Viime sunnuntaina istuskelin bussissa matkalla Helsingistä kotipaikkakunnalle. Muutaman kerran oon mennyt sen välin ennenkin kaverilla käydessä, täl kertaa olin siellä viikon. Huomasin kyllä viimesten päivien aikana että neito oli jo suht kyllästynyt minuun, mikä ei ollut kovin uutta, koska sitä sattuu oikeestaan aika usein. Mutta silti se sattuu, että ihminen voi niin helposti kyllästyä toiseen.
Bussissa sitten lähettelin viestejä muutamalle eri ihmiselle, mutt vastauksia ei oikeen tullut takasin. Puolen tunnin epätoivosen viestittämisen jälkeen vieressä istuva tyttö (jota en siis tuntenut) yhtäkkiä vaan kysyi, että missä minä asun. Ihan ihmeissäni otin kuulokkeet pois korvistani ja kysyin että ''puhutko sinä miulle?''. Hän nyökkäsi ja HYMYILI minulle! Vastasin vaan ja aattelin että se ainoastaan tietää missä kohtaa jään pois, että se saisi istua loppumatkan yksinään.
Seuraavaksi hän kysyi minun ikää, vastasin siihenkin ja kohteliaana tyttönä kysyin samaa. 19 vuotta. Kyseleminen johti sitten juttelemiseen ja nauramiseen, kunnes yhtäkkiä olikin 1,5 tuntia mennyt ja olin omalla pysäkillä. Sanoin että nyt minä jään pois, tyttö (jonka nimeä en muistanut kysyä........ harmittaa nyt jälkikäteen!) halasi minua ja kiitti seurasta.
Bussista kun astuin ulos jäädyin ihan kokonaan, mielessä vain pyöri lause ''Mitä äsken tapahtu?'' Oli älyttömän ihana tunne kun ihan ventovieras ihminen juttelee minulle kuin jollekkin ystävälleen, kun omat ystävätkään ei ikinä kaipaile.
Miksei tämmösiä ihmisiä voi olla lisää? Tuo 19-vuotias tyttö kirjaimellisesti pelasti minun päiväni. Kenelläkään kokemusta samankaltaisista tilanteista?
Päivän pelastus yksinäiselle ihmiselle
13
422
Vastaukset
- jannnniina
eipä ole tullu vastaan vähään aikaan meikäläiselle. oon ite ujo ja arka yksinäinen mutta tykkään jutella ventovoeraiden kanssa.. syvemmälle en ole ikinä uusissa kaverisuhteessa lapsuuden ystäviä lukuunottamatta sitten päässyt.
- Sosiaalivammausotus
Ei ikinä.
- nollakulma
"Miksei tämmösiä ihmisiä voi olla lisää?" - Toivottavasti sinusta saatiin taas yksi lisää. Minulle ei ole koskaan käynyt mitään vastaavaa.
Onnellinen tapaus
- 8
Eipä ole tullut tuollaista tapausta vastaan, olen onnistunut välttelemään.
- maalaistollukka
Minä en asu ruuhkasuomessa ja täällä ihmiset juttelevat suein tuntemattomatkin. sittten meille maalaistollukoille nauretaan kun menemme käymään pääkaupunkiseuduilla, vaattetkin ovat toppatakkia, lenkkareita ja villmyssyjä ym. Katselemme busseissa ja saatamme alkaa haastelemaankin vierustoverin kanssa. Te nauratte meille, mutta kärsitte yksinäisyydestä.
Eräskin isä kertoi, että kun menee tapamaan tytärtään Espooseen niin tytär aina valistaa: isä ei sitten tuijotella ja mainoslippikset unohda kotiin.
Me olemme tällaisia mutta emme niin yksinäisä-- 2. maalaistollukka
Itsekin maalla syntyneenä ja kasvaneena olen huomannut tuon saman, ei täällä vieraalle ihmiselle jutteleminen ja ystävällinen hymy ole mikään kynnyskysymys...Asuin kymmenen vuotta pikkukaupungissa, jossa vähän katsottiin muualta muuttanutta kuin vierasta sikaa, eikä jurikaan jutusteltu, mutta suuremmissa kaupungeissa puhellaan varmaan vielä vähemmän. Enkä oikeastaan edes ymmärrä, miksi maalaisille naureskellaan, emmehän mekään ihmisiä kummempia ole.
- 20+17
Joo, ihan normaalia, että vieraat juttelee, mut tuo oli tietysti erityisen lämminhenkinen kohtaaminen, kun halattiinkin päätteeksi. Sitä nyt ei niin usein tuntemattomien kanssa tapahdu.
- GreatStory92
Ei ole koskaan tullut vastaan noin mukavaa ihmistä. Egyptissähän mennään mieluummin istumaan toisen viereen kuin yksin bussissa. Liittyy siihen, että suurin rangaistus Egyptissä on yhteisöstä karkoittaminen.
- ...
Ainoastaan naisille tapahtuu tuollaista, ketään ei kiinnosta jutella yksinäiselle miehelle.
- yksin kotona
Kaupan myyjä sanoo usein moi kun tulen kassalle ja kyselee bonus korttia jota mulla ei ole. Se on aina mun päivän tähti hetki yleensä.
- 12+16
Monelle paniikkihäiriöiselle se on päivän pahin hetki...
- mummeli
Yksinäisyys on omaa vapaa aikaa. Töissä työkaverit, omat lapset perheineen omissa kiireissään. Suurin osa ajasta menee siihen, mitä mukavaa nyt keksisin. Kaikkea on kokeiltu, kuntosalia, vesijumppaa, tv:n töllötystä, juttukaveria en oo löytänyt?!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6734249Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o192135- 921213
- 701086
Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel66908Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia113842Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo73827- 65816
Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi245779- 37763