Uskovaisille kysymys `ahtaasta portista´ ?

Olenko sisäpuolella?

Mä olen lukenut jonkin aikaa tätä palstaa aika aktiivisesti, useina päivinä viikossa. Olen lukenut myös raamattua ja tutkinut raamatun sanakirjasta raamatussa käytettyjen sanojen merkitystä [Raamatun sanakirja, Aapeli Saarisalo]. Uskossa oleva kaverini lahjoitti sen mulle vuoden alussa. Sain myös muistitikun, johon oli tallennettu useita Mauri Viksten-nimisen papin opetussaarnoja.

Nyt on palstalla kirjoitettu paljon ahtaasta portista ja ovesta. Kirjoitukset on mun mielestä tosi ristiriitaisia. Katsoin sanakirjasta portti-sanaa, mutta siitä ei löytynyt selitystä, mitä Jeesus tarkoitti `ahtaalla portilla´.

Vielä jokin aika sitten mä koin, että mä olen tullut uskoon. Mun kokemus perustui siihen, että raamattua lukiessa mulle tuli usko, että Jeesus on kuollut mun syntien tähden ja kun mä rukoilin häntä antamaan mulle mun synnit anteeksi ja pelastamaan mut, niin mä sain rauhan sisimpääni.

Pian alkoi kuitenkin painaa tunnolla asioita, joilla mä olin rikkonut opiskelijakavereita ja naapureita vastaan, mutta kun mä menin pyytää heiltä anteeksi niin rauha palasi.

Nyt mä mietin, että olenko mä vielä edes mennyt ahtaasta portista sisälle, kun tulee yhä vastaan asioita, joista kokee, että tämä on hylättävä ja pantava pois. Joidenkin kirjoittajien mukaan ainakaan en ole mennyt.

Mä kysynkin nyt vanhemmilta uskovaisilta, että millä tavalla ahtaasta portista pääsee sisälle ja mitä pitäisi vielä tehdä, jos siitä ei pääse sisälle uskomalla Jeesukseen ja antamalla elämänsä hänen käsiinsä?

Mä löysin tähän kaksi kohtaa raamatusta, joissa Jeesus puhuu tästä asiasta. Toinen on Matteus 7:13 ja 14. `Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät; mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät´. Ja toinen on Luukas 13:24. "Kilvoitelkaa päästäksenne sisälle ahtaasta ovesta, sillä monet, sanon minä teille, koettavat päästä sisälle, mutta eivät voi". Miksi monet ei pääse sisälle, vaikka koettavat päästä? Voiko Jeesukseen uskovakin jäädä oven ulkopuolelle vai mitä Jeesus tarkoitti?

Mä pyydän, että portin läpi kulkeneet rukoilisivat mun puolesta ja vastaisivat.

70

204

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jeesuksen kuorma on

keveä.
      Sanot: "Monet koettavat päästä sisälle, mutta eivät voi."
      Se on synti, joka estää päästyn.
      Kyseessä on synti, josta ei ihminen halua luopua. Ei ota siltä kohtaa armahdusta vastaan vaan valii syntiään. Monet eivät halua tänäkään päivänä luopua pakannallisesta sunnuntaista, vaan pitävät sitä pyhänä kynsin hampain, vaikka raamattu ei sitä pyhäksi tee. Myös muu haureudellisuus ja himot saattaa uskovaa kiinnostaa niin kovasti, että luopuu pelastuksen mahdollisuudesta, eikä mene armahtajan eteen. Lootin vaimo kääntyi katsomaan taakseen, ei ollut valmis luopumaan entisestä elämästään.

Matteus 7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

• >>Monet eivät halua tänäkään päivänä luopua pakannallisesta sunnuntaista, vaan pitävät sitä pyhänä kynsin hampain, vaikka raamattu ei sitä pyhäksi tee.

• Semper.Fidelis kirjoitti:

>>Monet eivät halua tänäkään päivänä luopua pakannallisesta sunnuntaista, vaan pitävät sitä pyhänä kynsin hampain, vaikka raamattu ei sitä pyhäksi tee.

Aamen Semper!

• >>Vielä jokin aika sitten mä koin, että mä olen tullut uskoon. Mun kokemus perustui siihen, että raamattua lukiessa mulle tuli usko, että Jeesus on kuollut mun syntien tähden ja kun mä rukoilin häntä antamaan mulle mun synnit anteeksi ja pelastamaan mut, niin mä sain rauhan sisimpääni.

• Olenko sisäpuolella?

Kiitos vastauksesta.

Voiko olla niin, että mä olen tullut siis ahtaasta portista sisälle, kun mä annoin elämäni Jeesuksen käsiin, vaikka tulee esiin asioita, jotka tuntuu, että ne pitää hylätä? Mä olen myös hylännyt, mutta on niiden kanssa taistelua käyty. Mulle oli tosi vaikeeta pyytää isältä anteeksi ja silloin mä huomasin, että mussa on paljon ylpeyttä.

Mä en ymmärtänyt kaikkea mitä kirjoitit, mutta Jeesusta mä tahdon seurata.

• Olenko sisäpuolella? kirjoitti:

Kiitos vastauksesta.

Voiko olla niin, että mä olen tullut siis ahtaasta portista sisälle, kun mä annoin elämäni Jeesuksen käsiin, vaikka tulee esiin asioita, jotka tuntuu, että ne pitää hylätä? Mä olen myös hylännyt, mutta on niiden kanssa taistelua käyty. Mulle oli tosi vaikeeta pyytää isältä anteeksi ja silloin mä huomasin, että mussa on paljon ylpeyttä.

Mä en ymmärtänyt kaikkea mitä kirjoitit, mutta Jeesusta mä tahdon seurata.

Sen perusteella, mitä kirjoitit, ei voi tulla muuhun johtopäätökseen kuin, että sinä olet pelastuksen oven sisäpuolella. Sinä olet Jeesuksen oma, koska annoit elämäsi Hänen käsiinsä. Olet käynyt sisään lammasten Ovesta meidän Hyvän Paimenemme, Jeesuksen opetuslasten laumaan.

"Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa,
        että me olemme Jumalan lapsia." Room.8:16

"Niin Jeesus vielä sanoi heille: 'Totisesti, totisesti minä
        sanon teille: minä olen lammasten ovi." Joh.10:7

Jumala sinua runsaasti siunatkoon ja vahvistakoon päivittäin uskoasi!

• Olenko sisäpuolella?

Mä en ymmärrä miten sunnuntai estää menemästä ahtaasta portista sisälle?

Taakse mä en halua katsoa, mutta jotkut pahat teot mä olen kokenut, että pitää tunnustaa.

Missään haureudessa mä en elä.

Sun kirjoitus ei antanut mulle vastausta mun kysymykseen. Sun lainaama kohta Matteuksesta ei liity mun elämään ollenkaan. Vai pitäiskö mun pitää laki, että mä pääsisin ahtaasta portista sisälle? Jossain Vapahtaja kuitenkin sanoi, ettei kukaan lakia täytä.

• Jeesus on tie

Kiitos Jumalalle yhdestä syntisestä jonka Jumala on armossaan herättänyt synnin unesta. Pelastus on valmiiksi valmitettu Jumalan toimesta, hänen pojassaan Jeesuksessa Krfisgtuksessa, sinä saat sen häneltä rakkauden lahjana, ilman hintalappua ARMOSTA.

Kääntymisessä vihollinen ...kele aktivoituu ja panee kaiken oveluutensa peliin saadakseen voitettua sinut takaisin epäuskon tilaan maailmaan. Sulla on hyvät tietolähteet Raamatun sanoma oppimisessa. Yksi on kuitenkin jota suosittelen, Raamattu kannesta kanteen, Jukka Norvanto. Tuo vuosia kestävä erittäin prusteellinen Raamattu luentosarja on myös internetissä, josta voit kuunnella sellaissa jaksoissa kun ehdit ja jaksat sulattaa,

http://www.rkk-sansa.net/raamattu-kannesta-kanteen/?q=kirjat

Tarvitset paljon kärsivällisyyttä, tie on pitkä ja hyvin haasteellinen. Tarvitse aivan oikein myös paljon esirukouksia. Jumala sinua siunatkoon ja kaikesta pahasta varjelkoon.

61 vuotta kilvoitelleena sanon sinulle, pane kaikki luottamuksesi JUmalan sanaan joka löytyy kirjoitettuna Pyhästä Raamatusta. Ihmisten erilaiset tulkinnat Raamatusta pomppaavat aina esiin eämän tie kulkijalle. Rukoile Pyhän Hengen voimaa ja viisautta kirkastamaan sinulle mikä tulkinta on Jumalan sanan mukaista, yksin Jumalan armon varaan turvautuvaa.
      Yksin armosta
      yksin uskosta
      yksin Kristuksen tähden,

tämän kun sisäistät olet sisäistänyt paljon. Kun kuuntlet erilaisia tulkintoja pane totuus aina kuin sapluunaksi tulkinnan päälle:
      Kertooko tuo yksin armosta
      kertooko tuo yk,sin uskosta,
      kertooko se horjumatta että autuus on JUmalan lahja Kristuksen tähden.

Olemuksestasi nousee kysymyksiä paljon, omatuntosi muistuttaa erilaista vääristä teoista. Kristus vakuuttaa sinulle saat kaikki syntisi anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä.
      Vihollinen hyppää kiireesti väliin ja alkaa kuiskuttamaan, ei se nyt ihan armosta sentään mene, tekoja ja muuta meriittiä tarvitaan lisäksi. Sano silloin rohkeasti, mene pois saatana minun tyköäni, Jeesus on minun vanhurskauteni eikä se puutu missään. Silloin vihollinen väistyy.

Jeesuksen nimeä ja Jeeuksen verta saatana pakenee, niissä on niin valtava voima, joka tekee kadotuksen lapsesta Jumalan lasen juuri sillä hetkellä, kun sinä tämän lupauksen sanan otat sydämen uskolla vastaan. Jumala on myös uskon antaja, älä siis koskaan kaiva uskoa itsestäsi väkisin, vaan pyydä Jeesukselta hänen lupauksinsa vedoten. Jeesus antaa mitä hän on luvannut, lupaustaan hän ei peru eikä vesitä koskaan, niin kan kun maailma seisoo.

Armossa on varaa ja Jeesuksen veressä on voimaa, siinä on sinun autuutesi rakas veljeni Herrassa. Krsivällisyyttä uskon livoitukseen.

• Olet sisäpuolella, ole turvallisella mielellä. Jo se että vastaan tulee asioita, jotka koet hylättäväksi kertoo sen. Kun ihminen tulee uskoon ei hänestä tule synnitöntä. Mutta hänen suhtautuminen syntiin muuttuu. Hän alkaa vastustamaan ja karttamaan sitä. Pyhä Henki ohjaa ja auttaa tässä asiassa.

Minusta käsite "ahdas portti" kertoo useimmista asioista."Ahtaana porttina" voi nähdä Jeesuksen. Jeesus itse sanoo, että hän on ovi jonka kautta sisälle menevä pelastuu (Joh.10:9).
      Myös piispa Huovisella on aiheesta hyviä havaintoja:" Armo on vaikea ottaa vastaan, koska sen edessä ihminen joutuu tunnustamaan, ettei hän itse hallitse elämäänsä. Armo on oikeastaan aika nöyryyttävä asia. Ihminen, joka turvautuu armoon, on jo käyttänyt kaikki muut konstit. Ei ole enää mitään muuta. Se on se varsinainen ahdas portti, josta Raamattu puhuu, Eero Huovinen toteaa.
      – Ahdas portti ei ole se, olenko minä moraalisesti tarpeeksi hyvä, vaan se on sitä, että olen täydellisesti riippuvainen siitä, mitä Jumala minulle antaa."(lähde:http://www.sana.fi/toimitus/sana_1945-2005/eero_huovinen/).

Luukkaan 13:24 kutsuu meitä kilvoittelemaan uskossa läpi maallisen elämän. Kuitenkaan kilvoittelumme ei ratkaise sitä pelastummeko. Vaan usko Jeesukseen riittää ja ratkaisee. Yksin armosta. Siunausta ja Jumalan johdatusta elämääsi!

• Onko Jeesus sulle

rakas!
      Juud. 1:3 Rakkaani! Kun minulla on ollut harras halu kirjoittaa teille yhteisestä pelastuksestamme, tuli minulle pakko kirjoittaa ja kehoittaa teitä kilvoittelemaan sen uskon puolesta, joka kerta kaikkiaan on pyhille annettu.
      4 Sillä teidän keskuuteenne on pujahtanut eräitä ihmisiä, joiden jo aikoja sitten on kirjoitettu tulevan tähän tuomioon, jumalattomia, jotka kääntävät meidän Jumalamme armon irstaudeksi ja kieltävät meidän ainoan valtiaamme ja Herramme, Jeesuksen Kristuksen.

Onko Jeesus sulle rakas? Etkö tiedä, että Jeesus on pitänyt lain täydellisesti ja elänyt synnittömästi? Haluatko seurata häntä? Jeesus on sapatin Herra, joka on antanut sapatinsa ihmistä varten. Iloitsetko Hän sapatistaan ja pidätkö sen pyhänä? Onko Jeesus Herran sapatti uskomattomia, vai uskovia varten annettu, vai kaikille ihmisille, vai ei kellekään?
      Onko Jeesus sinulle rakas???

Kumosiko Jeesus lepopäivän, jossa sanotaan, että muista...? Ajatteliko Jeesus, että Hän on kumotun sapatin Herra? Kumosiko Jeesus Jumalan käskyt? Etkö tiedä, että Jeesus on tullut pelastamaan lain alaiset?
      Yksikään ihminen ei käskyjä täytä. Arvaa Jeesus on lain täyttänyt ja sikiskiö haluat Jumalan käskyt hylätä, etkä halua armoa?
      Mitä ajattelet näistä?
      Ilm. 12:17 Ja lohikäärme vihastui vaimoon ja lähti käymään sotaa muita hänen jälkeläisiänsä vastaan, jotka pitävät Jumalan käskyt ja joilla on Jeesuksen todistus.
      Ilm. 14:12 Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.

1. Joh. 3:2 Rakkaani, nyt me olemme Jumalan lapsia, eikä ole vielä käynyt ilmi, mitä meistä tulee. Me tiedämme tulevamme hänen kaltaisikseen, kun hän ilmestyy, sillä me saamme nähdä hänet sellaisena, kuin hän on.
      3 Ja jokainen, joka panee häneen tämän toivon, puhdistaa itsensä, niinkuin hän on puhdas.
      4 Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus.
      5 Ja te tiedätte hänen ilmestyneen ottamaan pois synnit; ja hänessä ei ole syntiä.
      6 Kuka ikinä hänessä pysyy, hän ei tee syntiä; kuka ikinä syntiä tekee, hän ei ole häntä nähnyt eikä häntä tuntenut.
      7 Lapsukaiset, älköön kukaan saako teitä eksyttää. Se, joka vanhurskauden tekee, on vanhurskas, niinkuin hän on vanhurskas.

• Olenko sisäpuolella?

Pyydän sulta anteeksi. Mä en ymmärtänyt miten sun kirjoitus oli vastaus mun kysymykseen ahtaasta portista.

• >>Onko Jeesus sulle rakas?

• Jeesus on tie

Nimimerkki onko Jeesus sulle, on tyypillinen tyhjän jauhaja, adventisti.

Adventtikirkossa näkyy olevan samanlainen ekslusiivinen omahyväisyys vallalla kun eri lestadiolaisryhmissä.

Väärä seurakunta oppi ja uuden ja vanhantestamentin sanoman sekoittaminen Raamatun vastaiseti, näkyy olevan sinun ongelmasi. Sabatti kuului vanhan liiton juutalaisille, ei uuden liiton pakanakäännynäisille lainkaan.
        Lillukanvarsiin on sinunkin elämäntiesi pahasti hukkunut. Älä tule sotkemaan asioita tänne.

• jopas..
        Semper.Fidelis kirjoitti:

>>Onko Jeesus sulle rakas?

Semper.Fidelis Jeesus on tie.
        Kaikesta huomaa, että Semper Fideliksille ei kelpaa Jeesus Herran sapatti.
        Sapatti on tämän ajan ihmisiäkin varten, ei vaan vanhan liiton ihmisille annettu?

Semper Fidelis sanoo, että Jeesus on vanhan hapatuksen Herra, jonka sapatilla ei ole mitään tekemistä pelastuksen kanssa..

• Vapahta elää
        Jeesus on tie kirjoitti:

Adventtikirkossa näkyy olevan samanlainen ekslusiivinen omahyväisyys vallalla kun eri lestadiolaisryhmissä.

Väärä seurakunta oppi ja uuden ja vanhantestamentin sanoman sekoittaminen Raamatun vastaiseti, näkyy olevan sinun ongelmasi. Sabatti kuului vanhan liiton juutalaisille, ei uuden liiton pakanakäännynäisille lainkaan.
        Lillukanvarsiin on sinunkin elämäntiesi pahasti hukkunut. Älä tule sotkemaan asioita tänne.

Jeesus on tie 10.7.2011
        Kaikkinainen hyvyys tulee Jumalalta. Hän joka on luonut taivaan ja maan. Ei pidä halveksia hänen hyvyyttään, kärsivällisyyttään, pitkämielisyyttään. Jumalan hyvyys vetää juuri ihmistä parannukseen.

Jeesus ei hukuta yhtäkään, joka Häneen toivonsa panee.

• Olenko sisäpuolella? kirjoitti:

Pyydän sulta anteeksi. Mä en ymmärtänyt miten sun kirjoitus oli vastaus mun kysymykseen ahtaasta portista.

Minä tahdon varottaa sinua lakisaarnaajista.
        Tällä palstallakin on kirjoittajia jotka vaativat ihmistekoja pelastumiseen. Ihmisen teot eivät pelasta. Jumalan teko Kristuksessa ja usko siihen pelastaa ihmisen.
        Älä siis ota vakavasti kirjoituksia joissa sinun päällesi yritetään panna vaatimuksia. Pidä kiinni Jumalan armosta
        koska;

Raamattu todistaa että armosta me olemme pelastetut ja että pelastus on Jumalan lahja. Kenenkään ei tarvitse ansaita armoa eikä Jumalan lahjaa. Eihän armoa kukaan voi ansaitakaan. Ei myöskään Jumalan lahjaa; pelastusta Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa kukaan voi ansaita eikä tarvitsekaan ansaita. Me omistamme Jumalan armon ja pelastuksen Kristuksessa Jeesuksessa uskon kautta Häneen.

Elävä pelastava usko on sydämen usko Jeesukseen.
        Sinulla on sydämen usko koska sinä olet jättänyt syntisi ja tunnustanut ne Jeesukselle ja sinä tahdot seurata Jeesusta.
        Silloin sinä olet todistanut sinulla olevan pelastava sydämen usko. Onnittelen sinua!

• Jeesus on tie
        jopas.. kirjoitti:

Semper.Fidelis Jeesus on tie.
        Kaikesta huomaa, että Semper Fideliksille ei kelpaa Jeesus Herran sapatti.
        Sapatti on tämän ajan ihmisiäkin varten, ei vaan vanhan liiton ihmisille annettu?

Semper Fidelis sanoo, että Jeesus on vanhan hapatuksen Herra, jonka sapatilla ei ole mitään tekemistä pelastuksen kanssa..

Et selvästikään ole sisäistänyt kristinuskon peruspilareita. Samber fidelis on oikeassa sinun suhteesi ja sapatin suhteesta pelastukseen. Sapatti oli vanhan liiton aikana juutalaisten lepopäivä. Uudessa liitossa meillä on sunnutai joka tarkoittaa lepopäivää jolloin on työstä lepo ja aikaa syventyä iankaikkisuusasioihin.

• Sapatti on merkki
        Jeesus on tie kirjoitti:

Et selvästikään ole sisäistänyt kristinuskon peruspilareita. Samber fidelis on oikeassa sinun suhteesi ja sapatin suhteesta pelastukseen. Sapatti oli vanhan liiton aikana juutalaisten lepopäivä. Uudessa liitossa meillä on sunnutai joka tarkoittaa lepopäivää jolloin on työstä lepo ja aikaa syventyä iankaikkisuusasioihin.

Jeesus on tie..
        tottahan te olette uudistaneet uuden liiton, mutta se ei ole elävän Vapahtajan liitto. Hän ei ole täyttänyt lepopäiväkäskyä, jossa sanotaan muista pyhittää viikon ensimmäinen päivä, sunnuntai muistokseni. Se on pakanuuden peruja ja ne ovat teille rakkaita. Mielellänne tekisitte apostoli Paavalista syyllisen, mutta sekään ei onnistu. Voitte vaan todeta olemme Paavin kansa yhtä.

Jeesus on uuden liiton Herra. Hän on sapatin Herra. Sapatti merkki siitä ketä Kristusta palvelee.

• *jukka.finland
        Sapatti on merkki kirjoitti:

Jeesus on tie..
        tottahan te olette uudistaneet uuden liiton, mutta se ei ole elävän Vapahtajan liitto. Hän ei ole täyttänyt lepopäiväkäskyä, jossa sanotaan muista pyhittää viikon ensimmäinen päivä, sunnuntai muistokseni. Se on pakanuuden peruja ja ne ovat teille rakkaita. Mielellänne tekisitte apostoli Paavalista syyllisen, mutta sekään ei onnistu. Voitte vaan todeta olemme Paavin kansa yhtä.

Jeesus on uuden liiton Herra. Hän on sapatin Herra. Sapatti merkki siitä ketä Kristusta palvelee.

Sapatti on merkki 11.7.2011 09:21

Noinko Sinä vastaat uskovalle nuorelle? Häpeä. Yrität johtaa hänet armosta takaisin lain alle. Oletko pitänyt ensimmäisen käskyn, rakastanut Herraa kaikesta sydämestäsi ja kaikesta voimastasi. Varmasti et ole, jos olet rehellinen.

• Sapatti on merkki
        *jukka.finland kirjoitti:

Sapatti on merkki 11.7.2011 09:21

Noinko Sinä vastaat uskovalle nuorelle? Häpeä. Yrität johtaa hänet armosta takaisin lain alle. Oletko pitänyt ensimmäisen käskyn, rakastanut Herraa kaikesta sydämestäsi ja kaikesta voimastasi. Varmasti et ole, jos olet rehellinen.

*jukka.finland
        Jaa enpä tienytkään, että "Jeesus on tie" onkin nuori ja vasta kääntynyt ja miksi minun pitäisi hävetä Jeesus Herran sapattia, kun sen olen Sanasta löytänyt? Pitäisikö se jonnekin piilottaa tai olla ääneti, että ei kukaan tietäisi sen olemassa olosta. Aika hyvinhän sitä yritetään piilottaa ja lakaista maton alle.

Jukka Finland tarkoittaa varmaan, että sapatti merkitsee lain alla olemista ja jos ei ole sapattia on armon alla? Väärin meni Jukka Finland. Miten Herran lepopäivä voi olla jotain kuormaa tai ahdistavaa lain alla olemista?

Joka rikkoo yhdenkin käskyn rikkoo kaikki käskyt, eli ensimmäistä käskyä vastaan. Ilman armoa ei ole pelastusta. Jukka Finland pyytää häpeämään Herran sapattia, koska se Jukka Finlandin mielestä johtaa lain alle!!! Järkyttävää kuultavaa! Pitääkö Jukka Finlandin mielestä hävetä Jumalan Pyhää Sanaa, että lakia ja jos ei häpeä on lain alla, vai mitä tarkoitat?

Uskon ainakin sen, joka Pyhää Sanaa häpeää on lain alla.

• 1234567...
        Jeesus on tie kirjoitti:

Jeesus on tie vastaus sinulle: Elämme aikaa jolloin kolmas enkeli lentää keskitaivaalla ja varoittaa pedosta ja pedon merkistä Ilmestyskirjan mukaan.

Pedonmerkki on sunnuntai ja Jumalan merkki on sapatti. Ihminen valitsee kumpaako Herraan hän kumartaa siitä riippuu ikuinen kohtalo. Kun kuulee kolmannen enkelin sanoman niin ei pitäisi tietoisesti hyljätä sitä, sillä hyljätessä sanoman liikutaan vaarallisilla vesillä.

Tälläkin palstalla on kolmannen enkelin sanoma jo kaikunut pitkään, niin että epäselvää ei pitäisi lukijoille olla kolmannen enkelin sanoma.

• Jeesus on tie

Näin se on.

• Jeesus on tie

Juhanille vastasin

• Ef 2:8

>> Mun kokemus perustui siihen, että raamattua lukiessa mulle tuli usko, että Jeesus on kuollut mun syntien tähden ja kun mä rukoilin häntä antamaan mulle mun synnit anteeksi ja pelastamaan mut, niin mä sain rauhan sisimpääni.

• Ahtaan portin kautta

Vanhasta Myllykummun Tiedotteesta löydettyä:

AHDAS PORTTI
      Raamattu kuvaa uskoontuloa ahtaaksi portiksi.
      ”…se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät” (Mt.7:14).
      Eräät kokevat portin kokonaan lukituksi. He eivät yrityksistään huolimatta ole päässeet sisälle. Miksi on näin ? Syy ei ole Jumalassa. Hän tahtoo pelastaa jokaisen ihmisen. ”…joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden” (1 Tim. 2:4). Yhtään poikkeusta ei ole. Emme usko predestinaatio-oppiin tai fatalismiin. ”Ei ole minulle mieleen jumalattoman kuolema, vaan se, että hän kääntyy tieltänsä ja saa elää” (Hes. 33:11).

Voimmeko syyttää etsivää ihmistä ? - Raamattu lupaa, että ”jokainen etsivä löytää” (Lk. 11:10). ”Te etsitte minua ja löydätte minut, kun etsitte minua kaikesta sydämestänne” (Jer. 29:13).
      Syy ahtaan portin aukenemiseen ei siis ole etsivässä ihmisessäkään, mikäli hän etsii ”kaikesta sydämestään”.

Useimmiten sokea opastaja peittää ahtaan portin.
      ”Jos sokea sokeaa taluttaa, niin he molemmat kuoppaan lankeavat” ( Mt. 15:14 ). Oikeaa pelastuksen ovea ei löydy ellei opastaja ole itsekään sitä löytänyt. Uudestisyntymättömän ei pidä esiintyä Jeesuksen palvelijana (Ps. 50:16).

Terve uskoontulo tapahtuu terveen Jumalan Sanan julistuksen kautta. ”Evankeliumimme tuli teidän tykönne, ei ainoastaan sanana, vaan myös voimana ja Pyhässä Hengessä ja suurella varmuudella” (1 Tes. 1:5). ”Olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen ja Hänet ristiinnaulittuna… Ja minun puheeni ja saarnani ei ollut kiehtovia viisauden sanoja, vaan Hengen ja voiman osoittamista (miksi?), ettei teidän uskonne perustuisi ihmisten viisauteen, vaan Jumalan voimaan” (1 Kor. 2: 2-5 ).

ERÄS SYY
      Uskoontulon esteenä on useimmiten synnin vähätteleminen. Jeesuksen lähetyskäskyä ei ole otettu todesta.
      ”Parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava Hänen nimessään” (Lk. 24: 47). Ellei julistus tähtää synnistä luopumiseen ei voida odottaa tervettä uskoontuloa. Jumala tahtoo saada jokaisen ihmisen syylliseksi (vastoin tämän ajan opetusta). Että koko maailma tulisi syylliseksi Hänen edessään” (Rm. 3:19).
      ”Kun Hän tulee (Pyhä Henki), niin Hän näyttää maailmalle todeksi synnin” (Joh. 16:8).
      Uskosta osattoman pitää tulla tuntemaan tosiasia itsestään, että hän on syntinen. Hän ei ole ainoastaan tehnyt syntiä, vaan elää synnin tilassa olemalla erossa Jumalasta.

Synnin tilasta johtuvat synnin teot. Rm.5:18,19.
      Synnin tilansa tiedostavalle voidaan osoittaa Jeesusta ja ihmeellistä ristin lunastustyötä. Vain syntiselle kelpaa Jeesuksen veren ansio.

Näin ahdas pelastuksen portti alkaa aueta. - Verta vuotava Jeesus ristillä syntisen paikalla vapahtaa etsivän sielun. Synnin tila väistyy. Ihminen vapautuu perkeleestä ja siirtyy Jeesuksen herruuteen.

Nöyrtyminen ja katuminen kuuluu terveeseen uskoontuloon. Samoin syntien tunnustaminen ja niiden hylkääminen. ”Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille Hän antaa armon” (Jk.4:6 ja Snl.28:13-14).

Ajattele, rakas lukijani, mitä oletkaan tehnyt Jumalaa vastaan ? Entä, mitä olet rikkonut lähimmäistäsi vastaan ? Oletko milloinkaan katunut aiheuttamaasi pahaa ? Oletko itkenyt kurjuuttasi ja huonouttasi ? Oletko pyytänyt anteeksi ?

Kääntymättä et voi päästä Taivaaseen.

• Ahtaan portin kautta

Jatkoa:

OIKEA KÄÄNTYMINEN
        (2 Kor. 12:21, Mt. 3:8 , Apt. 2:38)
        Raamatun opettama parannuksen tekeminen Jeesuksen veriansioon luottaen synnyttää terveen uskon. ”Usko (luottaen) Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut” (Apt.16:31). ”Jos me tunnustamme syntimme, on Hän uskollinen ja vanhurskas, niin että Hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä” (1 Joh. 1:9). ”Kaikille, jota ottivat Hänet vastaan, Hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat Hänen Nimeensä” (Joh.1:12 ).

Kun Sinä nyt hyväksyt nämä tosiasiat itsestäsi, voit vain astua sisälle ahtaasta portista. Voit nyt antaa elämäsi ehdoitta Ylösnousseelle Herralle Jeesukselle Kristukselle. Vain Sinä voit tehdä ratkaisun. Jeesus on jo kaiken voitavansa tehnyt. Hän tuli Sijaisuhriksi tähtesi. Hän on jo valinnut Sinut. Mitä Sinä teet? Hyväksytkö Hänen valintansa? Kukaan muu ei voi asiaa ratkaista.

Ahtaasta ovesta suunnataan ristin kaidalle tielle Raamatun viitoittamaa tietä pitkin. ”Pietari sanoi heille (pelastuksen tietä etsiville): Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen (mihin nimeen ?) Jeesuksen Kristuksen Nimeen (miksi?) syntienne anteeksisaamiseksi (mitä siitä seuraa ?), niin te saatte Pyhän Hengen lahjan” (Apt. 2:38) ”Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin” (Apt.2:41). ”ja he pysyivät apostolien opetuksessa ja keskinäisessä yhteydessä…” (Apt.2:42). He kaikki täyttyivät Pyhällä Hengellä ja puhuivat Jumalan Sanaa rohkeasti.

Emme voi emmekä saa julistaa armoa ja synninpäästöä ihmiselle ennen hänen omaa tietoista valintaa syntielämän hylkäämisestä . Mutta Jeesuksen omaksi tahtovalle, katuvalle ja parannukseen nöyrtyvälle ihmiselle voimme julistaa synnit anteeksi Jeesuksen Nimessä ja veressä. Voimme kastaa hänet upotuskasteella vedessä Jeesuksen Kristuksen Nimeen eli Jeesukselle. Siinä vanha elämä haudataan ja tilalle tulee uusi, Pyhän Hengen elämä.

Jeesuksen vastaan ottaminen tarkoittaa Hänen vastaan ottamisensa myötä kaikkien Raamatun opetusten vastaan ottamista.

Tällä tavalla siis tullaan sisälle ahtaasta portista elämän kaidalle tielle. Tästä alkaa kotitie, joka päättyy Taivaaseen. Tätä tietä kuljetaan iloiten vaikeuksienkin keskellä. Hän itse on kanssamme Johdattajanamme. Hän täyttää Pyhällä Hengellä ja voimalla. Yhä uudistuvasti saamme kokea tulevan maailmanajan voimia. Saamme ottaa vastaan armolahjoja (1 Kor. 12). Saamme uusin kielin ylistää Jumalaa Jeesuksen voitosta Golgatalla. Taivas odottaa tämän tien päässä. Matkasta väsyneinä saamme lopulta nähdä Kirkastetun Herramme Jeesuksen kasvoista kasvoihin.

Etkö tahtoisi nyt polvistua ottamaan vastaan Jeesusta Herraksesi ? –
        Etkö tahtoisi nyt kokea Jumalan rakkautta elämäsi yllä? Etkö tahtoisi olla loppuun asti kokosydäminen, oikea Jumalan lapsi ?

Siunausta Sinulle, rakas ystävä !

Weijo Lindroos

• -mietiskelijä-
        Ahtaan portin kautta kirjoitti:

Jatkoa:

OIKEA KÄÄNTYMINEN
        (2 Kor. 12:21, Mt. 3:8 , Apt. 2:38)
        Raamatun opettama parannuksen tekeminen Jeesuksen veriansioon luottaen synnyttää terveen uskon. ”Usko (luottaen) Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut” (Apt.16:31). ”Jos me tunnustamme syntimme, on Hän uskollinen ja vanhurskas, niin että Hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä” (1 Joh. 1:9). ”Kaikille, jota ottivat Hänet vastaan, Hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat Hänen Nimeensä” (Joh.1:12 ).

Kun Sinä nyt hyväksyt nämä tosiasiat itsestäsi, voit vain astua sisälle ahtaasta portista. Voit nyt antaa elämäsi ehdoitta Ylösnousseelle Herralle Jeesukselle Kristukselle. Vain Sinä voit tehdä ratkaisun. Jeesus on jo kaiken voitavansa tehnyt. Hän tuli Sijaisuhriksi tähtesi. Hän on jo valinnut Sinut. Mitä Sinä teet? Hyväksytkö Hänen valintansa? Kukaan muu ei voi asiaa ratkaista.

Ahtaasta ovesta suunnataan ristin kaidalle tielle Raamatun viitoittamaa tietä pitkin. ”Pietari sanoi heille (pelastuksen tietä etsiville): Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen (mihin nimeen ?) Jeesuksen Kristuksen Nimeen (miksi?) syntienne anteeksisaamiseksi (mitä siitä seuraa ?), niin te saatte Pyhän Hengen lahjan” (Apt. 2:38) ”Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin” (Apt.2:41). ”ja he pysyivät apostolien opetuksessa ja keskinäisessä yhteydessä…” (Apt.2:42). He kaikki täyttyivät Pyhällä Hengellä ja puhuivat Jumalan Sanaa rohkeasti.

Emme voi emmekä saa julistaa armoa ja synninpäästöä ihmiselle ennen hänen omaa tietoista valintaa syntielämän hylkäämisestä . Mutta Jeesuksen omaksi tahtovalle, katuvalle ja parannukseen nöyrtyvälle ihmiselle voimme julistaa synnit anteeksi Jeesuksen Nimessä ja veressä. Voimme kastaa hänet upotuskasteella vedessä Jeesuksen Kristuksen Nimeen eli Jeesukselle. Siinä vanha elämä haudataan ja tilalle tulee uusi, Pyhän Hengen elämä.

Jeesuksen vastaan ottaminen tarkoittaa Hänen vastaan ottamisensa myötä kaikkien Raamatun opetusten vastaan ottamista.

Tällä tavalla siis tullaan sisälle ahtaasta portista elämän kaidalle tielle. Tästä alkaa kotitie, joka päättyy Taivaaseen. Tätä tietä kuljetaan iloiten vaikeuksienkin keskellä. Hän itse on kanssamme Johdattajanamme. Hän täyttää Pyhällä Hengellä ja voimalla. Yhä uudistuvasti saamme kokea tulevan maailmanajan voimia. Saamme ottaa vastaan armolahjoja (1 Kor. 12). Saamme uusin kielin ylistää Jumalaa Jeesuksen voitosta Golgatalla. Taivas odottaa tämän tien päässä. Matkasta väsyneinä saamme lopulta nähdä Kirkastetun Herramme Jeesuksen kasvoista kasvoihin.

Etkö tahtoisi nyt polvistua ottamaan vastaan Jeesusta Herraksesi ? –
        Etkö tahtoisi nyt kokea Jumalan rakkautta elämäsi yllä? Etkö tahtoisi olla loppuun asti kokosydäminen, oikea Jumalan lapsi ?

Siunausta Sinulle, rakas ystävä !

Weijo Lindroos

Minusta sinä kirjoitat vaikeasti ymmärrettävää tekstiä vähän aikaa sitten uskoon tulleelle.

""Etkö tahtoisi nyt polvistua ottamaan vastaan Jeesusta Herraksesi ?""

Minä käsitin aloituksesta, että kirjoittaja oli vastaanottanut Jeesuksen Herrakseen. Hän ei vaan osannut käyttää meidän oppimaa kaanaan kieltä.

• OLET SISÄPUOLELLA.

Kirjoituksistasi päätellen sinä olet jo mennyt sisälle ahtaasta portista. Ahdas portti on Jeesus itse. Jeesus ovesta ei mahdu synnit. Siksi se on ahdas portti. Sinä olet jättänyt syntisi Jeesukselle tunnustamalla ne Hänelle.

Sinä uskot Jeesukseen, sinä tunnustat Jeesuksen nimeä ihmisten edessä ja sinä luovut niistä synneistä mitä vielä löydät itsestäsi. Sinulla on tahto seurata Jeesusta, silloin sinä olet syntynyt uudesti Jeesuksen opetuksen mukaisesti. Sinä olet Jumalan lapsi.

Jumalan lapsi on pelastettu ja pelastuu taivaaseen.
      Nyt sinä luotat Jumalan armoon jonka kautta sinä tulit uskovaksi ja jonka kautta sinä pelastut lopullisesti.
      Sinä et tullut uskoon omilla ansioillasi. Jeesus ei siis pelastanut sinua siksi että sinä olit/olet niin hyvä ihminen. Armosta Jeesus pelasti sinut. Samasta Jumalan armosta sinä myös pelastut lopulliseen pelastukseen taivaaseen.

Kiittele nyt vain Jeesusta ja pyydä johdatusta.
      Etsi seurakunta jossa saat opetusta ja kohtaat toisia uskovia.

• ei nimmaria

Olenko sisäpuolella, lue luku kerralaan Raamatusta, vähintään. Tuossa ahtaan portin sanomassa on tieto mukana, mikä on ahdas portti ja miten sisälle mennään. Raamattu kertoo, että ahtaasta portista pääsevät sisään he, jotka tekevät lähimmäiselle sen, minkä toivovat itselle tehtävän.

Ahdas portti ja uudestisyntyminen liittyvät yhteen. Olet varmasti kuullut uudestisyntymistä opetettavan useammalla eri tavalla. Toiset väittävät uudestisyntymisen tapahtuvan, kun lapsi saa kasteen. Toisille uudestisyntyminen tapahtuu kasteen yhteydessä, jonka he uskoon tultuaan ovat ottaneet. Monille uudestisyntyminen tapahuu kunhan vain omilla keinoilla uskoo Jeesukseen.

Todellisuudessa kasteessa ihmisen on luvattu tulevan Jeesuksen opetuslapseksi, ei uudestisyntyvän. Tuo, että lukemattomat väittävät olevansa uudestisyntyneitä tuntematta Jeesusta, on uneen uinuttavaa opetusta ja sen takia lukemattomat kulkevat ahtaan portin sijasta avarasta portista sisään.

Jeesus on tie ja ihmisen on nöyrryttävä ahkeroimaan Hänen tuntemisekseen. Se tarkoittaa, että pitää kuulla ja lukea Jeesuksen opetuksia, jotka löytyvät evankeliumeista. Myöhemmin sitten apostolien opetuksia. Moni jättää väliin Jeesuksen opetukset ja perustaa uskon apostolien opetukselle ymmärtämättä edes sitä mitä apostolit opettavat. Joka ei tunne Jeesusta, ei käsitä apostolien opetuksesta mitään. Lukemattomat lahkot on perustettu ohittamalla Jeesuksen neuvot ja opetukset.

Se, mitä kerrot itsestäsi ja uskostasi osoittaa, että olet oikealla tiellä. Olet naulaamassa lihan tahtoa Jeesuksen tieltä ristille ja näin Jeesus tulee saamaan sinussa ensimmäisen sijan. Aikaa lihantahdon pois riisumiseen saattaa kulua, mutta sitä ei yksikään ihminen tee yksin, vaan sen tekee vapaasta tahdosta ja Jumalan antamalla voimalla. Jeesus on Neuvonantaja sen lisäksi, että Hän on Jumalan Sana, Jumala, siis väkevä Jumala, Vanhurskas Isä, Poika joka tänne syntyi, Vapahtaja.

• >>Todellisuudessa kasteessa ihmisen on luvattu tulevan Jeesuksen opetuslapseksi, ei uudestisyntyvän.>Tuo, että lukemattomat väittävät olevansa uudestisyntyneitä tuntematta Jeesusta, on uneen uinuttavaa opetusta

• Matt 23:13

Iloitsen aloittajasta ja aloituksesta. Mutta kuinka masentavaa onkaan lukea tästä ketjusta niiden tekstejä, jotka sitovat raskaita ja vaikeasti kannettavia taakkoja juuri syntyneen pienokaisen selkään.

Mutta voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun suljette taivasten valtakunnan ihmisiltä! Sillä itse te ette mene sisälle, ettekä salli meneväisten sisälle mennä.

• ei nimmaria

Kirjanoppineet ja fariseukset ovat puhdistaneet maljan ulkopäin ja se näkyy heistä. He ovat niitä, jotka iloittelivat hetken Jumalan Sanan lämmössä ja valossa, mutta jotka eivät kestäneet Sanan puhdistusta. Kun Jumalan Sana ja Pyhä Henki tuli heidän luokseen, niin he ilottelivat hetken samoin, kuin monet menivät Johannes Kastajan luokse iloittelemaan vain hetkeksi. Jokainen tietää miten Jeesuksen Herraksi tunnustanut saa ilon ja lämmön. Elämä tuntuu saaneen täyden käännöksen. Kun Sanan siemen alkaa tehdä juurta ja kasvattaa hedelmää, niin joissakin se saa aikaiseksi halun paeta. He eivät tahdokaan ottaa Jumalan Sanaa vastaan, sillä he joutuisivat tunnustamaan synnit Sanan opetuksen mukaan. He ovat niitä, joiden juuri kuivettuu sen takia, että heissä ei vastaanottajana olekaan itsessään juurta, mihin Sana voisi juurtua.
        Johannes 5
        33 Te lähetitte lähettiläät Johanneksen luo, ja hän todisti sen, mikä totta on.
        34 Mutta minä en ota ihmiseltä todistusta, vaan puhun tämän, että te pelastuisitte.
        35 Hän oli palava ja loistava lamppu, mutta te tahdoitte ainoastaan hetken iloitella hänen valossansa.
        36 Mutta minulla on todistus, joka on suurempi kuin Johanneksen; sillä ne teot, jotka Isä on antanut minun täytettävikseni, ne teot, jotka minä teen, todistavat minusta, että Isä on minut lähettänyt.
        37 Ja Isä, joka on minut lähettänyt, hän on todistanut minusta. Te ette ole koskaan kuulleet hänen ääntänsä ettekä nähneet hänen muotoansa,
        38 eikä teillä ole hänen sanaansa teissä pysyväisenä; sillä te ette usko sitä, jonka hän on lähettänyt.
        39 Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta;
        40 ja te ette tahdo tulla minun tyköni, että saisitte elämän.
        41 En minä ota vastaan kunniaa ihmisiltä;
        42 mutta minä tunnen teidät, ettei teillä ole Jumalan rakkautta itsessänne.
        43 Minä olen tullut Isäni nimessä, ja te ette ota minua vastaan; jos toinen tulee omassa nimessään, niin hänet te otatte vastaan.
        44 Kuinka te voisitte uskoa, te, jotka otatte vastaan kunniaa toinen toiseltanne, ettekä etsi sitä kunniaa, mikä tulee häneltä, joka yksin on Jumala?
        45 Älkää luulko, että minä olen syyttävä teitä Isän tykönä; teillä on syyttäjänne, Mooses, johon te panette toivonne.
        46 Sillä jos te Moosesta uskoisitte, niin te uskoisitte minua; sillä minusta hän on kirjoittanut.
        47 Mutta jos te ette usko hänen kirjoituksiaan, kuinka te uskoisitte minun sanojani?"

• Hebr 12:15

>> He ovat niitä, joiden juuri kuivettuu sen takia, että heissä ei vastaanottajana olekaan itsessään juurta, mihin Sana voisi juurtua.

• ei nimmaria

Matt. 13:21
        mutta hänellä ei ole juurta itsessään, vaan hän kestää ainoastaan jonkun aikaa, ja kun tulee ahdistus tai vaino sanan tähden, niin hän heti lankeaa pois.

Viimeksi koin katkeruutta vuonna 1985 ja silloinkin vain sen aikaa, että tiedän miten vaikea tunne se on. Se tunne myrkyttää kaiken.

Nyt on aika kastella tainta ohjaamalla hänet Jeesuksen tykö, joka on tie, totuus ja elämä. Hänhän kirjoituksestaan päätellen on jo Jeesuksen luona, kuuntelee Hyvää Paimenta ja hylkää synnit. Hänestä on mahdollisuus tulla todella vapaa, ns. Jumalan hullu, jolla ei ole huolia, eikä murheita.

Ihmiset elävät ahdistuksissa synnin takia. Portilla on monta estämässä etsiviä ja uskovaisi menemästä portista sisään. Sinne missä on vapaus ja rauha.

• näin on

Totta estäjiä on monta ja ei nimmaria on niistä yksi.

• ei nimmaria

Miten ihmeessä sinä pidät minua estäjänä? Jumalan valtakuntaan mennään parannuksen kautta. Estäjät väittävät sinne mentävän lihallisina ja syntisinä ja näin estävät ihmiseltä totuuden. Jeesus pitää valitsemistaan huolen, antaa neuvot ja ohjeet ja voiman. Jeesus on tie, totuus ja elämä.

• Ei-nimmari, sinun harhaoppisi todella ESTÄÄ kilvoittelijoita pääsemästä Jumalan valtakuntaan sisälle. Sinä asetat omavaltaisesti "pelastuksesi" ja "uudestisyntymisesi" riman sellaiseen korkeuteen, johon et itsekään ole koskaan yltänyt, etkä tule koskaan, siis ET KOSKAAN, yltämään.

Voit putsailla itseäsi oppisi mukaiseen "uudestisyntymiskuntoon" vaikka lopun ikääsi, ETKÄ tule onnistumaan. Sinussa ON ja tulee AINA olemaan syntiä. Jumalan Sanaa sinä et voi alistaa tai pettää.

8 Jos väitämme, ettemme ole syntisiä, me petämme itseämme eikä totuus ole meissä.
        8 If we say that we have no sin, we deceive ourselves, and the truth is not in us."

Toivoisin, että lopetat näin voimakkaan kehotuksen johdosta viipymättä kaiken valehtelun Jumalan pyhää Sanaa vastaan. Pyydän, tee se NYT.

• Luuk 19:9-10

>> Jumalan valtakuntaan mennään parannuksen kautta.

• uskova_

Aloittajalle: Ajattelen niin, että ahdas portti on ahdas siksi, että päästäkseen sisälle, on "polvistuttava" eli nöyrryttävä, ja siitä portista ei mahdu omavanhurskaus, eli luulo siitä, että ITSE voisi pelastaa itsensä tai sovittaa syntinsä. Sinä olet jo ymmärtänyt tämän, sanoithan että ymmärrät Jeesuksen sovittaneen syntisi. Uskoon tultuaan ihminen on kuin lapsi, joka aloittelee kävelyä. Jumala pitää sinusta huolta, luota siihen! Meillä kaikilla on taisteluita ja epävarmuutta joskus, mutta Jumala on suurempi kuin me, hän tietää kaiken ja haluaa armahtaa. Jokaisessa ihmisessä on ylpeyttä, enemmän tai vähemmän, Jumala kouluttaa meitä siinäkin. Ei me kukaan voida ylpeillä hyvillä teoillamme. Olet oikealla tiellä. Vikstenin opetukset ovat myös erittäin hyviä kuunnella.

• ml213.

Niin, tai tuon ahtaan portin arjen tasolla voi ymmärtää näinkin. Ahdas portti on Kristuksen mieli/syys eli uudenlainen ajattelutapa toisesta ihmisestä ja ahtaan tästä tekee sen kun lihallinen/luonnollinen ihminen ajattelee ja toimii juuri päin vastoin.
        "Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää te myös samoin heillle; sillä ....t-ä-m-ä.........on ....l-a-k-i...........ja .....p-r-o-f-e-e-t-a-t.".

Siis kyse on ihmisen mielenlaadusta ja siten täydellisestä mielenuudistuksesta ja tähän liittyy tuo ahataus.

Muuten, jos tutkitaan ihisen mieltä ja erikoisesti sairaan ja terveen mielen eroa ja miten se vaikuttaa ihmiseen,- niin erikoisen helposti on havaittavissa, miten ihminen,- joka on empaattinen eli ajattelee toisen ihisen tilaa ja parasta, niin juuri tällä mielenlaadulla varustettu ihminen elää täysipainoista elämää ja kokee olevansa onnellinen. Hän on löytänyt elämän kuten Jeesus lupasi.

PS:
        Ajatteletko ja toimitko,- tahdotko, - teetkö toiselle ihmiselle siten kuin toivoisit toisten tekevän itsellesi.

Niin, koko Jumalan laki ja profeetat kulminoituvat tuohon yhteen mielikuvaan eli on päämäärä.Siis ihmisen mielen ja käyttäytymisen ohjauksesta on ahtaan portin opetuksesta,- joka täydellisesti tukee ja valottaa kuka on näkevä Herran.

"Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa".

Niin, ahtaasta portista sisälle menijät tunnistaa rauhan ihmisiksi. Kumpaan joukkoon kuulunet, molempiin et kuulu et.

• ml213.

""""""Pian alkoi kuitenkin painaa tunnolla asioita, joilla mä olin rikkonut opiskelijakavereita ja naapureita vastaan, mutta kun mä menin pyytää heiltä anteeksi niin rauha palasi.

Nyt mä mietin, että olenko mä vielä edes mennyt ahtaasta portista sisälle, kun tulee yhä vastaan asioita, joista kokee, että tämä on hylättävä ja pantava pois. Joidenkin kirjoittajien mukaan ainakaan en ole mennyt."""""

Kopsasin aloitttajan viestistä tämän kohdan, jossa ilmenee erittäin hyvin, miten hän on mennyt ahtasta portista sisälle.

Juuri tuo sisälle meneminen saa ihmisessä aikaan sen, että ihminen huomaa tekevänsä väärin lähimmäistään kohtaan. Siis toimii ja tekee sitä toiselle, jota ei toivoisi itselleen toisten tekevän.
      Siis aloittajalle tuli mieleen rikkomukset naapuriaan ja opiskelukavereita kohtaan.

Jos ihminen ei ole mennyt ahtaasta portista sisälle, niin hän ei tiedosta RIKKOMUKSIAAN toista ihmistä kohtaan. Ajatteleehan lihallisella tavalla eli ei toivo ja halua toisten tekevän itselleen niin kuin itse tekee toisille.
      Esim. jos sinä nälvit ja herjaat toisia, niin et taatusti pidä siitä, jos kohtaat samaa kohtelua/käyttäytymistä toisilta ihmisiltä.

• Olenko sisäpuolella?

Mä tahdon kiittää vastauksista kysymyksiini. Erikoisesti nimimerkkejä "Jeesus on tie", "Sember.Fidelis" ja "Jaikal". Jotkut vastaajista kirjoittivat asioita jotka ei mun ymmärryksen mukaan vastanneet mitään kysymykseeni ahtaasta portista.

Kerron nyt tämän, vaikka jotkut voivat pitää mua sairaana skitsona. Saa pitää mutta sen mitä kerron on totta.

Viime yönä mä heräsin näkemääni uneen tai juuri unesta herättyäni. Kuulin selvästi unessa tai unesta herättyäni sanat MINÄ OLEN OVI JOS JOKU MINUN KAUTTANI MENEE SISÄLLE NIIN HÄN PELASTUU. Tiesin, että Jeesus oli sanonut nuo sanat. Sydämeni ylisti Herraa.

Nyt mä tiedän että ahdas portti ja ovi on Jeesus. Mä poistun palstalta, koska koen, ettei tämä ole mua varten. Mutta ovesta mä olen mennyt sisälle ja tahdon seurata Herraa Jeesusta. Olen sisäpuolella, mutta käytetään nyt nimimerkkiä loppuun asti. Vastaan vielä pari päivää alotuksen alle kirjoitettuihin kysymyksiin, jos osaan.

• tieto, taito karttuu

Sinun täytyy nyt vain keskittyä sanan kuulemiseen. Vaikka nyt tuntuisikin helpolta ottaa vastaan usko, jossa noin vain vilahdetaan ahtaasta portista sisään, niin se ei ole oikeaa uskoa. Sitä on kuitenkin turha kenenkään ihmisen sinulle kertoa. Jeesus kertoo sen sinulle kunhan ensin tutustut häneen.

• tieto, taito karttuu kirjoitti:

Sinun täytyy nyt vain keskittyä sanan kuulemiseen. Vaikka nyt tuntuisikin helpolta ottaa vastaan usko, jossa noin vain vilahdetaan ahtaasta portista sisään, niin se ei ole oikeaa uskoa. Sitä on kuitenkin turha kenenkään ihmisen sinulle kertoa. Jeesus kertoo sen sinulle kunhan ensin tutustut häneen.

Sinä et määrittele oikeaa uskoa, nimim. "tieto, taito karttuu"!
        Miksi väheksyt tai peräti halveksut vastakääntyneen uskoa?

"Sillä kuka pitää halpana pienten alkujen päivän, kun nuo seitsemän Herran silmää, jotka tarkastavat koko maata, iloitsevat nähdessään luotilangan Serubbaabelin kädessä?" Sakarja 4:10

Sinulla nimim. "tieto, taito karttuu" ei pitäisi olla mitään oikeutta tai syytä ylenkatsoa "pienten alkujen päiviä". Oman epäuskosi syyhyjä vuodatit palstalle. Ei Jeesus katso ylen ketään, jonka Hän ottaa huomaansa.

Sanan tutkiminen on oikeaa kehotusta, siihen Pietarikin kehottaa:

"halatkaa niinkuin vastasyntyneet lapset sanan väärentämätöntä maitoa, että te sen kautta kasvaisitte pelastukseen," 1.Piet.2:2

• tie elämään

Olenko sisäpuolella?

Oikein teet, kun poistut täältä. Ei tällä palstalla kannata olla.
        Yhteistä noille nostamillesi nimimerkeille oli se, että he kaikki sanoivat, että olet jo päässyt sisälle.

Älä paaduta sisintäsi ja herkkää omaatuntoasi. Tie ei ole helppo, vaikka se on valmiiksi tehty. Älä säikähdä, jos kompuroit, vaan nosta katseesi kohti Jeesusta ja seuraa Häntä. Ole avoin Sanan edessä ja mietiskele sitä luonnossa kulkiessasi tai ihmisten keskellä liikkuessasi. Anna Sanan elää sisimmässäsi.

Olkoon Herra kanssasi ja johdattakoon sinua, siunaten!

• Olenko sisäpuolella?

Mulla on vakuus sydämessä, että Jeesus on ovi ja tie Isän luokse. Mä tahdon seurata Jeesusta.

• Aloittaja kertoi unessa tai herätessään kuulemistaan Jeesuksen sanoista, jotka löytyvät Raamatustakin:
      "Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu".

Nuo Jeesuksen sanat ovat Raamatusaskin ja jatkuvat näin:
      "ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen."

Tuossa luvussa (Joh 10) puhutaan myös siitä, että lampaat "kuulevat" Hänen äänensä. Eli aloittajan ihmeellinen kokemus oli täysin Jumalan Sanan mukainen. Sinä olet etsinyt Jeesusta, ja nyt sinä tiedät löytäneesi Hänet. Olet näin aivan konkreettisesti saanut kohdata Jeesuksen eli Hyvän Paimenen.

Sinä olet Jeesuksen lammastarhassa. Tuossa luvussa käytetty sana "tarha" toi Jeesuksen ajan kuulijoille mieleen kiviaitauksen, ja tuo sana "ovi" tai "portti" aitauksessa olevan pienen aukon, johon paimen istahti yöksi täyttäen tuon aukon eli tullen turvalliseksi oveksi. Kukaan lampaista ei voinut ohittaa paimenta eli ovea paimenta herättämättä. Ja mikä tärkeintä - susi ei päässyt tarhaan paimenen ohi. Paimen oli siis tuon tarhan ovi.

Sitten aamulla paimen nousi tuosta oviaukosta ja lähti johdattamaan lampaitaan viheriäisille niityille ja veden ääreen. Ja lampaat seurasivat sitä. Eli lampaat olivat koko ajan turvallisesti "oven" takana. Kun lammaslauma tuli virvoittavien vesien ääreen, paimen pysähtyi ja lampaat saivat juoda ja virvoittua. Pian saman veden ääreen tuli toisiakin lammaslaumoja. Ja kaikki litkivät vettä. Lampaat olivat kohta aivan sekaisin keskenään. Mutta sitten kun tämä meidän paimenemme, joka ensimmäiseksi tuli laumansa kanssa veden ääreen, päätti jatkaa laumansa kanssa matkaa, niin tuo paimen päästi kutsuäänen. Ja mitä tapahtui. Vain hänen omat lampaansa tuosta monien laumojen lampaiden joukosta tunnistivat juuri tuon paimenen äänen. Ja niin koko sekamelskasta vain tuon paimenen lauman lampaat lähtivät liikkeelle. Muut lampaat eivät tunnistaneet sitä ääntä ja jäivät edelleen paikoilleen. Sitten paimen jatkoi ja vain oman laumansa kanssa vihreille niityille syömään ja lepäämään. Ja yön lähestyessä vei laumansa taas kiviaitaukseen turvaan ja asetttui itse istuma-asentoon täyttäen aitauksessa olevan oviaukon. Tällaisessa laumassa Hyvän Paimenen johdatuksessa ja turvallisen portin sisäpuolella sinä hyvä aloittaja nyt olet. Siunausta Elämääsi.

• tarkennusta

Kerro tarkemmin. Kerro, että Jeesus on ovi ja se tarkoittaa sitä, että pitää oppia Jeesuksesta. Jeesus ei ole ovi, jos häntä ei kuunnella. Miksi te unohdatte tuon kertomisen, miksi?

• tarkennusta kirjoitti:

Kerro tarkemmin. Kerro, että Jeesus on ovi ja se tarkoittaa sitä, että pitää oppia Jeesuksesta. Jeesus ei ole ovi, jos häntä ei kuunnella. Miksi te unohdatte tuon kertomisen, miksi?

En ymmärrä sinua ystäväni. Miksi hahmosi synkistyy? Miksi et voi iloita kanssamme siitä, että Jumalan Valtakunta on taas lisääntynyt yhdellä Jumalan lapsella. Koko taivas iloitsee, mikis et sinäkin.

Pietari kirjoittaa kirjeen niille, jotka ovat saaneet lahjaksi yhtä kalliin uskon kuin mekin Jumalamme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen vanhurskaudessa. Mikä ihana lahjapaketti. Usko, joka on kääritty Jeesuksen vanhurskauteen. Armo ja rauha lisääntyy meille Jumalamme ja Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.

Sillä tulemme huomaamaan, että Hänen jumalllinen voimansa on itse asiassa lahjoittanut meille kaiken, mitä jumalisuuteen ja elämään tarvitaan. Sillä Hänen kirkkautensa ja voimansa kautta meille on lahjoitettu kalliit ja mitä suurimmat lupaukset, joiden kautta me tulemme Hänen jumalallisesta luonnosta osallisiksi, nyt kun emme enää ole maailmasta, vaan meidän on vapautettu sen turmeluksesta.

Ja koska näin on, että meillä on kaikki, niin me voimme käyttää sitä innokkaasti. Emme lisää lahjaksi saamaamme uskoon mitään, vaan kaiken hyvän otamme esiin juuri tuosta uskon lahjapaketista, joka sisältää kaiken, mitä jumalisuuteen ja elämään tarvitaan.

Kaikki hyveet ja avut ovat jo meidän kätkettyinä tuohon uskon lahjapakettiin. Jos yritän pusertaa jotain hyveitä tai avuja vanhasta aatusta, niin huh kuinka karvasta myrkkyä tuleekaan esiin. Niinpä minä en vilkaisekaan vanhaan aatuun päin, vaan katselen Jeesusta. Ja mitä enemmän Häntä katselen, sitä enemmän tulen itsekin osalliseksi Hänen kirkkaudestaan ja voimastaan.

Ja silloin minäkin voin Jeesuksen uskon voimalla kilpailla jopa voittopalkinnosta. Ja jos tulen maaliin voittajana, minut kruunataan jollain niistä eri seppeleistä, joita UT mainitsee. Silloin tulen Jumalan valtakuntaan kunnian ja kirkkauden runsaudessa. Mutta voi olla niinkin, että tulen Jumalan valtakuntaan kaikkea muuta kuin runsaudessa, aivan kaikesta riisuttuna. Eli voi olla, että tuli polttaa kaikki tekoni, vain pelastus jää jäljelle.

Jumala odottaa minulta uskollisuutta, että teen juuri sitä, mitä Hän haluaa juuri minun tekevän. Olemme suuresti siunattuja, jos teemme tämän kutsumuksemme ja valitsemisemme lujaksi. Oman päätehtäväni tai kutsumukseni ohella olen monta kertaa kuullut Hänen pyytävän minua tekemään myös joitakin yksittäisiä asioita. Joskus olen ollut kuuliainen. Usein kyllä viivytellyt. Ja monesti olen jättänyt kokonaan tekemättä. Kuinka murheellista. Eväät ja avut olisivat olleet tuossa lahjapaketissa. Mutta jätin käyttämättä.

Pietari joka tapauksessa tiesi kutsumuksensa. Ja hän tiesi, mikä kruunu häntä odotti, kun hän ylittää maaliviivan. Ja hän sanookin tuon tekstikatkelman jälkeen, että hänen ruumiinsa poispaneminen tapahtuu äkisti, niinkuin Herra oli hänelle ilmoittanut. Ja jotenkin lohdullista on, että Pietari, joka Raamatun sivuilla yhä uudestaan tulee esille täydellisenä epäonnistujana, saa sittenkin tulla perille kruunattuna voittajana.

• Sota-asu yllä
        kalamos kirjoitti:

En ymmärrä sinua ystäväni. Miksi hahmosi synkistyy? Miksi et voi iloita kanssamme siitä, että Jumalan Valtakunta on taas lisääntynyt yhdellä Jumalan lapsella. Koko taivas iloitsee, mikis et sinäkin.

Pietari kirjoittaa kirjeen niille, jotka ovat saaneet lahjaksi yhtä kalliin uskon kuin mekin Jumalamme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen vanhurskaudessa. Mikä ihana lahjapaketti. Usko, joka on kääritty Jeesuksen vanhurskauteen. Armo ja rauha lisääntyy meille Jumalamme ja Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.

Sillä tulemme huomaamaan, että Hänen jumalllinen voimansa on itse asiassa lahjoittanut meille kaiken, mitä jumalisuuteen ja elämään tarvitaan. Sillä Hänen kirkkautensa ja voimansa kautta meille on lahjoitettu kalliit ja mitä suurimmat lupaukset, joiden kautta me tulemme Hänen jumalallisesta luonnosta osallisiksi, nyt kun emme enää ole maailmasta, vaan meidän on vapautettu sen turmeluksesta.

Ja koska näin on, että meillä on kaikki, niin me voimme käyttää sitä innokkaasti. Emme lisää lahjaksi saamaamme uskoon mitään, vaan kaiken hyvän otamme esiin juuri tuosta uskon lahjapaketista, joka sisältää kaiken, mitä jumalisuuteen ja elämään tarvitaan.

Kaikki hyveet ja avut ovat jo meidän kätkettyinä tuohon uskon lahjapakettiin. Jos yritän pusertaa jotain hyveitä tai avuja vanhasta aatusta, niin huh kuinka karvasta myrkkyä tuleekaan esiin. Niinpä minä en vilkaisekaan vanhaan aatuun päin, vaan katselen Jeesusta. Ja mitä enemmän Häntä katselen, sitä enemmän tulen itsekin osalliseksi Hänen kirkkaudestaan ja voimastaan.

Ja silloin minäkin voin Jeesuksen uskon voimalla kilpailla jopa voittopalkinnosta. Ja jos tulen maaliin voittajana, minut kruunataan jollain niistä eri seppeleistä, joita UT mainitsee. Silloin tulen Jumalan valtakuntaan kunnian ja kirkkauden runsaudessa. Mutta voi olla niinkin, että tulen Jumalan valtakuntaan kaikkea muuta kuin runsaudessa, aivan kaikesta riisuttuna. Eli voi olla, että tuli polttaa kaikki tekoni, vain pelastus jää jäljelle.

Jumala odottaa minulta uskollisuutta, että teen juuri sitä, mitä Hän haluaa juuri minun tekevän. Olemme suuresti siunattuja, jos teemme tämän kutsumuksemme ja valitsemisemme lujaksi. Oman päätehtäväni tai kutsumukseni ohella olen monta kertaa kuullut Hänen pyytävän minua tekemään myös joitakin yksittäisiä asioita. Joskus olen ollut kuuliainen. Usein kyllä viivytellyt. Ja monesti olen jättänyt kokonaan tekemättä. Kuinka murheellista. Eväät ja avut olisivat olleet tuossa lahjapaketissa. Mutta jätin käyttämättä.

Pietari joka tapauksessa tiesi kutsumuksensa. Ja hän tiesi, mikä kruunu häntä odotti, kun hän ylittää maaliviivan. Ja hän sanookin tuon tekstikatkelman jälkeen, että hänen ruumiinsa poispaneminen tapahtuu äkisti, niinkuin Herra oli hänelle ilmoittanut. Ja jotenkin lohdullista on, että Pietari, joka Raamatun sivuilla yhä uudestaan tulee esille täydellisenä epäonnistujana, saa sittenkin tulla perille kruunattuna voittajana.

Etkö sinä näe miten paljon täällä on synkässä eksymyksessä vaeltavia. He eivät ole kuulleet tarpeesta TEHDÄ PARANNUS, vaan esittävät ulkopuolina tuota uskoa, jota sinä ehkä sisäpuolelta tuot. Varmasti sinäkin jouduit tekemään parannuksen. Opettajanlahjasi on hyvin sidonnainen lahkouskomukseen, mutta ehkäpä Jumala avartaa sen.
        Jokainen Jumalan lapsi iloitsee yhdestäkin pelatuneesta, mutta ennen kaikkea Jumalan lapset ohjaavat etsivän ihmisen oikealle tielle. Kääntävät hänet monesti kovan taistelun jälkeen. Taistelevat sisarten ja veljien puolesta.

• -------------
        kalamos kirjoitti:

Vaikka tuossa Kalamoksen kirjoituksessa onkin paljon hyvää, niin olellisen tärkeä siitä puuttuu. Se tieto miten ihmien voi tulla Jumalan lapseksi. Langennut ihmisluonto ei taivu heti tekemään sitä, mitä Kalamos kertoo. Tällä hetkellä kirjoitus on keskeneräinen, tai jos se ei sitä ole, niin sitten se on jotakin sellaista, joka ei johda perille.

• Sota-asu yllä kirjoitti:

Etkö sinä näe miten paljon täällä on synkässä eksymyksessä vaeltavia. He eivät ole kuulleet tarpeesta TEHDÄ PARANNUS, vaan esittävät ulkopuolina tuota uskoa, jota sinä ehkä sisäpuolelta tuot. Varmasti sinäkin jouduit tekemään parannuksen. Opettajanlahjasi on hyvin sidonnainen lahkouskomukseen, mutta ehkäpä Jumala avartaa sen.
        Jokainen Jumalan lapsi iloitsee yhdestäkin pelatuneesta, mutta ennen kaikkea Jumalan lapset ohjaavat etsivän ihmisen oikealle tielle. Kääntävät hänet monesti kovan taistelun jälkeen. Taistelevat sisarten ja veljien puolesta.

Aloittajahan on jo tehnyt parannuksen eli mielenmuutoksen.
        Ja mikä onkaan seuraava vaihe:
        Tehkää parannus ja USKOKAA EVANKELIUMI!

Jos kääntymisen jälkeen jää jotenkin armon evankeliumi sisäistämättä, niin vaelluksesta tulee todella onnetonta ja tuskaisaa - siis jos lankeamme pois armosta, jos alamme lahjavanhurskauden tilalle sovittaa omatekoista haarniskaa. Ei tuosta mainitsemastasi sota-asusta (Ef 6) ole paljonkaan hyötyä, jos sinulla ei ole tuota haarniskaa ylläsi, vaan olet silloin periaatteessa kokonaan kiireestä kantapäähän vihollisen lyötävissä.

• ------------- kirjoitti:

Vaikka tuossa Kalamoksen kirjoituksessa onkin paljon hyvää, niin olellisen tärkeä siitä puuttuu. Se tieto miten ihmien voi tulla Jumalan lapseksi. Langennut ihmisluonto ei taivu heti tekemään sitä, mitä Kalamos kertoo. Tällä hetkellä kirjoitus on keskeneräinen, tai jos se ei sitä ole, niin sitten se on jotakin sellaista, joka ei johda perille.

Et kai tarkoita, että Hyvä Paimen, josta kirjoitin, ei johda perille. Hukkaako Hän lampaitaan erämaahan. Hylkääkö eksyväiset yksilöt. Ei tietenkään.

Mutta ihan lyhyesti, miten synnymme uudesti ylhäältä Hengestä Jumalan lapseksi. Nikodemus kysyi tätä (Joh 3), ja Jeesuksen vastaus Nikodemukselle perustui siihen Vanhan testamentin kertomukseen, jossa jokainen myrkkykäärmeen piston saanut varman kuoleman edessä oleva ihminen, joka nosti katseensa tangon päähän asetettuun vaskikäärmeeseen, jäi eloon. Ne, jotka eivät nostaneet katsettaan tuohon, kuolivat käärmeen myrkkyyn, vaikka mitä olisivat tehneet. Tämä oli siis Jeesuksen vastaus siihen, miten ihminen voi syntyä uudesti ylhäältä Hengestä Jumalan lapseksi.

Mutta nyt aloittajan kohdalla mitä ilmeisimmin tämä on jo tapahtunut tosiasia. Hän on tällä palstalla tunnustanut uskonsa Jeesukseen. Siis nostanut katseensa puuhun ripustettuun synnittömään, mutta meidän tähtemme synniksi tehtyyn Jumalan ainosyntyiseen Poikaan. Kun ja jos näin on tapahtunut, niin silloin Jumalan Henki todistaa siitä hänelle:

'Sillä te ette ole saaneet orjuuden henkeä ollaksenne jälleen pelossa, vaan te olette saaneet lapseuden hengen, jossa me huudamme: "Abba! Isä!"
        Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia.' (Room 8:15-16)

Nyt näyttää siltä, että ketjussa on monta, joilla on kovasti tarvetta siirtää ihmiset takaisin orjuuden hengen alle, jotta ihmiset olisivat jälleen pelossa.

• ei nimmaria
        kalamos kirjoitti:

Et kai tarkoita, että Hyvä Paimen, josta kirjoitin, ei johda perille. Hukkaako Hän lampaitaan erämaahan. Hylkääkö eksyväiset yksilöt. Ei tietenkään.

Mutta ihan lyhyesti, miten synnymme uudesti ylhäältä Hengestä Jumalan lapseksi. Nikodemus kysyi tätä (Joh 3), ja Jeesuksen vastaus Nikodemukselle perustui siihen Vanhan testamentin kertomukseen, jossa jokainen myrkkykäärmeen piston saanut varman kuoleman edessä oleva ihminen, joka nosti katseensa tangon päähän asetettuun vaskikäärmeeseen, jäi eloon. Ne, jotka eivät nostaneet katsettaan tuohon, kuolivat käärmeen myrkkyyn, vaikka mitä olisivat tehneet. Tämä oli siis Jeesuksen vastaus siihen, miten ihminen voi syntyä uudesti ylhäältä Hengestä Jumalan lapseksi.

Mutta nyt aloittajan kohdalla mitä ilmeisimmin tämä on jo tapahtunut tosiasia. Hän on tällä palstalla tunnustanut uskonsa Jeesukseen. Siis nostanut katseensa puuhun ripustettuun synnittömään, mutta meidän tähtemme synniksi tehtyyn Jumalan ainosyntyiseen Poikaan. Kun ja jos näin on tapahtunut, niin silloin Jumalan Henki todistaa siitä hänelle:

'Sillä te ette ole saaneet orjuuden henkeä ollaksenne jälleen pelossa, vaan te olette saaneet lapseuden hengen, jossa me huudamme: "Abba! Isä!"
        Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia.' (Room 8:15-16)

Nyt näyttää siltä, että ketjussa on monta, joilla on kovasti tarvetta siirtää ihmiset takaisin orjuuden hengen alle, jotta ihmiset olisivat jälleen pelossa.

Katseen nostaminen Jeesuksen tarkoittaa uskoa kaikeen, mitä Jeesus opettaa. Tuossa sinun opetuksessasi on suuria puutteita. Ensin pidin sinua hyvänä opettajana:), mutta nyt en enää tiedä. Tuollaista aukkoa opetuksessa ei ole hyvillä opettajilla.

• ei nimmaria kirjoitti:

Katseen nostaminen Jeesuksen tarkoittaa uskoa kaikeen, mitä Jeesus opettaa. Tuossa sinun opetuksessasi on suuria puutteita. Ensin pidin sinua hyvänä opettajana:), mutta nyt en enää tiedä. Tuollaista aukkoa opetuksessa ei ole hyvillä opettajilla.

Haluat siis ei-nimmari korottaa itsesi 'hyväksi opettajaksi', niinkö:)?

Omasta puolestani voin sanoa, että juuri sinun opetuksessasi on vakavia aukkoja ja puutteita. Mutta emmehän me kukaan ole täydellisiä.

Jaakobin tuttu varoitus sietää jokaisen meistä ottaa huomioon:

"Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi, sillä te tiedätte, että me saamme sitä kovemman tuomion." Jaakobin kirje 3:1

• 1234567...

Olenko sisäpuolella? vastaus sinulle: Älä usko mitä Semper.Fidelis sanoo lakihenkisistä juutalaisista, ettei tule kiivailla viikonpäivistä hän vielä mainitsee, ettei tule Uuden liiton uskovien takertua vanhaan lakiuskoon.

Oikea usko ei kumoa yhtäkään käskyä kymmenestä käskystä, ei sapattiakaan jonka Jumala jo Paratiisissa siunasi ja pyhitti Jeesuksen sanojen mukaan ihmistä varten yli 2000 vuotta ennen ensimmäistäkään juutalaista.

Ahtaasta portista ei pääse sisälle joka kumoaa yhdenkin käskyn Jumalan kymmenestä käskystä tämä on tosi.

• Turhaan varoittelet uskomasta SF:n sanoihin. Ihmisten sanoihin ei pidä kenenkään uskoaan kiinnittää. Mutta Jumalan sana on niin ja aamen.

Galatalaiskirje:
        5:1 Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujina, älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen.
        5:4 Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta."

Kirjoituksestasi päätellen Galatalaiskirjeen sanat ovat sinulle tarpeen.
        Lakkaa lastaamasta lain orjuuden taakkoja vastakääntyneen niskaan.

Kelpo fariseus sinä olet, mutta tiedäthän, mitä Jeesus sanoi heille:

"He sitovat kokoon raskaita ja vaikeasti kannettavia taakkoja ja panevat ne ihmisten hartioille, mutta itse he eivät tahdo niitä sormellakaan liikuttaa." Matteuksen evankeliumi 23:4

• ei nimmaria

Aloittajalle. Jumala antaa kutsun uskoa. Sinä olet saanut sen kutsun ja ottanut sen vastaan. Nyt sinä olet Sanan kasvatuksessa. Rakkaus peittää syntiesi paljouden niin kauan, kuin olet vielä tietämätön mikä on syntiä.
      Sinä katsot Jeesukseen tutustumalla Hänen tuomaansa Jumalan Tahtoon kuulemalla Sanaa ja lukemalla sitä.
      Aivan varma on, että sinä kasvat ahtaan portin kautta vapauteen, jos uskot mitä Jeesus käskee tehdä, etkä jää Herra, Herra hokijaksi. Jeesus ei käske tehdä mitään sellaista, mitä me emme kykene tekemään. Hän antaa neuvot ja voiman neuvojensa pitämiseen.
      Joko olet lukenut Raamatusta sen, jossa Jeesus käskee sinun tehdä lähimmäisellesi sen, mitä toivot itsellesi tehtävän. Siinä on ahtaan portin sanoma, eli tavoittele alusta pitäen rehellisyydessä ja valossa elämistä. Sinulla ei saa olla vihollisia sinun itsesi puolelta. Vihollisia on vain vihollisen itsensä puolelta, koska Jeesus käskeen meidän rakastaa kaikki, jopa vihollisiakin. Siksi me emme vihaa ketään, emme koskaan.
      Jeesuksen veri ei peitä syntejä, vaan puhdistaa ne valituista pois.
      Kavatuksen aikana me olemme rakkauden sylissä. Jeesus on sitä lähempänä, mitä vaikeammaksi me tunnemme Jumalan kurituksen. Jumala kurittaa jokaista huomaansa ottanutta meidän parhaaksemme. Uudestisyntynyttä ei enää tarvitse piiskata, sillä hän on jo nöyrtynyt Jumalan Sanan alamaisuuteen ja tuntee sen takia ihmeellistä vapautta. Hän on jo kulkenut monen ahdistuksen kautta Jumalan valtakuntaan, joka on vanhurskautta, rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä.

• "Mutta kun meitä tuomitaan, niin se on meille Herran kuritusta, ettei meitä maailman kanssa kadotukseen tuomittaisi." 1.Korinttolaiskirje 11:32

"Kuritukseksenne te kärsitte; Jumala kohtelee teitä niinkuin lapsia. Sillä mikä on se lapsi, jota isä ei kurita?" Hebrealaiskirje 12:7

Me tarvitsemme Isän lapsina kuritusta loppuun saakka, ettei meitä "maailman kanssa kadotukseen tuomittaisi". Se kuritus johtuu siitä, että meillä on lihassamme esiin nousevaa syntiä, josta meidän on kärsien lakattava kuten Pietari asian osuvalla tavalla ilmaisee 1.Piet.4:1.

Sinullakin ei-nimmari on lihassasi vielä paljon paljon poispantavaa ja kuoletettavaa, vaikka toisin väittäisit. Apostoli Johannes vakuuttaa:

"Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä." 1.Johanneksen kirje 1:8

Ethän sinä ei-nimmari halua olla valehtelija, totuuden vastustaja?
        Sinun tulee suostua Jumalan kuritukseen, jos haluat olla Isän lapsi.

• tule seuroihin

Hei rakas ystävä! Olen seurannut läheltä helluntalaisten elämää. Siinä on paljon hyvää ja kaunista. Laulut ovat herätteleviä ja iloisia, ja usein ihmisetkin.

Minua kuitenkin on alkanut käydä sääliksi helluntalaisten ystävieni puolesta kun he panttaavaat päivät raamattua ja muita hengellisiä tekstejä ja harhailevat erilaisten väärien profeettojen opeissa.

Raamatun lukeminen on tietenkin hieno ja arvostettava asia. Se ei kuitenkaan tee ketään autuaaksi, vaan se, että on saanut armosta uskoa syntinsä anteeksi Jeesuksen nimessä ja sovinto veressä.

Jumalan valtakuntaan käydään parannuksen kautta. Parannuksen voi saada
      Jumalan armahtama ihminen, jolle herää synnin tunto ja huoli omasta osoitteesta kuoleman jälkeen. Portti Jumalan valtakuntaan on ahdas, se vaatii täydellistä nöyrtymistä ja oman syntisyyden tunnustamista. Vain harvat siihen pystyvät, ja sen anteeksi antamuksen evankeliumin haluavat uskoa, kuten Raamattukin siitä kertoo.

Rukoile Jumalaa että Hän armossaan antaisi sinunkin löytää Jumalan valtakunnan, etsi niin löydät, koputa niin sinulle avataan. Se vaatii omavanhurskaudesta luopumista. Se ei riitä että on kerran "tullut uskoon" tai "ottanut Jeesuksen", vaan teemme joka päivä syntiä ajatuksin, sanoin ja teoin. Pysyäksemme uskomassa me haluamme laittaa synnin kuormaa pois aina sen tarttuessa, pyytää syntejä anteeksi ja uskoa ne anteeksi toisen kristityn ne anteeksi saarnatessa.

Jumalan valtakunta on maan päällä, se on armoa, rauhaa ja iloa! Usko tulee kuulosta ja kuulo Jumalan sanan kautta, tule seuroihin rauhanyhdistykselle ja usko kaikki sinun syntisi anteeksi. Sen jälkeen saat rauhan sielullesi, eikä sinun tarvitse pantata raamattua vakuutelleksesi itsellesi että kaikki on ok.

• Mitä sinä puhut vasta uskoon tulleelle?
        Sinä varotat vasta uskoon tullutta Raamatun lukemisesta!!!!?????
        Sitten sinä pyydät häntä ottamaan vastaan Jumalan valtakunnan.... ilman Jumalan Sanaa Raamattua!!!!!??????
        Sinä tekisit hänestä toisten opetuksesta riippuvaisen ilman mahdollisuutta itse tutkia Kirjoituksia!!!!?????
        Oletkohan nyt Jumalan asialla? Käskeekö Raamattu välttämään Jumalan Sanan lukemista? Missä?

Kyllä minä olen monenlaista huuhaata kuullut mutta tämä oli ehkä kaikkein hämmästyttävintä mitä uskovan suusta voi kuulla.

Ensinnäkin totean seuraavaa Jumalan Sanan pohjalta.
        Jumalan valtakunta on tullut maan päälle Jeesuksessa Kristuksessa. Jeesuksessa on Jumalan valtakunta.
        Jeesus Kristus on Jumalan Sana. Jumalan Sanassa on Jumalan valtakunta. Se on Raamatun Sanassa. Jumala ilmoitti itsensä sinulle ja minulle ja jokaiselle ihmiselle Sanassaan ja Sanansa kautta. Jumala elää Sanassa. Jumalan Sana on Henki ja elämä.

Jumala Sanaa lukemalla seurustellaan Jumalan itsensä kanssa Jumalan Sanan kautta. Jumalan Sanan kautta ihminen tulee Jumalan luokse. Ilman Jumalan Sanaa ei ole Jumalaa koska Isä on Pojassa (Sanassa) ja Poika on Isässä.

Nyt sinä olet kirjoituksellasi viemässä vasta syntynyttä Jumalan pienokaista pois Jumalasta. Kyllä Rauhan Sanan seurat ovat hyviä ja erittäin siunaavia. Jumala on siellä. Olen ollut seuroissa niin että puhun omasta kokemuksesta. Siellä saa myös oikeaa opetusta Jeesuksen rististä ja uhrista. Mutta siihen se oikea opetus sitten päättyykin. Jatko on sitä mitä sinäkin jo kirjoitit. Uskovia varotetaan lukemasta Sanaa. Näin heitä pidetään pikkuvauvoina koko uskon elämänsä ajan. Uskova Jumala lapsi kun kasvaa Sanan ja Hengen kautta ja voimassa. Ei ihmispuheilla ja hyvillä seuroilla.
        Seuroissa julistettu Sana ei kasvata uskovaa kovin pitkälle.
        Tämä siitä syystä kun siellä ei anneta kasvattavaa Sanaa.
        Siellä puhutaan ainoastaan uskosta osattomille ja jossakin määrin välinpitämättömille uskovilla parannusta. Tämä on tietysti oikein jos kuulijakunta on uskosta osatonta ja välinpitämätöntä uskovien porukkaan. Mutta sellainen opetus ja julistus ei kasvata Jumalan lasta joka tarvitsee vahvempaa ruokaa.

• >>>Usko tulee kuulosta ja kuulo Jumalan sanan kautta,> tule seuroihin rauhanyhdistykselle >ja usko kaikki sinun syntisi anteeksi.>Sen jälkeen saat rauhan sielullesi,>eikä sinun tarvitse pantata raamattua vakuutelleksesi itsellesi että kaikki on ok.

• parannuksen saanut
        jaikal kirjoitti:

>>>Usko tulee kuulosta ja kuulo Jumalan sanan kautta,> tule seuroihin rauhanyhdistykselle >ja usko kaikki sinun syntisi anteeksi.>Sen jälkeen saat rauhan sielullesi,>eikä sinun tarvitse pantata raamattua vakuutelleksesi itsellesi että kaikki on ok.

Rauhanyhdistys on vain maallinen paikka missä Jumalan sanaa saarnataan. Paikkana sillä ei ole mitään merkitystä.

Jumalan valtakunnan evankeliumi ei kuitenkaan kelpaa kuin harvoille, koska ihmisten on vaikea luopua synneistä ja omavanhurskaudesta ja vääristä hengistä. On vaikeaa nyörtyä siihen että toinen kristitty antaa synnit anteeksi Jeesuksen nimessä. Niin Raamattu kuitenkin opettaa.

Ihminen haluaa muotoilla uskon siten kuin se itselle sopii parhaiten, se ei ole Raamatun mukaista.

Ihminen tekee syntiä, ja synnistä täytyy tehdä parannusta. Se EI tapahdu Raamatunkaan mukaan pelkästään vain "ottamalla Jeesuksen" tai tulemalla uskoon mitkä molemmat ovat ihmisen omia tekoja, ei Jumalan armon tuloksena tehty parannus.

Harhassa elätte jos luulette pelastuvanne vain omilla teoillanne, siihen tarvitaan aina Jumalan armon valtakunta mikä on maanpäällä kuten Sana opettaa. Mutta pimeydessä eläessä ei muuta voi olettaa. Voin vain rukoilla teidän omantuntonne heräämistä ja evankeliumin kaipuun syttymistä.

Rukoilkaa Jumalaa niin hän johdattaa teidät valtakuntaansa pois sieltä omavanhurskauden aiheuttamasta ylihengellisyydestä ja Jumalan pilkasta.

• parannuksen saanut kirjoitti:

Rauhanyhdistys on vain maallinen paikka missä Jumalan sanaa saarnataan. Paikkana sillä ei ole mitään merkitystä.

Jumalan valtakunnan evankeliumi ei kuitenkaan kelpaa kuin harvoille, koska ihmisten on vaikea luopua synneistä ja omavanhurskaudesta ja vääristä hengistä. On vaikeaa nyörtyä siihen että toinen kristitty antaa synnit anteeksi Jeesuksen nimessä. Niin Raamattu kuitenkin opettaa.

Ihminen haluaa muotoilla uskon siten kuin se itselle sopii parhaiten, se ei ole Raamatun mukaista.

Ihminen tekee syntiä, ja synnistä täytyy tehdä parannusta. Se EI tapahdu Raamatunkaan mukaan pelkästään vain "ottamalla Jeesuksen" tai tulemalla uskoon mitkä molemmat ovat ihmisen omia tekoja, ei Jumalan armon tuloksena tehty parannus.

Harhassa elätte jos luulette pelastuvanne vain omilla teoillanne, siihen tarvitaan aina Jumalan armon valtakunta mikä on maanpäällä kuten Sana opettaa. Mutta pimeydessä eläessä ei muuta voi olettaa. Voin vain rukoilla teidän omantuntonne heräämistä ja evankeliumin kaipuun syttymistä.

Rukoilkaa Jumalaa niin hän johdattaa teidät valtakuntaansa pois sieltä omavanhurskauden aiheuttamasta ylihengellisyydestä ja Jumalan pilkasta.

>>>On vaikeaa nyörtyä siihen että toinen kristitty antaa synnit anteeksi Jeesuksen nimessä. Niin Raamattu kuitenkin opettaa.

• jaikal kirjoitti:

Miksi ihmeessä tekstit katoavat kokonaan tai osittain?
        Mikä vika on systeemiin tullut?

Vastasin Jukka finladille toisessa ketjussa.
        Lue kirjoitukseni irjoitettu kl. 15.16.
        Päättele sitten olenko omassa vai toisen vanhurskaudessa.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/10060967#comment-50966102-view

• tule seuroihin

Jaikal!

Elä vääristele sanojani.

Raamatun lukemine on tietenkin aina hyväksi, mutta se ei tee ketään autuaaksi. Tottakai myös me vanhoillislestadiolaiset luemme ja tutkimme Raamattua mutta emme panttaa sitä yötä päivää vaan iloitsemme Jeesuksen Kristuksen tuntemisessa sanansa kautta.

Usko tulee kuulosta ja kuulo Jumalan sanan kautta. Näin Pyhä Sana opettaa.

Kukaan ei pelastu ilman Jumalan armoa ja parannukseen nöyrtymistä, en minä sinä tai hän. Elävässä uskossa elävä haluaa kuulla Jumalan sanan opetusta ja selitystä ja uskoa syntinsä anteeksi aina sen tarttuessa. Käytännössä: Toinen uskova sanoo syntejä anteeksi pyytävälle: Usko syntisi anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä. Sanoilla nyt ei ole niin merkitystä että elä siihen takerru.

Mikä on vahvempaa ruokaa kuin evankeliumi?

En ole rauhansanalainen vaan vanhoillislestadiolainen.

Uskovia ei seuroissa varoiteta lukemasta sanaa, henkilökohtaisesti vain säälin lain orjuuden alla eläviä jotka lukevat Raamattua niin paljon että meinaavat lopulta seota, he tarvitsevat vain saada syntinsä anteeksi ja sielulleen rauhan.

Sinä Jaikalko olet niin hyvä uskova että on varaa arvostella kenenkään uskoa tai sanoa välinpitämömäksi? Minulla ei ainakaan. Olen kuitenkin saanut sielulleni rauhan ja syntini anteeksi, enää ei tarvitse kuunnella amerikkalaisten väärien profeettojen ennustuksia ja huutamalla tapahtuvia Pyhän Hengen manauksia.

• Vietän sapattia joka päivä, olkoon sen nimi mikä tahansa, sillä hyvää saa tehdä joka päivä, pahaa ei saa tehdä minkään nimisenä päivänä:

Jesaja 56
      2 "Autuas se ihminen, joka tämän tekee, se ihmislapsi, joka tässä pysyy, joka pitää sapatin eikä sitä riko, joka varoo kätensä tekemästä mitään pahaa!"

Jos teen arkipäivinä pahaa menetän öitteni levon ja päivieni rauhan, vaikka lauantait lakia rikkomatta saisinkin vietettyä.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3113
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      60
      2854
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2405
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      80
      2236
    5. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      60
      2053
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      2016
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1606
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1577
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1420
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      35
      1408
    Aihe