Huoli kaverista...

huolestunut ystävä

Mulla on 19v kaveri joka on alkanut dokaa aika rankasti.Yhden päivän se kittaa kurkusta alas aivan kaikkea ja seuraavana päivänä darraan juo pari tasottavaa.Sit huilii pari päivää ja menee taas ryyppäämään.Sama kierre jatkuu.Hänen ystävä piiri on muuttunut semmoisten seuraan jotka dokaa kokoajan ja taitaa niillä muutenkin päässä viirata.Sit tämä mun kaveri itkee mulle aina aamulla oloaan ja morkistaan kun on hölmöilly taas ties mitä.Olen koittanut sanoa hänelle että onko tuo nyt viisasta ollenkaan mut ei hän kuuntele/välitä.Luulee että mitään ongelmaa ei ole,vaikka selvästikkin on.Sanoo aina että "huomenna lopetan" mut arvatkaapa vaan onko sitä "huomista" koskaan tullut.

7

154

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ykkösen heila

19vuotiaskin voi alkoholisoitua loppu iäkseen, eikä pysty hallitsemaan alkoholin käyttöään. Olisko A-klinikasta tai katkosta mitään apua?

• nainen 88

ongelma on van se,että miten sen kaverin saa sinne raahattua?Jos ei omin tahdoin halua mennä.

• katsopa noita juttuj

www.al-anon.fi/ .

• ===

Kaverisi on pikavauhtia juoppoutuvaa ihmistyyppiä.
      Et voi muuttaa toista ihmistä, etkä ole hänestä vastuussa.
      Varo joutumasta juopon jälkien siivoojaksi, likasangoksi ja hyväksikäytettäväksi.
      Tyypin lupaukset ovat yhtä tyhjän kanssa.

• heh...

Otas vajaapäinen juopporetku taas viinaa, tai käy pilleripurkilla, niin rauhotut vähäksi aikaa.
      Ja käy lääkärillä tutkituttamassa viinalla lahonnut pääsi, vaikka diagnoosi onkin selvä:

http://piv.pivpiv.dk/

• ja moni muu

"Päivä päivältä enemmän, me ollaan Penasta huolissamme"...Kyllä siellä se pärjäilee...

Niin pärjäileekin. Viikko sitten löydettiin kuolleena kämpiltään. Tukehtumiskuolema, totesivat, oksennukseensa.

• Kun hän on selvinpäin kerro hänelle miten pahalta hänen juomisensa sinusta tuntuu, miksi se tuntuu pahalta ja millä lailla pahalta. Kerro miltä ystäväsi sinusta näyttää juopuneena. Kerro, että hän on mielestäsi tuhon tiellä. Kerro ne vailla tunnekuohua, rauhallisesti, rehellisesti. Älä kuuntele selityksiä äläkä vastaväitteitä. Älä anna hänelle yhtäkään rakoa jolla hän voisi puolustella juomistaan ym. Älä ymmärrä hänen juomisperustelujaan yhtään. Juoppo on mestari käyttämään hyväkseen läheistensä myötätuntoa, rakkautta, inhimillisyyttä, sympatiaa ja sääliä. Jos hänelle antaa hiukankaan siimaa, hän käyttää sen armotta hyväkseen, omaksi tuhokseen.

Tai unohda ystäväsi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      52
      7090
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      710
      3228
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      125
      1455
    4. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1330
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1315
    6. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      223
      1259
    7. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1197
    8. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1190
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      232
      1145
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      79
      1081
    Aihe