Ikuinen pelastus tai kadotus

Elämässä!

Raamatun oppi ”iankaikkisesta tuomiosta”.
Tämä on eräs Kristuksen opin alkeista. Hebr. 6:2.

Jumalan luoma ihminen ei koskaan lakkaa olemasta. Tämä on perustavaa laatua oleva lause! Jos tätä ei uskota, ei olla Raamatun opissa.
Jumala loi meidät ikuisuusolennoiksi, elämään ikuisessa rakkaudessa yhteydessään! Kaikki muu luomakunta on alistettu katoavaisuuden alle.

Kuoleman ymmärtäminen avaa asian. / Kuolema ei tarkoita ihmisen tyhjäksi raukeamista, vaan joutumista eroon Elämän Lähteestä, Jumalasta. Jos kuoleman tila käsitetään tiedottomuudeksi, niin koko asia menee sekaisin.

Kuolema on ero Jumalasta! = Adam ja Eva kuolivat "sinä päivänä", jona tekivät syntiä. 1 Moos. 2:17. He kulkivat kuitenkin tämän maan päällä tuon kuolemansa jälkeen satoja vuosia. He olivat "kuolleet rikoksiinsa ja syntihinsä". Efes. 2:1-3.

Jokainen uskosta osaton on kuollut eli on erossa Elämästä. Jeesus on "Tie, totuus ja ELÄMÄ!" Hänessä on ikuinen Elämä. Hänen ulkopuolellaan on ikuinen kuolema.
Fyysinen kuolema ei lopeta Jumalasta erossa olevan ihmisen olemassa oloa. Hän jää olemaan Tuonelan vaivoihin täysin tietoisessa tilassa. Jeesus opetti tämän asian selvin sanoin: Oli rikas mies, ja köyhä Lasarus. Molemmat kuolivat. Mutta raukesiko heidän olemaasaolonsa tyhjiin, kuten adventistit ja jehovantodistajat väittävät? Jeesus opettaa, että nuo molemmat olivat tietoisessa tilassa kuolemansa jälkeen. Luuk. 16:19-31. - Tämä ei ole katolista oppia, vaan Jeesuksen Kristuksen terveitä totuuden sanoja. 1 Timot. 6:3-5.

Kadotuksessa ei siis ole oleva yhtään elävää ihmistä. MUTTA! Siellä ovat olemassaolostaan täysin tietoiset kuoleman tilassa olevat sieluparat. He ovat kuolleita eli irti Jumalan Elämästä.

Nyt jokainen voi Raamatun edessä tarkistaa joutuuko helvettiin vai pääseekö Taivaaseen. - - -
Näin suuren asian edessä pyydän Sinuakin ottamaan Raamattusi esille ja tutkimaan kaikki seuraavat Raamatun kohdat.
Mitä merkitsevät muutamat minuutit ikuisuuden edessä ??? Jos käytät muutamat minuutit seuraavien Raamatun kohtien tutkimiseen, merkitsevät ne suunnattomasti enemmän kuin mikään muu ajankäyttösi.

Tässä tämän hteken tärkeimmät Raamatun kohdat:
Matteus 5:22,29,30; 7:13; 10:28; 13:42; 18:8,9; 23:15,33; 24:48-51; 25:46.

Markus 9:43-48; 16:16.

Luukas 12:15; 16:19-31.

Johannes 5:24,29; 15:6;

Apostolien teot: 24:15.

Filip. 3:18-21. 2. Tessal. 1:8,9. 2. Piet. 2:4. Jaakob 3:6. Juuda /4,6,7,13,15.

Joh. Ilm. 14:9-12; 20:10-15; 21:8.

Luettuasi ed. m. kohdat tee niistä yhteenveto. Anna Pyhän Hengen näin muodostaa itsellesi omakohtainen, selittelemätön ja vain Raamattuun perustuva käsitys aiheesta. Raamatussa on Jumalan ”mielipide” asiasta. Tästä tulkoon sinunkin mielipiteesi.

31

110

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Elämässä!

Onko tietoista tilaa kuoleman jälkeen?

1 Samuel 28; 1 Kuning. 17:17-24; Matt. 17:1-9; Luuk. 16:19-31; 2 Kor. 5:1-10; 12:1-4; Filip. 1:21-24; 1 Piet. 3:18-22 ja 4:6 ym., ym..

Huomaa, ettei esim. Luuk.16:19-31 esitä vertausta, vaan todellisen tapahtuman: ”oli”. Jeesus ei ollut tarinoiden keksijä.

Vakuutus uskoon tulleille, Jeesuksen vastaan ottaneille:
      ”Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat. Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista”
      (Room.8:1-2).

Varoitus!
      ”Jos joku muuta oppia opettaa eikä pitäydy meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen terveisiin sanoihin eikä siihen oppiin, joka on jumalisuuden mukainen, niin hän on paisunut eikä ymmärrä mitään, vaan on riitakysymyksien ja sanakiistojen kipeä, joista syntyy kateutta, riitaa, herjauksia, pahoja epäluuloja, alituisia kinastuksia niiden ihmisten kesken, jotka ovat turmeltuneet mieleltään ja totuuden menettäneet ja jotka pitävät jumalisuutta keinona voiton saamiseen” ( 1 Timot. 6:3-5 ).

”Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan; ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu” ( Ilm.22.18-19 ).

• body

Kun me poistumme täältä, kaikki on sen jälkeen uskonvaraista, sillä mitään faktaa ei ole.

• Luuk 16
        body kirjoitti:

Kun me poistumme täältä, kaikki on sen jälkeen uskonvaraista, sillä mitään faktaa ei ole.

Meillä on Jumalan Sana.

Ja toki myös kuolemasta palanneiden ihmisten todistuksia siitä, mitä tapahtui heti kuoleman jälkeen. Mutta niinkuin Aabraham sanoi rikkaalle miehelle, jos ihmiset eivät usko Jumalan Sanaa, eivät he usko, vaikka joku kuolleista nousisi ylös.

• Aloittaja kirjoitti:

***Kadotuksessa ei siis ole oleva yhtään elävää ihmistä. MUTTA! Siellä ovat olemassaolostaan täysin tietoiset kuoleman tilassa olevat SIELUparat. He ovat kuolleita eli irti Jumalan Elämästä.'''

Määrittele mikä on sielu?

• 1 Tess 5:23

Raamattu käyttää sanaa sielu kahdella eri tavalla. Ihmisellä on sielu,
        mutta toisaalta välillä ihmistä kokonaisuutena sanotaan sieluksi.

"Mutta itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonansa, ja säilyköön koko teidän henkenne ja sielunne ja ruumiinne nuhteettomana meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen."

• sielullishengellinen

Raamattu ei anna tarkkaa määrettä sielun olemukselle. Mutta eiköhän se ole sisäinen ihmisemme, josta Raamattu paljon puhuu,

"Mutta itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonansa, ja säilyköön koko teidän henkenne ja sielunne ja ruumiinne nuhteettomana meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen." 1 Tessal. 5:23.

• ***"Mutta itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonansa, ja säilyköön koko teidän henkenne ja sielunne ja ruumiinne nuhteettomana meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen." 1 Tessal. 5:23. ****

Paavali kirjoitti tuon kirjeen eläville tessalonikalaisille, joissa oli henki. Mitenkäs kuolleitten tilanne on, missä on heidän sielunsa ?

• vanha ja vakaa

kun googlaa "sielu" niin löytyy tietoa. Esim "vanha sielu"..

• Nimimerkki "sielullishengelliselle" tiedoksi että Raamattu määrittelee VEREN sieluksi:

1.Mooseksen kirja 9
        4 "Älkää vain syökö lihaa, jossa sen sielu, sen veri, vielä on."

Lihan veri on se, jonka kautta liha saa elämän ja joka pitää lihan elävänä,

5.Mooseksen kirja 12
        23 "Ole vain luja siinä, ettet syö verta; sillä veri on sielu, ja sielua sinun ei pidä syömän lihan kanssa."

"Jumala on Henki", ja "Mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä".

Samalla tavalla niin kuin lihan veri tekee lihallisen kehon eläväksi, samalla tavalla Jumalasta syntyneen, hengellisen ihmisen tekee Jumala tahto, Jumalan Henki eläväksi TAHTONSA KAUTTA:

Johanneksen evankeliumi 6
        63 "Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä."
        [Ap.t.13:36; 20:27; Room.12:2; Kol.4:12;1.Tess.4:3; 5:18; 1.Piet.2:15; 3:17]

Hengellisen ihmisen ei sovi syödä lihan sielua, eikä lihallinen ihminen voi syödä hengellistä sielua, eli Jumalan tahtoa, [Room.8:7]

1.Korinttolaiskirje 2
        14 "Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti"

• Elämää vaan ei sen k
        ekivaari kirjoitti:

Nimimerkki "sielullishengelliselle" tiedoksi että Raamattu määrittelee VEREN sieluksi:

1.Mooseksen kirja 9
        4 "Älkää vain syökö lihaa, jossa sen sielu, sen veri, vielä on."

Lihan veri on se, jonka kautta liha saa elämän ja joka pitää lihan elävänä,

5.Mooseksen kirja 12
        23 "Ole vain luja siinä, ettet syö verta; sillä veri on sielu, ja sielua sinun ei pidä syömän lihan kanssa."

"Jumala on Henki", ja "Mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä".

Samalla tavalla niin kuin lihan veri tekee lihallisen kehon eläväksi, samalla tavalla Jumalasta syntyneen, hengellisen ihmisen tekee Jumala tahto, Jumalan Henki eläväksi TAHTONSA KAUTTA:

Johanneksen evankeliumi 6
        63 "Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä."
        [Ap.t.13:36; 20:27; Room.12:2; Kol.4:12;1.Tess.4:3; 5:18; 1.Piet.2:15; 3:17]

Hengellisen ihmisen ei sovi syödä lihan sielua, eikä lihallinen ihminen voi syödä hengellistä sielua, eli Jumalan tahtoa, [Room.8:7]

1.Korinttolaiskirje 2
        14 "Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti"

Tuo on aivan mahdoton ajatus, että veri olisi sielu! - Sielun on hengessä ja joutuu ruumiin kuoleman jälkee ilmävaltoihin niinkuin Paavali kuvaa - muistaakseni Korinttlaiskirjeessä, mutta en varma oliko se korintolaisl, 1 tai 2-nen.

Veri on ainetta sitä ei taas sielu ole, mutta henki kuljettaa , eli laittaa veren kiertämään keuhkojen välityksellä kuljettaen happea jokaiseen ihmisruumiin osaan, jota keohkot välittävät sydämen valtaväylän aurtan kautta, jopa hiussuoniin ja sieltä kaikkien ruumiin osien hyväksi, eli hapen kuljettaessa henkityksen paineen alaisena verta. Mutta kun henkitys lakkaa niin saman tien lakkaa myöskin veren kuljettaminen ihmisruumiissa, ja kaikki muukin toiminta ruumiissa ja ihmisen sielussa, koska se palajaa sinne mistä se aikoinaan palasi tuohon ruumiiseen sen kehitysvaiheessa, äidin kohdussa.

• Elämää vaan ei sen k kirjoitti:

Tuo on aivan mahdoton ajatus, että veri olisi sielu! - Sielun on hengessä ja joutuu ruumiin kuoleman jälkee ilmävaltoihin niinkuin Paavali kuvaa - muistaakseni Korinttlaiskirjeessä, mutta en varma oliko se korintolaisl, 1 tai 2-nen.

Veri on ainetta sitä ei taas sielu ole, mutta henki kuljettaa , eli laittaa veren kiertämään keuhkojen välityksellä kuljettaen happea jokaiseen ihmisruumiin osaan, jota keohkot välittävät sydämen valtaväylän aurtan kautta, jopa hiussuoniin ja sieltä kaikkien ruumiin osien hyväksi, eli hapen kuljettaessa henkityksen paineen alaisena verta. Mutta kun henkitys lakkaa niin saman tien lakkaa myöskin veren kuljettaminen ihmisruumiissa, ja kaikki muukin toiminta ruumiissa ja ihmisen sielussa, koska se palajaa sinne mistä se aikoinaan palasi tuohon ruumiiseen sen kehitysvaiheessa, äidin kohdussa.

Nousevatko koiran, kissan, aasin tai hevosen sielut niiden kuollessa yläilmoihin ?

• Saarn 3:20-21
        lappix kirjoitti:

Nousevatko koiran, kissan, aasin tai hevosen sielut niiden kuollessa yläilmoihin ?

Tuohon kysymykseen ylen viisas mies Salomo ei halunnut ottaa kantaa.
        Mutta sen hän tiesi, että niin ihminen kuin eläinkin siltä osin kuin on maasta, tulee maaksi jälleen:
        "Kaikki menee samaan paikkaan. Kaikki on tomusta tullut, ja kaikki palajaa tomuun. Kuka tietää ihmisen hengestä, kohoaako se ylös, ja eläimen hengestä, vajoaako se alas maahan?"

• Fil 1:23
        lappix kirjoitti:

***"Mutta itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonansa, ja säilyköön koko teidän henkenne ja sielunne ja ruumiinne nuhteettomana meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen." 1 Tessal. 5:23. ****

Paavali kirjoitti tuon kirjeen eläville tessalonikalaisille, joissa oli henki. Mitenkäs kuolleitten tilanne on, missä on heidän sielunsa ?

Kuolleiden ihmisten ruumiit maatuvat haudoissansa. Heidän sielunsa on joko tuonelassa tai Jumalan Paratiisissa, siellä missä Kristuskin on.

"Ahtaalla minä olen näiden kahden välissä: halu minulla on täältä eritä ja olla Kristuksen kanssa, sillä se olisi monin verroin parempi;

• terveellinenkö

ootko sekasi?

• jaikal.se

Alottaja on harvinaisen selvä ja raamatullinen.
        Sekoamisesta hän näyttää olevan erittäin kaukana.

• Jumalan Sanan mukaan kirjoitit. Viestisi on vakavaa luettavaa kaikille.

• Kiitos erittäin hyvästä ja todella asiallisesta avauksesta.
      Kaikkeen, mitä kirjoitit, sanon Aamen.

En nyt kuitenkaan ehtinyt kaivamaan noita Raamatun kohtia esiin.
      Voisi olla hyvä, jos kopioisit nuo tekstit Raamatusta tähän ketjuun.

• Ensimmäiseksi on syytä huomauttaa että sanaa "helvetti" ei kuulu Jeesuksen eikä UT;n sanavarastoon, vaan ne paikat, jotka UT;een on suomennettu helvetiksi, ovat aramean, heprean ja kreikan kielillä alkujaan tarkoittaneet Vanhan Jerusalemin muurin ulkopuolella olevaa kaatopaikkaa, jossa on palanut "ikuinen tuli", joka on sammunut jo ajat sitten, kun kaatopaikkaa ei enää ole!

Kun Jumala tekee aikanaan kaiken vajavaisen uudeksi, [Ilm.21:5] hän tyhjentää helvetinkin ja tuomitsee kaikki ihmiset "tekojensa mukaan", eikä loputtomaan kidutukseen:

Matteuksen evankeliumi:
      16:27 "Sillä Ihmisen Poika on tuleva Isänsä kirkkaudessa enkeliensä kanssa, ja silloin hän maksaa kullekin hänen TEKOJENSA MUKAAN."

Roomalaiskirje:
      2:6 "hänen, "joka antaa kullekin hänen tekojensa mukaan":

2.Timoteuksen kirje:
      4:14 "Aleksander, vaskiseppä, on tehnyt minulle paljon pahaa; Herra on maksava hänelle hänen TEKOJENSA MUKAAN."

1.Pietarin kirje:
      1:17 "Ja jos te Isänänne huudatte avuksi häntä, joka henkilöön katsomatta tuomitsee kunkin hänen TEKOJENSA MUKAAN., niin vaeltakaa pelossa tämä muukalaisuutenne aika,"

Ilmestyskirja:
      20:12 "Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, TEKOJENSA MUKAAN."

20:13 "Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin TEKOJENSA MUKAAN".

22:12 "Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen TEKOJENSA MUKAAN".

Olenko Teidän vihollisenne, kun kerron Teille koko totuuden?

• Jos totuuden kertoisit, saisit kaikkien totuutta rakastavien kunnioituksen.

Mutta kertoessasi omatekoisia viritelmiä, joissa totuutta on vain siteeksi, tilanne on kokonaan toinen. Kunnioitusta toki saat jo ikäsikin puolesta, mutta sinun heppoinen "totuutesi" ei kenenkään kunnioitusta ansaitse.

Edustat antikristillisessä hengessä punottua viekasta yhdistelmäoppia.
        Sen ainesosina ovat Raamatun kirjaimet (kuolleessa muodossa) ja kirjaimista punotut kuolettavat valheet. Kristuksen Henkeä siinä EI ole.

En halua loukata sinua. Totuuden sana on parasta lääkettä kaikille.
        Uskonpa, että sinä ekivaari olet kypsä Totuuden sanaa kuulemaan.

PS.
        Iankaikkisen rangaistuksen ja vaivan paikkaa ei meidän tarvitse kuvailla. Meillä ei ole siitä kokemusta eikä toivottavasti koskaan tule olemaan.
        Jättäkäämme siis rangaistuksella 'hekumointi'. Ottakaamme vastaan pelastus, jota meille tarjotaan, niin vältymme Jumalan vihan tuomiolta.

• Ilm 21:5-8

>> Kun Jumala tekee aikanaan kaiken vajavaisen uudeksi, [Ilm.21:5] hän tyhjentää helvetinkin ja tuomitsee kaikki ihmiset "tekojensa mukaan", eikä loputtomaan kidutukseen

• Halusit tahi et, et minua mielipiteilläsi loukkaa millään tavalla. Et myöskään pysty sanomaan yhtään esimerkkiä minun "omatekoista viritelmää" kirjoituksestani. En etsi ihmisten kunnioitusta, Jumala siunaa ja kunnioittaa vain niitä, jotka tekevät hänen tahtonsa.

"Ei ikä siitä kunnioitusta ansaitse, että on paljon vuosia, vaan Jumalan tahdon mukainen elämä on oikea harmaapäisyys ja pitkä ikä"

Oletko tullut ajatelleeksi, Semper.Fidelis, että sinulle "kuolleessa muodossa" tulleet "Raamatun kirjaimet ovat tulleet minulle elävinä sanoina? [Ap.t.7:38]

• jaikal.se

Ekivaari!
        Sinun kirjoituksesi ovat kamalaa luettavaa mikäli niitä jaksaa lukea. Minä en enää jaksa. Ota lomaa palstalta. Niin minä teen. En kirjoita enää juuri mitään. En edes käy palstalla joka päivä.

Aloitusteksti on hengellisen Raamattua tuntevan ihmisen kirjoittamaa hyvää opetusta Minä en ole aloittaja enkä osaa niin hyvin kirjoittaakaan kuin aloittaja kirjoittaa. Nostan hattua aloittajalle.

• Pakis.

juu, perustavaa laatua oleva toteamus.

Mutta

"Usko on sen todellisuutta, mitä toivotaan, sen näkemistä, mitä ei nähdä."

Huom.

Edellisessä lauseessa on selvästi sanottu "mitä toivotaan"

Voiko usko olla toiveunen kaltainen tila?

• Melkonen*

Onhan noita immeisiä, joille vertauksetkin ovat todellista totta. Ei huomannut Norlund lukea kohtaa, että ilman vertausta hän ei puhunut heille yhtään mitään. Onhan näitä vertausten todellisina pitäjiä, niin paljon, kun on hiekkaa meren rannalla. En kuulu satujen uskojien porukkaan

• Mark 4

Jeesus nimenomaan kertoi aina vertauksina kertomuksia todellisesta elämästä.
        Ja tuon kaikille kuulijoille tutun ja ymmärrettävän tapahtuman avulla Jeesus saattoi näin selventää taivaallisia asioita.

"kylväjä lähti kylvämään.
        Ja hänen kylväessään osa putosi tien oheen, ja linnut tulivat ja söivät sen ...
        Mitkä tien oheen putosivat, ovat ne, joihin sana kylvetään, mutta kun he sen kuulevat, niin saatana heti tulee ja ottaa pois heihin kylvetyn sanan"

• Hah hah, kuolematon?

Se on vain toive ajattelua että elämä joka ei muuta teekään kuin tuhoaa itseään ja muita olisi ikuinen, mistä tuollainen harha on kotoisin?

• ^^

Jeesus:
        Eikä yksikään, joka elää ja uskoo Minuun, ikinä kuole.

Johannes:
        Tämän minä olen kirjoittanut teille, jotka uskotte Jumalan Pojan nimeen, tietääksenne, että teillä on iankaikkinen elämä.

• Aloitukseen liittyviä kohtia Raamatusta osa 1:

Hepr 6

1. Jättäkäämme sentähden Kristuksen opin alkeet ja pyrkikäämme täydellisyyteen, ryhtymättä taas uudestaan laskemaan perustusta: parannusta kuolleista töistä ja uskoa Jumalaan,
      2. oppia kasteista ja kätten päällepanemisesta, kuolleitten ylösnousemisesta ja iankaikkisesta tuomiosta.

Room 8

20. Sillä luomakunta on alistettu katoavaisuuden alle - ei omasta tahdostaan, vaan alistajan - kuitenkin toivon varaan,
      21. koska itse luomakuntakin on tuleva vapautetuksi turmeluksen orjuudesta Jumalan lasten kirkkauden vapauteen.
      22. Sillä me tiedämme, että koko luomakunta yhdessä huokaa ja on synnytystuskissa hamaan tähän asti;
      23. eikä ainoastaan se, vaan myös me, joilla on Hengen esikoislahja, mekin huokaamme sisimmässämme, odottaen lapseksi-ottamista, meidän ruumiimme lunastusta.

1 Moos 2

mutta hyvän- ja pahantiedon puusta älä syö, sillä sinä päivänä, jona sinä siitä syöt, pitää sinun kuolemalla kuoleman.

Ef 2

Ja Jumala on eläviksi tehnyt teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja synteihinne,
      2. joissa te ennen vaelsitte tämän maailman menon mukaan, ilmavallan hallitsijan, sen hengen hallitsijan, mukaan, joka nyt tekee työtään tottelemattomuuden lapsissa,
      3. joiden joukossa mekin kaikki ennen vaelsimme lihamme himoissa, noudattaen lihan ja ajatusten mielitekoja, ja olimme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin

Joh 14

6. Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
      7. Jos te olisitte tunteneet minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni; tästälähin te tunnette hänet, ja te olette nähneet hänet."

Joh 1

4. Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.

1 Joh 5

20. Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.

Luuk 16

19. Oli rikas mies, joka pukeutui purppuraan ja hienoihin pellavavaatteisiin ja eli joka päivä ilossa loisteliaasti.
      20. Mutta eräs köyhä, nimeltä Lasarus, makasi hänen ovensa edessä täynnä paiseita
      21. ja halusi ravita itseään niillä muruilla, jotka putosivat rikkaan pöydältä. Ja koiratkin tulivat ja nuolivat hänen paiseitansa.
      22. Niin tapahtui, että köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Aabrahamin helmaan. Ja rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin.
      23. Ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan.
      24. Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!'
      25. Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa.
      26. Ja kaiken tämän lisäksi on meidän välillemme ja teidän vahvistettu suuri juopa, että ne, jotka tahtovat mennä täältä teidän luoksenne, eivät voisi, eivätkä ne, jotka siellä ovat, pääsisi yli meidän luoksemme.'
      27. Hän sanoi: 'Niin minä siis rukoilen sinua, isä, että lähetät hänet isäni taloon
      28. - sillä minulla on viisi veljeä - todistamaan heille, etteivät hekin joutuisi tähän vaivan paikkaan.'
      29. Mutta Aabraham sanoi: 'Heillä on Mooses ja profeetat; kuulkoot niitä.'
      30. Niin hän sanoi: 'Ei, isä Aabraham; vaan jos joku kuolleista menisi heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen.'
      31. Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös.'

1 Tim 6

Jos joku muuta oppia opettaa eikä pitäydy meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen terveisiin sanoihin eikä siihen oppiin, joka on jumalisuuden mukainen,
      4. niin hän on paisunut eikä ymmärrä mitään, vaan on riitakysymyksien ja sanakiistojen kipeä, joista syntyy kateutta, riitaa, herjauksia, pahoja epäluuloja,
      5. alituisia kinastuksia niiden ihmisten kesken, jotka ovat turmeltuneet mieleltään ja totuuden menettäneet ja jotka pitävät jumalisuutta keinona voiton saamiseen.

• Aloitukseen liittyviä Raamatunkohtia, osa 2:

1 Sam

1. Siihen aikaan filistealaiset kokosivat joukkonsa sotaretkelle Israelia vastaan. Ja Aakis sanoi Daavidille: "Tiedä, että sinun on miehinesi lähdettävä minun kanssani sotajoukon mukana."
      2. Daavid vastasi Aakiille: "Hyvä! Sinä tulet tietämään, mitä palvelijasi saa aikaan." Aakis sanoi Daavidille: "Siispä minä asetan sinut oman pääni vartijaksi koko täksi aikaa."
      3. Samuel oli kuollut, ja koko Israel oli pitänyt hänelle valittajaiset; ja he olivat haudanneet hänet hänen kaupunkiinsa Raamaan. Ja Saul oli toimittanut pois maasta vainaja- ja tietäjähenkien manaajat.
      4. Ja filistealaiset kokoontuivat, ja he tulivat ja leiriytyivät Suunemiin. Niin Saulkin kokosi koko Israelin, ja he leiriytyivät Gilboaan.
      5. Mutta kun Saul näki filistealaisten leirin, peljästyi hän, ja hänen sydämensä vapisi kovin.
      6. Ja Saul kysyi Herralta, mutta Herra ei vastannut hänelle, ei unissa, ei uurimin eikä profeettain kautta.
      7. Niin Saul sanoi palvelijoillensa: "Etsikää minulle joku vaimo, jolla on vallassaan vainajahenki, niin minä menen hänen luoksensa ja kysyn häneltä." Hänen palvelijansa vastasivat hänelle: "Katso, Een-Doorissa on vaimo, jolla on vallassaan vainajahenki."
      8. Silloin Saul teki itsensä tuntemattomaksi, pukeutui toisiin vaatteisiin ja lähti matkalle, mukanansa kaksi miestä. He tulivat yöllä vaimon luo, ja hän sanoi: "Ennusta minulle vainajahengen avulla ja nostata minulle se, jonka minä sinulle sanon."
      9. Mutta vaimo vastasi hänelle: "Sinä tiedät kyllä, mitä Saul on tehnyt, kuinka hän on hävittänyt vainaja- ja tietäjähenkien manaajat maasta. Miksi virität minulle ansan tuottaaksesi minulle kuoleman?"
      10. Niin Saul vannoi hänelle Herran kautta ja sanoi: "Niin totta kuin Herra elää: tästä asiasta ei sinulle tule mitään syytä."
      11. Vaimo kysyi: "Kenen minä nostatan sinulle?" Hän vastasi: "Nostata minulle Samuel."
      12. Mutta kun vaimo näki Samuelin, huudahti hän kovalla äänellä. Ja vaimo sanoi Saulille: "Miksi olet pettänyt minut? Sinähän olet Saul."
      13. Kuningas sanoi hänelle: "Älä pelkää. Mitä sinä näet?" Vaimo vastasi Saulille: "Minä näen jumal'olennon nousevan maasta."
      14. Hän kysyi häneltä: "Minkä näköinen hän on?" Vaimo vastasi: "Vanha mies nousee ylös, viittaan verhoutuneena." Niin Saul ymmärsi, että se oli Samuel, ja kumartui kasvoilleen maahan ja osoitti kunnioitusta.
      15. Ja Samuel sanoi Saulille: "Miksi sinä olet häirinnyt minua ja nostattanut minut?" Saul vastasi: "Minä olen suuressa hädässä: filistealaiset sotivat minua vastaan, ja Jumala on poistunut minusta eikä vastaa minulle enää, ei profeettain kautta eikä unissa. Niin minä kutsutin sinut, että ilmoittaisit minulle, mitä minun on tehtävä."
      16. Mutta Samuel vastasi: "Miksi sinä minulta kysyt, kun Herra on poistunut sinusta ja tullut vihamieheksesi?
      17. Herra on tehnyt sen, minkä hän on minun kauttani puhunut: Herra on reväissyt kuninkuuden sinun kädestäsi ja on antanut sen toiselle, Daavidille.
      18. Kun sinä et kuullut Herran ääntä etkä tehnyt Amalekille, mitä hänen hehkuva vihansa vaati, sentähden Herra on tänä päivänä tehnyt sinulle tämän.
      19. Herra antaa myöskin Israelin yhdessä sinun kanssasi filistealaisten käsiin, ja huomenna olet sinä poikinesi minun tykönäni; myös Israelin leirin Herra antaa filistealaisten käsiin."
      20. Niin Saul siinä tuokiossa kaatui pitkin koko pituuttaan maahan, sillä hän peljästyi kovin Samuelin puheesta; myös olivat häneltä voimat lopussa, sillä vuorokauteen hän ei ollut syönyt mitään.
      21. Mutta vaimo meni Saulin luo, ja kun hän näki, että tämä oli kauhun vallassa, sanoi hän hänelle: "Katso, palvelijattaresi kuuli sinua, minä panin henkeni kämmenelleni ja tottelin käskyä, jonka sinä minulle lausuit.
      22. Niin kuule nyt sinäkin palvelijatartasi ja salli minun asettaa sinun eteesi palanen leipää, ja syö, että olisit voimissasi, kun lähdet matkalle."
      23. Hän epäsi ja sanoi: "Minä en syö." Mutta kun hänen palvelijansa yhdessä vaimon kanssa pyytämällä pyysivät häntä, kuuli hän heitä; ja hän nousi maasta ja istui vuoteelle.
      24. Ja vaimolla oli juottovasikka kotonaan; sen hän teurasti joutuin. Sitten hän otti jauhoja, sotki ne ja leipoi niistä happamattomia leipiä.
      25. Ja hän toi ruuan Saulin ja hänen palvelijainsa eteen, ja he söivät. Sitten he nousivat ja lähtivät samana yönä.

• Aloitukseen liittyviä Raamatunkohtia, osa 3:

1 Kun 17

17. Sen jälkeen vaimon, talon emännän, poika sairastui; ja hänen tautinsa kävi hyvin kovaksi, niin ettei hänessä enää ollut henkeä.
      18. Silloin vaimo sanoi Elialle: "Mitä minulla on tekemistä sinun kanssasi, Jumalan mies? Sinä olet tullut minun luokseni saattamaan minun pahat tekoni muistoon ja tuottamaan kuoleman minun pojalleni."
      19. Mutta hän sanoi hänelle: "Anna poikasi minulle." Ja hän otti tämän hänen sylistään ja vei hänet yliskammioon, jossa asui, ja pani hänet vuoteellensa.
      20. Ja hän huusi Herraa ja sanoi: "Herra, minun Jumalani, oletko tehnyt niin pahoin tätä leskeä kohtaan, jonka vieraana minä olen, että olet surmannut hänen poikansa?"
      21. Sitten hän ojentautui pojan yli kolme kertaa, huusi Herraa ja sanoi: "Herra, minun Jumalani, anna tämän pojan sielun tulla häneen takaisin."
      22. Ja Herra kuuli Eliaa, ja pojan sielu tuli häneen takaisin, ja hän virkosi henkiin.
      23. Ja Elia otti pojan ja toi hänet yliskammiosta alas huoneeseen ja antoi hänet hänen äidillensä. Ja Elia sanoi: "Katso, poikasi elää."
      24. Niin vaimo sanoi Elialle: "Nyt minä tiedän, että sinä olet Jumalan mies ja että Herran sana sinun suussasi on tosi."

• Aloitukseen liittyviä Raamatunkohtia, osa 4:

Matt 17

1. Ja kuuden päivän kuluttua Jeesus otti mukaansa Pietarin sekä Jaakobin ja hänen veljensä Johanneksen ja vei heidät korkealle vuorelle, yksinäisyyteen.
      2. Ja hänen muotonsa muuttui heidän edessään, ja hänen kasvonsa loistivat niinkuin aurinko, ja hänen vaatteensa tulivat valkoisiksi niinkuin valo.
      3. Ja katso, heille ilmestyivät Mooses ja Elias, jotka puhuivat hänen kanssansa.
      4. Niin Pietari rupesi puhumaan ja sanoi Jeesukselle: "Herra, meidän on tässä hyvä olla; jos tahdot, niin minä teen tähän kolme majaa, sinulle yhden ja Moosekselle yhden ja Eliaalle yhden."
      5. Hänen vielä puhuessaan, katso, heidät varjosi valoisa pilvi; ja katso, pilvestä kuului ääni, joka sanoi: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt; kuulkaa häntä."
      6. Kun opetuslapset sen kuulivat, lankesivat he kasvoilleen ja peljästyivät kovin.
      7. Niin Jeesus tuli heidän tykönsä, koski heihin ja sanoi: "Nouskaa, älkääkä peljätkö."
      8. Ja kun he nostivat silmänsä, eivät he nähneet ketään muuta kuin Jeesuksen yksinään.
      9. Ja heidän kulkiessaan alas vuorelta Jeesus varoitti heitä sanoen: "Älkää kenellekään kertoko tätä näkyä, ennenkuin Ihmisen Poika on noussut kuolleista."

2 Kor 5

1. Sillä me tiedämme, että vaikka tämä meidän maallinen majamme hajotetaankin maahan, meillä on asumus Jumalalta, iankaikkinen maja taivaissa, joka ei ole käsin tehty.
      2. Sentähden me huokaammekin ikävöiden, että saisimme pukeutua taivaalliseen majaamme,
      3. sillä kun me kerran olemme siihen pukeutuneet, ei meitä enää havaita alastomiksi.
      4. Sillä me, jotka olemme tässä majassa, huokaamme raskautettuina, koska emme tahdo riisuutua, vaan pukeutua, että elämä nielisi sen, mikä on kuolevaista.
      5. Mutta se, joka on valmistanut meidät juuri tähän, on Jumala, joka on antanut meille Hengen vakuudeksi.
      6. Sentähden me aina olemme turvallisella mielellä ja tiedämme, että, niin kauan kuin olemme kotona tässä ruumiissamme, me olemme poissa Herrasta;
      7. sillä me vaellamme uskossa emmekä näkemisessä.
      8. Mutta me olemme turvallisella mielellä ja haluaisimme mieluummin muuttaa pois ruumiista ja päästä kotiin Herran tykö.
      9. Sentähden me, olimmepa kotona tai olimmepa poissa, ahkeroitsemme olla hänelle mieliksi.
      10. Sillä kaikkien meidän pitää ilmestymän Kristuksen tuomioistuimen eteen, että kukin saisi sen mukaan, kuin hän ruumiissa ollessaan on tehnyt, joko hyvää tai pahaa.

2 Kor 12

1. Minun täytyy kerskata; se tosin ei ole hyödyllistä, mutta minä siirryn nyt näkyihin ja Herran ilmestyksiin.
      2. Tunnen miehen, joka on Kristuksessa: neljätoista vuotta sitten hänet temmattiin kolmanteen taivaaseen - oliko hän ruumiissaan, en tiedä, vai poissa ruumiista, en tiedä, Jumala sen tietää.
      3. Ja minä tiedän, että tämä mies - oliko hän ruumiissaan vai poissa ruumiista, en tiedä, Jumala sen tietää -
      4. temmattiin paratiisiin ja kuuli sanomattomia sanoja, joita ihmisen ei ole lupa puhua.

Fil 1

21. Sillä elämä on minulle Kristus, ja kuolema on voitto.
      22. Mutta jos minun on eläminen täällä lihassa, niin siitä koituu hedelmää työlleni, ja silloin en tiedä, minkä valitsisin.
      23. Ahtaalla minä olen näiden kahden välissä: halu minulla on täältä eritä ja olla Kristuksen kanssa, sillä se olisi monin verroin parempi;
      24. mutta teidän tähtenne on lihassa viipymiseni tarpeellisempi.

1 Piet 3

18. Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta tehtiin eläväksi hengessä,
      19. jossa hän myös meni pois ja saarnasi vankeudessa oleville hengille,
      20. jotka muinoin eivät olleet kuuliaiset, kun Jumalan pitkämielisyys odotti Nooan päivinä, silloin kun valmistettiin arkkia, jossa vain muutamat, se on kahdeksan sielua, pelastuivat veden kautta.
      21. Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena - joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta - Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,
      22. hänen, joka on mennyt taivaaseen ja on Jumalan oikealla puolella; ja hänen allensa ovat enkelit ja vallat ja voimat alistetut.

1 Piet 4

6. Sillä sitä varten kuolleillekin on julistettu evankeliumi, että he tosin olisivat tuomitut lihassa niinkuin ihmiset, mutta että heillä hengessä olisi elämä, niinkuin Jumala elää.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      73
      3121
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      60
      2854
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2405
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      80
      2246
    5. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      60
      2063
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      2016
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1606
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1577
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1420
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      35
      1408
    Aihe