Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
mallu0
profiilit
mallu0
mallu0
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
36
Kommenttia
45
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Oon ite rv24+6 ja jatkoin salilla käymistä vasta 2vkoa sitten(viimeks käyny ennen raskautta)koska alussa oli pahoinvointia ja en ole sittemmin kerennytkään/jaksanut. Nyt teen kevyitä sarjoja käsille ja vähän jaloillekin. Kunhan ei mitään repiviä liikkeitä ainakaan tee! Ja vatsoja en tee ollenkaan.. syviä koitan ettiä aina kotonakin ollessa :D Ja sivutaivutuksia. Mutta tosissaan rauhallisella meiningillä. En ite ainakaa uskalla etes riskeerata mitään.. tulee ihan hyvä mieli kun käy etes jotain vemputtelemsassa siellä :D Ja sitten lisäksi kävelylenkeejä. Selkä on itsellä välillä niin kipeä,että ei välillä oikein kykene mitään tekemään. Mutta oman tuntemuksen mukaan, niinku yllä jo on siitä puhuttu :) Mukavaa loppuraskautta!
20.05.2014 08:12
Moi. Mulla olis la.3.9. ja tyttöä myöskin epäilivät.. :)
Hurjaa,että teillä nuin pienet ikäerot lapsilla! Meillä esikoinen on 3.
Raskaus on sujunut iha nhyvin alkupahoinvointia,alaselkäkipuja ja mahan turvottelua lukuunottamatta :D Maha on kasvanu paaaaljon nopeemmin kun esikoista odottaessa..aluksi olinkin ihan hämilläni ja peloissani asiasta, mutta nyt kannan masuani jo ylpeydellä :D
27.04.2014 08:30
En oo asiantuntija,mutta olen kyllä lukenut,että syömishäiriöön sairastunut saattaa saada vähän huonommin lapsia.. mutta sulla siis on ollu tosta paranemisen jälkeen normaali syöminen/liikunta? Ite sairastin bulmiaa nuorempana,mutta en tosiaa niin pahasti,että olisin joutunu sairaalahoitoon.. mutta tuntui etten pääse siitä kunnolla mitenkään eroon,vaikka koko ajan yritin. Nykyään kammoan oksentamista! :D Mulla se ei ainakaan vaikuttanut raskaaksi tulemiseen, mutta tolainen raju häiriö voi vaikuttaakin?
Ja kuulemma raskausaikana voi puhjeta syömishäiriö uudestaan tai ainakin lievempänä. Joten siitä kannanttaa heti mainita neuvolasa,mikäli tulet raskaaksi-
Toivon todella teille lasta ja tervettä elämää :)
26.03.2014 11:44
Okei, varmaan itekkii kannattaa jättää stressaaminen vähemmälle.. mutta kyllä ahistaa aikalailla :( Tai sit pitää lampsia neuvolaan valittamaan vaivaa :D Mutta tosiaan jokainen raskaushan on erilainen..pelottaa vaan tuleeko mulle ihan jättimaha ku jo nyt iso. uh ja oh :/
26.03.2014 11:26
Kuulostaa niiiin samalta! Miekii oon nyt koittanu vältellä kaikenlaista,mut ei tullu tepsivän. Eikä syömättäkään pysty olemaan tässä elämän tilanteessa :D Mutta koitamme jaksaa tämän vaivan kanssa. Pääasiahan se on,että vauvalla on kaikki ok! :)
17.03.2014 07:30
Täällä olis yks :)
Odotan innolla mahan OIKEETA kasvamista,nyt ollu lähinnä turbotusta,niin että näyttää kun oisin pitemmälläkin raskaana.. ei siis vielä kohdun kasvusta johtuvaa kasvua..mutta sitä ootan innolla :D
Ajatukset on onnellisia,välillä pelottaa eri asiat hirveesti.. mut koitan aina olla sitten ajattelematta niitä pelottavia,etten stressais kauheesti.. :O
OIreita tällä hetkellä: Mahan turvotus iltaa kohti, ruoka-aine mielitekoja ja häntäluun/alaselän kipuilua. Pahat olot onneks häiveni heti 12vkn jälkeen.
Muitakii ois kiva lukea! Ja kerrohan itsekin äityliini jotakii :)
12.03.2014 17:27
Pitää nyt ainakin niitä nopeita hiilareitä välttää ja kuulostella milloin minkäkin syömisen jälkeen alkaa tuntumaan turvotusta. En tosissaan pysty ruisleipää jättämään kyllä enkä hedelmiä.. :/ Mutta kiitosta kaikille! Ja ps.vettä koitan kyllä litkiä aina kun muistan ja mahd.paljon!
05.03.2014 14:18
Voihan nyyh,kohta ei voi mitään syödä tai juoda,mitkä normaalisti kuuluu mun ruokavalioon-juurikin maito ja ruisleipä. :D Mitä mie sitten syön..jotkut väittää että hedelmissäkin on niin paljon sokeria,ettei niitäkää pitäs syyä. Eikä raskausaikana suositella laihuttamistakaan.. ja tuskin paastoa.. mutta kaikkea on vähennettävä/luovuttava,että pystyy olemaan tämän mahan kanssa. On outoa,melkeen ihan huolestuttaa,jos tää ei olekaan normaalia.... :(
05.03.2014 06:50
Kvvk: Tiedostan kyllä sen..ja olenkin aina ollu hiilarihiiri ja nyt raskausaikana tuntuu,että makea maistuis normaalia makoisemmalta ;( Ja yritänkin tässä pikkuhiljaa niitä vähentää..ihan se jo ois muutenkin hyvä, ei pelkästään sen pallomahan takia.. Mut mä yritän, yritän! :) Ja toivon että helpottais se masuonkelma ainakii jossai vaiheessa..aika inhottava muuten.
04.03.2014 14:44
Sama pallomaha mullakii yleesä iltaisin ku on päivänmittaan syöny.. kamala olo kyllä :( Ja just se kaupassa käynti on kyl hankalaa,ku ei tiijä lentääkö se laatta vai ei..tänään oli pitkästä aikaa ihan ok olo ja pääs kauppaankin. Olipas luksusta ;)
23.01.2014 15:53
Uuh, mulla menossa vasta vk8+1. :O Kamala jos nuinkii kauan joutuu potemaan.. Tsemppiä!
23.01.2014 15:50
Jeps, piilolihakset! ;D
27.07.2012 10:46
Ihana ois vaihtaa ajatuksia,tunteen purkauksia, päivän kuulumisia kanssas.. jos jaksat ja huvittaa,, mailaa: mallu0@suomi24.fi
23.05.2012 15:00
anteeksi kun kysyin.
12.01.2012 16:45
Taitaa olla vahvasti puolesta ja vastaan ihmiset näissä(kin) asioissa..
Ite ainakin yritän mahollisimman hyvin onnistunutta matkaa,varmaan vanhemmistakin kiinni saako laspet aisoihin..tuskin ne huvikseen 10h huutaavat..että eiköhän sillekin liene syynsä..
15.11.2011 12:41
Ei minunkaan mielestä vauva niinkään kärsi siitä hoidossa olemisesta... Mutta tuntuis se vähän ankeelta ja oudolta varmasti lapsestakin olla yhtäkkii nii pitkiä päiviä muualla ja kotona kerkeis tyyliin vaa illalla pari tuntia olla perheen kanssa ja nukkua..
Ja minun mielestä ois aikaisintaan hyvä laittaa lapsi hoitoon tosiaan vuoden ikäisenä,mutta miksei 3vn astikin kotona.. tosin jo viimeistään sillon hoitoon, ku varmasti tarttee ikäistensä seuraa jo sillon!
Täs nyt ite kattelen sen pari kuukautta, jotta raaskinko vielä 10kk:nakaan vielä laittaa vai vasta silloin 1v:) Tosin rahatilanne siihen vaikuttaa hyvinkin pitkälti.. :(
18.10.2011 15:51
Ok,eli eivät oo kakoneet tavallista puuroa? Ehkäpä kokeilen itsekin jo:)
27.09.2011 16:52
Mulla oli kans tota kirvelyä/polttelua raskauden aikana(varsinkin loppupuolella) seksin jälkeen..kun sen jälkeen musta tulikin jotain valkoista paksua vuotoa..en tiiä mitä se oli,mut joskus se kirveli vähän miestäkin..ajateltiin että se on jotain paksumpaa valkovuotoa.. ku ainaki terkkaril vaa sanovat et on valkovuotoa,niiku pitääki,että limakalvot pysyy kosteina.. mut en sit tiedä mistä se polttelu tuli..mut se lähti kyl heti pois,kun pesi..eikä muilloin vaivannu ku vaan seksin jälkeen:) Outoa tosiaan, mutta synnytyksen jälkeen ei oo ollu kyllä moista..heh,ainaka vielä! XD
27.04.2011 07:30
Minä oksensin synnytyksen jälkeen ja kyllä ihan viimeiseen pisaraan(mitä ny yleensä olin päivällä pystyny syömään..lähinnä juonu..)Oli kyllä niin heikko ja huono olo synnytyksen jälkeen, etten juuri muista paljoakaan synnärillä olosta..:/
Olin ihan varma että oksennan pitkin synnytystä, mutta taisin olla niin täysillä mukana koko synnytyksen ajan,että ykä tuli vasta työn jälkeen:)
En tiennykkään ett oksennuspelollekin on oma nimike!(vaik kai sitä kaikille kammoille on:)koska yhellä kaveri pelkää kans oksentamista..
Tsempiä!!Eikait ne kaikki oksenna:)
14.04.2011 09:38
Kiitoksia vastauksistanne..
En oo toisaan tienny ettei vellejä sais tai siis suositeltas antaa..:/Muutakun sen tavaksi jäämisen takia.. ihan niinkuin tuttikin..mun mielestä?
Mutta eikait siitä mitään vaaraa ole sentään, jos vaikka iltaisin just sitä velliä antaiski nii kauan enneku saa puuroja rueta antamaan?
Ite ajattelin kans 3kk jälkeen alkaa maistuttamaan vellejä.. Saako sitä perunaporkkana velliä kaupasta vai ootko ite tehny?
Mutta pääasia että sain kokemuksianne kuulla ja kaikkihan sitä etenee omalla tavalaan:)
06.04.2011 11:44
1 / 3