Vapaa kuvaus

Olen varttunut ja virttynyt tekniikan ihminen, joka on ehtinyt olla jo hyvin monessa mukana. Olen kiinnostunut hyvinkin erilaisista asioista, mutta fysiikan ja matematiikan ongelmat ovat aina haasteellisia, vaikka toisaalta kieli ja sen käyttäminen on myös kiintoisaa. Noita persoonallisuusosion vastuksia pitäisi osaltani kohtuullisesti laventaa, sillä nuo standardivastaukset eivät minulle sovi lainkaan. Minulle voit lähettää sähköpostia osoitteeseen vanha.jaara@suomi24.fi. Vastaan, jos vain ehdin. Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

5

Kommenttia

376

1. Jälleen on kysymys, jonkalaista on aiemmin käsitelty.

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000020&conference=4500000000000543&posting=22000000014851728

En tiedä, tarkoitatko tätä tilannetta vai syntyvän jänteen korkeutta. Samalla tavalla jänteenkin korkeus kuitenkin ratkaistaan.
  2. Toivottavasti keskustelun seuraajat ovat saaneet jonkinlaisen kokonaiskuvan ongelmakentän vaikeudesta. Kokoonpuristumattomia materiaaleja tai rakenteita ei ole muualla kuin äärimmilleen yksinkertaistetuissa harjoitustehtävissä. Reaalimaailmassa kaikki puristuu kokoon paineen alaisena.

Lisäksi on huomattava, ettei veden tiheys ole pelkästään paineen funktio. Käytännössä siihen vaikuttavat myös mm. lämpötila ja veden suolapitoisuus. Myöskään materiaalin kokoonpuristuvuus ei ole vakio, kuten ei ole mikään muukaan materiaaliparametri, vaan siihen vaikuttavat myös muut tekijät (esim. paine, lämpötila tai jopa näiden muutosnopeus). Vanha insinööriviisaus siitä, että vakiot ovatkin käytännössä muuttujia, on ehdottoman totta, ainakin jos tarkastellaan tilannetta normaalista poikkeavassa tilanteessa kuten esimerkiksi syvän meren pohjalla.