Vapaa kuvaus

Lisää vapaa kuvaus.

Aloituksia

100

Kommenttia

8603

1. Perkins+venttiilien välykset

Tervehdys, minulla on 6-syl. 115 hv:n diesel Perkins jostain -60 luvulta mutta ei manuaalia. "Kuuklasin" em. asian saam
    Moottoriveneily
    5
    5547
  2. Kyselen Pietarista

tervehdys ja hyvää uutta vuotta. Olen kerran ollut Pietarissa, 1992 ja silloin oli hieman sellainen "sekatalousmeininki
    Pietari
    19
    4673
  3. Talurit kiinnittimet

Teen itse staagit ja vantit veneeseeni. Vaijerin/koussin liitos puristus taluritilla. Onko kokemusta pitävyydestä?
    Purjehdus
    7
    3250
  4. Tutkan "säteet"

Olen hankkinut venhooni tutkan ja olen suunnittelemassa antennin sijoituspaikkaa. Antenninp aikka on ns. keskilaivalla
    Yleistä veneilystä
    11
    2775
  5. Suomi "sanan etymologia"

Olin pari vuotta sitten luennolla, jossa käsiteltiin etymologisesti sanojen Suomi ja Häme. tiedepiirit eivä olleet pääss
    Historia
    23
    2706
  6. Varoitus: kirjoituksessa on kohtia

jotka saattavat lisätä suvaitsevuutta. (Helsinki STT) Tiibetin heng. johtajan da-lai-laman mukaan maailmanrauha ei rii
    Yleistä uskonnosta
    78
    2570
  7. P. Saarikoski , ikoni ?

Miten tämän päivän feministit suhtautuisivat Pentti Saarikoski turjakkeeseen? Aikanaan hän edusti kaikkea "vallankumou
    Feminismi
    20
    2504
  8. Vene "ajokortti"

Nykyisten määräysten mukaan henkilö, joka on yli 15 v. saa kuljettaa venettä jonka pituus on alle 24 m. ja koneteho max.
    Yleistä veneilystä
    10
    2451
  9. Eino Leinoa

Runossaan "höyhensaaret" hän käyttää sanontaa "hieprukan hivuksilla", yritin Googlata em. sanaparia mutta en löytänyt se
    Kielet ja käännökset
    2
    1913
  10. Läppäri+digiboxi

Heinäkuun lomaseilaukset on nyt lopuillaan ja tiedustelun käyttäjien kokemusta TV:n katselusta "läppäirin" kautta. Onko
    Yleistä veneilystä
    5
    1825
  11. Alkoholijuomapulveri

totta vai tarua. Katsoin www.tulli.fi sivuja joissa mainittiin, että alkoholijuomapulveria ei saa tuoda maahan. Googlet
    Kemia
    7
    1819
  12. Loukkaus naisia kohtaan

ovatko seuraavat asiat loukkaavia naisia kohtaan kun mies. 1. avaa hänelle oven? 2. auttaa päälystakin päälle? 3. ottaa
    Feminismi
    20
    1379
  13. Höynäetäänkö naisia

Kun lehdessä oli artikkeli jostakin ryppyrasvasta. Pieni purkki maksaa 300 €. Litrahinnaksi tuli huikea 6000 €. Ei ollut
    Feminismi
    27
    1247
  14. Illegaalistako?

Koraani kieltää muslimeilta alkoholin ja Koraani on kirjoitettu n. 600 luvulla jolloin ei kaiketi kannabis, ooppium tuot
    Yleistä islamista
    34
    1201
  15. Älytön lausunto

Olavi Mäenpäältä, TS "maahanmuuttajat otetaan vastaan Turun linnassa". Mitä lie vähäväraisen yksityisen yksityisetsivän
    Turku
    12
    932
  16. Löytyykö todellista

historiallista tietoa siitä, että Jeesus Nasarettilainen olisi ollut olemassa ja osin toiminut siten, kuten Raamatussa k
    Uskonnonvapaus
    14
    893
  17. Sotakorvaukset

Olin tiistaina eräällä luennolla, jossa käsiteltiin Suomen ilmavoimia talvi-ja jatkosodassa. Kun sotatoimet päättyivät
    Historia
    5
    860
  18. suuret keksinnöt

ovat syntyneet putkiaivoissa jotka painavat n. 1400grammaa
    Feminismi
    24
    840
  19. "Aidosti kiltti"

Lainaus Hesarista 10.207 "Ex-uraohjus ajaa nyt kilttien asiaa" Ruotsalainen Stefan Einhorn perustelee kiltteyttä itsekkä
    Feminismi
    19
    838
  20. Onko kuluttajalla suojaa

tälläisseä tapauksessa? Ostin kesäkuun lopulla sandaalit, jotka olivat tarjouksessa n. 10 € norm. hinta n. 26 €. Kahden
    Kuluttajansuoja
    5
    756