Vapaa kuvaus

Aloituksia

56

Kommenttia

769

1. Noin+kymmenen+vuotta+sitten+pari+venäläistä+uskovaa+ystävää+sai+houkuteltua+minut+venäjänkieliseen+kuoroon.+Alussa+koin+että+oli+kivaa+ja+varsinkin+suomenkielisissä+lauluissa+oli+minun+osuus+kantava.+Sitten+laulujen+sisältö+alkoi+muuttua+kyseenalaiseksi+ja+ryhmän+ateistijäsenet+alkoivat+vaatimaan+että+he+eivät+laula+ja+ole+edes+paikalla+kun++hengellisiä+lauluja+harjoitellaan.+Sanoin+kuoronjohtajalle+että+teen+sovitut+keikat+mutta+joulutauolta+jään+pois.+Arvasi+lähtöni+syyn+ja+sanoi+että+muutetaan+ohjelmistoa+ja+otetaan+enemmän+kristillisiä+lauluja+ja+runoja.+Runojakin+Runojakin++lausuttiin+väliin.+Myös+ne+kaksi+ystävää+jäi+pois+heti+päätökseni+jälkeen.++Ihminen+sotkeutuu+välistä!
  2. Siinä+on+harha+että+varoitetaan+massapuhijista+ja+yksittäisistä+henkilöistä.+Ihan+samalla+tavalla+se+harha+ja+väärä+opetus+voi+tulla+ns.+turvallisista+ympyröistä,+liikkeestä+tai+seurakunnasta.+Mauno+toteaa+että+menkää+vain+Mertiörantaan,+saatte+siellä+rukiista+leipää.+Mutta+tosin+siellä+on+keski-ikä+yli+70+vuotiaita.+Vaikka+seurakunta+on+Jumalan+sanan+mukainen+niin+sekaan+voi+keheytyä+kaikenlaista,+jopa+valheveljiä.++Olen+omassa+seurakunnassa+kokenut+ettei+kaikki+ole+aina+Sanaan+perustuvaa.+Ihan+oman+porukan+sisällä+törmää+kaikkeen+ja+ei+julistaja+ole+aina+voitelussa+ja+varsinkaan+yksittäiset+todistukset+ja+puheenvuorot.++On+valvottava+ja+pidettävä+se+mikä+hyvää+on.++Näin+oli+apostolisena+aikana+ja+tulee+olemaan.+Myös+seurakunnan+vanhimmisto+tekee+virheitä+ja+ei+onnistu+erottamaan+mikä+on+Jumalan+tahto.+Tulee+virheitä.+Vanhimmiston+auktoriteettia+tulee+kunnioittaa+vaikka+se+tekee+myös+virheitä.+Se+on+kuitenkin+Jumalan+asettama.+Apostolitkin+olivat+kuuliaisia+omalle+Jerusalemin+lähettävälle+seurakunnalle.+En+oikein+osaa+luottaa+yksittäisten+nettipuhujien+julistuksiin,+joilla+ei+ole+lähettävää+seurakuntaa+ja+vanhimmistoa+tukena+ja+jos+puhuja+ei+kanna+vastuuta+opetuksestaan+millekään+taholle.+Kuka+hänen+toimintaansa+sitten+valvoo.+Ei+kyseinen+julistustehtävä+ole+Raamatun+ohjeen+mukainen.+Tavallaan+hän+on+itse+korottanut+itsensä+opettajan+virkaan.+Raamatussa+on+aina+seurakunta+takana.+En+tarkoita+eikö+riviuskova+voisi+tubettaa+ja+kertoa+todistaa+uskosta+mutta+opettaminen+on+eri+asia.,