Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
krista.lehtola
profiilit
krista.lehtola
krista.lehtola
Vapaa kuvaus
.. Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
8
Kommenttia
287
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
taisin jo sanoa että ole kiitollinen kenelle haluat mutta anna myös muiden olla kiitollisia..
en jaksa tästä samasta asiasta jauhaa kokoaikaa..
Sanoin että keskityn tulevaisuuteen ja tuo 2000v vanha sepustus joka todellisuudessaan on kyllä vanhempi niin liittyy aika paljonkin tulevaisuuteen..Asia vaan sattuu olemaan niin.Ja kyllä minä sitä ihan totena pidän..:)
28.01.2008 10:37
>>plaaplaa, kun pitäisi nähdä maailmassa muutakin, kuin oma napa.
28.01.2008 10:27
Mikä on mielestäsi tavallinen kristitty??
28.01.2008 09:55
asia taitaa olla niin että et usko vaikka asioita jankattaisiin moneen kertaan..ja syy on se että et halua luopua mielipiteistäsi..
kaikkien Jeesukseen uskovien pitäisi olla uudestisyntyneitä..Jollei synny uudestaan ei voi taivaaseen päästä..Onhan nitä kristittyjä jotka eivät oikeasti mihinkään usko ja he eivät taivaaseen pääse.. Mutta se ei tarkoita että te olisitte mitenkän huonompia ihmisiä jotka ette usko..Kaikilla on sama mahdollisuus ja me kaikki seisomme sillä samalla viivalla..Kenelläkään ei ole oikeutta pilkata, haukkua, arvostella muita ihmisiä..ei siis myöskään sinulla..
>>Ps. Muistaakseni uudestisyntyneistä ei puhuta
raamatussa missään vaiheessa, mistä tää porukka
yleensä repii näitä juttuja?
28.01.2008 02:53
>>Ai, ei ole ollut. Niin, ehkä pikkuneidin elämssä ei ole ollut todellakaan mitään muuta, kuin omat tarinat.>Sinun helpon elämäsi eteen on todellakin tehty työtä. Moni on jopa menettänyt henkensä sen edestä. Kiitos kuuluu kyllä ihan tavallisille suomalaisille ihmisille, ei sille sinun jumalallesi.
28.01.2008 01:23
ole kiitollinen kenelle haluat..ihan sama mulle..:)
Mutta minä olen siitä Jumalalle kiitollinen.
>>Ajattelepas asiaa siltä kantilta, että miksi jumalasi olisi juuri tänne pohjoismaihin luonut tällaisen demokratian ja hyvinvoinnin, vaikka lupasi juutalaisille oman maan. Ja siellä sen kun soditaan.
28.01.2008 01:14
>>Kerropas nyt sitten, miksi maailmassa on niin paljon nälkää ja kurjuutta ja muuta vastaavaa, mutta Suomessa on asiat suht` hyvin?
27.01.2008 18:18
hienoa että haluasit uskoa.:) Mutta valitettavasti se ei vielä ihan riitä.
Sinun kannattaa kokeilla uskallatko rukoilla ja pyytää Jumalaa ilmestymään elämääsi. Hän tekee sen jos vain haluat. Hän rakastaa sinua niin paljon ettei sinua pakota uskomaan mutta odottaa sinun pyyntöäsi tulla elämääsi.
Itse olen Jumalan päästänyt elämääni ja ei se elämä sen kummempaa ole..On hyviä ja huonoja päiviä mutta tiedän etten koskaan ole yksin. ei meistä koskaan täydellisiä ihmisiä tule vaikka jotukt sitä uskovista odottavat.
Yhtä lailla me teemme vääriä tekoja mutta sen tähden me Jumalaa tarvimmekin. Hän on maksanut meidän syntimme että meillä olisi mahdollisuus pelastua. Ja se tarkoittaa kaikkia ihmisiä.
27.01.2008 17:41
Tiedät kyllä mitä vastaisin tuohon..:)
Se on sinun päätöksesi oletko kiitollinen Jumalalle vai et mutta kiitollinen pitää olla siitä että suomessa saa asua..Typerää käytöstä valittaa kun asuu yhdessä hyvinvointivaltiossa..
On ihmisiä jotka näkevät nälkää, kuolevat janoon, kylmyyteen, tauteihin ja muuta vastaavaa ja täällä on jotain ääliöitä jotka kehtaavat valittaa jostain helvetin raha asioista..
Vai mitä mieltä olet??
27.01.2008 17:22
Hei meillä on asiat todella hyvin verrattuna moneen muuhun maahan.. Jos luulet että Suomessa eläminen on helvettiä niin meneppä vähän sivistymään muihin maihin..
Olisit kiitollinen että olet Suomeen syntynyt..
27.01.2008 17:07
>>Alkoi sitten pientä tuiskutyttöä tuituttamaan. On kai se aika ahdistavaa, kun oma usko on todella heikoilla kantimilla ja on tietoinen että oma napa on Raamattua ja sen jumalaa tärkeämpiä. Noh, helvetissä tavataan. Voidaan vaikka pelata korttia ;)
25.01.2008 11:58
en jaksais jankuttaa näistä samoista asioista jokaikinen kerta mutta kai se on pakko kun kaikki eivät ymmärrä heti..
>>Laitettiin sitten ne epäpätevin ja surkein porukka tekemään sitä tärkeintä tehtävää. Jos tuo on edes totta, niin Jeesus on sitten todella tyhmä. Teidän ainoa kohderyhmä on henkisesti ja psyykkisesti heikot, jotka eivät jaksa tai kykene kyseenalaistamaan seurakuntienne propagandaa. >Eipä tietenkään. Jos se olisi kirjaimellista, niin te joutuisitte sitä jopa noudattamaan. Nyt te voitte keksiä kaiken maailman tulkintoja tyydyttämään teidän mukavuudenhalua ja omahyväisyyttä. >Taidan muistaa sen. Kirjan ehkä tylsimpiä kohtia. Eipä siinä nyt mitään erikoista ollut. Lueteltiin vain nimiä yksi toisensa perään. >Totta kai te tyritte. Mutta te ette edes pyri noudattamaan Raamattunne ohjeita. Anna koko omaisuutesi köyhille, kuten Jeesus sinua kehoittaa.
25.01.2008 03:16
harry potterit ovat satua koska niiden kirjoittjakin sen on sanonut..se nyt sinun pitäisi ymmärtää..
raamattu sensijaan ei ole satua vaikka niin haluat uskoa. Ja sen tiedät ihan siitä kun rupeat vaikka katselemaan ympärillesi.Jumalan luoma maailma mistä kerrotaan heti vanhassa testamentissa jota tosin pilataan koska me ihmiset elämme väärin ja omaa etuamme ajatellen.
Ja on paljon asioita joita pystytään todistamaan tieteellisesti todistamaan.. On löydetty raamatun aikaisia kaupunkeja..joita tosin ei ole enää olemassa mutta niitä on silti löydetty..Ja hautoja joihin on haudattu Raamatussa mainittuja ihmisiä.Mutta jos ei halua uskoa niin ei voi uskoa..Niinhän se menee.
23.01.2008 11:45
>>>Raamatussa jumala käskee tappamaan homot.Ja annaskun arvaan. Minä kuulun niihin sairaisiin ja kristityt ovat sitten niitä sisar hentovalkoisia?>>Minä olen teinivuosina lukenut Raamatun etukannesta takakanteen. Siis luin kaiken. En vain Raamatun valittuja paloja, kuten te säälittävät paskahousut teette. Tekosyiden ja vastuuta välttelevien tulkintojen keksiminen ei ole ymmärtämistä.>Teillä on tuhansia keskenään riiteleviä kuppikuntia. Minulla ei ole mitään jumalaa. > Minä osoitin ettet ole oikeasti kristitty, vaan haluat vain jostain syystä kantaa kyseistä titteliä...perusteetta. Sinä syljet Raamatun vaatimuksille ja hylkäät Jeesuksen. Et sinä ole kristitty, sinä olet kristityn irvikuva.
23.01.2008 11:37
on totta että noissa kirjoissa ei kehoteta hyppimään katolta mutta jotkut silti niin tekevät..ja vain sen takia että ovat niitä kirjoja lukeneet..Sitä se teettää kun on yli innokas fani..
Olen kyllä lukenut Raamattua mutta miten niin minulla olisi velvollisuus tappaa sinut??
Raamatussa Jeesus opettaa rakastamaan lähimmäisiään ja vihamiehiään..Ei Jeesus tullut maailmaan parantamaan terveitä vaan sairaita..ymmärrätkös??
Vaikka Raamatussa sanotaan siitä omaisuuden poisantamisesta niin järkeä silti saa käyttää..vai mitä??
Kyse on siis siitä että Jumalan pittä olla meille se ykkösjuttu ja muu vasta sen jälkeen. Jos tavara, raha tai jokin muu asia tulee Jumalan edelle niin se estää meitä pääsemästä taivaaseen. Silloin on syytä luopua niistä asioista..Asialla siis tarkoitetaan sitä..Kannattaa lukea Raamattua enemmän niin ymmärrät.
Ja me uskoivaisetkin olemme mukavuudenhaluisia ja olemme myös ihmisä jotka tekevät väärin..Ja ota mysö huomioon että meillä on sama Jumala mutta minä ainakin pyrin elämään sellaista elämää mitä minun kuuluisi elää mutta sinä elät niinkuin itse haluat joten ei kannata ruveta muita arvostelemaan ja haukkumaan..
21.01.2008 13:20
onko sellaista tapahtunut että joku olisi yrittänyt kävellä veden päällä ja hukkunut???
En minä ainakaan ole kuullut..
Mutta olen kuullut että on OIKEASTI Harry Potter faneja hyppinyt katolta ja kuolleet sitten siihen.. Onkos se hienoo?
On totta että itsemurhia tehdään paljon mutta kenenkään motiiveja siihen emme voi tietää..Maailmanloppu on todellinen asia mutta ei sitä pelätä tarvi. Mutta ei se Raamatun vika ole jos joku sitä pelkää.. Loppu on tulossa joskus ja sille ei voi mitään..
En usko että kukaan tappaa itseään sen takia että uskovainen ympäristö olisi jotenkin syyllistävä..Ei ihmiset pelkää ja ahdistu uskovaisten takia..
monet ihmiset ovat väsyneitä ja ahdistuneita koska tämä maailma on vaan niin paska paikka elää ja täällä on niin paljon pahuutta. Mutta he ovat löytäneet uskostaan elämäänsä uuden tarkoituksen.
Niinpäin siinä kyllä usein käy..
Et voi laittaa hukkumisia ja väkivaltaa raamatun syyksi, koska sehän olisi aivan järjetöntä.. jeesus opetti ihmisille sitä kuinka tärkeää on rakastaa lähimmäisiään ja myös vihamiehiään.. Miten siinä kannustetaan väkivaltaan?
On kuitenkin totta että Raamatussa on paljon murhia, väkivaltaa ja sellaista, mutta Raamattu kertookin ihmisten elämästä..Ja se oli täynnä epäjumalien palvontaa ja sellasta..
Aika huolestuttavaa on jos Raamatusta luetaan lapselle kaikki väkivaltaa koskevat kohdat..kukaan tuskin niin tekee??
lapsi ei voi niitä kohtia ymmärtää koska tuskin sinäkään niitä ymmärrät..Täytyy ottaa selvää sen ajan kulttuurista ja tavoista ennekuin voi ymmärtää tilannetta mitä siinä kerrotaan.
Sinä voisitkin sitten kertoa minulle missä kohtaa Raamatussa sanotaan vammaisista etteivät he saisi lähestyä Herran huonetta??
21.01.2008 12:54
elä tätä maailmaa!!!
ihan oikeasti olen kyllästynyt siihen ettei luterilainen kirkko voi luopua mistään paskoista perinteistään!!
olen itse luterilainen ja uskossa, mutta olen oikeasti uskossa mikä eisiis edellytä kirkkoon kuulumista..kirkko on täynnä tapauskovaisia..eli niitä mummoja jotka ovat tottuneet siellä käymään mutta heillä ei välttämättä ole minkäänlaista oikeaa Jumala suhdetta..Ja se näkyy kirkon tilassa..
Kirkko on kuin uppoava laiva..
Mitä väliä sillä on kuka sitä Jumalan sanaa julistaa!!!!!!?? Herätkää hyvät ihmiset ihan oikeasti!!!
Maailman turhin asia mielestäni..eikö tosiaan ole muuta mietittävää.. Voin antaa muutaman ehdotuksen..:
1. Miten saada nuoria käymään kirkossa?
2. Mikä on vikana kun sadat ihmiet eroavat kirkosta päivittäin?
3. Miten julistaa evankeliumia ihmisille ketkä eivät sitä ole kuulleet??
Ovatkohan nuo tärkeämpiä asioita kun se että onko nainen ja mies tasa-arvoisia kirkossa..
Voin myös kertoa noihin vastaukset..
1..Mummokuorot ja urut pois, ei turhia aamen hoilotuksia, ei kaavoittunutta jumalanpalvelusta..
Iloista ja elävää musiikkia, Pyhän Hengen voimaa, armolahjoista puhumista ja niiden esiin tuomista, todistuspuheenvuoroja ja myöhempi ajankohta..kukaan ei jaksa herätä kymmeneltä aamulla..
2. Ihmiset eivät koe saavansa mitään kirkosta..jotain siis pitää tehdä..
3. Katuevankeliointi, vapaaehtois työt, lähimmäisen rakkaus..Ihan mitä vaan mutta tavoitetaan ihmisiä..keinot ovat vapaat..:)
21.01.2008 00:02
ei jaksa kattoo mut jotain turhaa se kuitenkin on..
20.01.2008 23:15
Kai sitä saa kenelle tahansa sen ansainneelle mitallin antaa..
Ei siihen harry potterit liity.
Minä olen tehnyt joskus Harry Pottereista mielipide kirjoituksen..tai siis siitä että koulussa pakotetaan niitä lukemaan.. Itse olin kolmannella kun minut pakotettiin se ensimmäinen lukemaan..Kieltäydyin siitä silloin.. Minua ei asia kiinnostanut silloin eikä kiinnosta nytkään..
Ja täytyy ottaa huomioon että kaikki eivät pidä tätä kirja pelkkänä fiktiivisenä vaan oikeasti uskovat siihen..
On niitä luettu kun ollaan hypitty katolta alas koska on luultu että osataan lentää ja muuta vastaavaa..
Eli ei se kirja mikään hyvä juttu kaikille ole..Kenen vastuulla se sillon on??
En itse kirjaa tuomitse koska en sitä ole lukenut, mutta on ihmisiä joilla voi mennä sekaisin todellinen ja sadut..sillon lopputulos ei ole hyvä..
20.01.2008 22:59
sama se nyt on...kyllä sä nyt selvää kuitenkin saat ett ei ruveta turhasta pilkkua nussimaan..:D
20.01.2008 22:48
7 / 15