Vapaa kuvaus

Aloituksia

4

Kommenttia

503

1. eikä sota lopu, ennenkuin vihollisista viimeinen - kuolema on voitettu. Älä muuta luule!

Mooses lähetettiin vapauttamaan kansa Egyptin orjuudesta. Kristus on lähetetty vapauttamaan meidät synnin orjuudesta.

Kansa veisasi kiitosta Jumalalle Punaisen meren rannalla, kun olivat pelastuneet vihollisen kynsistä vapauteen. Näin me kiitämme riemulla ja sydämen pohjasta, kun Jeesus meidät ottaa omikseen ja tekee todellisesti vapaiksi, että pääsemme irti synnin orjuudesta.

Siihen meren rannalle ei kuitenkaan ollut tarkoitus jäädä kiittämään. Päinvastoin - matka oli vasta alussa.
    Tästä alkaa uskovan elämä, eli se erämäätaival, joka tämä maallinen matkamme todella on. Jumalan ihmeitten ja kuritusten kautta kulkemista päivä kerrallaan, niinkuin Herra Jeesus itse johdattaa.

Silloin kun ihminen kuolee, siis kun tämä maallinen maja todella kuolee ja kuopataan, silloin voitetaan vihollisista viimeinen ja luvattu maa on kokonaan ja lopullisesti meidän.

Sotimisaika on tällä puolella ja sotatanner on meidän oma sydämemme. Mutta älä luulekaan, että voit kuolla, ennenkuin kuolet.

Et kokonaan, sillä muuten et tarvitsisi kilvoitusta, etkä Vapahtajaa Jeesusta Kristusta.

Hänen armossaan on sinulle kyllin, jos sitä yleensä tarvitset sotaan syntiä ja omasta lihasta nousevia vihollisia vastaan. Ei auta sanoa Herralle: 'Emme voita heitä.'

Herra sanoo: 'Tuhoa ja hävitä heidät kaikki', ilman mitään inhimillistä armoa. Näin suuri on Herran viha syntiä ja saastaisuutta vastaan, sillä hän tietää, että jos hän ei saa tuhota sitä, se tuhoaa ja hukuttaa meidät. Synti on hylättävä kokonaan ja kuolemassa maa on meidän!
  2. Jumalan Pyhän Hengen avulla, taittuu tämä erämaataival päivä kerrallaan.
    Riittää kullekkin päivälle oma vaivansa.
    Tästä kuvauksena on Israelin kansan erämaassa vaeltamat neljäkymmentä vuotta.

Jos Teuvo tällä tiellä pysyy ja tottelee Jumalaa, kuten kansa kulkiessaan ei lähtenyt liikkeelle ennenkuin pilvi ilmestysmajan päältä kohosi merkiksi,että nyt oli Jumalan aika lähteä, niin hän saa kokea elämässään samat Jumalan ihmeet, kuin kansakin erämaassa.

Samat, sekä positiiviset, että negatiiviset ihmeet olisi Jumalalla tarkoitus meidän jokaisen elämässä tehdä.
    'Katso Jumalan hyvyyttä ja ankaruutta. Hänen ankaruuttaan langenneita kohtaan, mutta hänen hyvyyttään sinua kohtaan, jos hänen hyvyydessänsä pysyt.'

'Tämä, mikä tapahtui heille, on esikuvallista ja on kirjoitettu varoitukseksi meille, joille maailmanaikojen loppukausi on tullut.
    Sentähden, joka luulee seisovsnsa, katsokoon, ettei lankea.'

'Tämän Mooseksen, jonka he kielsivät sanoen:
    'Kuka sinut on asettanut päämieheksi ja tuomariksi?',
    hänet Jumala lähetti päämieheksi ja lunastajaksi sen enkelin kautta, joka hänelle orjantappurapensaassa oli ilmestynyt.
    Hän johdatti heidät sieltä pois, tehden ihmeitä ja tunnustekoja Egyptin maassa ja Punaisessa meressä ja erämaassa neljänäkymmenenä vuotena.

Tämä on se Mooses, joka sanoi israelilaisille:
    'Profeetan, minun kaltaiseni, Jumala on teille herättävä teidän veljienne joukosta'.
    Hän on se, joka seurakunnassa, erämaassa, oli enkelin kanssa, joka puhui hänelle Siinain vuorella, ja oli myös isiemme kanssa.
    Hän sai eläviä sanoja meille annettaviksi.'

Ne elävät sanat eivät tahtoneet heille kelvata, eikä Mooses johdattajaksi. Samoin ei meille tahdo Jumalan Sana kelvata, eikä Jeesus Kristus elämämme Herraksi ja Kuninkaaksi.
  3. on kuolemanvakava asia.
  4. minkä voit löytää (ja jota jo,itse sitä varsinaisesti käsittämättä,kaipaat) on Jeesuksen Kristuksen elävä yhteys.

Täysin väärin olisikin, että alkaisit itseäsi muuttelemaan ulkoapäin jotenkin hurskaammaksi. Sehän olisi sitä ulkokultaisuutta, jossa sydän ei olisi mukana. Jeesus tekee niin päin, että Hän valtaa ensin sydämen ja sitä kautta kaikki muuttuu. Se ei ole sitten enää ihmisen omia touhuja - yritystä kelvata toisille ihmisille tai Jumalalle.

Neuvoisin sinua: älä etsi apua ihmisiltä tähän kaipuuseesi. Ihmisiä Hän kyllä sinulle antaa aikanaan.

Vaan tee tässä järjestyksessä, minkä Raamattu neuvoo:"Etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja Hänen vanhurskauttansa, niin kaikki muu teille annetaan sen ohessa."

Tämän sanan kantavuuden olen koetellut omassa elämässäni. Yksinäisenä, avutta, täysin ummikkona jumalattoman perheen lapsena, joka ei mistään mitään tiennyt, aloin hapuilla. Mutta se olikin oikeasti Jumala, joka etsi minua. Nyt Hän etsii sinua.

Minulle Hän antoi yksinäisyydessä käteen Johanneksen evankeliumin. Koko kirja aukeni minulle sinä ihmeellisenä iltapäivänä. Jumalan Pyhä Henki on 'Ihmeellinen neuvonantaja', kuten Raamatussa sanotaan.

"Jokainen anova saa, etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan."

Sen jälkeen sinun ei tarvitse toisilta kysyä, miten asiat ovat, vaan saat tuntea, että Herra aivan itse johdattaa sainua lupauksensa mukaan:"Minä johdatan heitä, kun he kulkevat rukoillen."

Älä vain missään nimessä mene uudestaan kastettavaksi, sillä Jumalan Sana sanoo:"Yksi Herra, yksi usko, yksi kaste."