Olkoon sana vapaa ja keskustelu asiallista. Itse ollessani erään toisen puolueen palstan luotsina pidin nämä kaksi asiaa toimintaperiaatteina. Sananvapaus ei tarkoita, että saa sanoa aivan mitä vaan ilman vastuuta.
Tästä sinisestä tulevaisuudesta sanoisin, että sen alku on hieman mystinen. Kuka keksi ensimmäisenä ajatuksen, että perus-suomalaisten puoluekokouksen jälkeen osa kansanedustajista lähtee puolueesta? Samalla tuo lähtenyt sirpale saa pitää 5 ministerin paikkaansa ilman kansan vaaleissa antamaa mandaattia.
Vai luuleeko yksikään sinisen tulevaisuuden kansanedustaja, että äänestäjä äänesti häntä antaakseen valtuudet puolueesta lähtemiseen. Uskon vahvasti, että keväällä -19 kansa ei äänestä näitä pois loikanneita.
Mutta onnea joka tapauksessa niin saitille kuin puolueelle. nimittäin sitä tulette tarvitsemaan sillä kansa muistaa.
Onnea uudelle saitin sivulle
14
247
Vastaukset
- Pyllynnuolija
Ei ole uskon asia, kun Sinisillä on 19 kansanedustajaa.
Vaikka itsekuin voi mielipiteitään heittää, se kuitenkin on tosiasia.
Ja kaikki lakien ja asetusten makaisiesti. Jollei olisi lakien mukaisia,
ne olisi purettu.
Ei siinä auta luotsisella, olit ollut tai ei, ei se asiaan vaikuta.
Kun olit vielä huono luotsi keskustan palstalla, poistit väärin
hyviäkin kirjoituksia. Eräs vanha palstalainen hengitti neuvoillaan
niskaan, ei sellainen ole hyvä luotsi. Luotsin pitää olla vapaa
ulkoisista tekijöistä ja heidän mielipiteistään. Kun täällä
kuitenkin monilla on voimakkaita poliittisia näkemyksiä, ja
jos niiden jonkun taakse jää, heidän malleillaan alkoi poistelu.
Ei hyvä ! Minä en antanut ääntäni hallapersuille, joten puoluejako oli erinomainen juttu kannaltani.
- äänetsinisille
Samaa mieltä. Toivottavasti persut ja muut nimittelijät pysyvät pois täältä paskajuttuineen ja voisi keskustella asioista normaalien ihmisten tavoin.
äänetsinisille kirjoitti:
Samaa mieltä. Toivottavasti persut ja muut nimittelijät pysyvät pois täältä paskajuttuineen ja voisi keskustella asioista normaalien ihmisten tavoin.
Tyypillinen persufani ei tajua politiikasta mitään, heille politiikka=rajat kiinni hippaleikki keskenämme. Se on sääli ettei kukaan presidenttiehdokkaistakaan vaadi Huhtasaarelta vastauksia sille, mitä me tekisimme Suomessa jos tehtäisiin niinkuin Laura suuressa viisaudessaan ehdottaa.
Persujen kannattajat ovat oikeastaan puolueen faneja, ei heitä kiinnosta todellisuus vaan kovat kannatuslukenat ja oma joukkue valtaan. Persufaneja ei kiinnosta miettiä mitä siitä aikuisten oikeasti seuraisi jos persuvalta toteutuisi.
Irti EU:sta, markka käyttöön ja länsiraja kiinni. Mitäpä sitten tehtäisiin? Onneksemme suomalaiset eivät ole yhtä sekaisin kuin Halla-aho ja Huhtasaari Hakkarainen ja Eerola. Käytännössä tuo porukka pullistelee alle 1000 persujäsenen valtakirjalla, kun oikeita äänioikeutettuja on Suomessa kuitenkin yli 4 miljoonaa.
- siniset-hävetkööt
Siniset ovat kaikki Juudaksia ja epäjumala-Soinin palvojia. Harvinaisen luihua sakkia.
- Siihenkö.tultu
Jotenkin tuntui ällöttävältä.
Kun persut käsikädessä vasureitten ja vihreitten kanssa oli tekemässä hallituksen kaatoa.
Mitä persu sanoo tästä yhteisyrityksestä ? - Iljettävien.kanssa
Siihenkö.tultu kirjoitti:
Jotenkin tuntui ällöttävältä.
Kun persut käsikädessä vasureitten ja vihreitten kanssa oli tekemässä hallituksen kaatoa.
Mitä persu sanoo tästä yhteisyrityksestä ?Kai käsi saastui ?
Onko yhäkin käsi saastassa persulla ?
- Opihefoewhop
Olit kepu-palstalla sheriffi joku vuosi taakseppäin. Mihin täällä sheriffit joutu ? kun ei missään ole enään näitä.
Olin keskustapalstalla luotsina jonkin aikaa. Palstauudistuksen myötä näkyvä palstakohtainen valvonta päättyi. Osa meistä jatkoi ylläpitoa ja suunnittelua joka käytännössä näkyy uusien politiikkaankin liittyvien sivustojen aukeamisena yleisölle. Kuten tämänkin.
- Maito-Arska
aito-arska kirjoitti:
Olin keskustapalstalla luotsina jonkin aikaa. Palstauudistuksen myötä näkyvä palstakohtainen valvonta päättyi. Osa meistä jatkoi ylläpitoa ja suunnittelua joka käytännössä näkyy uusien politiikkaankin liittyvien sivustojen aukeamisena yleisölle. Kuten tämänkin.
Minä olin komentajana Vietnamin sodassa, ja siirryin sieltä suoraan tälle saitille trollailemaan.
- PalstaPoliisiTakas
aito-arska kirjoitti:
Jos voit mitenkään vaikuttaa niin voisiko näille palstoille saada vanhanmalliset sheriffit takaisin valvojiksi poistamaan palstalle kuulumattomia ja asiattomia viestejä ja vaikka tarvittaessa bannaamaan asiattomat kirjoittajat.
- ArskaTakas
PalstaPoliisiTakas kirjoitti:
Jos voit mitenkään vaikuttaa niin voisiko näille palstoille saada vanhanmalliset sheriffit takaisin valvojiksi poistamaan palstalle kuulumattomia ja asiattomia viestejä ja vaikka tarvittaessa bannaamaan asiattomat kirjoittajat.
Arska voisi itse ruveta jälleen shriffiksi. Ainakin kepun palstalla teki hyvää työtä kun poisti kaikki palstalle kuulumattomat herjaukset. Nyt sekin palsta on kuin tunkio kun ei ole valvontaa.
- VasuriHomostelua
Kohta ne vasuriHomot löytävät tämänkin saitin ja sitten alkaa taas tapittelu.
- 32514711
Haluamme rikkoa seksuaalisen häirinnän sallivan kulttuurin koulussamme.
Vaasan poliisin tilannekeskuksen mukaan tapauksen tiimoilta ei ole ainakaan tänään tiistaina ole tehty rikosilmoituksia. Rikoskomisario Vesa Ojanperän mukaan poliisi voi lähteä tutkimaan tämänkaltaista tapausta myös omin päin.
– Se riippuu tapauksesta. Poliisi voi tarvittaessa ottaa tapauksen tutkintaan omatoimisesti tai sitten asianomainen henkilö ilmoittaa poliisille itse. Nämä ovat yleisiä suuntaviivoja, enkä voi tätä kyseistä tapausta kommentoida, kun ei se ainakaan vielä ole tullut tänne tilannekeskuksen tietoon, Ojanperä selittää.
Ilta-Sanomat perehtyi oppilaiden laatimaan vetoomukseen ja julkaisee alla otteita vetoomukseen kirjatuista tarinoista.
Yhdessä tapauksista opettaja kertoo oppilaalleen tulevasta leikkauksestaan keskustellessaan tämän kanssa työhuoneessaan.
”Hän kertoo, että hän on menossa leikkaukseen ja mistä hänet leikataan. Sitten hän pyytää minua kääntymään, en ymmärrä miksi, mutta teen työtä käskettyä. Hän asettaa kätensä takamukselleni ja puristaa takapuoltani näyttääkseen, mistä hänet leikataan. Järkytyin täysin tilanteesta ja hänen toiminnastaan.”
Toisessa tapauksessa miesopettaja koskee naisoppilasta epämiellyttävällä tavalla.
”Miespuolinen opettaja on monta kertaa koskettanut minua vyötäröltä epämiellyttävällä tavalla. Tämä opettaja on myös sanonut minulle kohteliaisuuksia epätavallisella tavalla, verrattuna siihen, miten opettajat yleensä antavat palautetta.”
”Ystäväni muilta vuosikursseilta kertoivat kokeneensa samankaltaisia asioita: vyötärön ja reisien koskemista epämukavalla tavalla.”
Yksi tarina alkoi siitä, kun opettaja lähestyi oppilastaan alkuun viattomin viestein. Opettaja muun muassa kyseli oppilaaltaan matkustusvinkkejä hänen kotimaahansa.
”Se oli aika viatonta aluksi, mutta myöhemmin hän viestitteli minulle päivittäin. Viestit vaihtelivat päivästä riippuen, mutta osa niistä puistatti minua toden teolla.”
Koulun oppilas kertoo mieleen syöpyneestä kohtaamisestaan miesopettajan kanssa. Tyttö oli tapahtumahetkellä 11-vuotias.
”Rimpuilin vastaan ja huusin että hän päästäisi minut. Mutta hän piti minusta kiinni. Läheisyys tuntui epämiellyttävältä ja pelkäsin kuollakseni hänen kanssaan samassa huoneessa olemista. Onneksi luokan ovi oli auki ja hän tajusi päästää minut.”
Yksi oppilaista kokee opettajaltaan saamansa erityishuomion epämiellyttäväksi.
”Miesopettaja kehuu minua, käyttää minua esimerkkinä ja tuijottaa joskus pitkään. Hän mainitsee minut useissa eri asiayhteyksissä ja haluaa usein mielipiteeni. Myös ystäväni ovat huomanneet saman. Olen pyytänyt ystäviltäni, etteivät he jättäisi minua yksin luokkahuoneeseen tämän opettajan kanssa, sillä pelkään jotain tapahtuvan.”
Oppilas koki miesopettajan käytöksen nöyryyttäväksi ja ahdistavaksi.
”Yläkoulun opettajalla on laserosoitin, ja yhtäkkiä oppitunnilla huomaan että hän tuijottaa minua ja virnuilee. Katson alaspäin ja huomaan, että hän osoittaa laserilla rintojani. Järkytyn ja hän nauraa ja siirtää laseria ja jatkaa opettamista.”
Yksi oppilas sai kokea epämiellyttävän kohtaamisen miesopettajan kanssa heti uuteen kouluun siirryttyään.
”Minulla on epämiellyttävä kokemus niiltä ajoilta, kun olin uusi koulussa. Kuulin huhuja yhdestä miesopettajasta ja minulla oli hänen kurssinsa. Hän tarjosi minulle esittelykierrosta ja esitellessään pientä juhlasalia hän piti kättään selälläni. Koska tiesin opettajan maineesta, en antanut sen häiritä, mutta epämiellyttävää se oli ainakin.”
Opettaja sai erään muuttamaan lukujärjestystään.
”Halusin muuttaa lukujärjestystäni ja kurssiani, sillä tunsin oloni epämukavaksi erään opettajan tunneilla omien kokemusteni ja kuulemieni juttujen perusteella.”
Ruotsinkielisissä kouluissa on kaikissa sama metodi!
RKP ei ole katsonut tarpeelliseksi paheksua käytäntöä, vaikka puhuu tasa-arvosta.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1824290
- 341584
Minulta loppuu aika
Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi401500Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen251484Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,201375- 1121306
Kyllähän tämä vähän kirpaisee
Mutta oman sisäisen rauhan vuoksi jätän sinut nyt historiaan. Todennäköisesti olet jo sinäkin mennyt eteenpäin. Olipah381187Moi, nainen
Tunnustan, olen heikkona sun hymyyn, ja sekään ei auta yhtään, että sulla on täydellinen nenä. Joten ensi kerralla, kun301180- 191139
Sulla on uskomaton luonne
Saat minut hetkessä iloiseksi, tai sanotaan nyt niin, että ajatus sinusta saa sydämeni hyppimään riemusta. En vain saa s441038