Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
pirkko.torma
profiilit
pirkko.torma
pirkko.torma
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
0
Kommenttia
18
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
MINKÄ NIMINEN OLI KARON LEVY JONKA KIRPPARILTA ONNISTUIT LÖYTÄMÄÄN?
09.01.2014 17:00
On niitä pahempiakin junttiloita kuin Savonlinna. Esim. Tikkurila. Käytän aina kiekkoa jos osaan kyllä asentaa ajankin oikein. Mutta ei se riitä. Olin muutama vuosi sitten autolla Virossa ja ostin Tallinnasta jonkun marketin kassalta kiekon, kuten yleensä Suomessakin saa ostaa. Tämä kiekko vaan oli sellainen pyöreä kukan muotoinen, valkoinen keskeltä ja terälehdet punaiset. Numerot ja viisarit kuten kellossa.
Vuosikausia olen käyttänyt tätä kiekkoa Suomessa ja monissa kaupungeissa ja myös Tikkurilassa. Eräänä iltana olin menossa synttäreille ja lahjasta puuttui kortti. Ajoin Tarjoustalon parkkipaikalle, jossa oli kaksi muuta autoa omani lisäksi. Kello oli 18.10. Laitoin kiekkoon ajan 18.30 ja kiekon ikkunaan. Kipaisin kauppaan ja viivyin siellä max 10 min. Kun tulin takaisin, oli ikkunassa sakko. Kiekko ei ole asetuksen mukainen!
Kahdessa muussakin autossa oli sakkolappu, en tiedä niiden perusteluja, mutta omastani olen kyllä sitä mieltä, että haloo, mikä oikeastaan on kiekon tarkoitus???
Tein valituksen. Ei missään kiekoissa tai parkkipaikan merkeissä ole minkäänlaista mainintaa siitä, että kiekon tulee olla asetuksen mukainen ja millainen on asetuksen mukainen kiekko. Tuskin lakien ja asetusten alkuperäinen tarkoitus on törkeä rahastus. Mutta sitä se nyt vaan on.
26.06.2013 21:23
Kyllä se rakentaminenkin maksaa ja tontti, jolle rakentaa! Kun näitä kirjoituksia lukee, ei voi kuin ihmetellä miten mikään ei kelpaa ja kaikkea kadehditaan. Jokainen ihailee vain itseään ja omaa tapaansa elää ja ajatella. Jokainen asiallisesti aloitettu keskustelu kääntyy asiattomaksi vähintään kolmannen kommentoijan kohdalla. Suurimpia tyhmyyksiä laukovat ne jotka eivät tiedä mistään mitään eivätkä osaa edes kirjoituksen alkeita.
10.08.2010 01:38
Ensinnäkin en kiihtynyt sitten ollenkaan ja toiseksi en ole ikinä osannut edes luistella jäätanssista puhumattakaan. Ihmisten arvostelu ulkonäon perusteella osoittaa ei pelkästään kasvaatauksen puutetta vaan lisäksi sieulun sivistyksen puutetta. Joka yleensä on tyypillistä niille, joiden itsetunto on todella heikko.
Laita kuvasi julkisesti esiin, jos olet sitä mieltä että siihen on kanttia. Mielipiteensä saa toki olla asioista, mutta ei ole hienotunteista
mollata ihmisiä nimttömänä netissä vaikka se kuinka nostaisi sillä hetkellä omia fiiliksiä. Jokaisella on omat heikkoutensa ja vahvuutensa, niin sinullakin, jos oikein etsit. Se ei välttämättä näy peilistä mutta ajan mittaan saattaa kehittyä, esim. henkisellä tasoll.
En haluaisi tähän enää mitään näsäviisaita kommentteja joten toivotan kaunista kevättä.
P
23.03.2009 18:11
Minä en ainakaan lähtisi 195 senttisen eli ihan liian pitkän miehen kanssa mihinkään vaikka olisi omasta mielestään minkälainen adonis ja ansaitsisi vaikka miljoonan kuussa.
20.03.2009 00:21
Kokeilin pari kertaa paastoa muutama vuosi sitten. Ensimmäinen paastoni kesti 7 pv. Ostin luontaistuotekaupasta Fogelin 7 päivän paastopaketin ja noudatin sen ohjeita. Jotkit litkut olivat vastenmielisiä, mutta nielin kaiken, sillä en halunnut mitään puutosoireita paaston takia. Lihasten surkastumisia sun muita. En paastonnut laihduttaakseni, eikä se mielestäni olekaan paastoamisen tarkoitus. Samalla kyllä laihtuu, varsinkin jos on pitkällä paastolla. Kunnon paastoon kuuluvat myös päivittäiset suolihuuhtelut aamuin illoin.
Toinen paastoni kesti 10 päivää ja silloinkin käytin luontaistuotekaupasta ostettua paastopekettia. Niin pitkän paaston jälkeen kyllä kaikki ruokamäärä tuntui liian suurelta ja kesti pitkään, ennenkuin taas pystyi syömään normaalisti eli yli tarpeen, kuten yleensä tapahtuu.
Ensimmäinen ja toinen paastopäivä on pahin, sitten alkaa tuntua jo paremmalta, neljäntenä on jo voittanut itsensä ja haluaa voittaa vielä enemmän. Vasta 7 päivän paasto alkaa vaikuttaa esim. selluliitin sulamiseen, niin ainakin minulle sanottiin luontaistuotekaupassa.
Ennen pitkää paastoa kannattaa käväistä lääkärin luona, sillä joidenkin sairauksien yhteydessä paasto voi olla jopa hengenvaarallinen. Valitettavasti itseltäni on paasto kielletty, koska minulla on eräs autoimmuunisairaus.
Mutta kun paasto on suoritettu, olo on vastaava kuin avantouinnin jälkeen.
Kannattaa käydä avannossa ensin, jotta saa käsityksen tuntemuksista.
Terveisin
P
14.01.2009 00:36
Jos nimimerkki Mace 78 tarkoittaa vuonna 1978 syntynyttä miestä, ihmettelen kirjoitusta entistä enemmän, mutta tod.näköisesti Mace on 78 vuotias sovinistimies.
No, kiinnostaisi kovasti tietää, mistä Mace olet kaiken asiantuntemuksesi hankkinut. Mistä olet löytänyt ne kunnon naiset, joita olet vienyt kotiin. Miten olet jo viedessä tiennyt, että he ovat kunnon naisia? Entä ovatko he olleet vielä pois lähtiessäänkin kunnon naisia?
Onko mieleesi tullut, että jokainen nainen myy p...sa parhaaseen mahdolliseen hintaan. Tai että kalleimmat maksulliset naiset ovat yleensä aviovaimoja.
Määrätynlaiset miehet nimittävät kaikkia niitä naisia, joita he eivät itse pysty saamaan, huoriksi. Jotkutheistä hommaavat välittäjän tai muuta kautta itselleen uskollisen nöyrän vaimon maista, joissa naisilla on niin huonot olot, että he myyvät itsensä vaikka minkälaiselle länsimaiselle tomppelille elinolojensa kohentamiseksi.
Huomautan vielä, että kirjoituksen aloittaja pohti tilannettaan fiksusti monesta näkökulmasta katsottuna enkä usko, että hän on ainoa samanlaisen vaikean kysymyksen kanssa painiskeleva nainen TAI MIES. Ja kuinka moni on kautta aikojen ollut samassa vaikeassa tilanteessa ja tulee jatkossakin olemaan. Kysymys ei ole mistään luonneviasta tai poikkeavasta seksuaalisuudesta, kuten niin moni vain omaa tilannettaan ja mielipidettään ihannoiva kirjoittaja on antanut ymmärtää.
Joten pidä sinä siis vähän pienempää meteliä jostain asiantuntemuksestasi. Kirjoituksen perusteella et tiedä mistään mitään. Oletko muuten itse alkanut seurustella 16-17 vuotiaana?
Terveisiä sinne Itä-Suomeen. Pärjäile.
29.12.2008 01:35
Mutta jos minä olisin ASO-asuntoon muuttava uusi asukas, niin olisin vain mielissäni, että asuntoon on jo asennettu kaunis laminaattilattia. En missään nimessä haluaisi sitä purettavan pois. Kenen kannalta se on edes taloudellista. Kyllä suurin osa ihmisistä haluaa asua asunnossa, missä EI OLE MUOVIMATTOA.
Tuollaiset kopinan kuuntelijat voisivat kyllä muuttaa vaikkapa Itä-Suomen autiotaloihin. Luulisi kopinan lisäksi kerrostalossa häiritsevän seinien läpi kuuluvat jopa puheäänet lasten äänistä ja tappeluista puhumattakaan.
Ja siitä huolimatta, vaikka maa on täynnä ihmisiä, joita kaikki toisten tekeminen häiritsee, ei ole muka maata rakentaa kuin kerrostaloja.
Asukkaita valittaessa pitäisi tehdä psykologiset testit ja luonneanalyysit ja laittaa kaikki kaikesta herkästi häiriintyvät ja naapureita kyttäävät ihmiset samaan kerrostaloon ja normaalit ihmiset toiseen.
Olen asunut itse kerrostalossa enkä ikinä ole häiriintynyt kanssa-asujista tai valittanut mistään. Itse kuuntelin josksu alivuokralaisasunnossa Fredin Ota ja omista -kappaletta niin lujaa että alakerrasta kerran kuului omistajan karjaisu NYT SE RADIO PIENEMMÄLLE.
Onneksi olen asunut omakotitalossa viimeiset 25 vuotta. Mistä kaikesta turhasta stressistä olenkaan säästynyt.
En edes tiedä, mutta juttuja kuullessani voin kuvitella.
Hyvää viikkoa kaikille.
24.11.2008 08:53
Ai mitenkä niin? Ja mihin siis kannattaisi sijoittaa?
06.10.2008 10:24
Hei. Laitoin vastauksen mielipiteeseesi eilen ja toivon sinun lukevan sen.
Hauskaa sadepäivää any way.
02.10.2008 12:02
Koska joku kuitenkin alkaa saivarrella, että mitä tarkoittaa saisa mies niin korjaan kirjoitusvirheenI: piti olla SAIDAN MIEHEN!!!
01.10.2008 23:03
Entäs jos naisen palkka olisi huomattavasti suurempi kuin miehen, pitäisikö silloinkin laittaa kaikki menot vain kylmästi puoliksi?
Jos miehellä on rahaa, niin olisi törkeää, jos hän patsastelee hienoissa vaatteissa ja ajelee kalliilla mersulla ja vaimo fillaroi kirpparille katsomaan löytyykö mitään päälle pantavaa.
Minä ainakin ajelen hyvällä autolla, istun kahviloissa ja ostan vaatteita ja meikkejä, vaikken ansiotöissä käykään. Työtä sekin on kun pitää kodin kunnossa ja viitsii huolehtia muistakin kuin itsestään. Miehestä, lapsista, ystävista ja joskus ihan vieraistakin ihmisistä.
Saisan miehen, jolla kuitenkin on rahaa ja muutakin varalisuutta, kannattaa elellä yksikseen.
Hauskaa illan jatkoa kaikille.
01.10.2008 22:57
Missähän niitä kultaunsseja myydään?
01.10.2008 22:22
Eli olenko minä moraaliton vai mies. Entä kylmemmän version mukaan?
Ei tässä ole tarkoitus mennä raastupaan eikä riistää ketään, mutta jotenkin tällainen tapaus pitää ratkaista. Menee rahan takia muuten hyvä ihmissuhde piloille ja olenkin viimeisen vuoden aikana majaillut enimmäkseen tyttäreni tilapäisesti tyhjänä olevassa asunnossa.
On kai silläkin rahalla jokin, arvo jonka on sijoittanut asuntoon. Ja riski, että asuntojen hinnat romahtavat.
02.06.2008 00:29
Eikä kysymys ole elatuksesta vaan siitä, että olen mielestäni maksanut asu misesta vuosien ajan jo aika lailla ottaen huomioon sen, että toinen ei ole joutunut sijoittamaan asuntoon penniäkään. Ja alkuajat maksoin vuokra-asunnot yksin.
Minusta ei ole kohtuutonta jos hän nyt vuorostaan maksaa enemmän, varsinkin kun toinen vaihtoehto on, että joudun myymään asunnon. Eikä 700 eurolla/kk kovin ihmeellistä vuokra-asuntoa saa.
En minä vaan tiedä, mitä pitäisi tehdä. Jättää koko homma sikseen ja lähteä eri teitä, kun kumpikin kuvittelee olevansa se, joka on antanut suhteeseen enemmän. Aikaisemman mieheni kanssa riitelimme kyllä kaikesta muusta mutta rahasta ei koskaan. Olimme kumpikin yhtä tyhjätaskuja alussa ja raha oli aina yhteistä oli sitä vähän tai paljon.
02.06.2008 00:22
Tämä tarina on hiukan erilainen. Kerron hieman taustaa. Olin jäänyt juuri työttömäksi, myymässä paritaloasuntoani ja palaamassa takaisin yhteen entisen aviomieheni kanssa. Tapasinkin yllättäen laivalla miehen, johon rakastuin ja suunnitelmiin tuli muutos. Miehellä ei ollut asuntoa ja koska ehdin myydä asuntoni, vuokrasin aluksi 8 kk ajaksi asunnon. Maksoin siitä ajasta 22.000 mk. Mies oli reissuhommissa ja kävi viikonloppuisin. Asunnosta hän ei maksanut penniäkään.
Kolme kuukautta ennen vuokrasopimuksen päättymistä hän lähti ulkomaille töihin. Kun hän kolmen kuukauden kuluttua palasi, vuokrasin vuodeksi asunnon 30.000 mk hintaan. Hän lupasi maksaa 2000 mk kk. Ulkomaanmatkan jälkeen hän kävi kesän töissä mutta 8 kk hän vietti kämpässä telkkaria katsellen ja kaljaa juoden. Sovitusta vuokrasta hän maksoi yhteensä vuoden aikana 12.000 mk. Miehen luottotiedot eivät olleet kunnossa, joten hän ei saanut itse lainaa eikä edes vuokra-asuntoa.
Paritaloasunnon myynnistä jäi sen verran rahaa, että pystyin ostamaan rakenteilla olevasta talosta saunallisen rivitalokolmion. Asunnon hankintahinta oli n. 100 000 e. Yhtiövelkaa jäi 60.000 e. Lisäksi ostin pyykinpesukoneen, kalliin kotimaisen jenkkisängyn, sälekaihtimet, verhot, matot, vuodevaatteet, puutarhakasvit yms. Siihen 30 vuoden säästöni sitten hupenivatkin.
Aluksi hän maksoi pari kolme vuotta asunnon vastikkeen 400 e/kk, johon sisältyi hoitovastike ja lainan korot, sitten vuoden ajan 500 e/kk ja viimeisen vuoden aikana 600 e/kk. Loput hänen rahansa menivät vanhoihin verovelkojen ulosottohin ja kaljaan
Olemme olleet nyt yhdessä 8 vuotta. Hän joutui kouluttautumaan uuteen ammattiin työtapaturman vuoksi ja ansaitsee nykyään n. 3000 e/kk. Minä sen sijaan olen ollut sairaslomalla viimeiset 2,5 vuotta ja saan n. 800e/kk airauslomakorvausta. Maksamme itse ruokamme. Samoin muut henkilökohtaiset menomme. Sähkön maksaa hän, koska hän käy monta kertaa viikossa saunassa ja katselee televisiota kaiket vapaa-ajat ja käyttää pyykinpesukonetta.
Nyt alkavat lainan lyhennykset ja yhtiövastike on kesäkuun alusta jo 600 e ja pari vuoden kuluttua taas reilusti enemmän. Minä en pysty tuloistani maksamaan enää yhtään mitään. Hän on saanut hoidettua ulosottovelkansa ja luottotietonsa takaisin. Hän on kuitenkin sitä mieltä, että on törkeää ahneutta, kun vaa700 e kk. Kuitenkin hän nauttii isossa asunnosta ja puutarhasta. Minulla on lisäksi 3 lasta tosin jo aikuisia, mutta myös vuokrien, opintokulujen ja yksinhuoltajuuden kanssa taiteilevia tyttäriä, joita haluaisin auttaa.
Mies on kyllä muuttunut, toimii pätevänä opettajana nykyään eikä juo kuin muutamia putkia vuodessa eikä meillä muutenkaan mene huonosti. Mutta nyt kyllä alkaa olla ongelmallista tämä asunnon kanssa. Minä olen mielestäni maksanut resursseihini nähden ihan riittävästi, hän on sitä mieltä, että missä muualla tahansa asuisi halvemmalla.
Olisi kiva kuulla mielipiteitä. Muutakin että olen tyhmä kusetettava ämmä tai että olen hirveä ahne ämmä. En itsekään enää tiedä kumpi olen. Enkä miten tästä pitäisi mennä eteenpäin.
Odotan mielenkiinnolla vastauksia.
01.06.2008 22:57
Hei. Haluaisin ehdottomasti nähdä sinun kuvasi (ja kaikkien muidenkin toisten ulkonäköä arvostelevien henkilöiden) joten yrittäisitkö laittaa valokuvasi "mielipiteesi" liitteeksi.
Varmaan moni muukin olisi kiinnostunut sen näkemään.
Kiitos jo etukäteen.
07.02.2008 14:58
Kirjoituksestasi päätellen olet niitä ihmisiä, jotka perustavat tekemisensä siihen, mitä muut tekevät, ja sillä tavalla tämä maapallo todella tuhoaa itsensä ennätysajassa. Pienikin muutos omassa suhtautumisessa ja toiminnassa muuttuu merkitykselliseksi, jos omia aivoin ajattelevia on paljon. Pitäisi nimenomaan Amerikkaan päin katsellessa päättää, että sieltä ei ainakaan kannata missään nimessä ottaa mallia vaan toimia juuri päinvastoin. Ei pidä hyväksyä kaikkea ja tyytyä siihen, ettei millekään kuitenkaan mahda mitään. Ehkä sielläkin jonain päivänä lamppu syttyy jos huomaavat olevansa ainoa hölmöläiskansa maailmassa.
Onnellista Uutta Vuotta!
Ps. Minä aion vaihtaa auton uuteen heti vuodenvaihteen jälkeen. On senverran säästynyt rahaa kun ei ole tullut koskaan paukuteltua sitä ilmaan. Kukaan kolmesta lapsestakaan ei koskaan ole edes halunnut raketteja. Ja he ovat ihan NORMAALEJA.
28.12.2007 09:29
1 / 1