Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

5

Kommenttia

66

1. Lukiessani näitä vastauksia voin siis koko sydämestäni sanoa, etten tajua miten nämä naiset ovat miestensä kanssa. Oikein käy sääliksi, kun lukee, miten naiset puolustelevat miehiään, kun nämä eivät huomioi heitä ja näiden junttiutta.

Minulle on aina ollut täysin käsittämätön ajatus, mitä pahaa suomalaiset miehet näkevät naistensa huomioimisessa ja muistamisessa? Ihan oikeesti jokainen, joka haluaa itselleen romanttisen hyvän parisuhteen tulisi olla vain onnellinen, jos voi tehdä toisen ihmisen mielen hyväksi ja osoittaa huomiotaan, vaikka kyse olisi "vain" naistenpäivästä.

Olen hyvin pahoillani, mutta minä ainakin haluan mieheni arvostavan naisia ja myös osoittavan sen. Toki myös itse haluan arvostaa miehiä(ainakin muita kuin näitä ikuisia ruikuttajia) ja näutää kumppanilleni tämän arvostuksen. Ja minulle se on täysin normaalia ja itsestäänselvyys(kuten naistenpäivän muistaminen, tai ainakin pahoittelu, jos on jostain syystä sen unohtanut).
  2. Olen nyt puolisen vuotta elänyt muslimien kanssa samassa asuntolassa ja tutustunut myös hyvin erääseen Iranin kurdiin. Olen myös ihan mielenkiinnosta tutkinut paljon kurdikulttuuria ja ottanut selvää heistä. Myös sinulle netistäkin löytyy paljon tutkimuksia ja tietoa.

Oman käsitykseni mukaan kurdit ovat muslimeista kaikkein vähiten fanaattisia (tottakai myös vaihtelua löytyy), ja he kaikki määrittelevät itsensä kurdeina ennen uskontoa. Myös tuntemani kurdimies välttää määrittelemästä itseään millään tavalla uskonnon mukaan ja edes näyttämästä uskontoaan millään tavalla. Kurdit ovat hyvin ylpeitä omasta kulttuuristaan ja juuristaan, ja he ovat hyviä sopeutumaan vieraisiin kulttuureihin, koska ovat aina joutuneet sopeutumaan elämään muiden vallan alla.

Suuri osa kurdeista myös tuntee islaminuskonnon tulleen heille pakotettuna heidän oman alkuperäisen uskontonsa, Zarahustran, tilalle. Omasta mielestäni kurdin kanssa seurustelu voi olla turvallista ja hyvä vaihtoehto, jos verrataan muiden maiden muslimeihin. Ja voin sanoa, että itse olen ihan viimeisen päälle feministi ja kriittinen miehiä kohtaan. Tottakai sinun pitää puhua miesystäväsi kanssa ja ottaa selvää hänen arvoistaan ja perhekäsityksistään. Lisäksi oma avarakatseisuutesi ja kiinnostuksesi vieraita kulttuureja kohtaan auttaa, koska kurdit yleensä haluavat jatkaa kieltään ja kulttuuriaan jälkipolville, mikä on heille paljon tärkeämpää kuin uskonnon jatkaminen.
  3. Toivottavasti tulisi pian hyväksymiskirje, jotta voi tosissaan alkaa järjestellä asioita. Ainakin papereideni puolesta luulisin pääseväni ellei taso sitten ole tosi korkea. Sen jälkeen, kun lähetin todistukseni yliopistolle, sain kirjeen, jossa kerrottiin, että "you can be admitted" hakemaani ohjelmaan. Samoin kerrottiin, että mun pitää vielä rekisteröityä tuonne Studielinkiin ja hakea sen kautta. Rekisteröitymisessä oli jotakin ongelmaa ja sain vasta viime vkolla puhelinyhteyden ja asian selvitettyä. Yliopistolta sanottiin, että pääasia, että pystyy rekisteröitymään Studielinkiin syyskuun alkuun mennessä. En sitten oikein tiedä oliko tuo saamani kirje jonkinlainen "lupaus" hyväksymisestä vai ilmoitus jatkoon pääsystä hakuprosessissa. Mutta eiköhän se tässä selviä.

Miten muuten olet järjestänyt rahoituksen vai oletko saanut jonkin stipendin? Missä päin olet opiskellut aiemmin ja minkälaisen tutkinnon? Mulla myös oli toisessa harkinnassa tuo European Law School.

Innostuin Maastrichtista viime tammikuussa interrail-matkalla ja ajattelin heti, että tämä voisi olla kaupunki, jossa viihtyä. Kotiin palattuani katsoin, mitä yliopisto tarjoaa ja miten sinne haetaan. Tuo hakemani ala tuntuu koko ajan vaan oikeammalta pohdittuani ulkomaille lähdön järkevyyttä. Hiukan minua huolettaa Problem Based Learning, jota yliopisto mainostaa, koska en ole varma pystynkö tuomaan osaamiseni sellaisessa opiskelussa parhaiten esiin ja kyllästynkö nopeasti ryhmätöiden yms. tekemiseen.

Itsellänikään ei ole vielä mitään käsitystä asumisesta. Ilmeisesti yliopistolla pitäisi olla 25.8, kun on joku tutustumispäivä, mutta opiskelu alkaa 1.9. Hiukan myös mietin, josko vaan menisi paikan päälle ja luottaisi hyvään tuuriinsa(siihen samaan kuin reilatessa) ja asuisi vaikka muutaman yön hostellissa, jos ei heti löytäisi paikkaa. Luin täältä netistä myös tarinoita Guest Housesta ja siitä, ettei se ole kait paras mahdollinen paikka.
  4. Niin olet siis muutaman kerran nähnyt järkyttäviä ilmestyksiä, jotka ovat olleet liian laihoja. Voin kertoa, että olen nähnyt JOKA PÄIVÄ MONTA KERTAA tyttöjä, jotka tursuavat vaatteissaan ja näyttävät siksi hyvin mauttomilta.

Kumpi siis on todennäköisempi ongelma, josta kannattaa valittaa: Tursuavat läskit vai anoreksia?