Kyllä me olemme koulutusta saaneet!

levollinen_mieli

Turha väittää muuta. Ja voinpa sanoa, että varsin oppineita ovat pastorimmekin. Koulutukseen kuuluu mm. osata alkukielellä Raamattua alkukielellä ja tuntea kirkkohistoriaa!

Lisäksi onko muilla kirkoilla niin vahvaa opetustoimintaa seurakuntakokousten yhteydessä? Muissa kirkoissa vaan lauletaan ja kuunnellaan musiikkia!

10

60

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Täyttä hepreaa

Osaako joku sanoa mistä laitoksesta ja miltä osastolta nämä viestit tänne palstalle pulpahtelevat? Kun ne ovat niin älykkäitäkin, että ihan päätä huimaa... Onkohan kyseessä joku "erikois"lahjakkaiden opinahjo, kun tuota tietoakin on heihin upotettu näköjään niin että ihan yli pursuu ja on muillekin jakaa.

Olisiko aloittaja halukas aloittamaan kanssani hepreankielisen kirjeenvaihdon?

• Hei-

Katselin juuri kirjastosta "Täyttä Hebreaa" kirjaa ja yliopiston sivujen opetusohjelman tietoja koskien alkukielien hebrean, kreikan ja latinan opetusohjelmaa joita teologian kand tutkintoon kuuluu.

On ollut hiukan mielenkiintoa asiaan- mutta ongelman muodostaa käytännön opiskelussa se että jos ajattelenkin asiaa että voisin nuo alkukielet opiskella, minun pitäisi istua melkein 1000 km junassa per/ luento.
        Luentoihin on välttämätöntä ja pakollista osallistua alkukielien opinnoissa.

Kamalalta ne näyttävät ne kurssit, mutta tarkoitushan niissä on että osaisi apuvälineiden kanssa tulkita kieliä- siihen valmennetaan.
        Mutta toisaalta minulla on kaksikin sarjaa sanakirjoja missä näen miten hebreaa ja kreikkaa on käännetty Raamatun jakeissa ja pystyn sanojen kääntämistä sanojen
        merkityksissä vertailemaan tämän pohjalta, eli pärjään maallikko-kotitarpeiksi.

Olen opiskellut avoimen puolella hallintotieteen julkisen johtamisen- perus- ja aineopinnot ja kokemusta avoimen yliopiston puolella opiskelusta.
        Teologiassa on opintoja joita haluan ja aion suorittaa- En tavoittele tutkintoa olen jo eläkepäivieni harrastuksissani vain-

Harva puhuu ns. alkukieliä- eikä niitä tarvitse osata puhua teologian alkukielien tutkinnoissa vaan vaatimus on että osaa tulkita niitä apuvälineiden kanssa.

Kandidaattitason perus- ja aineopinnot ovat loistavia antamaan kokonaisvaltaisen kuvan -maailman korkeimman tiedon tieteiden eri lajeissa- ja valmentaa ymmärtämään ja tulkitsemaan ja antaa valmiudet hakea ja ymmärtää lisätietoa.
        Olen iloinen hallintotieteiden opinnoistani joissa haluan 2-3 kurssia vielä joskus tehdä. On antanut yleissivistystä paljon lisää. Osaan analysoida ja ymmärtää yhteiskunnan tapahtumia.

Minusta olisi tietenkin hauskaa että olisi alkukieliä osaava neuvonantaja jolta voisi kysellä- sillä en ole täysin pois sulkenut asiaa että enkö voisi istua junassa luennot.
        Pelkään kuitenkin sen käyvän liian raskaaksi, ja pitäisi lukea maisteriksi asti ja ikä tulee aikanaan vastaan.

- Mutta jotakin opintoja maallikko-harrastajana olen ajatellut teologiassa kyllä harrastuspohjalla.

yst. t. Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija

• Juuri tyypillistä huonoa argumentointia. Kun ei pystytä vastaamaan itse asiaan, yritetään keksiä kirjoittajasta jotain pahaa tai ikävää. Esim. Hyvin Raamattua perustelevasta voitaisiin sanoa, että ei häntä kannata uskoa, koska hän on fanaatikko fundamentalisti! Tai älä usko sitä, kun ei se ole oikea adventisti! Oikea tai ei tai fanaatikko tai ei, niin silti totuus ei muutu miksikään, eikä argumenttejani niillä kumota!

• Olipas taas älykäs kommentti. Ei näköjään koskaan osata antaa mitään oikeita vastaväitteitä, vaan tuollaista typerää tekstiä. Fakta on kuitenkin, että meillä on sapattikoulu. Milläköhän kirkolla ja lahkolla on vastaava!!

• !!!!!.

Meillä! ethän sinä edes kuulu adventisteihin!!!

• Hepreaksi!

Ai pitääkö sinulle väittää vastaan? Eikö saa kehua sinun mahtavaa tietomäärääsi ja älykkyyttäsi?

• On se!
        !!!!!. kirjoitti:

Meillä! ethän sinä edes kuulu adventisteihin!!!

Kyllä se kuuluu, aidolta vaikuttaa!

• Hepreaksi! kirjoitti:

Ai pitääkö sinulle väittää vastaan? Eikö saa kehua sinun mahtavaa tietomäärääsi ja älykkyyttäsi?

Ai anteeksi. En älynnyt.

• akatemia SPA

"Osaako joku sanoa mistä laitoksesta ja miltä osastolta nämä viestit tänne palstalle pulpahtelevat?"

Sen verran tiedän, että laitoksen nimi on: "Sekavien Pölvästien Akatemia"(SPA)
      Siellä opistossa kerrotaan eräästä USA:ssa syntyneestä rouvasta, joka sai kivestä ohimoonsa sillä seurauksella, että rouvasta tuli platoninen valehtelija ja hallusinaatioidensa vangiksi jäänyt pömppövatsainen ihmiskuvatus.

• Jari, älä viitsi!

Ei sen kirjan nimi ollut "Täyttä hebreaa"

eikä se kielikään ole hebrea vaan heprea.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1779
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1598
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1404
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      342
      1358
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1275
    6. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      8
      1141
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1048
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      959
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      951
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      80
      899
    Aihe