumalan Pyhän Hengen antamana suhteena Raamastusta ja henkilökohtaisesta muusta.

Vain Jumala voi antaa luoetettavia todistuksia ihmisten tulkinnoista Jumalan tahdon mukaan tai sen vastaisesti. Tietysti meillä voi ihmisenä olla käsityksiä erilaisista tulkinnoista ja Jumalan Hengen armoittamana saamme vastaanottaa armoaan ja totuuttaan vanhurskautumisen ja pyhityksen mukaan.

Ongelma onkin juuri siinä, että uskon nimissä subjektiivisista totuuksista tehdään objektiivisia.

Ajatus siitä, että vain uskova ihminen ymmärtää uskoa on looginen - uskon kannalta. Reaalimaailman totuus se ei ole. Kun ihminen määrittelee todellisen maailman asioita tietyllä tavalla siksi, että uskoo jonkin uskonnon oppirakennelmiin, ajaudutaan helposti ongelmiin.

Näinhän onkin asian laita esim. kirjaimellisten Raamatun tulkintojen suhteen. Pian ajaudutaan kreationismin kaltaisiin puhtaisiin haihatteluihin, jolloin usko astuu selittelemään sellaisia asioita, joissa se on heikoilla.

Uskonnollisilla perusteluilla on läpi historian puututtu milloin mihinkin. Pohjimmiltaan uskontoon liittyykin vallankäyttö ja uskovilla on aina löytynyt selitykset ihan joka lähtöön.

Puheet Pyhästä Hengestä ovat hedelmättömän oloisia. Se sama (?) Pyhä Henki antaa ihmisille erittäin vaihtelevia ohjeita. Siksi kristikunta kiisteler.

• Herraan turvaten
        Tosiasiat! kirjoitti:

Ongelma onkin juuri siinä, että uskon nimissä subjektiivisista totuuksista tehdään objektiivisia.

Ajatus siitä, että vain uskova ihminen ymmärtää uskoa on looginen - uskon kannalta. Reaalimaailman totuus se ei ole. Kun ihminen määrittelee todellisen maailman asioita tietyllä tavalla siksi, että uskoo jonkin uskonnon oppirakennelmiin, ajaudutaan helposti ongelmiin.

Näinhän onkin asian laita esim. kirjaimellisten Raamatun tulkintojen suhteen. Pian ajaudutaan kreationismin kaltaisiin puhtaisiin haihatteluihin, jolloin usko astuu selittelemään sellaisia asioita, joissa se on heikoilla.

Uskonnollisilla perusteluilla on läpi historian puututtu milloin mihinkin. Pohjimmiltaan uskontoon liittyykin vallankäyttö ja uskovilla on aina löytynyt selitykset ihan joka lähtöön.

Puheet Pyhästä Hengestä ovat hedelmättömän oloisia. Se sama (?) Pyhä Henki antaa ihmisille erittäin vaihtelevia ohjeita. Siksi kristikunta kiisteler.

Jeesuksen nimessä, amen!

• Tosiasiat!
        Herraan turvaten kirjoitti:

Jeesuksen nimessä, amen!

Tämän tyyppinen "keskustelu" on varsin hupaisaa.

Troillailu taitaa olla antoisaa?

• Sinun suhtautuminen
        Tosiasiat! kirjoitti:

tosiasioihin on kyllä surkuhupaisaa, samoin tuon trollailu-trolli-sanojen käyttö.

:)

• muutoin olet kyllä
        Tosiasiat! kirjoitti:

asiallinen keskustelija vaikka et oikein ymmärrä tosiasioita, ainakaan Jumalan valtakunnan suhteen tai Raamatun tai Jumalan tai Jeesuksen, mutta kyllä sinulla niistäkin on mielipide ja saa tietysti ollakin.

Hyvä tietysti olisi pyhittyä totuudessa ja janota vanhurskasta mielenlaatua Jumalan Hengen siunausta anomalla Jeesuksen nimessä. Ne tosiasiat!!!

• Tosiasiat!
        Sinun suhtautuminen kirjoitti:

tosiasioihin on kyllä surkuhupaisaa, samoin tuon trollailu-trolli-sanojen käyttö.

:)

Jos yksi keskustelija nostaa esiin historiallisia tosiseikkoja ja tulkitsee tapahtumia niiden kautta ja toinen (toiset?) vastaa uskonnollisilla julistuksilla ja hallelujaa-huudoilla, ei voida puhua keskustelusta. Tulkitsen toiminnan tahalliseksi provosoinniksi ja siis samalla trollaamiseksi.

Pääsemme asialinjalle sitten, kun puhut asiasta muutenkin kuin vain esim. Raamattu on ainoa totuus-linjalla. Jos esitän väitteen, oletan että sitä kunnioitetaan asiallisilla vastauksilla eikä pelkällä uskonnollisella julistuksella. Tämä palsta ymmärtääkseni ei ole vain sitä varten.

• Hyvin lainattu
        Tosiasiat! kirjoitti:

Jos yksi keskustelija nostaa esiin historiallisia tosiseikkoja ja tulkitsee tapahtumia niiden kautta ja toinen (toiset?) vastaa uskonnollisilla julistuksilla ja hallelujaa-huudoilla, ei voida puhua keskustelusta. Tulkitsen toiminnan tahalliseksi provosoinniksi ja siis samalla trollaamiseksi.

Pääsemme asialinjalle sitten, kun puhut asiasta muutenkin kuin vain esim. Raamattu on ainoa totuus-linjalla. Jos esitän väitteen, oletan että sitä kunnioitetaan asiallisilla vastauksilla eikä pelkällä uskonnollisella julistuksella. Tämä palsta ymmärtääkseni ei ole vain sitä varten.

väärällä mielenlaadulla:

> Raamattu on ainoa totuus-linjalla.

Yritä samaa otollisella mielenlaadulla!

:) Runsaasti asukoon sinussa Raamatussa ilmoitettu totuudellinen Jumalan tahdon mukainen mielenlaatu nöyrtyessäsi sen vastaanottamaan!

Rakasta Israelin Pyhää Herraa Jeesusta kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielusta ja kaikesta mielestäsi, niin sinun käy hyvin ja elät niinkuin hengelliset ja sydämmeltään ympärileikatut juutalaiset, mikä suuri ja ihana kutsumus, miksi et sen mukaan tahdo parantua ja vanhurskautua ja pyhittyä, oletko sairas vai pelkästään pimee vai sidottu tämän maailman ruhtinaan paulaan?

Herra Jeesus sinua siunatkoon parannuksen armolla ja totuudella!

• Jumalan valtakunta

on iloa ja rauhaa ja vanhurskautta Pyhässä Hengessä Jeesuksen nimessä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3023
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2665
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2275
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2168
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1976
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      35
      1765
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1556
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1507
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1350
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      29
      1329
    Aihe