Vapaa kuvaus

eläke iässä.

Kotimaa: ---

Koulutus: ---

Ammatti: Eläkeläinen

Siviilisääty: Sinkku

Lapset: ---

Email: dearamulet@suomi24

Aloituksia

3

Kommenttia

13

1. Ikärasismia+en+ole+huomannut,+jos+sellaista+on+tapahtunut,+se+on+minulle+merkityksetöntä.Päin+vastoin,+juuri+pari+päivää+sitten+eräs+nuori+mies,+kun+tapasimme+ihan+asiallisissa+merkeissä,+kehui+minua+tyylikkääksi+ja+nuorekkaaksi!Siaksi+ihmistä+nimittävä+ihminen+voisi+katsoa+peiliin,+jos++samaan+sanaan+lisää+ikärasismin.Sika+on+siisti+eläin,+ihmisrakas+ja+rapsutuksista+tykkäävä.Ihmissikaan+en+ole+törmännyt,+en+varmasti+sellaista+edes+tunnistaisi.Tuttavapiiriini+ei+kuulu+rasisteja+missään+mudossa,+ei+väri,+eikä+ikä+määrittelyllä.Harmi,+kun+aloittaja+liikkuu+noin+"huonossa+seurassa"+jossa+aliarvostettaan+ihmisyyttä.Kannataisiko+miettiä+ketä+tapaa,+ette+tule+henkisiä+vammoja?
  2. Heippa+te+monenkirjava+vastaajajoukko!Harvoinpa+päivätansseissa+aviorikoksia+tehdään,+ne+tehdään+jossain+muualla!Olen+käynyt++sadoissa+päivätansseissa,+enkä+yhtään+"panoparia"+ole+niissä+nähnyt.Joka+haluaa+hakea+avioliittoonsa+vaihtelua+pettämällä,+se+hakee+sitä+mistä+tahasa,+ei+voi+syyttää+päivätansseja+ainoaksi+paikaksi+mistä+seuraa+etsitään.Toisekseen,+missään+ei+ole+niin+hyvä+tavata+uusia+ihmisiä+kuin+tanssipaikoilla,+ilt-,+tai+päivätanseissa,+molemmissa+on+tullut+käytyä+ja+käyn+edelleenkin.Joskus+olen+mennyt+seuralaisen+kanssa,+mutta+kun+en+ole+pariutunut,+en+pidä+seuralaista+kädestä+kiinni,+hän+tanssii++muiden+kanssa,+kuten+minäkin.+Haki+toki+minuakin,+mutta+minä+harvemmin+häntä.Olen+tavannut+eläkeläistansseissa+monen+alan+ammatti-ihmisiä.+Harvemmin+siellä+on+kukaan+toki+esittäytynyt,+mutta+kun+on+puheeksi+tullut+ammatti,+niin+laidasta+laitaan,+akateemisiakin+joukossa.Itse+kuulun+järjestöön+joka+järjestää+päivätansseja,+sielä+vasemmalle+kallistuvasta+joukosta+on+enemmistö+tanssikansaa,+toki+heissäkin+johtajia+ja+opettajia,+maistereita+ja+jopa+kunnallisia+virkamiehiä.Minulle+ei+ole+tanssittajan+koulutuksella,+eikä+ammatilla+mitään+merkitystä.+Kaikki+me+syömme+samaa+ruokaa+syödessämme+ja+ulostaminen+on+jokaisella+sama+tapa,+ei+siinä+tittelillä+ole+merkitystä,+vai+onko?En+ole+sitten+nuoruuden+aikojen+huolinuta+tansseista+saattajaa,+ja+silloin+kun+huolin,+hänestä+tuli+aviomieheni.Nyt+leskenä+eläessäni+en+ole+hakenut+tansseista+miestä+itselleni,+en+vapaista,+enkä+varatuista,+mutta+jos+tutustun+sellaiseen+uuteen+ihmiseen+joka+herättää+mielenkiinnon+henkisellä+tasolla,+voisin+jopa+ajatella+tapaavani+muutenkin+kuin+tanssilattialla.+Varatut+jätän+sivuun,+kolmas+pyörä+saa+rattaat+keikkumaan!+Tanssia+toki+voin+varatunkin+kanssa,+ja+usein+meillä+on+omissa+tansseissa+heitäkin,+tuttuja+molemmat+puoliskot,+tai+niin,+ettei+toinen+sairautensa+vuoksi+enää+tanssimaan+tule,+mutta+en+ole+havainnut+kymmenen+vuoden+aikana+heistä+yhdenkään+pitävän+mitään+"pettämispeliä"+oman+paikkakunna+päivätansseissa.+Ovatkin+muuten+hyviä+tanssittajia.Tämän+verran+tästä,+lisää+jos+kysytään.
  3. En+ole+aina+oikeassa,+mutta+en++aina+väärässäkkään+ole.Monia+aisoita+tunnen+paremmin+ja+niissä+olenkin+yleensä+oikeassa,+jos+tiedoista+on+kyse.Usein+uskon+tietäväni,+mutta+en+ala+väittelemään,+koska+en+tiedä+onko+luulemani+oikeaa+tieto,+vai+luulenko+vain+ja+uskottelen+tietäväni.+En+sano+tietäväni,+vaikka+uskon+tietäväni,+kun+joku+siitä+joskus+puhui.++Noinhan+useimmiten+on+tapahtunut+kun+keskustelijat+kinaavat+siitä+kumpi+on+oikeassa+ja+kumpi+luulee+olevansa+oikeassa,+eikä+kumpikaan+anna+periksi.+Johan+siinä+solvataan+vastapuolen+sukukin+pahmmillaan.Niin+monella+tavalla+voi+uskotella+ja+uskoa+olevansa+oikeassa+ja+kinata+toisen+kanssa+joka+kanssa+tietää+ja+on+oikeassa.Rivitalossa+asuva+omistaa+osakkeidensa+kautta+asuntonsa,+saa+myydä+sen+kenelle+tahansa,+ellei+yhtiön+säännöissä+toisin+mainita.+Ulkomaalaiselle+myyntiä+on+eräissä+yhtiöissä+rajoitettu+niin,+että+esim.+venäläiselle+ei+yhtiön+osakkeita+saa+myydä.+Yhtiö+omistaa+piha-alueet,+puut+ja+pensaat.+Niiden+hoidosta+päättää+yhtiökokous.+Jos+osakkaiden+päätöksellä'+on+annettu+isännöitsijälle+oikeus+päättää+pihalla+kasvavista+puista+ja+muista+istutuksista,+esimerkiksi+pihalla+liikkumista+haittaavat+puut+ja+pensaat,+viiden+kaatamin,+karsiminen,+leikkaaminen,+tms.+hän+voi+itse+päättää+toiminnasta.+Yleensä+asioista+on+kokuksessa+jo+puhuttu+ja+jokaisella+on+ollut+oikeus+sanoa+oma+mielipiteensä+suunniteltuihin+hoito,+ym+toimenpiteisiin.Samoin+on+kerrostalossa+osakkeita+omistavien+osakkaiden+päätösvalta,+saman+lain+mukaan.Rivitaloissa+voi+tulla+riitaa+siitä,+kuinka+oma+pieni+piha+hoidetaan,+häiritseekö+hoitamaton+nurmikko+ja+villiintyneet+pensaat+muita+asukkaita,+onko+pihalla+sellaista+tavaraa+joka+pitäisi+siivota+kiireemmin+pois+jne.++Riitaa+tulee+usein+juuri+noista+syistä,+rivitalojen+pienten+takapihojen+osalla+on+monta+käytäntöä+ja+monta+tapaa.+Toinen+hoitaa+kuin+kauppapuutarhaa,++toisella+koko+piha+on+kuin+viidakko.+Kumpi+parempi,+kumpi+on+oikeassa?Tarkoituksellisesti+olen+karrikoinut+asiaa+ja+lauseet+sen+mukaan.+Sekopäistä,+niin+tietenkin,+senhän+jo+joku+ennättikin+kertomaan.Olisihan+tätä+kerottavaa,+tuuli+on+hakannut+kattoa+jo+vuorokauden,+pihalla+lähtee+takki+päältä+ja+kovin+arveluttavaa+pysyvätkö+puut+pystyssä.Toivon+mukaan+tuuli+tyyntyy+ja+se+lumi+joka+on+satanut,+sulaa+pois+ja+ihmiset+jotka+menevät+Lappiin+ruskaa+ihailemaan,+näkisivät+loisteliaan+maaruskan.
  4. Niin se sanomani tulkittiin ihan väärin.En sanonut, että haluan varatun miehen, edes lainaksi, sitä en todellakaan tee, en edes ajatuksen tasolla.
    Tänne pitää nähtävästi kirjoittaa teksti kuin kansakoulun ainekirjoitus, ettei opettaja tulkitse väärin.
    Tarkoitin sanoa, että pettymys on suuri kun huomaa ihastuneensa varattuun ihmiseen!
    Toista kun ei tiedä, moni valehtelee ja paljastuu, rehellisyys kun ei todellakaan kuulu kaikkien aviomiesten perustapoihin.
    Ketään kun ei omista, niin lainaahan kaikki on, vapaat ja varatut, jos se niin otetaan.
    Aviomieheni petti minua, minä en häntä.
    Petettynä naisena tiedän millaiset tuntee nainen kokee saatuaan tietää pettämisestä, enkä iki maailmassa halua olla, enkä ole ollut, tilanteessa jossa mies olisi kanssani vaimoansa pettänyt.

Minun suhteeni, leskeyteni aikana, on tasan kaksi miesystävää, molemmat vapaita ja vapaita ovat edelleenkin, en sido, enkä halua tulla sidotuksi.
    Siitä halauksesta taas, halata voi vaikka ei ole suhteessa. Ja siitä tykkään, suorastaan odotan halauksia ja poskisuukkoja, antajaa vain ei ole yksineläjällä.

Tunteista muuten. Viha kuluttaa, on turha vihata, kateuskin on tunne, se näkyy palstoillakin, suru ja ilo kulkevat elämässä aina mukana, mutta huutamallakin saa joskus hyvää aikaan, vaikka se ei hyvä tapa olekaan. Minun tunteeni kulkevat hallitusti, olen sinut itseni kanssa, sama mitä mieltä täällä palstalla minusta ollaan.

Miinuksista en välitä, antakaa vain ja tuntekaa olevanne pikkuisen yläpuolella tällaisen miestennielijän, sehän nähtävästi olen sanottuani liian epäselvästi sanomiseni. Ketunhäntä kainalossa menen saunaan ja jätän tämän tunnepaljasteluni.
  5. Jotkut ihmiset ovat tunneköyhiä jo perusluonteeltansa.

Mikäli lapsena ei ole kokenut olevansa hyväksytty ja rakastettu, vaikka vanhemmat olisivatkin kasvattaneet ihan normaalilla tavalla. Kaikkia lapsia vain ei koskaan ole rakastettu, tai sitä rakkautta ei lapsi ole osannut edes kaivata, jos vanhemmilla ei ollut tapana helliä ja halia edes toisiaan.

Olen ollut läheinen ystävä henkilölle joka ei osaa kertoa tunteistansa, ei näytä niitä, eikä aina hyväksy edes pientä halausta. Se on vaikeaa, sekä hänelle, että meille ystäville.

Tunneköyhyys on itseänikin alkanut vaivaamaan, mutta pyrin olemaan avoin ja rehellinen, jos joju ihminen herättää minussa tunteita, kerron sen hänelle.

Tanssiessa vastapuoli herättää joskus ihan intohimon, silloin hienovaraisesti pyrin pitämään itseni kasassa, mutta joillekin sen voi jopa sanoa ja voimme iloita yhdessä, samankaltaisin tuntein. Ei pidä paikkaansa ettei iäkkäänä rakastuta. Kyllä vain ja kiihkeästi, mutta joskus kohde osoittautuu varatuksi ja pettymyksen tunne on yhtä raju kuin nuorenakin. Etten minä nyt tuotakaan saanut omakseni, edes lainaksi, kun ketään ei voi sittenkään omistaa.

Etsin hellyyttä, en niinkään suurta rakkautta, koska tämä ikä on siitä vaikeaa, ettei elämää enää kannata suunnitella vuosissa, vaan hetkissä jotka seuraavat toisiaan.
    Liian kauas ei kannata suhteen jatkumisen aikajanaa venyttää.
    Kun tänään, tässä hetkessä olemme yhdessä ja tunnemme hellyyttä toisiamme kohtaan, se riittäköön minulle, mutta eipäs ole ketään joka halin antaisi tai suikkaisi suukon poskelle.
    Meitä on liikaa yksinäisiä jotka emme kohtaa toista yksinäistä.
  6. Tavatessa ihmisen ulkoinen olemus kiinnittää ensiksi huomion ja olen pannut omassa elämässäni merkille, että se ensimmäinen syntynyt mielikuva ihmisestä perustuukin juuri ulkoisiin asioihin. Hyvin itserakkaalta vaikuttava ihminen osoittautuukin usein ontoksi sisältä. Hyvä itsetuntokaan ei saa ilmetä kopeutena joka on väärää ylpeyttä.

Seuraavaksi kiinnitän aina huomioni silmiin. Mikäli ihminen uskaltaa katsoa suoraan silmiin keskustellessaan se osoittaa hänen olevan sinut itsensä kanssa. Sellainen ihminen kiehtoo aina ja ystävyydessä avoimuus on tärkeää, sitä se on rakkaudessakin, mutta rakkaudessa silmien muukin kertoma on merkityksellistä.

Arka ihminen peittää katseensa paeten suoraa katsetta. Se ei aina merkitse ihmisen tietämättömyyttä tai huonoa tapaa, usein se on merkki perusluonteesta. Arankin ihmisen sisin voi olla täynnä lämpöä ja viisautta kun häneen pääsee tutustumaan lähemmin. Omissa ystävissäni on monta ujoa ja arkaa, omien kompleksiensakin kanssa taistelevaa kultaista ihmistä.

Varakkuuteen ei mielenkiintoni yllä. Tyhjä takatasku ei merkitse niin paljon että hänen sijastansa joku miljoonillansa leveilevä voittaisi minun mielenkiintoni mikäli meillä muuten ajatukset kohtaisivat toisensa.

Ulkoisessa olemuksessa ei nenän koko tai hartioiden leveys merkitse mitään jos niiden kantaja on ajatusköyhä. Kyllähän niitä leveitä harteita voi ihailla ja nuorena ne olivat eräs ihailunkin kohde, kuin ihminen joka ne omistaa, olisi parempi kuin naapurin laiha Matti.

Kaiken kaikkiaan minun ihailuni kohteella on ajatuksia, hän osaa keskustella, ottaa minut huomioon tasavertaisena ja arvostaa myös itseänsä. Ulkonäöllä tai yhteiskunnallisella asemalla ei ole tärkein merkitys, herra tai narri kun kohtaamme samojen elämänarvojen kunnioituksessa ja toinen toisemme viatkin hyväksyen.

Koskaan ei tiedä mistä ja milloin amorin nuoli kohti ammutaan, mutta kohtalolla on aina sormensa pelissä. Missä kuljemme ja ketä kohtaamme määrää usein onko edes mahdollisuutta jäädä rakkauden koukkuun.