Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
mdk.mdk
profiilit
mdk.mdk
mdk.mdk
Vapaa kuvaus
Aloituksia
147
Kommenttia
2529
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
niin kovaa alakerrassa että luulisi istuvansa kirkon penkillä...
Etsin nimittäin joululevyjä. Löysin mm Tapiolan Yhteiskoulun kuoron levyn, jonka sain heidän johtajaltaan Erkki Pohjolalta kuoron ollessa vierailemassa Ruotsissa ja olin tulkkina kun he esiintyivät seurakuntamme kirkossa.
Tuikkikaa oi joulun tähtöset...
12.11.2004 17:19
Joskus nuorempana olin turistina Marokossa. Mieleen on jäänyt vaan kova säpinä kauppakadulla ja kaikissa basaareissa. Tilasin nahkapusakan mittojeni mukaan ja sain sen seuraavana päivänä.
Muutama vuosi sitten olin menossa Kanarian saarille ja jouduimme tekemään hätälaskun Marokossa sen takia että eräs lentomatkustaja sai sydänkohtauksen ja hänet oli saatava sairaalaan mahdollisimman nopeasti.
12.11.2004 17:10
vuodatukseen ja tulen joukon jatkoksi minäkin.
Vielä puuttuu esim. vihje siitä mitä joulupaketti saa maksaa.
Illan aikana voisimme antaa jonkun tehtäväksi katsoa ketä on paikalla. Jokainen saisi numeron
siinä järjestyksessä kuin on tupaan (palstalle) tullut kl 20 jälkeen. Sitten joku suorittaa arvonnan, kuka saa kenenkin lahjan ja lahjan antaja lukee mitä paketissa on.
Ai että on jännää!
12.11.2004 16:54
olen hyvissä suhteissa Ylläpidon kanssa.
Käy läpi viestit esim. Nyyssikoulu IV:ssä, niin näet mistä on kysymys.
12.11.2004 16:23
Ja se ensimmäinen oli aivan selvästi riitahakuinen aloitus ja jouti poistoon.
Jos olet seurannut viimeaikojen rähinöitä niin olet ehkä myös huomannut että vihdoinkin palstat ovat olleet suht. koht. rauhallisia.
Se on onnistunut Ylläpidon suosiollisella avustuksella. Hyvä että osaavat ennakoida mitkä ketjut kehittyvät vikasuuntaan ja poistavat sellaiset heti alkuunsa.
Asioista voi olla eri mieltä mutta turhanpäiväinen provosointi on puuduttavaa.
12.11.2004 14:37
Hyvät huomenentoivotukset kaikille tupalaisille!
Täällä rannikolla tuulee niin että nurkissa vinkuu, mutta aion tehdä saman tempun kuin Maalaismies, lähden lenkille, en tosin pyörällä, vaan menen kylki vääränä vastatuuleen.
Mitä keljumpi ilma, sen parempi! Palkintona on punaiset posket ja upea olo kun tulee taas sisälle lämpimään!
12.11.2004 10:19
nuo tulevaisuuden muuttuvuudet, jos nyt mainitsemastani kirjasta vielä puhun.
Esim. tänä päivänä puhutaan ihmisten loppuunpalamisesta, joka tuntuu kuin kohta olisi vaan tuhkat jäljellä.
Siitä tuo Toffler kirjoittaa, mitä ihmisille tapahtuu kun heidät pakotetaan muuttumaan yhä uudestaan ja uudestaan. Ja että tulevaisuusshokki ei ole pelkästään ruumiillinen sairaus, se hyökkää myös psyyken kimppuun.
Näitä uusia ruumiillisia ja psyykkisiä sairauksia ei vaan osata vielä yhdistää tulevaisuusshokkiin,
emmekä ole oppineet sopeutumaan tässä kiihtyvässä aikakaudessa.
Tuo ajatuksen voimalla toimiminen on jo alulla.
Katsoin pari viikkoa sitten tieteisohjelmaa, missä englantilainen (vai oliko se amerikkalainen) tutkija oli koekaniinina. Hänen ranteeseensa, ihon alle, leikattiin pienen pieni "lähetin", jonka tarkoituksena oli antaa komentoja hänen sormilleen kouristua kun hän ajatteli kouristusliikettä.
Ehkä tulevaisuudessa voitaisiin saada halvaantuneitten jäseniin eloa leikkaamalla hermoihin tuommoisia pieniä apulaitteita.
Onhan pacemakerkin sellainen apuväline, sydämen lyöntien tahdistaja.
Jännittävää, jos elää vielä 30 vuoden päästä, nähdä mitä kaikkea on keksitty.
11.11.2004 15:59
Pojallani on liilan värinen haalari, johon on ommeltu kaikenmaailman merkkejä, pahoihin paikkoihinkin...:-), täkäläisten teekkareiden hullujen viikkojen juhlimisiin tarkoitettu.
Itse asiassa hyvä juttu suojella muita vaatteita jos kemut ovat kovin villejä.
Mutta sinun "kemusi" ovat olleet varmaankin siistimpiä tapauksia kun oikein smokissa olet(te) esiintyneet.
Poskesi loistakoot kilpan pukusi värin kanssa!
11.11.2004 10:41
Minäkin odottelen jännityksellä sitä pikkujoulua.
Kuka se ohjelmamestari olikaan? Minäkin voisin tonttuilla, laitan punaisen villapuseron päälle ja äidin kutomat harmaat villatöppöset jalkaan, niillä on hyvä tanssahdellakin.
Tuosta tanssipuolesta vielä: kyllä siinä Maalaismiehen ja ZOZin kuntoa koetellaan kun tanssittavat koko tätilauman! Toivottavasti Ruuneperi tulee avuksi, kun tulee käymään kotona, hän on kai kova tanssimaan.
Ja vanhan ajan letkajenkassa voi mennä ympäri tupaa niin että jyske kuuluu muillekin palstoille.
11.11.2004 10:04
Täällä Ruotsissa puhuttiin muutama vuosi sitten julkisesti että eläkeläisiin ei kannata uhrata yhteiskunnan varoja, esim. leikkauksiin.
Leikkausjonoissa katsottaisiin (ja varmaan katsotaan) kuka kannattaa leikata ja kuntouttaa ja ketä ei, kärsipä vaivoistaan kuinka paljon tahansa. Jos apua haluaa, saa maksaa omasta pussistaan.
Juttelin tästä lankoni kanssa, joka oli päässyt 45 vuotiaana eläkkeelle upseerin virastaan, terve ja vahva mies.
Hän oli sitä mieltä että se oli aivan oikein.
Kun kysyin häneltä mitä mieltä hän itse olisi jos hän loukkaantuisi vakavasti, mutta häntä ei leikattaisi eikä kuntoutettaisi. Sanottaisiin, että olet eläkeläinen ja voit itse maksaa hoitosi, vieressä on 60-vuotias mies, joka on vielä työelämässä ja hänellä on etuoikeus, olkoonkin että hän on sinusta yli 10 vuotta vanhempi.
No, se olikin sitten aivan eri asia, kun hänestä itsestään oli kysymys!
Eli kaikilla veronmaksajilla pitäisi olla samat edellytykset saada apua silloin kun sitä tarvitsee.
11.11.2004 08:43
äiti opasti ja sanoi että munat aina kovenee kun niitten kanssa kauan sählää... :-)
10.11.2004 21:30
Meikäläinen keitteli nuorena vaimona kananmunia ja ihmetteli kun ei munat pehmene vaikka olen keittänyt jo 20 minuuttia :-)
10.11.2004 21:28
Lehtiuutiseen oli kätketty viesti: mitä me eläkeläisillä oikeastaan teemme? Ovat terveitä kauan, elävät pitempään, ovat vaatimassa jopa jonkunlaista kohtelua ja huomioonottamista, uskaltavat vielä mokomat muuttaa läänistä toiseen, hakevat itselleen olinpaikkaa missä tuntevat viihtyvänsä...
Tämä tosiasia näyttää tulleen politiikoille täydellisenä yllätyksenä, aivan kuin ensimmäiset liukkaat kelit autoilijoille!
Ihminen tekee töitä ja jää/pääsee eläkkeelle.
Mitä sitten? Suoraan hautaanko?
Mielestäni eläkeläinen on jo tehnyt osuutensa yhteiskunnan hyväksi. Nyt on yhteiskunnan vuoro hoitaa omat velvollisuutensa vanhuksia kohtaan.
10.11.2004 20:50
"muhimassa" niinkuin äitini tapaa sanoa :-)
10.11.2004 20:37
Olet ehkä siinä iässä että eläkikä on vielä kaukana?
Eläkeläiset ovat maksaneet veroja koko aktiivisen työelämänsä ajan, useimmat eläkeläiset ovat terveitä ja aktiivisia verrattuna eläkeläisiin muutama vuosikymmen sitten.
Mielestäni on pöyristyttävää jos yks kaks annetaan ymmärtää että eläkeläiset eivät ole enää tervetulleita siihen yhteiskuntaan jota he ovat olleet rakentamassa.
Eläkeläiset maksavat veroja siinä kuin muutkin ja ovat rahoittamassa esim. sosiaaliavun tarpeessa olevia.
Tänä päivänä ei suhteelliset terveys- ja hoitomenot varmaankaan ole eläkeläisten kohdalla niin suuret kuin nuorempien, työikäisten kohdalla.
Ennen oli laivat puuta, miehet rautaa, tänä päivänä päinvastoin.
10.11.2004 17:59
Kyllä se hulluttelu/vakavuussuhde on 80/20.
Ihan sopivalta tuntuu. :-)
10.11.2004 11:18
Joka kerran keksitään, sitä aina arvellaan.
Joka kuritta kasvaa, se kunniatta kuolee.
Joka kuuseen kurkottaa, se katajaan kapsahtaa.
Joka muotoansa moittii, se Luojaansa laittaa.
Joka on nuorena nopea, se on virkku vanhanakin.
Joka on valmistanut saunan, vihtokoon itse.
Joka paljon lupaa, se vähän antaa.
Joka pian uskoo, se pian petetään.
Joka pierun ilmaisee, on pierun isä.
Joka suotta suuttuu, se lahjatta leppyy.
Joka toiselle kuoppaa kaivaa, se itse siihen lankeaa.
Joka vanhoja muistaa, sitä tikulla silmään.
Joka viimeksi nauraa, se parhaiten nauraa.
10.11.2004 10:01
Täällä Sveeamamman itäisellä helmustalla istuskelen aamukahvia hörppien, katselen sinne Suomeen päin ja hyräilen: Aavan meren tuolla puolen jossakin on maa...
Sataa tihruttaa, on sellainen "pirtti-ilima".
Täytyy tässä ruveta parkettia siivoamaan kun tuo ZOZ rutisti niin kovasti että pilkut marimekko-puserosta varisivat lattialle.
Katsotaanpas ensi vuoden puolella kun minä olen saanut kuntosalini kuntoon alakerran tuvassa, niin voidaan pitää pieni painiottelu ZOZin kanssa!
Tämän päivän mummut ovat kovia jätkiä!
10.11.2004 09:40
Herra se on herrallakin.
Hiljaa hyvää tulee.
Hiki laiskan syödessänsä, vilu työtä tehdessänsä.
Hukkaan meni hyvät humalat.
Hukkuva tarttuu oljenkorteenkin.
Hulluja on 99 eri lajia ja kärrihurjat erittäin.
Huvinsa kullakin.
09.11.2004 22:06
Älä nyt hyvä poika meitä vanhoja tätejä noin säikäytä! Kato nyt kun siinä mummelit lakoilee, saavat pian sydänkohtauksen, joudutaan pian laittamaan nitropurkkikin tuohon sokeriastian viereen!
Huh-huh *pöyhii tyynyjä*
Täytyy tässä vissiin lähteä hakemaan vesikannua, että saa heräteltyä naiset taas henkiin!
Muiskis vaan, poju!
09.11.2004 21:47
122 / 127