Vapaa kuvaus

Ei myö myyä villihevosia..

Mitähän tähän sitte vielä...ai nii jos vaikka:

... jos velkasi pääset sä kuittaamaan vielä kaksi on ovella ottajaa, verot ja kuolema...

Notta eletään sitte sen mukkaan.

Suosikkibändit/artistit: on

Suosikkileffat: Nii mitenkä ?

Lempikirjat: Oon mä lukenu

Vapaa-aikanani: Mitä se on?

Katson tv:stä mieluiten: Mieluummin en

Kotieläimet: Ei mulla oo lehmiä

En pidä: Piänpäs

Ruoka & juoma: Ei kiitos, mä söin jo äsken

Kotimaa: On

Koulutus: On on

Ammatti: Mikä niistä?

Siviilisääty: Juu ei

Lapset: Ai se firma joka tekee niitä leikkivälineitä?

Aloituksia

3

Kommenttia

89

1. Vai ei ehkä olisi Neuvostoliitto halunnut koko suomea itselleen, mielenkiintoinen ajatus. Minkähän takia Puna-armeijalla oli jo valmiiksi tehtynä marssilaulut ja kunniamerkit "suomensodasssa" (niin Neuvostoliitossa kutsuttiin talvisotaa) kunnostautuneille sotilaille? Ja entäs Marssi opas Suomeen, niminen kirja. Lisäksi nykyisin kun Venäjällä on ollut vähän väljempää niin arkistoista on saatu todisteita siitä että alue vaatimukset ja neuvottelut niistä olivat pelkkää teatteria ja ajan peluuta Neuvostoliitolta. Ja meinaakko että Hankoniemessä oleva Neuvostotukikohta ei olisi vaikeuttanut suomen puolustusta? Tai että sitä ei olisi käytetty suomessa poliittiseeen painostukseen kuten virossa? Toki jos ruvetaan olemaan kovin jälkiviisaita niin luovuttamalla maa-alueet olisi voitu voittaa aikaa hankkia parempi aseistus suomelle (tykistöä yms.) Mutta siitä ei varmaan Neuvostoliiton puolelta oltaisi katsottuu suopeasti. Ja noista vaatteist vielä että, armeijalla ei ollut varaa antaa vaatteita kaikille miehille vaan rintamalle joutuivat menemään omissa varusteissa. Cajanderin uudet sotilasasusteet. heh :)
  2. Ehdottomastai! :D
  3. tehtiin maihinnousu Tornioon , se tuli Saksalaisille yllätyksenä, kiitos huonon lentosään. Nuo tornion taistelut olivat varmaan koko lapinsodan pahimmat, syynä oli se että Suomalaisten eteneminen oli hankalaa koska kaikki sillat oli tuhottu. Toinen syy oli se että samalla piti kotiuttaa miehistöä, niinpä loppu ajasta taisteluissa olikin pääasiassa asepalvelusta suorittavia sotilaitta.