Vapaa kuvaus

Originaali-mikon rinnakkaistunnus, mutta unohdin tuon alkuperäisen salasanan 2000-luvun alussa eikä suomi24 suostu sitä palauttamaan tämän sähköpostiosoitteeseenkaan. Mutta siis sirkuksen ajoista ollaan pyöritty täällä, lähinnä keskusteluissa. En hae seuraa. Koulutus: Yliopisto/korkeakoulu Ammatti: Muu Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

41

Kommenttia

238

1. Terve kaikille.
    Onpas mennyt rumaksi tämä(kin) viestiketju. Eihän siinä mitään jos potuttaa ja ketuttaa, kirjoita vain tänne, haasta riitaa toisen samanlaisen kanssa. Mutta muistakaa nyt hyvät ihmiset että nimeltä tai tunnistettavasti toista, ja erityisesti ketään kolmatta osapuolta, ei mollata tai haukuta, varsinkaan hänen yksityiselämästään.

Toki kunnan johtavilla virkamiehillä ja johtavilla luottamushenkilöillä on jonkinlainen julkinen minä ja heidän nimensä saattaa jossain vilahtaa. Mutta henkilökohtaisista asioista tai herjoja ym. pitää ehdottomasti välttää, siinä kun kalahtaa omaan nilkkaan ja lompakkoon nykyään aika herkästi.

Kun tätä lukee niin tulee mieleen, että täällä on jopa puolet sellaisia tekstejä, jotka on narikalta tai lähikylistä kirjoitettu. Ja kun muutaman kirjoittajan tunnistaa jo tyylistä niin tulee yllätys, eli ei ne ole mitään kusi-poikasia, jotka täällä kirjoittavat, suurin osa on jo yli kolmekymppisiä, aikuisia ihmisiä ja erityisesti miehiä.

Nautitaan nyt siitä että turistit ovat tulleet ja elämä voittaa taas pikkuhiljaa kylmän ja synkän sydän-talven jälkeen. Toivottavasti turisteja riittää vielä pääsiäiselle, eikös se ole pääsiäismaanantai ja vappu samalla viikolla. Yleensä silloin on jo aika hiljaista ja paikalliset ovat nousseet hangelle.

Se alkaa olla pilkkiaika kohtapuoliin, kuivat lihat laitoin jo.
  2. Itseään myyviä naisia (ja miehiä) on aina ollut, seksuaalisen tyydytyksen hakeminen ja suvunjatkaminen kun on miehillä (ja yleensäkin nisäkäs-uroksilla) kaiken liikkeelle paneva voima, se on joskus syömistäkin tärkeämpi perusvietti.

Ketkä näitä maksullisia naisia käyttävät? Yleensä ottaen henkisesti heikot ihmiset, jotka eivät naista muualta saa tai joilla oma vaimo on lakannut antamasta. Toki humalassa sitten on näitä alle 5-kymppisiäkin "maistelijoita", jotka haluavat tietää, onko se maksullinen parempaa.

Itseään myyvä nainen on viimeiset pari vuosisataa ollut paheksunnan kohde, erityisesti kristinuskoon liittyvissä lahkoissa ja kirkoissa. Näiden katsotaan hajoittavan avioliitot ja huokuttelevan miehen riettauden pariin, josta kärsii vaimo ja lapset.

Kun tuota Keminmaan liikekeskuksen rallia on katsonut, onhan siitä häiriötä, varsinkin viikonloppuisin kun nuoriso pyörii samoilla sijoilla. Siinä heitellään kaljapulloja ym samalla keskellä olevalle leikkikentälle. Ja toisella puolella on koulu, josta lapset tulevat viettämään "hyppytunteja", kyydin odotuksia ym ostoskeskukseen.

Toisaalta, kuten MTV3:n raportissa oli, varsinainen "bisness" alkaa vasta klo 21 maissa, joten ei silloin enää ainakaan kunniallisten perheiden lapsia tuolla pyöri. Mutta rauhattomaksihan tämä tekee koko seudun. Miten ne humalaiset miehenjuokaleet, jotka sitten hortoilevat siinä pankkiautomaatin ympärillä hakemassa pillurahaa, on joskus oksennusta, joskus nuoret pyörivät näiden ympärillä, joskus romaanipojat siinä seassa.

Niin, tuntuu että suurin osa on laillani valmis hyväksymään nämä "kodinhoitajat" avuttomille vanhoille pojille, jotka eivät naista muuten saa, mutta nämä lieve-ilmiöt ovat kyllä minutkin saaneet vastustamaan tätä menoa. Toisaalta on parempi että nämä ukot täällä kotimaisemissa pyörivät maksullisten aikuisten naisten perässä kuin että ne menisivät esim thaimaahan, jossa on sitten toisenlaisia kauheuksia tarjolla. Siis mielummin tämä suomessa-muoto, mutta paikka pitäisi olla eri, ja nämä sutenöörit pois välistä, antava nainen saisi itse pitää rahat, jotka tienaa.

Toi maikkarin ohjelma antaa kyllä aivan erilaisen kuvan tilanteesta kuin ennen joulua julkistettu itä-prostituutiota käsittelevä tutkimus. Nyt kun jokainen paikan päällä käynyt tietää tilanteen, tietää samalla ettäei edes maikkarin uutisdokumentteihinkaan ole enää luottamista, nekään kun eivät ole objektiivisia, takaa paistoi tahallinen asioiden kärjistäminen ja uskonnollisten ryhmien ajamat aatteelliset opit.
  3. Potuttaahan se, kun telkkarikaan ei näy kunnolla kelkan mennessä talon kulmaa viistäen ohitse. Ja aamuyöstä sitten eivät pysy jäljelläkään vaan ajavat pihojen läpi naarmuttaen autoja mennessään, kun ovat maistissa niin pahasti.

Älkää nyt kuitenkaan ottako suoraan tällaista kurkuta kiinni, siinä saatte itse vain vaikeuksia. Tehkääpä niin, että tunnistakaa kelkkailija, 100%:sti. Kun tunnistatte keskustele naapureiden kanssa, häiritseekö heitäkin. Jos häirikkö on vanhempien kotona asuva teini, niin varmasti soitto vanhemmille auttaa, kerro asia suoraan ja reilusti. Kerro suoraan, että tämä häiritsee. Tärkeää on että kerrot nimesi ja myös muiden nimet, joita häiritsee, koska jos kyseessä on kunnan napamiehiä, se lyttää sut, ellei takanasi ole useampia ihmisiä.

Tämä on niin pieni paikka, että nämä "kirjoittamattomat" viestit kyllä menevät perille jotain kautta. Tervejärkinen aikuinen/suku saa lapsensa ruotuun, täysi-ikäisenkin. Tämä on sikäli inhottava tapa että kun kaikki asian tietävät, eräänlaista häpeäähän se on, toisaalta sehän se tarkoitus onkin, luetaan törttöilijälle yhteisön säännöt hiljaisella painostuksella.

Se että kerrot nimesi, on tärkeää, koska ainakin osa kyllä arvostaa suoruutta, toki on näitä kusipäitä meidänkin kunnassa, joiden mieleen ei edes mahdu toisten ihmisten kotirauha...

Mutta siis reilu ja rehti toiminta tässä on parempi kuin jäynän teko tai kapakkatappeli. Poliisille lienee turhaa ilmoittaa, ei ne virallisesti voi oikein mitään tehdä. Toki olihan meillä kerran pari vuosikymmentä sitten poliisi, joka kyllä soitti vanhemmille "epävirallisesti", minunkin nuoruuden toilailuista, että tästä on nyt tullut useampia valituksia. Minut pistettiin kyllä sitten kotona tilille teoistani... Eikä ole toiste tarvinut poliisin soitella.
  4. haistattelijoille vastataan kirjoitetulla tavalla, asetutaan kirjoittajan älykkyyden tasolle, että edes osa siitä viestistäni menisi perille nuppiisi, toki tuota vittu-paska-anaali-tekstiä en yleensä kirjoita, sehän kertoo vain että ole 1990-luvun lapsi. Et sinä poloinen kuitenkaan ymmärrä jos kirjoitan ymäristön tuomista sosiaalisista paineista persoonallisuuden kehittymiseen ja käytettyyn kielelliseen ilmaisutapaan ja tapaan viestittää mielipiteensä julkiselle palstalle.

Ei tuo kielikään itsessään ole paha, jokainen kertoo asian kuten pystyy, nykynuoriso käyttää "niinku" ja "vittu" - täytesanoja (joo, vittu on tässä yhteydessä normaali täytesana). Tärkeää on se asia mitä yrittää kertoa. Mutta kun viestien taso on "haista anaali, vitun runkku" ilman muuta kerrontaa, se kertoo lähinnä vain kirjoittajan mielentilasta, asiasta riippuen myös mielipiteestä. En usko että rekisteröintipakko näitä viestejä poistaisi, kyllä pitäisi olla valvoja tai vastaava, joka näitä siivoaisi käsin.
  5. Kyllähän minäkin äänestän jaloillani. Viimeksi Prismassa etsin ns jeesusteippiä (hopeateippi, jesari, ilmastointiteippi), mutta en vain löytänyt, en millään, eikä puoli yhdeksältä illalla ollut keneltä kysyä. Vein siis jo koriin ottamani maidot takaisin ja poistuin kaupasta. Onneksi Tamppis oli auki, sieltä löytyi, tosin sitä huonompaa laatua, mutta kelpasi minun tarkoituksiini hyvin. Sieltä sitten ostin myös ne maidot.

Oikeasti, jos saatte mielestänne huonoa palvelua, kannattaa ensin kääntyä myymälän esimiesten puoleen. Jos asia ei tunnu ratkeavan, itkekää sitten täällä. Ja kannattaa muistaa, että sillä myyjällä on työaika yleensä vain siihen asti kun kauppa on auki. Sen pitää siinä aukioloaikana hoitaa tavarat esille, hinnoitella, viedä roskat ja hoitaa muitakin "ei myyntitilanne" - töitä.

Ja tuota, se oma asenne... Kuinka happamana itse menet kauppaan. Minua kyllä on palveltu aina, oikein hyvinkin. Mutta ei minulla olekaan tarvetta nipottaa. Jos et ole tyytyväinen, vaihda kauppaa. Tamppis on kuitenkin "lähikauppa" vielä yli tuhannelle kemiläiselle ja minä n kerran kuussa käyvänä olen ainakin tyytyväinen, se on minun tarpeissani löytänyt sopivan rakosen.

Kannattaa myös muistaa halpa-kauppojen toimintaperiaate, eli myytävät tuotteet ovat hinta-haitarin alapäästä ja ne asetellaan myymälään suoraan lavoineen. Meillä on kohta muutenkin vähemmän näitä halpakauppoja, kun tämän kuun lopussa TOKMANNI pistää ovensa kiinni keminmaassa, myymälän tavarat siirretään ouluun, edes alennusmyyntejä ei pidetä. Toivottavasti omistaja keksi tiloille hyvää käyttöä, tyhjänä ei ehjiä tiloja kannata seisottaa.