Vapaa kuvaus

Olen rehellinen rento reino. t: Emperor Lars 18th Koulutus: Yliopisto/korkeakoulu Ammatti: Koulutus/opetus Työskentelen: opettaja Ase tai siviilipalvelus: lntstm Yhdistykset/kerhot: Etky Siviilisääty: Sinkku Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

6

Kommenttia

90

1. Lexuksen malliston tarkoitus on alkaa siitä, mihin Toyotan mallisto loppuu. Minun mielestäni juuri nämä pienillä koneilla varustetut Audi A3:t ja 1-sarjan Bemarit laskevat kyseisten merkkien arvostusta. Tuntuu hassulta, että Audin saa pienemmällä rahalla kuin Skodan. Nyt Toyotan mallistossa ei taida olla kuin Land Cruiser, joka pystyy kilpailemaan hinnassa Lexuksen kanssa ja hyvä näin. Onhan se Lexus sitäpaitsi muutenkin jenkkien makuun viritetty ja sitä perua on myös isohkot moottorit. 4-sylinterinen moottori olisikin suorastaan häpeä Lexuksen nokalla... onhan se tietysti makuasia, haluaako autoonsa mieluummin R4 turbon vai R6/V6/V8 vaparin. Jos päästöverotukset otetaan käyttöön Suomessa, niin pitänee itsekin siirtyä noihin turboihin.
  2. No mitenkäs selität sen, että esim. J.D. Power ym. laatusivustot antavat Lexuksen useille malleille 5 tähteä eri kriteereistä (laatu, tyylikkyys, suorituskyky, varusteet, kestävyys jne.), kun esim. Mazda saa 3 tähteä? Honda saa jotain tältä väliltä. Ei ainakaan Mazda ole kovin kestävän ja laadukkaan auton maineessa jenkkilässä. Siinä olet kuitenkin oikeassa, että Mazda/Honda on ylellisempi kuin Toyota. Lexus kyllä menee kirkkaasti niidenkin yläpuolelle. Se onkin sitten asia erikseen, mikä japsien premium-merkki on paras (Acura, Infinity vai Lexus). Nyt ajelen Lexuksella, kokeilen ehkä tuota Nissanin Infinityä sitten, kun alkavat tuoda sitä Suomeen (taisi olla vuonna 2008). Tuo Mazda sais myös perustaa oman luksusmerkin, menisivät RX ja MPS -mallit ehkä paremmin kaupaksi... tai ainakin säilyttäisivät arvonsa paremmin.