Vapaa kuvaus

Olen syntymähumalassa mutta en ympäristölle vaarallinen. Luonteeltani olen erittäin optimistinen pessimisti. Perusvärit: kalkkilaivan kapteenin ja maantien väri Kirjoitan pelkästään rekatulla nikilläni. Puskasta huutelee varjo-olentoni Puskasuleima, jolla on lupa mollata persoonaani kunhan tekee sen kotipaikkakunnan murteella. Olen oppinut tuntemaan täällä aivan ihania ihmisiä sekä virtuaalihenkilöinä että osan myös livenä. Omasta ja Puskasuleiman puolesta lähetän lämpimät terveiset kaikille. Palstoilla tavataan! Suosikkibändit/artistit: Hvorostovsky Suosikkileffat: Tuntematon sotilas, Kurjet lentävät Lempikirjat: Tuntematon Sotilas, Rikos Ja Rangaistus, Kilpi ja miekka Vapaa-aikanani: Eläkeläisen elämähän on yhtä vapaa-aikaa Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: Kaupungit ja kunnat, Kahvipirtti Katson tv:stä mieluiten: Sydämen asialla, saksalaisdekkareita, luonto- ja matkailuohjelmia Kotieläimet: Villakoirat sänkyjen alla En pidä: Ei tule nyt mieleen muuta kuin kieroilu Parhaat matkakohteet: Suomen Lappi, Bulgaria, Berliini. Tosin aika merkittävältä kokemukselta tuntui seistä Kiinan muurillakin. Ruoka & juoma: Kaurapuuro ja maito Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Työskentelen: Oloneuvoksetar Ase tai siviilipalvelus: Itsellä ei palvelusta, mutta mieheni on lääketieteen ja kirurgian sattumakorpraali (nostoväessä) Yhdistykset/kerhot: Eläkeläiset Siviilisääty: Varattu Lapset: ---

Aloituksia

28

Kommenttia

3298

• Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. Hemmetti, kun tuli hauskahtava olo. Itsehän en tee pianovihreitä. Uskottehan? Jos niitä teksteissäni on, on kiusanhenki ollut asialla. Se on sellainen monitaitoinen, että missä vaan ja milloin vaan se naputtaa puumerkkejään...

En ymmärrä, miten yhdellä ihmisellä on monia nikkejä, joiden kanssa selviää mainiosti.
    Minulla ei ole kuin yksi adoptionikki varsinaisen lisäksi, ja ne tuppaavat menemään sekaisin.
    Pidä siinä sitten itsestäsi yllä asiallista lady-lookia, kun toinen on aina olkapään takana yllyttämässä, kun hän luulee, että minä olen yllytyshullu.
    Anteeksipyyntö ja suuri KIITOS tulee Skillanille.
    Koin tosi riemukkaan tuokion, kun kuvittelin SkillaNin huutelevan pyykit!
    Meillä oli tosi ihana pariskunta ystävinämme, ja harrastimme
    kaikenlaista ilkikuria, toistemme "kielitaidolla". Hänen äidinkielensä oli kotoisin Karjalasta ja minun Yleis-Suomesta.
    Hän huuhteli pyykit ja minä virutin. Hän saattoi suurehkossakin porukassa ruveta säälimään meidän villavaatteittemme kuntoa, kun tapani mukaan olin tietysti taas viruttanut ne.
    Sitten riemastutimme toisia hyvin akat(eemisella) keskustelulla, jonka taitavasti johdatin ystävämme kiireellisiin kirjeisiin, joiden allekirjoituksena piti olla Riittaliisa, mutta kun käsin kirjoittaa mukamas kaunokirjoituksella ja unohtaa
    i-pisteet ja t-viivat, niin siitähän tulee Rullalusa.

Nyt tuli tähän kämppään muuan mies. Hän valitti, että vaikka kaikki lävet ovat auki ja tuuletin hyrrää, niin huushollin ainoa viileähkö paikka on tämä, ja kun täällä on niin sopivasti vieraspetikin. Onneksi hän nukahti heti, ja kirjoitusrauhakin olisin, mutta johan tässä on naputeltu puuta ja heinää, joten ottakaa mittanauha ja hyvpätkää yli. Ties vaikka tulisi uusi
    Suomen ennätys pituushypyssä.
    (Pianovirhepaholainen saattaa päästä Guinnesin ennätysten kirjaan,)
    Heippa hei!
  2. Auringonpaistetta ja sateen kimalteisia lehtipuita.
    Mitäpä tässä oikeastaan rupean suvista luontoa kehumaan.
    Kaikkiallahan Suomen luonto on toinen toistaan kauniimpi tai sitten päinvastoin.
    Ihan tarpeeksi tyytyväinen olen sekä asuntoon että ympäristöön. Meidän sukanvarrestamme ei hakemallakaan olisi löytynyt Westendin luksusluokan rantahuvilaa.
    Eikä se rahanmeno pelkän huvilan ostamiseen pysähtyisi; siivoojan palkkarahat ja työnantajamaksut pitäisi myös löytyä.
    Kiven alta niitä on turha etsiä, joten ei kannata ottaa turhia murheita. Ollaan täällä vaan ja huushollataan niin paljon kuin sielu sietää ja kroppa kestää.

Puolisoni on valehdellut minulle törkeästi kertoessaan hoitavansa käsiään Fairylla. Viime aikoina olen itse pääosin hoitanut tiskihommat, eivätkä käteni ole yhtään kaunistuneet.
    Meitä on vain kaksi, ja harvoin käy vieraita. Olisi mielenkiintoista tietää, kuka meillä oikein niitä tiskejä tekee.
    Koristelin ja nimikoin kynsilakalla neljä muovimukia - kaksi kummallekin - mutta aina vain on tiskipöytä täynnä mukeja, kuppeja ja laseja, vaikka olisin vähän aikaisemmin pessyt ison röykkiön ...

Nyt teen inventaariota ex-liinavaatekaapissa, joka toimii arkistona. Aloitin homman jo eilen lukemalla potilaani iloksi(?)muksuillemme ja lapsenlapsillekin kirjoittamiani tarinoita.
    On se miespoloinen aika huonossa kunnossa kun ei jaksanut edes sanoa, että jo riittää.

Se on hyvä lause tuo "jo riittää". Sopii ihan passelisti tähänkin. Siispä: Iloista juhannusta!
  3. Muuttaessamme tähän taloon, oli täällä ennestään neljä tuttua naista. Pari heistä istui pihapenkillä, ja ohimennessäni jäin hetekeksi juttelemaan. Mieheni lähti joskus vartavasten juttelemaan heidän kanssaan. Kolotuksista ja muista vaivoista ei juurikaan puhuttu. Vuodenajasta riippuen oli aiheena luonto ja muistelukset siitä, kun kukin oli nuori ja avioitui tänne.
    Täällä oli melko huonokuntoinen vastakkain istuttava keinu, ja minä sanoin miehelleni, että se pitäisi korjata. Kun kevät tuli, sai mieheni yhtiökokouksessa luvan hankkia tarvittavat korjausaineet, eikä siinä kauan nokka tohissut, kun talossa oli kunnon keinu. Hallituksen puheenjohtajakin innostui talkoilemaan. Hän jopa ihmetteli, millaista väkeä talossa asuu, kun vuosiin ei kukaan ole puhunut keinun korjaamisesta. Ja käyttöähän kiikulle oli. Nyt on vajaan vuoden sisällä kolme mummoa siirtynyt pilven päälle keinumaan, ja jos mummoja lasketaan, olisi vanha koulutoverini seuraavana muuttamassa seurakuntaa. Sitte olisi minun vuoroni. Muu naisväki on sen verran nuorempaa, etteivät he työssä käymisen takia ehdi istuskella, kuolemisesta puhumattakaan!

Pihassa on myös kaksi paksujen kettinkien päässä roikkuvaa lasten keinua. Ne ovat vierekkäin ja toinen vähän alempana kuin toinen, että matalampikin keinuja pääsee ihan itse keinumaan. Keinut ovat paksun ja kauniin nurmikon päällä. Jos pieni keinuja sattuu putoamaan, ei ainakaan pipiä tule, kun vastassa on pehmeä nurmikko.
    Nyt ne keinut on purettava ja nurmikon sijasta alustaksi on hankittava hiekkaa!
    Arvatkaa, kenen tai minkä määräys tahi direktiivi on!
    Jos en olisi ihan melkein oikeasti näin hieno frouva, keksisin vielä perkelettäkin
    voimakkaamman kirosanan ja kiroaisin koko EU:n herrasväkineen päivineen alimpaan helvettiin.

Että tällaista tänne kuuluu!
    Kaikkea hyvää vain teille kaikille.