Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

101

Kommenttia

419

1. Jarin hotelli voisi hankkia pyh!ille oman nikin, kun pyh! ei näytä itse sitä osaavan tehdä.

Joten Jari, tee nyt joulun kunniaksi yksi helppo laupeudentyö!

Ei se ole kiellettyä adventistillekaan.
  2. Palautetta:

- En ole Hirvas enkä edes tunne kyseistä henkilöä.

alex.kasi väitti:

"Minä joka en ole adventisti - mutta en uskoni vuoksi voi tai halua valehdellakaan - tiedän kuitenkin että adventistien koko pelastus ajatus perustuu Jeesuksen antamaan lunastuskuolemaan .. se on adventismin kulmakivi.."

Kommentti:
    vaikka alex ei halua valehdella, hän kuitenkin antaa väärän todistuksen, ainakin jos tarkastellaan "adventtisanomaa" Suomessa vuosina. 1960 -80.

Siltä ajalta minulla on adventistisia painotuotteita järkyttävän iso määrä.
    Ja engallinkielisiä löytyy Pääjohdon arkistosta vaikka kuinka paljon lisää.

Siitä vaan Alex laskemaan, kuinka usein noissa esiintyy nimi Jeesus ja kuinka monta kertaa Ellen, White, tai jonkin sellaisen kirjan nimi, jonka kannessa komeilee tekijän kohdalla Ellen (G.) White!

Lopputulos saattaisi hätkähdyttää Alexiakin.

Ja muistuu mieleen eräskin pastori, joka mielipuheenaihe sapattikoulussa oli sisarten nutturattomat kampaukset. Siitä ne siskot, jotka tunsivat joutuneensa puhujan kaltoin kohtelemaksi, ryhtyivät napinoimaan sanoen, ettei joka naisella hiukset kasva niin pitkiksi, että niistä nutturan saisi.

Eli sille edesmenneelle pastoriveljelle nuttura oli tärkeämpi saarnan aihe kuin Jeesus.

Jos Alexin mielestä Jeesusta nykyään adventtikirkossa huomioidaan enemmän kiuin minun siellä ollessani, kysyn kainosti, milloin muutos alkoi ja joko se on loppuun saatettu.

Olen muuten ollut Adventtikirkossa jäsenenä muutamassa johtokunnassa ja toimikunnassa, joten en ole ihan tietämätön noista vanhoista "hyvistä" ajoista.