Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
j.pellervoinen
profiilit
j.pellervoinen
j.pellervoinen
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
274
Kommenttia
1718
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Minusta kannattaisi kuitenkin muistaa, että kunnallisvallit ovat eri asia, kuin eduskuntavaalit.
Kunnanvaltuutetuiksi pitäisi valita henkilöitä, joilla on ymmärrystä maakunnallisien asioiden hoitoon jopa puoluerajoista riippumatta.
Eurot, muiden maiden tukemiset ja EU:sta eroamiset kannattaisi unohtaa hetkeksi, koskai niistä ei kunnanhallituksissa tai -valtuustoissa päätetä.
05.08.2012 09:30
Vaikka se pallosalamajuttu nyt tulee kerrottua hymyssäsuin, niin kyllä se silloin oli muistaakseni aika uhkaavan tuntuinen.
Hyvää jatkoa sinullekin vaikkapa olympialaisten merkeissä
04.08.2012 19:24
Moi Ruuneperi.
Ihan sattui silmään tuo aloituksesi kappale:
"Hiukan pengoin tietoja pallosalamasta ja paljastui, että tuo ilmiö on lähinnä huuhaata, tuskin todettua."
Minä olen sellaisen pallosalaman nähnyt ja minusta se ei ollut huuhaata, eikä mikään enkelin ilmestyskään.
Se pallo tuli kesämökkimme puhelinjohtoa myöten aika rauhallisesti, eikä lainkaan niin kuin salama taivaalta.
Kun se saavutti mökin, seinä kuului kova rasähdys ja sillä siisti. Puhelin oli toki irti silloin seinäkoskettimesta, niin kuin maalla aina tehtiin, kun oli ukonilma.
Toi huuhaa ajatus johtuu varmaan siitä, kun ihmisvoimin ja älyllä ei ole pystytty matkimaan tuoata ilmiötä.
04.08.2012 14:52
Ampiaisten pesämättääseen tyrkkäsin eilen käteni.
Ei ne tykänneet siitä olenkaan ja ryhtyivät taistoon julmaan.
Nyt on kädessä kunnon punotus ja turvotus, mutta ei onneksi kipua ollenkaan.
Minä en ole vihainen, miksi olisinkaan, niillähän oli oikeus pesänsä puolustamiseen.
Minäkin hirmuilisin, jos minun kotiani joku tulisi luvatta sysimään.
03.08.2012 14:48
Taitaa olla niin, että hyvinvointi ei tee huippuliikkujaa.
Parhaat juoksijat jne. taitavat olla niitä, joita vanhemmat eivät lapsena kuljettaneet autolla kouluun ja harrastuksiin, vaan itse täytyi kävellä ja laukku kantaa.
Köyhät lapset eivät kai myöskään saa syödäkseen ylenmäärin herkkuruokia, vaan ihan tavallisia näläntyydyttäjiä.
Siltä pohjalta on sitten hyvä lähteä nuorena ponnistamaan kohti saavutuksia.
03.08.2012 14:39
Kuinkahan vähän siellä olisikaan ottelijoita, jos joka maasta lähetettäisiin vain sellaiset urheilijat, jotka varmasti voittavat?
Tilastoja katsellen olympialaiset eivät olisi mikään kansojen urheilujuhla.
Toisaalta, täytynee ymmärtää lapsukaisten vanhempia, ohjaajia ja valmentajia.
Millä ilveellä he saisivat meidän vähätkin urheilijanuoret tekemään enää mitään, jos tavoite olisi niin mahdoton, ettei sitä voisi millään saavuttaa?
03.08.2012 10:07
Monesti on ihmetelty, miksi eläinkunnan lihansyöjät eivät ole kuolleet sukupuuttoon, ne kun syövät mielellään nimenomaan pilaantunutta lihaa, siis ihmisen mielestä.
Kysymys taitaa olla ihmisen omasta keksinnöstä, muovista.
Umipinaiseen kelmuun kun lihan tai kalan kääräisee, niin johan listeriat kohta tykkää.
Se siitä virheellisestä säilönnästä.
02.08.2012 12:49
Tänään taas mietin tuolla metsässä, että on se kiva, kun asuu urbanissa yhteiskunnassa.
Sehän meinaa, että ne muut ei käy metsässä, koska se ei sovi kaupunkilaiselle.
Minä ajoin kotoa polkupyörällä suunnilleen 2 km ja sitten kävelin metsään noin 200 m ja aloin kerätä mustikoita.
Ympärillä oli omakotitaloja, rivitaloja ja kerrostaloja, siis tuhansia ihmisiä parin kilometrin säteillä.
Pari tuntia ja pari litraa. Ei siinä työmies palkoille pääsis, mutta näin eläkeläisenä kun poimin, niin tuloahan se on, jos menisin samat tuolta marketin sisätorilta ostamaan.
Suurin syy siihen keräilyyn oli kuitenkin se, kun metsässä haluan käydä.
En siis taida olla urbani kansalainen.
PS. Ainakaan minun metsässäni mustikat eivät vielä ole, kuin osittain keräilykypsiä
25.07.2012 15:41
Unitautia EU;ssakin. Ne ei tiedä mitä päättivät siitä kuka saa ensin kerätä saatavasna pankkien roskakasoista.
Meillä täällä Suomessa ollaan jo totuttu, siihen, että kun noita kolmikantasopimuksia kiireessä yötämyöten tehdään, niin sitten kun ne päättäjät heräilee iltapäivällä ja alkavat lukea, mitä ovat yöllä puolinukuksissa päättäneet, niin ne rupee huutamaan, että eihän me noin päätetty ei varmasti ja sitten perustaa komitean miettimään mitä ne nukuksissa oiken päättivät.
Viimeisn kina oli kai se kolmen päivän koulutus.
23.07.2012 20:37
Jukka Kajavasta en muista tuota mainintaa, vaikka olihan hän aika tiukkapipo teatterikriitiikkona.
Sensijaan Seppo Heikinheimo, musiikin kriitikko, mainosti itseään sillä. että uskaltaa lopettaa alkavan muusikon uran, jos huomaa, ettei siitä mitään tule.
Väitti näin säästävänsä yhteiskuunan varoja ja lapsosia mielipahalta ja pettymyksiltä tulevassa elämässä.
Molemmista voisi kai sanoa, että jos ei pärjää valitsemallaan taiteen alalla muuten, niin ainahan voi ryhtyä kriitikoksi.
23.07.2012 20:22
No oikeastaanhan tämä juttu juolahti mieleeni, kun nuo kuntauudistajat sanoivat tohkeissaan, että jos yksikin kriteeri jää täyttymättä, niin.....
Ja Kauniaisissa on vain alle 10 000 asukasta, eikä heistä monikaan ole Kauniaisten alueella töissä. Ja mitenkähän olisi noiden terveyspalvelujen kanssa, jos Jorvin sairaala ei olisi heti Espoon rajan toisella puolella.
28.06.2012 18:48
Joskus 70-luvulla kiertelimme Kreikan nähtävyyksiä, eli siis raunioita, oikein tosissamme.
Jossain vaiheessa muistan kysyneeni oppaaltamme, hänen esitelmöityä ja ylistettyä tuota hienoa maata, mitähän kreikkalaiset itse ajattelevat siitä, että maa on tuollaisen mahtavan kulttuurivaiheen jälkeen tässä kunnossa?
Muistan oppaamme sanoneen, että kreikkalaiset eivät tiedä historiaansa tai sitten sukevat vain silmänsä.
Nyt alan vihdoinkin ymmärtää sitä matkaopastamme.
17.05.2012 14:01
Kyllähän minä eilen mietin, että herään aamulla aikaisin ja juoksen tänne keittämään teille, kiltit äidit ja mummit, kunnon Äitienpäiväkahvit, mutta nukuin pommiin ja tässä sitä nyt ollaan ja toivotetaan ainoastaan
HYVÄÄ ÄITIENPÄIVÄÄ
13.05.2012 08:47
Morjes taas.
Palaan tuohon taannoiseen (6.5.) kahvivesikyselyyni.
Kiitos kaikille kantaa ottaneille.
Arvasin oikein, kun oletin täältä asiantuntemusta kahvin keittoon löytyvän.
Edelleenkään en ymmärrä, miksi vesiputkessa seisova vesijohtovesi voisi olla puhtaampaa naapurin kohdalla, kuin meidän.
Ehkä se on vain niin, että sitä on turha yrittää ymmärtää näillä miehille suoduilla yksiputkiaivoilla. Ehkä on parasta, ettei yritäkään ymmärtää, vaan uskoo vain.
Se on minullekin selvä, jos kylmemmästä vedestä tykkää juomavetenä, niin sen kun lorottaa, kunnes kylmenee.
Ai niin, se mykkäkoulu.
Siinä kävi niin, että kun olin tuolla jossain pyöräilemässä, niin huomasin kedon valkoisenaan vuokkoja. Niitä sitten keräsin kouran täyden nipun ja vein ne kotiin.
Vaimo oli sillä aikaa ottanut sen vesikannun jääkaapista pois.
Tänään jo suunniteltiin, millaiset kukat tuolla parvekkeella viihtyisi.
08.05.2012 15:12
Huomenta kaikille.
Innostuin taas pitkästä aikaa pukemaan ylleni oikein omat kuteet noiden iänikuisten kunenviittiny loimien sijaan, eihän niiden kanssa kehtaa tuttujen luokse kyläilemään lähteäkään.
Ihan tulin tosissani kyselemään mielipidettänne teiltä kahviasiantuntijoilta asiassa, jossa vaimoni kanssa jouduimme mykkäkouluasteelle.
Vaimoni sanoi tässä eräänä aamuna, että ota kahvivesi sieltä jääkaapissa olevasta kannusta, siitä tulee parempi kahvi.
Minä tietysti kysymään, että mitä vettä se on?
Se on illalla hanasta otettua vettä, mutta silloin se ei ollut yön yli putkessa seisonutta.
Mykkäkoulu alkoi siitä, kun minä koetin todistaa, että täällä pääkaupunkiseudulla ei voi saada muuta, kuin putkessa seisonutta puhdasta vettä. Ei se miksikään muutu, vaikka sitä yö yli jääkaapissa jäähdyttää.
Olisi pitänyt jättää todistamatta.
Sanokaapa, tuleeko aamukahvi paremmaksi jääkaapissa jäähdytetystä vedestä?
Minä en sitä huomaa, mutta minun suuni onkin tunnetusti tuohesta, hajuaistista puhumattakaan.
06.05.2012 09:54
Osataan sitä muuallakin.
Olen katsellut TV2.n iltapäiväsarajaa Viinitilan keisari, jossa itävätalaisen kaupungin pormestari yritti ostaa kaupungille isoa vanhaa ja arvokasta kartanoa ja kunnostuttaa sen kaupungin varoin jonkinlaiseksi kongressi ym. tilaksi.
Kas kummaa, kun sopimuspapereita luettiin tarkemmin, niin ilmenikin, että kaupunki saa kyllä maksaa kulut, mutta pormestarin ja kamujen omistama osakeyhtiö käärisi tulevaisuudessa voitot.
Ihan tuli Guggenheim mieleen täällä Helsingissä.
03.05.2012 12:27
Vielä jatkaisin, jos sallit hyvä Ruuneperi, niin minustakin tuntuu pahalta, että ne äijät jakoivat rahoja, jotka eivät olleet heidän omiaan, vaan maksamattomista laskuista ja maksamattomista veroista kertyneitä rahoja.
Itseasiassa ne rahanjakajat olivat varkaita, vaikka sitä hienoissa piireissä sanotaankin veronkierroksi ja laskujen maksukyvyttömyydeksi, joista seuraa tietysti aikanaan konkurssi, joka sitten yritetään selitellä huonojen suhdanteisen yms. aiheuttamaksi.
21.04.2012 10:46
Niin ja eiku eiku
Eräillä tuttavillani, terveisiä heille, jos lukevat tätä, oli vene, jonka nimi oli Eiku, koska purjehdittaessa se oli kuulema yleisin sana.
16.04.2012 11:47
Joskus, kauan sitten, kun minuakin opetettiin puhumaan yleisön edessä tähdennettiin, että arabialaisia pitää välttää. Tarkoittivat silloin sitä örinää, jota jotkut puhujä pitävät miettiessään, mitä sannoisivat seuraavaksi.
Edelleenkin sellainen örinä häiritsee minua.
16.04.2012 10:43
Monet ovat läpeensä asti kyllästyneitä (mitähän tuokin tarkoittaa?) noihin sairaalaohjelmiin.
Niissä taitava kirurgi, tai joku muu spesialisti, hoitaa vaikean tapauksen simbsalabim tyyliin ja palaa sitten arjen harmauteen ja siviilielämän kurjuuteen ihmissuhdeongelmineen, joita työyhteisön romanssit kehystää.
Kaikki tiedetään, että ainakin Suomessa, keikkalääkärit painaa tukka putkella sairaalasta toiseen suurilla Bemareillaan, keräämässä suurta liksaa, itselleen ja vielä suurempia verottomia voittoja työnantajansa, ulkomaalaisen firman omistajille.
15.04.2012 09:08
5 / 86