Microsoft Word-tekstinkäsittelyohjelma ei lähde käyntiin Windows Vistassa.
XP:ssä se toimii. Ohjelma aukeaa näyttöön mutta ei käynnisty. Kysyy että haluatko
lopettaa vai jäätkö odottamaan. Olen monta kertaa odottanut yli tunnin, ja sellainen käynnistymistä odottava ympyrä vain pyörii näytöllä. Voisiko joku antaa
neuvoja. Versio on vuodelta 2000...2003, mutta kyllä sen pitäisi lähtä käyntiin
Vistassa. Onhan noita muitakin tekstieditoreja, mutta Word olisi ehkä parempi.
Toinen ongelma on etten ole oppinut polttamaan CD-levyjä. Poltto-ohjelma Nero
on koneissa ja ohjeetkin, mutten saa tyhjälle CD:lle kopioitua haluamiani ohjelmia.
Microsoft Word
22
198
Vastaukset
Tää nyt voi olla vähän kaukaa haettua, mutta kokeilepa klikata sitä Word'in kuvaketta hiiren OIKEALLA napilla ja sitten valitset "käynnistä järjestelmänvalvojana" (jotain sen tapaista). Kerro miten kävi.
Miten niin "pitäisi toimia" ? Windowssissa ei ole mitään standardia ohjelmille joten Windows XP:llä toimivat ohjelmat voivat lakata toimimasta Windows Vistalla ja se on ihan normaalia.
Microsoft kyllä itse katsoo noin 5v taaksepäin, että sen ikäiset Microsoftin ohjelmat ennen Windowsjulkaisua pitäis toimia. Toisin sanoen, tarvitset vähintään MS Office 2003:n. Vanhemmat ovat jo ylipäivättyjä.
MS Office 2003 menee vanhaksi alle kolmess vuodessa, että silläkään ei pitkään pärjätä.- fundamentalist
"Toisin sanoen, tarvitset vähintään MS Office 2003:n. Vanhemmat ovat jo ylipäivättyjä.
MS Office 2003 menee vanhaksi alle kolmess vuodessa, että silläkään ei pitkään pärjätä."
HöpöHöpö.
Jopa Office2000 toimii Win7:lla ilman minkäänlaista ongelmaa.
Pitkäaikainen kokemus tuosta on ihan kovassa tehokäytössä.Siinä sellainen ongelma, että ei voi avata liitetiedostoja turvallisesti kun pakolliset tietoturvapäivitykset loppuivat 2v sitten.
Eli kelpaa taas niihin koneisiin missä ei ole nettiyhteyttä ollenkaan. Toisekseen se ei osaa ava tiedostoja mitä nykyisin käytetään ja PDF-vienti puuttuu, eli se tiedosto mitä yleensä lähetään muille.
Se että sinä teet laittomuuksia on oma asiasi muttä tällä palstalla ei saa kehoittaa muita tietoliikenteen häirintään.- Järjetöntä
Kiitoksia neuvoista. Kyllä minunkin mielestäni vanhemmatkin Officet toimivat,
minulla on vain jotain pielessä tässä jutussa. Kokeilin ensimmäistä ohjetta:
oikealla hiiren napilla valikko. Mutta siellä ei näy kohtaa "käynnistä järjestelmänvalvojana". Järjetöntä kirjoitti:
oikealla hiiren napilla valikko. Mutta siellä ei näy kohtaa "käynnistä järjestelmänvalvojana".Toimivat... Entäs TURVALLISUUS?
- fundamentalist
M-Kar kirjoitti:
Siinä sellainen ongelma, että ei voi avata liitetiedostoja turvallisesti kun pakolliset tietoturvapäivitykset loppuivat 2v sitten.
Eli kelpaa taas niihin koneisiin missä ei ole nettiyhteyttä ollenkaan. Toisekseen se ei osaa ava tiedostoja mitä nykyisin käytetään ja PDF-vienti puuttuu, eli se tiedosto mitä yleensä lähetään muille.
Se että sinä teet laittomuuksia on oma asiasi muttä tällä palstalla ei saa kehoittaa muita tietoliikenteen häirintään.Tuota...
Olenko kertonut avaavani sillä Office2000:lla liitetiedostoja vaikka kone
onkin netissä?
En tosiaan.
Ja en sillä tee PDF:iäkään, siihen on paremmat vermeet.
En tosin tiennyt että sillä PDF:ien teko olisi laitonta toimintaa :-( - fundamentalist
M-Kar kirjoitti:
Toimivat... Entäs TURVALLISUUS?
Turvallisuus atk.ssa on toki tärkeää, mutta se ei ole ainoa asia maailmassa.
Täysin turvalliseksi saat koneesi maalamalla se vihreäksi ja upottamalla
meren syvyyteen.
Vihreäksi?
Ettei kalat pelästy. - fundamentalist
Järjetöntä kirjoitti:
oikealla hiiren napilla valikko. Mutta siellä ei näy kohtaa "käynnistä järjestelmänvalvojana"."minulla on vain jotain pielessä tässä jutussa. "
Miten/mistä olet sen Wordin siihen koneeseesi asentanut? - 29
fundamentalist kirjoitti:
Turvallisuus atk.ssa on toki tärkeää, mutta se ei ole ainoa asia maailmassa.
Täysin turvalliseksi saat koneesi maalamalla se vihreäksi ja upottamalla
meren syvyyteen.
Vihreäksi?
Ettei kalat pelästy.Ja turvattomaksi saat koneen käyttämällä ohjelmia joihin ei enää tule päivityksiä.
29 kirjoitti:
Ja turvattomaksi saat koneen käyttämällä ohjelmia joihin ei enää tule päivityksiä.
Aivan. Puhumattakaan niistä ongelmista mitä tulee, kun muutokset uudempiin ohjelmiin käy niin suuriksi että ei osaa niitä sitten käyttää tai tiedostot ei toimi yhteen. MS Office 2003 on vielä ihan hyvä jos käyttää Windows XP:tä tai Windows Vistan leluversioita. Molemmat kyllä on aika uusia Windows 7 Professionaliin jos Windowsia haluaa käyttää ja samalla ostaa uusi MS Office 2010 jos haluaa Microsoftin officepaketin. Windows Vista Businessille MS Office 2003 on turhan lyhytikäinen.
Tietysti voi myös käyttää toisen merkkistä halvempaa officepakettia jos ei ole valmis maksamaan Microsoftin pyytämää hintaa ja uusimaan säännöllisesti, että ei tulisi ongelmia ja olisi turvallinen käyttää.
- Järjetöntä
CD-levyltä, joka tuli aiemman, Windows 98:n mukana. XP:ssä se kyllä toimii,
muttei Vistassa. Win98:ssa ei toimi enää mikään nykyisistä printtereistäkään,
joten siinä ei Wordia tartte. Aikoinaan printterit sopivat siihen.- fundamentalist
"CD-levyltä, joka tuli aiemman, Windows 98:n mukana."
Taisi tosiaan Word tulla joskus noinkin.
Mutta nyt taitaa kyllä olla niin että "parasta ennen" -raja
on mennyt Wordistasi ohi.
- Järjetöntä
Eikä ole, koska se toimii XP:ssä, mutta kuten olen maininnut, on mulla muitakin
tekstieditoreja tälle Vistalle, jotka olen imuroinut netistä.
Ja nämä uusimmat romutkoneet on päin persettä.
Minun harrastuksiini sopii kaikkein parhaiten vanha kunnon DOS 6. Sillä ei ikinä
pääse nettiin, mutta ohjelmointiin se on paras c , QBasic. Java onnistuu XP:llä.- fundamentalist
"Eikä ole, koska se toimii XP:ssä, mutta kuten olen maininnut, on mulla muitakin
tekstieditoreja tälle Vistalle, jotka olen imuroinut netistä."
Word ja tekstieditorit ovat kyllä vähän eri asioita...
"Minun harrastuksiini sopii kaikkein parhaiten vanha kunnon DOS 6. Sillä ei ikinä
pääse nettiin, mutta ohjelmointiin se on paras c , QBasic. Java onnistuu XP:llä."
Riippuu tietty mihin tarkoitukseen ohjelmia teet.
Omaan harrastuskäyttöön nyt sopii vaikka kuuslankku, mutta
vähänkin vakavampaan ohjelmistotyöhön taitaa
ainakin tuotosten ostaja/käyttäjämäärät olla vähän marginaalisia.
Ja mkarille:
"Ohjelmointiin parhaat käyttikset ovat unixeja. "
Niin.
Mutta jos ohjelmien käyttäjämassa on Windows-puolella niin on
Windows-ohjelmointiympäristölläkin etunsa. fundamentalist kirjoitti:
"Eikä ole, koska se toimii XP:ssä, mutta kuten olen maininnut, on mulla muitakin
tekstieditoreja tälle Vistalle, jotka olen imuroinut netistä."
Word ja tekstieditorit ovat kyllä vähän eri asioita...
"Minun harrastuksiini sopii kaikkein parhaiten vanha kunnon DOS 6. Sillä ei ikinä
pääse nettiin, mutta ohjelmointiin se on paras c , QBasic. Java onnistuu XP:llä."
Riippuu tietty mihin tarkoitukseen ohjelmia teet.
Omaan harrastuskäyttöön nyt sopii vaikka kuuslankku, mutta
vähänkin vakavampaan ohjelmistotyöhön taitaa
ainakin tuotosten ostaja/käyttäjämäärät olla vähän marginaalisia.
Ja mkarille:
"Ohjelmointiin parhaat käyttikset ovat unixeja. "
Niin.
Mutta jos ohjelmien käyttäjämassa on Windows-puolella niin on
Windows-ohjelmointiympäristölläkin etunsa.Valtaosaa ohjelmistoista mitä tehdään ei jaella maailmalle millekkään hiton massalle.
Toisekseen, homma menee kyllä niin, että softat kehitetään linuxeilla ja siitä ne sitten siirretään sinne minne halutaan. Tämä johtuu siitä, että LSB käyttöjärjestelmät on pisimmälle standardoituja ja tuottavuus on niin hyvä. Tärkeintähän on saada softa TOIMIMAAN Sitten kun softa toimii, sitä voi ruveta siirtämään muualle.
Yleensä ensimmäiseksi siirretään Windowsille kun sitä käytetään vielä toistaiseksi niin paljon. Mac OS X:lle tulee sen jälkeen mutta Mac OS X:llä ohjelmistokehittäjien määrä on sen verran alhainen, että se näkyy sitten valmiiden ohjelmistojen laadussa. Samat softat toimivat yleensä huomattavasti paremmin linuxeilla, ja voi toimia paremmin jopa Windowsilla vaikka se ei edes ole unix.- fundamentalist
M-Kar kirjoitti:
Valtaosaa ohjelmistoista mitä tehdään ei jaella maailmalle millekkään hiton massalle.
Toisekseen, homma menee kyllä niin, että softat kehitetään linuxeilla ja siitä ne sitten siirretään sinne minne halutaan. Tämä johtuu siitä, että LSB käyttöjärjestelmät on pisimmälle standardoituja ja tuottavuus on niin hyvä. Tärkeintähän on saada softa TOIMIMAAN Sitten kun softa toimii, sitä voi ruveta siirtämään muualle.
Yleensä ensimmäiseksi siirretään Windowsille kun sitä käytetään vielä toistaiseksi niin paljon. Mac OS X:lle tulee sen jälkeen mutta Mac OS X:llä ohjelmistokehittäjien määrä on sen verran alhainen, että se näkyy sitten valmiiden ohjelmistojen laadussa. Samat softat toimivat yleensä huomattavasti paremmin linuxeilla, ja voi toimia paremmin jopa Windowsilla vaikka se ei edes ole unix."Valtaosaa ohjelmistoista mitä tehdään ei jaella maailmalle millekkään hiton massalle."
No, pe**ana, minä kun olen aina kuvitellut että esim. Microsoft tekee ohjelmia
nimenomaan massamarkkinoille...
"Samat softat toimivat yleensä huomattavasti paremmin linuxeilla, ja voi toimia paremmin jopa Windowsilla vaikka se ei edes ole unix."
On se Linux sitten hyvä, maailma pelastuu! fundamentalist kirjoitti:
"Valtaosaa ohjelmistoista mitä tehdään ei jaella maailmalle millekkään hiton massalle."
No, pe**ana, minä kun olen aina kuvitellut että esim. Microsoft tekee ohjelmia
nimenomaan massamarkkinoille...
"Samat softat toimivat yleensä huomattavasti paremmin linuxeilla, ja voi toimia paremmin jopa Windowsilla vaikka se ei edes ole unix."
On se Linux sitten hyvä, maailma pelastuu!"No, pe**ana, minä kun olen aina kuvitellut että esim. Microsoft tekee ohjelmia
nimenomaan massamarkkinoille..."
Ja Microsoftin valmistaa maailman ohjelmistoista murto-osan. Suurin osa ohjelmistoista mitä tehdään on räätälöityjä niihin tarpeisiin mihin valmiit ei taivu tai esimerkiksi ohjelmia joilla testataan jotain räätälöityä järjestelmää tai ohjelmia joilla siirretään datat järjestelmästä A järjestelmään B. Tutkimustyössä tehdään myös valtavat määrät ohjelmistoja.
Microsoftilla nyt ei ole kuin muutama ohjelma mitä se myy. Eihän siinä kioskissa nyt ole ohjelmistokehittäjiä kuin joitakin tuhansia, kun maailmalla ohjelmistoja tekee miljoonat ihmiset.- fundamentalist
M-Kar kirjoitti:
"No, pe**ana, minä kun olen aina kuvitellut että esim. Microsoft tekee ohjelmia
nimenomaan massamarkkinoille..."
Ja Microsoftin valmistaa maailman ohjelmistoista murto-osan. Suurin osa ohjelmistoista mitä tehdään on räätälöityjä niihin tarpeisiin mihin valmiit ei taivu tai esimerkiksi ohjelmia joilla testataan jotain räätälöityä järjestelmää tai ohjelmia joilla siirretään datat järjestelmästä A järjestelmään B. Tutkimustyössä tehdään myös valtavat määrät ohjelmistoja.
Microsoftilla nyt ei ole kuin muutama ohjelma mitä se myy. Eihän siinä kioskissa nyt ole ohjelmistokehittäjiä kuin joitakin tuhansia, kun maailmalla ohjelmistoja tekee miljoonat ihmiset."Ja Microsoftin valmistaa maailman ohjelmistoista murto-osan. "
Niin.
Mutta tämä juttuhan lähti alkuun erään kirjoittajan kertomuksesta
ohjelmoinnistaan DOS:ssa ja tuskin nämä S24 lukijat muutenkaan
ovat pätkääkään kiinnostuneita firman computerzexyz testiohjelmista. fundamentalist kirjoitti:
"Ja Microsoftin valmistaa maailman ohjelmistoista murto-osan. "
Niin.
Mutta tämä juttuhan lähti alkuun erään kirjoittajan kertomuksesta
ohjelmoinnistaan DOS:ssa ja tuskin nämä S24 lukijat muutenkaan
ovat pätkääkään kiinnostuneita firman computerzexyz testiohjelmista.Ei se kirjoittaja myöskään kertonut, että aikoisi saada jonkun ohjelmansa miljardille ihmiselle.
- Järjetöntä
Heipä hei poijjaat, eipä oteta tätä juttua liian vakavasti, kiva kuitenikin että on eri
mielipiteitä. Puolestani kiitän kaikkien osallistujien mielipiteistä!
Terveisin
Järjetöntä (n. 63v. en pidä kirjaa iästäni, ikä on vain numero, kuten vanha fraasi sanoo).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih567207Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7193370Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1481650Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2781530- 841355
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841351- 911240
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631217Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2331173- 811134