Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
M184
profiilit
M184
M184
Vapaa kuvaus
Aloituksia
1
Kommenttia
3947
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
1.+Kuuluuko+alkoholi+jouluusi?->+perinteinen+joulusnapsi+ennen+ruokailua.
2.+Ketä+ihmisiä+tapaat+jouluna?->+sukulaisia,+kavereita.+Laajuus+ja+aikataulut+vielä+auki
3.+Pitääkö+kinkulla+olla+sinappihuntu+yllä?->+ei+tarvi;+mutta+voi+olla
4.+Maistuuko+lipeäkala?->+toki
5.+Oletko+ollut+niin+kiltti+tänä+vuonna,+että+saat+lahjoja?->+kiltti+kyllä+mutta+toive+on+olla+ilman+lahjoja
6.+Mikä+on+joulun+sanoma+sinulle?->+huomioikaa+ihmiset+ympärillänne
7.+Pitäisikö+palstalle+julistaa+joulurauha?->+Hyvä+ajatus
8.+Onko+varaa+ostaa+lahjoja,+jos+tienaa+säälittävät+12€+tunnissa+lisät?->+kyllä+on;+kaveri+on+ollut++työttömänä+jo+jonkun+aikaa+ja+nyt+antoi+pienet+säästöt+hyväntekeväisyyteen+ja+ilmoitti+sukulaisille+ja+kavereille+että+siellä+on+kaikkien+yhteinen+joululahja.
16.12.2017 12:34
Noissa+pakkien+vastaanotoissa+varmasti+on+miehillä+toivomisen+varaa.+Toki+niitä+kun+aikansa+kerää+niin+kyllähän+se+oma+tapa+päästä+niistä+yli+muotoutuu.+
Mitä+tuohon+kamppanjaan+miesten+osamattomuudesta+tulee+niin+ainakin+itse+toivoisin+että+seksi+olisi+kahden+suuntaista+kanssakäymistä.++Olisi+mukava+jos+se+nainen+siellä+lakanoissa+kertoisi+mistä+pitää,++mikä+tuottaa+nautintoa+ja+mitä+toivoisi.+Jotenkin+sitä+ei+nyt+vaan+pääse+toisen+pään+sisään+lukemaan+niitä+ajatuksia.+
Tietysti+jos+suurimman+tyydytyksen+saa+siitä+että+aktin+jälkeen+pystyy+kirjoittamaan+"fiktiivisen"+tarinan+toisen+sukupuolen+kyvyttömyydestä+ja+samalla+haluaa+leimata+edellisen+partnerin+niin+siihenhän+tämä+käy+vallan+mainiosti.+Ei+muuta+kuin+makaa+selällään+ilman+että+edes+pulssi+nousee+ja+miettii+sanamuodot+ja+lauserakenteet+valmiiksi.+
Se+tunne+kun+olet+päässyt+treffeillä+illasta+aamunkoittoon+ja+seuraana+päivänä+tällä+on+fiktiivinen+tarina+miesten+kyvyttömyydestä+huomioida+naisten+seksuaaliset+tarpeet.
"+Ihan+vaan+fiktiotarinana+olin+säälistä+mennyt+sänkyyn+sellaisen+nimimerkin+kanssa+jossa+kirjain+koristaa+toisen+sukupuolen+saniteettitilojen+ovea+ja+numerot+kun+laskee+yhteen+niin+tulee+epäonnen+luku.+Se+mies+ei+yhtään+osannut+huomioida+naista+sillä+vaikka+minä+kahdesti+huokasin+niin+ei+osannut+lukita+minua+sängynpäätyyn+ja+jatkaa+työntöjä+samaan+tahtiin+kuin++neljä+rasvattua+kääpiötä+heittelee+terälehtiä+sänkyyn+kahden+lampaan+syödessä+raeruohoja+eteisessä.+Miehet+ei+osaa+huomioda+meitä+naisia+vaan+niillä+on+vain+se+oma+nautinto+pääasia."
Eipä+tuommoiseen+pysty+mitään+vastaamaan+vaan+minut+on+jo+tuomittu+tuhkamunaksi+ja+toivottu+julkiseen+mestaukseen.+Pahoittelut+myös+muille+saman+sukupuolen+edustajille.+Minun+kautta+tuli+leimattua+kaikki.
16.12.2017 12:11
Tässä+varmasti+on+myös+minulla+se+ongelma+että+haen+ikäistäni+seuraa.+Jos+naiset+taas+kelpuuttavat+15-20+nuorempia+niin+onhan+se+selvä+että+tällainen+nätisti+sanottuana+kauemman+aikaa+sitten+syntynyt+mies+jää+toiseksi.++Näinhän+se+tietysti+pitääkin+mennä+että+aina+seuraava+sukupolvi+pyyhältää+edelle.
Toki+jos+ottaisi+sitten+itse+parikymmentä+vuotta+vanhemman+niin+silloin+itse+olisin+vielä+parhaassa+työiässä+kun+toinen+alkaisi+jo+olla+eläkkeellä.+Olisi+kutenkin+mukavampi+jos+edes+hiukan+samoihin+aikoihin+mentäisiin+eläkkeelle.
Sinänsä+parisuhteet+on+tuttuja+ja+niiden+koukerot+tiedossa+että+kyllähän+tämän+loppumatkan+vaeltaa+helposti+yksinkin.
Se+että+kauneus+nyt+olisi+katsojan+silmässä+niin+suhtaudun+hieman+kriittisesti.+Nuoruuden+tyttöystävän+sisko+oli+sokea+mutta+niin+vain+piti+miestään+komeana+vaikka+ei+ollut+häntä+ikinä+nähnyt.+Samoin+jos+ensinäkemältä+kaunis+ihminen+tulee+juttelemaan+ja+sanoo+asioita+jotka+on+vaikka+arvojesi+vastaisia+niin+ei+tämä+henkilö+enää+vaikuta+kauniilta+vaikka+silmät+kyllä+näkevät+hänet+samanlaisena+jos+olosuhteet+eivät+ole+muuttuneet.+Usein+baareissa+on+nähty+että+ihmiset+kävelevät+kohti+huomaamatta+mutta+joku+tuoksu+saa+päät+kääntymään.
12.12.2017 22:25
Täällä+ehkä+myös+jonkinmoinen+tyytyjä.
En+tiedä+mitä+minun+kanssa+treffanneet+naiset+ovat+minusta+ajatelleet+kun
ovat+pakkeja+tarjoilleet,+mutta+aika+nopeasti+pakit+ovat+tulleet+joko+heti+treffien
alussa+tai+kotiintulon+jälkeen.+Itse+kun+usein+treffeistä+on+jäänyt+ajatus+että+tuossa
toisessa+olisi+potentiaalia.
Itse+en+kuitenkaan+ajattele+asioita+noin+pitkälle+kuin+parisuhde,+yhteiselämä+tai+yhteinen+
hautapaikka.+Oma+ajatukseni+koskee+seuraavia+treffejä.+Joskus+olen+pakkeja+antanut+kun+
toinen+on+täysin+erilainen+kuin+oletin+mutta+suurimmalle+osalle+olen+jatkoja+pään+sisälläni+
suositellut.+Itse+kun+kuulun+niihin+ihmisiin+jotka+eivät+rakastu+samantein+vaan+kiintymys+ja+
ihastuminen+sitten+yhdessäolon+ja+tekemisen+kautta+jalostuu+rakkaudeksi.
Itse+vain+epäilen+että+naiset+ehkä+sitten+tunnistavat+heti+kuka+on+se+oikea+kun+taas+itse+
haluan+ja+toivon+useampien+treffien+tuovan+naisista+niitä+piirteitä+esille+joista+voisin+päätellä+sovimmeko+yhteen.+
Toki+varmaan+vaikuttaa+sekin+että+itse+käyn+harvemmin+treffeillä+kuin+kvarttaalivuosittain+ja+jos+naisilla+on+tilanne+että+voivat+käydä+treffeillä+aina+kun+vaan+on+kalenterissa+tilaa+niin+tilanne+on+hieman+toinen.
12.12.2017 19:03
Eipä+ole+hirveästi+lihavuus+emännän+saatavuuteen+vaikuttanut.
Rasvaprosentti+15+ja+viskeraalinen+rasvakin+erinomaisella+tasolla.
Itseni+pidän+kyllä+muuten+hyvässä+kunnossa;+en+naisten+vaan+oman+elämänlaatuni
kannalta.+No+jos+sitten+viisikymppisenä+kelpaisi+naisille+vaikka+en+minä+tiedä+miten;+toki
jos+tuo+plus+tarkoittaa+paljoja+lisävuosia+niin+voidaan+olla+ehkä+tilanteessa+jossa+ollaan
jo+miesten+markkinoilla.
12.12.2017 18:27
"+No+moikka.+Valitettavasti+minulla+ei+ole+minkäänlaista+koulutusta
tai+kokemusta+kuvaamisesta.+En+ole+edes+varma+kummalla+on+nopeampi
suljinaika;+kameralla+tai+suolellani.+Toki+tunnen+yhden+valokuvaajaharrastajan
jota+voin+kyllä+suositella"
Sitten+antaisin+tämän+tutun+puhelinnumeron+ja+toivottaisin+hauskaa+iltaa.
11.12.2017 22:20
Toki+jos+minä+menen+laminaatteja+ostamaan+niin+niistä+on+mallikappaleet+seinillä+tai+telineissä+jossa+voit+sitten+"koputelle+ja+tutkia"+niitä+ominaisuuksia+ilman+ostamisen+pakkoa.+Samoin+ne+mainoskuvat+ovat+yleensä+eri+taustaa+vasten+kuin+sinulla+tulisi+käyttöön.
Eikä+vielä+ole+yksikään+laminaatti+todennut+että+en+lähde+mukaasi+koska+vaadin+tasokkaamman+seinäpinnan.
10.12.2017 16:48
Riippuu+tietysti+siitä+paljonko+sitä+putsattavaa+lääniä+löytyy.
Itsellä+kun+on+sen+verran+että+kolme+autoa+menisi+rinnan+parkkiin+niin
sen+takia+ei+viitsi+linkoa+ostaa.
Kolaus+on+ihan+mukavaa+arkiliikuntaa.
08.12.2017 23:26
Meillä+oli+lautaset+samanlaisia+joten+ei+niistä+tiennyt+mikä+oli+kenenkin.
Joskus+kyllä+söi+minun+käyttämältä+lautaselta+kun+olin+jo+lopetellut+ja+hän+vasta+tulossa+syömään.++Tuli+kuulemma+vähemmän+tiskiä+sillä+tavalla.
06.12.2017 11:45
Ihan+omaan+historiaan+peilaten+ja+kaveripiiriä+tuntien+sanoisin+että+ei+ole.+Sanoisin+että+tuttavuuteen+ja+kaveruuteen+riittää+helposti+jo+peruskohtelias+käytös+sekä+edes+välttävä+keskustelu+ja+kuuntelutaito.
Ystävyyteen+sitten+tarvitaan+jo+sitten+vähän+enemmän+ja+sitä+ystävyyden+pääomaa+alkaa+sitten+kertymään+tuolta+tuttavuuden+ja+kaveruuden+ajalta.+Mielestäni+tärkein+asia+joka+erottaa+kaveruuden+ystävyydestä+on+luottamus.+Luottamus+siihen+että+keskenään+sovitut+asiat+pitävät+ja+keskustelut+jotka+on+tarkoitettu+kahden+kesken+jäävät+myös+sille+tasolle.
06.12.2017 11:35
Paraati+ehdottomasti+sekä+se+ainoa+oikea+tuntematon.+
Olisikohan+se+menetetyn+alueen+nimen+mukainen+paisti+sopivaa+evästä+sille+päivää?
Voishan+tuon+pressan+vastaanotonkin+katsoa.
04.12.2017 21:21
Olisikohan+vähän+sama+tilanne+jos+kolaan+lunta+ja+toivon+itselleni+lumilinkoa+mutta+rahat+ei+riitä.+Ei+naapurillakaan+ole+lumilinkoa,+mutta+se+on+niin+rikas+että+se+voi+sellaisen+halutessaan+ostaa.+Sitten+naapuri+tulee+kehumaan+miten+mukava+on+kolailla+lunta.+
Se+on+sitten+taas+henkilöstä+kiinni+miten+naapuriin+suhtautuu.+Osa+ottaa+sen+pelkkänä+piruiluna+ja+yrityksenä+nöyryyttää+itseään,+osa+kohauttaa+hartioitaan+ja+jatkaa+kolaamista.+Seuraavanakin+talvena+jatketaan+kolaamista+kun+naapurissa+lumilingon+moottori+pärähtää+käyntiin.+Ei+jaksanut+enää+kolailla+kun+markkinoille+oli+tullut+uusi+merkki+jossa+on+kaikki+herkut+ja+lisäosat.
02.12.2017 22:42
Mitä+noita+isän+juttuja+on+kuunnellut+niin+kyllähän+ne+lavatanssit+olivat+se+kohtaamispaikka+sekä+baari.+Piilopullosta+välillä+vähän+rohkaisua+ja+taas+mentiin.+Lavojakin+oli++miltei+joka+niemessä+ja+saarelmassa.
Etikettikin+taisi+olla+aika+selvä.+Jos+haettiin+niin+sitten+piti+hakuun+suostua+jos+ei+hakija+nyt+ihan+ympäripäissään+ollut.+Jos+oli+hiljainen+kaveri+niin+sitten+pari+tahtia+mentiin+mykkinä,+kiitettiin+tanssista+ja+siitä+eteenpäin.+Tanssin+alkeet+ehkä+piti+osata+mutta+tanssimalla+kuulemma+oppii+paremmaksi.+Siitä+kuulemma+helppoa+että+ei+ole+sellaista+porukassa+hyppimistä+vaan+siinä+on+mies+ja+nainen;+ja+mies+vie.
Jos+joku+ehti+viedä+ajatellun+partnerin+ensin+niin+toisin+kuin+Tinderissä+se+ei+ollut+lopullinen+tuomio+vaan+piti+seuraavalla+kerralla+olla+nopeampi.+Lavatanssit+olivat+siinä+mielessä+jo+silloin+tasa-arvoinen+että+oli+myös+naisten+haku.+Jos+sama+mies+ja+nainen+hakivat+toisiaan+paljon+ristiin+niin+kyllähän+se+oli+jo+jonkunlainen+merkki+molemminpuolisesta+kiinnostuksesta.
02.12.2017 22:22
Ihan+ei+löydy+tuota+60-lukua+verkkokalvolta+joten+pitää+vähän+tuleutua+edellisen+sukupolven+muisteloihin+jotka+varmasti+ovat+matkalla+hieman+värittyneet.
Jos+nyt+ajattelee+rahaa+ja+materiaa+niin+silloin+raha+haettiin+pankista+eikä+seinästä+ja+kohta+ei+edes+sieltä.+Silloin+se+raha+ja+sen+arvo+oli+konkretiaa.+Jos+sulla+oli+se+500+markkaa+kukkarossa+niin+sillä+sitten+piti+pärjätä.+Rahaa+kulutettiin+jos+sitä+oli+kulutettavaksi.+Kodinkoneet+maksoivat+paljon+enemmän+mutta+ne+myös+kestivät+kauemmin.+Samoin+ne+oli+myös+tehty+sellaisiksi+että+ne+voidaan+huoltaa+ja+korjata.+Tämä+koski+myös+autoja.
Autoista+kyllä+on+sanottava+että+vaikka+ne+olivat+helpommin+korjattavissa+ne+myös+kuluttivat+enemmän+eikä+turvallisuus+ollut+tämän+päivän+tasoa.+Turvallisuusajattelu+yleensäkin+on+parantunut+niin+arjessa+kuin+työelämässä.+Työelämä+tuntui+muutenkin+olevan+selkeämpää.+Jos+firma+teki+tappiota+ja+konkurssin+niin+porukka+lähti+kortistoon+ja+se+oli+ihan+ymmärrettävää.+Nykyään+jos+vuoden+tavoite+on+voittoa+miljoona+ja+jäädään+800t:n+euroon+niin+sekin+luetaan+tappioksi+ja+porukkaa+sopeutetaan.+
Suurin+muutos+on+varmaan+tapahtunut+lääketieteessä.+Ennen+sydän+ja+verisuonitaudit+tappoivat+varsinkin+miehet+jos+ei+syöpä+ehtinyt+ensin.+Nykyään+eliniän+ennuste++on+noussut,+mutta+onko+se+sitten+mitään+ihmiseloa+kun+makaa+vaipoissa+sängyllä+letkujen+ja+mittareiden+seiteissä.
Asenneilmasto+on+muuttunut+yhteisöllisyydestä+yksilöllisyyden+ajatteluun+joka+on+vähentänyt+esim.+talkoiden+määrää.+Silloin+talkoiltiin+titteleistä+välittämättä+jotta+esim+nuorilla+olisi+mahdollisuus+harrastaa+perhetaustasta+riippumatta.+Nyt+se+vastaava+panos+annetaan+suoraan+rahana+ja+jos+sulla+ei+ole+rahaa+niin+lapsesi+ei+pelaa.
Nyt+on+vaikea+vastata+kysymykseen+koska+olen+jo+parisuhteissin+tutustunut+ja+perhekin+tehtynä.+Elämä+näinkin+on+ihan+ok.+Jos+olisin+20-v+sinkku+ja+vaihtoehdot+entisajan+nainen+ja+perhe+tai+kehittyvä+tekniikka+niin+valinta+olisi+perhe.+Kyllä+minulle+se+rakkaiden+ihmisten+läheisyys+sentään+voittaa+tekniikan.
02.12.2017 20:05
Hyvä+linkki;+kiitos+siitä.+Itse+olen+joskus+kärsinyt+ajoittain+matalan+turhautumisen+sietokyvystä.+Varsinkin+some+oli+joskus+hyvä+lietsomaan+sitä.+Kärjistäen+kun+joulukuusen+kuvia+tuli+kasakaupalla+eetteriin+niin+pakko+oli+mennä+katsomaan+omaa+kuusta+todetakseen+että+ainoastaan+se+on+sitten+vino.+Muilla+se+on+laitettu+vatupassilla+paikoilleen.
Onneksi+sen+kyllä+havaitsee+helposti+ja+hoito-ohjekin+on+helppo.+Juon+itseni+kanssa+kahvit+ja+käyn+asian+läpi+enemmän+järki+kuin+tunnepohjaisesti.
02.12.2017 19:40
Mitä+tuossa+olen+tuttavapiiriä+seurannut+niin+eronneet+on+löytäneet+melko+nopeasti+uuden+kumppanin+tai+sitten+ovat+edelleen+yksin.++Välillä+käynyt+jo+mielessä+että+onko+ollut+jo+valmiiksi+katseltuna+kun+kuukausi+tai+pari+erosta+niin+jo+on+uusi+kainalossa.
Itse+kyllä+kuulun+tuohon+"ikä+on+vain+numero"-mieskategoriaan.+Itse+kun+olen+hakenut+kumppania+ikähaarukalla++-5+vuotta+omasta+iästä+niin+kyllä+silloin+se+eletty+tai+nykyinen+elämäntapa+näkyy+ihmisessä+paljon+selkeämmin+kuin+se+ajokortissa+paistatteleva+syntymävuosi.++
Itse+en+vielä+ole+pistänyt+naisia+tunnevammaisuuden+piikkiin+jos+eivät+minuun+halua+tutustua+tai+yleensäkään+parisuhdetta.+Ympäristö+nyt+vain+taitaa+korostaa+tuota+yksilöllisyyttä+ja+sitä+ettet+tarvitse+välttämättä+sitä+toista+rinnalle.+Tämä+johtaa+siihen+että+kumpanin+vaatimukset+nousevat+tasolla+jossa+"OK+-näköinen+ja+luonteinen+mukava,+tunteellinen+mies"+ei+riitä.++Toki+naisetkin+saavat+omat+vaatimustaso-ongelmansa.
Vaikea+tietysti+antaa+suoraan+neuvoja+mutta+itse+olen+kokenut+ihan+hyväksi+luovuttaa+naisten+etsimisen+suhteen.+Keskittyy+liikuntaan,+työhön,+kouluttauttuu++ja+mutta+ennenkaikkea+pitää+muita+ihmissuhteita+yllä+ja+nauttii+niistä.+Jos+taas+joskus+tulee+olo+että+jaksaa+ottaa+pettymyksiä+vastaan+siinä+toivossa+että+oikean+löytää+niin+sitten+taas+liikkeelle.
02.12.2017 13:21
Ei+ole+vielä+tietoa.+Riippuu+vähän+onko+sukulaisia+tulossa+eli+mikä+on+aaton+kokoonpano.+Jos+itsekseni+olen+niin+yksi+vaihtoehto+on+lähteä+jonnekin+kylpylään.+Ottaisi+sellaisen+pidennetyn+viikonlopun+perjantaista+maanantaihin.+Kävisi+patikoimassa,+kuntosalilla+ja+vuokraisi+vaikka+maasto/läskirengaspyörän.+Luonnollisesti+uintia+ja+mahdollisesti+palauttava+hieronta.+
Olisi+ihan+kaikessa+rauhassa+itsensä+kanssa+ja+lataisi+akkuja+ja+miettisi+kuluvaa+ja+aikaisempiakin+vuosia+että+mitä+sieltä+kannattaa+ottaa+mukaan+seuraavalle+vuodelle+ja+mitkä+asiat+vaan+jätetään+taakse+opettavina+asioina.+Laatuaikaa+itsensä+kanssa.
Jos+jään+itsekseni+kotia+otan+joko+pari+snapsia+tai+pistän+puhelimen+äänettömälle+niin+kaverit+eivät+pyydä+kuskiksi.
01.12.2017 21:36
No+ei+tuota+kysymystä+nyt+ainakaan+aluksi+kannata+tuolla+tavoin+töksäyttää.
Kyllä+minä+ainakin+treffeillä+olen+asiaa+halunnut+sivuuttaa.+Minua+ei+nyt+se+toisen+ammatti+ole+merkitsevä+vaan+se+miten+suhtautuu+työhönsä+ja+miten+on+siihen+ajautunut.+Asiat+kuten+miten+suhtautuu+työhön,+miten+siihen+päätyi,+vastaako+koulutusta+tai+aikooko+opiskella+alaa+lisää.+Ne+asiat+ovat+minua+kiinnostavia.
Tietysti+myös+työ+noin+ajankäytön+suhteen+kiinnostaa.+Onko+vuorotöissä,+onko+viikot+pois,+tekeekö+töitä+vielä+kotona+jne.
01.12.2017 21:13
No+tuossa+vähän+yritin+maalailla+sitä+miestenmailmaa+josta+pitäisi+tänä+päivänä+löytyä+se+herrasmiesaines.+Kun+nyt+haluttiin+mennä+henkilökohtaisuuden+tasolle+niin+tarkennetaanpa+sitten+muutamaa+kohtaa.
"Jos+miehet+on+saavuttaneet+asemansa+muulla+tavoin+kuin+hyväveliverkoston+kautta,+niin+kai+osaavat+sen+pitää+myös+muulla+tavoin."+Tässä+ei+siis+ollut+kysy+siitä+millä+tavoin+mies+on+paikkansa+saanut,+vaan+annetaan+ymmärtää+että+miehet+saavat+nämä+paikat+hyväveliverkoston+kautta+riippumatta+siitä+olisiko+pätevyys+riittävä.+Eli+mitätöidään+se+miesten+osaaminen.+Toki+en+sitä+kiistä+etteikö+tällaiset+verkostot+edelleen+toimi;+taitavat+vain+olla+enemmän+poliittisia+kuin+sukupuolisidonnaisia.
"Ja+naiseltako+ei+vaadita?"+Täytyy+kyllä+rehellisesti+sanoa+etten+ole+ihan+niin+perillä+naisten+mailmasta+kuin+miesten.+Voisin+toki+siitäkin+kirjoittaa+mutta+kun+aihe+nyt+liittyi+herrasmiesten+löytämiseen+ja+naisista+kirjoitteluun+niin+jätän+väliin.+Sinulla+kun+näyttää+olevan+hyvä+kirjallinen+ulosanti+niin+voisit+vaikka+vastaavan+aloituksen+tehdä"+herrasnaisista";+olisi+kiinnostavaa+lukea+myös+sieltä+puolelta+näkökulma.
"väittämään+että+pysyisi+nainen+vaan+kotona";+muokkaan+tätä+sen+verran+että+toivoisin+että+nainen+tulisi+kotiin.+Sitä+kun+on+jo+vuosia+etsinyt+parisuhdetta+niin+se+tunne+kun+olet+tehnyt+ruuan+naiselle+hänen+tullessa+töistä+ja+saat+vielä+suudelman+kiitokseksi+ennen+naisen+istuessa++valmiiseen+pöytään;+niitä+hetkiä+kyllä+kaipaa.+Voit+sanoa+että+haaveeksi+jää+kun+tällaisia+kirjoittelet;+lupaan+etten+möksähdä.
"ennenku+ehdit+väittämään";+"niin+tiedoksesi"+kiitos+että+valaisit+asiaa.+Olen+itse+lapsiemme+lähivanhempi+ja+minulla+on+sitä+kautta+jonkunlainen+käsitys+työn+ja+lapsiperheen+arjesta+ja+tottakai+myös+niistä+juhlavista+hetkistä.+Jotenkin+ne+tuossa+rinnalla+on+kasvaneet+vaikka+sosiaalipuolen+naiset+kovasti+olivat+sitä+mieltä+että+lapset+jäävät+erossa+äidilleen+ja+isästä+ei+ole+vanhemmaksi.+Onneksi+lasten+äiti+tuki+minua+tässä+asiassa.+
Itse+asiassa+lasten+kanssa+touhuaminen+on+rentoa+hommaa.+Pyykkiä+ja+astioita+vaan+hiukan+enemmän,+muuten+miltei+sama+vaiva+tekeekö+itselleen+vai+perheelle.+Nyt+toki+lapset+jo+sen+verran+isoja+että+välillä+töistä+tullessa+on+jo+osa+kotitöistä+tehty.+Pitää+vaan+välillä+olla+sen+verran+itsekäs+että+pitää+myös+itsestään+huolta.
Tuo+poikien+erityispiirteiden+esiintuominen+oli+lainaus+vanhempainillasta.+Opettajien+kanssa+keskustellessa+nousi+esiin+resurssien+puute.+Nostivat+esiin+että+poikien+on+vaikea+keskittyä+kun+virtaa+on+kuin+pienessä+kylässä.+Pitäisi+olla+pienemmät+luokat+ja/tai+erityisopettajia+jotta+pystyttäisiin+huomioimaan+yksilölliset+tarpeet.+Ihan+kaikki+pedgogiset+hienoudet+ei+mulle+auenneet+mutta+on+riski+että+osa+jää+jo+varhaisessa+vaiheessa+jälkeen.+Sukupuolesta+riippumatta+se+on+ongelma+mutta+määrällisesti+kyse+on+enemmän+pojista.
Tuosta+omasta+koulunkäynnistä+niin+taidetaan+puhua+vuosikymmenestä+2020.+Valmistun+tuossa+ensi+vuoden+aikana+ja+siihen+vielä+erikoistuminen+päälle.+Arvelisin+että+vuosi+sattaa+olla+2021.+Yritän+silloin+muistaa+nostaa+tämän+keskustelun+silloin+esiin+ja+mainitsen+asiasta.
30.11.2017 18:24
Kyllähän+niitä+ruohonjuuritasolla+on+aika+runsaastikin+mutta+harvempi+enää+lähtee+kasvamaan+kun+kaveri+vierestä+on+niitetty++joko+kaikki+mulle+nyt+ajattelun,+median+tai+naisten+hyökkäyksien+toimesta.
Muistatteko+sen+tapauksen+jossa+jenkeissä+poliisi+meni+sanomaan+naisille+ettei+kannata+mennä+pienissä+vaatteissa,+keskellä+yötä+yksin+tietylle+alueelle+koska+siellä+on+riski+tulla+raiskatuksi.+Näin+miehen+näkökulmasta+se+oli+minusta+ihan+hyvä+neuvo+ja+varmasti+ihan+vilpittömin+mielin+sanottu.+Palkkioksi+tämä+mies+sai+huomata+että+naiset+alkoivat+marssia+sen+puolesta+että+he+pukeutuvat+miten+haluavat+ja+marssivat+missä+haluavat;+sitä+eivät+miehet+määrää.+
Varmasti+miettivät+toista+kertaa+kannattaako+naisia+ruveta+neuvomaan.+
Mediassa+naiset+rikkovat+lasikattoja,+tekevät+saavutuksia+omilla+ansioillaan+ja+ovat+itsenäisiä+jotka+eivät+miestä+kaipaa.+Miehet+ovat+saavuttaneet+asemansa+hyväveliverkoston+kautta;+senkin+onnettomat+peräkammarin++miehet+jotka+ovat+vain+potentiaalisia+ahdistelijoita+ja+jotka+ovat+kieltäneet+jopa+naisilta+jalat+harallaan+istumisen.+
Kuitenkin+nykymieheltä+vaaditaan+melko+kokonaisvaltaista+suorittamista+pärjätäkseen+nyky-yhteiskunnassa+jossa+kaikki+ovat+omillaan.+Vaikea+on+siihen+rytmiin+päästä+jos+peruskoulusta+alkaen+poikien+sukupuolisia+erityispiirteitä+ei+huomioida.+
Nämä+nyt+oli+tällaisia+kärjistettyjä+esimerkkejä+mutta+antaa+toivottavasti+vähän+suuntaa+siitä+mailmasta+jonka+pitäisi+naisten+mielestä+herrasmiehiä+kasvattaa.+Vaikka+kultainen+keskitie+olisi+paras+niin+kyllähän+tällainen+ympäristö+enemmänkin+kasvattaa+kahta+ääripäätä.+Itsevarma+macho+tai+se+passivoitunut+myötäilijä.+Kumpaakaan+naiset+eivät+toivo+mutta+se+kapea+herrasmieskäytävä+on+vain+niin+kovin+vaikea+astella+jos+siitä+ei+saa+koskaan+kiitosta+tai+edes+ymmärrystä.
Jotta+ei+nyt+mene+ihan+pohdiskeluksi+niin+kokemus+muutaman+vuoden+takaa.+Olen+järkännyt+treffit+isompaan+kaupunkiin+ja+tarkoitus+oli+mennä+keilaamaan.+No+oli+kunnon+lumimyräkkä+joten+lähdin+jo+tuntia+ennen+että+varmasti+ehdin.+Kävin+varaamassa+meille+radan+ja+menin+treffipaikalle+odottamaan.+No+nainen+tuli+vähän+myöhässä+kätteli+ja+totesi+ettei+meilä+ole+kemiaa+ja+jatkoi+matkaa.+No+kävin+sitten+yksin+keilaamassa,+mutta+aika+vaikeaa+on+tuossa+ottaa+herrasmiehen+roolia.+
Eri+asia+jos+oltaisiin+käyty+keilaamassa+ja+sitten+todennut+että+tämä+oli+tässä;+jos+vielä+olisi+kiittänyt+treffeistä+niin+siitähän+vaikka+herrasmiehen+verso+olisi+saattanut+lähteä+kukoistukseen.
30.11.2017 00:42
193 / 198