Mikähän on korkein mahdollinen lämpötila, mikä voidaan saavuttaa? Siis vastakohta abs. 0-pisteelle?
Mikä korkein mahd. lämpötila?
4
1028
Vastaukset
- ei voi...
Ei ole mahdollista saavuttaa ääretöntä lämpötilaa, koska aine ja energia muuttavat muotoaan tietyssä lämpötilassa. Fysiikan lait muuttuvat jos tietty lämpötilan rajapiste ylitetään.
- Sin
Eli kun luin vanhempia tietoja asiasta niin ymmärsikö oikein; lämpö on atomien (liike)energia,ja silloin kun siirytään kvarkki tasolle niin ymmärtämämme tapa ilmoittaa lämpöä on väärä ja kvarkki olosuhteissa saattaisi päästä alle apsoluuttisen nolla pisteen mikä nyt tässä teoreettisessa mielessä onkaan...
- tiedä tarkkaan
Sin kirjoitti:
Eli kun luin vanhempia tietoja asiasta niin ymmärsikö oikein; lämpö on atomien (liike)energia,ja silloin kun siirytään kvarkki tasolle niin ymmärtämämme tapa ilmoittaa lämpöä on väärä ja kvarkki olosuhteissa saattaisi päästä alle apsoluuttisen nolla pisteen mikä nyt tässä teoreettisessa mielessä onkaan...
mutta eikös lämpö ole värähtelyä ja absoluuttinen nollapiste kaiken värähtelyn lakkaamista?
Kvarkkitasolla ei ole määritelty värähtelyä, vaan eri kvarkin vaihto-operaatioita. Ainakaan siis ei saataisi koskaan tietää, onko kvarkkitasolla "värähtelyt" lakanneet, kun absoluuttisessa nollapisteessä saavutettiin jo tila, missä ei enää tilanvaihtoja makro-tasolla tapahdu.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa942713En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361829- 101734
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3751640Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211601Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681437- 1191237
- 131166
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91136- 201039