Vapaa kuvaus

.. Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

8

Kommenttia

287

1. no nii...

kyllä taivas on tarkoitettu iloitsemista varten. ja aion kyllä nauttia olostani siellä.
    ja olen kuulut että Kaikki saavat kuulla jeesuksesta ja kaikille annetaan mahdollisuus. esim. silloin kun Jeesus kuoli risillä hän astui alas tuonelaan ja siellä "saarnasi"(..en nyt keksinyt parempaa verbiä..)niille jotka olivat kuolleet ennen kuin olivat saaneet kuulla evankeliumin. en nyt ole ihan varmatästä tiedosta mutta voin ottaa selvää.:)

valitettavasti kaikki papit ja piispat eivät ole tosiuskovaisia. pakko se on myöntä. He osaavat asiat teoriassa mutta ei heillä välttämttä ole henk.kohtasta uskoa. ehkä tajuat mitä tarkotan?

raiskauksia, murhia ja sotia on aina ollut ja tulee aina olemaan. ai miksi? siksi että ihmiset vat syntisiä ja pahoja. ei ihmiset siitä mihinkään muutu. ja kuten kirjoitin, monet tarvivat sitä että tapahtuu jotain kauheata että osataan ajatella tärkeitä asioita.

todisteita on ja paljonkin. :) avaa silmät ja katso ympärillesi. ja täytyy sanoa vielä se ettei Jeesuksen aikanakaan uskottu vaikka he näivät ihan omin silmin Jeesuksen tekevän ihmetekoja. Kyllä ihmeitä tapahtuu edelleen. ole vain avoimella mielellä ja pyydä jumalaa ilmestymän sinulle. Se ei ehkä tapahdu heti vaan sitten kuin hetki on oikea ja olet itse siihen valmis. :)

et ole avoimella mielell ja sen huomaa kirjoituksestasi. et edes halua taivaaseen. Ei jumalalle ole ihan ok. että kaverisi ja sinä joudutte hevettiin!!! Hän haluaa että te kaikki pääsette taivaaseen mutta sinun tarvii uskoa siihen että Hän on kuollut myös sinun tähtesi ja hän haluaa että sinä otat hänet elämääsi.
    Ne jotka eivät eraa Jumalaa vaan saatanaa joutuvat helvettiin. sen sinä tiedätkin. miksi siis pelleilemään elämällään?
  2. Hei!

Todella hyvin kirjoitettu! olen jo pitkään halunnut kuulla jonkun luterilaisen mielipiteitä tästä kaste jutusta. Olen itsekkin luterilainen mutta "arvostan" enemmän uskovien kastetta.

Omasta mielestäni kaste ei pelasta ihmistä ja sen takia se ei ole niin merkityksillinen. se kyllä on totta että aina kun ihmisiä kastettiin kyse oli ihmisistä jotka tekivät uskonratkaisun. Perhekasteissakin kaikki kuulivat sanaa ja ottivat sen vastaan. Ja olsihan Jeesus voinut pyytää jonkun kastamaan ne lapset jotka tulivat hänen luo (en muista raamatun kohtaa.)Hän kuitenkin siunasi heidät.
    En usko että lapsi menettää mitään vaikka häntä ei lapsena kastettaisiin, vaikka ei siitä haittaakakaan ole. Mutta esim. helluntalaiset siunaavat lapsensa ja uskon että se on yhtä merkityksellistä Jumalalle ja se riittää. Minua itseäni harmittaa kamalasti että minut on pienenä kastettu, koska nyt kun olen uudestisyntynyt ja saanut pyhän hengen (kumpikaan näistä ei tapahtunut sinä hetkenä kuin minut pienenä kastettiin vaikka niin monet uskoo kasteessa käyvän.)minulla ei ole mahdollisuutta mennä kasteelle.
    Kaikki tuntemani uskossa olevat ihmiset ajattelevat toisen kasteen olevan ensimmäisen halveksuntaa. Ei se sitä ole. Haluaisin vain että kasteella olisi minullekkin joku merkitys. Tiedän että se on ollut vain pelkkä rituaali ja on saatu lahjoja eikä siihen ole kuulunut mitää aitoa ja oikeata syytä.ja se harmittaa. Toivottavasti ymmärrät mitä ajan takaa.
    Vain usko Jeesukseen pelastaa meidät eikä meidän omat tekomme ja suorituksemme.

siunausta!
  3. Moikka!

Minä en oikein tiedä mitä itse ajattelen niistä homoliitoista. Se ei ole Jumalan tahdon mukainen asia ja sen takia sitä ei pitäisi hyväksyä..Ymmärrän siis kirkon vastustuksen asiaan. Kai sinäkin sen ymmärrät? Jumala on luonut miehen ja naisen olemaan yhdessä eikä miestä ja miestä tai kahta naista. Mutta pitää muistaa että vain homous on synti. Ne ihmiset ovat silti yhtä rakkaita Jumalalle kuin kuka tahansa muu.Homoutta ei siis tarvitse hyväksyä mutta ne ihmiset täytyy. Ja heitä pitä myöskin rakastaa niinkuin ketä tahansa muutakin lähimmäistään.
    Mutta onko sinusta oikein että kun homot saavat mennä naimisiin niin kohta he saavat hankkia lapsia?elleivät jo saa?en tiedä. Ja sitten vedotaan taas tasapuolisuuteen ja oikeudenmukaisuuteen mutta unohdetaan lapsen oikeudet isään SEKÄ äitiin..silloinhan sitä ei voi eikä pidäkkään hyväksyä..Omasta mielestäni homot pitää hyväksyä mutta valitettavasti heillä ei voi olla ihan samoja oikeuksia.
    katsotaan miten täällä suomessa käy. Toivottavasti meillä olisi hyvät päättävät ihmiset jotka haluaisivat toimia tavalla mikä on oikein ja kunnioitettavaa.
    Siunausta sinulle!
  4. Moikka.

"Jumalalle kaikki ihmiset ovat yhtä rakkaita, mutta "vääräuskoiset" eivät pääse taivaaseen."

Se on totta että kaikki ovat yhtä rakkaita. Mutta sinä kuitenkin olet evankeliumin kuullut ja päättänyt olla uskomattta häneen joka siis tarkoittaa sitä että et voi päästä taivaaseen koska taivaaseen ei synti sovi. Vai mitä? Eli kaikki me olemme samalla viivalla tässä asiassa. Jokainen itse päättää mitä uskoo ja myös täytyy osata kantaa vastuu siitä loppuun asti. Mutta sinulla ja muillakin on oikeus tehdä parannus ja pyytää syntejään anteeksi. Silloin olemme menossa samaan paikkaan.

En osaa tuosta noa jutusta mitään sanoa koska on niin kauan aikaa kun viimeksi sitä luin. Valitettavasti. Mutta Sen tiedän että Noa oli Jumalalle uskollinen mies ja toteutti Jumalan tahdon. Eikös se niin ollut että arkkiin meni ne jotka olivat olleet uskollisia Jumalalle. Ja niinhän sen pitikin mennä.

"Jos Jumala onkin olemassa ja uskot Häneen, pääset ikuiseen onneen, taivaaseen. Jos Jumala on olemassa etkä usko Häneen, joudut ikuiseen tuleen, helvettiin. Jos Jumalaa ei ole olemassa ja uskot Häneen, et menetä mitään. Jos Jumala ei ole olemassa, ja et usko Jumalaan, et menetä, muttet toisaalta saakkaan mitään. Että näin."

Tuo on ihan totta. :) hyvin kirjoitettu. Mutta minä itse olen kuitenkin vakuuttunut Jumalan olemassa olosta..

Jumala näyttäytyy niille jotka sitä pyytävät.. Jos et usko niin et varmaan pyydäkkään..olisiko siinä syy miksi Jumala ei sinulle ole millään tavalla ilmestynyt..

siunausta:)
  5. Moikka.

Minkälaisia todisteita oikein vaadit?? Eikö sinulle riitä se mitä raamatussa lukee ja se miten ne ihmiset muuttuvat tultuaan uskoon? Oletko nähnyt armolahjojen toimimista? eikö sekään todista mitään? ja rukoile kärsivällisesti Jumalalta jotakin merkkiä hänen olemassa olostaa. Huom. KÄRSIVÄLLISESTI. ja ole avoimella mielellä. aina jumala ei vastaa rukouksiin heti vaan joskus joutuu odottamaan

"Jos on tosiaan niin kusipää, niin nakatkoon minut sitten sinne Tuleen! Jos Hän on todella sitä mieltä, että ansaitsen sen vain koska en pysty uskomaan järjettömiä satuja, niin samapa tuo sitten on minulle. Aion joka tapauksessa elää hyvän ja onnellisen elämän, luottaen sekä itseeni että toisiin ihmisiin. Enpähän tule ainakaan yksin olemaan siellä Helvetissä; sinne menee noin 99 prosenttia Maan väestä..."

ei hän halua sinua sinne laittaa.se ei ole tarkoitettu ihmisille vaan saatanalle. Mutta jos palvelet mieluummin saatanaa sinäkin sinne menet. karu tosiasia..en ole koskaan halunnut kaunistella mitään asioita. Mutta haluan edelleen sanoa että päätös on yksin sinun!! Minäkin aion viettää hyvän elämän luottaen itseeni ja muihin mutta turvaten Jumalaan. Haluan kysyä mitä luulet meidän uskovien menettävän elämän iloista kun uskomme Jumalaan? Meidän elämme ei ole yhtään erilaisempaa kuin sinun paitsi me tiedämme missä olemme kuoleman jälkeen. Emme me menetä yhtään mitään uskomme takia. on asioita joita ei enää halua tehdä kun on ottanut jeesuksen elämmänsä. Mutta se ei tarkoita sitä että me emme voisi tehdä niitä asioita.
    Kyllä sinä vähän olet Jumalaa vastaan. Miksi uskot helvettiin jos jumalaan et usko? Ja on totta että siellä on varmasti paljon ihmisä..valitettavasti. Mutta kyllä taivaassakin tulee olemaan suuri joukko Jeesuksen seuraajia. Suomessakin liikkuu suuri herätys ja saamme nähdä kuin monet pelastuvat ja heidän elämänsä muuttuu täydellisesti.. Näen viikottain ihmisiä ketkä kaipaavat Jumalaa elämäänsä ja haluavat pelastua ja ei voi muuta kuin kiittää Jumalaa siitä.
    siunausta sulle ja koitappa pärjäillä. :)
  6. Moikka taas sullekkin..

"Itse asiassa juuri se itsekkyys voi saada meidät uhraamaan itsemme kaverin puolesta. Ajattelepa: jos jättäisit ystäväsi kuolemaan, mitä helvettiä olisikaan loppuelämäsi! Paljon parempaa itsesi kannalta olisi pelastaa ystäväsi ja kuolla itse."

tuollaista on kyllä todella helppo sanoa mutta todellisuudessa asia on täysin eri. En usko että sinä olit tosissasi tuota kirjoittaessa.

"Mitä? Toivotko, että Jumala auttaa sinua? Minä luulin, että sinä uskoit Häneen. Eipä näytä uskosi olevan kovin vahvaa... Sanoihan jo Jeesus "Jos teillä olisi uskoa sinapinsiemenenkään verran, voisitte siirtää vuoria". Sääli, että teillä uskovaisilla ei ole uskoa sinapinsiemenellistäkään... ;)"

Kyse ei ole siitä että en luottaisi häneen vaan siitä että en kuitenkaan ole mikään tyhmä. tuo on saatanan puhetta mitä kirjoitit.. äläkä vetoa siihen että et usko häneen..se ei liity asiaan mitenkään. haluan että luet sen kohdan raamatusta kuin saatana koettelee jeesusta autiomaassa ja sitten tajuat miksi väitän tuon kirjoituksen tulleen saatanalta..Saatana vetosi siihen mitä oli kirjoitettu ja käski jeesusta hypätä joltain kalliolta alas..jossain lukee että enkelit kannattelee eikä Jumala anna hänelle käydä mitää..(ei noilla sanoilla mutta idea on sama.) Sinäkin otat esiin joitain raamtun kohtia vaikka tuskin olet lukenut koko tarinaa..niistä saa rakenneltua kaikkea todella mielenkiintoista jos vain haluaa..esim. sitten juudas meni ja hirtti itsensä..mene ja tee sinä samoin..ja tee se pian..kaikkea saa jos vain ottaa kohdat irti omasta tarinastaan..

"Tiedätkö, että on olemassa ihmisiäkin, jotka auttaisivat sinua ilomielin? Miksi et luota ihmisiin? Eikö Jumala luonutkaan meitä omiksi kuvikseen?"

Tiedän sen mutta niiden ihmisten pitää ensin todistaa olevansa minun luottamuksen arvoisia. Ja Jumala auttaa aina oikealla tavalla..se ei tarkoita että ne aina olisivat miellyttäviä tapoja mutta minulle parhaaksi kuitenkin. Jumala loi meidät omaksi kuvakseen mutta sitten tuli syntiinlankeemus..

"Hyötyipäs. Hän pääsi Taivaaseen. Taivaassahan on kivaa, vai mitä?"

Ei hyötynyt. :P Jumala= isä, poika, pyhä henki. tajuatkos..Jeesus oli ihminen mutta samalla myös Jumala. eli hän "asui" taivaassa. hä vain tuli maanpäälle kokemaan ihmisenä olemisen ja kärsimään ristinkuoleman meidän kaikkien puolesta.

"Miten niin myöhäistä silloin? Eihän siinä ole mitään järkeä! Perustele, ja kerro, miksi ajattelet näin."
    on siinä järkeä. Sinä kuulet täällä maan päällä evankeliumin ja sinulla on MAHDOLLISUUS ottaa se vastaan tai olla ottamatta. vai mitä? Olet kuullut Jeesuksen ristinkuolemasta ja taivaspaikasta mikä on sinullekkin varattu, mutta jatkuvasti sinä vain kapinoithäntä vastaan ja seuraat mielluummin saatanaa. Jos nyt kuolet ilman Jumalaa menet sinne minne kaikki jotka ovat saatanan puolella. tajusitkos? eli se on silloin jo liian myöhästä koska sinulla on ollut täällä mahdollissu valita.
    Ja ajattelen tällä tavalla koska raamattu niin sanoo monessa paikkaa ja ihan selvästi.

tiede ei ole täydellistä ja se ei takaa minulle ikuista elämää. on monia asioita mistä on hyötyä maan päällä mutta esim.tämä tietokonekkin on täysin turhanpäiväinen taivaassa..pistäppä asiat tärkeysjärjestykseen.
    "Minä olen tie totuus ja elämä." Yrität etsiä totuutta kaikkeen mutta tiedät itsekkin mistä sen löydät. :)
    Saatana ja Jumala käyvät sinun elämästäsi kovaa taistelua. sen huomaa. Olet Jumalalle tärkeä ja hän haluaa että otat hänet elämääsi. Hän ei tule pakolla auttamaan vaan sinun pitää avata itse hänelle ovi elämääsi.

Kirjoitellaan taas. :D