Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
PerusSininen
profiilit
PerusSininen
PerusSininen
Vapaa kuvaus
Aloituksia
16
Kommenttia
383
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Sinun+aivopierusi+eivät+kerro+muusta+kuin+häiriintyneisyydestäsi.
29.11.2017 07:10
Hommafoorumilaiset+rantautuneet+tännekin,+siitä+heikko+taso.
29.11.2017 06:11
Minä+olen+ollut+tekemisissä+ruotsinkielisten+ns.+tavallisten+talliaisten+kanssa,+ja+kokemukseni+siitä+ryhmästä+ovat+erittäin+positiiviset.+Kannatankin+pakkoruotsin+poistamista+puhtaasti+tarkoituksenmukaisuuden+pohjalta,+en+siksi+että+vastustaisin+ruotsinkielisiä+ihmisenä.
28.11.2017 22:56
Halla-aho+on+säälittävä+nillittäjä.+Vistbacka+ja+Ruohonen-Lerner+saivat+jäädä+koska+näiden+erottaminen+olisi+ollut+puolueelle+valtava+imagotappio.
Halla-aho+joutui+viikonvaihteessa+viimein+itsekin+myöntämään,+että+persuissa+on+porukkaa+jotka+hakevat+vielä+ryhmistä+luottamustehtäviä+ennenkuin+vaihtavat+Sinisiin.+Vuotoa+tapahtuu+koko+ajan,+ja+lähtijät+ovat+juuri+niitä+joilla+on+eniten+poliittista+pääomaa.+Persuihin+jääkin+vain+yhden+asian+jankkaajat.
28.11.2017 22:30
Ehkä+oikeampi+nimitys+on+ruotsinkielinen+suomalainen,+eihän+se+kuulosta+pöllömmältä.+Oikeastaan+se+on+parempi+nimitys.
Se+että+ruotsinkielisistä+löytyy+väkeä+jotka+pitävät+itseään+suomenkielisiä+parempana,+on+ihan+totta.+Totta+on+myös+se,+että+ruotsinkielisistä+löytyy+väkeä+joka+pitää+itseään+parempana+kuin+ruotsinkielinen+rahvas.+Jos+ruotsinkielisen+rahaeliitin+sukupuita+tutkitaan+viimeisen+150+vuoden+ajalta,+niin+huomataan+että+nuo+harvat+suvut+ovat+kaikki+läheistä+sukua+toisilleen.+Keskinäisillä+avioliitoilla+on+pidetty+fyffet+pienen+piirin+hallussa.
Minun+tarkoitukseni+ei+ole+kehua+ruotsinkielisiä+suomalaisia+jotta+uskaltaisin+puolustaa+suomenkielisten+kielivapautta.+Minä+kehun+ruotsinkielisiä+siitä+syystä,+että+minulla+on+paljon+kontakteja+kyseiseen+ryhmään.
28.11.2017 22:19
Perussuomalaisten+Raimo+Vistbacka+on+puolueen+kantavia+voimia,+toimii+samalla+myös+puolueen+tukisäätiössä+ja+on+näin+myös+puolueen+toimitilojen+vuokraisäntä.
Vistbackan+mukana+puolue+nousee+tai+tuhoutuu.
28.11.2017 20:38
Mitämitä,+eihän+persuut+ole+hallituksessa...
Soininen+tulevaisuus+on+hallituksessa+keskustan+ja+kokoomuksen+kanssa.
28.11.2017 20:29
Kyllähän+se+valitettavasti+on+niin,+että+kielikylvystä+on+tullut+politiikan+väline.+Minun+omat+lapseni+kävivät+kielikylvyn,+ja+rehellisesti+sanottuna+ruotsinkielen+opetusta+tehtiin++itse+opetussuunnitelman+mukaisen+aineenopetuksen+kustannuksella.+Esimerkiksi+matematiikan+opetus+ei+tullut+koulusta,+vaan+kotoa.+Koulussa+opeteltiin+ruotsia...
En+käsitä+myöskään+sitä,+että+mitä+järkeä+oli+siinä,+kun+suomenkieliset+lapset+opettelivat+peruskoulun+jälkeen+esim.+maat,+kaupungit+ja+ilmansuunnat+suomeksi,+ne+kun+oli+päässä+vain+ruotsiksi...käytännössä+kaikki+sellainen+termistö+mitä+lapset+eivät+omaksuneet+äidinkielellään+kotonaan,+tuli+ruotsinkielisenä+koulusta.
28.11.2017 19:15
Kielikeskustelussa+tuppaa+unohtumaan+se,+että+kieli+on+ennenkaikkea+ajattelun+ja+kommunikoinnin+instrumentti,+ei+itse+asiasisältö.+Kieli+auttaa+meitä+vain+ymmärtämään+asioita+ja+jäsentämään+ne+mielessämme,+se+ei+ole+kuitenkaan+itsessään+kompetenssia+(lukuunottamatta+työtä+jossa+kielitaito+on+se+asiasisältö).
Avain+syvempään+ajatteluun+on+nimenomaan+äidinkielessä,+mitä+vahvempi+äidinkieli,+sitä+paremmat+edellytykset+omaksua+asioita+ja+pätevöityä+omiin+kiinnostuksen+kohteisiin.+Ihmisen+jolla+on+vahva+äidinkieli,++on+helpompaa+oppia+käsittelemään+tietoa+myös+vieraalla+kielellä.
28.11.2017 17:19
Kansanedustajiahan+nuo+ovat,+ei+siinä+ole+mitään+erikoista.+Lisäksi+nauttivat+eduskunnan+luottamusta.
28.11.2017 15:57
Jos+sinä+oikeasti+olet+kiinnostunut+laittamaan+lapsesi+kielikylpyyn,+niin+en+halua+romuttaa+unelmiasi.+Kaksikielisyydestä+on+hyötyäkin,+mutta+se+ei+anna+millään+muotoa+etumatkaa+itse+peruskoulun+opetussuunnitelman+mukaisen+opetuksen+omaksumiseen.+Päinvastoin,+se+jopa+voi+heikentää+oppilaan+mahdollisuuksia+oppia+hänen+vuosiluokalleen+määritellyn+opetussisällön+omaksumista+jos+oppilas+ei+jaksa+päntätä+yhtä+aikaa+vierasta+kieltä+ja+itse+aineen+opetusta.
Kaksikielisyydestä+voi+olla+myös+iso+haitta+lapselle+mikäli+kaksi+suomenkielistä+ihmistä+päättää+lähteä+tekemään+lapsestaan+kaksikielistä+jolla+on+pääpaino+ruotsin+kielessä.+Suppealla+sanavarastolla+ruotsin+kieltä+puhuvat+vanhemmat+voivat+tehdä+lapsestaan+helposti+puolikielisen,+eli+lapsen+sanavarasto+ei+riitä+edes+alkeelliseen+ajatteluun+ja+kommunikointiin.
Nyrkkisääntö+kielen+opetuksessa+on+se,+että+vanhempi+opettaa+lapselleen+vanhemman+oman+äidinkielen.+Aina.
28.11.2017 15:43
Tiedän+mistä+kirjoitan,+minun+lapseni+kävivät+kielikylvyn.+Kaikki+opiskelu+(lukuunottamatta+finskaa)+tapahtui+ruotsin+kielellä,+ei+siitä+selvinnyt+ilman+kielitaitoa.
Jopa+matte+(matematiikka)+sisälsi+yksinomaan+kielellisiä+tehtäviä,+eli+oppilaan+tuli+osata+kieli+jotta+ymmärtäisi+tehtävän+ja+osaisi+muotoilla+sen+matemaattiseen+muotoon+ja+sitten+ratkaista+sen.+Käytännössä+kaikki+ne+oppilaat+jotka+joutuivat+vaihtamaan+suomenkieliseen+kouluun+lasteni+luokilta,+olivat+perheistä+joissa+kumpikaan+vanhemmista+tai+edes+isovanhemmat+eivät+osanneet+ruotsin+kieltä.
28.11.2017 15:13
Jussi+ei+ole+kansanedustaja+eikä+ollut+aiemmin+edes+puolueen+päättävissä+elimissä,+joten+mölinät+oli+sinänsä+ihan+turhaa+louskutusta.
Soini+oli+puheenjohtaja,+ja+eduskuntaryhmän+enemmistö+piti+puolueen+kurssissa+vaikka+nuivat+mölisivät.+Puheenjohtaja+vaihtui,+eikä+sen+hallitustielle+löytynyt+eduskunnasta+enemmistön+kannatusta+joten+piti+keksiä+ongelmaan+ratkaisu+jonka+perustuslaki+mahdollistaa.
28.11.2017 14:58
Minun+lapseni+ovat+käyneet+kielikylpyn,+joten+tiedän+hyvin+mistä+on+kyse.+10-15+prosenttia+kielikylvyn+aloittaneista+lapsista+putoaa+jo+alimmilla+luokilla+kyydistä,+varsinkin+umpisuomenkielisille+perheille+tuo+on+lähes+sääntö+koska+vanhemmat+eivät+pysty+auttamaan+lapsiaan+läksyjen+teossa+joka+vaatii+ruotsinkielen+taidon.+Meillä+onneksi+lasten+äiti+ja+mummi+auttoivat+läksyissä+jos+lapset+tarvivat+apua,+joten+sinällään+kaikki+meni+ok.+
Se+on+totta+että+välitunneilla+ja+keskenään+lapset+puhuvat+äidinkieltään+(suomea),+mutta+itse+koulunkäynti+vaatii+ruotsinkielen.+Käytännössä+kielitaidosta+on+monessa+paikkaa+apua,+mutta+itse+ammattiin+valmentavaan+koulutukseen+siitä+ei+ole+mitään+etua+ellei+ole+tähtäämässä+tulkiksi.
28.11.2017 14:43
On+täysin+tarpeetonta+spekuloida+niillä+yksityiskohdilla+jotka+sulkivat+"Jussin"+hallitustien.
On+yleisesti+tiedossa,+että+Soinin+puheenjohtajakaudella+nuivat+tekivät+toistuvasti+irtiottoja+hallituslinjauksista+ja+tekivät+kaikkensa+heittääkseen+ns.+kapuloita+rattaisiin.+Jopa+ennen+ministeriyttään+eduskuntaryhmän+puheenjohtajana+toiminut+Sampo+Terho+on+sanonut+että+hän+luuli+pari+kertaa+eduskuntaryhmän+hajoavan+kevään+2017+aikana.
Halla-aho+ja+nuivat+pelasivat+itsensä+oppositioon+jo+Soinin+johtaessa+puoluetta,+sieltä+juontaa+juurensa+epäluottamus+nykyiseen+persujohtoin.
28.11.2017 14:03
Kielikylpy+on+lapsille+rankka+opintie,+siinä+kun+opetellaan+paljon+sellaisia+asioita+mille+ei+varsinkaan+ala-asteikäisillä+ole+vielä+äidinkielistäkään+sanastoa.+Jo+ala-asteella+kielikylpyoppilaat+joutuvat+tekemään+valtavat+määrät+läksyjä,+sinällään+siis+se+kielitaito+ei+tule+ilmaiseksi.
Kielitaito+ei+sinällään+ole+itseisarvo+mikäli+muu+oppiminen+laahaa+perässä,+joka+on+oikeasti+mahdollista+mikäli+lapsi+ei+jaksa+panostaa+kielenopettelun+lisäksi+myös+itse+koulunkäyntiin+l.+varsinaiseen+opetukselliseen+sisältöön.+
Pääsääntöisesti+vahva+äidinkieli+ja+sen+avulla+peruskoulutuksen+hankkiminen+antaa+ihmiselle+paljon+vankemman+pohjan+jatko-opinnoissa+pärjäämiselle+kuin+pelkän+kielitaidon+hankkimiselle+uhratun+peruskoulun+käynti.
28.11.2017 13:56
Suomenruotsalaiset+eivät+ole+minkääntason+ongelma,+päinvastoin,+he+ovat+rikkaus+koko+maalle.
Ongelma+on+lähinnä+poliittinen+suomenruotsalaisuus+ja+aatteen+johtoeliitin+tavoitteet+ylläpitää+koululaitoksessa+kantaväestölle+tarpeettoman+ruotsin+kielen+opiskelu.
28.11.2017 13:34
Tyypillinen+persufani+ei+tajua+politiikasta+mitään,+heille+politiikka=rajat+kiinni++hippaleikki+keskenämme.+Se+on+sääli+ettei+kukaan+presidenttiehdokkaistakaan+vaadi+Huhtasaarelta+vastauksia+sille,+mitä+me+tekisimme+Suomessa+jos+tehtäisiin+niinkuin+Laura+suuressa+viisaudessaan+ehdottaa.
Persujen+kannattajat+ovat+oikeastaan+puolueen+faneja,+ei+heitä+kiinnosta+todellisuus+vaan+kovat+kannatuslukenat+ja+oma+joukkue+valtaan.+Persufaneja+ei+kiinnosta+miettiä+mitä+siitä+aikuisten+oikeasti+seuraisi+jos+persuvalta+toteutuisi.+
Irti+EU:sta,+markka+käyttöön+ja+länsiraja+kiinni.+Mitäpä+sitten+tehtäisiin?+Onneksemme+suomalaiset+eivät+ole+yhtä+sekaisin+kuin+Halla-aho+ja+Huhtasaari++Hakkarainen+ja+Eerola.+Käytännössä+tuo+porukka+pullistelee+alle+1000+persujäsenen+valtakirjalla,+kun+oikeita+äänioikeutettuja+on+Suomessa+kuitenkin+yli+4+miljoonaa.
28.11.2017 12:56
Miksi+Sinisten+pitäisi+lähteä+hallituksesta+jos+mitään+syitä+ei+ole?
28.11.2017 08:53
Ei+nikeillä+ole+väliä+jos+ei+ole+mitään+asiaa.
27.11.2017 20:30
15 / 20