Vapaa kuvaus

Olen Yrjö Laatta, afäärimies ja perheenisä Laattajärveltä, Pohjanmaalta. Perheeseen kuuluvat vaimoni Tiana sekä lapset Riana ja George. Pyöritän yhdessä siskonpoikieni kanssa maahantuontiyritystä, Y.Laatta Ky, joka on erikoistunut kauko-idästä tuotaviin laatutuotteisiin. Lisäksi omistan vaimoni kanssa leipomon joka on nimeltään Laatan Limppu&Leivos. Tämän sivun omistan Zannalle, elämäni valolle, joka sammui liian aikaisin. Kuten myös Tianalle, jonka valo tuikahtelee aina kun alkaa hämärtää. Georgesta ja Rianasta nyt puhumattakaan. Lisäksi omistan tämän sivun kaikille ystävilleni jotka olen tavannut tällä foorumilla. Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

7

Kommenttia

373

1. Kas niin rinsessani,nyt koittaa se hetki jota ollaan kovin odotettu: Kotiinpaluu!
    Tällä kertaa istumme mukavasti helicopterin matkustajaistuimilla ja saamme samalla katsella kaunista koti-Suomea.Annoin pilotille tarkat ohjeet reitistä joten voimme vaikka levätä välillä ilman pelkoa hukkaan joutumisesta.Vähän jännittää kun viimeksi kotiin tullessa jouduttiin ukkosmyrskyyn.. Ei kai nyt voi olla yhtä huono tuuri.
    Sika on takakontissa,samoin soputeltta ja filtit,pullo juhlajuomaa repussa ja hernepussukka rinsessan lujassa otteessa..Älä nyt sitten tiputa sitä pussia kun ollaan tuolla korkeuksissa! Onha Sinulla kaikki omat tavarasi mukana? Sitten ei muuta kuin turbiini pyörimään ja vispilä viuhumaan..Noin copteri nousee kuin jättiläisheinäsirkka ja matkamme pohjoista kohti alkaa...
    Laitappas pilotti jotain hyvää musiikkia näihin kuulokkeisiin..

Miltäs se nyt tuntuu olla vaihteeksi konevoimalla ilmoissa,kultaseni?
    Näytät vähän jännittävän... Tulehan kainalooni äläkkä pelkää.Ennen viittä ollaan perillä ja sitten laitetaan sauna lämpiämään!
  2. .. rinsessani!
    Voi miten olinkaan huolimaton yöllä kun en Sinua huomannut oksien takaa.Neuvokkuutesi jaksaa aina silti hämmästyttää minua.Et ole enää se sama tytönhuitukka joka läksi onneaan etsimään savannilta.... Nyt on nähty maailmaa ja opittu selviytymään pahoistakin sotkuista.
    TV:stä tuli äsken kuulemma pieni pätkä täältä Laattajärveltä,jotain outoa ilmahärveliä yrittävät tähystellä.. näin pikkudeen muija kertoi.. ja sanoi että reportteri-naiselta katosi yhtäkkiä leninki kesken suoran lähetyksen!
    Voi kun saataisiinkin nämä heinät kepille tänään niin elämä alkaisi hymyillä meille,oi hemaiseva kesäherkkuni! Haaveilen jo juhannuksenvietosta sinun kanssa saarella...
    Zanna ei tullut eilenkään enkä saa yhteyttä häneen.. communikaattori on ilmeisesti rikki..
    Tai pahempaa,ehkä hän on löytänyt uuden rakkaan itselleen...
    Voi kun saisinkin teidät molemmat tänne jussiksi vieraakseni... Äh,pikkudee katsoo minua vihaisesti,tyrkyttää talikkoa käteen.. johan tässä viisi minuuttia jo huilasinkin..
    Ajattelen sinua ja söpöä ahteriasi täällä kuumalla heinäpellolla,hups.. kylläpäs talikko nousee kevyesti! Kuuleppas,jos mahdollista niin käy kaartelemassa täällä mantereen puolella,näet meidät täällä seiväsmeren keskellä MUTTA älä yritä laskeutua koska se olisi liian vaarallista näiden terävien seipäiden sekaan...

Ikävöin kovin Sinua ja halaan tuota heinäseivästä paremman puutteessa..

Ystäväsi Yrjö
  3. .. olen hidusen häpeissäni siitä että pidin rakkaitani pimennossa nämä muutamat viikot jotka vietin Pärnu DookuHospitaalissa.
    Halusin niinsanotusti nollata trippimittarini ja aloittaa uuden seesteisen vaiheen elämässäni kaiken sen rommihuuruisen kohelluksen jälkeen...

Nyt olen raitistunut niinpaljon että otan vain kepeän yömyssyn maatemennessä.Ikäänkuin vanhojen aikojen muistoksi... Voi miten minulla olikin mukavaa silloin häämatkalla... Kunnes iski se väsymys siihen tohinaan...

En muista paljoakaan yöllisistä tapahtumista huoneessasi mutta ilmeisesti meillä oli kivaa...
    Vai olin unessa kuin oravanpoika...Kyllä siinä taidettiin vähän kisata ensin ja silläkertaa ei arvuuteltu sanaa.....

Toivottavasti Sinulla on kaikki hyvin ja voit jelpata minua tarvittaessa.. Täällä menee vielä muutama päivä,päästään sitten jutulle kotona Laattajärvellä.Minulla on siellä viihtyisä honkalinna ja sitä järvenrantaa muutama kilsa myös... Otetaan onget ja soudellaan saareen saunomaan.... Mitäs siihen sanot leitiseni ?

Niin niistä nikeistä... Olen minä jotain kirjoitellut Huuhaalle,en omalla nimellä tosin...

Pistäs postia,kait muistat osoitteen?

Niin vielä; Käytänpäs tilaisuuden hyväkseni ja lähetän kaipaavat terveiseni Hesperian Puiston Kreivittärelle,lahjasi on edelleen paketissa,tuon sen kun palaan kotiin...
    Toivon Sinulle hyvää kesää..

Rinsessa,missä lienetkään,toivon että olet onnellinen ja muistat minua kuten lupasit....
    Ties vaikka näkisimme vielä....

Nti Creva,et sitten ottanutkaan paavin virkaa..
    Ole onnellinen pikku smurffi siellä jossain....

Nyt simmarit jalkaan ja pyyhe lantiolle,tuli nähkääs lähtö porealtaaseen.....

Teidän Yrjö Laatta
  4. ...ilmestyi juuri kun olin jo menettää toivoni.

Minulta jäi vain yksi asia kertomatta Sinulle rakas leitini.Se,miten mukavalta tuntui kun löysin ihmisen jonka huumorintaju kulkee samoilla
    aallonpituuksilla kuin itselläkin.
    Haluaisin vain että tekisit näitä hauskuuksia vielä toistekkin.Näen tässä niin konkreettisesti miten yhteistyö on voimaa.
    Olisi Yrjön reissu jäänyt vähän lyhyemmäksi ellet olisi antanut siihen niin paljon!
    Ole siis hyvä ja ideoi jatkossakin jotain.
    Siksi laitoin e-osoitteen.

Näytit rekanneen nikkisi,hyvä merkki!

Olet edelleen kultaa minulle

Yrjö

ps tätä rekattua Y.Laatta-nikkiä ei ole ennen palstalla nähty,olen ylpeä että se esiintyy eka kerran juuri tässä!