vaan mitä se adventisteja liikuttaa?
Liikuttaa ainakin kahdesta syystä:
Yllättävän moni adventisti pääsi "jyvälle" pelastuksen tiestä Kalevi Lehtisen vaikutuksesta.
Hänen puhekasettejaan lainailtiin vaivihkaa perheestä toiseen.
Ja kun hänen puheitaan plagioitiin ja a-kirkoissa puhuttiin jo hänen eläessään, kuinka paljon reippaammin tuota plagiointia aletaan harrastaa nyt hänen kuoltuaan!
Mutta ei se mitään. Plagiointi on yksi imartelun muoto, ja onhan se toisaalta aika erikoista, että "porttokirkkoon" kuuluvan pastorin puheet kelpaavat a-kirkossakin puhuttaviksi.
Kalevi Lehtinen kuoli eilen
22
296
Vastaukset
- alex-kasi
R.I.P. Kalevi.
- pyh!
Olet yhä vain typerämpi suunsoittaja. Jätä kuolleet rauhaan.
>>>Jätä kuolleet rauhaan. >>>
Kuolleilla pyh! ilmeisesti tarkoittaa adventisteja...- Valvova
Niin minä ainakin ymmärsin, että adventisteja se "pyh!" nimenomaan tarkoitti niillä kuolleilla, jotka pitää jättää rauhaan.
Hengellisesti kuollut adventisti on hyvä seurakunnan jäsen. Hänen pitää näytellä vakuuttavasti elävää jäsentä paimenilleen ja vastaavasti paimenten pitää näytellä puhujapöntössä eläviltä. Kyse on siis ns. roolipelistä, johon adventistit ovat mieltyneet ja rakastuneet. Se on heidän hupinsa.
Se on lauantai-aamujen ratoksi, ettei aika käy pitkäksi.- pyh!
Olette molemmat pelkkiä rienaajia.
- jos osaatte hävetä..
Kyllä ihmiset ovat ilkeitä, eivät pysähdy ajattemaan mitään vakavaa edes kuoleman kohdatessa.
Hävetkää edes vähän sanojanne.
- kyselevä
Miksi et pysähtynyt?
Adventistit kyllä osaavat pysähtyneisyyden.
Polkevat hiljaa paikallaan.- profetia
"..kuulin suuren äänen temppelistä sanovan niille seitsemälle enkelille: "Menkää ja vuodattakaa ne seitsemän Jumalan vihan maljaa maan päälle." Ja ensimmäinen lähti ja vuodatti maljansa maan päälle; ja tuli pahoja ja ilkeitä paiseita niihin ihmisiin, joissa oli pedon merkki ja jotka kumarsivat sen kuvaa."
... paiseita sinulle, kun et "pysähtynyt"...
- Lentävä enkeli 3
Tuomas-kuoma
Myöskin kolmannen enkelin sanoma on saavuttanut Kalevi Lehtisen, sitä en tiedä kuinka hän on siihen suhtaunut. - Jeshua on Herra
Toivottavasti Lehtisen julistama kirkas evankeliumi on tavoittanut monen adventistin sydämen ja saanut heissä aikaan mielenmuutoksen.
- adventistihenkinen..
Vielä kun tämä Tuomas-kuoma pääsisi jyvälle pelastuksesta, Jumalan armosta Kristuksessa, Uuden Aadamin valtakuntaan syntymisen parannuksen kautta, Kristuksen seuraamisen, Kristuksen kasvoisuuden, niin olisihan se valtaisaa saada kerrankin kuulla hänen
suunsa todistuksen pelastuksen ihanasta ihmeestä.
Kalevi julisti evankeliumia saavutetun valon mukaan ja teki totta siinä.
Se sanoman todistuksen sisältö on aivan toisen henkinen, kuin Tuomas- kuomalla ja Valon viestillä jne.
Paljon on Jumalan Pyhällä Hengellä Sanan kautta työtä, että saisi jonkun kaverin täältä parannuksen paikalle, kuten esilletulleet kirjoittajat. - Böö-ö
Eiköhän se evankeliumi löydy Raamatusta.
## Kalevi Lehtinen kuoli eilen
vaan mitä se adventisteja liikuttaa? ##
Joku tuiki tietämätön Kalevi Lehtisestä paukutteli takapäästään omiaan. Sillä Kalevi Lehtinen oli adventistijohtajien suosiossa. Ulkopuolisia vierailevia puhujia ei yleensä adventtikirkoissa nähdä, mutta Kalevi oli yksi harvoista.
Lehtinen oli myös ns. menestysteologien suosiossa, kumma kyllä. Kun häntä syytettiin yhtesityöstä noiden uskonliikkeen edustajien kanssa, hänellä oli tapana tokaista: parempi mestys kuin menetys.
Vaikka Kalevi oli lainkuuliainen, hän laittoi rakkauden veturiksi, ykköseksi, todeten: rakasta - ja sitten tee mitä haluat. Niinpä niin, rakkaus tekee oikein.
Rienaajamestari Tuomaskuoma jatkaa pölötystään . . .
## Yllättävän moni adventisti pääsi "jyvälle" pelastuksen tiestä Kalevi Lehtisen vaikutuksesta.
Hänen puhekasettejaan lainailtiin vaivihkaa perheestä toiseen. ##
Tuskinpa niitä kasetteja vaivihkaa tarvitsi kuunnella. Kyllä adventtikirkko arvostaa hyviä evankelistoja yli rajojen. Jo silloin, kun oli kirjeopisto codex, eikä media7, evankeliumikurssin nimikin oli "Usko yli rajojen".
Sivumennen sanoen, myös codex toimii yhä ja sen kaikki kurssit on koottu kirjaksi "Usko yli rajojen". Ostin media7:sta hiljakkoin.
Kun Kalevi Lehtinen operoi Turussa n. vuonna -70 yhdessä Tapio Aaltosen kanssa, tulin minäkin Kalevin myötävaikutuksella tehneeksi uskonratkaisun. Pyhäkoulu-usko, lapsuudenusko oli hiipunut ja tarvitsin rauhan Jumalan kanssa.Ei "parempi mestys kuin menetys" vaan PAREMPI MENESTYS KUIN MENETYS.
Vai tahtooko joku mieluummin menehtyä kuin menestyä?
Wikipedia näyttää olevan ajan tasalla Kalevi Lehtisenkin suhteen -
"" 1. tammikuuta 1936 Helsinki – 17. heinäkuuta 2011 Kandern, Saksa ""
- verkon ylikuormitus
esti sisäänkirjautumisen ja siksi lukijalle jää uskonvaraiseksi, kirjoittaako tässä aito Tuomas-kuoma vai ei.
0.7.2011 Antti Kantola toi julki syvällisen tietämättömyytensä suomalaisen adventismin tilasta 1970-luvulla:
"Rienaajamestari Tuomaskuoma jatkaa pölötystään . . .
## Yllättävän moni adventisti pääsi "jyvälle" pelastuksen tiestä Kalevi Lehtisen vaikutuksesta.
Hänen puhekasettejaan lainailtiin vaivihkaa perheestä toiseen. ##
Tuskinpa niitä kasetteja vaivihkaa tarvitsi kuunnella."
Noin siis Antti.
Se tuossa Antissa on niin suloista, kuinka hän arkailematta tuo esille sekä tietämättömyytensä adventismin menneisyydestä (kun hän nähtävästi olettaa, että adventismi ei olisi mitenkään muuttunut viimeisten 40 - 50 vuoden aikana) että syvällisen ymmärtämättömyytensä monista adventismin menneiden vuosien kummallisuuksien syistä ja seurauksista.
Mutta takaisin aiheeseen:
En kai väittänyt, että Lehtisen kasetteja vaivihkaa kuunneltiin, vaan että niitä vaivihkaa lainattiin. Siinä on iso ero.
Vaikka adventismi pyrki kontrolloimaan jäsenistön käytöstä, ei a-kirkko sentään asennuttanut salakuuntelulaitteita jäsenten koteihin. Siksi niitä kasetteja ei tarvinnut vaivihkaa kuunnella.
Mutta itsekin olen a-kirkossa joitakin kertoja sujauttanut Lehtisen puhekasetin jonkun uskonveljen taskuun ja sama kasetti on samassa paikassa muutaman viikon kuluttua sujautettu takaisin minun taskuuni.
Yhtään kasettia ei muistini mukaan ole jäänyt palauttamatta.
Vielä 80-luvun alkuvuosina usea adventisti kieltäytyi kuuntelemasta Lehtistä sillä perusteella, että "kun se mies ei pidä sapattia, kuinka se voisi ymmärtää raamatusta mitään muutakaan. Ihan ajanhukkaa tuollaisten kasettien kuuntelu on".
Eikä yllä esittämäni väite ole toisen käden tietoa vaan omin korvin kuulemaani.
Tuomas-kuoma- typoja riittää
Se Kantolan viesti, johon viittasin, oli siis päivätty 20.7.2011 eikä 0.7.2011
(leikkaa/liimaa proseduurissa tekstin ensimmäinen merkki jäi leikkaamatta)
Tuomas-kuoma
P.S.
Nyt kun olen langattoman nettiyhteyden varassa, sisäänkirjautumisyritykseni usein keskeytyvät ilmoitukseen verkon ylikuormituksesta.
- Jumalan armosta.
Kalevi pääsi pois raihnaisesta ruumiista kotiin Herran tykö, niin on myös kaikkien Kristuksessa olevien, tiedämme että niin kauan kuin on tässä ruumiissa, niin on poissa Herrasta.
- Hiljaisuus..
Vastine Jumalan armosta..
Kun ihminen kuolee hänet haudataan maan multiin, ja henki palajaa Jumalan tykö joka on sen antanutkin.
Ei vielä Herran tykö Huom. Kun sapatin Herra Jeesus tulee toisen kerran Hän herättää uskossa nukkuneet ja elossa olevat uskovat muutetaan ja näin heidät temmataan yhdessä taivaaseen 1000-vuodeksi, jonne Jeesus on mennyt valmistamaan omilleen sijaa.
Heräjä sinä joka maan tomussa makajat !
A-kirkon ja muiden protestanttisten kirkkojen välit Suomessa muuttuivat 80-luvun jälkipuolella siinä määrin, että - ellen väärin muista - a-kirkko hyväksyttiin muiden mukana yhdeksi Billy Grahamin Missio Helsinki -tapahtuman järjestäjien joukkoon.
Joten muutaman entisen uskonveljen näin minäkin H:gin stadionilla (vuosi taisi olla 1987). Joukossa ilmeisesti oli muutama a-kirkon työntekijäkin.
Kalevi Lehtinenhän oli Grahamin tulkkina ja hyvin hän siitä tehtävästä selviytyi.Siinä vaiheessa, kun lakkasin maksamasta kymmenyksiä, olin jo liittynyt Kalevi Lehtisen tukiryhmään, joten parisenkymmentä vuotta olen taloudellisesti tukenut Lehtisen työtä (ja vastaavasti saanut hänen ns. lähettäjäkirjeitään, joita minulla on tallella jokunen mapillinen).
Kävin kerran tapaamassa häntä Kandernissa, mutta kun tapaamisaikaa ei ollut etukäteen sovittu, Kalevi sattui olemaan pois paikkakunnalta, mutta muutaman työtoverinsa kanssa sentään pääsin silloin juttusille.
Ja olen minä ollut hänen kanssaan kirjeenvaihdossakin ja muutamassa yhteisessä neuvottelutilaisuudessa, joten luulen tuntevani Kalevin teologisia mielipiteitä enemmän kuin moni teistä on arvannutkaan.
Kyllä Kalevi Lehtinen on merkinnyt paljon minun ja puolisoni elämässä, enemmän kuin moni teistä suostuu uskomaankaan.
Sama muuten pätee moneen adventistiin, niihinkin, jotka eivät pidä melua siitä, että ovat pelastuksen asiassa saaneet Kalevilta enemmän kuin kaikilta a-kirkon pastoreilta yhteensä.- salapuhujat.
Toimittajalegenda Erkki Toivanen kuoli nukkuessaan pitkän ja uuvuttavan taistelun jälkeen.
Onkohan Erkkiäkin salaa kuunneltu? Tänään postin mukana tuli Lehtisten lähettäjäkirje. Kaksisivuisen olivat allekirjoittaneet Kalevi ja Leena.
Erillisellä paperilla Leena kertoi miehensä viime vaiheista ja hengityskoneesta irrottamisesta.
Mukana oli tilillepanokortti.
Siihen en ole aikonut reagoida. Pitää etsiä jokin uusi tukemisen arvoinen kohde.
Esimerkiksi jokin uusi raamatunkääntäjäperhe. Ennestäänkin niitä on ollut tukeni kohteina 80-luvulta alkaen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih506873Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6762978Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831290Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.981271- 841265
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611164- 891150
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2371120- 721022
- 223927